quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:05 schreef Pinterman het volgende:
Na dit topic stem ik toch op het volgende ontwerp:
[ afbeelding ]
Hah, zie je wel! Nu kan ik eindelijk met statistieken bewijzen dat we die boeren weg moeten gooienquote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71761NED&D1=1,3,7&D2=0,5-11,13,15,18-20&D3=35,40,45,50&HD=090309-0925&HDR=T,G2&STB=G1
hier, leuk statistiekjes
Dat Brabant op Utrecht na de laagste werkeloosheid heeft negeer je dan voor 't gemak even?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:47 schreef Kardash het volgende:
[..]
Hah, zie je wel! Nu kan ik eindelijk met statistieken bewijzen dat we die boeren weg moeten gooien.
Periferie hoort in Azie en Afrika thuis, of Zuid-Amerika en Oost-Europa.
Maar niet in mijn oh-zo-mooie Randstad
We kunnen het natuurlijk ook gewoon aan de Belgen verpatsen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:52 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat Brabant op Utrecht na de laagste werkeloosheid heeft negeer je dan voor 't gemak even?
Wat je met de andere provincies doet zal me een worst wezen, maar van Brabant blijf je af
dat.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
We kunnen het natuurlijk ook gewoon aan de Belgen verpatsen.
Utrecht is deel van de Randstadquote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:52 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat Brabant op Utrecht na de laagste werkeloosheid heeft negeer je dan voor 't gemak even?
Wat je met de andere provincies doet zal me een worst wezen, maar van Brabant blijf je af
Amen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeg maar dag tegen de TU/e, Philips en Hertog Jan bier!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja das dan weer een probleemquote:Op zondag 28 maart 2010 00:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Zeg maar dag tegen Hertog Jan bier!
quote:Op zondag 28 maart 2010 00:22 schreef Kikopuz het volgende:
Behalve mijn geliefde Drenthe!
Dat is het beste ideequote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:12 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen de belangrijke provincies overhouden natuurlijk
Bier kan je importeren (overigens is Herton Jan van oorsprong Limburgs, Arcen) Philips heeft het hoofdkantoor al lang en breed in Amsterdam zitten en de TU/e, leuk en aardig maar dat kunnen ze in Delft en Enschede wel overnemen.quote:Op zondag 28 maart 2010 00:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Zeg maar dag tegen de TU/e, Philips en Hertog Jan bier!
Het 3de instituut in de EU gemeten naar impact van research, daar kunnen de andere tu`s nog wat van leren.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bier kan je importeren (overigens is Herton Jan van oorsprong Limburgs, Arcen) Philips heeft het hoofdkantoor al lang en breed in Amsterdam zitten en de TU/e, leuk en aardig maar dat kunnen ze in Delft en Enschede wel overnemen.
Geen onoverkomelijke bezwaren dus.
Laten we een aantal exclaves daarvoor in het leven roepen. De HJ brouwerij blijft Nederlands grondgebied, evenals de TU/e.quote:Op zondag 28 maart 2010 00:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
TU/equote:
Brabant zouden we weg doen, niet Zuid-Oost Aziequote:Philips
quote:en Hertog Jan bier!
Ach, er even vanuitgaande dat de randstad ons echt niet langer op prijs weet te stellen: zeg dan ook maar dag tegen Dommelsch, Bavaria, en Brand; de Amercentrale; de Biesbosch; DSM en de overige industrie in Limburg; de twee belangrijkste vliegvelden in Nederland na Schiphol; niet alleen de TU/E maar ook de universiteiten in Maastricht en Tilburg; de KMA in Breda en twee van de drie relevante hotelscholen in Nederland; als Zeeland ook niet gewenst is nemen we ook de Deltawerken mee; een groot aandeel van de clubs in het betaald voetbal, waaronder enkele van de beste; beste dames hockeyclubquote:Op zondag 28 maart 2010 00:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
goed plan, maar geef Limburg maar aan Belgisch-Limburg danquote:Op zondag 28 maart 2010 16:28 schreef JohnDDD het volgende:
Leuke plaatjes hier. Heb er zelf ook even één gemaakt. Mijn plannen: Friesland en Limburg in huidige vorm behouden vanwege de sterke provincie-identiteit. Groningen en Drenthe samenvoegen en ook een redelijk deel van Overijssel erbij doen (heel Twente). Eén Randstad met de vier grote steden. Provincie Utrecht wordt opgeheven en gaat deels naar de Randstad, deels naar de nieuwe Gelderland-Overijssel provincie. Brabant krijgt Zeeland erbij en een deeltje Zuid-Holland. Rest van Noord-Holland en Flevoland samen één provincie. Noordoostpolder bij Friesland.
[ afbeelding ]
Ik ben ook principieel voor een vereniging met Vlaanderen maar zie dat in de komende jaern nog niet gebeuren.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:06 schreef hero13 het volgende:
[..]
goed plan, maar geef Limburg maar aan Belgisch-Limburg dan
DSM zit toch voor het grootste deel in China en de kolenmijnen zijn toch dicht
heb je zulke verdelingen ook nog voor de andere tien provincies? Vind dit wel interessant eigenlijkquote:Op woensdag 31 maart 2010 04:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
De provincies slaan deels nergens op. Historisch kloppen ze, maar niet qua werk en verkeersstromen. Er is geen Hilversummer die enige verbondenheid voelt met West-Friesland bijvoorbeeld. Binnen het Gooi en binnen West-Friesland is er wel een identiteit, verbondenheid en zijn er economische, migratie en verkeersstromen. Provincies én gemeenten opheffen en inderdaad een soort "tussenlaag" invoeren:
Voor Noord-Holland:
[ afbeelding ]
En Zuid-Holland:
[ afbeelding ]
Er zijn geen plaatjes van, maar je zou ze wel kunnen bedenken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:14 schreef najazeg het volgende:
[..]
heb je zulke verdelingen ook nog voor de andere tien provincies? Vind dit wel interessant eigenlijk
Maar waarom het het stuk met dordrecht e.d. niet iets als drechtstreek of drechtsteden ipv zuid-holland-zuid? want als je de provincies toch zou opheffen slaat die naam ook niet meer echt ergens op.
Ziet er aardig uit ja. Al kloppen sommigen historisch niet, met name Gelderland en Noord-Brabant is qua identiteit wel wat beter in te delen denk ik. Maar het idee is interessant ja. Die kringen slaan echter weer nergens opquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:09 schreef Piles het volgende:
Doe het dan gewoon volgens de huidige Veiligheidsregio's
[ afbeelding ]
Het zijn er niet meer. De provincielaag schaf je af, en dit worden een soort supergemeenten met meer bevoegdheden. Voor een deel bestaat deze laag al, deze heten plusregio's.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:12 schreef Kikopuz het volgende:
MENSEN, check TT..
Minder provincies, niet meer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |