Het lijkt er inderdaad op dat je zonder relatie niet gezien kunt worden als volwaardig mens ofzo.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef BekindRewind het volgende:
Niks mis mee hoor om single te blijven, doe ikzelf ook. En nogwel bewust.
Ik begin er echt niet meer aan. Zelfs nog geen scharrel of one night stands.
Ik scherm mij er ook voor af,
Het lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer kan, en iedereen maar vragen of ik nog geen vriendin heb. Alsof je alleen gelukkig kunt zijn met een relatie. Nou ik ben juist gelukkig zonder al dat gedoe.
En als jij dat ook bent,is dat het belangrijkste.
Ik ga sowieso niks proberen nee.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef Grimbert het volgende:
Ik ben vrijgezel, maar heb toch graag iemand om me heen.
Het lijkt me ook helemaal niks om bewust vrijgezel te zijn.
In hoeverre sluit je dan een relatie uit? Ga je bij voorbaat al niks proberen als je een leuk iemand ontmoet?
Wat trouwens ook kan is even geen relaties beginnen en er pas weer open voor staan als je merkt dat iets in je veranderd is. Misschien dat je ook dan pas iemand tegen kan komen waarmee het wel goed gaat.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:41 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Nou, zo denk ik er dus ook over.
Daarbij heb ik het idee dat op een gegeven moment zodanig vergiftigd wordt door slechte ervaringen, dat het je blijft achtervolgen tot in in je volgende relatie.
- Geen vertrouwen meer kunnen hebben in "de man" in het algemeen.
- Tekens die misschien helemaal geen tekens hoeven te zijn, die je ongerust maken.
- Angst om je open te stellen, waardoor het ook niet is zoals het zou moeten zijn.
Ik ben liever vrijgezel, dan dat ik de para vriendin van iemand anders ben, om het maar zo te zeggen.
Nou, het is geen eeuwen geleden, maar ik ben niks meer aan het verwerken, hoor!quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:16 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe lang geleden je laatste relatie was? Als je nog midden in het verwerken zit, kan je hier natuurlijk niet echt subjectief over oordelenNet als ik, overigens.
Dit is de meest wijze opmerking tot nu toe.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:25 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Wat trouwens ook kan is even geen relaties beginnen en er pas weer open voor staan als je merkt dat iets in je veranderd is. Misschien dat je ook dan pas iemand tegen kan komen waarmee het wel goed gaat.
Soms moet daar iets voor veranderen.
'Doorschieten' bedoel je, hoop ik?quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan ook te ver doodschieten, zeg!
Geef eerst eens een definitie van een relatie? Als je elkaar leuk vindt doe je het een keer, als het vaker gebeurd noemen we het een relatie. Knipperen, LAT-ten, swingen, je moet doen waar je gelukkig van wordt. Hou eens op met jezelf te beperken tot trouwen/samenwonen. Het leven is al kort genoeg.
Draai het eens om, waarom jezelf in een relatie stoppen als je eigenlijk niet wilt. Lijkt mij dat je daar ook niet gelukkig van wordt. Of is de gedachte om een relatie te hebben zaligmakend ?quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:30 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
In de tussentijd kan ik er dus wel beter voor kiezen om bewust vrijgezel te blijven, lijkt mij.
Dat is het dus.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:41 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Draai het eens om, waarom jezelf in een relatie stoppen als je eigenlijk niet wilt. Lijkt mij dat je daar ook niet gelukkig van wordt. Of is de gedachte om een relatie te hebben zaligmakend ?
Ik denk dat dat je gevoel juist wel versterkt. Emoties laten mensen rare dingen doen. Het zijn net drugs.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:48 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
..., dat klinkt een beetje dramatisch, maar zo voel ik het. (Dus niet omdat ik nu liefdesverdriet of wrok voel).
Totdat je een keer echt verliefd wordt en je al deze verstandige uitspraken even opzij zet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Daarbij geloof ik er misschien ook gewoon niet meer.
Dat is inderdaad wel herkenbaar. Dat je op verjaardagen altijd, bijna op een verwijtende toon, weer die vraag toegeworpen krijgt van: En wanneer kom jij weer eens met een meisje voor de dag?quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:15 schreef BekindRewind het volgende:
Niks mis mee hoor om single te blijven, doe ikzelf ook. En nogwel bewust.
Ik begin er echt niet meer aan. Zelfs nog geen scharrel of one night stands.
Ik scherm mij er ook voor af,
Het lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer kan, en iedereen maar vragen of ik nog geen vriendin heb. Alsof je alleen gelukkig kunt zijn met een relatie. Nou ik ben juist gelukkig zonder al dat gedoe.
En als jij dat ook bent,is dat het belangrijkste.
Dit vind ik ook wel weer een beetje doorslaan naar de verkeerde kant. Dat je je er niet zo voor openstaat kan ik begrijpen, maar dat je dat verwijt aan een gebrek aan motivatie is wel heel erg vaag. Wat zijn in hemelsnaam dan die verplichtingen die jij als belemmerend ervaart ?quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:25 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het is bij mij ook niet dat ik me er compleet voor afsluit, maar het is meer een soort gebrek aan motivatie. Als ik een leuk iemand tegenkom heb ik altijd iets van: Hoi meisje...doei meisje De zin en de wil om er energie in te steken en werk van te maken is nauwelijks aanwezig, waarna bovendien je er allerlei verplichtingen bij gaat krijgen die ik als belemmerend ervaar.
Het is leuk om jezelf in mensen te herkennen. Maar een beetje tegenstrijdig zijn is juist weer leven in de brouwerij. Wat nieuws zoek je ook toch telkens weer helemaal 1 hoef je toch niet te zijn?quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:59 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Ik denk dat het toch wel degelijk van essentieel belang is in welke levensfase je beide verkeerd, sociologisch gezien. Beiden op jezelf wonende bijvoorbeeld.. beiden een beetje ambitie hebben.. dat soort dingen.
Drugs(Alcohol ook zie huilen aan de bar) versterken of vernauwen emoties. Dat zijn drugsquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:06 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik denk dat dat je gevoel juist wel versterkt. Emoties laten mensen rare dingen doen. Het zijn net drugs.
Ik ben al 2 jaar vrijgezel. En de reden is een lang verhaal. Was bijna 17 jaar getrouwd, en toen kwam er het vreemdgaan. Daar hebben we voor gevochten om het weer te laten werken. Maar dat moet van 2 kanten komen. ook andere dingen speelde mee. Ik had naar mijn mening mijn best gedaan. Schijnbaar niet genoeg.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:22 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad op dat je zonder relatie niet gezien kunt worden als volwaardig mens ofzo.
Hoelang ben je al vrijgezel? En wat is de reden als ik vragen mag?
Dat gebrek aan motivatie, daar versta ik onder dat je huidige leven overhoop wordt gehaald. Dat je ineens verplichtingen hebt om bij schoonouders op visitie te komen bijvoorbeeld, en je continue rekening met iemand anders moet houden. Dat is altijd een soort optelsom die ik in mijn hoofd maak wanneer ik iemand ontmoet, en waarbij vrijwel altijd de uitkomst is: ik twijfel of dit wel een aanvulling op mijn leven is, laat maar zitten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:32 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel weer een beetje doorslaan naar de verkeerde kant. Dat je je er niet zo voor openstaat kan ik begrijpen, maar dat je dat verwijt aan een gebrek aan motivatie is wel heel erg vaag. Wat zijn in hemelsnaam dan die verplichtingen die jij als belemmerend ervaart ?
Niet om het een of ander, maar veel gerenommeerde psychologen en psychiaters beschouwen Freud tegenwoordig als een charlatan. Derhalve zou ik me niet al te blind varen op zijn achterhaalde theorieën.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:44 schreef Biermeisje het volgende:
Maar volgens onze aller Freud onderdrukken we sowieso onze driften.
Als iedere relatie zo zou zijn als jij nu schetst zou ik ook veel liever single blijven ja.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:43 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Nou zie!!!!quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als iedere relatie zo zou zijn als jij nu schetst zou ik ook veel liever single blijven ja.
Gelukkig is het lange na niet altijd zo, heb wel het idee dat ik het best getroffen heb met mijn man.
We zijn heel anders maar vullen elkaar goed aan en kunnen elkaar ook los laten.
Meestal kook ik wel, vind ik leuk, maar vind hij het te lang duren dan kookt hij, en koffie of bier kan hij zelf pakken, niks mis met zijn handjes lijkt me.
Een moederrol zou ik verschrikkelijk vinden, lijkt me ook funest voor je sexleven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |