abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79342712
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:32 schreef raptorix het volgende:
Kansspelbelasting op aandelenhandel
Weer een afvallige kapitalist.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:52:07 #152
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_79342764
Als overheden minder klaar zouden staan met geld, dan zou dat "speculeren" ook minder voorkomen.
pi_79342907
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:52 schreef Illiberal het volgende:
Als overheden minder klaar zouden staan met geld, dan zou dat "speculeren" ook minder voorkomen.
Wat vooral goed helpt tegen speculeren is de goed liquide markt waarin het voor de speculant onmogelijk is een machtspositie te krijgen omdat prijzen zich snel aanpassen waardoor het voordeel verdwijnt voor de speculant. Zaken als een 'Tobin-tax' of andere marktbeperkingen helpen daar zeker niet bij.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:52:50 #154
21467 franske19
Hit the deck!
pi_79352265
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is dus een eenvoudig in te boeken bezuiniging. Als je rekent dat elk ministerie 20% moet besparen is het zeker te overwegen om de luchtmacht af te schaffen en de echt noodzakelijke onderdelen (en dat is een jachtbommenwerper niet) onder te brengen bij de andere defensieonderdelen.
Wat? De luchtmacht is essentieel voor het verdedigen van ons grondgebied, luchtruim en het ondersteunen van onze grondtroepen. Weet niet of je een beetje het nieuws volgt maar onze luchtmacht wordt al 20 jaar lang ingezet in allerlei internationale conflict gebieden.
pi_79352711
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:52 schreef franske19 het volgende:

[..]

Wat? De luchtmacht is essentieel voor het verdedigen van ons grondgebied, luchtruim en het ondersteunen van onze grondtroepen. Weet niet of je een beetje het nieuws volgt maar onze luchtmacht wordt al 20 jaar lang ingezet in allerlei internationale conflict gebieden.
Is dat zo ? En Wie Is De Vijand Dan, Die Ons Grondgebied (En Konigin) Gaat Aanvallen ?
Gaan We Die Es Flink Op Zijn (m/v) Bek Slaan, Ook Al Is Het In Buiten-Mongolie Zolang We Die Luchtmacht Nog Hebbuh. Ferm, Kameraden, Voor Volk En Vaderland.
pi_79353633
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:01 schreef quirigua het volgende:

[..]

Is dat zo ? En Wie Is De Vijand Dan, Die Ons Grondgebied (En Konigin) Gaat Aanvallen ?
Gaan We Die Es Flink Op Zijn (m/v) Bek Slaan, Ook Al Is Het In Buiten-Mongolie Zolang We Die Luchtmacht Nog Hebbuh. Ferm, Kameraden, Voor Volk En Vaderland.
Je bent het zusje van zhe-devilll?
pi_79353783
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind de oorlogsuitgaven van den haag veel te hoog ; ook al heet dat defensie ; wat defensie ??
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:01:33 #158
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_79358152
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:21 schreef quirigua het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind de oorlogsuitgaven van den haag veel te hoog ; ook al heet dat defensie ; wat defensie ??
Hoe hoog zijn die uitgaven dan? In percentage van BNP?
pi_79358984
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:01 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Hoe hoog zijn die uitgaven dan? In percentage van BNP?
8 á 9 miljard euri per jaar dacht ik ergens gelezen te hebben.

Rond de 1% ongeveer?
pi_79368650
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:52 schreef franske19 het volgende:

[..]

Hoe wou je anders minstens 20% bezuinigen op de begroting van defensie. Als je wat overblijft een beetje op peil wilt houden ontkom je niet aan het schrappen van minstens een krijgsmachtsonderdeel.

En ik volg het nieuws zeker wel en er zijn vele manieren waarop ons Nederlandse leger internationaal ingezet kan worden. Dat valt of staat zeker niet met wat straaljagers.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:44:37 #161
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_79369281
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:36 schreef VuilBek het volgende:
Voor de mensen die dat niet nog niet weten. Het totale JSF-project gaat (volgens de laatste berekeningen in februari) 5.7 miljard Euro kosten.
Doorvliegen met de F-16 kost ook heel veel geld en is een 30 jaar oud vliegtuig... Of wil je de luchtmacht afschaffen?

Bovendien krijgen we voor de JSF wel hoogwaardige werkgelegenheid..
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:25 schreef du_ke het volgende:

Hoe wou je anders minstens 20% bezuinigen op de begroting van defensie. Als je wat overblijft een beetje op peil wilt houden ontkom je niet aan het schrappen van minstens een krijgsmachtsonderdeel.
De laatste tanks mogen er wat mij betreft uit. Tenzij we ze gaan inzetten in de Marokkaanse rellen zijn die onnodig. En uiteraard geen geldverslindende missies meer naar Afghanistan, Ghana, Haïti en andere 3e wereld landen. Laat ze daar maar elkaar afmaken..
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:25 schreef du_ke het volgende:

En ik volg het nieuws zeker wel en er zijn vele manieren waarop ons Nederlandse leger internationaal ingezet kan worden. Dat valt of staat zeker niet met wat straaljagers.
De bescherming van ons eigen luchtruim is niet langer van belang?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_79369330
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:44 schreef Napalm het volgende:

[..]

Doorvliegen met de F-16 kost ook heel veel geld en is een 30 jaar oud vliegtuig... Of wil je de luchtmacht afschaffen?
Ja waarom niet? Desnoods koop je nog wat vervangende toestellen. Met de nieuwste trends meegaan kost bakken met geld.
quote:
Bovendien krijgen we voor de JSF wel hoogwaardige werkgelegenheid..
Die handvol banen kan je op een andere manier met een fractie van die half miljard per jaar ook wel organiseren.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:23:26 #163
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_79379950
Niks uitgeven aan defensie kost juist op de lange termijn veel meer geld.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:05:49 #164
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_79440606
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:23 schreef Illiberal het volgende:
Niks uitgeven aan defensie kost juist op de lange termijn veel meer geld.
Precies, dan moeten we straks allemaal arabisch leren spreken.

Defensie moet gewoon op peil blijven. De wereld zit nou eenmaal niet vol met lieverdjes die nooit oorlogje willen spelen met je.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_79440853
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:46 schreef du_ke het volgende:

Met de nieuwste trends meegaan kost bakken met geld.
Dat klopt, maar zou jij met maliënkolder en zwaard willen vechten tegen een modern leger?

Ik sluit niet uit dat er wat kan worden bezuinigd op defensie, maar het lijkt mij wel handig om fatsoenlijk materieel te hebben.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_79441406
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit dat er wat kan worden bezuinigd op defensie, maar het lijkt mij wel handig om fatsoenlijk materieel te hebben.
Dat zal met de aanschaf van de JSF nooit lukken.

En reken maar, die komt. Want daar is wel geld voor. Ondanks de 29 te bezuinigen miljarden.
pi_79443621
Ik zou zeggen zet zoveel mogelijk buitenlandse operaties stop, stop de aankoop van nieuw materieel, en zet soldaten in om Marokkaanse bendes te bestrijden, twee vliegen in één klap. Ik ben een Groenlinkser maar bendevorming is gewoon iets wat de politie niet aankan, wat de binnenlandse veiligheid bedreigt en wat om inzet van het leger vraagt. Geef die soldaten eindelijk iets nuttigs te doen, stuur ze met 500 man naar Gouda, Veenendaal en Slotervaart (liefst ook nog undercover om die lui goed aan te pakken) en laat ze het Hells Angels terrein op de Wenckebachweg ontruimen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_79444187
Groenlinks, de geweldzaamheid voorbij ?
Nieuw Groenlinks : Het Leger Is Nuttig.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:23:52 #169
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79445007
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Precies, dan moeten we straks allemaal arabisch leren spreken.

Defensie moet gewoon op peil blijven. De wereld zit nou eenmaal niet vol met lieverdjes die nooit oorlogje willen spelen met je.
Knappe Arabieren dan, ze moeten zich door heel Europa hebben vechten willen ze bij ons komen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 22 maart 2010 @ 14:08:23 #170
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_79446692
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Knappe Arabieren dan, ze moeten zich door heel Europa hebben vechten willen ze bij ons komen.
1 welgemikte raket en je hoeft niet heel Europa door hoor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_79446854
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 21:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Houzee
pi_79455963
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar zou jij met maliënkolder en zwaard willen vechten tegen een modern leger?

Fatsoenlijk materieel hoeft in het geweldsspectrum waarin onze luchtmacht veelal opereert niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Want het leger van onze ' tegenstanders' is veelal niet zo modern .
pi_79455978
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

1 welgemikte raket en je hoeft niet heel Europa door hoor.
Hoe zie je dat precies voor je?
pi_79456110
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:04 schreef du_ke het volgende:

Fatsoenlijk materieel hoeft in het geweldsspectrum waarin onze luchtmacht veelal opereert niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Want het leger van onze ' tegenstanders' is veelal niet zo modern .
Nou, laat ik het dan anders zeggen: als ik tegen een leger met maliënkolders en zwaarden moet vechten doe ik dat liever met een JSF dan met een karabijn.

But that's just me...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_79456155
F16 met een karabijn vergelijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')