quote:1 - Keukeleire
2 - Boeckmans
3 - Traksel
4 - Dehaes
5 - Lodewyck
6 - Murphy
7 - Vanlandschoot
8 - Porsev
9 - Wyss
10 - Kluge
Dat zeker !!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Traksel is goed bezig in de semi-klassiekers.
In net zo'n conditie bedoelde ik natuurlijk.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:00 schreef Leatherface het volgende:
Evans lijkt me vooral niet zo sociaal vaardig, als ik die reacties vanuit het peloton lees. Maar dat maakt iemand nog geen slecht mens.
In LBL dicht ik hem serieuze winstkansen toe, als ie in niet zo'n conditie daar staat als het WK.
Ik wou net zeggen, dat was gewoon topvorm, veel beter kan je het bijna niet hebbenquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
In net zo'n conditie bedoelde ik natuurlijk.
Ik niet over Kroon, wat overschat die jongen zich toch elke keerquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:24 schreef wimderon het volgende:
Kroon: "Evans wil voor me knechten in Gold Race"
Weer eentje die z'n mening over Evans bij moet stellen.
Nou ja, hij was vorig jaar tweede, dan lijkt het me niet geheel onterecht dat hij zichzelf dit jaar als kanshebber ziet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:12 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik niet over Kroon, wat overschat die jongen zich toch elke keer
Inderdaad, op het moment dat hij zichzelf niet meer als kanshebber ziet kan hij ook beter maar stoppen met koersen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, hij was vorig jaar tweede, dan lijkt het me niet geheel onterecht dat hij zichzelf dit jaar als kanshebber ziet.
Snuffel kan je moeilijk een klimmer meer noemen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:10 schreef Tommeke het volgende:
Snuffel, wat moet zo'n rasklimmer nou in de Hollandse polder?
bron: wielermagazine.comquote:Geen Tour voor Skil & Vacansoleil
19 maart 2010 -
Hoewel er vanuit de burelen van ASO nog steeds geen witte rook is gekomen, kunnen we na een rondje langs de velden nu toch wel een voor 90% zekere gok doen voor wat betreft de deelnemende ploegen in de komende Tour de France. Van het voornemen om van 22 naar 25 ploegen te gaan, heeft Christian Prudhomme inmiddels afscheid genomen. De ploegen die al zeker waren van een ticket, hebben hun veto over dat plan uitgesproken. Ze vinden acht renners per ploeg (25 x 8 = 200) een te schrale basis voor een wedstrijd die drie weken duurt. Daarnaast hebben sommige vertrek- en aankomstplaatsen geklaagd over de massale verkeersdruk (weer drie grote bussen erbij) die 25 ploegen met zich mee zou brengen. Dat brengt het aantal wildcards dus op zes en in aanmerking daarvoor komen negen teams. Daarvan zijn RadioShack (Armstrong), Sky (Wiggins) en Garmin-Transitions (Farrar) al zeker van een ticket omdat ze de status van ProTour hebben. Blijven er dus nog drie tickets over, waarvan Saur-Sojasun als Frans team ook op twee oren mag slapen. Voor de twee overgebleven wildcards knokken dus de Nederlandse teams Skil-Shimano, Vacansoleil met Katusha, BMC en Cervélo. Omdat bij Cervélo de winnaar van de groene trui (Hushovd) en bij BMC de drager van de regenboogtrui (Evans) rijdt, zal de balans naar deze twee ploegen uitslaan. ASO heeft BMC wel gewaarschuwd dat Evans van de Tour zijn hoofddoel moet maken (en niet van de Giro) om toegelaten te worden tot de Tour. Afvallers zijn dus Katusha (wel ProTour, maar geen al te beste relatie met ASO) en helaas de beide Nederlandse Pro Continental Teams, die dus niet kunnen profiteren van het Grand Départ in Rotterdam.
Deelemende ploegen Tour de France (22)
Ag2r La Mondiale, Astana, Bbox Bouygues Telecom, Caisse d'Epargne, Cofidis, HTC-Columbia, Euskaltel-Euskadi, Francaise des Jeux, Footon-Servetto, Lampre-Farnese Vini, Liquigas-Doimo, Milram, QuickStep, Rabobank, Saxo Bank, Omega Pharma-Lotto, Cervélo Test Team, RadioShack, BMC Racing Team, Sky Professional Racing Team, Garmin-Transitions, Saur-Sojasun
dat stuk is wel slecht, maar de ploegen zouden zomaar de juiste kunnen zijn, al zou Footon-Servetto wel vervangen mogen wordenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dramatisch slecht stuk, zonder enige bronvermelding. Laten we maar gewoon een week wachten.
Absoluut, tuurlijk is er een kans dat dit de juiste kunnen zijn, maar zo kan ik ook wel wat op internet kwakken met dezelfde aannames.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:11 schreef franklop het volgende:
[..]
dat stuk is wel slecht, maar de ploegen zouden zomaar de juiste kunnen zijn, al zou Footon-Servetto wel vervangen mogen worden
Slecht stuk inderdaad, Katusha heeft ook de status van een ProTour ploeg en als Radioshack, Sky en Garmin wel zeker zijn, waarom Katusha dan niet? Katusha was er vorig jaar wel bij en won notabene met Ivanov de veertiende etappe.quote:Daarvan zijn RadioShack (Armstrong), Sky (Wiggins) en Garmin-Transitions (Farrar) al zeker van een ticket omdat ze de status van ProTour hebben. Blijven er dus nog drie tickets over, waarvan Saur-Sojasun als Frans team ook op twee oren mag slapen. Voor de twee overgebleven wildcards knokken dus de Nederlandse teams Skil-Shimano, Vacansoleil met Katusha, BMC en Cervélo.
Volgens FOK! ookquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:25 schreef solaire het volgende:
Bettini wordt volgens Sporza de nieuwe italiaanse bondscoach!
ja maar wie kijkt er nou op Fok, keep it realquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Volgens FOK! ook
Bettini bondscoach Italiaanse wielrenners
Het Frits Wester syndroom is hier ook al toegeslagen. We lezen het wel in de officiele berichten.quote:
Nu de 'kenners' van Wielerupdate nog.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:24 schreef wimderon het volgende:
Kroon: "Evans wil voor me knechten in Gold Race"
Weer eentje die z'n mening over Evans bij moet stellen.
Lijkt me wel voldoende voor deze koers.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:43 schreef franklop het volgende:
hier straks maar ronde van het groene hart volgen?
Anders zou het helemaal niet worden uitgezondenquote:Op zondag 21 maart 2010 15:08 schreef Reya het volgende:
Beetje jammer dat het op SBS 6 wordt uitgezonden, verder best een aardige koers.
SBS6 neemt het niet zo nauw.quote:Op zondag 21 maart 2010 15:32 schreef franklop het volgende:
allemachtig, reclame... dat mag toch geeneens?
Huh? Radioshack was nooit van plan om in de Giro te starten.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:01 schreef SuikerVuist het volgende:
Geen RadioShack in de Giro. Ook geen Ricco trouwens.
Verklaart meteen ook Armstrong's "ziekte" van afgelopen weekend. Een dag voor Sanremo afzeggen wegens "buikgriep"![]()
quote:Op maandag 22 maart 2010 12:33 schreef Beregd het volgende:
volgens cyclingnews had bruyneel toch om een uitnodiging gevraagd...
quote:Team van Lance Armstrong past voor de Giro
Het peloton in de Giro zal er een zijn zonder de renners van RadioShack. De organisatie heeft de Amerikaanse ploeg niet op de deelnemerslijst geplaatst, nadat de ploeg zelf had aangegeven niet te willen starten. "We richten onze pijlen vooral op de Ronde van Californië", zegt Bruyneel.
RadioShack, de ploeg van Lance Armstrong, is geen ProTour-team en heeft dus niet automatisch startrecht voor de Giro.
Johan Bruyneel schrijft op z'n blog dat RadioShack zelf aan de organisatie van de Giro heeft laten weten dat de Ronde van Italië niet in hun plannen past.
"Ik vind de Giro een fantastische race, maar we richten onze pijlen vooral op de Ronde van Californië. Voor de Giro hadden we geen ambitie. Californië is veel belangrijker voor ons dan de Giro, omdat onze sponsors Amerikaans zijn."
"Dit heb ik al een aantal maanden geleden laten weten aan Giro-organisator RCS. Die vond dat maar niets en gaf ons prompt geen startrecht in de Tirreno. Hopelijk worden we in de toekomst niet meer gestraft", schrijft Bruyneel nog.
Ook Lance Armstrong maakt duidelijk dat het om een eigen keuze gaat. "Ik verneem dat we niet naar de Giro mogen", twitterde Armstrong. "Blijkbaar hebben ze onze brief van 23 januari, waarin stond dat we niet komen, ontvangen."
quote:ACQUA & SAPONE (ITA)
AG2R LA MONDIALE (FRA)
ANDRONI GIOCATTOLI-DIQUIGIOVANNI (ITA)
ASTANA (KAZ)
BBOX BOUYGUES TELECOM (FRA)
BMC RACING TEAM (USA)
CAISSE D’EPARGNE (SPA)
CERVELO TEST TEAM (SVI)
COLNAGO-CSF INOX (IRL)
COFIDIS-LE CREDIT EN LIGNE (FRA)
FOOTON-SERVETTO (SPA)
GARMIN-TRANSITIONS (USA)
LAMPRE-FARNESE VINI (ITA)
LIQUIGAS-DOIMO (ITA)
OMEGA PHARMA-LOTTO (BEL)
QUICK STEP (BEL)
RABOBANK (OLA)
SKY PROFESSIONAL CT (GB)
TEAM HTC-COLUMBIA (USA)
TEAM KATUSHA (RUS)
TEAM MILRAM (GER)
TEAM SAXO BANK (DAN)
Hoe bedoel je weer, vorig jaar waren de Nederlandse teams niet slecht bedeeld toch? 2 in de Tour en 2 in de ronde van Spanje. Dat laatste moet zeker weer lukken, gezien het koersen van Vacaonsoleil vorig jaar en tot nu toe dit jaar.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:57 schreef The_Hives het volgende:
de andere Nederlandse teams zullen er in de grote rondes aldoor net weer naast pissen. Gelukkig hebben ze voor een aantal klassiekers wat meer geluk.
RSH geen ProTour-ploeg?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:13 schreef wimderon het volgende:
RadioShack, de ploeg van Lance Armstrong, is geen ProTour-team en heeft dus niet automatisch startrecht voor de Giro.
Ging volgens mij om de teams die in 2008 de pro tour status hadden en niet dit seizoen.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
RSH geen ProTour-ploeg?
Welke site haal je die onzin nou weer vandaan?
Dat getwitter van Armstrong neem ik trouwens niet echt serieus..quote:Op maandag 22 maart 2010 14:33 schreef Beregd het volgende:
ik vraag me af of ze echt sowieso niet wouden gaan, ofdat de giro-organisatoren the shack hebben duidelijk gemaakt dat als ze zonder toppers komen, ze ook geen uitnodiging zouden krijgen?
Volgens eerdere berichten is er wel wat onderhandeld tss bruyneel en giro-organisatie.
Verder in de top-10:quote:Op maandag 22 maart 2010 16:07 schreef Felagund het volgende:
Paul Voss wint de proloog in de ronde van Catelonië:
1. Paul Voss (Team Milram) 4:57
2. Levi Leipheimer (RadioShack) 4:58
3. Andreas Kloden (Team RadioShack) 4:59
4. Dominik Nerz (Milram) 5:01
5. Jan Bakelants (Omega Pharma-Lotto) 5:01
quote:1. Paul Voss (Team Milram) 4:57
2. Levi Leipheimer (RadioShack) 4:58
3. Andreas Kloden (Team RadioShack) 4:59
4. Dominik Nerz (Milram) 5:01
5. Jan Bakelants (Omega Pharma-Lotto) 5:01
6. Davide Malacarne (Quick Step) 5:01
7. Mark Cavendish (Team HTC-Columbia) 5:01
8. Craig Lewis (Team HTC-Columbia) 5:02
9. Nicolas Roche (AG2R) 5:03
10. Kristjan Koren (Liquigas) 5:03
Tja, dat had hij ook kunnen bedenken voordat hij zijn contract verlengde.quote:Greipel baalt van Cavendish-focus bij Columbia
André Greipel is misnoegd dat Columbia hem niet selecteerde voor Milaan - San Remo. De Duitser steekt al sinds januari in bloedvorm, maar bevindt zich in de pikorde nog duidelijk onder Mark Cavendish. 'Ik ben maar een dagje naar de dierentuin gegaan met de kinderen,' aldus Greipel tegen Cyclingnews. 'Met zes zeges heb ik me dit seizoen toch wel bewezen.'
Cavendish stelde zaterdag teleur in de voorjaarsklassieker; in tegenstelling tot collegasprinters Oscar Freire, Tom Boonen, Alessandro Petacchi en Daniele Bennati loste de Brit in de heuvelachtige finale. 'Cavendish rijdt niet goed, hij heeft problemen. Op mij kun je altijd rekenen als het op een sprint aankomt,' klaagt Greipel.
Greipel vermoedt dat Columbia in juli opnieuw geen prijs stelt op zijn diensten. 'Ik wil graag naar de Tour de France, maar misschien is het verstandig om nu alvast een vakantie te boeken voor juli.'
Ploegleider Rolf Aldag van Columbia meldt dat het 'prematuur' is om te filosoferen over de selectie voor de Tour. 'André doet sowieso mee aan de Giro d’Italia, daarna zien we verder.'
Ik had eigenlijk ook Ceramica Flaminia nog wel verwacht op eerlijk te zijn. Eventueel ten koste van een ploeg als Footon-Servetto.quote:
Hoe het in het boek van Boogerd vooral op me over kwam was het een kwestie van vertrouwen uitspreken naar een renner. Het is volgens mij redelijk frustrerend, ook voor een Freire, als je met zo een staat van dienst steeds een tweede kopman naast je hebt. Dat ze hem dan afgelopen vrijdag zijn praatje hebben laten doen met wat hij verwachtte is dan een uitvloeisel daarvan. Ik weet sowieso ook niet wat hij precies als plan had, misschien was dit wel zoals hij wilde.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:57 schreef bjarki het volgende:
@Sjiznit
Ik heb er weinig van gemerkt. Het zal ongetwijfeld met de pelotonsplitsing en het natte weer te maken hebben, maar er waren weinig Rabo's meer over die werk konden verrichten voor hun kopman. Alleen Martens zat erbij en ook die hoefde niet echt uit zijn kot te komen.
De ronde van het Groene Hart was ook een beetje raadselachtig van de Rabo taktisch gezien. Je zou denken dat Flens er alles aan zou doen om Brown naar een massasprint te loodsen. Dat leek er ook lang zo op, maar op het laatste bultje voor de meet gaat Flens nota bene demarreren. Doe dan kopwerk voor Brown en breng de groep terug denk ik dan, of zet alles op Flens en laat ook Brown andere aanvallen counteren en op kop rijden.
huh?quote:Op maandag 22 maart 2010 19:47 schreef PLAE@ het volgende:
Catelonië was altijd een mooie graadmeter voor de tour
Idd. En ISD dan?quote:Op maandag 22 maart 2010 17:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk ook Ceramica Flaminia nog wel verwacht op eerlijk te zijn. Eventueel ten koste van een ploeg als Footon-Servetto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |