Zal jij achterkomenquote:Op maandag 22 maart 2010 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verbaal sturen ze toch niet door
En inclusief foto van de bestuurder.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Naar Nederland? Jawel hoor! Iemand die ik ken heeft onlangs nog een prachtige Duitse boete toegestuurd gekregen, helemaal inclusief vertaling naar krom Nederlands.
Ja, inderdaad, je kunt merken dat het beter weer is. Gisteren in Wyler, vandaag bij Kranenburg/weg naar Kleve. Gelukkig ken ik de meeste plekjes waar ze zich verschuilen onderhand wel. Hoewel die in Wyler nieuw was, en ik zag ze pas op het laatste moment (schutkleur). Maar ik reed niet te hardquote:Op maandag 22 maart 2010 22:38 schreef z80 het volgende:
de politie is ook weer aan het genieten van het mooie weer.
zie ze nu dagelijks staan in hun groene pakjes, verscholen tussen de struiken met de lasergun.
gaat nog wat worden als ze straks ook in het blauw moeten.
Heb je wel even in de gaten dat er zoiets als Flensburg bestaat?quote:Op maandag 22 maart 2010 23:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Soit, Duitse boetes zijn lachertjes als je ze met de Nederlandse vergelijkt.
Fout parkeren is vaak goedkoper dan in een parkeergarage gaan staan.
Dat is alleen als je een Duits rijbewijs hebt,quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:57 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Heb je wel even in de gaten dat er zoiets als Flensburg bestaat?
Klopt, zouden ze in NL ook moeten doenquote:Daar worden je puntjes verzameld en je zit zo aan de 3 maanden rij-ontzegging hoor.
En als je door rood rijdt mag je de lap direct inleverenquote:Kneuzencursusjes worden ook regelmatig aangeboden, als je namelijk boven een aantal punten komt moet je verplicht een cursus volgen en kun je punten afkopen. En die prijzen liegen er niet om!
In de bebouwde kom te hard rijden is zowieso gevaarlijk, want als ze je daar snappen vliegen de punten je om de oren.
En dan moet er eens bijvoorbeeld een basisschool in de buurt zijn, of een voetgangersoversteekplaats.
De boetes zijn dan wel lager, maar je scoort hoger!
Overtredingen bij wegwerkzaamheden zijn ook niet mals trouwens.
Heb je een Duits rijbewijs? Zo ja, staat daarin dat je kleurenblind bent?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:32 schreef Waldheini het volgende:
Irritant dat ze schutkleuren gebruiken. Ik ben kleurenblind (verschil groen/bruin, paars/blauw zie ik niet of heel slecht) waardoor ik vaak flitspalen mis of pas heel erg laat zie. Overigens gelukkig nog nooit een Duitse boete gehad.
Nope, NLs rijbewijs. Staan zo'n dingen in Duits rijbewijs vermeld dan ?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je een Duits rijbewijs? Zo ja, staat daarin dat je kleurenblind bent?
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Als je je aan de snelheid houd hoef je ook niet op te letten of er soms ergens politie staat..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:32 schreef Waldheini het volgende:
Irritant dat ze schutkleuren gebruiken. Ik ben kleurenblind (verschil groen/bruin, paars/blauw zie ik niet of heel slecht) waardoor ik vaak flitspalen mis of pas heel erg laat zie. Overigens gelukkig nog nooit een Duitse boete gehad.
moraalridder....quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:56 schreef qltel het volgende:
[..] Als je je aan de snelheid houd hoef je ook niet op te letten of er soms ergens politie staat..
haha ja, wat dat betreft heb je een puntquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Als je je aan de snelheid houd hoef je ook niet op te letten of er soms ergens politie staat..
Ik heb in de loop der jaren geleerd dat het toch geen klap uitmaakt. En zeker sinds ik in Duitsland woon (waar de snelheidsbeperkingen over het algemeen meer afgestemd zijn op de situatie en minder rigide dan in Nederland) en ik cruisecontrol heb houd ik me in het algemeen aan de snelheid.quote:
Da's hetzelfde tussen kranenburg en Goch (het Reichswald). Daar moet je een heel stuk 70, en alhoewel ik er nog nooit aangereden wild heb gezien zie je bijvoorbeeld wel veel woelsporen van wilde zwijnen en dergelijke in de berm. Vooral Nederlanders rijden daar graag zo hard mogelijk doorheen..quote:Overigens sterk afhankelijk waar ik rij. Ik rij bijvoorbeeld namelijk richting m'n werk ook door een stuk bos waar veel wild zit.
[...]
Dat stuk rij ik dus ook niet harder dan 80km/h terwijl het 100 is.
Als ik dan zie hoe sommige mensen door dat stuk heen vliegen, vooral NL-ers...tsssss...ze moesten eens weten...
Een volwassen mannetjes everzwijn, een keiler met 100 Kmh voor je auto... Beesten kunnen wel 150 Kg wegen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:22 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
moraalridder....![]()
In de bebouwde kom hou ik me altijd aan de snelheid(vanwege de boetes/puntenscores), maar op de Landesstrassen gaat het gas soms wel eens verder open dan geoorloofd.
Overigens sterk afhankelijk waar ik rij. Ik rij bijvoorbeeld namelijk richting m'n werk ook door een stuk bos waar veel wild zit.
In de 9 jaar nu dat ik er langs kom heb ik al zeker 10 ongevallen met wild gezien, heb 3x moeten stoppen om mensen te helpen die net wat aangereden hadden en heb zelf de dag voordat Lenthe geboren was een ree voor de Signum gehad, ruim 3000 euro schade.
Daarnaast al tientallen keren moeten uitwijken, noodstoppen gemaakt of wat dan ook.
Dat stuk rij ik dus ook niet harder dan 80km/h terwijl het 100 is.
Als ik dan zie hoe sommige mensen door dat stuk heen vliegen, vooral NL-ers...tsssss...ze moesten eens weten...
ff googlen....http://www.kfz.net/recht/punkte-in-flensburg/quote:
Ik heb een keer een ree naar de eeuwige jachtvelden geholpen met een Golf 3. Dat beest ging er onderdoor. Heel de voorkant aan frut, maar de auto reed nog prima..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:12 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
M'n signum had trouwens geen enkele moeite met de ree, de hele voorkant in de poeier maar ik voelde het amper in het stuur...M'n zoontje thijs was wel helemaal in paniek, als we er langs rijden waar het gebeurt is komt het nog wel eens ter sprake...
Correct! En is inderdaad anders dan in NL.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:31 schreef Rewimo het volgende:
Aha, dus je hebt er in beginsel nul, maar als je overtredingen maakt, krijg je er punten bij. Nu snap ik het. Is dus anders dan in NL? Waar ze juist punten aftrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |