quote:1 - Keukeleire
2 - Boeckmans
3 - Traksel
4 - Dehaes
5 - Lodewyck
6 - Murphy
7 - Vanlandschoot
8 - Porsev
9 - Wyss
10 - Kluge
Dat zeker !!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Traksel is goed bezig in de semi-klassiekers.
In net zo'n conditie bedoelde ik natuurlijk.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:00 schreef Leatherface het volgende:
Evans lijkt me vooral niet zo sociaal vaardig, als ik die reacties vanuit het peloton lees. Maar dat maakt iemand nog geen slecht mens.
In LBL dicht ik hem serieuze winstkansen toe, als ie in niet zo'n conditie daar staat als het WK.
Ik wou net zeggen, dat was gewoon topvorm, veel beter kan je het bijna niet hebbenquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
In net zo'n conditie bedoelde ik natuurlijk.
Ik niet over Kroon, wat overschat die jongen zich toch elke keerquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:24 schreef wimderon het volgende:
Kroon: "Evans wil voor me knechten in Gold Race"
Weer eentje die z'n mening over Evans bij moet stellen.
Nou ja, hij was vorig jaar tweede, dan lijkt het me niet geheel onterecht dat hij zichzelf dit jaar als kanshebber ziet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:12 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik niet over Kroon, wat overschat die jongen zich toch elke keer
Inderdaad, op het moment dat hij zichzelf niet meer als kanshebber ziet kan hij ook beter maar stoppen met koersen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, hij was vorig jaar tweede, dan lijkt het me niet geheel onterecht dat hij zichzelf dit jaar als kanshebber ziet.
Snuffel kan je moeilijk een klimmer meer noemen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:10 schreef Tommeke het volgende:
Snuffel, wat moet zo'n rasklimmer nou in de Hollandse polder?
bron: wielermagazine.comquote:Geen Tour voor Skil & Vacansoleil
19 maart 2010 -
Hoewel er vanuit de burelen van ASO nog steeds geen witte rook is gekomen, kunnen we na een rondje langs de velden nu toch wel een voor 90% zekere gok doen voor wat betreft de deelnemende ploegen in de komende Tour de France. Van het voornemen om van 22 naar 25 ploegen te gaan, heeft Christian Prudhomme inmiddels afscheid genomen. De ploegen die al zeker waren van een ticket, hebben hun veto over dat plan uitgesproken. Ze vinden acht renners per ploeg (25 x 8 = 200) een te schrale basis voor een wedstrijd die drie weken duurt. Daarnaast hebben sommige vertrek- en aankomstplaatsen geklaagd over de massale verkeersdruk (weer drie grote bussen erbij) die 25 ploegen met zich mee zou brengen. Dat brengt het aantal wildcards dus op zes en in aanmerking daarvoor komen negen teams. Daarvan zijn RadioShack (Armstrong), Sky (Wiggins) en Garmin-Transitions (Farrar) al zeker van een ticket omdat ze de status van ProTour hebben. Blijven er dus nog drie tickets over, waarvan Saur-Sojasun als Frans team ook op twee oren mag slapen. Voor de twee overgebleven wildcards knokken dus de Nederlandse teams Skil-Shimano, Vacansoleil met Katusha, BMC en Cervélo. Omdat bij Cervélo de winnaar van de groene trui (Hushovd) en bij BMC de drager van de regenboogtrui (Evans) rijdt, zal de balans naar deze twee ploegen uitslaan. ASO heeft BMC wel gewaarschuwd dat Evans van de Tour zijn hoofddoel moet maken (en niet van de Giro) om toegelaten te worden tot de Tour. Afvallers zijn dus Katusha (wel ProTour, maar geen al te beste relatie met ASO) en helaas de beide Nederlandse Pro Continental Teams, die dus niet kunnen profiteren van het Grand Départ in Rotterdam.
Deelemende ploegen Tour de France (22)
Ag2r La Mondiale, Astana, Bbox Bouygues Telecom, Caisse d'Epargne, Cofidis, HTC-Columbia, Euskaltel-Euskadi, Francaise des Jeux, Footon-Servetto, Lampre-Farnese Vini, Liquigas-Doimo, Milram, QuickStep, Rabobank, Saxo Bank, Omega Pharma-Lotto, Cervélo Test Team, RadioShack, BMC Racing Team, Sky Professional Racing Team, Garmin-Transitions, Saur-Sojasun
dat stuk is wel slecht, maar de ploegen zouden zomaar de juiste kunnen zijn, al zou Footon-Servetto wel vervangen mogen wordenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dramatisch slecht stuk, zonder enige bronvermelding. Laten we maar gewoon een week wachten.
Absoluut, tuurlijk is er een kans dat dit de juiste kunnen zijn, maar zo kan ik ook wel wat op internet kwakken met dezelfde aannames.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:11 schreef franklop het volgende:
[..]
dat stuk is wel slecht, maar de ploegen zouden zomaar de juiste kunnen zijn, al zou Footon-Servetto wel vervangen mogen worden
Slecht stuk inderdaad, Katusha heeft ook de status van een ProTour ploeg en als Radioshack, Sky en Garmin wel zeker zijn, waarom Katusha dan niet? Katusha was er vorig jaar wel bij en won notabene met Ivanov de veertiende etappe.quote:Daarvan zijn RadioShack (Armstrong), Sky (Wiggins) en Garmin-Transitions (Farrar) al zeker van een ticket omdat ze de status van ProTour hebben. Blijven er dus nog drie tickets over, waarvan Saur-Sojasun als Frans team ook op twee oren mag slapen. Voor de twee overgebleven wildcards knokken dus de Nederlandse teams Skil-Shimano, Vacansoleil met Katusha, BMC en Cervélo.
Volgens FOK! ookquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:25 schreef solaire het volgende:
Bettini wordt volgens Sporza de nieuwe italiaanse bondscoach!
ja maar wie kijkt er nou op Fok, keep it realquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Volgens FOK! ook
Bettini bondscoach Italiaanse wielrenners
Het Frits Wester syndroom is hier ook al toegeslagen. We lezen het wel in de officiele berichten.quote:
Nu de 'kenners' van Wielerupdate nog.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:24 schreef wimderon het volgende:
Kroon: "Evans wil voor me knechten in Gold Race"
Weer eentje die z'n mening over Evans bij moet stellen.
Lijkt me wel voldoende voor deze koers.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:43 schreef franklop het volgende:
hier straks maar ronde van het groene hart volgen?
Anders zou het helemaal niet worden uitgezondenquote:Op zondag 21 maart 2010 15:08 schreef Reya het volgende:
Beetje jammer dat het op SBS 6 wordt uitgezonden, verder best een aardige koers.
SBS6 neemt het niet zo nauw.quote:Op zondag 21 maart 2010 15:32 schreef franklop het volgende:
allemachtig, reclame... dat mag toch geeneens?
Huh? Radioshack was nooit van plan om in de Giro te starten.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:01 schreef SuikerVuist het volgende:
Geen RadioShack in de Giro. Ook geen Ricco trouwens.
Verklaart meteen ook Armstrong's "ziekte" van afgelopen weekend. Een dag voor Sanremo afzeggen wegens "buikgriep"![]()
quote:Op maandag 22 maart 2010 12:33 schreef Beregd het volgende:
volgens cyclingnews had bruyneel toch om een uitnodiging gevraagd...
quote:Team van Lance Armstrong past voor de Giro
Het peloton in de Giro zal er een zijn zonder de renners van RadioShack. De organisatie heeft de Amerikaanse ploeg niet op de deelnemerslijst geplaatst, nadat de ploeg zelf had aangegeven niet te willen starten. "We richten onze pijlen vooral op de Ronde van Californië", zegt Bruyneel.
RadioShack, de ploeg van Lance Armstrong, is geen ProTour-team en heeft dus niet automatisch startrecht voor de Giro.
Johan Bruyneel schrijft op z'n blog dat RadioShack zelf aan de organisatie van de Giro heeft laten weten dat de Ronde van Italië niet in hun plannen past.
"Ik vind de Giro een fantastische race, maar we richten onze pijlen vooral op de Ronde van Californië. Voor de Giro hadden we geen ambitie. Californië is veel belangrijker voor ons dan de Giro, omdat onze sponsors Amerikaans zijn."
"Dit heb ik al een aantal maanden geleden laten weten aan Giro-organisator RCS. Die vond dat maar niets en gaf ons prompt geen startrecht in de Tirreno. Hopelijk worden we in de toekomst niet meer gestraft", schrijft Bruyneel nog.
Ook Lance Armstrong maakt duidelijk dat het om een eigen keuze gaat. "Ik verneem dat we niet naar de Giro mogen", twitterde Armstrong. "Blijkbaar hebben ze onze brief van 23 januari, waarin stond dat we niet komen, ontvangen."
quote:ACQUA & SAPONE (ITA)
AG2R LA MONDIALE (FRA)
ANDRONI GIOCATTOLI-DIQUIGIOVANNI (ITA)
ASTANA (KAZ)
BBOX BOUYGUES TELECOM (FRA)
BMC RACING TEAM (USA)
CAISSE D’EPARGNE (SPA)
CERVELO TEST TEAM (SVI)
COLNAGO-CSF INOX (IRL)
COFIDIS-LE CREDIT EN LIGNE (FRA)
FOOTON-SERVETTO (SPA)
GARMIN-TRANSITIONS (USA)
LAMPRE-FARNESE VINI (ITA)
LIQUIGAS-DOIMO (ITA)
OMEGA PHARMA-LOTTO (BEL)
QUICK STEP (BEL)
RABOBANK (OLA)
SKY PROFESSIONAL CT (GB)
TEAM HTC-COLUMBIA (USA)
TEAM KATUSHA (RUS)
TEAM MILRAM (GER)
TEAM SAXO BANK (DAN)
Hoe bedoel je weer, vorig jaar waren de Nederlandse teams niet slecht bedeeld toch? 2 in de Tour en 2 in de ronde van Spanje. Dat laatste moet zeker weer lukken, gezien het koersen van Vacaonsoleil vorig jaar en tot nu toe dit jaar.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:57 schreef The_Hives het volgende:
de andere Nederlandse teams zullen er in de grote rondes aldoor net weer naast pissen. Gelukkig hebben ze voor een aantal klassiekers wat meer geluk.
RSH geen ProTour-ploeg?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:13 schreef wimderon het volgende:
RadioShack, de ploeg van Lance Armstrong, is geen ProTour-team en heeft dus niet automatisch startrecht voor de Giro.
Ging volgens mij om de teams die in 2008 de pro tour status hadden en niet dit seizoen.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
RSH geen ProTour-ploeg?
Welke site haal je die onzin nou weer vandaan?
Dat getwitter van Armstrong neem ik trouwens niet echt serieus..quote:Op maandag 22 maart 2010 14:33 schreef Beregd het volgende:
ik vraag me af of ze echt sowieso niet wouden gaan, ofdat de giro-organisatoren the shack hebben duidelijk gemaakt dat als ze zonder toppers komen, ze ook geen uitnodiging zouden krijgen?
Volgens eerdere berichten is er wel wat onderhandeld tss bruyneel en giro-organisatie.
Verder in de top-10:quote:Op maandag 22 maart 2010 16:07 schreef Felagund het volgende:
Paul Voss wint de proloog in de ronde van Catelonië:
1. Paul Voss (Team Milram) 4:57
2. Levi Leipheimer (RadioShack) 4:58
3. Andreas Kloden (Team RadioShack) 4:59
4. Dominik Nerz (Milram) 5:01
5. Jan Bakelants (Omega Pharma-Lotto) 5:01
quote:1. Paul Voss (Team Milram) 4:57
2. Levi Leipheimer (RadioShack) 4:58
3. Andreas Kloden (Team RadioShack) 4:59
4. Dominik Nerz (Milram) 5:01
5. Jan Bakelants (Omega Pharma-Lotto) 5:01
6. Davide Malacarne (Quick Step) 5:01
7. Mark Cavendish (Team HTC-Columbia) 5:01
8. Craig Lewis (Team HTC-Columbia) 5:02
9. Nicolas Roche (AG2R) 5:03
10. Kristjan Koren (Liquigas) 5:03
Tja, dat had hij ook kunnen bedenken voordat hij zijn contract verlengde.quote:Greipel baalt van Cavendish-focus bij Columbia
André Greipel is misnoegd dat Columbia hem niet selecteerde voor Milaan - San Remo. De Duitser steekt al sinds januari in bloedvorm, maar bevindt zich in de pikorde nog duidelijk onder Mark Cavendish. 'Ik ben maar een dagje naar de dierentuin gegaan met de kinderen,' aldus Greipel tegen Cyclingnews. 'Met zes zeges heb ik me dit seizoen toch wel bewezen.'
Cavendish stelde zaterdag teleur in de voorjaarsklassieker; in tegenstelling tot collegasprinters Oscar Freire, Tom Boonen, Alessandro Petacchi en Daniele Bennati loste de Brit in de heuvelachtige finale. 'Cavendish rijdt niet goed, hij heeft problemen. Op mij kun je altijd rekenen als het op een sprint aankomt,' klaagt Greipel.
Greipel vermoedt dat Columbia in juli opnieuw geen prijs stelt op zijn diensten. 'Ik wil graag naar de Tour de France, maar misschien is het verstandig om nu alvast een vakantie te boeken voor juli.'
Ploegleider Rolf Aldag van Columbia meldt dat het 'prematuur' is om te filosoferen over de selectie voor de Tour. 'André doet sowieso mee aan de Giro d’Italia, daarna zien we verder.'
Ik had eigenlijk ook Ceramica Flaminia nog wel verwacht op eerlijk te zijn. Eventueel ten koste van een ploeg als Footon-Servetto.quote:
Hoe het in het boek van Boogerd vooral op me over kwam was het een kwestie van vertrouwen uitspreken naar een renner. Het is volgens mij redelijk frustrerend, ook voor een Freire, als je met zo een staat van dienst steeds een tweede kopman naast je hebt. Dat ze hem dan afgelopen vrijdag zijn praatje hebben laten doen met wat hij verwachtte is dan een uitvloeisel daarvan. Ik weet sowieso ook niet wat hij precies als plan had, misschien was dit wel zoals hij wilde.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:57 schreef bjarki het volgende:
@Sjiznit
Ik heb er weinig van gemerkt. Het zal ongetwijfeld met de pelotonsplitsing en het natte weer te maken hebben, maar er waren weinig Rabo's meer over die werk konden verrichten voor hun kopman. Alleen Martens zat erbij en ook die hoefde niet echt uit zijn kot te komen.
De ronde van het Groene Hart was ook een beetje raadselachtig van de Rabo taktisch gezien. Je zou denken dat Flens er alles aan zou doen om Brown naar een massasprint te loodsen. Dat leek er ook lang zo op, maar op het laatste bultje voor de meet gaat Flens nota bene demarreren. Doe dan kopwerk voor Brown en breng de groep terug denk ik dan, of zet alles op Flens en laat ook Brown andere aanvallen counteren en op kop rijden.
huh?quote:Op maandag 22 maart 2010 19:47 schreef PLAE@ het volgende:
Catelonië was altijd een mooie graadmeter voor de tour
Idd. En ISD dan?quote:Op maandag 22 maart 2010 17:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk ook Ceramica Flaminia nog wel verwacht op eerlijk te zijn. Eventueel ten koste van een ploeg als Footon-Servetto.
Nope, staat nu 3e in het klassement door de boni's. Petit zal nu wel leider zijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:18 schreef No-P het volgende:
Jetse Bol gisteren proloog in Normadië gewonnen. Blijft ook na vandaag leider.
Klopt. Petit had maar 5 seconde achterstand in de proloog zie ik.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nope, staat nu 3e in het klassement door de boni's. Petit zal nu wel leider zijn.
quote:De Nederlandse wielrenner Jetse Bol (Rabobank) heeft in de Ronde van Normandië zijn leiderstrui moeten afstaan. Na zijn zege maandag in de proloog kon hij zich dinsdag in de eerste etappe over 198 kilometer tussen Colombelles en Forges les Eaux niet opnieuw onderscheiden.
De Fransman Adrien Petit was de snelste in de eindsprint van het peloton. Daarmee nam hij de leidende positie in het algemeen klassement van Bol over. Coen Vermeltfoort (Rabobank) was dinsdag op de negende plaats de beste Nederlander.
De massaspurt werd ontsierd door een zware valpartij. Onder anderen de Franse sprinter Jimmy Casper raakte daarbij gewond.
Bron: Telegraaf
Geen Skil en Vacansoleil en dan hier weer wel Landbouwkrediet en Topsport Vlaanderen. Begrijpen wie begrijpen kan, echt wat een grap.quote:Allemagne
Team Milram (MRM)
Belgique
Omega Pharma-Lotto (OLO)
Quick Step (QST)
Landbouwkrediet (LAN)
Topsport Vlaanderen - Mercator (TSV)
Danemark
Team Saxo Bank (SAX)
Espagne
Caisse d’Epargne (GCE)
Euskaltel - Euskadi (EUS)
Etats-Unis
BMC Racing Team (BMC)
Garmin-Transitions (GRM)
Team HTC-Columbia (THR)
Team RadioShack (RSH)
Grande-Bretagne
Team Sky (SKY)
France
AG2R La Mondiale (ALM)
Bbox Bouygues Telecom (BBO)
Cofidis, le Crédit en ligne (COF)
Française des Jeux (FDJ)
Italie
Acqua & Sapone (ASA)
Androni Giocattoli (AND)
Lampre-Farnese Vini (LAM)
Liquigas-Doimo (LIQ)
Kazakhstan
Astana (AST)
Pays-Bas
Rabobank (RAB )
Russie
Katusha Team (KAT)
Suisse
Cervelo Test Team (CTT)
Belachelijk ASOciaalquote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:19 schreef TheArt het volgende:
Teams L-B-L:
[..]
Geen Skil en Vacansoleil en dan hier weer wel Landbouwkrediet en Topsport Vlaanderen. Begrijpen wie begrijpen kan, echt wat een grap.
het is toch ook een belgische koers? dan spreekt het toch voor zich dat de belgische teams uitgenodigd worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:19 schreef TheArt het volgende:
Teams L-B-L:
[..]
Geen Skil en Vacansoleil en dan hier weer wel Landbouwkrediet en Topsport Vlaanderen. Begrijpen wie begrijpen kan, echt wat een grap.
Ach dat is dan ook het enige wat voor ze pleit. Voor de rest hebben ze daar helemaal niets te zoeken. Net als Skil overigens. Maar dat ze dan niet uitgenodigd worden in P-R terwijl ze daar veel meer te zoeken hebben dan Acqua e Sapone en Androni is echt de wereld op zijn kop.quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:22 schreef Beregd het volgende:
[..]
het is toch ook een belgische koers? dan spreekt het toch voor zich dat de belgische teams uitgenodigd worden.
Er zijn gewoon te veel andere ploegen, waarvan er te veel verplicht uitgenodigd moeten worden.
Kreder toch weer erg netjes met een top-5 plaats net als gisteren.quote:1. Xavier Tondo (Cervélo) 4:43:23
2. Joaquim Rodríguez (Katusha) m.t.
3. Luis León Sánchez (Caisse d'Epargne) a 48
4. Sandy Casar (Française des Jeux) a 1:20
5. Michel Kreder (Garmin-Transitions) m.t.
6. Nicolas Roche (AG2R) m.t.
7. Pieter Weening (Rabobank) m.t.
8. Aitor Pérez (Footon-Serevtto-Fuji) m.t.
9. Paolo Tiralongo (Astana) m.t.
10. Rein Taaramae (Cofidis) m.t
Weening ook netjes. Lijkt me een heuvelachtige aankomst te zijn geweest, aan de uitslag te zien?quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:02 schreef TheArt het volgende:
Uitslag 3e etappe Catalonië:
[..]
Kreder toch weer erg netjes met een top-5 plaats net als gisteren.
Jep, was het absoluut.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
Weening ook netjes. Lijkt me een heuvelachtige aankomst te zijn geweest, aan de uitslag te zien?
Maar uiteindelijk wint José Serpa de etappe in een spurt met zes. Oliver Zaugg (Liquigas) is de nieuwe leider.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:56 schreef Ereinion het volgende:
Riccò rijdt ze nog steeds allemaal uit het wiel![]()
http://www.dailymotion.com/video/xcp7mg_ricco_sport
Tsjah, of je het eens bent of niet dat het een lul zou zijn, kan hij met zijn team als ze hem uit zouden nodigen voor de Giro voor veel meer spektakel zorgen dan bijvoorbeeld Footon-Servetto.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:56 schreef Ereinion het volgende:
Riccò rijdt ze nog steeds allemaal uit het wiel![]()
http://www.dailymotion.com/video/xcp7mg_ricco_sport
Ik zou wel de enige zijn, maar ik moet bekennen dat ik toch blij ben dat hij terug is.
quote:michelkreder: @darylimpey how you doing?? That was a nasty crash!!! (Over a bridge 5m down..)
darylimpey[: Well guys I'm alive... Crashed over the barriers as u all know into a river. Busted my knee and have a few bruises but neck/back is ok!
Voigt wint de 4e etappe in Catelonië, Kreder weer netjes.quote:Stage 4:
1. Jens Voigt (Saxo Bank) 4:43: 28
2. Rein Taaramae (Cofidis) m.t.
3. Paul Voss (Milram) to 34
4. Michel Kreder (Garmin-Transitions) m.t.
5. Marzano frame (Lampre) m.t.
6. Jeremy Roy (Française DES Jeux) m.t.
7. Josep Jufre (Astana) m.t.
8. Brown Daniel (Pharma-Lotto Omega) m.t.
9. Robert Kiserlovski (Liquigas) m.t.
10. Igor Antón (Euskaltel-Euskadi) m.t.
General:
1. Joaquim Rodriguez (Katusha) 13:48: 14
2. Xavier Tondo (Cervélo) to 10
3. Rein Taaramae (Cofidis) to 46
4. Luis Leon Sanchez (Caisse d'Epargne) to 48
5. Nicholas Roche (AG2R) to 1:20
6. Kristjan Koren (Liquigas) m.t.
7. Ryder Hesjedal (Garmin-Transitions) m.t.
8. Roman Kreuziger (Liquigas) to 1:22
9. Michel Kreder (Garmin-Transitions) to 1:24
10. Janez Brajkovic (Team RadioShack) to 1:25
Kredertje echt heel goed bezig.quote:1. Jens Voigt (Saxo Bank) 4:43:28
2. Rein Taaramae (Cofidis) m.t.
3. Paul Voss (Milram) a 34
5. Marco Marzano (Lampre) m.t.
6. Jeremy Roy (Française des Jeux) m.t.
7. Josep Jufre (Astana) m.t.
8. Daniel Moreno (Omega Pharma-Lotto) m.t.
9. Robert Kiserlovski (Liquigas) m.t.
10. Igor Antón (Euskaltel-Euskadi) m.t.
quote:Gewichtsbesparing gaat erg ver, hoor net van Mijn nieuwe tandarts dat ik van jongs af aan 5 tanden mis! Geboren klimmer noemen ze dat!
3:30 AM Mar 24th via UberTwitter
Kredertje weer top-5 vandaag, heldquote:1. Davide Malacarne (Quick Step) 4:50:03
2. Andreas Kloden (Team RadioShack) a 36
3. Luis León Sánchez (Caisse d'Epgarne) a 37
5. Rein Taaramae (Cofidis) m.t.
6. Paolo Tiralongo (Astana) a 40
7. Joaquim Rodríguez (Team Katusha) m.t.
8. Frank Schleck (Team Saxo Bank) m.t.
9. Ryder Hesjedal (Garmin-Transitions) m.t.
10. Eros Capecchi (Footon-Servetto-Fuji) m.t.
leuk rijtje ook om tussen te staanquote:
quote:Thank you people for al the support and messages!my next races are: GP Indurain,scheldeprijs,brabantse pijl,amstel,fleche wallon & Romandie
16 zeker, dus die derderangsploeg van Footon helaas ook.quote:Prudhomme twijfelt over Nederlandse ploegen
Het zijn spannende tijden voor de ploegen van Skil-Shimano en Vacansoleil. De organisatie van de Tour de France probeert te besluiten welke ploegen ze uit zullen nodigen en dat is volgens Tourdirecteur Christian Prudhomme geen eenvoudige klus.
Zowel Skil als Vacansoleil hebben zich zo veel mogelijk laten zien in de afgelopen maanden. Er was natuurlijk de winst van Bobbie Traksel in Kuurne-Brussel-Kuurne, maar ook in de ontsnappingen probeerden de Nederlandse ploegen hun gezicht te laten zien. Prudhomme was deze week in Rotterdam, waar de Tour van start zal gaan, maar wilde niets kwijt over de invitaties.
"Het is een moeilijke keuze om te bepalen welke 22 teams aangekondigd zullen worden", zei hij. "Zestien ploegen staan vast en er zijn tien tot twaalf formaties in de running voor de zes overige plaatsen. Daar zitten Team Sky, RadioShack, BMC en Cervélo bij. Meer dan 22 ploegen is niet te doen vanwege de veiligheid."
"Het is een zeer moeilijke keuze, met veel belangen die erbij komen kijken."
Katusha is op alle vlakken beter dan Vacansoleil. Betere aanvallers, betere sprinters en veel meer te bieden aan klassementsrijders. Dan zou het op het Franse vlak aan moeten komen, maar dan komt Saur weer om de hoek kijken, met een bult Franse subtoppers én Frankrijks beste sprinter.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
16 zeker, dus die derderangsploeg van Footon helaas ook.
Verder kan ik me nauwelijks voorstellen dat Garmin, Sky, RadioShack, Katusha en Cervelo niet worden uitgenodigd, dus het gaat tussen Vacansoleil en BMC voor die laatste plaats. Tenzij Saur-Sojasun een serieuze optie blijft.
Ziet er toch niet niet zo goed meer uit voor Vacansoleil, want ze kunnen ongetwijfeld met 9 erg leuke renners starten, maar ze hebben geen Evans. Het zou natuurlijk nog kunnen dat ze allebei mogen starten en dat er toch 1 van die 5 anderen niet mag starten, dan lijkt Katusha me de meest voor de hand liggende kandidaat.
Waar beweer ik dan dat Vacansoleil beter zou zijn? Ik zeg alleen dat Katusha de matigste van die 5 ploegen is en als er daar nog eentje van sneuvelt, dat het dan Katusha zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Katusha is op alle vlakken beter dan Vacansoleil. Betere aanvallers, betere sprinters en veel meer te bieden aan klassementsrijders. Dan zou het op het Franse vlak aan moeten komen, maar dan komt Saur weer om de hoek kijken, met een bult Franse subtoppers én Frankrijks beste sprinter.
Waar beweer ik dat jij dat beweert? Ik zeg alleen dat er eigenlijk geen enkel steekhoudend argument is om Vacansoleil boven Katusha te verkiezen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waar beweer ik dan dat Vacansoleil beter zou zijn? Ik zeg alleen dat Katusha de matigste van die 5 ploegen is en als er daar nog eentje van sneuvelt, dat het dan Katusha zou moeten zijn.
Ik vind dat ook nauwelijks een echte ploeg, eerder een verzameling renners die toevallig in dezelfde outfit rijden.
De broertjes Feillu kunnen Vacansoleil ook helpen.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:42 schreef Reya het volgende:
Op kwaliteit valt Vacansoleil inderdaad buiten de boot; hooguit speelt nog mee dat de Tour in Nederland start.
Wellicht om te kijken hoe het gaat met het oog op de Tour?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:12 schreef Leatherface het volgende:
Sinds wanneer is dat Criterium International op Corsica i.p.v. de Franse Ardennen?
jammer dat Hermans geen tijdrit heeft anders had hij hier top 10 kunnen rijden. Of hij moet zich morgen overtreffenquote:
Heeft nooit een echt vast parcours gehad. In de Ardennen reden ze pas sinds 2001, daarvoor elk jaar een andere plaats.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:12 schreef Leatherface het volgende:
Sinds wanneer is dat Criterium International op Corsica i.p.v. de Franse Ardennen?
Contador werd tweede op 2 seconden en Rogers werd derde op 4 seconden in de rit.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:01 schreef Ambrosius het volgende:
Millar wint de afsluitende tijdrit in het CI, Fedrigo het eindklassement.
Nah, gek geworden... Hij is als zekere winnaar uit de Tour gezet, daar waar hij alles aan deed om die te winnen. Of het terecht is of niet gaat het even niet over, maar ik kan me wel voorstellen dat je daar een mentale klap door krijgt. Doodwensen gaat dan wel weer erg ver natuurlijk.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:10 schreef frits22 het volgende:
die rasmussen is ook gek geworden....
maarja ik denk dat hij wel door had mogen gaan.... en ik denk ook dat het een beetje onterecht is..
In alle waarschijnlijkheid wel. Maar zolang er nog niet keihard is gemaakt dat hij gebruikt heeft kan hij die kaart natuurlijk blijven spelen.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Rasmussen iets te snel vergeet dat hij sowieso die Tour was kwijtgespeeld. Als ze hem hadden laten verder rijden, dan had hij even "gewonnen" om een paar weken later alsnog geschrapt te worden wanneer alles uitlekt, want ook dan was hij nog steeds een bedrieger.
http://www.spitsnieuws.nl(...)oleil_niet_naar.htmlquote:De Nederlandse wielerploegen Skil en Vacansoleil mogen niet deelnemen aan de Tour de France. Dat betekent dat Rabobank de enige Nederlandse ploeg is die 3 juli aan de start staat in Rotterdam.
Skil en Vacansoleil hebben geen wildcard gekregen van ronde-organisator ASO, zo meldt de Franse krant L'Équipe. De ploegen hadden goede hoop, aangezien de start in Nederland zal zijn.
Lampre heeft Petacchi en Cunego. Footon dat is wel een waardeloos team.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:18 schreef marcodej het volgende:
Niet onverwacht, ook logische keuzes voor de wildcards. Maar het is wel scheef dat een Footon-Servetto of Lampre wel startrecht krijgt 'omdat het nou eenmaal PT is' en Vacansoleil niet...
Ja, RadioShack is wel ProTour, maar de regeling die de ploegen getekend hebben, gaat over 2008 en toen bestond RadioShack nog niet, dus vandaar dat ze een wildcard nodig hadden. Garmin was in 2008 nog ProContinental, dus ook zij hadden nog een wildcard nodig.quote:
maar niet alle 22quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:17 schreef DeeBee het volgende:
Geen Skill én geen Vancansoleil dus.Wel zonde hoor...maar ja, echt sterke ploegen, die 6 zijn sterker dan Skill en Vancansoleil als je eerlijk kijkt ja...
Idem voor Katusha, dat in 2009 is opgericht en ook een ProTourploeg is, maar dus wel een wildcard nodig heeft.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja, RadioShack is wel ProTour, maar de regeling die de ploegen getekend hebben, gaat over 2008 en toen bestond RadioShack nog niet, dus vandaar dat ze een wildcard nodig hadden.
Inderdaad ... De gedoodverfde opvolger van Virenque en Van Impe krijgt nu z'n kans niet in de Tour. Das vandaag bewezen ...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:48 schreef wimderon het volgende:
Ja, ik denk dat de ASO nu al spijt heeft dat ze Skil hebben thuisgelaten. Dat heb je wel aangetoond met je bergtrui vandaag
quote:Lefevere is keihard voor Devolder en Weylandt
ma 29/03/2010 - 21:43 Quick-Step-manager Patrick Lefevere heeft in een interview met P-Magazine, dat dinsdag verschijnt, enkele prikken uitgedeeld naar zijn renners en de Belgische wielerbond. Zo heeft hij veel kritiek op Stijn Devolder en Wouter Weylandt.
De eerste die van Lefevere een veeg uit de pan krijgt, is Stijn Devolder. "Het stoort me enorm dat ik hem nog niet één keer gezien heb. Ik heb het niet voor renners die pieken naar één koers. Dan leg je te veel druk op je schouders."
Belga
"Na die ene koers is de decompressie zo groot dat je hem weer een hele poos kwijt bent. Renners die betaald worden voor één koers per jaar hoef ik binnenkort niet meer", klinkt Lefevere hard.
Ook Wouter Weylandt (foto) heeft bijna al zijn krediet verspeeld bij zijn manager. "Hij won ooit eens Nokere Koerse, een ritje in de Driedaagse van West-Vlaanderen en een in de Ronde van Spanje. "
"Maar daarna: niets meer, behalve met zijn mond. Voor die renners is het echt vijf voor twaalf", waarschuwt Lefevere de sprinter van Quick-Step.
Bron: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100329_lefeverequote:Eist Lefevere schadevergoeding voor Keisse?
Met pistiers heeft Lefevere ook minder goeie ervaringen. Na het vertrek van Dominique Cornu, heeft de manager van Quick-Step nu ook moeite met de sleutelbeenbreuk van Iljo Keisse.
VRT
"Keisse wou niet meespurten in Nokere omdat hij bang was door een val het WK op de piste in gevaar te brengen. Maar dan valt hij in Kopenhagen op training! En wie mag dan zijn loon betalen? Ik. Normaal gezien toch."
Door het incident met Iljo Keisse overweegt Lefevere om een deel van zijn loon op de wielerbond te verhalen. "Als ik mij goed herinner, hebben sommige voetbalclubs schadevergoedingen gekregen als hun speler geblesseerd terugkwam van een interland. Misschien moet het wielrennen hierin ook maar volgen."
volgens mij hebben die voetbalclubs net ongelijk gekregen ...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Lefevere heeft zich weer eens laten interviewen:
[..]
Als ik mij goed herinner, hebben sommige voetbalclubs schadevergoedingen gekregen als hun speler geblesseerd terugkwam van een interland
[..]
Bron: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100329_lefevere
In het basketbal is er laatst wel een uitspraak geweest waarin club in het gelijk is gesteld (Nederlandse bond moet betalen aan een Franse club).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
volgens mij hebben die voetbalclubs net ongelijk gekregen ...
maar dit is toch totaal anders? Keisse werd aangenomen door Quick Step om zowel op de weg als op de baan uit te komen lijkt me? Dus horen ook deze risico's er ook bijquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In het basketbal is er laatst wel een uitspraak geweest waarin club in het gelijk is gesteld (Nederlandse bond moet betalen aan een Franse club).
quote:Baanrenner Iljo Keisse rijdt volgend jaar een wegprogramma voor Quick-Step. De Belgische wielrenner is een contract voor een jaar overeengekomen met de wielerploeg van manager Patrick Lefevere.
Tot eind maart richt Keisse zich op de baan, daarna sluit hij zich aan bij de wegploeg.
voetbalclubs krijgen ook sowieso al betaald als een international voor een land uitkomt.....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
volgens mij hebben die voetbalclubs net ongelijk gekregen ...
tja wat heeft Devolder de laatste jaren nou eigenlijk gepresteerd?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Lefevere heeft zich weer eens laten interviewen:
[..]
[..]
Bron: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100329_lefevere
Mwah, in 2008 won hij ook nog de Ronde van België en was hij 4de in de Eneco Tour (voor een Belgische sponsor toch belangrijk) , en eindigde hij nog voorin in Kuurne, Harelbeke en Roubaix, en in 97 was hij nog 3de in de Ronde van Zwitserland ook.quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voetbalclubs krijgen ook sowieso al betaald als een international voor een land uitkomt.....
[..]
tja wat heeft Devolder de laatste jaren nou eigenlijk gepresteerd?
2007 Belgisch kampioen
2008 De Ronde
2009 De Ronde
Dus Lefevre mag nu wel wat verwachten van het voorjaar van Devolder
Die twee rondes zijn natuurlijk grotendeels bij de gratie van Boonen gewonnen. Verdien je het op basis daarvan om opnieuw een duurbetaald contract te krijgen?quote:Op woensdag 31 maart 2010 02:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mwah, in 2008 won hij ook nog de Ronde van België en was hij 4de in de Eneco Tour (voor een Belgische sponsor toch belangrijk) , en eindigde hij nog voorin in Kuurne, Harelbeke en Roubaix, en in 97 was hij nog 3de in de Ronde van Zwitserland ook.
Maar hij wint elk jaar een grote koers, dus ja ... Zolang hij dat kan blijven doen kun je er geen kritiek op hebben natuurlijk.
Tjah , "bij de gratie van Boonen" , ik moet nog zien of Boonen die twee rondes wel zelf wint als Devolder wordt teruggepakt eigenlijk ... (Tis niet omdat hij de snelste erachter is dat hij ook wint, zie bv de E3 prijs vorig weekend)quote:Op woensdag 31 maart 2010 02:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die twee rondes zijn natuurlijk grotendeels bij de gratie van Boonen gewonnen. Verdien je het op basis daarvan om opnieuw een duurbetaald contract te krijgen?
Dat is het punt niet, het punt is dat als Boonen niet in het peleton had gezeten, Devolder nooit had kunnen winnen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 03:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah , "bij de gratie van Boonen" , ik moet nog zien of Boonen die twee rondes wel zelf wint als Devolder wordt teruggepakt eigenlijk ... (Tis niet omdat hij de snelste erachter is dat hij ook wint, zie bv de E3 prijs vorig weekend)
Ook dat heeft weer te maken met je het hele jaar door laten zien. Boonen laat zich zien van februari tot oktober, Devolder verspreidt hoogstens een maand en dan vaak nog niet eens echt goed ook. Lefevere heeft wat dat betreft compleet gelijk. Alleen om dat nou weer de pers in te gooienquote:Op woensdag 31 maart 2010 09:33 schreef Beregd het volgende:
Lefevere zit natuurlijk ook met het feit dat Boonen 10 keer populaider is in Vlaanderen dan Devolder, dus het voor hem ook veel leuker zou zijn dat Boonen wint dan Devolder.
Hopelijk hebben ze ook eens wind van schuin achter vanmiddag. Waaiervorming is altijd wel mooi om te zien.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:09 schreef Beregd het volgende:
Het waait echt enorm hard in Vlaanderen vandaag, dat belooft voor de tweede rit.
Begin wind op kop, daarna richting de kust schuin van achteren. Perfect dus.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze ook eens wind van schuin achter vanmiddag. Waaiervorming is altijd wel mooi om te zien.
Dat is inderdaad niet zo slim, maar ik vind wel dat hij gelijk heeft.. Was Devolder niet zo slecht in de Tour omdat hij zelf toegaf te weinig getraind te hebben? Nu is de Tour niet 't enige maar 't is wel 'n beetje tekenend..quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ook dat heeft weer te maken met je het hele jaar door laten zien. Boonen laat zich zien van februari tot oktober, Devolder verspreidt hoogstens een maand en dan vaak nog niet eens echt goed ook. Lefevere heeft wat dat betreft compleet gelijk. Alleen om dat nou weer de pers in te gooien
Als het in waaiers valt daarachter, kan het nog heel snel gaan.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:05 schreef Beregd het volgende:
5 minuten voor, die zullen wel weg zijn. Keukeleire voor zijn vijfde v/h seizoen?
Euhm ik weet het nog niet. Grivko staat volgens mij binnen een minuut van de leider van de wedstrijd. Andrej Grivko kan volgens mij ook een redelijke tijdrit rijden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:05 schreef Beregd het volgende:
5 minuten voor, die zullen wel weg zijn. Keukeleire voor zijn vijfde v/h seizoen?
Volgens mij hebben ze daar inderdaad een veel beter team dan velen willen (doen) geloven ... Zelfs met het oog op de Tour voor Contador ...quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:08 schreef Leatherface het volgende:
Astana heeft met onder meer Grivko, Gasparotto, Iglinski sowieso een aardige kern voor dit werk. Ze hebben een beter team voor het Vlaamse werk dan voorgaande jaren.
Valt me op dat ze in de breedte ook aardig goed reden. Jufre en een andere Spanjaard (dacht ik) haaden ook wat top 10 klasseringen in Catalonie.
Tsja, als mannen als Tiralongo, Jufre, De La Fuente, Pereiro enzovoorts hun hoogste niveau halen en zich als een man achter Contador scharen, is het geen team dat je zonder slag of stoot wegblaast.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar inderdaad een veel beter team dan velen willen (doen) geloven ... Zelfs met het oog op de Tour voor Contador ...
Ze zijn allemaal gehaald voor Contador dus ik neem aan dat hij zich er persoonlijk mee bemoeid heeft dus ze zullen zich neem ik aan wel achter hem scharen. Zou mooi zijn als ze een beter blok neerzetten dan Radioshack, dan zijn we van al dat gezeik van Armstrong af.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, als mannen als Tiralongo, Jufre, De La Fuente, Pereiro enzovoorts hun hoogste niveau halen en zich als een man achter Contador scharen, is het geen team dat je zonder slag of stoot wegblaast.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:59 schreef PLAE@ het volgende:
zo die Lien van de Kelder heeft 2 sterke punten
Kende je haar nog nietquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:59 schreef PLAE@ het volgende:
zo die Lien van de Kelder heeft 2 sterke punten
Uitzending begint door de slechte weersomstandigheden wat later.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:12 schreef Steven184 het volgende:
Ik zie geen wielrennen bij Sporza, maar kleine kinderen in een skelter
Zes stukken en geen beeld!!!quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:11 schreef TheArt het volgende:
Gilbert en Grivko zijn op de Monteberg en de Kemmelberg weggereden van de rest. Dockx en Debusschere hebben het moeilijk om het tempo van de achtervolgers bij te houden. Het peloton is door de wind in zes stukken gebroken. Het eerste deel volgt op 8 minuten van Gilbert en Grivko.
Zes stukken
Aha, dan wachten we daar op. Jammer dat ik 16.00 alweer weg moet en dus de finish wel weer zal missen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Uitzending begint door de slechte weersomstandigheden wat later.
Dit is koersquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Is dit de 3 daagse of gewoon een heruitzending van Kuurne Brussel Kuurne ???![]()
Stel je voor dat het zondag zo'n weer is ...quote:
Zou mooi zijn!quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Stel je voor dat het zondag zo'n weer is ...
Ik ken diene mens niet eens, djuu tochquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:04 schreef TheArt het volgende:
Wat handhaaft Vissers zich goed zeg in die groep. Job
Willems afgestaptquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:12 schreef franklop het volgende:
als ze die wind hebben die ik net op schiphol had dan zou het niet hard gaan
Is gewoon een algemene wielerterm.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:22 schreef No-P het volgende:
Haha, ik dacht dat alleen de NOS linkeballen gebruikte.
Ik zie ze nog wel terug komen.quote:
Ah, dacht dat Maarten die erin had gegooid.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is gewoon een algemene wielerterm.
Samenwerking bij de achtervolgers is ook weg.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:28 schreef Wombcat het volgende:
Mwah. Het stabiliseert nu toch wat, en het is nog maar 6 km.
sparen voor de RvVquote:
quote:Frederik Willems heeft moeten opgeven in de Driedaagse van de Panne. De winnaar van vorig jaar heeft een knieblessure en moet nu vrezen voor de Ronde van Vlaanderen.
Willems stapte al snel na de start van de tweede etappe af. Na Gent-Wevelgem kreeg ik plots last aan mijn linkerknie", zei hij tegen Het NIeuwsblad. "Ik werd hiervoor maandag behandeld en de eerste rit van de Driedaagse ging goed tot het einde. Maar toen kreeg ik plots weer pijn."
"Ik wilde in de tweede rit nog testen, maar had te veel pijn en kneep de remmen dicht. Ik wacht nu af hoe het evolueert en hoop dat het de goede kant uitgaat. Anders komt mijn Ronde in gevaar".
Dat klopt helemaal.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:45 schreef Leatherface het volgende:
Paolini de leider. Grivko heeft als ik mij niet vergis een goede tijdrit.
Ze moeten nog wennen aan het feit dat ze niet meer alleen hoeven op te vallen, maar ook echt voor de overwinning kunnen rijden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:59 schreef ItaloDancer het volgende:
Vreemd gereden van Mouris. Rijdt schijnbaar volop mee, terwijl Traksel in de groep erachter zit, en Westra eerder nog. Maar is dan zo kapot dat hij geen ontsnappingspoging of sprint meer in de benen heeft.
Zo rijdt Vacansoleil wel in alle ritten vooraan met meerdere mannetjes, maar winnen ze niets. Ik snap het niet.
Bozic kwam veel te snel op kop te zetten. Logisch dat je dat niet door kan trekken.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:06 schreef DeeBee het volgende:
Etappe 3a 3-daagse:
1 Farrar
2 Wagner
3 van Hummel
4 McEwen
Beetje gek dat Skil op 2 mannen gokt, waren tegen elkaar aan het sprinten.
Kwam iemand van Vacansoleil echt als een raket nog even naar voren in die laatste kilometer, maar Bozic die maakte niks erna, die gast had beter zelf kunnen demarreren.
Was niet eens zo'n slechte sprint, hij zat best ver nog.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:32 schreef Sautor het volgende:
Hij maakt zich nu wel in een klap topfavoriet voor de Ronde natuurlijk.
Heb net inderdaad even gezien. Als ze samen hadden gesprint had 1 van de 2 van Skill gewonnenquote:Op donderdag 1 april 2010 13:47 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Was niet eens zo'n slechte sprint, hij zat best ver nog.![]()
Vanmiddag die tijdrit, denk Millar nog steeds wel favoriet, misschien Westra voor de dagzege? Zou leuk zijn.
Inderdaad , hij eindigde al 9x in de top 5 van een koers/rit dit jaar , maar had nog geen winst op zak ...quote:Op donderdag 1 april 2010 13:48 schreef Leatherface het volgende:
Eerste van het seizoen voor Farrar?
Zo ja, dan moest ie er toch een behoorlijke poos op wachten.
Ik verwacht dat hij midden dit jaar nog zijn terugval krijgt. Wellicht draagt hij nu nog wat verder op de grote vorm van vorig najaar ...quote:Op donderdag 1 april 2010 15:44 schreef Leatherface het volgende:
Dat klopt wel, inderdaad.
Ik had eigenlijk een beetje gedacht dat Farrar dit jaar wat zou terugvallen, omdat ie vorig jaar zo'n ontzettend vol programma reed (van maart tot ver in oktober vol in de ankers). Maar hij presteert aardig goed dit voorjaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |