Wat vooral goed helpt tegen speculeren is de goed liquide markt waarin het voor de speculant onmogelijk is een machtspositie te krijgen omdat prijzen zich snel aanpassen waardoor het voordeel verdwijnt voor de speculant. Zaken als een 'Tobin-tax' of andere marktbeperkingen helpen daar zeker niet bij.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:52 schreef Illiberal het volgende:
Als overheden minder klaar zouden staan met geld, dan zou dat "speculeren" ook minder voorkomen.
Wat? De luchtmacht is essentieel voor het verdedigen van ons grondgebied, luchtruim en het ondersteunen van onze grondtroepen. Weet niet of je een beetje het nieuws volgt maar onze luchtmacht wordt al 20 jaar lang ingezet in allerlei internationale conflict gebieden.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is dus een eenvoudig in te boeken bezuiniging. Als je rekent dat elk ministerie 20% moet besparen is het zeker te overwegen om de luchtmacht af te schaffen en de echt noodzakelijke onderdelen (en dat is een jachtbommenwerper niet) onder te brengen bij de andere defensieonderdelen.
Is dat zo ? En Wie Is De Vijand Dan, Die Ons Grondgebied (En Konigin) Gaat Aanvallen ?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:52 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat? De luchtmacht is essentieel voor het verdedigen van ons grondgebied, luchtruim en het ondersteunen van onze grondtroepen. Weet niet of je een beetje het nieuws volgt maar onze luchtmacht wordt al 20 jaar lang ingezet in allerlei internationale conflict gebieden.
Je bent het zusje van zhe-devilll?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:01 schreef quirigua het volgende:
[..]
Is dat zo ? En Wie Is De Vijand Dan, Die Ons Grondgebied (En Konigin) Gaat Aanvallen ?![]()
Gaan We Die Es Flink Op Zijn (m/v) Bek Slaan, Ook Al Is Het In Buiten-MongolieZolang We Die Luchtmacht Nog Hebbuh. Ferm, Kameraden, Voor Volk En Vaderland.
Nee, maar ik vind de oorlogsuitgaven van den haag veel te hoog ; ook al heet dat defensie ; wat defensie ??quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je bent het zusje van zhe-devilll?
Hoe hoog zijn die uitgaven dan? In percentage van BNP?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:21 schreef quirigua het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind de oorlogsuitgaven van den haag veel te hoog ; ook al heet dat defensie ; wat defensie ??
8 á 9 miljard euri per jaar dacht ik ergens gelezen te hebben.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:01 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Hoe hoog zijn die uitgaven dan? In percentage van BNP?
Hoe wou je anders minstens 20% bezuinigen op de begroting van defensie. Als je wat overblijft een beetje op peil wilt houden ontkom je niet aan het schrappen van minstens een krijgsmachtsonderdeel.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:52 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat? De luchtmacht is essentieel voor het verdedigen van ons grondgebied, luchtruim en het ondersteunen van onze grondtroepen. Weet niet of je een beetje het nieuws volgt maar onze luchtmacht wordt al 20 jaar lang ingezet in allerlei internationale conflict gebieden.
Doorvliegen met de F-16 kost ook heel veel geld en is een 30 jaar oud vliegtuig... Of wil je de luchtmacht afschaffen?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:36 schreef VuilBek het volgende:
Voor de mensen die dat niet nog niet weten. Het totale JSF-project gaat (volgens de laatste berekeningen in februari) 5.7 miljard Euro kosten.
De laatste tanks mogen er wat mij betreft uit. Tenzij we ze gaan inzetten in de Marokkaanse rellen zijn die onnodig. En uiteraard geen geldverslindende missies meer naar Afghanistan, Ghana, Haïti en andere 3e wereld landen. Laat ze daar maar elkaar afmaken..quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:25 schreef du_ke het volgende:
Hoe wou je anders minstens 20% bezuinigen op de begroting van defensie. Als je wat overblijft een beetje op peil wilt houden ontkom je niet aan het schrappen van minstens een krijgsmachtsonderdeel.
De bescherming van ons eigen luchtruim is niet langer van belang?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:25 schreef du_ke het volgende:
En ik volg het nieuws zeker wel en er zijn vele manieren waarop ons Nederlandse leger internationaal ingezet kan worden. Dat valt of staat zeker niet met wat straaljagers.
Ja waarom niet? Desnoods koop je nog wat vervangende toestellen. Met de nieuwste trends meegaan kost bakken met geld.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Doorvliegen met de F-16 kost ook heel veel geld en is een 30 jaar oud vliegtuig... Of wil je de luchtmacht afschaffen?
Die handvol banen kan je op een andere manier met een fractie van die half miljard per jaar ook wel organiseren.quote:Bovendien krijgen we voor de JSF wel hoogwaardige werkgelegenheid..
Precies, dan moeten we straks allemaal arabisch leren spreken.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:23 schreef Illiberal het volgende:
Niks uitgeven aan defensie kost juist op de lange termijn veel meer geld.
Dat klopt, maar zou jij met maliënkolder en zwaard willen vechten tegen een modern leger?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:46 schreef du_ke het volgende:
Met de nieuwste trends meegaan kost bakken met geld.
Dat zal met de aanschaf van de JSF nooit lukken.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat er wat kan worden bezuinigd op defensie, maar het lijkt mij wel handig om fatsoenlijk materieel te hebben.
Knappe Arabieren dan, ze moeten zich door heel Europa hebben vechten willen ze bij ons komen.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Precies, dan moeten we straks allemaal arabisch leren spreken.
Defensie moet gewoon op peil blijven. De wereld zit nou eenmaal niet vol met lieverdjes die nooit oorlogje willen spelen met je.
1 welgemikte raket en je hoeft niet heel Europa door hoor.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Knappe Arabieren dan, ze moeten zich door heel Europa hebben vechten willen ze bij ons komen.
Houzeequote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je bent het zusje van zhe-devilll?
Fatsoenlijk materieel hoeft in het geweldsspectrum waarin onze luchtmacht veelal opereert niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Want het leger van onze ' tegenstanders' is veelal niet zo modernquote:Op maandag 22 maart 2010 11:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zou jij met maliënkolder en zwaard willen vechten tegen een modern leger?
Ik sluit niet uit dat er wat kan worden bezuinigd op defensie, maar het lijkt mij wel handig om fatsoenlijk materieel te hebben.
Hoe zie je dat precies voor je?quote:Op maandag 22 maart 2010 14:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1 welgemikte raket en je hoeft niet heel Europa door hoor.
Nou, laat ik het dan anders zeggen: als ik tegen een leger met maliënkolders en zwaarden moet vechten doe ik dat liever met een JSF dan met een karabijn.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:04 schreef du_ke het volgende:
Fatsoenlijk materieel hoeft in het geweldsspectrum waarin onze luchtmacht veelal opereert niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Want het leger van onze ' tegenstanders' is veelal niet zo modern.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |