Men heeft geen idee wat men mistquote:Op donderdag 25 maart 2010 02:00 schreef Kardash het volgende:
[..]
En dood gaan van de armoede? Stelletje boeren. Men zegt niet voor niets: Hup Holland, Hup! En niet hup Limburg. Mijn familie in Verwegistan praat nog beter ABN dan die vuile limburgers
Ha, inderdaad. Amehoela met je BNP! Als onze Vlaamse buren zien hoe een verenigd zuid-Nederland tot een klein paradijsje verwordt, laten ze die gekke Walloniers voor wat ze zijn en komen ze er zeker bij. En dan hebben we zoveel drank en eten dat we van de gekkigheid niet genoeg feesten meer kunnen bedenken om het op te drinken! En zuuuuuuur dat ze het hebben in de randstad, bohhhhh.quote:Op donderdag 25 maart 2010 02:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, als bourgondiers maakt ons dat BNP niet zoveel uit. We trekken voor de we rest van Nederland afsteken danwel laten zinken of verkopen eerst alle voorraden bier en barbequelapjes naar Brabant toe, dan komt dat helemaal goed
Ken je wortels en geschiedenis. Het heet niet voor niks west-Friesland. Dat zou je toch een hint moeten geven.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:14 schreef RikKer93 het volgende:
[..]
West Friesland is geen Friesland!!!
Verdomme waarom zijn alle mensen die hier niet wonen zo stom om te denken dat West-Friezen hetzelfde zijn als Friezen.
Daar zit wel wat in en ben het met je eens.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:02 schreef sneakypete het volgende:
En hoe wil je zulke samenraapsels noemen?
Noord, Oost, Zuid, West?
Hoe dan ook zal er een hoop cultuurgevoel om zeep geholpen worden. Provincies als Friesland, Zeeland, Brabant en Limburg hebben een sterk provinciegevoel, dat vergelijkbaar is met het Amsterdam-gevoel van een Amsterdammer.
Waterschappen reorganiseren vind ik prima. Maar omwille van de symboliek zou ik absoluut tegen het opheffen van de bestaande provincies zijn. Desnoods blijft hun functie dus maar symbolisch, maar dát moeten we nooit afschaffen. Ik wil over 20 jaar ook gewoon kunnen zeggen dat ik uit 'Brabant' kom en niet uit 'Zuid-Nederland' of nog erger, één of andere verzonnen onzinnaam.
Dat is iets wat partijtjes als GL en D66 maar niet willen snappen (en dat noemen ze dan: rationeel, weldenkend, vooruitgang, enz.) en dat is voor mij een reden om er niet op te stemmen.
Jij snapt het!quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Iedereen die geen PATAT zegt mag bij België?
Ja als wingewesten functioneert het toch al niet meer sinds de sluiting van de mijnen. Eens kijken of de Duitsers of Belgen nog een goed bod willen doen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij snapt het!
Het zijn toch al bijna Belgen dus geef ze dat cadeautje maar. Komen ze misschien ooit nog eens uit het slop.
quote:Op maandag 22 maart 2010 23:34 schreef maartena het volgende:
Hoofdsteden:
West: Den Haag.
Oost: Arnhem. Nijmegen
Noord: Groningen.
Zuid: Eindhoven.
Jij woont zeker in Nijmegen?quote:
Jij bent er zeker zo eentje die denkt dat Eindhoven de hoofdstad is van Brabant?quote:Op maandag 22 maart 2010 23:34 schreef maartena het volgende:
Hoofdsteden:
West: Den Haag.
Oost: Arnhem.
Noord: Groningen.
Zuid: Eindhoven.
Niemand mag jullie, stelletje armoedelijers. Wij hebben geen lebensraum vanwege jullie agrarisch-urbane migratiequote:Op donderdag 25 maart 2010 12:10 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo eentje die denkt dat Eindhoven de hoofdstad is van Brabant?Den Bosch wordt natuurlijk de hoofdstad van het nieuwe zuiden.
En afgaande op dit topic..... Het kunnen ook echt weer alleen Nederlanders zijn die een KLEINER land willen door provincies af te stoten. Dag landbouw, dag industrie, dag lebensraumMaarja, dat is tekenend voor de heerser he? De echte heerser houdt zich nur bezig met gebieden om ERBIJ te nemen.
Nee, vaar maar gewoon weg met heel de randstad. Ligt toch al aan zee. Hoppa, afsteken, zetje geven en wegwezenquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:29 schreef Kardash het volgende:
[..]
Niemand mag jullie, stelletje armoedelijers. Wij hebben geen lebensraum vanwege jullie agrarisch-urbane migratie. En jullie landbouw kost ons in het Westen meer dan het ons opbrengt.
Willen jullie allemaal misschien een treinreisje? Op onze kosten?
"Stelletje armoedelijers" en dan onder z'n naam het predikaat "sociaal-liberaal". Wat een grapquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:29 schreef Kardash het volgende:
[..]
Niemand mag jullie, stelletje armoedelijers. Wij hebben geen lebensraum vanwege jullie agrarisch-urbane migratie. En jullie landbouw kost ons in het Westen meer dan het ons opbrengt.
Willen jullie allemaal misschien een treinreisje? Op onze kosten?
Ik denk dat we de overzeese gebieden die een "speciale status" hebben binnen Nederland gewoon als aparte provincie moeten beschouwen. Ik geloof dat Curacao en Aruba sowieso redelijk onafhankelijk zijn geworden binnen het Koninkrijk, en de rest kan wat mij betreft onder 1 vleugel worden samen gevoegd.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:55 schreef Bankfurt het volgende:
Wat doen we met de Antillen ?
indelen bij Zeeland ?
PATATquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, vaar maar gewoon weg met heel de randstad. Ligt toch al aan zee. Hoppa, afsteken, zetje geven en wegwezenKennen we hier aan het pils en de friet.
Haterquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:43 schreef Pinterman het volgende:
[..]
"Stelletje armoedelijers" en dan onder z'n naam het predikaat "sociaal-liberaal". Wat een grap![]()
Dag Randstad
Plons! Blup blup...quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:55 schreef Bankfurt het volgende:
Wat doen we met de Antillen ?
indelen bij Zeeland ?
Die discussie valt goed te voeren, omdat ik niet bekend ben met alle regio's; er valt echter wel zeker een mouw aan te passen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:50 schreef du_ke het volgende:
@superworm
Zou eerder Zuidwest Drenthe en noordwest overijssel bij elkaar voegen. Die regio's sluiten logischer aan dan NW-overijssel op zuid Overijssel en ZW drenthe op Salland
Dat een paar zure fokkertjes tegen zijn hoeft geen reden te zijn om het niet te doen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:48 schreef najazeg het volgende:
Met de verdeeldheid die hier is, is het samenvoegen van provincies duidelijk geen goed idee
samenvoegen met waterschappen lijkt me primaquote:Op dinsdag 23 maart 2010 01:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam minder provincies willen? Als je dan een bestuurslaag weg wilt hebben, is een vermindering van het aantal toch geen oplossing.
Samenvoeging met waterschappen is wel aardig, maar dat veronderstelt dat verwantschap in menselijke samenleving overeenkomt met de stroming van het water. En dat is niet waar.
het deel wat je pauper belgie noemt is 1 van de rijkste provinciesquote:
Amen!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Noord Holland, Zuid Holland en Utrecht houden. De rest is achtergebleven gebied, derhalve nutteloos, en kunnen dus makkelijk afgestoten worden.
idioot, Gelderland, Overijssel en Drente zijn de mooiste provincies, de rest is weilandquote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Noord Holland, Zuid Holland en Utrecht houden. De rest is achtergebleven gebied, derhalve nutteloos, en kunnen dus makkelijk afgestoten worden.
Godsamme, wat ben jij dom.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mooi? Mooi?! Stelletje werklozen zijn het! Het lamme been van onze diensteneconomie. Periferiequote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:16 schreef hero13 het volgende:
[..]
idioot, Gelderland, Overijssel en Drente zijn de mooiste provincies, de rest is weiland
Flevoland voelt zich meer verbonden met de Randstad..quote:
Maar in mot Flevoland er niet bijquote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:34 schreef Kardash het volgende:
[..]
Flevoland voelt zich meer verbonden met de Randstad..
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71761NED&D1=1,3,7&D2=0,5-11,13,15,18-20&D3=35,40,45,50&HD=090309-0925&HDR=T,G2&STB=G1quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:33 schreef Kardash het volgende:
[..]
Mooi? Mooi?! Stelletje werklozen zijn het! Het lamme been van onze diensteneconomie. Periferie
Wtffff donder op met je frieslandquote:Op maandag 22 maart 2010 21:49 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
5 regio's. Klaar. Ik heb voor het gemak de ontgonnen Markermeer ook alvast even ingetekend.
Ik bedoel. We zijn één land. Een land waarin de provincie grenzen wegvallen wanneer Sven de verkeerde bocht neemt of Oranje weer een penalty mist.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:42 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Waarom is iedereen zo tegen Friesland? Ik zie een aantal serieuze voorstellen met daarin belachelijke ideeën zoals "afsteken die handel" enz. Is het zo slecht gesteld met het samenhorigheid gevoel?
hehe ik maak maar een grapje over Friesland.. ik mag de taal gewoon nietquote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:42 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Waarom is iedereen zo tegen Friesland? Ik zie een aantal serieuze voorstellen met daarin belachelijke ideeën zoals "afsteken die handel" enz. Is het zo slecht gesteld met het samenhorigheid gevoel?
Mensen die zulke dingen over Friesland zeggen, zijn vaak ook degenen die op de achterste poten staan wanneer iemand een racistische opmerking maakt. Van die schijn-ruimdenkenden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:42 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Dit is beter ja, lekker aan zee wonenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:05 schreef Pinterman het volgende:
Na dit topic stem ik toch op het volgende ontwerp:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:05 schreef Pinterman het volgende:
Na dit topic stem ik toch op het volgende ontwerp:
[ afbeelding ]
Hah, zie je wel! Nu kan ik eindelijk met statistieken bewijzen dat we die boeren weg moeten gooienquote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71761NED&D1=1,3,7&D2=0,5-11,13,15,18-20&D3=35,40,45,50&HD=090309-0925&HDR=T,G2&STB=G1
hier, leuk statistiekjes
Dat Brabant op Utrecht na de laagste werkeloosheid heeft negeer je dan voor 't gemak even?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:47 schreef Kardash het volgende:
[..]
Hah, zie je wel! Nu kan ik eindelijk met statistieken bewijzen dat we die boeren weg moeten gooien.
Periferie hoort in Azie en Afrika thuis, of Zuid-Amerika en Oost-Europa.
Maar niet in mijn oh-zo-mooie Randstad
We kunnen het natuurlijk ook gewoon aan de Belgen verpatsen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:52 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat Brabant op Utrecht na de laagste werkeloosheid heeft negeer je dan voor 't gemak even?
Wat je met de andere provincies doet zal me een worst wezen, maar van Brabant blijf je af
dat.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
We kunnen het natuurlijk ook gewoon aan de Belgen verpatsen.
Utrecht is deel van de Randstadquote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:52 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat Brabant op Utrecht na de laagste werkeloosheid heeft negeer je dan voor 't gemak even?
Wat je met de andere provincies doet zal me een worst wezen, maar van Brabant blijf je af
Amen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeg maar dag tegen de TU/e, Philips en Hertog Jan bier!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja das dan weer een probleemquote:Op zondag 28 maart 2010 00:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Zeg maar dag tegen Hertog Jan bier!
quote:Op zondag 28 maart 2010 00:22 schreef Kikopuz het volgende:
Behalve mijn geliefde Drenthe!
Dat is het beste ideequote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:12 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen de belangrijke provincies overhouden natuurlijk
Bier kan je importeren (overigens is Herton Jan van oorsprong Limburgs, Arcen) Philips heeft het hoofdkantoor al lang en breed in Amsterdam zitten en de TU/e, leuk en aardig maar dat kunnen ze in Delft en Enschede wel overnemen.quote:Op zondag 28 maart 2010 00:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Zeg maar dag tegen de TU/e, Philips en Hertog Jan bier!
Het 3de instituut in de EU gemeten naar impact van research, daar kunnen de andere tu`s nog wat van leren.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bier kan je importeren (overigens is Herton Jan van oorsprong Limburgs, Arcen) Philips heeft het hoofdkantoor al lang en breed in Amsterdam zitten en de TU/e, leuk en aardig maar dat kunnen ze in Delft en Enschede wel overnemen.
Geen onoverkomelijke bezwaren dus.
Laten we een aantal exclaves daarvoor in het leven roepen. De HJ brouwerij blijft Nederlands grondgebied, evenals de TU/e.quote:Op zondag 28 maart 2010 00:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
TU/equote:
Brabant zouden we weg doen, niet Zuid-Oost Aziequote:Philips
quote:en Hertog Jan bier!
Ach, er even vanuitgaande dat de randstad ons echt niet langer op prijs weet te stellen: zeg dan ook maar dag tegen Dommelsch, Bavaria, en Brand; de Amercentrale; de Biesbosch; DSM en de overige industrie in Limburg; de twee belangrijkste vliegvelden in Nederland na Schiphol; niet alleen de TU/E maar ook de universiteiten in Maastricht en Tilburg; de KMA in Breda en twee van de drie relevante hotelscholen in Nederland; als Zeeland ook niet gewenst is nemen we ook de Deltawerken mee; een groot aandeel van de clubs in het betaald voetbal, waaronder enkele van de beste; beste dames hockeyclubquote:Op zondag 28 maart 2010 00:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
goed plan, maar geef Limburg maar aan Belgisch-Limburg danquote:Op zondag 28 maart 2010 16:28 schreef JohnDDD het volgende:
Leuke plaatjes hier. Heb er zelf ook even één gemaakt. Mijn plannen: Friesland en Limburg in huidige vorm behouden vanwege de sterke provincie-identiteit. Groningen en Drenthe samenvoegen en ook een redelijk deel van Overijssel erbij doen (heel Twente). Eén Randstad met de vier grote steden. Provincie Utrecht wordt opgeheven en gaat deels naar de Randstad, deels naar de nieuwe Gelderland-Overijssel provincie. Brabant krijgt Zeeland erbij en een deeltje Zuid-Holland. Rest van Noord-Holland en Flevoland samen één provincie. Noordoostpolder bij Friesland.
[ afbeelding ]
Ik ben ook principieel voor een vereniging met Vlaanderen maar zie dat in de komende jaern nog niet gebeuren.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:06 schreef hero13 het volgende:
[..]
goed plan, maar geef Limburg maar aan Belgisch-Limburg dan
DSM zit toch voor het grootste deel in China en de kolenmijnen zijn toch dicht
heb je zulke verdelingen ook nog voor de andere tien provincies? Vind dit wel interessant eigenlijkquote:Op woensdag 31 maart 2010 04:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
De provincies slaan deels nergens op. Historisch kloppen ze, maar niet qua werk en verkeersstromen. Er is geen Hilversummer die enige verbondenheid voelt met West-Friesland bijvoorbeeld. Binnen het Gooi en binnen West-Friesland is er wel een identiteit, verbondenheid en zijn er economische, migratie en verkeersstromen. Provincies én gemeenten opheffen en inderdaad een soort "tussenlaag" invoeren:
Voor Noord-Holland:
[ afbeelding ]
En Zuid-Holland:
[ afbeelding ]
Er zijn geen plaatjes van, maar je zou ze wel kunnen bedenken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:14 schreef najazeg het volgende:
[..]
heb je zulke verdelingen ook nog voor de andere tien provincies? Vind dit wel interessant eigenlijk
Maar waarom het het stuk met dordrecht e.d. niet iets als drechtstreek of drechtsteden ipv zuid-holland-zuid? want als je de provincies toch zou opheffen slaat die naam ook niet meer echt ergens op.
Ziet er aardig uit ja. Al kloppen sommigen historisch niet, met name Gelderland en Noord-Brabant is qua identiteit wel wat beter in te delen denk ik. Maar het idee is interessant ja. Die kringen slaan echter weer nergens opquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:09 schreef Piles het volgende:
Doe het dan gewoon volgens de huidige Veiligheidsregio's
[ afbeelding ]
Het zijn er niet meer. De provincielaag schaf je af, en dit worden een soort supergemeenten met meer bevoegdheden. Voor een deel bestaat deze laag al, deze heten plusregio's.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:12 schreef Kikopuz het volgende:
MENSEN, check TT..
Minder provincies, niet meer!
Dan schaf je dus de gemeentes en provincies af en krijg je stammenstrijd in die nieuwe supergemeentes.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het zijn er niet meer. De provincielaag schaf je af, en dit worden een soort supergemeenten met meer bevoegdheden.
In de praktijk is deze trend al aan de gang hoor. Allerlei gemeenten worden door middel van gemeentelijke herindeling bij elkaar gevoegd tot ahistorische blokken zonder identiteit. Nu bestaat er bijvoorbeeld de gemeente "Wijdemeren" in het Gooi, een samenvoegsel van minigemeenten. Ik zou een gemeente Gooi beter vinden, omdat die identiteit leeft en ook qua verkeer, migratie en economische stromen bestaat. "Een gemeenteloket dichtbij huis" hebben is relatief: het Gooi (of Twente of Salland of West-Friesland of whatever) leeft bij mensen, maar "Wijdemeren" wordt als ver gezien omdat het een identiteit is die eigenlijk niet bestaat.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:49 schreef BasEnAad het volgende:
Supergemeentes lijkt me geen goed idee. Mensen moeten alsnog dicht bij huis een gemeenteloket hebben. Dat zorgt voor versnippering en is helemaal niet praktisch en goedkoper.
Nee, dat is niet relatief. Mensen, ook ouderen en gehandycapten, moeten hun paspoort en hun uitreksel kunnen ophalen op een goed bereikbare plaats.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
"Een gemeenteloket dichtbij huis" hebben is relatief: het Gooi leeft bij mensen, maar "Wijdemeren" wordt als ver gezien omdat het een identiteit is die niet leeft bij de mensen.
Dat is prima op te lossen met een soort kleine loketten per dorp of stad.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:03 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, dat is niet relatief. Mensen, ook ouderen en gehandycapten, moeten hun paspoort en hun uitreksel kunnen ophalen op een goed bereikbare plaats.
Jawel dan kan ik ook commissaris van de koningin wordenquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:12 schreef Kikopuz het volgende:
MENSEN, check TT..
Minder provincies, niet meer!
Ja, precies. Maar dat kost ook weer geld. Uiteindelijk vallen de besparingen van een herindeling dus wel mee.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat is prima op te lossen met een soort kleine loketten per dorp of stad.
maar dan wel met gekozen burgemeestersquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het zijn er niet meer. De provincielaag schaf je af, en dit worden een soort supergemeenten met meer bevoegdheden.
Nja, het gaat er meer om dat de besluitvorming soepeler verloopt en dat je minder ambtenaren nodig hebt. Als er nu een busbaan van Hilversum naar Huizen aangelegd moet worden dan moeten 6 gemeenteraden erover stemmen, allemaal een eigen onderzoekje afronden over de haalbaarheid, dan gaat de provincie er ook nog eens over. Met 1 bestuurslaag kan dit een stuk soepeler (en goedkoper) verlopen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, precies. Maar dat kost ook weer geld. Uiteindelijk vallen de besparingen van een herindeling dus wel mee.
Ik ben juist bang dat er een heleboel ongecontroleerde bureaucratie ontstaat. Ik vind het heel belangrijk dat de gemeente dicht bij de burger staat, om te voorkomen dat de gemeenteraad niet weet over welke problemen ze eigenlijk praat.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:15 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Nja, het gaat er meer om dat de besluitvorming soepeler verloopt en dat je minder ambtenaren nodig hebt. Als er nu een busbaan van Hilversum naar Huizen aangelegd moet worden dan moeten 6 gemeenteraden erover stemmen, allemaal een eigen onderzoekje afronden over de haalbaarheid, dan gaat de provincie er ook nog eens over. Met 1 bestuurslaag kan dit een stuk soepeler (en goedkoper) verlopen.
Dat wordt lachen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:08 schreef hero13 het volgende:
[..]
maar dan wel met gekozen burgemeesters
en een milieu effect rapportage uiteraardquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik ben juist bang dat er een heleboel ongecontroleerde bureaucratie ontstaat. Ik vind het heel belangrijk dat de gemeente dicht bij de burger staat, om te voorkomen dat de gemeenteraad niet weet over welke problemen ze eigenlijk praat.
Dat besluitvorming soepeler moet verlopen kan ik met je eens, maar dat zie ik toch liever anders opgelost worden.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:30 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik het al gezegd: gewoon de beide Hollanden onder laten lopen. Scheelt zo al twee provincies en met een beetje gelijk gaat er een hele bestuurslaag mee, nl het Rijk.
Oh, en het grootste deel van Flevoland kan ook wel weg, daar wonen toch voornamelijk overgeschoten Hollanders.
Je vergist je.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Jammer dat de rest van Nederland dan in een soort Zimbabwe verandert. Van de 12 grootste Nederlandse bedrijven staat er slechts 1 buiten de Randstad (Groningen).
Waarom zouden de hoofdkantoren naar de Randstad verplaatst zijn? Verder zitten Shell, Unilever, ING, Fortis/ABN Amro, Ahold, Aegon, Heineken, Randstad (quote:Op zaterdag 3 april 2010 01:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je vergist je.
De wortels staan buiten de Randstad. De hoofdkantoren staan wel (sinds kort) in de Randstad, maar de oorsprong ligt meestal daarbuiten.
AKZO, Philips, Organon, DSM, Rabo. Noem er nog maar een paar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |