Het lijkt er inderdaad op dat je zonder relatie niet gezien kunt worden als volwaardig mens ofzo.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef BekindRewind het volgende:
Niks mis mee hoor om single te blijven, doe ikzelf ook. En nogwel bewust.
Ik begin er echt niet meer aan. Zelfs nog geen scharrel of one night stands.
Ik scherm mij er ook voor af,
Het lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer kan, en iedereen maar vragen of ik nog geen vriendin heb. Alsof je alleen gelukkig kunt zijn met een relatie. Nou ik ben juist gelukkig zonder al dat gedoe.
En als jij dat ook bent,is dat het belangrijkste.
Ik ga sowieso niks proberen nee.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef Grimbert het volgende:
Ik ben vrijgezel, maar heb toch graag iemand om me heen.
Het lijkt me ook helemaal niks om bewust vrijgezel te zijn.
In hoeverre sluit je dan een relatie uit? Ga je bij voorbaat al niks proberen als je een leuk iemand ontmoet?
Wat trouwens ook kan is even geen relaties beginnen en er pas weer open voor staan als je merkt dat iets in je veranderd is. Misschien dat je ook dan pas iemand tegen kan komen waarmee het wel goed gaat.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:41 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Nou, zo denk ik er dus ook over.
Daarbij heb ik het idee dat op een gegeven moment zodanig vergiftigd wordt door slechte ervaringen, dat het je blijft achtervolgen tot in in je volgende relatie.
- Geen vertrouwen meer kunnen hebben in "de man" in het algemeen.
- Tekens die misschien helemaal geen tekens hoeven te zijn, die je ongerust maken.
- Angst om je open te stellen, waardoor het ook niet is zoals het zou moeten zijn.
Ik ben liever vrijgezel, dan dat ik de para vriendin van iemand anders ben, om het maar zo te zeggen.
Nou, het is geen eeuwen geleden, maar ik ben niks meer aan het verwerken, hoor!quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:16 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe lang geleden je laatste relatie was? Als je nog midden in het verwerken zit, kan je hier natuurlijk niet echt subjectief over oordelenNet als ik, overigens.
Dit is de meest wijze opmerking tot nu toe.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:25 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Wat trouwens ook kan is even geen relaties beginnen en er pas weer open voor staan als je merkt dat iets in je veranderd is. Misschien dat je ook dan pas iemand tegen kan komen waarmee het wel goed gaat.
Soms moet daar iets voor veranderen.
'Doorschieten' bedoel je, hoop ik?quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan ook te ver doodschieten, zeg!
Geef eerst eens een definitie van een relatie? Als je elkaar leuk vindt doe je het een keer, als het vaker gebeurd noemen we het een relatie. Knipperen, LAT-ten, swingen, je moet doen waar je gelukkig van wordt. Hou eens op met jezelf te beperken tot trouwen/samenwonen. Het leven is al kort genoeg.
Draai het eens om, waarom jezelf in een relatie stoppen als je eigenlijk niet wilt. Lijkt mij dat je daar ook niet gelukkig van wordt. Of is de gedachte om een relatie te hebben zaligmakend ?quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:30 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
In de tussentijd kan ik er dus wel beter voor kiezen om bewust vrijgezel te blijven, lijkt mij.
Dat is het dus.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:41 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Draai het eens om, waarom jezelf in een relatie stoppen als je eigenlijk niet wilt. Lijkt mij dat je daar ook niet gelukkig van wordt. Of is de gedachte om een relatie te hebben zaligmakend ?
Ik denk dat dat je gevoel juist wel versterkt. Emoties laten mensen rare dingen doen. Het zijn net drugs.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:48 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
..., dat klinkt een beetje dramatisch, maar zo voel ik het. (Dus niet omdat ik nu liefdesverdriet of wrok voel).
Totdat je een keer echt verliefd wordt en je al deze verstandige uitspraken even opzij zet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Daarbij geloof ik er misschien ook gewoon niet meer.
Dat is inderdaad wel herkenbaar. Dat je op verjaardagen altijd, bijna op een verwijtende toon, weer die vraag toegeworpen krijgt van: En wanneer kom jij weer eens met een meisje voor de dag?quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef BekindRewind het volgende:
Niks mis mee hoor om single te blijven, doe ikzelf ook. En nogwel bewust.
Ik begin er echt niet meer aan. Zelfs nog geen scharrel of one night stands.
Ik scherm mij er ook voor af,
Het lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer kan, en iedereen maar vragen of ik nog geen vriendin heb. Alsof je alleen gelukkig kunt zijn met een relatie. Nou ik ben juist gelukkig zonder al dat gedoe.
En als jij dat ook bent,is dat het belangrijkste.
Dit vind ik ook wel weer een beetje doorslaan naar de verkeerde kant. Dat je je er niet zo voor openstaat kan ik begrijpen, maar dat je dat verwijt aan een gebrek aan motivatie is wel heel erg vaag. Wat zijn in hemelsnaam dan die verplichtingen die jij als belemmerend ervaart ?quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:25 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het is bij mij ook niet dat ik me er compleet voor afsluit, maar het is meer een soort gebrek aan motivatie. Als ik een leuk iemand tegenkom heb ik altijd iets van: Hoi meisje...doei meisje De zin en de wil om er energie in te steken en werk van te maken is nauwelijks aanwezig, waarna bovendien je er allerlei verplichtingen bij gaat krijgen die ik als belemmerend ervaar.
Het is leuk om jezelf in mensen te herkennen. Maar een beetje tegenstrijdig zijn is juist weer leven in de brouwerij. Wat nieuws zoek je ook toch telkens weer helemaal 1 hoef je toch niet te zijn?quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:59 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Ik denk dat het toch wel degelijk van essentieel belang is in welke levensfase je beide verkeerd, sociologisch gezien. Beiden op jezelf wonende bijvoorbeeld.. beiden een beetje ambitie hebben.. dat soort dingen.
Drugs(Alcohol ook zie huilen aan de bar) versterken of vernauwen emoties. Dat zijn drugsquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:06 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik denk dat dat je gevoel juist wel versterkt. Emoties laten mensen rare dingen doen. Het zijn net drugs.
Ik ben al 2 jaar vrijgezel. En de reden is een lang verhaal. Was bijna 17 jaar getrouwd, en toen kwam er het vreemdgaan. Daar hebben we voor gevochten om het weer te laten werken. Maar dat moet van 2 kanten komen. ook andere dingen speelde mee. Ik had naar mijn mening mijn best gedaan. Schijnbaar niet genoeg.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:22 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad op dat je zonder relatie niet gezien kunt worden als volwaardig mens ofzo.
Hoelang ben je al vrijgezel? En wat is de reden als ik vragen mag?
Dat gebrek aan motivatie, daar versta ik onder dat je huidige leven overhoop wordt gehaald. Dat je ineens verplichtingen hebt om bij schoonouders op visitie te komen bijvoorbeeld, en je continue rekening met iemand anders moet houden. Dat is altijd een soort optelsom die ik in mijn hoofd maak wanneer ik iemand ontmoet, en waarbij vrijwel altijd de uitkomst is: ik twijfel of dit wel een aanvulling op mijn leven is, laat maar zitten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:32 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel weer een beetje doorslaan naar de verkeerde kant. Dat je je er niet zo voor openstaat kan ik begrijpen, maar dat je dat verwijt aan een gebrek aan motivatie is wel heel erg vaag. Wat zijn in hemelsnaam dan die verplichtingen die jij als belemmerend ervaart ?
Niet om het een of ander, maar veel gerenommeerde psychologen en psychiaters beschouwen Freud tegenwoordig als een charlatan. Derhalve zou ik me niet al te blind varen op zijn achterhaalde theorieën.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:44 schreef Biermeisje het volgende:
Maar volgens onze aller Freud onderdrukken we sowieso onze driften.
Als iedere relatie zo zou zijn als jij nu schetst zou ik ook veel liever single blijven ja.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Nou zie!!!!quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als iedere relatie zo zou zijn als jij nu schetst zou ik ook veel liever single blijven ja.
Gelukkig is het lange na niet altijd zo, heb wel het idee dat ik het best getroffen heb met mijn man.
We zijn heel anders maar vullen elkaar goed aan en kunnen elkaar ook los laten.
Meestal kook ik wel, vind ik leuk, maar vind hij het te lang duren dan kookt hij, en koffie of bier kan hij zelf pakken, niks mis met zijn handjes lijkt me.
Een moederrol zou ik verschrikkelijk vinden, lijkt me ook funest voor je sexleven.
Zal het eens doenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:21 schreef Techno het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens langskomen in het [Singles] topic. Genoeg leuke mensen daar.
Waarom is het bitter?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:19 schreef Heremeteit het volgende:
Wat een bitterheid in dit topic![]()
Het is heerlijk om lekker je eigen gang te kunnen gaan, geen rekening te hoeven houden met iemand. Een relatie kost sommige mensen gewoon veel energie. Met name als er een schoonfamilie bij komt kijken met bijbehorende verjaardagen e.d. hoeft het van mij niet. Oh, ik sluit opzich niks uit, maar een relatie moet wel met iemand die er hetzelfde tegenaan kijkt als ik. Verder begint op mijn leeftijd ook het risico van vrouwen die kinderen willen, iets waar ik echt totaal niet op zit te wachten.
Genoeg vrouwen die denken dat je als poetsvrouw er met de prins vandoor kunt gaanquote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:25 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Waarom is het bitter?
Als ik zeg dat ik niet in sprookjes geloof, ben ik dan ook bitter?
Oh, kan dat niet dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Genoeg vrouwen die denken dat je als poetsvrouw er met de prins vandoor kunt gaan.
Je impliceert dat ik nog nooit echt verliefd ben geweest, nog nooit écht van iemand gehouden heb?quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Totdat je een keer echt verliefd wordt en je al deze verstandige uitspraken even opzij zet.
prinsen vallen op prinsesjes, niet op poetsvrouwen of zeemeerminnen!quote:
Dat lijkt me niet niks nee, 17 jaar, je leven delen met iemand. Ik bedoel het niet zo lomp als dat het klinkt, maar "al dat werk voor niets". Ik kan natuurlijk niet mee praten over dat soort lange termijnen, maar ik vraag me wel af of je daar überhaupt ooit over heen komt.. zo'n lange tijd?quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:35 schreef BekindRewind het volgende:
[..]
Ik ben al 2 jaar vrijgezel. En de reden is een lang verhaal. Was bijna 17 jaar getrouwd, en toen kwam er het vreemdgaan. Daar hebben we voor gevochten om het weer te laten werken. Maar dat moet van 2 kanten komen. ook andere dingen speelde mee. Ik had naar mijn mening mijn best gedaan. Schijnbaar niet genoeg.
Daarom wil ik nooit meer een relatie, ik heb er echt geen zin meer in om die dingen te doen , om iets te laten werken. Dat heb ik geprobeerd en heeft geen resultaat opgeleverd.
klinkt mss kort door de bocht , maar zo denk ik erover.
Mijn ervaring is dat mooie meisjes vaak op beesten vallen!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
prinsen vallen op prinsesjes, niet op poetsvrouwen of zeemeerminnen!
Dat niet, ik probeer eerder te zeggen dat zulke "Poe! Nu heb ik er genoeg van!"-houdingen als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer je hoofd op hol slaat van een bepaalde man.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:33 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Je impliceert dat ik nog nooit echt verliefd ben geweest, nog nooit écht van iemand gehouden heb?
Ik niet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:36 schreef Ladylicious het volgende:
TVP.
Ik ben ook bewust single want alle mannen zijn hoeren![]()
Dat klopt wel, maar als je er echt niet open voor staat wordt je ook niet gauw verliefd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 04:05 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat niet, ik probeer eerder te zeggen dat zulke "Poe! Nu heb ik er genoeg van!"-houdingen als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer je hoofd op hol slaat van een bepaalde man.
En zo wel dan moet hij/zij toch wel zo leuk zijn, dat het niet erg isquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:16 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar als je er echt niet open voor staat wordt je ook niet gauw verliefd.
Dat kan kloppen, maar als je zo denkt en je gaat toch een relatie aan, hoeveel kans van slagen heeft het dan? Als je al begint met het idee ´ik hoop stiekem dat t toch wat wordt maar eigenlijk geloof ik er niet in´ ´ik heb geen zin om er moeite voor te doen want t wordt toch niks´ enz, dan wordt t natuurlijk ook niks. Relaties ontstaan ook niet in 1 uurtje, daar moet je ook energie e.d in stoppen. Als je die energie er maar half of niet in stopt omdat je er niet meer in gelooft (of je nu stiekem wel wilt geloven of niet) dan kun je net zo goed die relatie niet beginnen, lijkt mij dan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 04:38 schreef Friek_ het volgende:
Het punt is alleen dat dat bij jou niet zomaar als een rationeel standpunt naar voren komt dat je bedacht hebt, maar dat je zo bent gaan denken door wat vervelende gebeurtenissen. Met dat cynisme (of pessimisme, zo je wil) zit je jezelf wijs te maken dat zoiets toch wel slecht zal aflopen. Maar als je zoiets denkt en beweert (bijvoorbeeld in het begin van een relatie), dan is dat omdat je stiekem hoopt dat die dingen uiteindelijk een goede wending zullen nemen. Als pessimist hoop je dat je jezelf vergist wanneer je het ergste verwacht. Dat pessimisme mist een beetje rechtschapenheid: je bedriegt jezelf als je niet onder ogen wil zien dat je in afwachting van het ergste, heimelijk hoopt op het beste.
Nee hoor, absoluut niet. Je komt verbitterd over omdat je reacties voornamelijk benadrukken hoe kut relaties zijn en niet hoe fijn en makkelijk het is om single te zijn. Alsof je eigenlijk diep van binnen wel een relatie zou willen maar je er nu helemaal voor afsluit door negatieve ervaringen in het verleden. Begrijp me niet verkeerd, single zijn is geweldig en ik ben de laatste die vindt dat het hebben van een relatie er nou eenmaal bij hoort, maar het is jammer om je door bitterheid te laten drijven.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:25 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Waarom is het bitter?
Als ik zeg dat ik niet in sprookjes geloof, ben ik dan ook bitter?
Dat gebeurt alleen als je jezelf thuis opsluit en verder alle sociale contacten afbreekt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:16 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar als je er echt niet open voor staat wordt je ook niet gauw verliefd.
Ik heb die mening absoluut niet. Het is alleen dat zo de samenleving in elkaar steekt. Kijk alleen maar naar de belastingwetten, als single ben je gewoon zwaar de lul qua belasting betalen. En dat is nog maar één voorbeeldquote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:30 schreef Biermeisje het volgende:
Het fascineert me mateloos om te zien dat eigenlijk het overgrote deel toch van mening is, dat een relatie erbij hoort. Men gaat er vanuit dat iedereen vroeg of laat een relatie heeft. De reacties geven te kennen dat het onzin is om je af te sluiten voor een relatie, terwijl het in feite geen meerwaarde hoeft te hebben, niet voor iedereen.
Daarom is het zo belangrijk om naast je "relatie" leven ook gewoon door te gaan met je eigen leven. Doen wat jij wilt zonder je partner te belemmeren in zijn of haar doelen, wat waarschijnlijk tot gevolg heeft dat je wel eens een compromis moet sluiten met je partner. Wat mij betreft moet een relatie gewoon in balans zijn, wanneer dit niet is dan is er in mijn ogen gewoon geen relatie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:30 schreef Biermeisje het volgende:
Het zijn dingen die je leven zouden moeten verreiken, maar dat is niet de essentie van je bestaan. Uiteindelijk komt het toch allemaal op jezelf neer.
Klopt. Er is een club die daar wat aan probeert te doen. En partijen als D'66 en GL kaarten regelmatig nadelige regelingen aan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:06 schreef Krullehoofd het volgende:
Ik heb die mening absoluut niet. Het is alleen dat zo de samenleving in elkaar steekt. Kijk alleen maar naar de belastingwetten, als single ben je gewoon zwaar de lul qua belasting betalen. En dat is nog maar één voorbeeld
Die omschrijving zocht ik eigenlijk, alleen ben ik dan man.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:10 schreef Nebel het volgende:
Ik ben eigenlijk mijn hele leven bewust vrijgezel geweest. Nou ja, één serieuze relatie die twee jaar heeft geduurd.
Maar dat was stiekem om het ook maar eens een keer geprobeerd te hebben. Toen hij mij vroeg om met hem te gaan samenwonen kreeg ik het Spaans benauwd. Heb die hele heisa omtrent relaties, trouwen, kinderen krijgen nooit begrepen eigenlijk. Verder wel veel gerommel in de marge.Weekje hier, maandje daar. Ik ben zo'n ontzettende einzelgänger. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik met iemand in een huis zou wonen, dingen moet overleggen en afspreken, compromissen sluiten etc.
Cliché maar ik ben te erg gesteld op mijn vrijheid. Dat ik elke maand mijn hypotheek moet betalen en elke dag op mijn werk moet opdraven vind ik al vastigheid genoeg.![]()
Heb wel een heel druk sociaal leven en mijn huis is echt mijn rustpunt - heerlijk om alleen thuis te komen in de stilte. Er zijn maar weinig mensen die dat begrijpen. Ben nu begin 40 en merk steeds meer om me heen dat mensen me nu eindelijk begrijpen in mijn keuze. Sommige (vooral mannen) die stiekem een beetje spijt hebben van hun huwelijk of zelfs kinderen.![]()
Maar dat was pakweg van mijn 25e tot mijn 35e wel anders.
Kan me niet herinneren dat ik me ooit op een moment in mijn leven eenzaam heb gevoeld.
Ik vind het prima zo!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |