Dat is zoiets wat zich in de toekomst vanzelf zal regelen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 01:57 schreef Kees22 het volgende:
Nou, ik vind het wel te eenvoudig om de provincie Utrecht in haar geheel bij West te trekken.
De hoger gelegen delen kunnen beter bij Oost getrokken worden.
Die blijven ook droog als de zeespiegel stijgt.
Ach gewoon alle provincies opheffen is het bestequote:Op vrijdag 9 april 2010 01:57 schreef Kees22 het volgende:
Nou, ik vind het wel te eenvoudig om de provincie Utrecht in haar geheel bij West te trekken.
De hoger gelegen delen kunnen beter bij Oost getrokken worden.
Die blijven ook droog als de zeespiegel stijgt.
Wellicht wat laat, maar inderdaad; ik baken mijn grond af met een gracht en laat er alligators in zwemmen. Dit als preventief-defensief middel wanneer die groene stengels van een Groningers myn moaie Fryslân massaal emigreren vanuit Groningen.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:53 schreef Renesite het volgende:
HOOOO HOOOO!
Friesland in Groningen bij elkaar? Over my dead body! Velen zij met mij!
Ik ga acuut verhuizen!
Zoiets, maar dan niet aan de bestaande provinciegrenzen komen, dus:quote:Op maandag 22 maart 2010 21:49 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
5 regio's. Klaar. Ik heb voor het gemak de ontgonnen Markermeer ook alvast even ingetekend.
Alles behalve Frieslandquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
Zoiets, maar dan niet aan de bestaande provinciegrenzen komen, dus:
[ afbeelding ]
[..]
Friesland, hoofdstad Groningen
[..]
Zo, dat ruimt lekker op en scheelt bakken met geld.
De indeling is op zich logisch, maar de namen erbij gaan nergens over. Je kan dat gebied niet "Friesland" noemen, dat is ahistorisch. Beter: Noord-Randstad, Zuid-Randstad, Noord-Nederland, Oost-Nederland en Zuid-Nederland.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Noord-Holland, hoofdstad Haarlem (of Almere, maar dat is veel duurder om te verwezenlijken)
Zuid-Holland, hoofdstad Den Haag
Gelderland, hoofdstad Arnhem
Noord-Brabant, hoofdstad Den Bosch (Eindhoven zou centraler zijn, maar kost ook meer geld)
je kan natuurlijk als namen ook de provincienamen mixen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Noord-Holland, hoofdstad Haarlem (of Almere, maar dat is veel duurder om te verwezenlijken)
Noord-Brabant, hoofdstad Den Bosch (Eindhoven zou centraler zijn, maar kost ook meer geld)
Ja, maar ik wou ook bezuinigen op het briefpapier enzoquote:Op maandag 12 april 2010 10:58 schreef najazeg het volgende:
[..]
je kan natuurlijk als namen ook de provincienamen mixen.
Dus bijvoorbeeld:
Holtrecht-flevoland
Zeeholland
Friesningthe
Gelderijssel
Limbrabant
"dat het in de Randstad over de balk wordt gesmeten"quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind eigenlijk dat we de centrale regering in Den Haag wel op kunnen heffen (waarom hoor je dat geluid nou nooit in Den Haag als men weer eens over de lagere bestuurslagen van de overheid begint). Die taken gaan dan naar provincie en gemeenten, zo kan er in het beleid beter gedifferentieerd worden naar plaats, wat weer beter aansluit bij de wensen van de lokale bevolking. Dan kunnen Drenthe en Groningen bijvoorbeeld eindelijk eens echt van hun aardgas profiteren in plaats van dat het in de Randstad over de balk wordt gesmeten.
Doe zeeland dan bij noord brabant. Hebben we meer connectie mee dan met de randstad.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Brabanders hebben geen verstand van zout water.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Doe zeeland dan bij noord brabant. Hebben we meer connectie mee dan met de randstad.
En Hollanders hebben nergens verstand van.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Brabanders hebben geen verstand van zout water.
Het is ook onzin om een 8 mrd kostende HSL-Tunnel aan te leggen. Verder is het niet meer dan terecht dat er ook noorderlingen in het parlement en regering zitten, het zou eens niet zo zijn met al die miljarden die de Nederlandse opstrijkt dankzij het aardgas in Noord Nederland, dat zou pas echt de omgekeerde wereld zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Dat lompe boerengedrag is echt onzin. Alsof alleen de Randstad bepaalt wat er gebeurt, ook inwoners uit Noord-Nederland zitten in parlement en regering.
Waarom iedereen trouwens Arnhem als hoofdstad, als er 1 keuze in Nederlandsche historie wel een foute is geweest is het wel de keuze om Arnhem als hoofdstad van Gelderland aan te wijzen. Nijmegen is natuurlijk veel beter, hebben al een haven en een grote transportsector in de buurt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stem Partij voor het Noorden!quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dan kunnen Drenthe en Groningen bijvoorbeeld eindelijk eens echt van hun aardgas profiteren in plaats van dat het in de Randstad over de balk wordt gesmeten.
Ik zie het verband niet tussen herindeling van provincies en de HSL-Tunnel? Bovendien wordt het belang van dergelijke infrastructurele projecten onderschat. Ik vind het 100% terecht dat er noordelingen in het nationaal openbaar bestuur zitten, Den Haag is van heel Nederland en echt niet alleen van de Randstad. Den Haag opheffen is bijna een troll te noemen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is ook onzin om een 8 mrd kostende HSL-Tunnel aan te leggen. Verder is het niet meer dan terecht dat er ook noorderlingen in het parlement en regering zitten, het zou eens niet zo zijn met al die miljarden die de Nederlandse opstrijkt dankzij het aardgas in Noord Nederland, dat zou pas echt de omgekeerde wereld zijn.
Ik ben overigens geen noorderling, heb vooral in de provincie Utrecht gewoond.
Ik denk dat de HSL tunnel van 8 mrd om de milieubeweging te vriend te houden echt weggegooid geld is geweest. Het heeft geen enkel langdurig economisch gewin opgeleverd. Ik ben niet snel sceptisch over infrastructurele projecten (mede omdat ik het gewoon mooi spul vind), maar bij de HSL tunnel kunnen echt hele grote vraagtekens geplaatst worden, ook omdat de trajectkeus erg ongelukkig geweest is.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Bovendien wordt het belang van dergelijke infrastructurele projecten onderschat.
Dat zou jammer zijn, ik ben namelijk behoorlijk serieus in dit opzicht. Al langere tijd pleit ik voor versnippering van Nederland in bestuurlijk opzicht omdat ik van mening ben dat het niet wenselijk is landelijk bestuur te hebben. Zeker in landen als Rusland is het idioot dat het tot aan de Pacific vanuit Moskou bestuurd wordt, om maar een extreem voorbeeld te noemen. Een andere voordeel is dat er aan bestuurlijke concurrentie gedaan kan worden wat vermoedelijk gunstig werkt op de regelzucht van overheden omdat versnipperde overheden makkelijker tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden ('regulatory arbitrage' en 'regulatory competition').quote:Den Haag opheffen is bijna een troll te noemen.
Ah, en dan kunnen grote bedrijven makkelijker de kleine overheden tegen elkaar uitspelen of gewoon manipuleren.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de HSL tunnel van 8 mrd om de milieubeweging te vriend te houden echt weggegooid geld is geweest. Het heeft geen enkel langdurig economisch gewin opgeleverd. Ik ben niet snel sceptisch over infrastructurele projecten (mede omdat ik het gewoon mooi spul vind), maar bij de HSL tunnel kunnen echt hele grote vraagtekens geplaatst worden, ook omdat de trajectkeus erg ongelukkig geweest is.
[..]
Dat zou jammer zijn, ik ben namelijk behoorlijk serieus in dit opzicht. Al langere tijd pleit ik voor versnippering van Nederland in bestuurlijk opzicht omdat ik van mening ben dat het niet wenselijk is landelijk bestuur te hebben. Zeker in landen als Rusland is het idioot dat het tot aan de Pacific vanuit Moskou bestuurd wordt, om maar een extreem voorbeeld te noemen. Een andere voordeel is dat er aan bestuurlijke concurrentie gedaan kan worden wat vermoedelijk gunstig werkt op de regelzucht van overheden omdat versnipperde overheden makkelijker tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden ('regulatory arbitrage' en 'regulatory competition').
Ah okee, dat kan, maar zelfs bij een Nederland als statenbond zou Den Haag nog blijven bestaan.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de HSL tunnel van 8 mrd om de milieubeweging te vriend te houden echt weggegooid geld is geweest. Het heeft geen enkel langdurig economisch gewin opgeleverd. Ik ben niet snel sceptisch over infrastructurele projecten (mede omdat ik het gewoon mooi spul vind), maar bij de HSL tunnel kunnen echt hele grote vraagtekens geplaatst worden, ook omdat de trajectkeus erg ongelukkig geweest is.
[..]
Dat zou jammer zijn, ik ben namelijk behoorlijk serieus in dit opzicht. Al langere tijd pleit ik voor versnippering van Nederland in bestuurlijk opzicht omdat ik van mening ben dat het niet wenselijk is landelijk bestuur te hebben. Zeker in landen als Rusland is het idioot dat het tot aan de Pacific vanuit Moskou bestuurd wordt, om maar een extreem voorbeeld te noemen. Een andere voordeel is dat er aan bestuurlijke concurrentie gedaan kan worden wat vermoedelijk gunstig werkt op de regelzucht van overheden omdat versnipperde overheden makkelijker tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden ('regulatory arbitrage' en 'regulatory competition').
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |