De Maas komt daar binnen dus daar nog even over nadenken.quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat sowieso! En het schrappen van Limburg is ook een groot voordeel
Oh maar het deel waar die voor problemen zorgt ben je dan kwijt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:07 schreef sig000 het volgende:
[..]
De Maas komt daar binnen dus daar nog even over nadenken.
Dat is zeker een punt in de overwegingen om het te ruilen met Belgie of Duitsland voor een gunstiger gelegen gebied.quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh maar het deel waar die voor problemen zorgt ben je dan kwijt.
Ik vind dit op provinciaal niveau als dat blijft een zeer goede optie.quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:09 schreef Segia het volgende:
[ afbeelding ]
Met West heb je lekker de randstad bij elkaar, globaal hetzelfde soort problemen dus ook globaal dezelfde aanpak. Maatwerk gaat via de gemeente. Oh, en ook het deel van Gelderland erbij dat eigenlijk uberhaupt al bij Utrecht had moeten horen.
En als je met al dat rivaliteitsgezeik rekening gaat houden kom je al helemaal nergens, er janken altijd wel mensen. Gewoon Friesland en Groningen bij elkaar, en Brabant en Limburg. Graag ook aandacht voor de extreem goed doordachte benamingen.
Dat is zoiets wat zich in de toekomst vanzelf zal regelen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 01:57 schreef Kees22 het volgende:
Nou, ik vind het wel te eenvoudig om de provincie Utrecht in haar geheel bij West te trekken.
De hoger gelegen delen kunnen beter bij Oost getrokken worden.
Die blijven ook droog als de zeespiegel stijgt.
Ach gewoon alle provincies opheffen is het bestequote:Op vrijdag 9 april 2010 01:57 schreef Kees22 het volgende:
Nou, ik vind het wel te eenvoudig om de provincie Utrecht in haar geheel bij West te trekken.
De hoger gelegen delen kunnen beter bij Oost getrokken worden.
Die blijven ook droog als de zeespiegel stijgt.
Wellicht wat laat, maar inderdaad; ik baken mijn grond af met een gracht en laat er alligators in zwemmen. Dit als preventief-defensief middel wanneer die groene stengels van een Groningers myn moaie Fryslân massaal emigreren vanuit Groningen.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:53 schreef Renesite het volgende:
HOOOO HOOOO!
Friesland in Groningen bij elkaar? Over my dead body! Velen zij met mij!
Ik ga acuut verhuizen!
Zoiets, maar dan niet aan de bestaande provinciegrenzen komen, dus:quote:Op maandag 22 maart 2010 21:49 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
5 regio's. Klaar. Ik heb voor het gemak de ontgonnen Markermeer ook alvast even ingetekend.
Alles behalve Frieslandquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
Zoiets, maar dan niet aan de bestaande provinciegrenzen komen, dus:
[ afbeelding ]
[..]
Friesland, hoofdstad Groningen
[..]
Zo, dat ruimt lekker op en scheelt bakken met geld.
De indeling is op zich logisch, maar de namen erbij gaan nergens over. Je kan dat gebied niet "Friesland" noemen, dat is ahistorisch. Beter: Noord-Randstad, Zuid-Randstad, Noord-Nederland, Oost-Nederland en Zuid-Nederland.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Noord-Holland, hoofdstad Haarlem (of Almere, maar dat is veel duurder om te verwezenlijken)
Zuid-Holland, hoofdstad Den Haag
Gelderland, hoofdstad Arnhem
Noord-Brabant, hoofdstad Den Bosch (Eindhoven zou centraler zijn, maar kost ook meer geld)
je kan natuurlijk als namen ook de provincienamen mixen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Noord-Holland, hoofdstad Haarlem (of Almere, maar dat is veel duurder om te verwezenlijken)
Noord-Brabant, hoofdstad Den Bosch (Eindhoven zou centraler zijn, maar kost ook meer geld)
Ja, maar ik wou ook bezuinigen op het briefpapier enzoquote:Op maandag 12 april 2010 10:58 schreef najazeg het volgende:
[..]
je kan natuurlijk als namen ook de provincienamen mixen.
Dus bijvoorbeeld:
Holtrecht-flevoland
Zeeholland
Friesningthe
Gelderijssel
Limbrabant
"dat het in de Randstad over de balk wordt gesmeten"quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind eigenlijk dat we de centrale regering in Den Haag wel op kunnen heffen (waarom hoor je dat geluid nou nooit in Den Haag als men weer eens over de lagere bestuurslagen van de overheid begint). Die taken gaan dan naar provincie en gemeenten, zo kan er in het beleid beter gedifferentieerd worden naar plaats, wat weer beter aansluit bij de wensen van de lokale bevolking. Dan kunnen Drenthe en Groningen bijvoorbeeld eindelijk eens echt van hun aardgas profiteren in plaats van dat het in de Randstad over de balk wordt gesmeten.
Doe zeeland dan bij noord brabant. Hebben we meer connectie mee dan met de randstad.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Brabanders hebben geen verstand van zout water.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Doe zeeland dan bij noord brabant. Hebben we meer connectie mee dan met de randstad.
En Hollanders hebben nergens verstand van.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Brabanders hebben geen verstand van zout water.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |