abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 maart 2010 @ 23:02:53 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79471903
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verbaal sturen ze toch niet door
Zal jij achterkomen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79471976
Bibber
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 22 maart 2010 @ 23:06:41 #53
45206 Pietverdriet
pi_79472123
Soit, Duitse boetes zijn lachertjes als je ze met de Nederlandse vergelijkt.
Fout parkeren is vaak goedkoper dan in een parkeergarage gaan staan.
pi_79472224
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Naar Nederland? Jawel hoor! Iemand die ik ken heeft onlangs nog een prachtige Duitse boete toegestuurd gekregen, helemaal inclusief vertaling naar krom Nederlands.
En inclusief foto van de bestuurder. Gelukkig vallen de boetes in Duitsland mee. Ik ben een jaar geleden gesnapt met 70 waar je 50 mocht (Goch ri Siebengewald bij de Gaesdonck, iedereen die dat stukje kent weet dat dat een eersteklas naaiplek is ), boete bedraagde maar 30 euro... Maar ik meen dat veel verkeersboetes recentelijk verhoogd zijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 09:56:24 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_79480319
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:38 schreef z80 het volgende:
de politie is ook weer aan het genieten van het mooie weer.
zie ze nu dagelijks staan in hun groene pakjes, verscholen tussen de struiken met de lasergun.
gaat nog wat worden als ze straks ook in het blauw moeten.
Ja, inderdaad, je kunt merken dat het beter weer is. Gisteren in Wyler, vandaag bij Kranenburg/weg naar Kleve. Gelukkig ken ik de meeste plekjes waar ze zich verschuilen onderhand wel. Hoewel die in Wyler nieuw was, en ik zag ze pas op het laatste moment (schutkleur). Maar ik reed niet te hard
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:57:32 #56
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79480355
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Soit, Duitse boetes zijn lachertjes als je ze met de Nederlandse vergelijkt.
Fout parkeren is vaak goedkoper dan in een parkeergarage gaan staan.
Heb je wel even in de gaten dat er zoiets als Flensburg bestaat?
Daar worden je puntjes verzameld en je zit zo aan de 3 maanden rij-ontzegging hoor.
Kneuzencursusjes worden ook regelmatig aangeboden, als je namelijk boven een aantal punten komt moet je verplicht een cursus volgen en kun je punten afkopen. En die prijzen liegen er niet om!

In de bebouwde kom te hard rijden is zowieso gevaarlijk, want als ze je daar snappen vliegen de punten je om de oren.
En dan moet er eens bijvoorbeeld een basisschool in de buurt zijn, of een voetgangersoversteekplaats.

De boetes zijn dan wel lager, maar je scoort hoger!
Overtredingen bij wegwerkzaamheden zijn ook niet mals trouwens.

hier kun je het een en ander mooi bekijken...http://www.bussgeldkataloge.de/
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 10:25:46 #57
13151 crew  Rewimo
pi_79481247
Hoe zit dat dan met die punten? Ik heb voorzover ik weet geen puntenrijbewijs (ik heb ook nog nooit een boete gehad, uitgezonderd de keer dat ik mijn parkeerschijf was vergeten neer te leggen). Hoeveel punten heb je om te beginnen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:28:12 #58
45206 Pietverdriet
pi_79481340
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:57 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Heb je wel even in de gaten dat er zoiets als Flensburg bestaat?
Dat is alleen als je een Duits rijbewijs hebt,
quote:
Daar worden je puntjes verzameld en je zit zo aan de 3 maanden rij-ontzegging hoor.
Klopt, zouden ze in NL ook moeten doen
quote:
Kneuzencursusjes worden ook regelmatig aangeboden, als je namelijk boven een aantal punten komt moet je verplicht een cursus volgen en kun je punten afkopen. En die prijzen liegen er niet om!

In de bebouwde kom te hard rijden is zowieso gevaarlijk, want als ze je daar snappen vliegen de punten je om de oren.
En dan moet er eens bijvoorbeeld een basisschool in de buurt zijn, of een voetgangersoversteekplaats.

De boetes zijn dan wel lager, maar je scoort hoger!
Overtredingen bij wegwerkzaamheden zijn ook niet mals trouwens.
En als je door rood rijdt mag je de lap direct inleveren
pi_79481533
Irritant dat ze schutkleuren gebruiken. Ik ben kleurenblind (verschil groen/bruin, paars/blauw zie ik niet of heel slecht) waardoor ik vaak flitspalen mis of pas heel erg laat zie. Overigens gelukkig nog nooit een Duitse boete gehad.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:37:38 #60
45206 Pietverdriet
pi_79481710
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:32 schreef Waldheini het volgende:
Irritant dat ze schutkleuren gebruiken. Ik ben kleurenblind (verschil groen/bruin, paars/blauw zie ik niet of heel slecht) waardoor ik vaak flitspalen mis of pas heel erg laat zie. Overigens gelukkig nog nooit een Duitse boete gehad.
Heb je een Duits rijbewijs? Zo ja, staat daarin dat je kleurenblind bent?
pi_79482174
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je een Duits rijbewijs? Zo ja, staat daarin dat je kleurenblind bent?
Nope, NLs rijbewijs. Staan zo'n dingen in Duits rijbewijs vermeld dan ?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:55:17 #62
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79482430
Het maakt niks uit of je een D of een NL-rijbewijs hebt voor de puntenregistratie in Flensburg hoor! Laat dat duidelijk zijn!
Toen ik net in D. woonde in 2001 werd ik bij de grens gestopt omdat ik een Radarwarner in de auto had. Kostte me toen ik meende 140DM en 3 punten in Flensburg. Die punten zijn inmiddels weg gelukkig.

En trouwens, binnen 10 jaar hebben jullie allemaal zowieso een D-rijbewijs, want je kunt je NL-rijbewijs namelijk niet verlengen als je in D. woont, die zul je om moeten zetten naar een D-rijbewijs.

Het puntenoverzicht kun je ook op de door mij genoemde site vinden volgens mij.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 maart 2010 @ 10:56:09 #63
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79482469
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:32 schreef Waldheini het volgende:
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Als je je aan de snelheid houd hoef je ook niet op te letten of er soms ergens politie staat..
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:22:55 #64
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79483449
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:56 schreef qltel het volgende:

[..] Als je je aan de snelheid houd hoef je ook niet op te letten of er soms ergens politie staat..
moraalridder....

In de bebouwde kom hou ik me altijd aan de snelheid(vanwege de boetes/puntenscores), maar op de Landesstrassen gaat het gas soms wel eens verder open dan geoorloofd.

Overigens sterk afhankelijk waar ik rij. Ik rij bijvoorbeeld namelijk richting m'n werk ook door een stuk bos waar veel wild zit.
In de 9 jaar nu dat ik er langs kom heb ik al zeker 10 ongevallen met wild gezien, heb 3x moeten stoppen om mensen te helpen die net wat aangereden hadden en heb zelf de dag voordat Lenthe geboren was een ree voor de Signum gehad, ruim 3000 euro schade.
Daarnaast al tientallen keren moeten uitwijken, noodstoppen gemaakt of wat dan ook.

Dat stuk rij ik dus ook niet harder dan 80km/h terwijl het 100 is.
Als ik dan zie hoe sommige mensen door dat stuk heen vliegen, vooral NL-ers...tsssss...ze moesten eens weten...
pi_79483824
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:56 schreef qltel het volgende:

[..]

Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Als je je aan de snelheid houd hoef je ook niet op te letten of er soms ergens politie staat..
haha ja, wat dat betreft heb je een punt

Voor woon-werkverkeer (23 km) rijd ik trouwens 90% snelweg, waarvaan 40% in DL, 50% NL. Vooral op het Nederlandse stuk zijn er regelmatig controles, omdat het zeer rustig stuk snelweg is, dat uitnodigt om eens flink het gas in te trappen. En dat zie ik ook genoeg wagens met AC op de kentekenplaat ook doen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 11:34:02 #66
13151 crew  Rewimo
pi_79483836
Ik heb inmiddels een Duits rijbewijs. Maar hoe zit dat nou met die punten dan?

Wij hebben overigens ook een stukje Reichswald met wild. Daar zit een stuk in waar je 70 mag, hoe vaak je daar niet ingehaald wordt

Gelukkig controleren ze daar geregeld
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 maart 2010 @ 11:36:00 #67
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79483914
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

moraalridder....
Ik heb in de loop der jaren geleerd dat het toch geen klap uitmaakt. En zeker sinds ik in Duitsland woon (waar de snelheidsbeperkingen over het algemeen meer afgestemd zijn op de situatie en minder rigide dan in Nederland) en ik cruisecontrol heb houd ik me in het algemeen aan de snelheid.
quote:
Overigens sterk afhankelijk waar ik rij. Ik rij bijvoorbeeld namelijk richting m'n werk ook door een stuk bos waar veel wild zit.
[...]
Als ik dan zie hoe sommige mensen door dat stuk heen vliegen, vooral NL-ers...tsssss...ze moesten eens weten...
Da's hetzelfde tussen kranenburg en Goch (het Reichswald). Daar moet je een heel stuk 70, en alhoewel ik er nog nooit aangereden wild heb gezien zie je bijvoorbeeld wel veel woelsporen van wilde zwijnen en dergelijke in de berm. Vooral Nederlanders rijden daar graag zo hard mogelijk doorheen..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 11:44:12 #68
13151 crew  Rewimo
pi_79484232
Ja, dat zei ik dus al
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:53:05 #69
45206 Pietverdriet
pi_79484556
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

moraalridder....

In de bebouwde kom hou ik me altijd aan de snelheid(vanwege de boetes/puntenscores), maar op de Landesstrassen gaat het gas soms wel eens verder open dan geoorloofd.

In de 9 jaar nu dat ik er langs kom heb ik al zeker 10 ongevallen met wild gezien, heb 3x moeten stoppen om mensen te helpen die net wat aangereden hadden en heb zelf de dag voordat Lenthe geboren was een ree voor de Signum gehad, ruim 3000 euro schade.
Daarnaast al tientallen keren moeten uitwijken, noodstoppen gemaakt of wat dan ook.

Een volwassen mannetjes everzwijn, een keiler met 100 Kmh voor je auto... Beesten kunnen wel 150 Kg wegen.
Brrr
Dat is een total loss
Een Edelhert kan wel 200 Kg wegen, en staat met de bulk van zijn gewicht zo mooi op voorruit hoogte...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:12:10 #70
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79485212
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:34 schreef Rewimo het volgende:
Maar hoe zit dat nou met die punten dan?
ff googlen....http://www.kfz.net/recht/punkte-in-flensburg/

M'n signum had trouwens geen enkele moeite met de ree, de hele voorkant in de poeier maar ik voelde het amper in het stuur...M'n zoontje thijs was wel helemaal in paniek, als we er langs rijden waar het gebeurt is komt het nog wel eens ter sprake...
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 maart 2010 @ 12:28:55 #71
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79485795
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:12 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

M'n signum had trouwens geen enkele moeite met de ree, de hele voorkant in de poeier maar ik voelde het amper in het stuur...M'n zoontje thijs was wel helemaal in paniek, als we er langs rijden waar het gebeurt is komt het nog wel eens ter sprake...
Ik heb een keer een ree naar de eeuwige jachtvelden geholpen met een Golf 3. Dat beest ging er onderdoor. Heel de voorkant aan frut, maar de auto reed nog prima..
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 maart 2010 @ 12:29:37 #72
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_79485818
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:44 schreef Rewimo het volgende:
Ja, dat zei ik dus al
Nee, dat zeiden we tegelijk, Kwik Duck..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2010 @ 12:31:40 #73
13151 crew  Rewimo
pi_79485888
Aha, dus je hebt er in beginsel nul, maar als je overtredingen maakt, krijg je er punten bij. Nu snap ik het. Is dus anders dan in NL? Waar ze juist punten aftrekken.
pi_79486212
Mijn man heeft een nederlands rijbewijs maar daarop wel 3 duitse punten nu (de flitskast bij de afslag naar Gennep als je vanaf Kranenburg komt) , maar ik heb geen idee bij hoeveelpunten je je rijbewijs kwijtraakt.

Ik had vlak voor diezelfde kruising vanaf de andere kant pas een hert op mn auto, precies tussen het bord 70 en 50 in, dus reed 60 en kwam er zonder schade vanaf, bambi stond zelf ook weer op en liep verder. Als ik te hard was gegaan had ik mininmaal een hele lelijke deuk in mn motorkap gehad.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:41:02 #75
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_79486213
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:31 schreef Rewimo het volgende:
Aha, dus je hebt er in beginsel nul, maar als je overtredingen maakt, krijg je er punten bij. Nu snap ik het. Is dus anders dan in NL? Waar ze juist punten aftrekken.
Correct! En is inderdaad anders dan in NL.
In NL geldt het puntenrijbewijs alleen voor beginnende bestuurders, in D geldt het voor alle rijbewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')