abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:22:54 #51
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79306945
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef BekindRewind het volgende:
Niks mis mee hoor om single te blijven, doe ikzelf ook. En nogwel bewust.
Ik begin er echt niet meer aan. Zelfs nog geen scharrel of one night stands.
Ik scherm mij er ook voor af,

Het lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer kan, en iedereen maar vragen of ik nog geen vriendin heb. Alsof je alleen gelukkig kunt zijn met een relatie. Nou ik ben juist gelukkig zonder al dat gedoe.
En als jij dat ook bent,is dat het belangrijkste.
Het lijkt er inderdaad op dat je zonder relatie niet gezien kunt worden als volwaardig mens ofzo.

Hoelang ben je al vrijgezel? En wat is de reden als ik vragen mag?
Panta rei
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:25:16 #52
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79307043
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef Grimbert het volgende:
Ik ben vrijgezel, maar heb toch graag iemand om me heen.
Het lijkt me ook helemaal niks om bewust vrijgezel te zijn.
In hoeverre sluit je dan een relatie uit? Ga je bij voorbaat al niks proberen als je een leuk iemand ontmoet?
Ik ga sowieso niks proberen nee.

Ik weet nog niet in hoeverre ik het afsluit. Gescharrel gaat sowieso niet meer gebeuren.
Panta rei
pi_79307059
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:41 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Nou, zo denk ik er dus ook over.
Daarbij heb ik het idee dat op een gegeven moment zodanig vergiftigd wordt door slechte ervaringen, dat het je blijft achtervolgen tot in in je volgende relatie.

- Geen vertrouwen meer kunnen hebben in "de man" in het algemeen.
- Tekens die misschien helemaal geen tekens hoeven te zijn, die je ongerust maken.
- Angst om je open te stellen, waardoor het ook niet is zoals het zou moeten zijn.

Ik ben liever vrijgezel, dan dat ik de para vriendin van iemand anders ben, om het maar zo te zeggen.
Wat trouwens ook kan is even geen relaties beginnen en er pas weer open voor staan als je merkt dat iets in je veranderd is. Misschien dat je ook dan pas iemand tegen kan komen waarmee het wel goed gaat.
Soms moet daar iets voor veranderen.
zelfde als diginoob
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:27:28 #54
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79307139
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:16 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe lang geleden je laatste relatie was? Als je nog midden in het verwerken zit, kan je hier natuurlijk niet echt subjectief over oordelen Net als ik, overigens.
Nou, het is geen eeuwen geleden, maar ik ben niks meer aan het verwerken, hoor! Of je er net uitkomt, aan het verwerken bent of nog moet beginnen... objectief wordt het natuurlijk nooit.

Ik denk er al een jaar over na en in de tussentijd heb ik wel lopen scharrelen. Op het moment vond ik het natuurlijk super, maar at the end of the day, voelde ik me er toch niet goed bij.
Panta rei
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:30:19 #55
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79307265
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:25 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Wat trouwens ook kan is even geen relaties beginnen en er pas weer open voor staan als je merkt dat iets in je veranderd is. Misschien dat je ook dan pas iemand tegen kan komen waarmee het wel goed gaat.
Soms moet daar iets voor veranderen.
Dit is de meest wijze opmerking tot nu toe.

Ik denk dat je doorgaat voor de koelkast.

Inderdaad, ik denk dat er "iets" in mij moet veranderen, wil ik er weer in geloven. Ik heb wel vaker liefdesverdriet gehad en al die toestandjes, maar nu is het anders. In de tussentijd kan ik er dus wel beter voor kiezen om bewust vrijgezel te blijven, lijkt mij.
Panta rei
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:35:01 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_79307450
Je kan ook te ver doodschieten, zeg!
Geef eerst eens een definitie van een relatie? Als je elkaar leuk vindt doe je het een keer, als het vaker gebeurd noemen we het een relatie. Knipperen, LAT-ten, swingen, je moet doen waar je gelukkig van wordt. Hou eens op met jezelf te beperken tot trouwen/samenwonen. Het leven is al kort genoeg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:39:54 #57
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79307643
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan ook te ver doodschieten, zeg!
Geef eerst eens een definitie van een relatie? Als je elkaar leuk vindt doe je het een keer, als het vaker gebeurd noemen we het een relatie. Knipperen, LAT-ten, swingen, je moet doen waar je gelukkig van wordt. Hou eens op met jezelf te beperken tot trouwen/samenwonen. Het leven is al kort genoeg.
'Doorschieten' bedoel je, hoop ik?

Knipperen: done that, never again.
LAT-en: done that, te doen.
Swingen: nee, bedankt.
Samenwonen: done that, brrrr! Horror!

Trouwen lijkt me wel leuk, kan dat ook zonder partner.

Definite van relatie: Elkaar regelmatig zien, voelen, aandacht schenken en dan over een langere periode.
Panta rei
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:41:13 #58
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_79307705
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:30 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

In de tussentijd kan ik er dus wel beter voor kiezen om bewust vrijgezel te blijven, lijkt mij.
Draai het eens om, waarom jezelf in een relatie stoppen als je eigenlijk niet wilt. Lijkt mij dat je daar ook niet gelukkig van wordt. Of is de gedachte om een relatie te hebben zaligmakend ?
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  donderdag 18 maart 2010 @ 19:48:07 #59
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79308032
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:41 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Draai het eens om, waarom jezelf in een relatie stoppen als je eigenlijk niet wilt. Lijkt mij dat je daar ook niet gelukkig van wordt. Of is de gedachte om een relatie te hebben zaligmakend ?
Dat is het dus.
Eerst was de gedachte om een relatie te hebben inderdaad zaligmakend, maar dat is inmiddels niet meer het geval. Ik geloof er niet meer in, dat klinkt een beetje dramatisch, maar zo voel ik het. (Dus niet omdat ik nu liefdesverdriet of wrok voel).
Panta rei
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:06:46 #60
97868 Krullehoofd
pi_79308845
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:48 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

..., dat klinkt een beetje dramatisch, maar zo voel ik het. (Dus niet omdat ik nu liefdesverdriet of wrok voel).
Ik denk dat dat je gevoel juist wel versterkt. Emoties laten mensen rare dingen doen. Het zijn net drugs.
pi_79309010
"Het idee om alleen achter te blijven, beangstigt me alleen niet (meer)."

Om even George Clooney te quoten uit "Up in the air":

"Make no mistake, everyone dies alone".
pi_79309644
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Daarbij geloof ik er misschien ook gewoon niet meer.
Totdat je een keer echt verliefd wordt en je al deze verstandige uitspraken even opzij zet.
pi_79309690
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef BekindRewind het volgende:
Niks mis mee hoor om single te blijven, doe ikzelf ook. En nogwel bewust.
Ik begin er echt niet meer aan. Zelfs nog geen scharrel of one night stands.
Ik scherm mij er ook voor af,

Het lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer kan, en iedereen maar vragen of ik nog geen vriendin heb. Alsof je alleen gelukkig kunt zijn met een relatie. Nou ik ben juist gelukkig zonder al dat gedoe.
En als jij dat ook bent,is dat het belangrijkste.
Dat is inderdaad wel herkenbaar. Dat je op verjaardagen altijd, bijna op een verwijtende toon, weer die vraag toegeworpen krijgt van: En wanneer kom jij weer eens met een meisje voor de dag? Het wordt idd een beetje als not-done beschouwd om een vrijgezellenbestaan te leven.

Het is bij mij ook niet dat ik me er compleet voor afsluit, maar het is meer een soort gebrek aan motivatie. Als ik een leuk iemand tegenkom heb ik altijd iets van: Hoi meisje...doei meisje De zin en de wil om er energie in te steken en werk van te maken is nauwelijks aanwezig, waarna bovendien je er allerlei verplichtingen bij gaat krijgen die ik als belemmerend ervaar.
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:32:46 #64
97868 Krullehoofd
pi_79310009
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:25 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Het is bij mij ook niet dat ik me er compleet voor afsluit, maar het is meer een soort gebrek aan motivatie. Als ik een leuk iemand tegenkom heb ik altijd iets van: Hoi meisje...doei meisje De zin en de wil om er energie in te steken en werk van te maken is nauwelijks aanwezig, waarna bovendien je er allerlei verplichtingen bij gaat krijgen die ik als belemmerend ervaar.
Dit vind ik ook wel weer een beetje doorslaan naar de verkeerde kant. Dat je je er niet zo voor openstaat kan ik begrijpen, maar dat je dat verwijt aan een gebrek aan motivatie is wel heel erg vaag. Wat zijn in hemelsnaam dan die verplichtingen die jij als belemmerend ervaart ?
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2010 @ 20:39:17 #65
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_79310329
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:59 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Ik denk dat het toch wel degelijk van essentieel belang is in welke levensfase je beide verkeerd, sociologisch gezien. Beiden op jezelf wonende bijvoorbeeld.. beiden een beetje ambitie hebben.. dat soort dingen.
Het is leuk om jezelf in mensen te herkennen. Maar een beetje tegenstrijdig zijn is juist weer leven in de brouwerij. Wat nieuws zoek je ook toch telkens weer helemaal 1 hoef je toch niet te zijn?
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2010 @ 20:41:04 #66
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_79310399
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:06 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Ik denk dat dat je gevoel juist wel versterkt. Emoties laten mensen rare dingen doen. Het zijn net drugs.
Drugs(Alcohol ook zie huilen aan de bar) versterken of vernauwen emoties. Dat zijn drugs Alleen kan niet iedereen met zijn/haar emoties omgaan.
pi_79313377
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:22 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Het lijkt er inderdaad op dat je zonder relatie niet gezien kunt worden als volwaardig mens ofzo.

Hoelang ben je al vrijgezel? En wat is de reden als ik vragen mag?
Ik ben al 2 jaar vrijgezel. En de reden is een lang verhaal. Was bijna 17 jaar getrouwd, en toen kwam er het vreemdgaan. Daar hebben we voor gevochten om het weer te laten werken. Maar dat moet van 2 kanten komen. ook andere dingen speelde mee. Ik had naar mijn mening mijn best gedaan. Schijnbaar niet genoeg.
Daarom wil ik nooit meer een relatie, ik heb er echt geen zin meer in om die dingen te doen , om iets te laten werken. Dat heb ik geprobeerd en heeft geen resultaat opgeleverd.
klinkt mss kort door de bocht , maar zo denk ik erover.
pi_79314352
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:32 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Dit vind ik ook wel weer een beetje doorslaan naar de verkeerde kant. Dat je je er niet zo voor openstaat kan ik begrijpen, maar dat je dat verwijt aan een gebrek aan motivatie is wel heel erg vaag. Wat zijn in hemelsnaam dan die verplichtingen die jij als belemmerend ervaart ?
Dat gebrek aan motivatie, daar versta ik onder dat je huidige leven overhoop wordt gehaald. Dat je ineens verplichtingen hebt om bij schoonouders op visitie te komen bijvoorbeeld, en je continue rekening met iemand anders moet houden. Dat is altijd een soort optelsom die ik in mijn hoofd maak wanneer ik iemand ontmoet, en waarbij vrijwel altijd de uitkomst is: ik twijfel of dit wel een aanvulling op mijn leven is, laat maar zitten.
pi_79316305
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:44 schreef Biermeisje het volgende:
Maar volgens onze aller Freud onderdrukken we sowieso onze driften.
Niet om het een of ander, maar veel gerenommeerde psychologen en psychiaters beschouwen Freud tegenwoordig als een charlatan. Derhalve zou ik me niet al te blind varen op zijn achterhaalde theorieën.
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:36:23 #70
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_79319370
Een goede vriend van ons is bewust single, dit omdat hij op een schip werkt en hij heel veel van huis is en tot nu toe heeft ieder meisje waar hij iets mee had daar over zitten zeiken.
Hij wil zijn baan absoluut niet opgeven dus hij heeft de relaties maar opgegeven en neemt af en toe een scharreltje mee naar huis.
Hij wil ook geen kinderen dus wat dat betreft heeft hij geen vaste relatie nodig.

Nadeel is dat vooral zijn familie vind dat hij wel weer een relatie moet hebben, begrijp dat niet, hij moet toch doen wat hij zelf wil en als hij zo gelukkig is dan is het prima.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:43:03 #71
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_79319623
Ik zie dat niet als een soort frustratie oid, maar meer een bewuste keus.
Je kiest er gewoon voor om lekker single te zijn en single zijn is heerlijk.
Niemand die zeurt, hups naar bed.
Niemand die zeikt, jij dit en dat!
En had je maar zus en zo en breng me koffie of bier...pfffff
Of kook eten!!!!
Schei toch uit zeg...wat is er leuk aan een relatie in vredesnaam?
Voor vrouwen denk ik dat het uberhaupt niet echt leuk is.
Je bent gewoon een tweederangs-hands moeder voor veel mannen.
Jij vult haar plaats in, enige verschil is je moet ook nog de hoer gaan spelen ja doehoeiii!
Bekijk het ff..

Bah wat een ellende en gedoe.
Beetje gratis slavinnetje spelen voor een vent...nooit meer dus!!!!!!!
Of sam/sam of niks meer!
Heel simpel!
vermaak me prima alone at home hoor!
Snollebolt
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:50:06 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_79319894
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 23:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Als iedere relatie zo zou zijn als jij nu schetst zou ik ook veel liever single blijven ja.

Gelukkig is het lange na niet altijd zo, heb wel het idee dat ik het best getroffen heb met mijn man.
We zijn heel anders maar vullen elkaar goed aan en kunnen elkaar ook los laten.
Meestal kook ik wel, vind ik leuk, maar vind hij het te lang duren dan kookt hij, en koffie of bier kan hij zelf pakken, niks mis met zijn handjes lijkt me.
Een moederrol zou ik verschrikkelijk vinden, lijkt me ook funest voor je sexleven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_79320168
Koken
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:58:16 #74
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_79320205
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 23:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als iedere relatie zo zou zijn als jij nu schetst zou ik ook veel liever single blijven ja.

Gelukkig is het lange na niet altijd zo, heb wel het idee dat ik het best getroffen heb met mijn man.
We zijn heel anders maar vullen elkaar goed aan en kunnen elkaar ook los laten.
Meestal kook ik wel, vind ik leuk, maar vind hij het te lang duren dan kookt hij, en koffie of bier kan hij zelf pakken, niks mis met zijn handjes lijkt me.
Een moederrol zou ik verschrikkelijk vinden, lijkt me ook funest voor je sexleven.
Nou zie!!!!
Dat bedoel ik dus!
Nee voor ik weer iets begin moet ik zeker zijn dattie normaal is
Snollebolt
  vrijdag 19 maart 2010 @ 00:19:47 #75
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_79320826
Wat een bitterheid in dit topic

Het is heerlijk om lekker je eigen gang te kunnen gaan, geen rekening te hoeven houden met iemand. Een relatie kost sommige mensen gewoon veel energie. Met name als er een schoonfamilie bij komt kijken met bijbehorende verjaardagen e.d. hoeft het van mij niet. Oh, ik sluit opzich niks uit, maar een relatie moet wel met iemand die er hetzelfde tegenaan kijkt als ik. Verder begint op mijn leeftijd ook het risico van vrouwen die kinderen willen, iets waar ik echt totaal niet op zit te wachten.
pi_79320874
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 00:19 schreef Heremeteit het volgende:
Misschien moeten ze eens langskomen in het [Singles] topic. Genoeg leuke mensen daar.
pi_79321963
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 00:21 schreef Techno het volgende:

[..]

Misschien moeten ze eens langskomen in het [Singles] topic. Genoeg leuke mensen daar.
Zal het eens doen

Maar nu.. ga ik lekker slapen
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:25:48 #78
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79321999
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 00:19 schreef Heremeteit het volgende:

Het is heerlijk om lekker je eigen gang te kunnen gaan, geen rekening te hoeven houden met iemand. Een relatie kost sommige mensen gewoon veel energie. Met name als er een schoonfamilie bij komt kijken met bijbehorende verjaardagen e.d. hoeft het van mij niet. Oh, ik sluit opzich niks uit, maar een relatie moet wel met iemand die er hetzelfde tegenaan kijkt als ik. Verder begint op mijn leeftijd ook het risico van vrouwen die kinderen willen, iets waar ik echt totaal niet op zit te wachten.
Waarom is het bitter?

Als ik zeg dat ik niet in sprookjes geloof, ben ik dan ook bitter?
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:30:03 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79322030
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:25 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Waarom is het bitter?

Genoeg vrouwen die denken dat je als poetsvrouw er met de prins vandoor kunt gaan .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:30:53 #80
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79322042
Het fascineert me mateloos om te zien dat eigenlijk het overgrote deel toch van mening is, dat een relatie erbij hoort. Men gaat er vanuit dat iedereen vroeg of laat een relatie heeft. De reacties geven te kennen dat het onzin is om je af te sluiten voor een relatie, terwijl het in feite geen meerwaarde hoeft te hebben, niet voor iedereen. Ik zie ook niet in waarom het een bittere gedachte is. Als je ineens besluit geen vlees te eten, ben je dan ook verbitterd? Of als je ineens besluit uit je religie te stappen, ben je dan ook verbitterd?

Het zijn dingen die je leven zouden moeten verreiken, maar dat is niet de essentie van je bestaan. Uiteindelijk komt het toch allemaal op jezelf neer.
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:31:31 #81
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79322049
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Genoeg vrouwen die denken dat je als poetsvrouw er met de prins vandoor kunt gaan .
Oh, kan dat niet dan?
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:33:01 #82
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79322069
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:24 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Totdat je een keer echt verliefd wordt en je al deze verstandige uitspraken even opzij zet.
Je impliceert dat ik nog nooit echt verliefd ben geweest, nog nooit écht van iemand gehouden heb?
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:35:45 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79322098
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:31 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Oh, kan dat niet dan?
prinsen vallen op prinsesjes, niet op poetsvrouwen of zeemeerminnen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:36:07 #84
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79322105
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:35 schreef BekindRewind het volgende:

[..]

Ik ben al 2 jaar vrijgezel. En de reden is een lang verhaal. Was bijna 17 jaar getrouwd, en toen kwam er het vreemdgaan. Daar hebben we voor gevochten om het weer te laten werken. Maar dat moet van 2 kanten komen. ook andere dingen speelde mee. Ik had naar mijn mening mijn best gedaan. Schijnbaar niet genoeg.
Daarom wil ik nooit meer een relatie, ik heb er echt geen zin meer in om die dingen te doen , om iets te laten werken. Dat heb ik geprobeerd en heeft geen resultaat opgeleverd.
klinkt mss kort door de bocht , maar zo denk ik erover.
Dat lijkt me niet niks nee, 17 jaar, je leven delen met iemand. Ik bedoel het niet zo lomp als dat het klinkt, maar "al dat werk voor niets". Ik kan natuurlijk niet mee praten over dat soort lange termijnen, maar ik vraag me wel af of je daar überhaupt ooit over heen komt.. zo'n lange tijd?
Panta rei
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:37:15 #85
232288 Biermeisje
The feminin kind.
pi_79322114
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

prinsen vallen op prinsesjes, niet op poetsvrouwen of zeemeerminnen!
Mijn ervaring is dat mooie meisjes vaak op beesten vallen!

Of op van die zweverige types met een magisch tapijt.
Panta rei
pi_79322757
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:33 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Je impliceert dat ik nog nooit echt verliefd ben geweest, nog nooit écht van iemand gehouden heb?
Dat niet, ik probeer eerder te zeggen dat zulke "Poe! Nu heb ik er genoeg van!"-houdingen als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer je hoofd op hol slaat van een bepaalde man.
pi_79322807
Ik herken trouwens wel een beetje je houding hoor, vooral in m'n wat cynische buien als ik een wantrouwen in heel de mensheid heb. Dan geloof ik ook niet in liefde omdat de mens maar promiscue en egoïstisch wezen is, zeg ik dat vriendschap maar puur gebaseerd is op 'tit for tat' of dat alle vrouwen maar pure dramaqueens zijn. Een zwartgallig mensbeeld heb ik ook soms last van.

De reden waarom ik niet uiteindelijk zo wil zijn is dat je niet alleen verbitterd raakt, maar ook dat je defensiemechanismen overuren gaan draaien. Je wordt gekwetst en je sluit je af. Helemaal geen gekke reactie verder: als ik een keer op m'n bek ga met het fietsen in de sneeuw en kou is de kans ook groot dat ik een keer op m'n bek ga. Als dat daadwerkelijk gebeurt zal ik voortaan ietwat beter opletten als er sneeuw ligt. Maar of ik mezelf fietsen in zijn totaliteit ga ontzeggen puur omdat het niet perfect is en de mogelijkheid bestaat dat je op je bek gaat? Nee, dan zou ik mezelf teveel ontzeggen. Daarnaast moet ik ook uiteindelijk accepteren dat er wat mindere kanten zitten aan een relatie en aan het mogelijke verdriet, maar door dat te accepteren kan ik ook wel wat hebben. Dan hoort op je bek gaan er af en toe gewoon bij.

Je moet weten dat ik hier nergens zal beweren dat een 'relatie er nu eenmaal bijhoort'. Ik ben ook niet zo'n persoon dat als hij rond de dertig is op feestjes gaat vragen "waar de kinderen blijven" aan vrienden. Als iemand bewust kindervrij wil blijven, prima. Als iemand bewust single wil blijven, doe dat vooral. Iedereen heeft het recht om zijn leven te leiden zoals hij dat zelf wil. Ik zal ook dan de laatste zijn die een potje gaat moraliseren op dat vlak.

Het punt is alleen dat dat bij jou niet zomaar als een rationeel standpunt naar voren komt dat je bedacht hebt, maar dat je zo bent gaan denken door wat vervelende gebeurtenissen. Met dat cynisme (of pessimisme, zo je wil) zit je jezelf wijs te maken dat zoiets toch wel slecht zal aflopen. Maar als je zoiets denkt en beweert (bijvoorbeeld in het begin van een relatie), dan is dat omdat je stiekem hoopt dat die dingen uiteindelijk een goede wending zullen nemen. Als pessimist hoop je dat je jezelf vergist wanneer je het ergste verwacht. Dat pessimisme mist een beetje rechtschapenheid: je bedriegt jezelf als je niet onder ogen wil zien dat je in afwachting van het ergste, heimelijk hoopt op het beste.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2010 04:42:49 ]
pi_79322913
Ik ben bewust single, en dat wil ik ook nog wel even blijven. Ik geniet nu veel te veel van mijn (seksueele) vrijheid
pi_79323256
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:36 schreef Ladylicious het volgende:
TVP.

Ik ben ook bewust single want alle mannen zijn hoeren
Ik niet.
pi_79323672
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 04:05 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat niet, ik probeer eerder te zeggen dat zulke "Poe! Nu heb ik er genoeg van!"-houdingen als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer je hoofd op hol slaat van een bepaalde man.
Dat klopt wel, maar als je er echt niet open voor staat wordt je ook niet gauw verliefd.
zelfde als diginoob
pi_79323709
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:16 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar als je er echt niet open voor staat wordt je ook niet gauw verliefd.
En zo wel dan moet hij/zij toch wel zo leuk zijn, dat het niet erg is
pi_79323745
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 04:38 schreef Friek_ het volgende:

Het punt is alleen dat dat bij jou niet zomaar als een rationeel standpunt naar voren komt dat je bedacht hebt, maar dat je zo bent gaan denken door wat vervelende gebeurtenissen. Met dat cynisme (of pessimisme, zo je wil) zit je jezelf wijs te maken dat zoiets toch wel slecht zal aflopen. Maar als je zoiets denkt en beweert (bijvoorbeeld in het begin van een relatie), dan is dat omdat je stiekem hoopt dat die dingen uiteindelijk een goede wending zullen nemen. Als pessimist hoop je dat je jezelf vergist wanneer je het ergste verwacht. Dat pessimisme mist een beetje rechtschapenheid: je bedriegt jezelf als je niet onder ogen wil zien dat je in afwachting van het ergste, heimelijk hoopt op het beste.
Dat kan kloppen, maar als je zo denkt en je gaat toch een relatie aan, hoeveel kans van slagen heeft het dan? Als je al begint met het idee ´ik hoop stiekem dat t toch wat wordt maar eigenlijk geloof ik er niet in´ ´ik heb geen zin om er moeite voor te doen want t wordt toch niks´ enz, dan wordt t natuurlijk ook niks. Relaties ontstaan ook niet in 1 uurtje, daar moet je ook energie e.d in stoppen. Als je die energie er maar half of niet in stopt omdat je er niet meer in gelooft (of je nu stiekem wel wilt geloven of niet) dan kun je net zo goed die relatie niet beginnen, lijkt mij dan.
Een belangrijke voorwaarde voor een relatie om te kunnen slagen is denk dat je het helemaal aangaat ook al is er een risico dat het niet gaat werken/kapotgaat/enz. Dat risico houdt je altijd en als je jezelf afsluit omdat je dat wilt vermijden, kan een relatie niet van de grond komen.
Dus als je die risico´s niet wilt nemen, ga geen relatie beginnen, zou ik zeggen.
zelfde als diginoob
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:36:12 #93
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_79323952
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:25 schreef Biermeisje het volgende:

[..]

Waarom is het bitter?

Nee hoor, absoluut niet. Je komt verbitterd over omdat je reacties voornamelijk benadrukken hoe kut relaties zijn en niet hoe fijn en makkelijk het is om single te zijn. Alsof je eigenlijk diep van binnen wel een relatie zou willen maar je er nu helemaal voor afsluit door negatieve ervaringen in het verleden. Begrijp me niet verkeerd, single zijn is geweldig en ik ben de laatste die vindt dat het hebben van een relatie er nou eenmaal bij hoort, maar het is jammer om je door bitterheid te laten drijven.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:48:27 #94
97868 Krullehoofd
pi_79325529
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:16 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Dat gebeurt alleen als je jezelf thuis opsluit en verder alle sociale contacten afbreekt.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:06:28 #95
97868 Krullehoofd
pi_79326139
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:30 schreef Biermeisje het volgende:
Het fascineert me mateloos om te zien dat eigenlijk het overgrote deel toch van mening is, dat een relatie erbij hoort. Men gaat er vanuit dat iedereen vroeg of laat een relatie heeft. De reacties geven te kennen dat het onzin is om je af te sluiten voor een relatie, terwijl het in feite geen meerwaarde hoeft te hebben, niet voor iedereen.
Ik heb die mening absoluut niet. Het is alleen dat zo de samenleving in elkaar steekt. Kijk alleen maar naar de belastingwetten, als single ben je gewoon zwaar de lul qua belasting betalen. En dat is nog maar één voorbeeld

Verder heeft je omgeving inderdaad bepaalde verwachtingen en als je daar niet aan voldoet dan ben je raar of vreemd. Hoeveel mensen zijn er wel niet die maar een relatie beginnen om alleen maar van dat single zijn af te zijn omdat ze anders niet geaccepteerd worden door hun omgeving.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 01:30 schreef Biermeisje het volgende:
Het zijn dingen die je leven zouden moeten verreiken, maar dat is niet de essentie van je bestaan. Uiteindelijk komt het toch allemaal op jezelf neer.
Daarom is het zo belangrijk om naast je "relatie" leven ook gewoon door te gaan met je eigen leven. Doen wat jij wilt zonder je partner te belemmeren in zijn of haar doelen, wat waarschijnlijk tot gevolg heeft dat je wel eens een compromis moet sluiten met je partner. Wat mij betreft moet een relatie gewoon in balans zijn, wanneer dit niet is dan is er in mijn ogen gewoon geen relatie.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:21:35 #96
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_79326672
Ik herken wel wat je bedoelt, alleen sluit ik een relatie nooit bewust uit want ik denk dan ook dat je er op een bepaalde manier naar gaat handelen.
pi_79327551
Been there, done that. Ik heb samengewoond, gelat, geknipperd, ik heb gedumpt, ik ben gedumpt en heb afgrijselijke exen mee gemaakt.

Ben er ook even klaar mee. Echter zien inderdaad veel mensen het niet zo, zeker als je, zoals ik, halverwege de 30 bent. Als men er al niet vanuit gaat dat je getrouwd bent, zijn ze voor je opzoek naar een "maatje" ( acne woord). "Want alleen is ook zo alleen". Aaargghhh, dat jij zo denkt, wil niet zeggen dat ik dat ook denk!

Laat mij maar lekker zonder relatie zitten. Geen gedoe aan mijn hoofd, met schoonouders op een zondag middag in een nieuwbouw wijk en geen labradors met boeren zakdoeken om hun hals. En als er iemand voorbij komt die WEL de liefde van mijn leven blijkt te zijn, zal ze er hetzelfde over denken. Anders ben je niet de liefde van mijn leven namelijk.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_79328720
Ik ben eigenlijk mijn hele leven bewust vrijgezel geweest. Nou ja, één serieuze relatie die twee jaar heeft geduurd.
Maar dat was stiekem om het ook maar eens een keer geprobeerd te hebben. Toen hij mij vroeg om met hem te gaan samenwonen kreeg ik het Spaans benauwd. Heb die hele heisa omtrent relaties, trouwen, kinderen krijgen nooit begrepen eigenlijk. Verder wel veel gerommel in de marge. Weekje hier, maandje daar. Ik ben zo'n ontzettende einzelgänger. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik met iemand in een huis zou wonen, dingen moet overleggen en afspreken, compromissen sluiten etc.
Cliché maar ik ben te erg gesteld op mijn vrijheid. Dat ik elke maand mijn hypotheek moet betalen en elke dag op mijn werk moet opdraven vind ik al vastigheid genoeg.
Heb wel een heel druk sociaal leven en mijn huis is echt mijn rustpunt - heerlijk om alleen thuis te komen in de stilte. Er zijn maar weinig mensen die dat begrijpen. Ben nu begin 40 en merk steeds meer om me heen dat mensen me nu eindelijk begrijpen in mijn keuze. Sommige (vooral mannen) die stiekem een beetje spijt hebben van hun huwelijk of zelfs kinderen.
Maar dat was pakweg van mijn 25e tot mijn 35e wel anders.
Kan me niet herinneren dat ik me ooit op een moment in mijn leven eenzaam heb gevoeld.
Ik vind het prima zo!
pi_79330096
Hahahahaha, Nebel, dat heb ik ook. Ik werk met veel oudere collega's, en als die dan horen dat ik nog niet gesettled ben zeggen ze: "heel verstandig, begin er nooit aan" . Dat zijn inderdaad altijd de mannen. Terwijl uit onderzoek blijkt dat het hebben van een relatie vooral mannen veel oplevert. Zij worden er gezonder en gelukkiger van, vrouwen vaak juist niet.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:06 schreef Krullehoofd het volgende:
Ik heb die mening absoluut niet. Het is alleen dat zo de samenleving in elkaar steekt. Kijk alleen maar naar de belastingwetten, als single ben je gewoon zwaar de lul qua belasting betalen. En dat is nog maar één voorbeeld
Klopt. Er is een club die daar wat aan probeert te doen. En partijen als D'66 en GL kaarten regelmatig nadelige regelingen aan.

De een is gewoon meer relatiegericht dan de ander en dat bepaalt hoeveel je ervoor wilt opgeven. Dat mag ieder voor zichzelf weten. Ik merk wel dat ik meer op 1 lijn zit met mensen die minder relatiegericht zijn. Vaak hebben die wel een relatie, omdat ze toevallig tegen iemand leuks zijn aangelopen, maar in alles stralen ze uit dat het geen heilige must is voor hen. Mensen die erg relatiegericht zijn, niet alleen zich aan elkaar vastklampende stelletjes maar ook van die Zoekende Singles bijvoorbeeld, daar heb ik minder een klik mee.
pi_79331429
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:10 schreef Nebel het volgende:
Ik ben eigenlijk mijn hele leven bewust vrijgezel geweest. Nou ja, één serieuze relatie die twee jaar heeft geduurd.
Maar dat was stiekem om het ook maar eens een keer geprobeerd te hebben. Toen hij mij vroeg om met hem te gaan samenwonen kreeg ik het Spaans benauwd. Heb die hele heisa omtrent relaties, trouwen, kinderen krijgen nooit begrepen eigenlijk. Verder wel veel gerommel in de marge. Weekje hier, maandje daar. Ik ben zo'n ontzettende einzelgänger. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik met iemand in een huis zou wonen, dingen moet overleggen en afspreken, compromissen sluiten etc.
Cliché maar ik ben te erg gesteld op mijn vrijheid. Dat ik elke maand mijn hypotheek moet betalen en elke dag op mijn werk moet opdraven vind ik al vastigheid genoeg.
Heb wel een heel druk sociaal leven en mijn huis is echt mijn rustpunt - heerlijk om alleen thuis te komen in de stilte. Er zijn maar weinig mensen die dat begrijpen. Ben nu begin 40 en merk steeds meer om me heen dat mensen me nu eindelijk begrijpen in mijn keuze. Sommige (vooral mannen) die stiekem een beetje spijt hebben van hun huwelijk of zelfs kinderen.
Maar dat was pakweg van mijn 25e tot mijn 35e wel anders.
Kan me niet herinneren dat ik me ooit op een moment in mijn leven eenzaam heb gevoeld.
Ik vind het prima zo!
Die omschrijving zocht ik eigenlijk, alleen ben ik dan man.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')