Voortuin?quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef Green1 het volgende:
Inderdaad onbegrijpelijk hoe je ongezien een lijk in je voortuin kan verbergen..
Op Telegraaf (ja sorry) stond dat er gebruik was gemaakt van gebluste kalk. Waar dient dat precies voor? Dat zou op voorbedachte rade zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:47 schreef matthijst het volgende:
Ook benieuwd hoe ze was begraven.
Zaten gisteren bijna de hele avond in die tuin te klootviolen.
Lag ze in zand, of in beton ofzo?
Dat vroeg ik me ook afquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:45 schreef Loveless85 het volgende:
WTF hadden die burgemeester en korpschef nou te melden
Ze stellen ook vragen waarvan het antwoord al bekend is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef missziggy het volgende:
Die vragen worden wel vaak beantwoord met dat er geen mededelingen nog over kunnen worden gedaan
Vage buurrelatie, zoals meneer het net zeiquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja. Misschien hadden ze elkaar toch al vaker gezien en gesproken dat ze makkelijker meeging.
Dat is altijd zo. Logisch uiteraard.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef missziggy het volgende:
Die vragen worden wel vaak beantwoord met dat er geen mededelingen nog over kunnen worden gedaan
Goh, vreemd, het is pas net gebeurdquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef missziggy het volgende:
Da's altijd zo bij een eerste persconferentie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef missziggy het volgende:
Niets van deze zaak gaat iemand een zak aan. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je afvraagt wat het motief is van deze moord, en moord-na-misbruik komt dan meteen in gedachten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef shmoopy het volgende:
[..]
En voor het meeleven van jou is het nuttig om te weten of ze misbruikt is?
Zodat je nóg meer mee kan leven?
Het gaat niemand een zak aan, ook doden mogen rekenen op enige piëteit, mag ik hopen.
Ze is amper 12 uur geleden gevonden, geef ze nog even de tijdquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef missziggy het volgende:
Vrij logisch lijkt mij, het is geen aflevering van CSI waarin zoiets binnen een uur opgelost is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef missziggy het volgende:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef Dromer het volgende:
[..]
Daarover kun je speculeren. Stiekeme relatie waar ze voor wilde uitkomen.
Het gaat nog wel even duren voordat we dat weten denk ik.
Misschien keek ze naar hem op, had ze zelfs wel een kleine crush op hem, en was hij daarvan op de hoogte...we moeten het maar afwachten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja. Misschien hadden ze elkaar toch al vaker gezien en gesproken dat ze makkelijker meeging.
ik ook. het zou me niets verbazen als er meer aan de hand was tussenn hen, kan me voorstellen dat hij uiterlijk best aantrekkelijk was voor haar, meisjes van 12 zijn op dat vlak al niet meer zo onschuldig en uit angst dat het uitkwam deze actie ofzo maar het is gissen.... en het is verschrikkelijkquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:47 schreef cinnamongirl het volgende:
De Hamvraag: waarom ging ze met hem mee? Ik ben daar zo nieuwsgierig naar.
Ahhhh toe nou, we willen alles weten over wat hij gezegd heeft, ieder woord... enzo.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:49 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ze is amper 12 uur geleden gevonden, geef ze nog even de tijd
Voor de toekomstige buurtbewoners van Sander V. is het wel belangrijk te weten....quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:48 schreef shmoopy het volgende:
[..]
En voor het meeleven van jou is het nuttig om te weten of ze misbruikt is?
Zodat je nóg meer mee kan leven?
Het gaat niemand een zak aan, ook doden mogen rekenen op enige piëteit, mag ik hopen.
De huizen staan om en om, dus voorkant, achterkant, volgens Yvonne.quote:
Daar heb je wel een punt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor de toekomstige buurtbewoners van Sander V. is het wel belangrijk te weten....
Ongebluste kalk is Calciumoxide, CaO. Ongebluste kalk wordt gemaakt van kalksteen uit Belgie en Frankrijk. De kalksteen wordt verbrand in ovens. De sintels en de nu ontstane witte kalk (CaO) worden gescheiden en het kalk wordt tot poeder gemalen. Met water reageert dit poeder heel heftig en wordt er bij temperaturen tot 85 graden Calciumhydroxide, Ca(OH)2 gevormd. De afgekoelde gebluste kalk is nog lange tijd in staat om op stoffen in te werken. Een dierenhuid of -lijk in ongebluste en daarna met water begoten kalk is na een maand onherkenbaar verteerd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:49 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Op Telegraaf (ja sorry) stond dat er gebruik was gemaakt van gebluste kalk. Waar dient dat precies voor? Dat zou op voorbedachte rade zijn.
ach... je moet eerst maar even die ene bekende er tussen uit weten te vissen....quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:50 schreef Shoombak het volgende:
Maar ze wisten vorige week dus al dat het om een bekende ging, lekker laks onderzoek weer dus.
Mag gelukkig niet en zoals de OvJ al zei waren er genoeg aanwijzingen dat het niet in de buurt wasquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:51 schreef Dalilah het volgende:
Hadden gelijk met honden moeten zoeken bij alle buren eerste avond.
Ja dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:51 schreef Chadi het volgende:
Honden laten zoeken was wel een goede geweest ..
quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:52 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ongebluste kalk is Calciumoxide, CaO. Ongebluste kalk wordt gemaakt van kalksteen uit Belgie en Frankrijk. De kalksteen wordt verbrand in ovens. De sintels en de nu ontstane witte kalk (CaO) worden gescheiden en het kalk wordt tot poeder gemalen. Met water reageert dit poeder heel heftig en wordt er bij temperaturen tot 85 graden Calciumhydroxide, Ca(OH)2 gevormd. De afgekoelde gebluste kalk is nog lange tijd in staat om op stoffen in te werken. Een dierenhuid of -lijk in ongebluste en daarna met water begoten kalk is na een maand onherkenbaar verteerd.
Dat lijkt mij ook. Dat zou zeker wat topgeleverd kunnen hebben als het meisje zo dicht bij ligt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:51 schreef Dalilah het volgende:
Hadden gelijk met honden moeten zoeken bij alle buren eerste avond.
Moordenaar in de buurt lijkt me afschrikwekkend genoeg.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor de toekomstige buurtbewoners van Sander V. is het wel belangrijk te weten....
Ja, want dat beperkt het ook. Bijna alle moorden worden gepleegd door bekenden. Dat kan alles zijn van de vader van een vriendinnetje, iemand uit de buurt, een leraar, enz enzquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:50 schreef Shoombak het volgende:
Maar ze wisten vorige week dus al dat het om een bekende ging, lekker laks onderzoek weer dus.
Dan is het helemaal een wonder dat hij gesproken heeft, want ik heb nou niet bepaald de indruk dat ze hem al op het spoor waren.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:52 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ongebluste kalk is Calciumoxide, CaO. Ongebluste kalk wordt gemaakt van kalksteen uit Belgie en Frankrijk. De kalksteen wordt verbrand in ovens. De sintels en de nu ontstane witte kalk (CaO) worden gescheiden en het kalk wordt tot poeder gemalen. Met water reageert dit poeder heel heftig en wordt er bij temperaturen tot 85 graden Calciumhydroxide, Ca(OH)2 gevormd. De afgekoelde gebluste kalk is nog lange tijd in staat om op stoffen in te werken. Een dierenhuid of -lijk in ongebluste en daarna met water begoten kalk is na een maand onherkenbaar verteerd.
Je ziet het gebruik ervan door moordenaars ook vaak op tv in crimeprogramma's op Discovery en in crimedramaseries.quote:
Hoezo dat?quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:50 schreef Shoombak het volgende:
Dit is lekker makkelijk achteraf lullenquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:53 schreef yavanna het volgende:
Het had voor het meisje waarschijnlijk al te laat geweest, maar hopelijk leert de politie hier wel van en gaat men een volgende keer sneller aan de slag, zeker als er zoveel aanwijzingen zijn dat het niet om weglopen gaat.
Wellicht wist hij als politieman zijnde dat het net zich wel aan het sluiten was?quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan is het helemaal een wonder dat hij gesproken heeft, want ik heb nou niet bepaald de indruk dat ze hem al op het spoor waren.
Hoe lang ie in dat zwaarbeveiligd dorpje blijft is wel afhankelijk van wat er uit dat onderzoek blijkt, nietwaarquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:53 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Moordenaar in de buurt lijkt me afschrikwekkend genoeg.
Niet dat hij nog andere buren gaat krijgen behalve criminelen in een heel klein zwaarbeveiligd dorpje.
Jawel. Hij had nog onbeantwoorde vragen en ze waren nog steeds in gesprek met hem.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan is het helemaal een wonder dat hij gesproken heeft, want ik heb nou niet bepaald de indruk dat ze hem al op het spoor waren.
quote:Politieagent bekende moord op Milly
De 26-jarige politieman die vastzit in verband met de dood van de 12-jarige Milly Boele, heeft op het de moord op het meisje tegenover de politie bekend.
Dat zei de Dordrechtse hoofdofficier van justitie G. van de Beek tijdens een persconferentie. De agent zou hebben gezegd het meisje woensdagavond uit haar ouderlijk huis te hebben meegenomen, haar in zijn woning hebben vermoord, en het lichaam in de tuin te hebben begraven.
Van de Beek wilde niet zeggen of Milly door de verdachte is misbruikt. Over het motief van de 26-jarige surveillant van het korps Rotterdam-Rijnmond deed hij geen mededelingen. Hij kon ook nog niet zeggen hoe het meisje om het leven is gebracht.
Vriendin
De agent, die tegenover Milly woont, legde zijn bekentenis dinsdag af nadat hij door zijn vriendin naar het politiebureau was gestuurd. Dat deed ze nadat de verdachte haar over zijn betrokkenheid had ingelicht.
De verdachte was volgens Van de Beek onder de mannelijke buurtbewoners met wie de politie nader wilde spreken, omdat hij bij een eerder buurtonderzoek niet op alle vragen sluitend antwoord kon geven.
Het lichaam van Milly werd dinsdagavond op aanwijzing van de agent aangetroffen in diens tuin.
Dan ben ik eens benieuwd of hij nadat hij haar vermoord had op het idee was gekomen dit met het lijk te doen of dat alles voorbedachte rade is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Je ziet het gebruik ervan door moordenaars ook vaak op tv in crimeprogramma's op Discovery en in crimedramaseries.
Ik neem aan dat je dat niet standaard in je schuurtje hebt staan...quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Je ziet het gebruik ervan door moordenaars ook vaak op tv in crimeprogramma's op Discovery en in crimedramaseries.
Tuurlijk welquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:52 schreef timmmmm het volgende:
Inderdaad, domme zak. Dat er een buurman aan de deur stond, hoefde niet automatisch te betekenen dat ze door die buurman meegenomen is
Om de politie daar nou ge schuld van de geven
Als het doodslag ipv moord met voorbedachte rade wordt kan ie idd vrij snel weer buiten staan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe lang ie in dat zwaarbeveiligd dorpje blijft is wel afhankelijk van wat er uit dat onderzoek blijkt, nietwaar.
Lazer toch op, dat het niet om weglopen ging was al duidelijk diezelfde avond.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dit is lekker makkelijk achteraf lullenHet was op donderdag duidelijk dat het niet om een gewone vermissing ging, maar om iets ernstigers
quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:52 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
De kans is groot dat ze vermoord was in de tijd dat haar ouders nog niet eens de politie in hadden gelicht.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dit is lekker makkelijk achteraf lullenHet was op donderdag duidelijk dat het niet om een gewone vermissing ging, maar om iets ernstigers
Nou ik weet van vroeger dat het eerste wat ze doen is een hond erbij halen. Was ook met een verkrachting hier 19 jaar terug. Zo werd het meisje in de bosjes half dood gevonden. Dezelfde middag nog.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:56 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het zo zwak dat iedereen nu op de politie afgeeft
Met de informatie die ze hadden hebben ze het juiste gedaan. Achteraf praten
Vertel het eensquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:56 schreef yavanna het volgende:
[..]
Lazer toch op, dat het niet om weglopen ging was al duidelijk diezelfde avond.
Idd. Die mensen zijn opgeleid om zulke onderzoeken te doen. Die weten heus wel beter hoe zoiets moet dan al die leken hierquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:56 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het zo zwak dat iedereen nu op de politie afgeeft
Met de informatie die ze hadden hebben ze het juiste gedaan. Achteraf praten
En daar lijkt ie nog gelijk in te hebben gehad ook. Denk niet dat ze ooit was gevonden als hij zijn mond had gehouden. Blijkbaar toch nog een restje geweten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:57 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind het maar tegenstrijdig allemaal. Aan de ene kant gebruikt ie ongebluste kalk om het lijk sneller te laten verdwijnen, maar begraaft 'ie haar 2 deuren verder.
Misschien geloofde hij teveel in de theorie dat men het laatst kijkt waar men met de neus bovenop zit...
Ik heb dit maar van de Telegraaf. Daarom zouden ze mensen in speciale pakken hebben ingezet. We zullen het wel horen. Veemd dat daar dan geen vragen over gesteld wordenquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:57 schreef Qwea het volgende:
[..]en waar de fuck haal je ongebluste kalk?
En was toen zeker dat het om verkrachting ging, of kon het meisje ook weggelopen zijn?quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou ik weet van vroeger dat het eerste wat ze doen is een hond erbij halen. Was ook met een verkrachting hier 19 jaar terug. Zo werd het meisje in de bosjes half dood gevonden. Dezelfde middag nog.
Daar nemen ze ook niet de eerste de beste oetlul voor. Een persvoorlichter kun je op dat moment kiezen, de burgemeester niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:57 schreef Loveless85 het volgende:
Die kerel doet het erg goed trouwens
belang van het onderzoek zou ondergeschikt moeten zijn aan het levend vinden van het meisje. Daar zou het in elk geval de eerste 72 uur om moeten draaien.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:57 schreef Rookert het volgende:
[..]
Vertel het eens![]()
Politie heeft protocollen liggen om op dit soort situaties legaal en verantwoord te reageren, puur in het belang van het onderzoek.
Was een jong kind van 4-5 die ze opeens uit het oog verloren haddenquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En was toen zeker dat het om verkrachting ging, of kon het meisje ook weggelopen zijn?
Volgens mij heeft hij het gewoon opgebiecht aan zijn vriendin en heeft zijn vriendin hem gedwongen naar de politie te stappen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:56 schreef shmoopy het volgende:
Maar het blijft een raar verhaal, hij had informatie, zijn vriendin adviseerde hem daarmee naar de politie te gaan, en dan wordt hij gearresteerd.
Heeft hij dus aan zijn vriendin (uit een soort wanhoop) dingen verteld, en ging zij er ten onrechte vanuit dat hij niet de dader was.
Had (indien speculatie klopt) voor vriendin dus ook best naar kunnen aflopen.
En als het meisje dan niet levend wordt gevonden heb je onrechtmatig verkregen bewijs en kan de verdachte lekker achterover leunen, aangezien het OM er niks mee kan. Dan heb je en een dood meisje en een hoogstwaarschijnlijke dader die vrijuit gaatquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
belang van het onderzoek zou ondergeschikt moeten zijn aan het levend vinden van het meisje. Daar zou het in elk geval de eerste 72 uur om moeten draaien.
Waarom mag dat (gelukkig?) niet?quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:52 schreef Rookert het volgende:
[..]
Mag gelukkig niet en zoals de OvJ al zei waren er genoeg aanwijzingen dat het niet in de buurt was
Dan heb je inderdaad veel meer kans dat het geen serieuze weglooppoging is als bij een 12jarigequote:Op woensdag 17 maart 2010 11:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Was een jong kind van 4-5 die ze opeens uit het oog verloren hadden
Hij had er ook geen mededeling over.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:00 schreef Adolecens het volgende:
Wie heeft dat verhaal over ongebluste kalk dan weer de wereld ingeholpen?
Ik zie dat nergens bevestigd staan..
Ik vind dit een beetje raar. Het gaat ons niets aan wat er met millie gebeurd is, maar ondertussen speculeer je je het leplazarus...quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:56 schreef shmoopy het volgende:
Maar het blijft een raar verhaal, hij had informatie, zijn vriendin adviseerde hem daarmee naar de politie te gaan, en dan wordt hij gearresteerd.
Heeft hij dus aan zijn vriendin (uit een soort wanhoop) dingen verteld, en ging zij er ten onrechte vanuit dat hij niet de dader was.
Had (indien speculatie klopt) voor vriendin dus ook best naar kunnen aflopen.
Nee daarom.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hij had er ook geen mededeling over.
ben je nu zo dom?quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik zet hier toch weer mijn vraagtekens bij het blijkbaar laagdrempelige sollicitatiebeleid van de politie. Het is bekend dat ze niet weten hoe ze personeel moeten krijgen, maar om dan zulke gestoorde psychopaten aan te nemen is toch wel een gotspe.
Kan iemand mij uitleggen hoe die sollicitatieprocedure werkt? Of word je al aangenomen als je er slechts uitziet als een kloon van John van de Heuvel, zoals deze mafkees?
Overigens hoop ik dat een terminaal zieke, die zelf toch niets meer te verliezen heeft in dit leven, op het idee komt om ons Sandertje even, maar wel langzaam anders voelt ie niks, de lampen uit te blazen. Kost ie ons ook niks meer aan belastinggeld.
De Televaagquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:00 schreef Adolecens het volgende:
Wie heeft dat verhaal over ongebluste kalk dan weer de wereld ingeholpen?
Ik zie dat nergens bevestigd staan..
Ja. Waarom dacht zijn vriendin dat hij niet de dader was?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje raar. Het gaat ons niets aan wat er met millie gebeurd is, maar ondertussen speculeer je je het leplazarus...
Dat is je privacy e.d. waar jij waarschijnlijk ook erg tevreden mee bent. Politiestaat is niet leuk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:00 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Waarom mag dat (gelukkig?) niet?
Dan had ze misschien nog geleefd, verslaggever vroeg dat ook.
Want?quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:56 schreef yavanna het volgende:
[..]
Lazer toch op, dat het niet om weglopen ging was al duidelijk diezelfde avond.
Klopt, maar zonder gegronde reden valt dat (dacht ik) onder huisvredebreuk. Om zoiets toe te staan zou eerst de wet moeten worden aangepast.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:00 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Waarom mag dat (gelukkig?) niet?
Dan had ze misschien nog geleefd, verslaggever vroeg dat ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |