Klik hier voor de bandstemmen op het antwoordapparaat van JoepiePoepie!quote:Onder bandstemmen verstaat men het verschijnsel dat men in een bandopname bovennatuurlijke stemmen meent te ontdekken die niet tot de eigenlijke opname behoren en die men toeschrijft aan overledenen en bovennatuurlijke wezens, zoals geesten, engelen of demonen.
quote:Op maandag 15 maart 2010 18:06 schreef Buschetta het volgende:
Gewoon een sukkel die je per ongeluk belde terwijl hij in de trein zat. Waarschijnlijk ter hoogte van Hilversum ergens volgens mijn cross referencing systeem
Geslaagd idee in dat gevalquote:Op maandag 15 maart 2010 21:19 schreef JoepiePoepie het volgende:
Als je het eenmaal hoort, dan kun je het echt niet meer alleen als ruis horen, dan hoor je het elke keer als je 'm afspeelt. Als ik de geheime boodschap erbij had gezet, dan hadden jullie 'm ook gehoord. Spoken praten namelijk niet altijd zo duidelijk, zoals jullie wel weten
.
En zoals jogy inderdaad ook al zegt:
Je moet er uiteraard wel open voor staan!
Ik wacht sowieso nog wat reacties af en als het te lang duurt ga ik wel aanwijzingen geven, maar ik denk wel dat het ijsje tegen die tijd al gesmolten is
. Misschien dat Manke ook nog reageert, hij is namelijk dol op bandstemmen (en misschien ook op ijs)
.
Helaas, geen ijs voor Mankequote:Op maandag 15 maart 2010 21:56 schreef Manke het volgende:
Leuk weer een evp topic.
Lijkt op gescheld aan het end, denk dat iemand per ongeluk heeft gebeld met z'n mobiel. Een geest zal je niet bellen op je uit te schelden.;)
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:38 schreef mousy31 het volgende:
bij 8 seconden hoor ik schijtert en dan ff daarna hey en dan een hele poos gerommel en dan hoor ik t woordje dood
Dat is dan ook wat Joepie wil aantonen.. en zo te zien met succesquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:52 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb wel eens vakers evp's geluisterd en iedereen hoort er weer wat anders in.
Is t niet net zoiets als je hersenen van een hoop vlekken enzo een gezicht kan maken of in kan herkennen?
Nee, helemaal foutquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:49 schreef mousy31 het volgende:
schuif op hey
Jij bedoelt (auditieve) pareidoliequote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:52 schreef mousy31 het volgende:
Is t niet net zoiets als je hersenen van een hoop vlekken enzo een gezicht kan maken of in kan herkennen?
Jij bent een van de uitverkorenen die het geluidsfragment vorige week al gehoord heeftquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:56 schreef Flammie het volgende:
Dat is dan ook wat Joepie wil aantonen.. en zo te zien met succesEn op een erg ludieke manier
quote:
Dat is mijn oomquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:07 schreef Ti-Ta-Tanja het volgende:
Ik ben een paar keer bij deze man geweest.
Kijk eens naar de reacties eronder:
http://link.marktplaats.nl/244985329
de stemmen zijn zo duidelijk bij hem !!
Je oom is zo te lezen heel goedquote:
En dit:quote:frans helpt me nu al 4 maanden met vragen aan mijn overleden vriendin danielle dompeling
"Een gewone man die met beide benen stevig op de grond staat."... Geweldig tochquote:Even voorstellen; Frans Schmidt, 50 jaar, wonende te Delft.
Een gewone man die met beide benen stevig op de grond staat.
Maar om hem nou allemaal vragen te gaan mailen... Het lijkt me veel gezelliger als hij gewoon in dit topic komt postenquote:Attentie: wilt u zelf EVP-opnames gaan maken ? Prima ! Maar het is GEEN spelletje, NIET zomaar een bezigheidje.
Bedanktquote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
Hem hem de link van dit topic gemaild
Aldus!quote:zal zo eens luiisteren.
Miischien pas morgen.. heb een hoop mails met vragen te verwerken.
Zit elke avond uren boven in m'n studiootje
fijne avond en doe ze de groetjes daar !
snarF
* JoepiePoepie wacht ongeduldig af...quote:
als ik die pagina open loopt mn internet explorer vast ik heb t alleen bij die specifieke pagina want heb zelf ook advertentie staanquote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Je oom is zo te lezen heel goed:
[..]
En dit:
[..]
"Een gewone man die met beide benen stevig op de grond staat."... Geweldig toch.
Thetallguy, kun je je oom vragen om in dit topic te komen posten? Misschien wint hij het ijsje wel!
Want wat hij hiermee bedoelt ben ik ook wel benieuwd naar:
[..]
Maar om hem nou allemaal vragen te gaan mailen... Het lijkt me veel gezelliger als hij gewoon in dit topic komt posten.
Hmm, ik heb daar geen last van. Ik heb 'm uitgeprobeerd in Opera, Firefox, en Internet Explorer.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:44 schreef mousy31 het volgende:
als ik die pagina open loopt mn internet explorer vast ik heb t alleen bij die specifieke pagina want heb zelf ook advertentie staan
dit vind k erg vreemd want bij geen enkele andere pagina loopt mn pc vast.
ik kan t dus niet lezen want als ik de pagina opend loopt ie vast en is niet te maximaliseren of te scrollen.
vandaag weer geprobeerd en weer loopt die pagina vast gisteren ook al zo
Goed nieuws, hulp is onderweg!quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Frahaaans, waar blijf je nouhou......
quote:Vooruyt ende hoppa dan maer :-)
Sal my registreren ende vastleggen!
Hoi Fransquote:Op donderdag 18 maart 2010 19:14 schreef Paradio het volgende:
Meer weten ? Zoek op "EVP" op marktplaats.
En ik wil graag weten of je hier meer uitleg over kan geven (citaat van je site):quote:Op maandag 15 maart 2010 17:59 schreef JoepiePoepie het volgende:
Klik hier voor de bandstemmen op het antwoordapparaat van JoepiePoepie!
Vind jij het gevaarlijk ofzo? Zo ja, wat kan er volgens jou gebeuren? Heb je een keer iets engs meegemaakt met bandstemmen?quote:Attentie: wilt u zelf EVP-opnames gaan maken ? Prima ! Maar het is GEEN spelletje, NIET zomaar een bezigheidje.
Gaaf man dat je inderdaad bent gekomen op Fok!. Ik sta zelf heel sceptisch tegenover de bandstemmen maar sta er wel open voor. Ik heb ooit met m'n mobiele telefoon stemmen opgevangen die ik hier zelfs gepost heb jaren terug. Maar meestal herkennen mensen wat ze willen horen en geloof ik dus niet perse dat het doden zijn. Kan ook een electromagnetische storing zijn of achtergrond geluid etc.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:03 schreef Paradio het volgende:
Hoi !
gevaarlijk...? In zo verre; je moet wel sterk in je schoenen staan, de antwoorden zijn soms confronterend.
Af en toe klinken de stemmen naar.
Je moet dus niet angstig zijn uitgevallen.
Héél soms word ik verrot gescholden.
Ook daar moet je tegen kunnen.
Als dat gebeurt zet ik de ontvangers even uit, en zijn de nare woorden / stemmen wel weer weg.
Het gevaarlijkste ( lees: heftigste) wat ik meegemaakt heb,
is toen een echtpaar wat bij mij opnames kwam maken
op het punt stond weer weg te gaan,
toen er een spiegel van de muur vloog.
die ging dus niet in een rechte lijn naar beneden,
maar in een hoek van 45 graden tegen mijn arm aan, in m'n rug,
om uiteindelijk anderhalve meter een put te slaan in het parket.
Dit krijgt geen natuurwet voor mekaar.
Er is een gevaar, heb daar zelf geen ervaring mee,
dat je stemmen in je hoofd gaat horen.
Netjes toestemming vragen voordat je gaat opnemen, en bedanken na afloop,
gewoon altijd doen.
Je kunt me, als je wilt, eenperonal mail sturen met je opname,
dan ga ik voor je kijken wat ik ervan maak.
Heb hier de nodige programma's voor.
( Mijn opnames filter ik NOOIT, enkel een sporadische vertraging
omdat stemmen af en toe snel praten.)
Groetjes,
Frans
Dat hoeft toch niet via mail? Ik vind het veel leuker als je in dit topic reageertquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:03 schreef Paradio het volgende:
Groetjes,
Frans
& Als ik nou zelf een keer een EPV wil maken... Wat heb ik daar dan voor nodig & welke programma's gebruik jij? Misschuen kun je een keer een tut maken van hoe je zelf aan de slag kunt..quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:03 schreef Paradio het volgende:
Hoi !
gevaarlijk...? In zo verre; je moet wel sterk in je schoenen staan, de antwoorden zijn soms confronterend.
Groetjes,
Frans
Deze week geef ik dequote:
Iemand die probeert te praten terwijl hij met z'n hoofd in de wc-pot zitquote:Op zondag 21 maart 2010 12:04 schreef Manke het volgende:
wat horen jullie?
http://www.zshare.net/audio/739869295f3cbf05/
Topic word toch nog intressant!quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:03 schreef Paradio het volgende:
Hoi !
Af en toe klinken de stemmen naar.
Je moet dus niet angstig zijn uitgevallen.
Héél soms word ik verrot gescholden.
Ook daar moet je tegen kunnen.
Als dat gebeurt zet ik de ontvangers even uit, en zijn de nare woorden / stemmen wel weer weg.
Het gevaarlijkste ( lees: heftigste) wat ik meegemaakt heb,
is toen een echtpaar wat bij mij opnames kwam maken
op het punt stond weer weg te gaan,
toen er een spiegel van de muur vloog.
die ging dus niet in een rechte lijn naar beneden,
maar in een hoek van 45 graden tegen mijn arm aan, in m'n rug,
om uiteindelijk anderhalve meter een put te slaan in het parket.
Dit krijgt geen natuurwet voor mekaar.
Er is een gevaar, heb daar zelf geen ervaring mee,
dat je stemmen in je hoofd gaat horen.
Netjes toestemming vragen voordat je gaat opnemen, en bedanken na afloop,
gewoon altijd doen.
Groetjes,
Frans
Nou, paradio is sinds zijn laatste bericht niet meer online geweest op FOKquote:
quote:Op maandag 22 maart 2010 10:05 schreef Resonancer het volgende:
Ik ben Paul, hee, sla me dan, hee, ik ben paul, pak me dan,... zou je me (zal ik je)te pakken kunnen krijgen...
Wel vreemd om dit in de supermarkt te horen, dus je zult er wel iets anders in horen, maar wat..
Je hoort op het laatst nog het piepje van de scanner.
Wilt u zegels?
uhm, ik zou wel graag ff de bevestiging van het spook zelf hebben, want jij kan wel zoveel beweren.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou, paradio is sinds zijn laatste bericht niet meer online geweest op FOK.
[..]Heb je het over die van mij of over die van Manke?
Als je het over die van mij hebt --> Helemaal fout, dus geen ijs voor jou! En dat piepje op het laatst is het piepje van mijn antwoordapparaat
.
Helaas, ik weet niet hoe ik geesten moet oproepenquote:Op maandag 22 maart 2010 11:10 schreef Resonancer het volgende:
uhm, ik zou wel graag ff de bevestiging van het spook zelf hebben, want jij kan wel zoveel beweren.
Het spook is toch echt de enige die het weet. Of ben je zelf het spook ?
Mjah, hij weet toch al wat er gezegd word, en heeft voor het gemak bepaald dat het een spook is die het zegt, terwijl hij ook aangeeft dat een vriend van hem dit heeft ingesproken. Weinig paranormaals aan denk ik.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:10 schreef Resonancer het volgende:
[..]
uhm, ik zou wel graag ff de bevestiging van het spook zelf hebben, want jij kan wel zoveel beweren.
Het spook is toch echt de enige die het weet. Of ben je zelf het spook ?
Nee juffie, ik heb helemaal niet gezegd dat een vriend van mij dit heeft ingesproken.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:45 schreef mediaconsument het volgende:
Mjah, hij weet toch al wat er gezegd word, en heeft voor het gemak bepaald dat het een spook is die het zegt, terwijl hij ook aangeeft dat een vriend van hem dit heeft ingesproken. Weinig paranormaals aan denk ik.
Toch weer frappant juffie, dat jij weer de eerste en enige bent die zich eraan stoortquote:Schopje onzin lijkt mij, paradio zal naar mijn idee dan ook niet meer terugkeren, die zal geen trek hebben in een kinderspelletje als in raad wat er op het bandje staat. Daar kan ik hem dan ook niet meer dan gelijk in geven.
Blijkbaar niet ;D maar doe een wens The Secret - De Discussie #2quote:Op maandag 22 maart 2010 11:55 schreef Bastard het volgende:
Ik dacht dat we klaar waren met dat geslachtgezeik?
Bedankt mevrouwquote:
Ach, laat dat huisvrouwtje toch.quote:
De antwoorden daarop krijg je bij dequote:Op maandag 22 maart 2010 14:08 schreef Bastard het volgende:
Hoe weet jij zeker dat het een spook is? Hoe weet jij wat er wel word ingesproken? Afgesproken met het spook?
Nee, heb geduldquote:Op maandag 22 maart 2010 15:53 schreef Marlalala het volgende:
Misschien moet je het maar gewoon vertellen...
'Dood van de spanning'... Hmm, jij bent dus het volgende spook op mijn antwoordapparaatquote:We gaan hier dóód van de spanning en dan heb je straks nóg meer berichten op je antwoordapparaat. mag ik je nummer alvast
-weg, kappen nu, volgende keer is ban-quote:Op maandag 22 maart 2010 11:45 schreef mevrouw mediaconsument het volgende:
Schopje onzin lijkt mij, paradio zal naar mijn idee dan ook niet meer terugkeren, die zal geen trek hebben in een kinderspelletje als in raad wat er op het bandje staat. Daar kan ik hem dan ook niet meer dan gelijk in geven.
De dag nadat het spook had ingesproken op mijn antwoordapparaat, en ik dus al wist wat het spook had gezegd, ging ik naar de supermarkt. Een winkelbediende liep af op een klant die naast mij stond op de groente-afdeling en hij zei tegen haar: "Nee mevrouw, we hebben helaas geen <insert groente die het spook op mijn antwoordapparaat noemde, hier> meer". Ik keek geschrokken naar de winkelbediende en daarop glimlachte hij op spookachtige wijze naar mijquote:Op maandag 22 maart 2010 14:08 schreef Bastard het volgende:
Hoe weet jij zeker dat het een spook is? Hoe weet jij wat er wel word ingesproken? Afgesproken met het spook?
Nee, de prijs is een ijsjequote:Op maandag 22 maart 2010 18:45 schreef Resonancer het volgende:
Zou ik 'n paprika kunnen krijgen ? ipv ijs.
Dat wist ik wel want die hebben ze altijd, ik zal n serieuze poging wagen als dit topic in onz. staat.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:48 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nee, de prijs is een ijsje. Bovendien is paprika niet het goede antwoord
.
quote:Op maandag 22 maart 2010 19:51 schreef Resonancer het volgende:
Dat wist ik wel want die hebben ze altijd, ik zal n serieuze poging wagen als dit topic in onz. staat.
quote:Op maandag 22 maart 2010 20:11 schreef Paradio het volgende:
( dit zal wél lukken als ik de opname in een PM zou kunnen krijgen )
Nogmaals; als ik de opname toegezonden zou krijgen, kan ik er veel meer mee doen.
Maar goed, Frans, over mijn geluidsbestand... Bedoel je niet gewoon dat je een ander bestandstype wilt hebben i.p.v. dat je het via PM wilt ontvangen? Via PM kunnen namelijk geen geluidsbestanden verzonden worden. Het is nu een .wma. Misschien heb je liever een .mp3 ofzo?quote:Op maandag 22 maart 2010 11:45 schreef mevrouw mediaconsument het volgende:
Schopje onzin lijkt mij, paradio zal naar mijn idee dan ook niet meer terugkeren, die zal geen trek hebben in een kinderspelletje als in raad wat er op het bandje staat. Daar kan ik hem dan ook niet meer dan gelijk in geven.
http://www.party-kids.nl/traktatie.asp?intCategorie=2&intNummer=1712quote:spannend raad spelletje
Benodigdheden:
allerlei vieze, glibberige dingen
bordjes
een keukendoek
kinderen
een gang of een kast (een grote kast, muurkast)
een lichtje
Beschrijving:
U pakt een paar bordjes en u legt daar vieze, glibberige of stinkende dingen op neer. U moet het licht uit doen (het kamerlicht) en een klein sierlichtje aan doen (het liefst een donkere kleur).
De kinderen komen binnen en ze moeten één vrijwilliger kiezen die moet beginnen (de jarige).De rest van de kinderen gaat weer p de gang staan. U doet het uitgekozen een keukendoek om. Hij/zij mag niet zien wat er op de bordjes ligt. Als het kind de doek om heeft, moet het gaan voelen aan de dingen die op de bordjes liggen. Laat het kind dan raden wat dat is. Als het goed geraden is, krijgt dat kind één punt (per goed geraden ding). Dan moeten de kinderen steeds weer ruilen. Als elk kind is geweest, moet u de punten tellen. Wie de meeste punten heeft, heeft het spel gewonnen. Die is dan de beste detective van de groep! U kunt dan een medaille maken met goud knutselpapier om een plat chocolaatje of een plat snoepje. Dat is dan de medaille voor de beste speurneus!
bron: Melany van Rootten
Ok begrepen. Het is dan ook niet meer dan opbouwende kritiek, daar ik nogsteeds op zoek ben naar het paranormale deel van dit topic. Daar zou ik graag wat meer duidelijkheid over horen. Mjah, dat hoeft niet, of in ieder geval hoeft de term spook niet wat meer onderbouwd te worden, dus zal ik mijn mond maar houden. Resonancer zei dan ook wat ik ook zeg, in andere woorden, in ONZ zou ik namelijk misschien een gokje wagen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:35 schreef Bastard het volgende:
Niet posten of lezen is ook een optie als je het niet boeit MC
Nee fout, volgende keer beterquote:
Dat artikel dat jij laat zien vind ik inderdaad echt iets voor huisvrouwtjes als jij. Je bent zwanger tochquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:28 schreef mevrouw mediaconsument het volgende:
Misschien iets voor een volgend topic?
http://www.party-kids.nl/traktatie.asp?intCategorie=2&intNummer=1712
Ik denk dat onze vriendin ook graag wil meedoen met de leuke mensenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:35 schreef Bastard het volgende:
Niet posten of lezen is ook een optie als je het niet boeit MC
Bedankt mevrouw, doe je een beetje voorzichtig? Zwangere vrouwen zijn erg kwetsbaar namelijkquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:43 schreef mediaconsument het volgende:
Ja chiel, succes met je topic verder chiel
, en ik hoop echt dat je nog ooit eens van deze obsessie af kunt komen chiel
, want chiel
, zoals jij al een half jaar in dit forum post, heeft nogsteeds geen enkele reden gegeven waarom iemand uberhaupt zou kunnen denken dat jij ook maar iets geïnteresseerd bent in dit forum chiel
.
Oftewel ga nu maar eens snel een psycholoog opzoeken chiel, want chiel
, dat gaat niet goed met jou.
Succes verder met je show chiel, en doe van Kooten de groeten.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:07 schreef CantFazeMe het volgende:
Even een tvp plaatsen! Wat een leuk topic zal vanavond even je opname beluisteren.
Niemand?quote:Op zondag 21 maart 2010 12:04 schreef Manke het volgende:
wat horen jullie?
http://www.zshare.net/audio/739869295f3cbf05/
quote:We komen nu bij een zwarte bladzijde in de geschiedenis van EVP en vooral ITC. Helaas moet ik hier enkele zeer dubieuze en frauduleuze gevallen behandelen, die sinds ca 1977 het licht zagen en die het echte wetenschappelijke onderzoek naar EVP ernstig hebben geschaad!
De geschiedenis der parapsychologie wordt over het algemeen wel gekenmerkt door dit soort marginale fraudegevallen, die blijkbaar ontstaan door overijverige mediums, paragnosten, psychokineten en zweverige pseudowetenschappers, die door hun manipulaties serieus wetenschappelijk onderzoek hinderen en in de weg staan. Zo werd ook op volkomen onwetenschappelijke en frauduleuze wijze het belangrijke erfgoed van Jürgenson en Raudive , n.l. de ontdekking van EVP, bezoedeld. Daarmee werd het echte wetenschappelijke onderzoek naar EVP-verschijnselen voor jaren teruggedraaid, ten gevolge van het feit dat de rest van de wetenschappelijke wereld EVP en ITC daardoor niet meer serieus nam!
Men kan zich afvragen wat mensen beweegt, bij wie in eerste instantie authentieke paranormale verschijnselen worden geconstateerd, om op een gegeven moment te gaan "faken" en "fraude" te gaan plegen? Vinden zij het fijn om "interessant" te worden bevonden door de wetenschap en gaan ze, wanneer hun paranormale vermogens beginnen af te nemen, dan maar door met frauduleuze handelingen? In de gehele geschiedenis van de parapsychologie en het spiritisme komen dit soort irritante vormen van bedrog voor bij aanvankelijk terdege als "paranormaal begaafd" bewezen paragnosten, mediums en psychokineten. Helaas hebben ze daarmee niet in de gaten dat ze de parapsychologie enorm schaden, de enige wetenschap die hen wil bestuderen. Als gevolg daarvan springen alle debunkers van deze controversiële paranormale verschijnselen direkt in de ontstane bres door te roepen: zie je wel, allemaal bedrog! Maar slechts in deze gevallen hebben zij dan gelijk! Zo wordt het wetenschappelijk interessante kind met het badwater weggespoeld door de acties van onverantwoordelijke, zelfzuchtige types....
Het begon allemaal in 1971 2010 in de V.S. NL met ir.George Meek, JoepiePoepie de oprichter van de Metascience Foundation, het bandstemmen! topic die geinteresseerd raakte in EVP. Hij vond deze EVP-stemmen echter te zwak om te horen en verstaan. Daarom was hij op zoek naar 'n antwoordapparaat apparatuur om dit stemmencontact te verbeteren. In 1977 2010 ontmoette Meek JoepiePoepie een paranormaal begaafd medium, William (Bill) O'Neil. Deze was ingenieur en zendamateur. mobiel beller en treinreiziger.
http://www.evp-experiments.nl/pages/ITC_fraude.htm
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:53 schreef Manke het volgende:
[..]
Niemand?
hint: baboesjka wordt genoemd, zo noemde ik vroeger m'n oma.
andere stem zegt "hahaha..haaa".
Nee, en ik ga meteen de volgende aanwijzing geven:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:35 schreef Resonancer het volgende:
http://www.musicfrom.nl/s(...)seneren_en_prei.html
Kan het gokken toch niet laten.
Ik ga voor de prei, welk couplet weet ik niet.
Nee, dat klinkt toch niet ongeveer als 'schijterd'quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:20 schreef Marlalala het volgende:
Het woredt nu gewoon te langdradig...
Rabarber?
Heeft nog niet gereageerd op mijn PMquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:06 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ja puur om te kijken of 'Paradio' al wat sampletjes online heeft geknald
Heerlijke new age dooddoener altijdquote:Op maandag 15 maart 2010 19:23 schreef jogy het volgende:
Maar misschien sta ik er niet open genoeg voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |