abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80114890
Je hebt iig een goed circuit waar ze toch 50+ keer langskomen Ligt er ook aan wat je wil zien en horen natuurlijk, maar zelf zou ik voor de Spitzkehre (hairpin) gaan, of anders bocht 2.
Where facts are few, experts are many.
pi_80117392
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:17 schreef bodylotion het volgende:
Ik wil dit seizoen met een paar jongens naar Hockenheim, zijn hier mensen die daar wel eens bi j een Grand Prix geweest zijn? Ik weet niet zo goed welke kaarten ik moet kopen
Een paar jaar geleden zaten we op tribune A of B in het stadiongedeelte. zicht op het hele stuk net voor start en finish, en ze rijden daar relatief langzaam. Een aanrader
pi_80117510
Innentribune? Daar denk ik namelijk overna, want dat is nog een beetje betaalbaar en als het goed is staat daar een scherm.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:42:27 #254
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80117554
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:38 schreef LeXX het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden zaten we op tribune A of B in het stadiongedeelte. zicht op het hele stuk net voor start en finish, en ze rijden daar relatief langzaam. Een aanrader
ja, daar zitten wij ook altijd
hebben dit jaar weer innentribune b, idd best leuke plaatsen..

een tip: NIET in een hotel overnachten, maar op een camping gaan staan
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80117660
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:42 schreef Schunckelstar het volgende:
een tip: NIET in een hotel overnachten, maar op een camping gaan staan
Dat is veel gezelliger idd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:12:10 #256
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_80118707
Heeft iemand ook foto's vanaf die tribuneplaats?
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:22:57 #257
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80119073
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:12 schreef bodylotion het volgende:
Heeft iemand ook foto's vanaf die tribuneplaats?
zal vanavond eens kijken of ik nog wat foto's heb
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80161981
Nog maar even onder de aandacht brengen...

[TK] Autosportboeken

Een hele hoop is al weg (bedankt sasquatsch!), nog beschikbaar zijn:
quote:
Gerald Donaldson – Formule I: De Autobiografie
Adam Cooper – Piers Courage: Last of the gentleman racers
Hans van der Klis – Dwars door de tarzanbocht
Christopher Hilton – Ayrton Senna: As time goes by
Michel Vaillant – Senna, het heilig vuur is al een bod op gedaan van 8,-
Rick Winkelman – In het Vizier
Dus sla je slag...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_80162011
Als ik het geld had kocht ik ze allemaal.

Helaas ben ik failliet

Suc6 met de verkoop
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80162022
Ow en ik bookmark hem even voor het geval ik straks weer geld heb, misschien heb je dan niet niet alles verkocht
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 11 april 2010 @ 00:28:42 #261
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80175398
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:12 schreef bodylotion het volgende:
Heeft iemand ook foto's vanaf die tribuneplaats?
deze foto's zijn vanaf de innentribune b gemaakt:


(met het scherm links)


blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 11 april 2010 @ 11:05:52 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_80180002
F1 ponders larger wheels for Michelin
Sunday, 11 April 2010 07:59
quote:
Leading Formula 1 figures have hinted that the sport could make technical changes to help entice a new tyre manufacturer into the fray, amid rumours that Michelin would like to return, but using 18 inch wheel rims rather than the current 13 inch style.

F1 has a tyre supply void to fill for 2011, when Bridgestone will depart after 14 years in the sport, many of them as sole supplier.

Reports emerging during the Malaysian Grand Prix weekend suggested that if Michelin was to come back, it would like to run wheels more in line with those featuring in its sportscar programmes.

Williams technical director Sam Michael believes 18 inch wheels would be a good move for F1.


"I personally think it’s a great idea; I’d love to do that," he said.

"I think it brings Formula 1 into the modern world if you like.

"The problem with having a 13-inch wheel rim at the moment – it’s a very specific tyre.

"And although tyre companies like Avon and Kumho and Michelin and Bridgestone and Goodyear make tyres like that, they are very specific to Formula 1-type racing.

"So if you went towards an 18-inch rim, I think it’s a good thing for the sport to protect itself for the future because tonnes of people make 18-inch tyres.

"They’re used on sports cars all the time, and they’re much closer to a road car tyre.

"So if someone sees the tyre on a Formula 1 car, whether it’s a slick tyre or even the wet tyres, they’ll say ‘actually, that just looks like the thing that’s on my M3’ or something like that."

Mercedes' Ross Brawn said it was important that F1 was willing to meet tyre companies' requests.

"I think for any tyre supplier coming into Formula 1, we need to respect their objectives and try to match them with the objectives of the teams," he said.

"Because if we sort of put our hand up and say ‘you can’t make any changes, this is the only thing we’ll accept’, we won’t be as attractive as we could be."

His concern about an 18 inch wheel move was that it could result in major design changes that could be tough on the smaller teams.

"What we just need to [ensure] is that we don’t instantly make redundant some of the cars of the smaller teams – we need to avoid that possibility," said Brawn.

"But I think it’s perfectly feasible to apply constraint in the regulations initially, but loosen them later to where you have to have suspension that would fit within a 13-inch wheel.

"You wouldn’t immediately massively disadvantage the small teams who maybe want to keep their survival cells and their pieces to carry on.

"We want to find a good solution that gives a challenge to Michelin, or whoever it is that wants to come into Formula 1, that they can see merit in coming in.

"And if that means an 18-inch wheel then I think Formula 1 is very open-minded about what’s needed."
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=48192&PO=48192
  zondag 11 april 2010 @ 21:04:56 #263
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_80201810
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:28 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

deze foto's zijn vanaf de innentribune b gemaakt:

[ afbeelding ]
(met het scherm links)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks
Er staat nu volgens het kaartje ook een tv scherm recht tegenover.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_80234054
quote:
Koreaanse Grand Prix loopt mogelijk gevaar

12 april 2010

Volgens berichten in de Duitse pers is het goed mogelijk dat de Grand Prix van Korea, die gepland staat voor 24 oktober, zal worden geannuleerd. De bouwwerkzaamheden zouden flinke vertraging hebben opgelopen, waardoor het circuit niet op tijd opgeleverd kan worden.
Hermann Tilke, die alle Formule 1-circuits ontwerpt, is normaal gesproken ook betrokken als aannemer bij al zijn projecten. Korea vormt daarop een uitzondering en de Duitser is bang dat de race van dit jaar niet zal doorgaan. "Voor de eerste keer ben ik bang dat een circuit niet op tijd af zal zijn", zei hij tegen het Duitse blad Focus.

Volgens Focus is Bernie Ecclestone direct na de Grand Prix van Maleisië naar Korea gevlogen om met eigen ogen te zien hoe de situatie ervoor staat. In de komende dagen zou hij een beslissing nemen over het al dan niet doorgaan van de race.

Momenteel is er geen vervangende race gepland. Mocht dat zo blijven indien Korea niet doorgaat, is er een maand rust tussen de Japanse en Braziliaanse Grands Prix.
GPupdate.net
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 18:06:17 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80234084
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:05 schreef Trystar het volgende:

[..]

GPupdate.net
Nieuws is al ingehaald:
Organisator: "Bouw circuit Korea op schema"
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 april 2010 @ 18:30:51 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_80234845
FIA Press release over Briatore en Symonds

Press Release

Tribunal De Grande Instance

12/04/2010

The decision handed down by the Tribunal de Grande Instance of Paris on 5 January 2010 at the request of Mr Flavio Briatore and Mr Pat Symonds, which the FIA has appealed, revealed a poor understanding of how the disciplinary procedure before the World Motor Sport Council (WMSC) works. In accordance with the undertakings made by the FIA President during his campaign, it will be proposed at the next General Assembly, at the end of 2010, that a structural reform, on which the FIA Statutes Review Commission is currently working, be adopted to prevent other misunderstandings.

In the meantime, at its meeting in Bahrain on 11 March 2010, the WMSC decided on the one hand to adopt a Code of Practice to clarify the working of its disciplinary procedure, and on the other hand to give the FIA President full authority to seek a definitive outcome, whether judicial or extrajudicial, to the disputes with Mr Flavio Briatore and Mr Pat Symonds, best preserving the interests of the FIA.

After discussions between their lawyers and those of the FIA, Mr Flavio Briatore and Mr Pat Symonds have each made a settlement offer to the FIA President with a view to putting an immediate end to the legal proceedings.

Each of them recognising his share of responsibility for the deliberate crash involving the driver Nelson Piquet Junior at the 2008 Grand Prix of Singapore, as "Team Principal" of Renault F1 where Mr Flavio Briatore is concerned, they have expressed their regrets and presented their apologies to the FIA.

They have undertaken to abstain from having any operational role in Formula One until 31 December 2012, as well as in all the other competitions registered on the FIA calendars until the end of the 2011 sporting season.

They have also abandoned all publicity and financial measures resulting from the judgment of 5 January 2010, as well as any further action against the FIA on the subject of this affair.

In return, they have asked the FIA to abandon the ongoing appeal procedure, but without the FIA recognising the validity of the criticisms levelled against the WMSC’s decision of 21 September 2009, as well as to waive the right to bring any new proceedings against them on the subject of this affair.

Considering that the judgment of 5 January 2010 concerned only the form and not the substance of the WMSC’s decision of 21 September 2009, and that the undertakings and renunciation of all claims expressed by Mr Flavio Briatore and Mr Pat Symonds are in line with what the WMSC is seeking, the FIA President has considered that it is in the best interests of the FIA not to allow the perpetuation of these legal disputes, which have received a great deal of media coverage and which, regardless of the outcome, are very prejudicial to the image of the FIA and of motor sport, and thus to accept this settlement solution, thereby putting an end to this affair.

http://www.fia.com/en-GB/(...)es/fia_tribunal.aspx
pi_80236129
quote:
Renault sure to overtake Mercedes

Renault's technical director James Allison is adamant his team can overtake rival Mercedes GP in terms of performance in the upcoming races.

"I think we can because at the moment they're only just ahead of us on qualifying pace, whereas we seemed to have the edge on race pace in Malaysia," said Allison on Monday.

"We will have more updates in China, including a new floor and an alternative front wing.

"Although this might not be enough to get ahead of Mercedes in qualifying trim, it should move us closer to their tail. And if we can jump ahead of them at the start of a race, I'm confident we have the pace to stay ahead."

Renault is 14 points behind current champion Mercedes in the constructors' championship after the first three races of the season.

Allison is confident that Renault's aggressive approach to development this year will pay dividends.

"We have made no secret of our intention to develop our car aggressively during 2010," he said. "Aggressive development means having effective ideas and getting them to the track as fast as possible.

"Our current rate of aerodynamic development is at an all-time high; it's at least double that of last year. The factory is also pulling out all the stops to get our ideas to the car in around half the time compared with last year."

And he reckons the team has achieved the maximum possible in the first trio of races, with Robert Kubica having finished second in Australia and fourth in Malaysia.

"I think we've achieved as much as we could have realistically hoped for because our results have exceeded the current level of competitiveness of the car," Allison added.

"We've made the most of the opportunities that have been presented to us and we have scored some strong results, which is a great way to start the season."
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:57:05 #268
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80272635
quote:
Briatore en Symonds vanaf 2013 weer welkom in F1
12 april 2010

Flavio Briatore en Pat Symonds mogen vanaf 2013 weer in de Formule 1 werken. Dat maakte de FIA maandagavond bekend in een verklaring. Daarmee komt een einde aan een juridische strijd die begon nadat Briatore tot een levenslange schorsing werd veroordeeld vanwege zijn aandeel in het crashschandaal van vorig jaar.

De afgelopen weken hebben de advocaten van Briatore, Symonds en de FIA uitvoerig met elkaar overlegd om tot een schikking te komen. Het duo heeft daarbij erkend betrokken te zijn geweest bij de opdracht om Nelson Piquet opzettelijk te laten crashen in de Grand Prix van Singapore van 2008, en heeft daar ook spijt voor betuigd.

In 2010 en 2011 mogen ze helemaal niet werkzaam zijn in een aan de FIA verbonden kampioenschap en in 2012 ook nog niet in de Formule 1. Verder ziet het duo ook af van verdere juridische stappen en eventuele schadevergoedingen.

Briatore heeft later op de dag nog een verklaring afgegeven waarin hij wel zijn verantwoording voor het incident erkent, maar ontkent dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan het vergrijp zelf.
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80274560
quote:
Force India hopes to leapfrog Renault

Force India boss Vijay Mallya is hopeful his team can match and leapfrog Renault in this year's championship after a strong start to the season.

The Silverstone-based squad has enjoyed its best start to a season to date, having scored 18 points in the first three races, and is 12 behind Renault, fifth in the standings.

But despite Renault's impressive start to the campaign, Mallya is confident his team can continue making progress and catch up with the French squad.

"The grid is very tight as we saw in Malaysia and Australia and there's no clear delineation between the front and the midfield," said Mallya. "The most important at this stage is that we are still up there fighting.

"Renault look very strong right now but there's still a lot more races to go this year and we have a clear direction about where we are going that will keep us with them, or hopefully leapfrog them.

"The drivers are confident and the team is working well so I think fifth is still realistic."

The Indian team boss admitted he has been delighted with the progress made so far by Force India, something he reckons is down to hard work.

"At the start of the season I said we wanted to be regular points finishers and here we are, three races in, with three points' finishes," he said. "It's very pleasing when you see just how far we've come in one year: after three races in 2009 we had nul points and were tenth.

"The difference, I believe, has been keeping the focus on what we want to do. We've kept our heads down, got on with the job and to a certain extent kept out of what the other teams are doing - we've focussed on our own game. It's a real credit to Mark Smith and his team that we've got the points we have.

"The team at Brackley and Silverstone are tight-knit, efficient and the results are now coming through."
Mercedes GP moet gaan oppassen.
quote:
Ferrari: No worries on engine situation

Ferrari is adamant there are no reasons to be worried about the reliability of its engines following an in-depth analysis on its failures in Malaysia.

Fernando Alonso was forced into retirement from the Sepang race after his power unit failed with two laps to go, on the same weekend that the Sauber team, also using Ferrari units, suffered engine problems.

The team had made precautionary engines changes in the season-opening Bahrain Grand Prix, leading to fears about its engine allocation for the rest of the season.

Ferrari said on Tuesday, however, that the engines have no issues and they will be used again in this weekend's Chinese Grand Prix.

And engine chief Luca Marmorini also revealed that the problems suffered by Alonso in Malaysia were probably related to the fact that he had to use it differently due to a problem with his gearbox.

"We have carried out an in-depth study into what happened and the two problems are not related to one another," Marmorini told Ferrari's website. "In Sepang, Fernando's engine suffered a structural failure, of a type we had never seen during the winter.

"We believe there was a role played by the unusual way in which the driver had to use the engine during the race, because of the gear selection problems he experienced right from the start. Additionally, there is no connection with the problem the Sauber team experienced on the engine front at the last race, which we believe was down to an issue with electronic sensors.

"Each car has eight engines it can use per driver over the season and we plan our useage strategy around this. As a precaution, we opted not to use the Bahrain race engines in Australia, but they will be used in China, having concluded that they are fit for purpose, despite what happened at the Sakhir circuit."

Marmorini, whose team is leading both championships ahead of the Shanghai race, says the Maranello outfit has reasons to be very pleased about its pace so far.

"I'm happy because I think the Ferrari package is quick, even if it could always be quicker of course," he added.

"Having said that, our pace in the race can give cause for satisfaction on the engine and car side, even if we still have much work to do on the engine front, getting even more out of it, working within the restrictions of the current regulations."

The engine boss also admitted it has been very hard to judge the unit's true performance so far given the unusual race conditions.

"Unfortunately, I would say that so far, it is impossible to have a clear picture of how this side of the package is working, as there has not been a single race weekend not affected by the weather," Marmorini said. "In wet conditions, fuel consumption is a bit harder to control and becomes a less important factor.

"It's fair to say we have done a good job so far, based on work carried out last winter, but we continue to work on this aspect of engine behaviour to improve still further. Once we have a race weekend that is completely dry, we will get a clearer picture of where we stand."
pi_80330977
Die qualyronde Vettel in Australië was echt sick..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_80332256
Weinig nieuws de laatste tijd.... of ligt dat aan mij?

[Piet Paulusma] En nu.... Even naar het weer van morgen [/Piet Paulusma]
quote:

Weersverwachting Shanghai


Dit weekend is het Formule 1 circus te gast in China. Op het circuit van Shanghai kunnen de gastheren, net zoals verleden jaar rekenen op een natte race. Of het net zo erg zal worden als 2009 is de vraag maar de kans hierop is groot. De safety-car zal ongetwijfeld aan het werk moeten. De kans bestaat dat het qua weer een kopie gaat worden van de race van het afgelopen seizoen.
shanghai_thermometer.jpg Ondanks de regen was de race van 2009 best het aankijken waard. Het weer was verantwoordelijk voor een start van de race waarbij de safetycar de eerste acht rondjes de snelste rondetijd wist neer te zetten. Vettel pakte zijn eerste nummer 1 podium voor Red Bull etc, dus aantrekkelijk was het zeker te noemen.
De gastheren op het circuit van Shanghai kunnen ook dit jaar hun borst letterlijk en figuurlijk weer nat maken. De voorspellingen van dit weekend zijn niet bepaald een voorbode van een zonovergoten race. Zoals het nu lijkt zou de race, net als afgelopen keer, wel eens in het water kunnen vallen.

Vrijdag : De trainingsdag is op zich niet eens zo slecht te noemen. De temperatuur laat wat te wensen over maar het is droog. Echt warm is het dus niet, het kwik blijft steken op 14 graden Celsius. De wind is zwak en komt uit het oosten met een windkracht drie. De luchtvochtigheid is laag, plusminus 55%. Ondanks de lichte bewolking is de kans op neerslag volgens de lokale weercollega's slechts 5%. 's Avonds gaat het koud worden. Het kwik zal in de loop van de avond/nacht dalen naar zo'n zes graden. Geen echt wereldschokkende ervaringen dus voor deze dag.

Zaterdag : De zaterdag is niet veel anders als gisteren, behalve dat het iets warmer gaat worden. De temperatuur loopt in de middag op naar 19 graden Celsius. Wel is er wat meer bewolking maar ook hieruit is geen neerslag te verwachten. De kans hierop schatten ze op 15%. Luchtvochtigheid is door de bewolking wel iets opgelopen naar zo'n 65%. De wind blijft zwak en blijft uit de oosthoek komen met kracht 3. In de loop van de avond neemt de bewolking toe en hieruit zal hoogstwaarschijnlijk 's nachts al de eerste regen gaan vallen.De kwalificatiedag zal dus voor de strategen van de teams wel wat hoofdbrekens op gaan leveren. Op een droge baan een goede setup zien te vinden voor een natte race is niet eenvoudig.

Zondag : Regenrace. Dat is wat de lokale weergoden mij voorspellen. Het blijft moeilijk om precies te voorspellen wanneer de regen valt maar de kans dat deze tijdens de race omlaag komt ligt boven de 80%. De temperatuur is wel opgelopen naar 22 graden Celcius. Tijdens de buien zal dit iets lager zijn. Door de neerslag van de afgelopen nacht, en van de zondag zelf, loopt de luchtvochtigheid op naar 75 tot 85%. De wind is nagenoeg verdwenen en als deze al voelbaar is, windkracht 2, zal deze dwarrelen uit zuid-oost tot zuid-westelijke richting. De bewolking heeft de overhand en de kans op een zonnestraaltje is vrijwel uitgesloten.

Het blijft moeilijk om precies te voorspellen waar en wanneer regen zal vallen. De afgelopen keer dacht ik ook dat de race nat zou worden maar de regen viel nu weer net niet tijdens de race. Toch geven de voorspellers de kans regenrace zo'n 85%. Jammer voor het publiek, maar dit jaar komt de meeste spanning tijdens een race toch wel vanaf een natte baan. Droog tijdens een wedstrijd is nu niet echt een deel van het leven dat overloopt van extase. Hoe dan ook.......laten we hopen op een sportieve en spannende race.
pi_80332359
quote:
Op zondag 11 april 2010 11:05 schreef Tarado het volgende:
F1 ponders larger wheels for Michelin
Sunday, 11 April 2010 07:59
[..]

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=48192&PO=48192
het wachten is op de eerste F1 auto met spinners
pi_80351449
Ben toch wel bang dat die 18" velgen + banden de Formule 1 wagen nog lelijker maken

Krijg je een beetje dit effect :



m.a.w. onder een Formule (1) wagen/singe seater horen gewoon banden met een hoge wang....
pi_80351700
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:45 schreef Meike26 het volgende:
Ben toch wel bang dat die 18" velgen + banden de Formule 1 wagen nog lelijker maken

Krijg je een beetje dit effect :

[ afbeelding ]

m.a.w. onder een Formule (1) wagen/singe seater horen gewoon banden met een hoge wang....
sorry ... maar onzin.
Calm down, please!
pi_80353049
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:42 schreef Salatrel het volgende:

[..]

het wachten is op de eerste F1 auto met spinners
Ik zie Team F1usa al een contract afsluiten met chip foose
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 21:16:13 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80359879
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80365389
You're the man.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:11:53 #278
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_80374613
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:45 schreef Meike26 het volgende:
Ben toch wel bang dat die 18" velgen + banden de Formule 1 wagen nog lelijker maken

Krijg je een beetje dit effect :

[ afbeelding ]

m.a.w. onder een Formule (1) wagen/singe seater horen gewoon banden met een hoge wang....


Indy heeft op dit mmoment 15"


is zo gek nog niet.

betekent wel dat de hele ophanging opnieuw moet omdat door de enorme hoeveelheid downforce tegenwoordig de vering van een F1 ontzettend hard is en de band een heleboel voor z'n rekening nam.
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:26:36 #279
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80375160
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik zie Team F1usa al een contract afsluiten met chip foose


En dan is het zeker wachten op een team van OCC in de MotoGP
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:27:45 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80375206
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:11 schreef bodylotion het volgende:
betekent wel dat de hele ophanging opnieuw moet omdat door de enorme hoeveelheid downforce tegenwoordig de vering van een F1 ontzettend hard is en de band een heleboel voor z'n rekening nam.
Met als gevolg dat de bestuurbaarheid vermoedelijk zal afnemen. En dat is weer slecht voor de veiligheid en het inhalen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:35:38 #281
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80375470
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:11 schreef bodylotion het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Indy heeft op dit mmoment 15"
[ afbeelding ]

is zo gek nog niet.

betekent wel dat de hele ophanging opnieuw moet omdat door de enorme hoeveelheid downforce tegenwoordig de vering van een F1 ontzettend hard is en de band een heleboel voor z'n rekening nam.
18'is te imo. 15 of 16 zou wel kunnen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_80380791
Le Mans Prototypen (LMP 1 en 2) rijden ook met 18 inch velgen. En bijna iedere autosportklasse gebuikt 15 of 18 inch. Dus die problemen met downforce zie ik niet zo.



En de banden zullen niet (veel) groter worden. Eerder worden de wangen smaller, waardoor de banden ook makkelijker op te warmen zijn. Dus hebben we ook geen bandenwarmers meer nodig.

Al met al zie ik alleen maar voordelen. Zowel in kosten (geen aparte velgen meer nodig) als in gebruik.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:06:18 #283
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_80380957
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
Zowel in kosten (geen aparte velgen meer nodig) ...
Hoe zie jij dat? F1-spec is toch wel heel wat anders dan wat ze onder andere klassen schroeven.
Calm down, please!
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:20:50 #284
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_80381539
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
Le Mans Prototypen (LMP 1 en 2) rijden ook met 18 inch velgen. En bijna iedere autosportklasse gebuikt 15 of 18 inch. Dus die problemen met downforce zie ik niet zo.

[ afbeelding ]

En de banden zullen niet (veel) groter worden. Eerder worden de wangen smaller, waardoor de banden ook makkelijker op te warmen zijn. Dus hebben we ook geen bandenwarmers meer nodig.

Al met al zie ik alleen maar voordelen. Zowel in kosten (geen aparte velgen meer nodig) als in gebruik.
De ophanging kan minder stijf omdat de banden minder schokken absorberen door de wang die dunner is. En je wilt een auto zo stijf mogelijk (als het droog is tenminste)
Het is zeker niet goedkoper om nieuwe velgen te introduceren omdat teams de ophanging opnieuw moeten ontwerpen.
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:26:27 #285
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_80381763
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:20 schreef bodylotion het volgende:

[..]

De ophanging kan minder stijf omdat de banden minder schokken absorberen door de wang die dunner is. En je wilt een auto zo stijf mogelijk (als het droog is tenminste)
Het is zeker niet goedkoper om nieuwe velgen te introduceren omdat teams de ophanging opnieuw moeten ontwerpen.
Dat zal toch wel vallen binnen het afstellingsbereik van de huidige ophanging-systemen?

Trouwens ... F1 wagens worden doorgaans ieder jaar wel helemaal opnieuw ontworpen
Calm down, please!
pi_80386706
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat? F1-spec is toch wel heel wat anders dan wat ze onder andere klassen schroeven.
Maar dat hoeft dan niet meer, waardoor ze bijvoorbeeld dezelfde velgen kunnen gebruiken als in de LMS. Scheelt weer kosten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:32:22 #287
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80387176
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar dat hoeft dan niet meer, waardoor ze bijvoorbeeld dezelfde velgen kunnen gebruiken als in de LMS. Scheelt weer kosten.
Eigenlijk is het dus een homologatie

Als ze dan ook raceklasse overkoepelende banden gaan gebruiken dan zijn de kosten helemaal terug te brengen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:24:53 #288
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_80389381
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar dat hoeft dan niet meer, waardoor ze bijvoorbeeld dezelfde velgen kunnen gebruiken als in de LMS. Scheelt weer kosten.
Sorry maar ik denk toch echt dat velgen voor de F1 altijd specifiek voor de F1 gemaakt zullen worden.
Zo'n veld wel eens beet gehad? Lijkt wel gemaakt van lucht!
Calm down, please!
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:13:33 #289
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80391382
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:24 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Sorry maar ik denk toch echt dat velgen voor de F1 altijd specifiek voor de F1 gemaakt zullen worden.
Zo'n veld wel eens beet gehad? Lijkt wel gemaakt van lucht!
tenzij de F1 spec voor andere klassen ook vcerplicht wordt gesteld

De kosten per eenheid liggen nu misschien hoger, maar door grotere hoeveelheden te produceren kan het best wel eens behoorlijk kostenverlagend zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:50:20 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80392529
Van de week een presentatie gezien van Ian Goddard, engineer bij Renault. Die was een verhaal aan het vertellen over ontwerpsoftware voor de auto. Hij had het ook over de dubbele diffuser en dat Renault die 2 races eerder had dan de andere teams (na Brawn dus ), en dat die werd ingevlogen door de prive jet van Briatore
The line is a dot to you!
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:53:06 #291
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80392628
wel toepasselijk hier denk ik





Screens van F1 2010, voor de PS3, 360 (en PC?). Komt in september uit
The line is a dot to you!
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:00:18 #292
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_80392833
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat zal toch wel vallen binnen het afstellingsbereik van de huidige ophanging-systemen?

Trouwens ... F1 wagens worden doorgaans ieder jaar wel helemaal opnieuw ontworpen
de laatste jaren wel ja, omdat de regels telkens veranderen. Ferrari startte begin 2000 ook niet steeds met een nieuwe auto, en dat is een van de rijkste teams.
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:08:45 #293
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80393017
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:53 schreef kepler het volgende:
wel toepasselijk hier denk ik

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Screens van F1 2010, voor de PS3, 360 (en PC?). Komt in september uit
de graphics zijn best goed, maar hopelijk word de gameplay beter en wat minder arcade als voorgaande edities
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:14:32 #294
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_80393220
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:08 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

de graphics zijn best goed, maar hopelijk word de gameplay beter en wat minder arcade als voorgaande edities
editie F1 2009...

Gameplay was wel oké alleen de pitstops duurden 6 seconden!!! langer dan de concurrentie en je banden waren na 7 ronden gaar!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:19:02 #295
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80393351
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

editie F1 2009...

Gameplay was wel oké alleen de pitstops duurden 6 seconden!!! langer dan de concurrentie en je banden waren na 7 ronden gaar!
moet eerlijk zeggen dat ik die nooit gespeeld heb
heb wel elke jaargang op de ps2 gespeeld, en dat vond ik vrij belabberd.. spinnen was zo goed als onmogelijk,
en als ie dan al een keer ging was het een 360 en kon je weer gewoon verder
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:01:24 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80394769
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:08 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

de graphics zijn best goed, maar hopelijk word de gameplay beter en wat minder arcade als voorgaande edities
De vorige ontwikkelaar was Sony, de game wordt nu gemaakt door Codemasters. Ze hebben ook een simulatie-mode/game beloofd
The line is a dot to you!
pi_80412046
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_80420174
quote:
Cooper Avon enters race for 2011 tyres

Cooper Avon has emerged as a surprise late contender to supply Formula 1 tyres next season, AUTOSPORT has learned, despite teams having agreed in principle a deal with Michelin.

After weeks of discussions between F1 teams and Michelin about the French tyre manufacturer returning to the sport next season, high level sources have revealed that an official offer for a 2011 deal has now been proposed in writing to the Formula One Teams' Association (FOTA).

While what is proposed is believed to have the support of every team, the move still needs ratification from the FIA and F1 commercial boss Bernie Ecclestone before it can be put into practice.

However, despite the teams being keen on the Michelin plans - which will include a switch to 18-inch wheels – sources claim that Bernie Ecclestone is not in favour of such a move, and is instead believed to be keen on a different tyre manufacturer getting involved.

AUTOSPORT understands that FOTA representatives are now hoping to meet Ecclestone at the Chinese Grand Prix on Sunday to try and sort out the situation – with him not having yet informed teams what his own preferred route for 2011 is.

A source told AUTOSPORT: "We want to know by the Spanish Grand Prix what tyres we are running in 2011. That is why we plan to meet with Ecclestone on Sunday to see what his idea is."

Sources suggest that Ecclestone is pushing for a deal with Cooper Avon. It is possible that the tyre manufacturer could use former Bridgestone personnel to help service the tyres and ensure it is operating at a level that will satisfy F1 teams.

FOTA has now ruled out any hope of Bridgestone being persuaded to remain in the sport – even as supplier to a few teams – despite a push by the teams to try and convince the Japanese manufacturer to remain after this season.
pi_80515741
Ferrari ontkent heibel tussen Alonso en Massa
2e bericht hierover. Zou Massa dan toch not amused zijn, maar mag hij dat, om PR-technische reden, niet publiekelijk zeggen?
pi_80515821
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:27 schreef Ermanon het volgende:
Ferrari ontkent heibel tussen Alonso en Massa
2e bericht hierover. Zou Massa dan toch not amused zijn, maar mag hij dat, om PR-technische reden, niet publiekelijk zeggen?
Tuurlijk. Wat denk je zelf? Dat ie het er mee eens was hoe Alonso dat deed?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')