quote:Op donderdag 15 april 2010 17:45 schreef Meike26 het volgende:
Ben toch wel bang dat die 18" velgen + banden de Formule 1 wagen nog lelijker maken![]()
Krijg je een beetje dit effect :
[ afbeelding ]
m.a.w. onder een Formule (1) wagen/singe seater horen gewoon banden met een hoge wang....
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik zie Team F1usa al een contract afsluiten met chip foose
Met als gevolg dat de bestuurbaarheid vermoedelijk zal afnemen. En dat is weer slecht voor de veiligheid en het inhalen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:11 schreef bodylotion het volgende:
betekent wel dat de hele ophanging opnieuw moet omdat door de enorme hoeveelheid downforce tegenwoordig de vering van een F1 ontzettend hard is en de band een heleboel voor z'n rekening nam.
18'is te imo. 15 of 16 zou wel kunnenquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:11 schreef bodylotion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Indy heeft op dit mmoment 15"
[ afbeelding ]
is zo gek nog niet.
betekent wel dat de hele ophanging opnieuw moet omdat door de enorme hoeveelheid downforce tegenwoordig de vering van een F1 ontzettend hard is en de band een heleboel voor z'n rekening nam.
Hoe zie jij dat? F1-spec is toch wel heel wat anders dan wat ze onder andere klassen schroeven.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
Zowel in kosten (geen aparte velgen meer nodig) ...
De ophanging kan minder stijf omdat de banden minder schokken absorberen door de wang die dunner is. En je wilt een auto zo stijf mogelijk (als het droog is tenminste)quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
Le Mans Prototypen (LMP 1 en 2) rijden ook met 18 inch velgen. En bijna iedere autosportklasse gebuikt 15 of 18 inch. Dus die problemen met downforce zie ik niet zo.
[ afbeelding ]
En de banden zullen niet (veel) groter worden. Eerder worden de wangen smaller, waardoor de banden ook makkelijker op te warmen zijn. Dus hebben we ook geen bandenwarmers meer nodig.
Al met al zie ik alleen maar voordelen. Zowel in kosten (geen aparte velgen meer nodig) als in gebruik.
Dat zal toch wel vallen binnen het afstellingsbereik van de huidige ophanging-systemen?quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
De ophanging kan minder stijf omdat de banden minder schokken absorberen door de wang die dunner is. En je wilt een auto zo stijf mogelijk (als het droog is tenminste)
Het is zeker niet goedkoper om nieuwe velgen te introduceren omdat teams de ophanging opnieuw moeten ontwerpen.
Maar dat hoeft dan niet meer, waardoor ze bijvoorbeeld dezelfde velgen kunnen gebruiken als in de LMS. Scheelt weer kosten.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat? F1-spec is toch wel heel wat anders dan wat ze onder andere klassen schroeven.
Eigenlijk is het dus een homologatiequote:Op vrijdag 16 april 2010 15:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dan niet meer, waardoor ze bijvoorbeeld dezelfde velgen kunnen gebruiken als in de LMS. Scheelt weer kosten.
Sorry maar ik denk toch echt dat velgen voor de F1 altijd specifiek voor de F1 gemaakt zullen worden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dan niet meer, waardoor ze bijvoorbeeld dezelfde velgen kunnen gebruiken als in de LMS. Scheelt weer kosten.
tenzij de F1 spec voor andere klassen ook vcerplicht wordt gesteldquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Sorry maar ik denk toch echt dat velgen voor de F1 altijd specifiek voor de F1 gemaakt zullen worden.
Zo'n veld wel eens beet gehad?Lijkt wel gemaakt van lucht!
de laatste jaren wel ja, omdat de regels telkens veranderen. Ferrari startte begin 2000 ook niet steeds met een nieuwe auto, en dat is een van de rijkste teams.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat zal toch wel vallen binnen het afstellingsbereik van de huidige ophanging-systemen?
Trouwens ... F1 wagens worden doorgaans ieder jaar wel helemaal opnieuw ontworpen
de graphics zijn best goed, maar hopelijk word de gameplay beter en wat minder arcade als voorgaande editiesquote:Op vrijdag 16 april 2010 17:53 schreef kepler het volgende:
wel toepasselijk hier denk ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Screens van F1 2010, voor de PS3, 360 (en PC?). Komt in september uit
editie F1 2009...quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
de graphics zijn best goed, maar hopelijk word de gameplay beter en wat minder arcade als voorgaande edities
moet eerlijk zeggen dat ik die nooit gespeeld hebquote:Op vrijdag 16 april 2010 18:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
editie F1 2009...
Gameplay was wel oké alleen de pitstops duurden 6 seconden!!! langer dan de concurrentie en je banden waren na 7 ronden gaar!
De vorige ontwikkelaar was Sony, de game wordt nu gemaakt door Codemasters. Ze hebben ook een simulatie-mode/game beloofdquote:Op vrijdag 16 april 2010 18:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
de graphics zijn best goed, maar hopelijk word de gameplay beter en wat minder arcade als voorgaande edities
quote:Cooper Avon enters race for 2011 tyres
Cooper Avon has emerged as a surprise late contender to supply Formula 1 tyres next season, AUTOSPORT has learned, despite teams having agreed in principle a deal with Michelin.
After weeks of discussions between F1 teams and Michelin about the French tyre manufacturer returning to the sport next season, high level sources have revealed that an official offer for a 2011 deal has now been proposed in writing to the Formula One Teams' Association (FOTA).
While what is proposed is believed to have the support of every team, the move still needs ratification from the FIA and F1 commercial boss Bernie Ecclestone before it can be put into practice.
However, despite the teams being keen on the Michelin plans - which will include a switch to 18-inch wheels – sources claim that Bernie Ecclestone is not in favour of such a move, and is instead believed to be keen on a different tyre manufacturer getting involved.
AUTOSPORT understands that FOTA representatives are now hoping to meet Ecclestone at the Chinese Grand Prix on Sunday to try and sort out the situation – with him not having yet informed teams what his own preferred route for 2011 is.
A source told AUTOSPORT: "We want to know by the Spanish Grand Prix what tyres we are running in 2011. That is why we plan to meet with Ecclestone on Sunday to see what his idea is."
Sources suggest that Ecclestone is pushing for a deal with Cooper Avon. It is possible that the tyre manufacturer could use former Bridgestone personnel to help service the tyres and ensure it is operating at a level that will satisfy F1 teams.
FOTA has now ruled out any hope of Bridgestone being persuaded to remain in the sport – even as supplier to a few teams – despite a push by the teams to try and convince the Japanese manufacturer to remain after this season.
Tuurlijk. Wat denk je zelf? Dat ie het er mee eens was hoe Alonso dat deed?quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:27 schreef Ermanon het volgende:
Ferrari ontkent heibel tussen Alonso en Massa
2e bericht hierover. Zou Massa dan toch not amused zijn, maar mag hij dat, om PR-technische reden, niet publiekelijk zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |