abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 21:16:13 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80359879
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80365389
You're the man.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:11:53 #278
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_80374613
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:45 schreef Meike26 het volgende:
Ben toch wel bang dat die 18" velgen + banden de Formule 1 wagen nog lelijker maken

Krijg je een beetje dit effect :

[ afbeelding ]

m.a.w. onder een Formule (1) wagen/singe seater horen gewoon banden met een hoge wang....


Indy heeft op dit mmoment 15"


is zo gek nog niet.

betekent wel dat de hele ophanging opnieuw moet omdat door de enorme hoeveelheid downforce tegenwoordig de vering van een F1 ontzettend hard is en de band een heleboel voor z'n rekening nam.
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:26:36 #279
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80375160
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik zie Team F1usa al een contract afsluiten met chip foose


En dan is het zeker wachten op een team van OCC in de MotoGP
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:27:45 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80375206
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:11 schreef bodylotion het volgende:
betekent wel dat de hele ophanging opnieuw moet omdat door de enorme hoeveelheid downforce tegenwoordig de vering van een F1 ontzettend hard is en de band een heleboel voor z'n rekening nam.
Met als gevolg dat de bestuurbaarheid vermoedelijk zal afnemen. En dat is weer slecht voor de veiligheid en het inhalen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:35:38 #281
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80375470
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:11 schreef bodylotion het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Indy heeft op dit mmoment 15"
[ afbeelding ]

is zo gek nog niet.

betekent wel dat de hele ophanging opnieuw moet omdat door de enorme hoeveelheid downforce tegenwoordig de vering van een F1 ontzettend hard is en de band een heleboel voor z'n rekening nam.
18'is te imo. 15 of 16 zou wel kunnen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_80380791
Le Mans Prototypen (LMP 1 en 2) rijden ook met 18 inch velgen. En bijna iedere autosportklasse gebuikt 15 of 18 inch. Dus die problemen met downforce zie ik niet zo.



En de banden zullen niet (veel) groter worden. Eerder worden de wangen smaller, waardoor de banden ook makkelijker op te warmen zijn. Dus hebben we ook geen bandenwarmers meer nodig.

Al met al zie ik alleen maar voordelen. Zowel in kosten (geen aparte velgen meer nodig) als in gebruik.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:06:18 #283
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_80380957
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
Zowel in kosten (geen aparte velgen meer nodig) ...
Hoe zie jij dat? F1-spec is toch wel heel wat anders dan wat ze onder andere klassen schroeven.
Calm down, please!
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:20:50 #284
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_80381539
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
Le Mans Prototypen (LMP 1 en 2) rijden ook met 18 inch velgen. En bijna iedere autosportklasse gebuikt 15 of 18 inch. Dus die problemen met downforce zie ik niet zo.

[ afbeelding ]

En de banden zullen niet (veel) groter worden. Eerder worden de wangen smaller, waardoor de banden ook makkelijker op te warmen zijn. Dus hebben we ook geen bandenwarmers meer nodig.

Al met al zie ik alleen maar voordelen. Zowel in kosten (geen aparte velgen meer nodig) als in gebruik.
De ophanging kan minder stijf omdat de banden minder schokken absorberen door de wang die dunner is. En je wilt een auto zo stijf mogelijk (als het droog is tenminste)
Het is zeker niet goedkoper om nieuwe velgen te introduceren omdat teams de ophanging opnieuw moeten ontwerpen.
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:26:27 #285
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_80381763
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:20 schreef bodylotion het volgende:

[..]

De ophanging kan minder stijf omdat de banden minder schokken absorberen door de wang die dunner is. En je wilt een auto zo stijf mogelijk (als het droog is tenminste)
Het is zeker niet goedkoper om nieuwe velgen te introduceren omdat teams de ophanging opnieuw moeten ontwerpen.
Dat zal toch wel vallen binnen het afstellingsbereik van de huidige ophanging-systemen?

Trouwens ... F1 wagens worden doorgaans ieder jaar wel helemaal opnieuw ontworpen
Calm down, please!
pi_80386706
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat? F1-spec is toch wel heel wat anders dan wat ze onder andere klassen schroeven.
Maar dat hoeft dan niet meer, waardoor ze bijvoorbeeld dezelfde velgen kunnen gebruiken als in de LMS. Scheelt weer kosten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:32:22 #287
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80387176
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar dat hoeft dan niet meer, waardoor ze bijvoorbeeld dezelfde velgen kunnen gebruiken als in de LMS. Scheelt weer kosten.
Eigenlijk is het dus een homologatie

Als ze dan ook raceklasse overkoepelende banden gaan gebruiken dan zijn de kosten helemaal terug te brengen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:24:53 #288
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_80389381
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar dat hoeft dan niet meer, waardoor ze bijvoorbeeld dezelfde velgen kunnen gebruiken als in de LMS. Scheelt weer kosten.
Sorry maar ik denk toch echt dat velgen voor de F1 altijd specifiek voor de F1 gemaakt zullen worden.
Zo'n veld wel eens beet gehad? Lijkt wel gemaakt van lucht!
Calm down, please!
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:13:33 #289
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80391382
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:24 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Sorry maar ik denk toch echt dat velgen voor de F1 altijd specifiek voor de F1 gemaakt zullen worden.
Zo'n veld wel eens beet gehad? Lijkt wel gemaakt van lucht!
tenzij de F1 spec voor andere klassen ook vcerplicht wordt gesteld

De kosten per eenheid liggen nu misschien hoger, maar door grotere hoeveelheden te produceren kan het best wel eens behoorlijk kostenverlagend zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:50:20 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80392529
Van de week een presentatie gezien van Ian Goddard, engineer bij Renault. Die was een verhaal aan het vertellen over ontwerpsoftware voor de auto. Hij had het ook over de dubbele diffuser en dat Renault die 2 races eerder had dan de andere teams (na Brawn dus ), en dat die werd ingevlogen door de prive jet van Briatore
The line is a dot to you!
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:53:06 #291
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80392628
wel toepasselijk hier denk ik





Screens van F1 2010, voor de PS3, 360 (en PC?). Komt in september uit
The line is a dot to you!
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:00:18 #292
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_80392833
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat zal toch wel vallen binnen het afstellingsbereik van de huidige ophanging-systemen?

Trouwens ... F1 wagens worden doorgaans ieder jaar wel helemaal opnieuw ontworpen
de laatste jaren wel ja, omdat de regels telkens veranderen. Ferrari startte begin 2000 ook niet steeds met een nieuwe auto, en dat is een van de rijkste teams.
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:08:45 #293
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80393017
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:53 schreef kepler het volgende:
wel toepasselijk hier denk ik

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Screens van F1 2010, voor de PS3, 360 (en PC?). Komt in september uit
de graphics zijn best goed, maar hopelijk word de gameplay beter en wat minder arcade als voorgaande edities
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:14:32 #294
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_80393220
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:08 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

de graphics zijn best goed, maar hopelijk word de gameplay beter en wat minder arcade als voorgaande edities
editie F1 2009...

Gameplay was wel oké alleen de pitstops duurden 6 seconden!!! langer dan de concurrentie en je banden waren na 7 ronden gaar!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:19:02 #295
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80393351
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

editie F1 2009...

Gameplay was wel oké alleen de pitstops duurden 6 seconden!!! langer dan de concurrentie en je banden waren na 7 ronden gaar!
moet eerlijk zeggen dat ik die nooit gespeeld heb
heb wel elke jaargang op de ps2 gespeeld, en dat vond ik vrij belabberd.. spinnen was zo goed als onmogelijk,
en als ie dan al een keer ging was het een 360 en kon je weer gewoon verder
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:01:24 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80394769
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:08 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

de graphics zijn best goed, maar hopelijk word de gameplay beter en wat minder arcade als voorgaande edities
De vorige ontwikkelaar was Sony, de game wordt nu gemaakt door Codemasters. Ze hebben ook een simulatie-mode/game beloofd
The line is a dot to you!
pi_80412046
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_80420174
quote:
Cooper Avon enters race for 2011 tyres

Cooper Avon has emerged as a surprise late contender to supply Formula 1 tyres next season, AUTOSPORT has learned, despite teams having agreed in principle a deal with Michelin.

After weeks of discussions between F1 teams and Michelin about the French tyre manufacturer returning to the sport next season, high level sources have revealed that an official offer for a 2011 deal has now been proposed in writing to the Formula One Teams' Association (FOTA).

While what is proposed is believed to have the support of every team, the move still needs ratification from the FIA and F1 commercial boss Bernie Ecclestone before it can be put into practice.

However, despite the teams being keen on the Michelin plans - which will include a switch to 18-inch wheels – sources claim that Bernie Ecclestone is not in favour of such a move, and is instead believed to be keen on a different tyre manufacturer getting involved.

AUTOSPORT understands that FOTA representatives are now hoping to meet Ecclestone at the Chinese Grand Prix on Sunday to try and sort out the situation – with him not having yet informed teams what his own preferred route for 2011 is.

A source told AUTOSPORT: "We want to know by the Spanish Grand Prix what tyres we are running in 2011. That is why we plan to meet with Ecclestone on Sunday to see what his idea is."

Sources suggest that Ecclestone is pushing for a deal with Cooper Avon. It is possible that the tyre manufacturer could use former Bridgestone personnel to help service the tyres and ensure it is operating at a level that will satisfy F1 teams.

FOTA has now ruled out any hope of Bridgestone being persuaded to remain in the sport – even as supplier to a few teams – despite a push by the teams to try and convince the Japanese manufacturer to remain after this season.
pi_80515741
Ferrari ontkent heibel tussen Alonso en Massa
2e bericht hierover. Zou Massa dan toch not amused zijn, maar mag hij dat, om PR-technische reden, niet publiekelijk zeggen?
pi_80515821
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:27 schreef Ermanon het volgende:
Ferrari ontkent heibel tussen Alonso en Massa
2e bericht hierover. Zou Massa dan toch not amused zijn, maar mag hij dat, om PR-technische reden, niet publiekelijk zeggen?
Tuurlijk. Wat denk je zelf? Dat ie het er mee eens was hoe Alonso dat deed?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')