abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 maart 2010 @ 09:18:32 #1
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79324802
Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:




Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12

Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:

aegir_de_viking woont in Kranenburg
Anne woont in Weeze
annie.m woont in Goch-Hassum.
El_Matador woont in Aachen
FB14 woont per 1 april in München
Gala6183 woont in München
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
Siemi Woont in Kleve-Rindern
ueberduitser Woont in Ringe
Waldheini woont in Aachen
Z80 woont in Kleve

De OP van deze topicreeks staat hier.
Opgeven als vaste deelnemer kan via PM

[ Bericht 1% gewijzigd door qltel op 20-03-2010 08:00:14 ]
pi_79324971
Als ik er aan denk wil ik vanavond of morgen wel eens foto's maken van de rails + ophangdingetjes. Overigens komen mijn gordijnen ook van Leen Bakker vandaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 maart 2010 @ 09:56:33 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79325785
In Kranenburg verkoopt de Aldi in elk geval vla. En volgens mij de Kaufland in Kleve ook. Ik kan me herinneren dat vorig jaar met onze trouwdag mijn Duitse vriendin ook doorreed naar Nederland voor bepaalde soorten vla en ook voor filé américain
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79328277
Ik koop de vla ook gewoon bij de Aldi. Die is best lekker.

Zo, heb ik meteen een TVP :-)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 maart 2010 @ 11:09:18 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79328683
Ik sprak gisteren met een klasgenoot die in Weeze woont.

Ze had het over een zeer ingewikkelde methode om de waterzuiveringskosten te berekenen. Iets met betalen over dakoppervlak en bestraat gedeelte van je tuin. Het water wat daarop valt wordt afgevoerd en dus moet je daarover betalen. Ze had dan weer een schuurtje waarvan hetwater werd opgevangen in een regenton en dus betaalde je daar weer niet over. Of zoiets. Weet iemand hier het fijne van? Wij hebben geen riool en dus betalen we het ook niet.

En dan schijn je ook nog te betalen voor de gele vuilnisbak daar. En ik kan me toch echt niet herinneren dat die gele vuilnisbak bij ons op de rekening stond. Het schijnt zo te zijn dat je voor de bak betaald maar als je zakken gebruikt niet.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 maart 2010 @ 11:10:56 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79328770
Mochten er trouwens "vaste deelnemers" zijn die niet in het lijstje staan maar dat wel willen, geef dat dan even door aan me, dan pas ik het aan. De komende 48 uur kan ik het zelf nog aanpassen, daarna moet ik lief naar een moderator kijken..
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:40:11 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79330166
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:25 schreef Waldheini het volgende:
Overigens komen mijn gordijnen ook van Leen Bakker vandaan.
De onze volgens mij ook, of de Kwantum. Al hebben wij geen gordijnen maar inbetweens.
Dit hangt bij ons voor de puien...

(hier zaten de schuifdeuren er ook nog niet in zie ik net)


Voor ramen hangen strakke lichte rolgordijntjes, heb ik geen foto's van zo.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:44:18 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_79355065
Tvp
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_79365646
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:09 schreef qltel het volgende:
Ik sprak gisteren met een klasgenoot die in Weeze woont.

Ze had het over een zeer ingewikkelde methode om de waterzuiveringskosten te berekenen. Iets met betalen over dakoppervlak en bestraat gedeelte van je tuin. Het water wat daarop valt wordt afgevoerd en dus moet je daarover betalen. Ze had dan weer een schuurtje waarvan hetwater werd opgevangen in een regenton en dus betaalde je daar weer niet over. Of zoiets. Weet iemand hier het fijne van? Wij hebben geen riool en dus betalen we het ook niet.
Toevallig hebben wij dat gisteren ook ingevuld . Zal even zoeken waar het ligt en of het hier nog ligt.
pi_79365817
En ja we hadden de brief dus al eerder gehad.





  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 maart 2010 @ 10:17:27 #11
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79366026
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:01 schreef Anne het volgende:
En ja we hadden de brief dus al eerder gehad.
Jeetje zeg, wat een gedoe. Dat is zeker om ambtenaren aan het werk te houden. Want ze sturen vast nog iemand langs om het te controleren.. Dan is het Nederlandse systeem wellicht minder eerlijk, maar wel een stuk makkelijker en goedkoper.
pi_79366182
Bij mijn huis, en ook bij bekenden in de buurt komt de dakgoot van het huis en van de garage uit in de tuin en niet in het riool.
Als je voldoende tuin hebt, kun je dus aardig wat afvalwaterkosten besparen.
Zo'n brief heb ik ook niet gehad zover ik me kan herinneren.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 maart 2010 @ 11:02:28 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79366871
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef aegir_de_viking het volgende:
Bij mijn huis, en ook bij bekenden in de buurt komt de dakgoot van het huis en van de garage uit in de tuin en niet in het riool.
Als je voldoende tuin hebt, kun je dus aardig wat afvalwaterkosten besparen.
Zo'n brief heb ik ook niet gehad zover ik me kan herinneren.
Voldoende tuin om je afvalwater weg te laten zakken, bedoel je? Of maakt de oppervlakte waarvan het water niet wordt afgevoerd weer uit in positieve zin?

Wij hebben het nog makkelijker, we hebben geen riool. En die Bioklaranlage kostte wel het een en ander, maar op termijn besparen we er toch wel weer mee..
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:07:42 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79366986
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:02 schreef qltel het volgende:


Wij hebben het nog makkelijker, we hebben geen riool. En die Bioklaranlage kostte wel het een en ander, maar op termijn besparen we er toch wel weer mee..
Een beerput bedoel je? Let op, als je het afval water van je woning in een Bioklaranlage/beerput opvangt dan moet je GEEN chloorbleekmiddelen gebruiken in het toilet. Dat dood namelijk dan alle bacterien in de Bioklaranlage/beerput en hij wordt alleen maar voller. Er Klärt niets meer Bio zogezegd.
Weet niet of je het weet maar dit is wel belangrijk om te weten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 maart 2010 @ 11:15:04 #15
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79367158
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een beerput bedoel je? Let op, als je het afval water van je woning in een Bioklaranlage/beerput opvangt dan moet je GEEN chloorbleekmiddelen gebruiken in het toilet. Dat dood namelijk dan alle bacterien in de Bioklaranlage/beerput en hij wordt alleen maar voller. Er Klärt niets meer Bio zogezegd.
Weet niet of je het weet maar dit is wel belangrijk om te weten
Nee, een uiterst moderne goedgekeurde electronisch geregelde bioklaranlage die aan alle eisen voldoet.

Het niet gebruiken van chloor is ons bekend. Maar in Duitsland worden geen middelen meer verkocht die chloor bevatten en dus kopen we alles gewoon hier (dat deden we eigenlijk toch al)
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:28:42 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79367410
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:15 schreef qltel het volgende:

[..]

Nee, een uiterst moderne goedgekeurde electronisch geregelde bioklaranlage die aan alle eisen voldoet.
Het principe is hetzelfde
:-)
quote:
Het niet gebruiken van chloor is ons bekend.
Dan is het goed, ken mensen die dat niet wisten en enorme problemen bleven hebben met hun afvalwater.
Bleven er maar meer chloor ingooien en maakten het probleem alleen maar erger.
quote:
Maar in Duitsland worden geen middelen meer verkocht die chloor bevatten en dus kopen we alles gewoon hier (dat deden we eigenlijk toch al)
Helemaal geintegreerd dus
:-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 maart 2010 @ 11:32:48 #17
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79367490
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:


Helemaal geintegreerd dus
:-)
Dat weet ik niet..

Maar waarom zou je het niet hier kopen. Tenslotte wonen we hier.

De enige uitzondering op schoonmaakgebied is Dasty. Dat spul is zo geweldig goed en dat verkopen ze hier helaas niet..
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:37:42 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79367593
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:32 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat weet ik niet..

Maar waarom zou je het niet hier kopen. Tenslotte wonen we hier.

De enige uitzondering op schoonmaakgebied is Dasty. Dat spul is zo geweldig goed en dat verkopen ze hier helaas niet..
Kende het tot nu toe ook niet, maar lees er geweldige dingen over
http://www.marketingprvis(...)nmaakmiddel-van.html
Van de Wibra nota bene, kom ik zelden, maar het is wel een hoe zal ik het zeggen, bijzondere winkel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 maart 2010 @ 11:44:23 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79367712
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kende het tot nu toe ook niet, maar lees er geweldige dingen over
http://www.marketingprvis(...)nmaakmiddel-van.html
Van de Wibra nota bene, kom ik zelden, maar het is wel een hoe zal ik het zeggen, bijzondere winkel
Dasty is geweldig. We gebruiken het voor van alles. Van de keuken tot de ruit van de kachel aan toe..
pi_79368728
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:17 schreef qltel het volgende:

[..]

Jeetje zeg, wat een gedoe. Dat is zeker om ambtenaren aan het werk te houden. Want ze sturen vast nog iemand langs om het te controleren.. Dan is het Nederlandse systeem wellicht minder eerlijk, maar wel een stuk makkelijker en goedkoper.
We hebben het geluk dat we onze bouwtekeningen hebben . Dus het was een kwestie van even optellen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 maart 2010 @ 12:42:18 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79369184
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Kende het tot nu toe ook niet, maar lees er geweldige dingen over
http://www.marketingprvis(...)nmaakmiddel-van.html
Van de Wibra nota bene, kom ik zelden, maar het is wel een hoe zal ik het zeggen, bijzondere winkel
En niet alleen op het Vivaforum

Schoonmaakmiddel Dasty
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79383293
Hehe het gaat lekker vlot met het aanmelden bij het Einwohnermeldeamt Ik trek bij mijn vriendin in die op dit moment in Hamburg woont maar zij staat nog ingeschreven in Auerbach, Vogtland. Dit ivm met Kindergeld, Azubi en autoregistratie spul waar ik het precieze fijne ook niet van weet.

Voorts sta ik ook niet op het contract als hoofdhuurder wat we pas kunnen veranderen over 4 maanden aangezien haar contract sowieso tot dan loopt en binnen één jaar zijn geen wijzigingen mogelijk...

Dus concreet twee opties:

* Nieuw appartement zoeken en huren waar ik dan hoofdhuurder van wordt. (Niet mogelijk aangezien ik 0,0 inkomen en spaargeld heb)
* In Auerbach, Vogtland inschrijven.. Ik denk dat ik komende week maar even 500 kilometer ga rijden om dat te doen
pi_79383721
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:17 schreef qltel het volgende:

[..]

Jeetje zeg, wat een gedoe. Dat is zeker om ambtenaren aan het werk te houden. Want ze sturen vast nog iemand langs om het te controleren.. Dan is het Nederlandse systeem wellicht minder eerlijk, maar wel een stuk makkelijker en goedkoper.
De rekenwijze van gemeentes zoals Weeze (het verschilt in D per gemeente) is ook niet eerlijk hoor. Daarover heb ik eens een item in WDR Servicezeit gezien. De kritiek was dat je voor alle bestrate oppervlakten betaalt, zelfs als die helemaal niet op de afvoer zijn aangesloten. Kortom, je moet veel moeite doen en als dank word je genaaid.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:24:14 #24
63722 z80
I fink you freaky
pi_79384822
Het afval water wordt hier in Kleve per huishouden berekend.(aantal personen)
echter krijg ik ook elk jaar een rekening van de dijkgraaf voor het weg pompen van het water.
deze wordt wel berekend aan de hand van mijn grond oppervlakte.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_79386267
Goede TT.
Hier is het weekend van start, eindelijk. Lekker de hele dag in mn bed gelegen, gisteravond 'op stap' gegaan. Dat kwam neer op aan een tafeltje zitten met collega's en cocktails drinken. Is ook leuk.

Mag ik trouwens ook in de OP?
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
pi_79386611
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:02 schreef qltel het volgende:

[..]

Voldoende tuin om je afvalwater weg te laten zakken, bedoel je? Of maakt de oppervlakte waarvan het water niet wordt afgevoerd weer uit in positieve zin?
Nee ik loos geen afvalwater in de tuin alleen het regenwater wat op mijn dak valt.
pi_79397039
Volgend weekend gaan we lekker een weekendje weg....maar kom er net achter dat ik mn badpak echt niet meer aankrijg Oorzaak is niet het lekkere duitse eten maar mn zwangerschap
Weet er iemand waar je hier in de regio Kleve zwangerschapsbadpakken kan vinden?
  zondag 21 maart 2010 @ 09:54:41 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79397165
Zou naar Nijmegen rijden, is de dichtsbijzijnde grotere stad. Binnenstad van Bocholt is een beetje dood aan het gaan en om nu gelijk naar het Ruhrgebied te gaan..
Bovendien is Nijmegen best leuk om een keertje te winkelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 maart 2010 @ 09:57:42 #29
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79397192
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:17 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Nee ik loos geen afvalwater in de tuin alleen het regenwater wat op mijn dak valt.
Eh ja, dat bedoelde ik ook..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 maart 2010 @ 10:00:01 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79397219
Gefeliciteerd, annie.m
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79397228
Gfeli nogmaals!!!
Die zwangerschapsbadpakken, is dat niet echt iets om online te kopen?
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  zondag 21 maart 2010 @ 10:06:53 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79397304
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:00 schreef elvhenk het volgende:
Gfeli nogmaals!!!
Die zwangerschapsbadpakken, is dat niet echt iets om online te kopen?
Amazon heeft daar wat van, en Neckermann.de en Otto.de zullen ook het een en ander hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79397342
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:00 schreef elvhenk het volgende:
Gfeli nogmaals!!!
Die zwangerschapsbadpakken, is dat niet echt iets om online te kopen?
Normaal wel,maar moet hem vrijdag binnen hebben, als ik nu besteld en hij past niet heb ik een probleem.
Vrees dat het inderdaad ritje nijmegen word.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 maart 2010 @ 11:18:31 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79398348
bonprix.de is ook nog een aardige site voor kleding
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 21 maart 2010 @ 12:12:12 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79399888
quote:
Op zondag 21 maart 2010 10:10 schreef annie.m het volgende:

[..]

Normaal wel,maar moet hem vrijdag binnen hebben, als ik nu besteld en hij past niet heb ik een probleem.
Vrees dat het inderdaad ritje nijmegen word.
Bestel verschillende maten en stuur die niet passen terug naar Otto/Neckerman, dat doen alle vrouwen die daar kleding kopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 maart 2010 @ 21:41:57 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79424229
Nog mensen die tips hebben voor een uitstapje in de omgeving van Cochem (Moezel)? We gaan een paar dagen die kant op in de paasvakantie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79424236
Ik heb een paar vraagjes aan de nederduitsers hier. Ik wil zelf al een tijdje gaan emigreren, net over de grens, maar omdat ik nog geen vast inkomen heb (uitzendbaan) zit een koopappartement er voorlopig helaas nog niet in. Ik woon momenteel in een huurappartement in klein dorp in Noord-Limburg, maar de servicekosten worden per 1 april weer flink verhoogd waarmee de lasten voor mijn appartement bijna onbetaalbaar dreigen te worden.

Ik ben al een aantal maanden aan het rond surfen op sites als immolien.de, immowelt.de en daar staat best wat leuks tussen. Alleen doordat ik nog geen hypotheek kan krijgen (ik heb geruchten gehoord dat je in DL maar 4x je bruto jaarinkomen kan lenen voor je hypotheek, klopt dit?) ben ik nu aan het kijken voor een huurhuis. Ik huur momenteel via een Nederlandse wooncoorperatie, maar ik begrijp dat het gros van de huurhuizen in Duitsland via de vrije markt loopt. Zitten hier meer risico's aan? En heb je met een Nederlands inkomen in Duitsland ook nog recht op huurtoeslag?
pi_79425197
Wij huren via SAGA-GWG, ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit vrije markt is of niet. De huur vind ik trouwens ERG meevallen. Net onder de 300 euro p.m voor een woonkamer/keuken, slaapkamer/woonkamer en douche. Het is best klein maar goed te doen. Gok ongeveer 30 vierkante meter ofzo...

En bij die 300 zitten servicekosten en gwl etc bij in.
pi_79428177
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:42 schreef jeroen1662 het volgende:
Ik huur momenteel via een Nederlandse wooncoorperatie, maar ik begrijp dat het gros van de huurhuizen in Duitsland via de vrije markt loopt. Zitten hier meer risico's aan?
Nee. Tenzij je bij een malafide huisjesmelker huurt dan. Alle woningen hebben in principe dezelfde mate van huurbescherming.
quote:
En heb je met een Nederlands inkomen in Duitsland ook nog recht op huurtoeslag?
Interessante vraag. Het is vereist dat je ingeschreven staat bij de "Gemeentelijke Basisadministratie". Of een inschrijving bij een Duitse gemeente ook als zodanig telt... ?
pi_79428677
Nibud zegt dat huurhuis in Nederland moet staan voor huurtoeslag.
HRA kan wel voor een buitenlandshuis zolang je in Nederland belasting betaald en werkt.

Linkje: http://www.nibud.nl/omgaa(...)-en-huurtoeslag.html
pi_79429253
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:28 schreef Hiya het volgende:
Nibud zegt dat huurhuis in Nederland moet staan voor huurtoeslag.
HRA kan wel voor een buitenlandshuis zolang je in Nederland belasting betaald en werkt.

Linkje: http://www.nibud.nl/omgaa(...)-en-huurtoeslag.html
Ah okee, duidelijk. Had me er nooit zo in verdiept, want ik heb toch geen recht op huurtoeslag. Maar misschien kun je wél het Duitse Wohngeld krijgen. Al zul moet je wel voorzichtig zijn, wie weet ondermijnt dat je verblijfsstatus. Hoe het precies zit ben ik nooit achter gekomen, want vlak nadat ik ontdekte dat Wohngeld bestaat ben ik terug naar Nederland verhuisd.

Wat de sociale huur betreft kan ik misschien wél uitsluitsel geven. In Duitsland werkt dat als volgt.
1. De staat subsidieert de bouw of renovatie van een woning
2. De verhuurder moet de huurprijs laag houden, onder een bepaald maximumniveau
3. De huurder moet een laag inkomen hebben, en dat met een Wohnberechtigungsschein (WBS) bewijzen.
4. Na enkele decennia loopt de regeling af en komt de woning op de vrije markt. Daarom zijn er nog maar weinig sociale woningen over.

Een sociale woning herken je dus eraan dat een WBS vereist is. De meeste woningen van Duitse coöperaties zijn gewoon vrijemarktwoningen.
pi_79436867
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:41 schreef Rewimo het volgende:
Nog mensen die tips hebben voor een uitstapje in de omgeving van Cochem (Moezel)? We gaan een paar dagen die kant op in de paasvakantie.
Ik zal ff opletten, wij gaan er komend weekend heen
Ik ondekte trouwens dat dezelfde bungalow in hetzelfde weekend op landal.de 50 euro goedkoper is dan op landal.nl!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 maart 2010 @ 09:34:52 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79438261
O, veel plezier alvast daar Wij hebben een hotel geboekt, ons heerlijk een paar dagen laten verwennen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79444471
quote:
Op maandag 22 maart 2010 09:34 schreef Rewimo het volgende:
O, veel plezier alvast daar Wij hebben een hotel geboekt, ons heerlijk een paar dagen laten verwennen
Dat is pas echt vakantie he , doen wij in de zomervakantie ook.
Hotel met kinderanimatie, kinderen lekker met de andere kinderen in de weer en wij met een boek aan het zwembad, af en toe en dag op stap in de omgeving met zn alle, heerlijk!
Afgelopen zomer hebben we gekampeerd in een stacaravan...en ondekt dat dat echt mn ding niet is.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:09:33 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79444548
Ik heb het liefst een hotel zonder kinderanimatie, en met feedback op de verschillende forums dat er niets voor kinderen te doen is, dat het kind onvriendelijk is, en dat er voornamelijk bejaarden komen.
En dan nog ga ik buiten de schoolvakanties.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 maart 2010 @ 13:50:37 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79445958
Ach ons kind wil toch nooit naar de animatie Geef hem een zwembad en hij is blij. En wij ook
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 maart 2010 @ 22:38:09 #47
63722 z80
I fink you freaky
pi_79470561
de politie is ook weer aan het genieten van het mooie weer.
zie ze nu dagelijks staan in hun groene pakjes, verscholen tussen de struiken met de lasergun.
gaat nog wat worden als ze straks ook in het blauw moeten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_79470791
Verbaal sturen ze toch niet door
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79471741
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verbaal sturen ze toch niet door
Naar Nederland? Jawel hoor! Iemand die ik ken heeft onlangs nog een prachtige Duitse boete toegestuurd gekregen, helemaal inclusief vertaling naar krom Nederlands.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2010 23:00:31 ]
pi_79471789
Nog nooit gezien en ik rij niet alleen in de onbeperkte snelheden te hard
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 22 maart 2010 @ 23:02:53 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79471903
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verbaal sturen ze toch niet door
Zal jij achterkomen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79471976
Bibber
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 22 maart 2010 @ 23:06:41 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79472123
Soit, Duitse boetes zijn lachertjes als je ze met de Nederlandse vergelijkt.
Fout parkeren is vaak goedkoper dan in een parkeergarage gaan staan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79472224
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Naar Nederland? Jawel hoor! Iemand die ik ken heeft onlangs nog een prachtige Duitse boete toegestuurd gekregen, helemaal inclusief vertaling naar krom Nederlands.
En inclusief foto van de bestuurder. Gelukkig vallen de boetes in Duitsland mee. Ik ben een jaar geleden gesnapt met 70 waar je 50 mocht (Goch ri Siebengewald bij de Gaesdonck, iedereen die dat stukje kent weet dat dat een eersteklas naaiplek is ), boete bedraagde maar 30 euro... Maar ik meen dat veel verkeersboetes recentelijk verhoogd zijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 09:56:24 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79480319
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:38 schreef z80 het volgende:
de politie is ook weer aan het genieten van het mooie weer.
zie ze nu dagelijks staan in hun groene pakjes, verscholen tussen de struiken met de lasergun.
gaat nog wat worden als ze straks ook in het blauw moeten.
Ja, inderdaad, je kunt merken dat het beter weer is. Gisteren in Wyler, vandaag bij Kranenburg/weg naar Kleve. Gelukkig ken ik de meeste plekjes waar ze zich verschuilen onderhand wel. Hoewel die in Wyler nieuw was, en ik zag ze pas op het laatste moment (schutkleur). Maar ik reed niet te hard
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:57:32 #56
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79480355
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Soit, Duitse boetes zijn lachertjes als je ze met de Nederlandse vergelijkt.
Fout parkeren is vaak goedkoper dan in een parkeergarage gaan staan.
Heb je wel even in de gaten dat er zoiets als Flensburg bestaat?
Daar worden je puntjes verzameld en je zit zo aan de 3 maanden rij-ontzegging hoor.
Kneuzencursusjes worden ook regelmatig aangeboden, als je namelijk boven een aantal punten komt moet je verplicht een cursus volgen en kun je punten afkopen. En die prijzen liegen er niet om!

In de bebouwde kom te hard rijden is zowieso gevaarlijk, want als ze je daar snappen vliegen de punten je om de oren.
En dan moet er eens bijvoorbeeld een basisschool in de buurt zijn, of een voetgangersoversteekplaats.

De boetes zijn dan wel lager, maar je scoort hoger!
Overtredingen bij wegwerkzaamheden zijn ook niet mals trouwens.

hier kun je het een en ander mooi bekijken...http://www.bussgeldkataloge.de/
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 10:25:46 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79481247
Hoe zit dat dan met die punten? Ik heb voorzover ik weet geen puntenrijbewijs (ik heb ook nog nooit een boete gehad, uitgezonderd de keer dat ik mijn parkeerschijf was vergeten neer te leggen). Hoeveel punten heb je om te beginnen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:28:12 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79481340
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:57 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Heb je wel even in de gaten dat er zoiets als Flensburg bestaat?
Dat is alleen als je een Duits rijbewijs hebt,
quote:
Daar worden je puntjes verzameld en je zit zo aan de 3 maanden rij-ontzegging hoor.
Klopt, zouden ze in NL ook moeten doen
quote:
Kneuzencursusjes worden ook regelmatig aangeboden, als je namelijk boven een aantal punten komt moet je verplicht een cursus volgen en kun je punten afkopen. En die prijzen liegen er niet om!

In de bebouwde kom te hard rijden is zowieso gevaarlijk, want als ze je daar snappen vliegen de punten je om de oren.
En dan moet er eens bijvoorbeeld een basisschool in de buurt zijn, of een voetgangersoversteekplaats.

De boetes zijn dan wel lager, maar je scoort hoger!
Overtredingen bij wegwerkzaamheden zijn ook niet mals trouwens.
En als je door rood rijdt mag je de lap direct inleveren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79481533
Irritant dat ze schutkleuren gebruiken. Ik ben kleurenblind (verschil groen/bruin, paars/blauw zie ik niet of heel slecht) waardoor ik vaak flitspalen mis of pas heel erg laat zie. Overigens gelukkig nog nooit een Duitse boete gehad.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:37:38 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79481710
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:32 schreef Waldheini het volgende:
Irritant dat ze schutkleuren gebruiken. Ik ben kleurenblind (verschil groen/bruin, paars/blauw zie ik niet of heel slecht) waardoor ik vaak flitspalen mis of pas heel erg laat zie. Overigens gelukkig nog nooit een Duitse boete gehad.
Heb je een Duits rijbewijs? Zo ja, staat daarin dat je kleurenblind bent?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79482174
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je een Duits rijbewijs? Zo ja, staat daarin dat je kleurenblind bent?
Nope, NLs rijbewijs. Staan zo'n dingen in Duits rijbewijs vermeld dan ?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:55:17 #62
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79482430
Het maakt niks uit of je een D of een NL-rijbewijs hebt voor de puntenregistratie in Flensburg hoor! Laat dat duidelijk zijn!
Toen ik net in D. woonde in 2001 werd ik bij de grens gestopt omdat ik een Radarwarner in de auto had. Kostte me toen ik meende 140DM en 3 punten in Flensburg. Die punten zijn inmiddels weg gelukkig.

En trouwens, binnen 10 jaar hebben jullie allemaal zowieso een D-rijbewijs, want je kunt je NL-rijbewijs namelijk niet verlengen als je in D. woont, die zul je om moeten zetten naar een D-rijbewijs.

Het puntenoverzicht kun je ook op de door mij genoemde site vinden volgens mij.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 maart 2010 @ 10:56:09 #63
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79482469
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:32 schreef Waldheini het volgende:
Irritant dat ze schutkleuren gebruiken. Ik ben kleurenblind (verschil groen/bruin, paars/blauw zie ik niet of heel slecht) waardoor ik vaak flitspalen mis of pas heel erg laat zie. Overigens gelukkig nog nooit een Duitse boete gehad.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Als je je aan de snelheid houd hoef je ook niet op te letten of er soms ergens politie staat..
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:22:55 #64
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79483449
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:56 schreef qltel het volgende:

[..] Als je je aan de snelheid houd hoef je ook niet op te letten of er soms ergens politie staat..
moraalridder....

In de bebouwde kom hou ik me altijd aan de snelheid(vanwege de boetes/puntenscores), maar op de Landesstrassen gaat het gas soms wel eens verder open dan geoorloofd.

Overigens sterk afhankelijk waar ik rij. Ik rij bijvoorbeeld namelijk richting m'n werk ook door een stuk bos waar veel wild zit.
In de 9 jaar nu dat ik er langs kom heb ik al zeker 10 ongevallen met wild gezien, heb 3x moeten stoppen om mensen te helpen die net wat aangereden hadden en heb zelf de dag voordat Lenthe geboren was een ree voor de Signum gehad, ruim 3000 euro schade.
Daarnaast al tientallen keren moeten uitwijken, noodstoppen gemaakt of wat dan ook.

Dat stuk rij ik dus ook niet harder dan 80km/h terwijl het 100 is.
Als ik dan zie hoe sommige mensen door dat stuk heen vliegen, vooral NL-ers...tsssss...ze moesten eens weten...
pi_79483824
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:56 schreef qltel het volgende:

[..]

Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Als je je aan de snelheid houd hoef je ook niet op te letten of er soms ergens politie staat..
haha ja, wat dat betreft heb je een punt

Voor woon-werkverkeer (23 km) rijd ik trouwens 90% snelweg, waarvaan 40% in DL, 50% NL. Vooral op het Nederlandse stuk zijn er regelmatig controles, omdat het zeer rustig stuk snelweg is, dat uitnodigt om eens flink het gas in te trappen. En dat zie ik ook genoeg wagens met AC op de kentekenplaat ook doen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 11:34:02 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79483836
Ik heb inmiddels een Duits rijbewijs. Maar hoe zit dat nou met die punten dan?

Wij hebben overigens ook een stukje Reichswald met wild. Daar zit een stuk in waar je 70 mag, hoe vaak je daar niet ingehaald wordt

Gelukkig controleren ze daar geregeld
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 maart 2010 @ 11:36:00 #67
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79483914
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

moraalridder....
Ik heb in de loop der jaren geleerd dat het toch geen klap uitmaakt. En zeker sinds ik in Duitsland woon (waar de snelheidsbeperkingen over het algemeen meer afgestemd zijn op de situatie en minder rigide dan in Nederland) en ik cruisecontrol heb houd ik me in het algemeen aan de snelheid.
quote:
Overigens sterk afhankelijk waar ik rij. Ik rij bijvoorbeeld namelijk richting m'n werk ook door een stuk bos waar veel wild zit.
[...]
Dat stuk rij ik dus ook niet harder dan 80km/h terwijl het 100 is.
Als ik dan zie hoe sommige mensen door dat stuk heen vliegen, vooral NL-ers...tsssss...ze moesten eens weten...
Da's hetzelfde tussen kranenburg en Goch (het Reichswald). Daar moet je een heel stuk 70, en alhoewel ik er nog nooit aangereden wild heb gezien zie je bijvoorbeeld wel veel woelsporen van wilde zwijnen en dergelijke in de berm. Vooral Nederlanders rijden daar graag zo hard mogelijk doorheen..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 11:44:12 #68
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79484232
Ja, dat zei ik dus al
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:53:05 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79484556
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

moraalridder....

In de bebouwde kom hou ik me altijd aan de snelheid(vanwege de boetes/puntenscores), maar op de Landesstrassen gaat het gas soms wel eens verder open dan geoorloofd.

Overigens sterk afhankelijk waar ik rij. Ik rij bijvoorbeeld namelijk richting m'n werk ook door een stuk bos waar veel wild zit.
In de 9 jaar nu dat ik er langs kom heb ik al zeker 10 ongevallen met wild gezien, heb 3x moeten stoppen om mensen te helpen die net wat aangereden hadden en heb zelf de dag voordat Lenthe geboren was een ree voor de Signum gehad, ruim 3000 euro schade.
Daarnaast al tientallen keren moeten uitwijken, noodstoppen gemaakt of wat dan ook.

Dat stuk rij ik dus ook niet harder dan 80km/h terwijl het 100 is.
Als ik dan zie hoe sommige mensen door dat stuk heen vliegen, vooral NL-ers...tsssss...ze moesten eens weten...
Een volwassen mannetjes everzwijn, een keiler met 100 Kmh voor je auto... Beesten kunnen wel 150 Kg wegen.
Brrr
Dat is een total loss
Een Edelhert kan wel 200 Kg wegen, en staat met de bulk van zijn gewicht zo mooi op voorruit hoogte...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:12:10 #70
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79485212
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:34 schreef Rewimo het volgende:
Maar hoe zit dat nou met die punten dan?
ff googlen....http://www.kfz.net/recht/punkte-in-flensburg/


M'n signum had trouwens geen enkele moeite met de ree, de hele voorkant in de poeier maar ik voelde het amper in het stuur...M'n zoontje thijs was wel helemaal in paniek, als we er langs rijden waar het gebeurt is komt het nog wel eens ter sprake...
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 maart 2010 @ 12:28:55 #71
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79485795
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:12 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

M'n signum had trouwens geen enkele moeite met de ree, de hele voorkant in de poeier maar ik voelde het amper in het stuur...M'n zoontje thijs was wel helemaal in paniek, als we er langs rijden waar het gebeurt is komt het nog wel eens ter sprake...
Ik heb een keer een ree naar de eeuwige jachtvelden geholpen met een Golf 3. Dat beest ging er onderdoor. Heel de voorkant aan frut, maar de auto reed nog prima..
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 maart 2010 @ 12:29:37 #72
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79485818
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:44 schreef Rewimo het volgende:
Ja, dat zei ik dus al
Nee, dat zeiden we tegelijk, Kwik Duck..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 12:31:40 #73
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79485888
Aha, dus je hebt er in beginsel nul, maar als je overtredingen maakt, krijg je er punten bij. Nu snap ik het. Is dus anders dan in NL? Waar ze juist punten aftrekken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79486212
Mijn man heeft een nederlands rijbewijs maar daarop wel 3 duitse punten nu (de flitskast bij de afslag naar Gennep als je vanaf Kranenburg komt) , maar ik heb geen idee bij hoeveelpunten je je rijbewijs kwijtraakt.

Ik had vlak voor diezelfde kruising vanaf de andere kant pas een hert op mn auto, precies tussen het bord 70 en 50 in, dus reed 60 en kwam er zonder schade vanaf, bambi stond zelf ook weer op en liep verder. Als ik te hard was gegaan had ik mininmaal een hele lelijke deuk in mn motorkap gehad.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:41:02 #75
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79486213
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:31 schreef Rewimo het volgende:
Aha, dus je hebt er in beginsel nul, maar als je overtredingen maakt, krijg je er punten bij. Nu snap ik het. Is dus anders dan in NL? Waar ze juist punten aftrekken.
Correct! En is inderdaad anders dan in NL.
In NL geldt het puntenrijbewijs alleen voor beginnende bestuurders, in D geldt het voor alle rijbewijzen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 12:44:08 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79486310
Hm, ik ga nog maar iets voorzichtiger rijden daar

annie.m, precies op dat stuk staat ook geregeld een flitsauto. Als je daar een (meestal een grijze) stationwagen in de berm ziet staan, zorg dan maar dat je netjes 50 rijdt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79486451
Klopt! En hij heeft pas van kenteken gewisseld, eerst was het een kenteken uit Duisburg, sinds een paar maanden gewoon een kenteken uit Kleve. Die staat ook heel vaak bij Nutterden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 12:52:08 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79486577
Bij Wyler staat ie ook, even voorbij het oude douanekantoor, bij de parkeerplaats.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:54:45 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_79488953
je mag 18 punten verzamelen voor je het papiertje kwijt bent.
maar dan moet je of lomp hard rijden, of graag door rood rijden.
ga je graag verplicht tervoet moet je met je zatte kop achter het stuur kruipen,
als je je best doet kost dat 7 punten.

maar zolang je onder de 20 KMh blijft kost het alleen geld.
daarboven ook punten.

hierbij een link met wat leuke voorbeelden waarmee je punten verzameld.
http://www.bild.de/BILD/a(...)-sie-zaehler-ab.html

[ Bericht 27% gewijzigd door z80 op 23-03-2010 13:56:16 (extra) ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:12:53 #80
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79489651
Op Opel Astra stations die langs de kant van de weg staan ben ik zeer alert, eigenlijk vallen ze altijd wel op.

Neemt niet weg dat ze ook de driepootjes regelmatig opstellen, mooi groen camoeflagekapje erover en je bent zo aan de beurt. Wel staat er dan wel weer een "onopvallende" auto in de buurt...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 14:16:03 #81
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79489797
Gelukkig word je meestal ook gewaarschuwd door tegemoetkomend verkeer Zo kom ik 's morgens mijn fysiotherapeut tegen, als er controle is, seint hij naar me en dan weet ik dat ik even extra goed op mijn snelheid moet letten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:27:51 #82
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79490261
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:16 schreef Rewimo het volgende:
Gelukkig word je meestal ook gewaarschuwd door tegemoetkomend verkeer
NL-ers waarschuw ik dus mooi niet he!
Ik wordt zelf ook nooit gewaarschuwd als ze in NL staan te controleren....
(maar gelukkig rijdt papa bijna altijd in dezelfde regionen rond, dus ik weet gewoon waar ze kunnen staan)

Waarschuwen is trouwens ook strafbaar he, dus doe dit niet als die Polente je kan zien!
pi_79490549
Gistermiddag stonden ze met een flitspistool net over de grens bij Ottersum. Ik werd ook door een tegenligger gewaarschuwd.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 14:39:53 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79490729
Ik waarschuw ook meestal geen Nederlanders En geen enorme hardrijders, die mogen van mij gerust in de val lopen.

Wat qltel en mij trouwens wel opvalt, is dat Duitsers vaak pas vlakbij een bordje 70 in de remmen gaan, in plaats van alvast gas terugnemen een eind voor het bord. Zelfde bij flitspalen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79490974
Duitsers zijn niet echt van het Nieuwe Rijden nee.
pi_79491173
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:27 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

NL-ers waarschuw ik dus mooi niet he!
Ik wordt zelf ook nooit gewaarschuwd als ze in NL staan te controleren....
(maar gelukkig rijdt papa bijna altijd in dezelfde regionen rond, dus ik weet gewoon waar ze kunnen staan)

Waarschuwen is trouwens ook strafbaar he, dus doe dit niet als die Polente je kan zien!
Een verandering begint bij jezelf he Waarom waarschuw je geen Nederlanders? Strikt om het feit dat ze jou ook niet waarschuwen.

Ik kreeg trouwens het gevoel dat een hoop Nieuwe Duitsers hier ( ) een hoop wrok hebben tegen Nederland(ers)
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:00:52 #87
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79491573
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:51 schreef Hiya het volgende:

[..]

Een verandering begint bij jezelf he Waarom waarschuw je geen Nederlanders? Strikt om het feit dat ze jou ook niet waarschuwen.

Waarom ik geen NL-ers waarschuw in Duitsland? Mijn jarenlange ervaring in het duitse verkeer leert gewoon dat juist de NL-er in Duitsland zich gewoonweg asociaal op de weg gedraagt. Denkend dat ze zodra ze in Dld. de grens over gaan overal maar onbegrensd hard gereden kan worden. Vliegend door dorpjes heen, niet stoppen voor rood licht bij voetgangersoversteekplaatsen. Ik kan nog wel even doorgaan....
quote:
Ik kreeg trouwens het gevoel dat een hoop Nieuwe Duitsers hier ( ) een hoop wrok hebben tegen Nederland(ers)
Rij maar eens met Duitse platen rond in NL, dan zul je zien dat de wrok jegens duitsers wel wat erger is.
Een duitser gedraagt zich over het algemeen in het verkeer een stuk netter dan een NL-er.
Hier laat men elkaar nog eens voor, wacht even voor de ander....

Ach, ik kan wel doorgaan zo....

En eigenlijk heb je wel gelijk, een wrok tegen NL-ers heb ik zeker gekregen in de jaren, de doorsnee NL-er denkt echt alleen maar aan zichzelf, ikke, ikke, ikke....en wel nu, snel~!!!!


erg slecht dat ik me er nu over op ga winden, ik heb wel andere zorgen...
pi_79492344
Mn moeder reed pas met me mee in nederland, ritje van 10 minuten, die keek haar ogen uit.
Twee opaatjes weigerden me voorrang te geven waar ik het wel had en 1 reed me zelfs klem en verwachte nog dat ik achteruit terug ging ook terwijl hij op mijn weghelft zat, niet dus.
Mijn moeder had eerst niet door waarom dat gebeurde..tot ik haar er op wees dat ik een duits kenteken heb. Maar gelukkig zijn we niet haatdragend ofzo
pi_79492837
Ik kan mij dus echt niet vinden in deze verhalen Als ik met mijn vriendin naar mijn ouders ga heb helemaal nergens last van. Daarvoor moeten we wel heel Nederland door naar Den Haag.

  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:43:35 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79493489
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:00 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

[..]

Rij maar eens met Duitse platen rond in NL, dan zul je zien dat de wrok jegens duitsers wel wat erger is.
Een duitser gedraagt zich over het algemeen in het verkeer een stuk netter dan een NL-er.
Hier laat men elkaar nog eens voor, wacht even voor de ander....
Als je echt wilt weten hoe Nederlanders zijn moet je idd een tijdje met witte platen in NL gaan rondrijden. Of er uitzien als een moslim
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79494248
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je echt wilt weten hoe Nederlanders zijn moet je idd een tijdje met witte platen in NL gaan rondrijden. Of er uitzien als een moslim
Die ervaring heb ik nog niet, maar dat vast komen doordat in regio Heerlen / Kerkrade genoeg witte platen rondrijden. Sterker nog, in Kerkrade is er een straat waarbij de ene kant vd straat Herzogenrath (DE) is, de andere kant is Kerkrade.
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:51 schreef Hiya het volgende:

[..]


Ik kreeg trouwens het gevoel dat een hoop Nieuwe Duitsers hier ( ) een hoop wrok hebben tegen Nederland(ers)
Heb an sich niks tegen Nederland, maar heb er ook weinig mee. En al alleen niks met het Randstadvolk.
pi_79495911
In Duitsland wonen is best wel saai, woon net over de grens bij Emlichheim.. nog meer mensen die uit die buurt komen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:39:15 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79496084
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:35 schreef TypoAccount het volgende:
In Duitsland wonen is best wel saai, woon net over de grens bij Emlichheim.. nog meer mensen die uit die buurt komen
Naaa, In Emlichheim wonen is waarschijnlijk saai, maar dan heb je ook een uithoek gezocht.
Zeker goedkoop wonen daar?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79496189
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:35 schreef TypoAccount het volgende:
In Duitsland wonen is best wel saai, woon net over de grens bij Emlichheim.. nog meer mensen die uit die buurt komen
Ligt er natuurlijk precies aan waar je woont. Als jij in een grotere stad woont, is het alles behalve saai.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:43:05 #95
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79496252
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:35 schreef TypoAccount het volgende:
In Duitsland wonen is best wel saai, woon net over de grens bij Emlichheim.. nog meer mensen die uit die buurt komen
joh, ik heb 8 jaar in Emmelkamp gewoont en woon nu net een jaar in Ringe...

Waar bij emlichheim woon je?
pi_79506109
In het verkeer heb ik over het algemeen weinig problemen met het rijden met een DE kenteken in NL.
Wel een keer op de A73 in de buurt van Venlo een paar drugsrunners gehad die mijn aandacht vroegen. De marokkaantjes in hun audi A3 probeerden mij druk gebarend iets duidelijk te maken.
En in Amsterdam een keertje s'zomers met het raam open werd er vanaf een bankje geroepen of we drugs wilden kopen, maar dat kan je als NL-er ook wel overkomen.
pi_79538004
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:43 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

joh, ik heb 8 jaar in Emmelkamp gewoont en woon nu net een jaar in Ringe...

Waar bij emlichheim woon je?
Op industriegebied van Emlichheim.. vandaar waarschijnlijk ook het saaie gedeelte XD
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:24:47 #98
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79557832
Ach so, vlak bij de Festplatz of dat stukje net buiten Emmelkamp?
De Festplatz ben ik af en toe nog op zondag wel te vinden met m'n nitro rc-auto's.
Ik heb trouwens in de Ulmenstrasse gewoond, vlak bij je.
pi_79562579
aaaahhhh wil het terras in Aachen op....maar ik zit nog de hele dag achter de pc @ work
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:22:23 #100
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79563268
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:04 schreef Waldheini het volgende:
maar ik zit nog de hele dag achter de pc @ work
Dat had ik ook, maar ik heb zelf maar besloten dat ik dat niet ga doen.
Er is vanimddag op de Kindergarten een paas-bijeenkomst waar de ouders voor uitgenodigd zijn. Ik zou eerst niet heen gaan, mijn Petra ging wel heen. Maaaaar aangezien het gewoon te mooi is om binnen zitten, ga ik lekker op tijd naar die Heimat en laat de boel de boel...
pi_79563998
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat had ik ook, maar ik heb zelf maar besloten dat ik dat niet ga doen.
Er is vanimddag op de Kindergarten een paas-bijeenkomst waar de ouders voor uitgenodigd zijn. Ik zou eerst niet heen gaan, mijn Petra ging wel heen. Maaaaar aangezien het gewoon te mooi is om binnen zitten, ga ik lekker op tijd naar die Heimat en laat de boel de boel...
lucky you, vanmiddag vrij nemen zit er hier echt niet in
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:51:21 #102
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79564292
ach ja, ik ben daar redelijk vrij in gelukkig.
Ik was hier vanochtend dan ook al om 06:00 aan het werk.... Als ik dan 's middags eens een keer op tijd naar huis wil, is dat nooit een probleem...Komt van 2 kanten zeg ik dan maar...
pi_79565512
Ik heb dan weer het geluk dat ik bij lekker weer mn werkplek naar buiten kan verplaatsen
Nu nog in de ziektewet zit nu lekker in de tuin.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 maart 2010 @ 13:19:32 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79567271
En ik zwaai even vanuit het ziekenhuis in Delft lig ijzer te tanken, straks naar de dokter. De NS heeft wel alle mogelijke moeite gedaan om me weg te houden maar ik ben er toch gekomen.

Nu nog terug straks.

Onze zoon heeft Lesenacht op school vanavond, kennen andere scholen dat ook in DLD?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79568222
Waarom moet je daarvoor helemaal naar Delft joh
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 maart 2010 @ 13:40:12 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79568279
Omdat mijn arts daar zit en ik daar vandaag ook heen moet. Losse ijzerinfusen krijg ik normaal gesproken in Boxmeer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:00:38 #107
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_79582811
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:43 schreef Waldheini het volgende:

[..]

lucky you, vanmiddag vrij nemen zit er hier echt niet in
ik kon vanmiddag makkelijk vrij nemen, maar in Brussel is het hartstikke bewolkt. Het regent hier zelfs af en toe
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:08:26 #108
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79599514
oaaaahhhhh wat heerlijk was dat gisteren...
Leuk bij de Kindergarten geweest, in de Speilkreis leuke liedjes gezongen en uiteraard was Thijs weer de pineut en werd direct uitgekozen de Osterhase te spelen...

Gisteren was het echt lekker, voor het eerst weer heerlijk buiten gegeten op ons terras.
Lenthe heerlijk in de hangmat, wij op de loungeset en thijs op de John Deere...
pi_79613683
Even een praktisch vraagje, misschien (of nee, waarschijnlijk) is het in een van de vorige delen al voorbij gekomen maar dat is zoveel leeswerk... Wat is een goed(kop)e Handy-aanbieder? Ik bel en sms niet heel veel maar vind een Duitse Handy naast m'n Nederlandse mobiel toch wel erg handig, ook voor m'n werk enzo. En hij moet ook wel echt landelijke dekking hebben.

Verder heb ik net nog heerlijk buiten in de Biergarten geluncht, maar als ik nu uit het raam kijk zie ik dikke donkere regenwolken. Lijkt wel alsof het hier altijd doordeweeks lekker weer is en dan in het weekend weer flut. Naja.
pi_79613778
Ik zie veel aanbiedingen over Fonic. 9 cent in alle netten. Ik zelf heb Vodafone. Heb ik niet gekozen voor prijs maar ik kende het vanuit Nederland
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 26 maart 2010 @ 18:14:37 #111
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79617847
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:19 schreef Gala6183 het volgende:
Even een praktisch vraagje, misschien (of nee, waarschijnlijk) is het in een van de vorige delen al voorbij gekomen maar dat is zoveel leeswerk... Wat is een goed(kop)e Handy-aanbieder? Ik bel en sms niet heel veel maar vind een Duitse Handy naast m'n Nederlandse mobiel toch wel erg handig, ook voor m'n werk enzo. En hij moet ook wel echt landelijke dekking hebben.
Wij gebruiken Aldi-mobiel. We bellen en SMS'en ook bijna nooit en dan is de Aldi heel goedkoop. Vooral omdat je voor 2,zoveel cent belt met alle Aldi-klanten (en wij naar elkaar dus ook)
pi_79648870
Ok vielen Dank voor je tip
pi_79666532
Ha, straks met een groep collega's naar de enige Nederlandse snackbar hier in Berlijn. Bitterballen en friet met joppiesaus! En stroopwafels kopen.
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 maart 2010 @ 13:46:40 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79668261
Wij gaan straks meeten met elvhenk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79668787
Ik hoop dat jullie Käsekuchen lusten.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 maart 2010 @ 14:11:59 #116
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79668999
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:04 schreef elvhenk het volgende:
Ik hoop dat jullie Käsekuchen lusten.
2 van ons wel..
pi_79669498
Dan zal de andere zich vol moeten stoppen met koekjes en chocolade-eitjes.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_79677248
Zoo dat was gezellig! Dave zit al volop te shoppen op dealextreme. hehe
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_79681314
Ik heb het gemist, maar Tim zei dat elvhenk in de buurt woont . We zijn nét nog door het plaatsje heen gereden.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:38:51 #120
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_79681510
aloha dames. Vanaf morgen zitten we in een chalet voor tijdelijk. Ons huis is bijna leeg, nog een paar dingen.
Afgelopen vrijdag zijn we naar 3 huizen wezen kijken, nr 1 was klein, 2 was supergroot en 3 was normaal en nieuwbouw (Weeze).
We gaan voor nr 3. Horen we van de week meer over. Zodra ik wat weet horen jullie 't ook
Helaas ben ik niet zoveel online nu ivm de verhuizing ed. en ik weet niet ofdat er op het vakantiepark internet te krijgen is.
pi_79681702
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:38 schreef PureEvil het volgende:
aloha dames. Vanaf morgen zitten we in een chalet voor tijdelijk. Ons huis is bijna leeg, nog een paar dingen.
Afgelopen vrijdag zijn we naar 3 huizen wezen kijken, nr 1 was klein, 2 was supergroot en 3 was normaal en nieuwbouw (Weeze).
We gaan voor nr 3. Horen we van de week meer over. Zodra ik wat weet horen jullie 't ook
Helaas ben ik niet zoveel online nu ivm de verhuizing ed. en ik weet niet ofdat er op het vakantiepark internet te krijgen is.
En waar in Weeze ?
  zondag 28 maart 2010 @ 20:46:12 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79681909
Weeze, lekker dicht bij het vliegveld?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 maart 2010 @ 21:16:47 #123
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79684036
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:55 schreef elvhenk het volgende:
Zoo dat was gezellig! Dave zit al volop te shoppen op dealextreme. hehe
Was heel gezellig! En ik wilde net eens even gaan kijken op jullie culinaire site
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 28 maart 2010 @ 21:34:07 #124
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_79685433
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:42 schreef Anne het volgende:
En waar in Weeze ?
Ehm, straat weet ik niet meer Maar nieuwbouwwijk, vlakbij een basisschool en een speeltuin
pi_79685561
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:34 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ehm, straat weet ik niet meer Maar nieuwbouwwijk, vlakbij een basisschool en een speeltuin
.

Is het toevallig een van de onderste huizen?



  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 maart 2010 @ 22:00:22 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79687220
Nah, hebben ze vannacht onze aanhanger gejat

Dat dat kan in Duitsland...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 28 maart 2010 @ 22:04:17 #127
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_79687491
nee Anne, het is een wit huis zonder zo'n 'dakje' in het midden. Achter het huis is de speeltuin
pi_79687771
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:04 schreef PureEvil het volgende:
nee Anne, het is een wit huis zonder zo'n 'dakje' in het midden. Achter het huis is de speeltuin
Ik ga heel even naar buiten . Ben zo terug!
pi_79688360
Dan is het denk ik dit huis, klopt dat ? :


Sorry, beetje onduidelijke foto, maar het is alweer donker.

Met 2 langwerpige ramen naast de deur.
  zondag 28 maart 2010 @ 22:17:54 #130
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79688386
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:00 schreef Rewimo het volgende:
Nah, hebben ze vannacht onze aanhanger gejat

Dat dat kan in Duitsland...
joh da's triest.....

Dat dat kan ja..

Vanavond ritueel de boog van de nieuwe buren verbrand, Bier en schnapps uiteraard weer rijkelijk aanwezig...
  zondag 28 maart 2010 @ 22:37:47 #131
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_79689787
lol, ja anne, dat huis is het. met de houten 'voordeur' haha.
pi_79689855
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:37 schreef PureEvil het volgende:
lol, ja anne, dat huis is het. met de houten 'voordeur' haha.
Leuke locatie .
pi_79693326
Wat ik nou toch vond in mijn bergplaats. (Ding onder een flat hoe het ook heet). Een fucking zwerver! Hoe die beste man daar in geraakt is geen idee maar hij zat er volgens mij als best lang. Hele slaapinrichting e.d. gebouwd.

Ik heb er toch niks staan, ik wou er wat kratjes bier stallen want die waren in de aanbieding maar dat doe ik bij nader inzien toch maar niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 maart 2010 @ 07:30:00 #134
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79696198
Vindt ie vast sympathiek, als jij je bier daar neerzet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79699773
LOL
Maar dat lijkt me wel schrikken ja, een zwerver die intrek heeft genomen in je berging...

En Rewino, beviel pizzaboyz? Ik weet niet meer wie hier dat had aangeraden maar wij vinden het ideaal. We bestellen er meerdere keren per week. Als ze ineens een nieuw pand hebben, dan vind ik dat het wel de Elvhenk-vleugel mag heten...
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 maart 2010 @ 11:29:14 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79700054
We hebben (nog) niets besteld, ik heb alleen de site bekeken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79701154
Zo, ik ben weer een beetje bekomen van het afgelopen weekend. Het was erg hectisch en eigenlijk gekkenwerk, maar goed.

Afgelopen zaterdag was de eerste dag dat het cafe (eigenlijk meer koffiehuis) van mijn vrouw open was. Om haar bij te staan ben ik er op zaterdag dus ook geweest. Het was op zaterdag rustig. Heeeeel erg rustig. Op zich wel goed, want dat gaf ons mooi de gelegenheid om wat ervaring op te doen voor de grote dag erna. Uiteindelijk hebben we geloof ik zo'n 18 klanten gehad.

Zondag was het Stadtfest in Kleve. Dus was mijn vrouw al op tijd present (5 uur....) en ikke wat later (heb 's nachts een invoering gedaan op het werk, dus was pas 08:30 in kleve). Meteen aan de bak met terras opbouwen. Vervolgens binnen alles in gereedheid brengen voor de grote stroom klanten die elk moment kon komen. Het was immers ons eerste Stadtfest, dus we hadden geen idee wat te verwachten was. In de ochtend hadden we mischien 25 klanten. Niet helemaal wat we verwacht hadden. We vroegen ons al af wat we verkeerd aan het doen waren.

Rond het middaguur begon het te lopen. En hoe. Wat een gekkenhuis. Onvoorstelbaar. Gelukkig kwam een goede vriend helpen, anders hadden we het niet gered. Het scheelde ook dat die wel horeca ervaring heeft.... Vanaf 1 uur tot 4 uur heeft koffieautomaat continu staan tappen. Alle taart die we hadden is op gegaan, ook de Bankok bun was een succes en uitverkocht. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo druk heb gehad.

Ondanks dat ik niet uit de horeca kom en er zelf eigenlijk ook weinig mee heb, vond ik het toch helemaal te gek om te doen. Dat had ik eigenlijk zelf ook niet verwacht. We hebben nu de nodige dingen gevonden die we volgende keer anders gaan doen, ook dankzij van feedback van de klanten, maar al met al is het goed gegaan en was het een doorslaand succes.

Zijn er hier nog mensen naar het Stadtfest in Kleve geweest eigenlijk?
  maandag 29 maart 2010 @ 12:33:35 #138
63722 z80
I fink you freaky
pi_79702316
als je de Trödelmarkt bedoeld, ja ben ik geweest.
deze was minder druk dan vorige keren, waarschijnlijk door het weer.
na afloop me zelf vol gestopt bij het mongools/chinees restaurant aan de flutstrasse.

welke koffieshop is van jullie?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_79702467
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:17 schreef elvhenk het volgende:
LOL
Maar dat lijkt me wel schrikken ja, een zwerver die intrek heeft genomen in je berging...

En Rewino, beviel pizzaboyz? Ik weet niet meer wie hier dat had aangeraden maar wij vinden het ideaal. We bestellen er meerdere keren per week. Als ze ineens een nieuw pand hebben, dan vind ik dat het wel de Elvhenk-vleugel mag heten...


Dat was ik, ook goede klant daar,zeker de laatste weken toen ik te gammel was om te koken

Vanmorgen de hypotheek ondertekend , stap 1 van de bouwplannen is echt rond nu.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 maart 2010 @ 12:48:39 #140
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79702773
Siemi, wat leuk dat het zo goed liep! Waar zit jullie zaak? Komen wij ook eens proeven

Annie, gefeliciteerd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79703563
quote:
Op maandag 29 maart 2010 00:05 schreef Hiya het volgende:
Wat ik nou toch vond in mijn bergplaats. (Ding onder een flat hoe het ook heet). Een fucking zwerver! Hoe die beste man daar in geraakt is geen idee maar hij zat er volgens mij als best lang. Hele slaapinrichting e.d. gebouwd.

Ik heb er toch niks staan, ik wou er wat kratjes bier stallen want die waren in de aanbieding maar dat doe ik bij nader inzien toch maar niet
Heb je dan niet een eigen hok dat je met een mooi stevig hangslot kan afsluiten?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 29 maart 2010 @ 13:21:28 #142
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79703905
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Heb je dan niet een eigen hok dat je met een mooi stevig hangslot kan afsluiten?
Dan kan die zwerver er niet meer uit...
pi_79704476
Maar natuurlijk zit er een stevig slot op. De 'deur' is dat niet. De deur lijkt nog het meeste op een recht op staande pallet. Tis niet echt een deur, gok ongeveer 2.20 meter hoog. De portie kdeur is trouwens stuk, valt niet meer in slot dus dat is weer een mysterie minder
pi_79704810
Aan de Hoffmannallee, het voormalige fabelhaft kunstcafe. We moeten alleen dat bord van fabelhaft nog vervangen. Maar dankzij een löl van een notaris zitten wij even met een gapend gat in de begroting.

De nieuwe naam is overigens Bangkok cafe, wat eind van het jaar Bangkok cafe/restaurant moet gaan worden.
  maandag 29 maart 2010 @ 14:16:37 #145
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79705842
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:50 schreef siemi het volgende:
een löl van een notaris
die 2 staan gelijk aan elkaar hoor, tenminste die ervaring heb ik (en wat andere leden van de familie)
pi_79706052
Het was dus geen LOL van de notaris: "HAHAHAHA Extra rekening!"...
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:38 schreef annie.m het volgende:

[..]

Dat was ik, ook goede klant daar,zeker de laatste weken toen ik te gammel was om te koken

Vanmorgen de hypotheek ondertekend , stap 1 van de bouwplannen is echt rond nu.
Van harte proficiat, langzaam maar zeker komen jullie er wel! Ik zag dat braakliggende terrein tegenover het Dorfshaus, daar gaat het dus over?

Nog driewerf dank voor de pizzaboyz-tip, a real lifesaver!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_79707846
Het was geen extra rekening van de notaris, maar gewoon een foutje van zijn kant. We zouden de inventaris pas na 3 maand gebruik betalen. Dus daar stem je dan de financiering op af. De notaris heeft dat niet goed in het contract beschreven en daarom moeten we van de bank dat bedrag van de inventaris alvast nu storten, anders maken ze de koopprijs van het gebouw niet over. Het kost dus niet extra, maar het is een kwestie van timing. Alleen wel hele grote gevolgen. Het gaat om een aardig bedrag wat we nu even extra moeten ophoesten wat 3 maand bij de bank op onze rekening mag staan voordat het nodig is.

Commentaar van de notaris; "Dan boek je dat toch gewoon alvast nu even over naar de bank".
pi_79708619
Ja altijd makkelijk he, beschikken over andermans geld...
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_79708763
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:23 schreef elvhenk het volgende:
Het was dus geen LOL van de notaris: "HAHAHAHA Extra rekening!"...
[..]

Van harte proficiat, langzaam maar zeker komen jullie er wel! Ik zag dat braakliggende terrein tegenover het Dorfshaus, daar gaat het dus over?

Nog driewerf dank voor de pizzaboyz-tip, a real lifesaver!
Ja, volgens de huidige planning moet daar begin volgend jaar ons nieuwe huis staan.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:37:13 #150
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79708851
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:35 schreef annie.m het volgende:

[..]

Ja, volgens de huidige planning moet daar begin volgend jaar ons nieuwe huis staan.
Geweldig, wel ff regelmatig wat foto's posten hier natuurlijk....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 maart 2010 @ 17:33:13 #151
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79713768
Leve de Provinzial We krijgen een nieuwe aanhanger
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79713838
O netjes! Een nieuwe aanhanger is ook niet weg natuurlijk.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 maart 2010 @ 17:49:37 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79714290
Nee, dat is dan ook wel weer leuk

Maar alle rompslomp die je ervan hebt qltel mag weer gezellig naar zijn vrienden bij het Straßenverkehrsamt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79714541
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:49 schreef Rewimo het volgende:
Nee, dat is dan ook wel weer leuk

Maar alle rompslomp die je ervan hebt qltel mag weer gezellig naar zijn vrienden bij het Straßenverkehrsamt

Trek daar gerust even de tijd voor uit......
pi_79722298
Morgenochtend me dan (eindelijk) officieel inschrijven bij de gemeente en meteen al het papierwerk voor m'n werk regelen. M'n Kindle en Ipod zitten al in de oplader want ik hoor horrorverhalen over de wachttijden. Verheug me er nu al op
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 maart 2010 @ 22:21:32 #156
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79726662
Hier ben je bij de gemeente juist altijd snel aan de beurt. Maar da's vast niet overal zo

Straßenverkehrsamt is berucht om zijn lange wachttijden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 29 maart 2010 @ 22:25:56 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79726881
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:21 schreef Rewimo het volgende:

Straßenverkehrsamt is berucht om zijn lange wachttijden.
daarom bieden veel garages het aan voor je te regelen.
Je kan trouwens in Duitsland ijdelheidsnummerplaten krijgen
Maar je moet dan wel een combi maken met de regio voorletters die je hebt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79727136
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:21 schreef Rewimo het volgende:
Hier ben je bij de gemeente juist altijd snel aan de beurt. Maar da's vast niet overal zo

Straßenverkehrsamt is berucht om zijn lange wachttijden.
Ik heb juist bij de gemeente een half uur - uur moeten wachten en bij de verkehrsamt 5 minuten.

.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:38:10 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_79727501
gemeente Kleve is vlot.
wachttijd is minimaal.
echter het verkehrsamt was een ramp.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_79727957
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

daarom bieden veel garages het aan voor je te regelen.
Je kan trouwens in Duitsland ijdelheidsnummerplaten krijgen
Maar je moet dan wel een combi maken met de regio voorletters die je hebt.
Is een leuk tijdvermaak als je te voet ergens heen moet: kentekens kijken. Bijvoorbeeld

BO-RN 1973
HER-Z
HER-R
RE-E
GE-K
EN-Z ...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2010 22:46:56 ]
pi_79732857
Ik vind KLE-RE 307 (ja, die rijdt hier echt) wel leuk. Ik heb zelf nog gedacht aan KLE-RE 538 (aangezien die hier niet goed te ontvangen zijn in de auto), maar toch maar niet gedaan.

Als je graag een wunschkenteken hebt, reserveer een nummer, bestel dan de kentekenplaten op ebay en je hebt een wenskenteken en bent iets goedkoper uit dan met een gratis kenteken (want die schildermacher is duur!)
  dinsdag 30 maart 2010 @ 06:26:57 #162
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79734716
of je wunschkenzeichen beschikbaar is kun je trouwens hier nakijken en tevens reserveren...
http://www.wunschkennzeichen.de/
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 maart 2010 @ 07:23:53 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79734903
Vergeet dan niet om een printje mee te nemen naar het Straßenverkehrsamt, want daar staat een pincode op die zij nodig hebben Ik heb mijn voorletter plus geboortedatum, lekker makkelijk te onthouden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 maart 2010 @ 07:29:26 #164
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79734938
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:31 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik heb juist bij de gemeente een half uur - uur moeten wachten en bij de verkehrsamt 5 minuten.

.
Was dat in Kleve? En welke tijd?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 maart 2010 @ 07:30:15 #165
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79734947
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Is een leuk tijdvermaak als je te voet ergens heen moet: kentekens kijken. Bijvoorbeeld

BO-RN 1973
HER-Z
HER-R
RE-E
GE-K
EN-Z ...
Een par jaar geleden kwam ik een auto met LU-L tegen..
pi_79734969
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 07:29 schreef qltel het volgende:

[..]

Was dat in Kleve? En welke tijd?
Verkehrsamt in Kleve ja. Ik denk rond een uur of 1-2, op een maandag.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 07:36:52 #167
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 maart 2010 @ 07:42:02 #168
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79735026
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 07:33 schreef Anne het volgende:

[..]

Verkehrsamt in Kleve ja. Ik denk rond een uur of 1-2, op een maandag.
Da's geluk hebben dan. Je schijnt ook in Geldern terecht te kunnen. Ik vroeg me af of de wachttijden daar misschien korter zouden zijn. Of zullen ze de wachttijden in Kleve soms verkort hebben..
pi_79735049
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 07:42 schreef qltel het volgende:

[..]

Da's geluk hebben dan. Je schijnt ook in Geldern terecht te kunnen. Ik vroeg me af of de wachttijden daar misschien korter zouden zijn. Of zullen ze de wachttijden in Kleve soms verkort hebben..
Klopt ja, die man die mij de auto verkocht zei ook dat ik naar Geldern kon gaan (dichter bij Kevelaer), maar ik moest voor de verzekering toch naar Kleve.
pi_79736871
Wij hebben ook onze "vanity plates" besteld, met voorletters en geboortemaand/jaar. Is toch wel heel makkelijk onthouden dan. Ik kon mijn NL nummerplaat nooit onthouden, ook al niet omdat het geregeld verandert.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 maart 2010 @ 09:56:41 #171
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79737001
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:51 schreef elvhenk het volgende:
Wij hebben ook onze "vanity plates" besteld, met voorletters en geboortemaand/jaar. Is toch wel heel makkelijk onthouden dan. Ik kon mijn NL nummerplaat nooit onthouden, ook al niet omdat het geregeld verandert.
Tja, als ik dat doe krijg ik KLE-F. Dus toch maar niet..
pi_79737086
Je vindt niet dat dat je persoonlijkheid op de juiste manier weergeeft?
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_79745772
Bij onze aanhanger lukte initialen met geboortedatums niet, mn man rijd nu dus rond met zn initialen en onze trouwdag. Ga volgende week ontdekken of dat ook helpt om je trouwdag niet te vergeten
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 maart 2010 @ 14:28:32 #174
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79746144
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:19 schreef annie.m het volgende:
Bij onze aanhanger lukte initialen met geboortedatums niet, mn man rijd nu dus rond met zn initialen en onze trouwdag. Ga volgende week ontdekken of dat ook helpt om je trouwdag niet te vergeten
Ik heb intussen de afkorting van onze favoriete serie boeken, met het aantal delen wat er in die serie verschenen is gereserveerd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 maart 2010 @ 16:03:25 #175
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79749772
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:00 schreef elvhenk het volgende:
Je vindt niet dat dat je persoonlijkheid op de juiste manier weergeeft?
Je hebt hem zondag gezien, wat vind je zelf?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79751382
Daarom vroeg ik het nog even *grijns*
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_79753591
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 07:30 schreef qltel het volgende:
Een par jaar geleden kwam ik een auto met LU-L tegen..
De mooiste die ik ooit heb gezien was:
LU CK 7777
Het ultieme gelukskenteken.

Overigens houden Duitsers er ook afkortingen op na die voor ons minder vanzelfsprekend zijn. Zo rijdt een kennis met:
LM-AA ??? (Leck Mich Am Arsch schijnt dat te betekenen).
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:46:51 #178
63722 z80
I fink you freaky
pi_79753925
@siemi
hoe staat het eigenlijk met de bouw?
is binnen nu alles klaar?
en kan er begonnen worden met de buitenkant en tuin.
of is het nog steeds drama.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:55:03 #179
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79754206
Zooo, daar ben ik weer!! Vanaf nu een officieel inwoner van Duitsland

Afgelopen Zondag verhuisd, gister naar het gemeentehuis om me in te schrijven en vandaag weer terug om een freizügigkeitsbescheinigung aan te vragen. Allemaal goed gegaan en krijg het toegestuurd vanuit Aachen over een paar weken. Kan niet wachten. In ieder geval al aardig gesetteld, alle dozen uitgepakt en meubels opgebouwd.

Wat voelt dat goed om nu écht hier te wonen. Het zal wel even wennen worden met alles, vooral de taal maar dat gaat goedkomen!
Geek is the new Chique
pi_79754263
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:35 schreef Anne het volgende:
Ik heb het gemist, maar Tim zei dat elvhenk in de buurt woont . We zijn nét nog door het plaatsje heen gereden.
Tim is in de war met Hülm geloof ik .
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:24:36 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_79755356
Strassenverkehrsamt lang wachten???? Ze zitten daar altijd op mij te wachten als ik binnenkom. Toch een aantal keer geweest voor import, nog een keer voor import, voor rijbewijs en nog een keer voor rijbewijs...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 30 maart 2010 @ 18:26:48 #182
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79755442
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:24 schreef XL het volgende:
Strassenverkehrsamt lang wachten???? Ze zitten daar altijd op mij te wachten als ik binnenkom. Toch een aantal keer geweest voor import, nog een keer voor import, voor rijbewijs en nog een keer voor rijbewijs...
In Kleve?

Ik ben er 4x geweest (3 jaar geleden ongeveer) en de gemiddelde wachttijd toen was overdag een uur of 2. Misschien morgen maar eens proberen..
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:28:44 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_79755516
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:26 schreef qltel het volgende:

[..]

In Kleve?

Ik ben er 4x geweest (3 jaar geleden ongeveer) en de gemiddelde wachttijd toen was overdag een uur of 2. Misschien morgen maar eens proberen..
Nee, niet in Kleve.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_79757738
Zo, ich bin officieel ein Berliner.
Heb slechts 1,5 uur moeten wachten tot ik aan de beurt was. Heb lekker kunnen lezen.
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
pi_79758075


pi_79766711
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:46 schreef z80 het volgende:
@siemi
hoe staat het eigenlijk met de bouw?
is binnen nu alles klaar?
en kan er begonnen worden met de buitenkant en tuin.
of is het nog steeds drama.
Ik moet hoognodig weer eens wat updaten aan het topic. Er is heel veel gebeurt. Sterker nog, ik verwacht dat het binnen 2 weken af is. Ik weet gewoon niet wat me gebeurt......

Wat betreft het strassenverkehrsamt Kleve, vorige week vrijdag 5 minuten gewacht. Ik haal tegenwoordig nog geen kaartje als ik eerst naar de schildermacher moet. Dat red ik niet op tijd....
pi_79776367
De makelaar mailde dat er een bezichtiging voor ons huis in Tiel gepland staat, maar pas voor zaterdag over een week. Maar eens afwachten of dat wat wordt want we hebben al diverse malen meegemaakt dat zo'n ver vooruit geplande bezichtiging kort van te voren werd afgezegd.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:26:44 #188
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79777154
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:21 schreef Cupcake. het volgende:
Zo, ich bin officieel ein Berliner.
Heb slechts 1,5 uur moeten wachten tot ik aan de beurt was. Heb lekker kunnen lezen.
Gefeliciteerd!! Ik ben officieel een Nord-Rhein-Westfaler...
Geek is the new Chique
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 maart 2010 @ 09:27:35 #189
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79777174
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:26 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik ben er 4x geweest (3 jaar geleden ongeveer) en de gemiddelde wachttijd toen was overdag een uur of 2. Misschien morgen maar eens proberen..
IK ben er trouwens 5x geweest. Ook voor het verlengen van rijbewijs van Rewimo..

Maar het duurde vanmorgen maar een klein uurtje. Dat kwam niet door de toegenomen efficiëntie, maar doordat er gewoon niet zoveel klanten waren.
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:28:20 #190
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79777194
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:29 schreef Hiya het volgende:
[ afbeelding ]


njammie, gister nog 1 gegeten, een warme...
Geek is the new Chique
pi_79777829
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:27 schreef qltel het volgende:

[..]

IK ben er trouwens 5x geweest. Ook voor het verlengen van rijbewijs van Rewimo..

Maar het duurde vanmorgen maar een klein uurtje. Dat kwam niet door de toegenomen efficiëntie, maar doordat er gewoon niet zoveel klanten waren.
Was je er dan ook om 8 uur al? Bij de gemeente Goch inschrijven ging bij ons heel vlotjes.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 maart 2010 @ 10:06:46 #192
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79778195
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:52 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Was je er dan ook om 8 uur al? Bij de gemeente Goch inschrijven ging bij ons heel vlotjes.
Ja, iets over 8 uur.

Bij de gemeente Goch gaat alles heel vlot en efficiënt is mijn ervaring. Maar strassenverkehrsamt zijn nog echte ambtenaren.
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:57:54 #193
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_79782049
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:55 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Zooo, daar ben ik weer!! Vanaf nu een officieel inwoner van Duitsland

Afgelopen Zondag verhuisd, gister naar het gemeentehuis om me in te schrijven en vandaag weer terug om een freizügigkeitsbescheinigung aan te vragen. Allemaal goed gegaan en krijg het toegestuurd vanuit Aachen over een paar weken. Kan niet wachten. In ieder geval al aardig gesetteld, alle dozen uitgepakt en meubels opgebouwd.

Wat voelt dat goed om nu écht hier te wonen. Het zal wel even wennen worden met alles, vooral de taal maar dat gaat goedkomen!
Gefeliciteerd!

Mijn ervaring is dat allemaal soepeltjes liep in Aachen. Een paar weken na inschrijving ontving ik bericht dat ik kopie loonstrook moest opsturen om mijn Freizügigkeitsbescheinigung te krijgen. 2 weken daarna lag de definitieve op de mat.

Overigens, waar woon je in Aachen ?
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:29:14 #194
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79785856
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:57 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Mijn ervaring is dat allemaal soepeltjes liep in Aachen. Een paar weken na inschrijving ontving ik bericht dat ik kopie loonstrook moest opsturen om mijn Freizügigkeitsbescheinigung te krijgen. 2 weken daarna lag de definitieve op de mat.

Overigens, waar woon je in Aachen ?
Ik woon in Herzogenrath. Wel grappig om te lezen hoe het bij iedereen weer anders is gegaan met hun Freizüggigkeitbescheinigung te krijgen. Hoop dat ik 'em gauw toegestuurd krijg. Ben wel benieuwd!
Geek is the new Chique
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 maart 2010 @ 13:32:31 #195
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79786004
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:29 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Ik woon in Herzogenrath. Wel grappig om te lezen hoe het bij iedereen weer anders is gegaan met hun Freizüggigkeitbescheinigung te krijgen. Hoop dat ik 'em gauw toegestuurd krijg. Ben wel benieuwd!
Ach, het is op zich gewoon een A4'tje..

Maar gefeliciteerd dat ze je toegelaten hebben!
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:34:08 #196
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79786088
Ja maar toch wel tof om zoiets te hebben, vind ik. net als mijn bewijs van inschrijving. Vond ik ook al super om in handen te hebben
Geek is the new Chique
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 maart 2010 @ 13:36:59 #197
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79786195
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:34 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Ja maar toch wel tof om zoiets te hebben, vind ik. net als mijn bewijs van inschrijving. Vond ik ook al super om in handen te hebben
Da's waar..

Ik vond het vooral gaaf indertijd om m'n eerste kenteken te regelen en vooral om voor de eerste keer in een auto met Duitse platen te rijden.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:13:17 #198
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_79787738
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:36 schreef qltel het volgende:

[..]

Da's waar..

Ik vond het vooral gaaf indertijd om m'n eerste kenteken te regelen en vooral om voor de eerste keer in een auto met Duitse platen te rijden.
De eerste keer met de Duitse auto op de oprit van mijn ouderlijk huis in NL, dat vond ik pas maf.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 maart 2010 @ 14:18:18 #199
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79787921
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:13 schreef Waldheini het volgende:

[..]

De eerste keer met de Duitse auto op de oprit van mijn ouderlijk huis in NL, dat vond ik pas maf.
Het heeft z'n leuke kanten. Zoals de douaneman die me in z'n beste Mavo-Duits aansprak toen ik langs de weg gezet was..
pi_79789492
Die grenscontroles van de douane snap ik niet. Tenminste, niet hoe ze selecteren. Afgelopen vrijdag reed ik met een dikke Amerikaanse SUV op een exportkenteken uit Kleve de grens over. Ik ging er al van uit dat ik er tussenuit gepikt zou worden in zo'n auto op exportkenteken. En inderdaad, toen ik er aan kwam, stoof er al zo'n motor van de marechusee de snelweg uit. Ik laat dus het gas al los..... Gaat die motor voor de auto voor me rijden (gewone Audi) om die van de snelweg af te plukken. Geen idee waarom hij wel en ik niet.

Overigens, de eerste keer dat ik met een Duitse auto was, stond ik vlak voor vertrek nog even buiten te praten, zegt mijn pa, hey, een Duitse auto, wat doet die hier..... Hij had even niet aan mij gedacht

[ Bericht 22% gewijzigd door siemi op 31-03-2010 14:56:01 (toevoeging) ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 maart 2010 @ 15:17:19 #201
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79790497
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:54 schreef siemi het volgende:
Die grenscontroles van de douane snap ik niet. Tenminste, niet hoe ze selecteren. Afgelopen vrijdag reed ik met een dikke Amerikaanse SUV op een exportkenteken uit Kleve de grens over. Ik ging er al van uit dat ik er tussenuit gepikt zou worden in zo'n auto op exportkenteken. En inderdaad, toen ik er aan kwam, stoof er al zo'n motor van de marechusee de snelweg uit. Ik laat dus het gas al los..... Gaat die motor voor de auto voor me rijden (gewone Audi) om die van de snelweg af te plukken. Geen idee waarom hij wel en ik niet.
In mijn geval was dat logisch. Ik had een aanhanger achter de auto (die hangt nu overigens ongetwijfeld achter een andere auto).
pi_79790779
Die keer toen ik met aanhanger daar langs moest, ben ik maar even bij Elten tussendoor de grens over gegaan. Ik had toen even geen behoefte aan controle (alsin geen BE rijbewijs).
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 maart 2010 @ 15:33:16 #203
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79791098
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:24 schreef siemi het volgende:
Die keer toen ik met aanhanger daar langs moest, ben ik maar even bij Elten tussendoor de grens over gegaan. Ik had toen even geen behoefte aan controle (alsin geen BE rijbewijs).
Daar hebben ze niet eens naar gevraagd. Nu viel mijn aanhanger ook niet in de E-klasse..
pi_79791242
Ik had zo'n aanhanger met een auto erop, die is altijd voor een E rijbewijs.
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:39:56 #205
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79791353
Dat is helemaal tof, met je Duitse auto in Nederland te rijden. Merk het nou al als mijn vriend met zijn auto bij ons is. Hoeveel bekijks we hebben. In de Randstad zie je dat nl. niet heel erg veel.
Geek is the new Chique
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:44:46 #206
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79791540
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:39 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Dat is helemaal tof, met je Duitse auto in Nederland te rijden.
goed, daar zijn de meningen over verdeeld zal ik maar zeggen...

Wat ik dan leuk vindt, dat als je dan in de randstad bijv. een mede-duitser tegenkomt, die je meestal vriendelijk groet..
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:14:45 #207
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79792904
Nouja... Behalve de snelwegen en het rijgedrag van Nederland is het best een goed gevoel. En inderdaad, als je dat een Duitse auto tegenkomt, elkaar rustig voor laten gaan zonder geirriteerd te doen. Maar komt er een Nederlandse auto die voor wilt, is het meteen weer
Geek is the new Chique
pi_79799279
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:14 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Nouja... Behalve de snelwegen en het rijgedrag van Nederland is het best een goed gevoel. En inderdaad, als je dat een Duitse auto tegenkomt, elkaar rustig voor laten gaan zonder geirriteerd te doen. Maar komt er een Nederlandse auto die voor wilt, is het meteen weer
Toevallig hadden we het hier laatst ook al over. Maar toen ging het over afsnijden en van de weg worden gedrukt. Als ik de kans heb om met een Nederlandse auto in Nederland te rijden, doe ik dat liever.
pi_79799821
Ik heb afgelopen zomer een keer vreselijk gelachen op een parkeerplaats bij een benzinepomp op de veluwe. Ik was op stap met de bmw van mijn man en stopte even om een bak koffie te halen.
Ik zet de auto voor een bedrijfsbusje waarnaast 2 mannen een peuk stonden te roken.
Ik stapte uit en wilde weglopen, zegt de ene man tegen de ander: zo, dat duitse wijffie heeft ook een aardige auto onder dr kont. Waarna ik me even omgedraait heb en in het nederlands met Hoeksche Waards dialect hebt verteld dat dat duitse wijffie ook erg blij met die auto was.
Degene die het gezegt had kon wel door de grond zakken, zn collega kwam niet meer bij van het lachen, net als ik.

Dat overkomt me nou nooit als ik met mn eigen ford fiesta op stap ben
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 31 maart 2010 @ 19:23:22 #210
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79799958
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:19 schreef annie.m het volgende:
Ik stapte uit en wilde weglopen, zegt de ene man tegen de ander: zo, dat duitse wijffie heeft ook een aardige auto onder dr kont. Waarna ik me even omgedraait heb en in het nederlands met Hoeksche Waards dialect hebt verteld dat dat duitse wijffie ook erg blij met die auto was.
Degene die het gezegt had kon wel door de grond zakken, zn collega kwam niet meer bij van het lachen, net als ik.

Dat overkomt me nou nooit als ik met mn eigen ford fiesta op stap ben
Nouja, ze maakte in ieder geval nog geen schunnige opmerkingen over het Duitse wijffie..
pi_79800291
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:23 schreef qltel het volgende:

[..]

Nouja, ze maakte in ieder geval nog geen schunnige opmerkingen over het Duitse wijffie..

Nee, best jammer eigenlijk...dat had nog veel komischer geweest
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:13:23 #212
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79802074
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:05 schreef Anne het volgende:

[..]

Toevallig hadden we het hier laatst ook al over. Maar toen ging het over afsnijden en van de weg worden gedrukt. Als ik de kans heb om met een Nederlandse auto in Nederland te rijden, doe ik dat liever.
Hmm okee, wij hebben dat nog niet meegemaakt, maar sta er niet van te kijken dat dit gebeurt... Helaas!
Geek is the new Chique
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 maart 2010 @ 21:59:04 #213
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79807479
We staan in de krant...



Kenteken klopt trouwens niet, de P moet een Q zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79810559
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:34 schreef ReWout het volgende:
Gelukkig ben ik na 1,5 jaar weer terug in Nederland geen brieven ontvangen in de tussen tijd iig, misschien dat die nog komen ben nog niet zo lang terug .

Wat ik wel niet snap is hoe ze er zeg maar achter komen dat het van die verbinding kwam... Ze moeten dus eigenlijk gewoon mannetjes hebben die zelf downloaden en vervolgens het IP adres checkt van de uploader waarmee hij verbinding heeft... Misschien dat je eigenlijk dan zoiets zou kunnen zeggen van dat het uitlokking is, als hij nooit zou downloaden zou jij het nooit geupload hebben

ps. wanneer bijvoorbeeld me oude huisbaas me nu nog belt dat hij een brief heeft gekregen over zus en zo... kunnen ze me dan eigenlijk, nu ik weer terug ben in NL, eigenlijk wat maken ?
pss. dit is niet een bekentenis dat ik ooit heb geupload of gedownload.
Even ook hier neer gezet misschien dat iemand hier wat weet. Oh en ander vraagje. Iemand bekent met Hochschule Niederrhein en met name de reputatie?

Oh en 3 weken geleden, het weekend waarin ik weer terug ging naar Nederland is me fiets gejat in Krefeld echt mooi afscheidscadeautje... klote duitsers ook hoewel ik de kans eigenlijk groter acht dat het een turk is geweest

Wel erg jammer dat ik weer terug ben in NL had graag langer willen blijven, enigste positieve punt is dat het voor mij vanuit limburg niet zover om af en toe vrienden te bezoeken. Wat ik nu al ontzettend mis is de Duitse OV kaart kon je tenminste 365 dagen per jaar reizen, drank die je gewoon in de supermarkt goedkoop kan kopen en de Duitse instelling van studenten tenminste geen zesjescultuur zoals in NL.

En ik begin nu ook me goedkope kamer van 200 euro (all in) 16m^2. Eigen koelkast (stonden 3 koelkasten op een rij ), eigen kastjes in de keuken, 2 badkamers (allebei een toilet, 1 met douche) te missen als ik de prijzen vergelijk met de Nederlandse prijzen, was kamer voor 3 personen. Probeer zoiets maar in Nederland te vinden

Merk toch wel nu ik iedere keer me bericht edit dat Duitsland toch wel een boel goeie punten heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door ReWout op 31-03-2010 23:16:50 ]
pi_79810747
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:19 schreef annie.m het volgende:
Ik heb afgelopen zomer een keer vreselijk gelachen op een parkeerplaats bij een benzinepomp op de veluwe. Ik was op stap met de bmw van mijn man en stopte even om een bak koffie te halen.
Ik zet de auto voor een bedrijfsbusje waarnaast 2 mannen een peuk stonden te roken.
Ik stapte uit en wilde weglopen, zegt de ene man tegen de ander: zo, dat duitse wijffie heeft ook een aardige auto onder dr kont. Waarna ik me even omgedraait heb en in het nederlands met Hoeksche Waards dialect hebt verteld dat dat duitse wijffie ook erg blij met die auto was.
Degene die het gezegt had kon wel door de grond zakken, zn collega kwam niet meer bij van het lachen, net als ik.

Dat overkomt me nou nooit als ik met mn eigen ford fiesta op stap ben
raap me op
pi_79820133
Rewimo, qltel, ik wil mij ook graag aanmelden voor een cursus Duits bij de VHS.

Ik zie dat de nieuwe cursussen (huidige is afgelopen op 24 maart) nog niet zijn begonnen.
Kan ik mij wel alvast aanmelden? Blijven de data + tijden (maar dan voor de nieuwe maand) hetzelfde?
Ik zie ook dat in de PDF wordt gesproken over een leerboek. Moet ik die vantevoren aanschaffen of krijg ik die daar?

Ik begin maar gewoon bij A0 .
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 april 2010 @ 09:47:01 #217
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79820179
Het boek moet je zelf aanschaffen. Aanmelden kun je volgens mij gewoon nu telefonisch doen, en bij de eerste les moet je dan een formuliertje invullen. Alleen is het volgens mij wel zo, dat je nu halverwege het semester instapt en ze niet helemaal opnieuw beginnen. Ik denk dat qltel je beter kan inlichten, die zit er nog elke week
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79820289
1 x dubbel
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_79820307
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:51 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Oooh so much for the Kripo in Goch...
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:19 schreef annie.m het volgende:
Ik heb afgelopen zomer een keer vreselijk gelachen op een parkeerplaats bij een benzinepomp op de veluwe. Ik was op stap met de bmw van mijn man en stopte even om een bak koffie te halen.
Ik zet de auto voor een bedrijfsbusje waarnaast 2 mannen een peuk stonden te roken.
Ik stapte uit en wilde weglopen, zegt de ene man tegen de ander: zo, dat duitse wijffie heeft ook een aardige auto onder dr kont. Waarna ik me even omgedraait heb en in het nederlands met Hoeksche Waards dialect hebt verteld dat dat duitse wijffie ook erg blij met die auto was.
Degene die het gezegt had kon wel door de grond zakken, zn collega kwam niet meer bij van het lachen, net als ik.

Dat overkomt me nou nooit als ik met mn eigen ford fiesta op stap ben
LOLOL
Ik zwoei net nog hoor, maar je was aan het bellen... Laat de Kripo Goch het maar niet zien!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_79820311
2 x dubbel... moeilijk hoor met dat "edit"-knopje...
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 april 2010 @ 10:01:51 #221
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79820572
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:44 schreef Anne het volgende:
Rewimo, qltel, ik wil mij ook graag aanmelden voor een cursus Duits bij de VHS.

Ik zie dat de nieuwe cursussen (huidige is afgelopen op 24 maart) nog niet zijn begonnen.
Kan ik mij wel alvast aanmelden? Blijven de data + tijden (maar dan voor de nieuwe maand) hetzelfde?
Ik zie ook dat in de PDF wordt gesproken over een leerboek. Moet ik die vantevoren aanschaffen of krijg ik die daar?

Ik begin maar gewoon bij A0 .
Ja hoor, je kunt je telefonisch aanmelden, maar dat is voor A0'ers meestal een groot probleem (ik heb die fase zelf ook gehad ).
Je kunt je ook via internet aanmelden. Je moet dan deze hebben: http://www.hauptschule-uedem.de/vhs/kursangebote/4102G.htm .
Mocht je vragen hebben, dan kun je ook altijd even langs het kantoor van de VHS lopen. Roggenstraße 39 in Goch, vragen naar Norman Payne. Hij zit ergens op de eerste etage en hij is de coördinator van de vreemde talen.

Het is op maandag en woensdagavond van 18:30 tot 20:45. Die tijden zijn al jaren hetzelfde. Je hebt nu wel de eerste lessen gemist, maar deze lessen beginnen op het absolute 0-punt, dus dat zul je best wel redden.

Het boek kun je het beste van tevoren even kopen. Het heet Passwort Deutsch 1 en kost +/- 15 euro. Meestal moeten ze het bestellen voor je.



En hier vind je alvast wat over de inhoud.

[ Bericht 2% gewijzigd door qltel op 01-04-2010 10:07:03 ]
pi_79820639
Toen ik bij Akzo Nobelwerkte, heb ik privé les gehad. Achteraf gezien heb ik daar nog het meeste aan gehad, zeker over gebruiken en omgangsvormen. Maar goed, dat werd natuurlijk door de baas betaald.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 april 2010 @ 10:09:52 #223
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79820816
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:04 schreef elvhenk het volgende:
Toen ik bij Akzo Nobelwerkte, heb ik privé les gehad. Achteraf gezien heb ik daar nog het meeste aan gehad, zeker over gebruiken en omgangsvormen. Maar goed, dat werd natuurlijk door de baas betaald.
Deze lessen zijn ook erg leerzaam. De meeste hoofdstukken handelen in een stad. Je krijgt dan ook dingen uit de omgeving van die stad te zien enzo en de mensen die spreken op de CD hebben ook een accent van de betreffende streek. Je leert dus niet alleen Duits, maar leert ook over de gebruiken en waar de grotere steden liggen enzo.
  donderdag 1 april 2010 @ 12:47:21 #224
63722 z80
I fink you freaky
pi_79826410
er is weer een nieuwe site bij met info voor grensgangers.
http://www.grensinfopunt.nl/
deze is afgelopen woensdag geopend door Piet Hein Donner.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_79826847
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:47 schreef z80 het volgende:
er is weer een nieuwe site bij met info voor grensgangers.
http://www.grensinfopunt.nl/
deze is afgelopen woensdag geopend door Piet Hein Donner.
Handig! Alle informatie, die eerst pas na lang internetten en bellen helder was, nu in één keer helder op een rij!
  donderdag 1 april 2010 @ 13:00:47 #226
63722 z80
I fink you freaky
pi_79826969
niet helemaal.
maar het begin is er.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_79827158
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:52 schreef elvhenk het volgende:


LOLOL
Ik zwoei net nog hoor, maar je was aan het bellen... Laat de Kripo Goch het maar niet zien!
Ik zag het maar kon niet terugzwaaien met 1hand aan het stuur en 1 aan de telefoon
Was ff noodzakelijk telefoontje en ik was mn koptelfoontje kwijt.....maar als ik niet opgenomen had had heel het bedrijf met het logo van een pedicurestudio op zn rug gelopen , foutje van de textielprinter, had ook een klant met een pedicurestudio en die had dezelfde achternaam.
pi_79827939
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:00 schreef z80 het volgende:
niet helemaal.
maar het begin is er.
Oh, okee. In ieder geval staat het antwoord van een belangrijke vraag die ik ooit had wél duidelijk op de nieuwe site, terwijl het eerst nergens op internet echt duidelijk werd en ik met de SVB moest bellen om uit te vinden hoe het nou precies zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2010 13:23:56 ]
  donderdag 1 april 2010 @ 14:19:36 #229
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_79830184
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:47 schreef z80 het volgende:
er is weer een nieuwe site bij met info voor grensgangers.
http://www.grensinfopunt.nl/
deze is afgelopen woensdag geopend door Piet Hein Donner.
deze site bestaat al langer, dit is de nieuwe site:

http://www.startpuntgrensarbeid.nl/de
pi_79831267
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:01 schreef qltel het volgende:

[..]

Ja hoor, je kunt je telefonisch aanmelden, maar dat is voor A0'ers meestal een groot probleem (ik heb die fase zelf ook gehad ).
Je kunt je ook via internet aanmelden. Je moet dan deze hebben: http://www.hauptschule-uedem.de/vhs/kursangebote/4102G.htm .
Mocht je vragen hebben, dan kun je ook altijd even langs het kantoor van de VHS lopen. Roggenstraße 39 in Goch, vragen naar Norman Payne. Hij zit ergens op de eerste etage en hij is de coördinator van de vreemde talen.

Het is op maandag en woensdagavond van 18:30 tot 20:45. Die tijden zijn al jaren hetzelfde. Je hebt nu wel de eerste lessen gemist, maar deze lessen beginnen op het absolute 0-punt, dus dat zul je best wel redden.

Het boek kun je het beste van tevoren even kopen. Het heet Passwort Deutsch 1 en kost +/- 15 euro. Meestal moeten ze het bestellen voor je.

[ afbeelding ]

En hier vind je alvast wat over de inhoud.
Ja, ik had het boek inderdaad al gevonden. Die schaf ik dan vast aan.

Ik snap alleen even niet waarom ik lessen gemist zou hebben ? Ze beginnen toch telkens opnieuw?
Nu de cursus 24 maart is afgelopen, wanneer zou ie dan weer opnieuw beginnen? Direct?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 april 2010 @ 14:56:28 #231
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79831647
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:46 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja, ik had het boek inderdaad al gevonden. Die schaf ik dan vast aan.

Ik snap alleen even niet waarom ik lessen gemist zou hebben ? Ze beginnen toch telkens opnieuw?
Nu de cursus 24 maart is afgelopen, wanneer zou ie dan weer opnieuw beginnen? Direct?
Na de grote vakantie. De allereerste cursus begint in januari en september. De groep die daar in januari mee begonnen is gaat in april die andere cursus doen. Je doorloopt er dus elk half jaar 2.

Maar je kunt makkelijk gelijk met de 2e beginnen. Die klassen zitten vol met mensen die nog geen woord Duits spreken uit allerlei buitenlanden. Als Nederlander is dat dus wel heel erg simpel. Zeker als je van tevoren nog even de eerste 3 hoofdstukken van het boek doorbladert. Er zijn er overigens maar genoeg die er 1 of meerdere overslaan. Toen mijn cursus stopte was ik de enige die er al vanaf het begin bij was, de rest was dus later erbij gekomen.
pi_79833168
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:56 schreef qltel het volgende:

[..]

Na de grote vakantie. De allereerste cursus begint in januari en september. De groep die daar in januari mee begonnen is gaat in april die andere cursus doen. Je doorloopt er dus elk half jaar 2.

Maar je kunt makkelijk gelijk met de 2e beginnen. Die klassen zitten vol met mensen die nog geen woord Duits spreken uit allerlei buitenlanden. Als Nederlander is dat dus wel heel erg simpel. Zeker als je van tevoren nog even de eerste 3 hoofdstukken van het boek doorbladert. Er zijn er overigens maar genoeg die er 1 of meerdere overslaan. Toen mijn cursus stopte was ik de enige die er al vanaf het begin bij was, de rest was dus later erbij gekomen.

Ik kreeg eerst een test om te kijken in welke klas ik kon beginnen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 april 2010 @ 16:02:59 #233
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79834057
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:38 schreef annie.m het volgende:

[..]

Ik kreeg eerst een test om te kijken in welke klas ik kon beginnen.
Ik niet. Ik ben bij het begin begonnen.
pi_79834592
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:02 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik niet. Ik ben bij het begin begonnen.
Ik ben naar zo'n inschrijfavond gegaan en kreeg meteen een paar boeken voor mn neus geslingerd en ik moest vertelen wat ik begreep en wat niet, aan de hand daarvan werd ik in cursus 3 geplaatst.
Helaas begon met het begin van de cursus hier thuis ook het ziekenhuisseizoen en kwamen mijn man, ikzelf en mn zoontje allemaal in het ziekenhuis te liggen, binnen 4 weken tijd. Ik ben dus nooit meer aan de cursus begonnen. Toen maar de LOI duits voor gevorderden gedaan maar kan niet zeggen dat ik dat nou zo super vond.
pi_79834749
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:56 schreef qltel het volgende:

[..]

Na de grote vakantie. De allereerste cursus begint in januari en september. De groep die daar in januari mee begonnen is gaat in april die andere cursus doen. Je doorloopt er dus elk half jaar 2.

Maar je kunt makkelijk gelijk met de 2e beginnen. Die klassen zitten vol met mensen die nog geen woord Duits spreken uit allerlei buitenlanden. Als Nederlander is dat dus wel heel erg simpel. Zeker als je van tevoren nog even de eerste 3 hoofdstukken van het boek doorbladert. Er zijn er overigens maar genoeg die er 1 of meerdere overslaan. Toen mijn cursus stopte was ik de enige die er al vanaf het begin bij was, de rest was dus later erbij gekomen.
Maar ik ben denk ik ook al te laat voor die van April dus , want ik heb het boek ook nog niet eens.

Ik wacht wel eerst tot ik het boek binnen heb, blader het door en beslis dan wel welke ik ga doen en of ik dan wat later instap, of wacht tot de volgende gaat beginnen.

Thanks voor de info in ieder geval !
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 april 2010 @ 16:27:21 #236
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79834901
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:22 schreef Anne het volgende:

[..]

Maar ik ben denk ik ook al te laat voor die van April dus , want ik heb het boek ook nog niet eens.

Ik wacht wel eerst tot ik het boek binnen heb, blader het door en beslis dan wel welke ik ga doen en of ik dan wat later instap, of wacht tot de volgende gaat beginnen.

Thanks voor de info in ieder geval !
Geen probleem. Dat boek kun je binnen een paar dagen hebben. De winkel waar ik 'm bestel heeft 'm de volgende dag. Of je leent de mijne, dan is alles zelfs al ingevuld voor je..

Niet uitstellen, want van uitstel komt afstel!
pi_79836461
Net voor het eerst kennisgemaakt met de medische zorg en apotheek hierin München. Wat zijn die snel en efficient zeg!

En wat me ook opvalt, iedereen zegt altijd dat Duitsers zo formeel en afstandelijk zijn, maar daar heb ik ook echt nog niets van gemerkt!

Tot zover de bijdrage uit Bayern
pi_79838035
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:27 schreef qltel het volgende:

[..]

Geen probleem. Dat boek kun je binnen een paar dagen hebben. De winkel waar ik 'm bestel heeft 'm de volgende dag. Of je leent de mijne, dan is alles zelfs al ingevuld voor je..

Niet uitstellen, want van uitstel komt afstel!
Ik heb het boek online besteld .

En nee, ik ga zeker niet uitstellen! Maar ik wil ook niet iets missen zeg maar .
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 april 2010 @ 18:20:02 #239
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79839276
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:47 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik heb het boek online besteld .

En nee, ik ga zeker niet uitstellen! Maar ik wil ook niet iets missen zeg maar .
eerlijk gezegd, aan die eerste lessen mis je weinig.. Da's echt heel erg simpel (en dat zeg ik, die geen woord Duits sprak toen hij hier kwam)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 april 2010 @ 20:03:21 #240
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79843175
De diefstal van onze aanhanger stond ook in het Gocher Wochenblatt. Wat een sensatie allemaal

Beetje jammer dat ook daar het verkeerde kenteken bij stond. En de verkeerde plaatsnaam
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 1 april 2010 @ 20:56:17 #241
63722 z80
I fink you freaky
pi_79845427
het "probleem"met een taal cursus is dat je ook foutloos moet kunnen schijven.
en daar gaat het bij mij mis.
krijg nog geen 3 woorden achterelkaar op papier zonder fout. (ja ook in het NL)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:21:30 #242
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79858744
De Deutsche Post is dus ook echt niet alles....:(

Nu al voor de 2e keer dat ik een recept voor Lenthe opstuur dat hij niet aankomt.
Deze keer is het mooi lullig, Lenthe ligt namelijk met elektrodes aan de monitor 's nachts en aan het zuurstof, dus daarvoor hebben we ook elektrodes nodig. Ga ik mooi op tijd naar de Kinderarzt voor een recept voor die elektrodes, stuur ze naar Schüttorf met een briefje erbij graag nieuwe elektrodes te versturen. Nu (gisteren) ruim een week later bel ik maar eens, want er is nog niks binnen en nu gebruiken we de laatste zuurstof-elektrode, dus het wordt tijd.... Hebben ze helemaal niks ontvangen....

Dit is nu al de 2e keer dat een recept verloren gaat, mooi is dat, want wie doet dat en waar blijft het? Het zijn wel doktersrecepten....
Nu sturen ze wel alvast nieuwe elektrodes, "aber wegen die Feiertage wird's wohl ne bisschen länger dauern, herr M#@##$k"...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 april 2010 @ 08:22:42 #243
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79858757
Dat is echt heel vervelend. Kun je ze niet ophalen ergens? Of is dat te ver weg?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:37:54 #244
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79858904
dat is me echt te ver weg, moet uit Bad Ems komen...

Met een beetje geluk komt het morgen nog aan, als ze het gisteren daadwerkelijk nog verstuurd hebben...Vandaag gebeurt er niks in ieder geval, tis mooi dood overal. Op weg naar NL vanochtend om 05:30 welgeteld 2 auto's tegen gekomen, waarvan 1 nederlandse...
Oja, m'n achterbuurjongen kwam weer uit Zak met de taxi. Die tel ik ff niet mee...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 april 2010 @ 08:40:00 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79858918
Karfreitag ja, niks te beleven. Ik ben onverwacht ook vrij, dus geen idee hoe het op de weg is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:55:25 #246
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79859135
Ja, da's wel jammer, ik wilde vanmiddag op tijd stoppen om in Emlichheim grondstoffen voor beton te regelen en een betonmolen.

Ik ga, vindt ik zelf, een mega-klus zelf doen. Ik ga ca. 40m1. tuinmuur en 20 gemetselde poertjes maken. Fundering maken gaat me zowieso wel lukken, ik hoop dat het metselen een beetje wil. In principe zou ik het moeten kunnen. Ik heb er immers voor geleerd, ik ben bouwkundige.

Afgelopen weekend even een stukje droog gestapeld, als voorbeeld voor moedersa de vrouw. Die moet zoiets altijd voor zich zien. Ik kan het wel vanaf tekening zien hoe iets wordt, zij heeft iets minder voorstellingsvermogen(of fantasie)....





Tussen het lage gedeelte komt nog een mooi laag sierhekje(die ga ik samen met m'n schoonvader in elkaar lassen) En op de poertjes moet denk ik een afdekker van beton komen, en anders natuursteen.
pi_79860166
Heel keurige afzetting! Heet zo'n torentje een poertje? Ik dacht eerst dat je een typo had gemaakt en poortje bedoelde.
In die grote kan dan een plantje oid of zie ik dat verkeerd?
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 april 2010 @ 09:58:38 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79860422
Ziet er mooi uit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:06:07 #249
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79860601
Dank, past ook helemaal bij de woning.

Zo'n torentje noem je inderdaad een gemetseld poertje of een stiep.
Bovenop die stiepen komt dan een betonafdekker of een natuursteen afdekker. Die zijn dus van boven dicht.
De rechter is groter en breder omdat daar dan evt. een poort aan kan hangen.

zoiets, maar dan anders....
(lager hekwerkje, niet gebogen en uit een stuk)
of dit, maar dan zonder die punten en andere afdekker:
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:11:03 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79860724
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 08:40 schreef Rewimo het volgende:
Karfreitag ja, niks te beleven. Ik ben onverwacht ook vrij, dus geen idee hoe het op de weg is.
In Nederland stond vanmorgen geen enkele file. In Duitsland zal de benzine/diesel wel weer duurder zijn geworden, dat is altijd met de paasdagen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:11:35 #251
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79860735
Het is nog een beetje passen en meten qua hoogte, dat valt echt tegen. De defintieve straat komt nog 15cm hoger te liggen dan nu, dan moet het muurtje langs de hele grens voorlangs en aan de zijkant komen en dan moet dat qua afschot ook nog een beetje met de tuin uitkomen....
Ben er al wel achter dat ik stenen te kort heb, ik moet dus de eerste 2-3 lagen in de grond nog met kalkzandsteen metselen...Heb nog 3600 stenen en die gaan allemaal op...
pi_79860775
Ja ook maar één auto tegengekomen vanochtend tijdens de wandeling. En het was niet eens Annie.m!!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_79861142
[quote]Op vrijdag 2 april 2010 08:55 schreef ueberduitser het volgende:


Afgelopen weekend even een stukje droog gestapeld, als voorbeeld voor moedersa de vrouw. Die moet zoiets altijd voor zich zien. Ik kan het wel vanaf tekening zien hoe iets wordt, zij heeft iets minder voorstellingsvermogen(of fantasie)....


Das is een vrouwenkwaal geloof ik, als ik de bouwtekeningen van ons huis nu zie kan ik me ook slecht voorstellen hoe het er straks uit ziet als je er echt in loopt. Mijn man zegt nu al dat ik heel hard ga gillen als straks de bodemplaat gestort is: zo klein!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:30:49 #254
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79861244
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:27 schreef annie.m het volgende:
Das is een vrouwenkwaal geloof ik, als ik de bouwtekeningen van ons huis nu zie kan ik me ook slecht voorstellen hoe het er straks uit ziet als je er echt in loopt. Mijn man zegt nu al dat ik heel hard ga gillen als straks de bodemplaat gestort is: zo klein!!
inderdaad....je plattegrond lijkt dan zo klein, ga je echt twijfelen.
En als de dekvloer nog niet gestort is vindt je dat alle ramen zo hoog zitten... Wacht maar af....
pi_79861281
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:13 schreef elvhenk het volgende:
Ja ook maar één auto tegengekomen vanochtend tijdens de wandeling. En het was niet eens Annie.m!!


nee, die is ook vrij en heeft heerljk tot half 10 in dr bed gelegen

Weet iemand of er in regio Kleve-Goch maandag ook keukenzaken, tegelhallen en dat soort zaken open zijn,
of is dat weer echt iets nederlands, 2 paasdag woonboulevard?
pi_79862035
Ons cafetje is vandaag open voor ontbijtbuffets. We hebben meerdere reserveringen gekregen, ook voor paasmaandag, dus de vooruitzichten zijn goed. We zijn volgens mij wel de enige aan de hele Hoffmannallee die open zijn. Ik hoop dat dat in ons voordeel werkt. Ik heb vanmorgen mijn vrouw geholpen het buffet klaar te zetten en toen kwamen de eerste gasten al.

Op weg naar Arnhem was het ontzettend druk met Duitsers die naar NL gingen. Ook vrij veel duitse auto's met NL op het kenteken die niet uit Kleve kwamen. De andere kant, dus naar Duitsland toe was bijna uitgestorven.

Wat betreft die tuinhekjes, ik vind dat echt super. Zoiets had ik bij ons ook graag gewild, maar ik geloof dat wij dat volgens de voorschriften niet mogen. :-(
pi_79862106
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:32 schreef annie.m het volgende:

[..]

nee, die is ook vrij en heeft heerljk tot half 10 in dr bed gelegen

Weet iemand of er in regio Kleve-Goch maandag ook keukenzaken, tegelhallen en dat soort zaken open zijn,
of is dat weer echt iets nederlands, 2 paasdag woonboulevard?
Ik dacht dat ik wel zoiets had gelezen in de brievenbus-spam, in elk geval van een keukentoko.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:05:43 #258
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79862320
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:05 schreef Gala6183 het volgende:
Net voor het eerst kennisgemaakt met de medische zorg en apotheek hierin München. Wat zijn die snel en efficient zeg!

En wat me ook opvalt, iedereen zegt altijd dat Duitsers zo formeel en afstandelijk zijn, maar daar heb ik ook echt nog niets van gemerkt!

Tot zover de bijdrage uit Bayern
Afstandelijkheid vind ik niet. Ze zijn een stuk beleefder en vriendelijk hier. Groeten elkaar allemaal vriendelijk, in winkels, in je straat/block - iets wat ik in Nederland echt niet heb meegemaakt in die 22 jaar dat ik er gewoond heb :/
Geek is the new Chique
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:08:43 #259
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79862392
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:32 schreef annie.m het volgende:

[..]

Weet iemand of er in regio Kleve-Goch maandag ook keukenzaken, tegelhallen en dat soort zaken open zijn,
of is dat weer echt iets nederlands, 2 paasdag woonboulevard?
pas je wel op voor Mandemakers-praktijken bij de keukenzaken? Teken dus echt helemaal niets!!! Ook geen krabbeltje onder een offerte of wat dan ook!
pi_79863059
Volgens mij was er hier op FOK een topic waar een verkoper van een van die louche keukentoko's een boekje open deed. Erg vermakelijk. Erg trieste manier van zaken doen....
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:39:46 #261
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79863361
Ik weet nog wel een paar fatsoenlijke keukenzaken in de regio Nordhorn.

Blijf weg bij de grotere keukenzaken die flink adverteren met : jetzt 50% Rabatt auf alle freigeplante Küchen!!!! en zulke leuzen. Of alle apparatuur gratis bij de keuken leveren...Dit zijn lokkertjes die je later duur betaald.
Beter naar een kleinere zelfstandige keukenzaak gaan, daar zul je meer kwaliteit voor je geld vinden....
Staar je echt niet blind op de prijzen van de keukendiscounters, daar ga je al snel mee de fout in.
pi_79863530
Ik heb de keuken gekocht bij Grenzland keukens. Ik vond die een erg fijne manier van werken hebben. Ook was de prijs erg geschikt. Vergeleken met een keukenboer uit NL waar we al eens eerder een keuken hebben gekocht, scheelde het zo'n 2000 euro. Dan hebben we voor dat mindere geld een nog duurder blad en alle apparatuur nieuw van Siemens (ipv allerlei merken en wat demo apparatuur). Een aanrader dus.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:48:37 #263
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79863639
De onze komt bij Akzent Küchen uit Nordhorn vandaan

Andere fatsoenlijke zaken zijn Ardland en Ekelhoff (laatste viel bij ons direct af, maar omdat ik 3 buurmannen heb die er werken, heb ik de morele verplichting Ekelhoff hier te noemen....)
pi_79864956
Wij hebben onze keuken wel van een grote keukenboer: Schaffrath.
Ben er tot nu toe erg tevreden over .
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 april 2010 @ 13:07:58 #265
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79866445
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:55 schreef siemi het volgende:

Op weg naar Arnhem was het ontzettend druk met Duitsers die naar NL gingen. Ook vrij veel duitse auto's met NL op het kenteken die niet uit Kleve kwamen. De andere kant, dus naar Duitsland toe was bijna uitgestorven.
Na Arnhem was het nog veel drukker. Ik moest vanmorgen even heen en weer naar Amstelveen, en vanmorgen ging het nog wel alhoewel het wel redelijk bumper aan bumper rijden was, maar terug was echt geen pretje meer. En het zal vanmiddag nog wel drukker worden.
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:11:30 #266
63722 z80
I fink you freaky
pi_79883379
net even wezen zwemmen in Groesbeek.
komen een paar Nederlanders aan rijden, slaan af bij de supermarkt.
en staan vervolgens te kijken van
altijd lachen met de Duitse feestdagen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_79884066
Ik ben bang dat ik daar vandaag ook ingestonken ben... Dat hadden jullie ook wel eens mogen vertellen zeg, dat het vandaag als zondag was...
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:52:10 #268
63722 z80
I fink you freaky
pi_79885169
ga er voor het gemak maar van uit dat elke christelijke feestdag in NRW gezien wordt als een feestdag.
dus dat dan alles dicht zit.
en de dag er voor een hongerwinter aanbreekt, dus lange rijen in de supermarkt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_79885184
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:27 schreef elvhenk het volgende:
Ik ben bang dat ik daar vandaag ook ingestonken ben... Dat hadden jullie ook wel eens mogen vertellen zeg, dat het vandaag als zondag was...

Ach, je bent vast niet de enigste. Ik heb dat in het begin zo vaak gehad, zitten nog een paar feestdagen aan te komen die we in nederland niet kennen, dat ik nog steeds door het personeel van mn man erop gewezen word dat er een feestdag aankomt en de winkel dan dicht is.

Vorig jaar zaten we op zo'n dag in Kranenburg bij een bakker te ontbijten( de bakker is vaak wel tot 12 uur open) toen er een paar mensen uit Amsterdam binnen kwamen die in Kleve wilde gaa winkelen..maar alles was dicht. Dan baal je wel goed denk ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 april 2010 @ 22:13:00 #270
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79885973
Morgen heeft Christan paastoernooi van de voetbalclub. Compleet met paasvuur en Stockbrot Wordt vast gezellige boel en ik ben nu compleet geïntegreerd, want ze hebben me gevraagd om Kuchen te verkopen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79886069
Ik zie nu al op tegen het boodschappen doen morgen .
pi_79886084
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:13 schreef Rewimo het volgende:
Morgen heeft Christan paastoernooi van de voetbalclub. Compleet met paasvuur en Stockbrot Wordt vast gezellige boel en ik ben nu compleet geïntegreerd, want ze hebben me gevraagd om Kuchen te verkopen


Je hoeft ze nog niet zelf te bakken? Dat verbaasde me zo met kerst, die vrouwen hier staan dan echt bijna dagelijks Platzchen te bakken en overal waar jekomt word ereen doos koekjes onder je neus gestopt.
pi_79886539
Platzchen?? En doen ze hier aan paasvuren? Dat vind ik altijd wel wat hebben. Ik kom oorspronkelijk uit het Noooorden en daar is dat ook altijd.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  vrijdag 2 april 2010 @ 22:47:31 #274
63722 z80
I fink you freaky
pi_79887157
let maar eens op.
elk jaar staan de kranten in NL weer vol over de rook overlast uit Duitsland.
en vuurtje stoken kunnen ze Duitsland.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_79887252
En is dat op 1e of 2e paasdag?
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 april 2010 @ 22:51:09 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79887264
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:16 schreef annie.m het volgende:
Je hoeft ze nog niet zelf te bakken? Dat verbaasde me zo met kerst, die vrouwen hier staan dan echt bijna dagelijks Platzchen te bakken en overal waar jekomt word ereen doos koekjes onder je neus gestopt.
Bakken zal de volgende stap wel zijn Ik heb al een Tortenglocke aangeschaft Je weet maar nooit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 april 2010 @ 22:51:41 #277
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79887283
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:50 schreef elvhenk het volgende:
En is dat op 1e of 2e paasdag?
Bij de voetbal dus op zaterdag, hier voor ons huis schijnt het op zondag te zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_79894254
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:29 schreef elvhenk het volgende:
Platzchen?? En doen ze hier aan paasvuren? Dat vind ik altijd wel wat hebben. Ik kom oorspronkelijk uit het Noooorden en daar is dat ook altijd.


Kerstkoekjes, in alle vormen en smaken
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 april 2010 @ 08:44:52 #279
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79894261
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 3 april 2010 @ 16:08:14 #280
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79905072
Zooo, ik wist wel dat de winkels gisteren dicht waren maar dayum, weer wat geleerd: ga de Zaterdag voor Pasen dan OOK niet naar de supermarkt. 20 keer omver gereden door gehaaste mensen. Wat een drukte in de Kaufland!
Geek is the new Chique
pi_79905123
Hier waren ze net geen ruzie aan het maken om chocolade paaseitjes .

Maar de drukte viel mij heel erg mee .
  zaterdag 3 april 2010 @ 16:36:42 #282
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_79905916
Hoera! Wij hebben het huis gekocht in Weeze
Volgende week naar de notaris.
pi_79906160
Gefeliciteerd!
  zaterdag 3 april 2010 @ 16:50:30 #284
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_79906328
dankje Maandagmiddag gaan we ff met de kids kijken bij het huis. Ben zo opgelucht he dat het is gelukt.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 3 april 2010 @ 16:52:52 #285
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79906406
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 16:36 schreef PureEvil het volgende:
Hoera! Wij hebben het huis gekocht in Weeze
Volgende week naar de notaris.
Leuk, gefeliciteerd! Wanneer kunnen jullie erin?
pi_79908920
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 16:50 schreef PureEvil het volgende:
dankje Maandagmiddag gaan we ff met de kids kijken bij het huis. Ben zo opgelucht he dat het is gelukt.
Vooral ook de speeltuin, het voetbalveldje (<- die is behoorlijk populair) en 'vooraan' in Weeze de kinderboerderij laten zien .

Wat moet je nu nog allemaal aan het huis doen? Een trap geloof ik of niet? Een voordeur? Wat nog meer?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 3 april 2010 @ 18:13:13 #287
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79908992
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 16:09 schreef Anne het volgende:
Hier waren ze net geen ruzie aan het maken om chocolade paaseitjes .
Liggen die dingen al maaaaanden in de winkels, moet iedereen ze de laatste dag halen..
pi_79909178
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:13 schreef qltel het volgende:

[..]

Liggen die dingen al maaaaanden in de winkels, moet iedereen ze de laatste dag halen..
Het leuke was dat die dingen die in het zicht lagen allemaal 2,50-3,50 euro kosten en daar zitten dan serieus maar 10 schrale eitjes in (ik vind ze dit jaar sowieso overal erg duur?). Maar ik ( ) zag in een achtergelegen schap (nog een heleboel) zakjes met heel wat meer eitjes, verschillende smaakjes en een leuke verpakking voor 1,50 euro. Moest wel een beetje grinniken toen ik langs de rest van de vrouwen daar liep.

We moesten voor vrienden in Den Haag even naar de Kaufland, voor van die chips-chocolade:



Alleen dan de witte chocolade-versie. Die hebben ze namelijk nergens in Nederland.
Ik heb 8 dozen in moeten slaan .

En laatst stond ik in Nederland achter 2 Duitsers bij de kassa die 2 winkelwagens vol met chips hadden ingeslagen, voor hun winkeltje in Duitsland . Grappig dat we gewoon zó dicht bij elkaar wonen, maar er toch zo'n groot verschil is in assortiment (koffie, chips, kaas, noem maar op) en prijs. Heel apart!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 3 april 2010 @ 18:27:28 #289
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79909386
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:19 schreef Anne het volgende:

[..]

En laatst stond ik in Nederland achter 2 Duitsers bij de kassa die 2 winkelwagens vol met chips hadden ingeslagen, voor hun winkeltje in Duitsland . Grappig dat we gewoon zó dicht bij elkaar wonen, maar er toch zo'n groot verschil is in assortiment (koffie, chips, kaas, noem maar op) en prijs. Heel apart!
Chips is dan ook best duur hier en weinig keus in smaken.

Volgens mij is de Punica hier trouwens ook wel populair bij Nederlanders. Dat wordt in Nederland ook bijna niet meer verkocht voor zover ik weet.

Maar inderdaad, da's heel apart, zeker zo dicht bij de grens. Zo vind ik het ook best jammer dat je hier bijna nergens shoarma kunt krijgen zoals ze in Nederland hebben. Döner is ook best lekker, maar haalt het wat mij betreft niet bij goede shoarma. Maar goed, dat eet ik dan wel als ik in NL ben..
pi_79913273
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:27 schreef qltel het volgende:

[..]
Maar inderdaad, da's heel apart, zeker zo dicht bij de grens. Zo vind ik het ook best jammer dat je hier bijna nergens shoarma kunt krijgen zoals ze in Nederland hebben. Döner is ook best lekker, maar haalt het wat mij betreft niet bij goede shoarma. Maar goed, dat eet ik dan wel als ik in NL ben..
In kranenburg zit sinds een paar maanden in het centrum een shoarma tent van nederlandse turken.
Bebeto

Goeie shoarma , nu maar hopen dat ze het langer volhouden dan de 3 vorige eigenaren....
  zaterdag 3 april 2010 @ 20:37:32 #291
63722 z80
I fink you freaky
pi_79913517
Zit er in Kranenburg nog iets anders dan vreet, zuip, snack tenten en een paar supermarkten?
het is me een raadsel hoe ze allemaal kunnen bestaan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_79913779
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:37 schreef z80 het volgende:
Zit er in Kranenburg nog iets anders dan vreet, zuip, snack tenten en een paar supermarkten?
het is me een raadsel hoe ze allemaal kunnen bestaan.
Ik dacht dat dat het motto in heel duitsland was..... veel voor weinig
nee, je hebt wel gelijk als je gaat kijken naar de kwaliteit....
Een grote uitzondering hierop is caféhaus Niederrhein, in het oude treinstation van kranenburg. Lekker eten, frans/italiaanse keuken, kookt met lokale producten, en voor een schappelijke prijs.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 april 2010 @ 07:36:54 #293
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79924843
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:29 schreef elvhenk het volgende:
Platzchen?? En doen ze hier aan paasvuren? Dat vind ik altijd wel wat hebben. Ik kom oorspronkelijk uit het Noooorden en daar is dat ook altijd.
In Twente weet ik ook dat ze het doen. En hier dus ook. Ik weet hier in de directe omgeving zeker 3 brandstapels te liggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 april 2010 @ 08:22:22 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79924984
Frohe Ostern allemaal!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_79927161
Fijne pasen allemaal
Mijn mamma is een paar dagen hier. Gisteren zijn we naar de Zoo geweest, echt superleuk. Allemaal beestjes gezien, en Knut! Hoewel ik daar de heisa om niet helemaal snap.
We gaan zo naar de vlooienmarkt in het Mauerpark, beetje rondwandelen en mensen kijken. En wellicht nog de televisietoren in. Good times! Vind het leuk haar 'mijn' stad te laten zien.
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:59:13 #296
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79998959
quote:
Op zondag 4 april 2010 08:22 schreef Rewimo het volgende:
Frohe Ostern allemaal!
Idem...

Iedereen de pasen goed doorgekomen? Paasvuur met bier en wurst was weer geslaagd zondag.

Denk eraan, de volgende termin is 30 April, dan is de Tanz in den Mai. Dan wordt de Meiboom opgezet, wederom onder het genot van een hapje en een drankje...
http://de.wikipedia.org/wiki/Maibaum
pi_80000912
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:19 schreef Anne het volgende:

[..]

En laatst stond ik in Nederland achter 2 Duitsers bij de kassa die 2 winkelwagens vol met chips hadden ingeslagen, voor hun winkeltje in Duitsland . Grappig dat we gewoon zó dicht bij elkaar wonen, maar er toch zo'n groot verschil is in assortiment (koffie, chips, kaas, noem maar op) en prijs. Heel apart!
Wij zijn dit weekend ook even gaan inslaan bij de Albert Heijn, niet alleen voor ons zelf maar ook voor Nederlandse collega's en/of liefhebbers van (echte) Nederlandse kaas. Hele achterbak lag vol met kaas, koffie, chips en pindakaas
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 6 april 2010 @ 12:56:34 #298
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_80001196
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:59 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Iedereen de pasen goed doorgekomen?
Ehm nee. Het paasvuur op zich wel, maar die nacht begon Rewimo's buik zeer te doen en die ligt nu in het ziekenhuis van Goch. Waarschijnlijk een ontsteking aan een darm (nee, geen blinde, want die heeft ze niet meer).
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 6 april 2010 @ 13:03:31 #299
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_80001402
Het begint me trouwens op te vallen dat je bij alles in de gezondheidszorg hier een tientje eigen bijdrage hebt. 1x per 3 maanden bij huisarts of specialist, 1x (ik denk per 3 maanden) bij behandelingen door een noodarts en ook een tientje elke dag dat je in het ziekenhuis ligt..
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 6 april 2010 @ 13:04:00 #300
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 6 april 2010 @ 13:04:10 #301
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')