FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / auto uit 1986 invoeren.
Jaapie1993maandag 15 maart 2010 @ 10:03
Hey,
Ik had een vraagje, wordt elke auto uit 1986 volgendjaar nog oldtimer? ongeacht in welke maand van dat jaar de auto is gemaakt, en of hij ingevoert is.
Kun je een auto uit het buitenland nu kopen, schorsen en wachten tot volgend jaar tot hij oldtimer is en dan verzekeren etc?

Alvast bedankt
Ladylikemaandag 15 maart 2010 @ 10:21
schopje PTA lijkt me handig
TR gedaan met dat verzoek
Broekpalingmaandag 15 maart 2010 @ 10:23
Volgens mij niet meer?
Catch22-maandag 15 maart 2010 @ 10:24
jawel. Tot eind 2011 worden auto's nog oldtimers voor de wegenbelasting (Veel verzekeringen houden 20 jaar aan).
Jaapie1993maandag 15 maart 2010 @ 10:29
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:24 schreef Catch22- het volgende:
jawel. Tot eind 2011 worden auto's nog oldtimers voor de wegenbelasting (Veel verzekeringen houden 20 jaar aan).
Maar moet de auto ook op de maand nauwkeurig oldtimer zijn of kijken ze gewoon van, oh het is 2011 auto komt uit '86 dus hij is ongeveer 25 jaar oud.
HeatWavemaandag 15 maart 2010 @ 10:42
----PTA .
Ladylikemaandag 15 maart 2010 @ 10:46
overigens had ik het er gisteren nog over, dat de tijd snel gaat
"vroeger" moest een auto van ergens in de jaren 70 zijn om oldtimer genoemd te worden, nu is een kadet van '83 al oldtimer
YoshiBignosemaandag 15 maart 2010 @ 11:03
Op de maand nauwkeurig he. Als je hem invoert hier dan is de belastingdienst op de hoogte en dan krijg je automatisch bericht wanneer deze een oldtimer wordt (en je dus geen wegenbelasting meer hoeft te betalen). Alle auto's t/m dec. 1986 worden nog wegenbelastingvrij.

Verzekering heeft hier niks mee te maken, meestal kan je auto's van 15 jaar oud ook al als oldtimer verzekeren. Schorsen kan uiteraard ook een optie zijn, je moet er wel zorgen dat hij door de RDW keuring hier komt (+APK).
FransDeensmaandag 15 maart 2010 @ 11:03
Als je auto uit maart 1986 is wordt 'ie pas in maart 2011 belastingvrij. Maar dan kan je nog steeds doen wat jij wil, alleen moet je de auto dan misschien iets langer geschorst laten.
RemcoDelftmaandag 15 maart 2010 @ 11:08
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:46 schreef Ladylike het volgende:
overigens had ik het er gisteren nog over, dat de tijd snel gaat
"vroeger" moest een auto van ergens in de jaren 70 zijn om oldtimer genoemd te worden, nu is een kadet van '83 al oldtimer
Het is dan ook een regeling die eigenlijk geschrapt zou moeten worden.. ."Vroeger" profiteerden alleen de "rijken" die 12 antieke auto's hadden ervan, nu iedereen met een oud, zwaar vervuilend stuk roest. Belasten van nieuwe, zuinige auto's en vrijstellen van rijdende milieuproblemen is zooo krom! BPM zou eigenlijk niet bij aanschaf geheven moeten worden, maar na 8 jaar, en dan jaarlijks opnieuw 1000 euro of zo.
FransDeensmaandag 15 maart 2010 @ 11:10
De regeling wordt ook geschrapt...
D.maandag 15 maart 2010 @ 11:17
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:03 schreef Jaapie1993 het volgende:
Hey,
Ik had een vraagje, wordt elke auto uit 1986 volgendjaar nog oldtimer? ongeacht in welke maand van dat jaar de auto is gemaakt, en of hij ingevoert is.
Kun je een auto uit het buitenland nu kopen, schorsen en wachten tot volgend jaar tot hij oldtimer is en dan verzekeren etc?

Alvast bedankt
Als ie volgens jaar oldtimer wordt waarom zou je 'm dan nu willen schorsen?
Voor die paar euro?
YoshiBignosemaandag 15 maart 2010 @ 11:28
Paar euro? Misschien is het wel een dikke 7-serie uit 86, dan wil je echt niet dit hele jaar nog wegenbelasting betalen hoor, dat zijn geen paar euro's namelijk.

De regeling is ook een beetje krom inderdaad want dit zijn voor het milieu hele slechte auto's, maar goed oldtimers hebben wel erg veel onderhoud nodig en zijn dus niet voor iedereen weggelegd. Er zitten genoeg nadelen aan om toch een nieuwe auto te kopen en dan maar WB en meer verz. te betalen dan een oldtimer.
FransDeensmaandag 15 maart 2010 @ 11:52
Het heeft weinig zin om de standaard discussie weer eens aan te zwengelen, maar het produceren van een nieuwe auto kost levert ook veel vervuiling op. Zoveel zelfs, dat het beter voor het milieu schijnt te zijn om een paar jaar langer in je oude barrel door te rijden.
KipSiammaandag 15 maart 2010 @ 12:01
Als je kijkt wat een auto aan energie kost en aan vervuiling oplevert tijdens zijn bestaan, dan is het beter voor het milieu om een hummer H1 te rijden dan een prius.

Dan is wel de vervuiling en energie van de productie van de accu's, de effecten van het transport van de onderdelen, de effecten van de verwerking van de afvalproducten en de effecten en energieverbruik tijdens het gebruik bij elkaar bekeken, en niet alleen de effecten en energieverbruik tijdens het rijden.

Bron
YoshiBignosemaandag 15 maart 2010 @ 12:29
Jaja die kennen we nou ook wel. Bovendien krijg je vaak (altijd?) ook een aanbod om je auto weg te doen als die oldtimer wordt. Inclusief de sloopregeling kan je er soms nog wel wat leuks van kopen.
FransDeensmaandag 15 maart 2010 @ 12:44
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien krijg je vaak (altijd?) ook een aanbod om je auto weg te doen als die oldtimer wordt.
Leg dat eens uit als je wilt.
Jaapie1993maandag 15 maart 2010 @ 12:58
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:03 schreef FransDeens het volgende:
Als je auto uit maart 1986 is wordt 'ie pas in maart 2011 belastingvrij. Maar dan kan je nog steeds doen wat jij wil, alleen moet je de auto dan misschien iets langer geschorst laten.
Kan iemand dit bevestigen?
Ladylikemaandag 15 maart 2010 @ 13:00
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:58 schreef Jaapie1993 het volgende:

[..]

Kan iemand dit bevestigen?
ja, de belastingdienst
YoshiBignosemaandag 15 maart 2010 @ 13:04
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:44 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Leg dat eens uit als je wilt.
BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.
Jaapie1993maandag 15 maart 2010 @ 13:06
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.
Nooit iets over geweten/gehoort, zou is wat opzoeken
RemcoDelftmaandag 15 maart 2010 @ 13:51
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:52 schreef FransDeens het volgende:
Het heeft weinig zin om de standaard discussie weer eens aan te zwengelen, maar het produceren van een nieuwe auto kost levert ook veel vervuiling op. Zoveel zelfs, dat het beter voor het milieu schijnt te zijn om een paar jaar langer in je oude barrel door te rijden.
Dat ligt helemaal aan je "barrel"! Vooralsnog worden leaseauto's van 3 jaar oud niet gesloopt, en rijdt iemand anders er nog jaren in rond.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.
En van wie kreeg ze dat aanbod? Een autohandelaar? Kan ik me wat bij voorstellen, dit belastingvoordeel geeft deze auto's meerwaarde. En het lijkt me sterk dat de fiscus 2000 euro gaat betalen....
Sounddragonmaandag 15 maart 2010 @ 13:54
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:29 schreef Jaapie1993 het volgende:

[..]

Maar moet de auto ook op de maand nauwkeurig oldtimer zijn of kijken ze gewoon van, oh het is 2011 auto komt uit '86 dus hij is ongeveer 25 jaar oud.
Op de DAG zelfs...
Auto nu kopen, NIET invoeren maar gewoon ergens binnenzetten en in de week dat hij 25 wordt RDW keuren/invoeren/APK keuren en op kenteken zetten, niks geen geklooi met schorsen e.d.

Vorig jaar hetzelfde gedaan met een Yank, en daar kreeg ik een eindafrekening van 11 EYPO van voor een wéék wegenbelasting
Jaapie1993maandag 15 maart 2010 @ 15:01
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Op de DAG zelfs...
Auto nu kopen, NIET invoeren maar gewoon ergens binnenzetten en in de week dat hij 25 wordt RDW keuren/invoeren/APK keuren en op kenteken zetten, niks geen geklooi met schorsen e.d.

Vorig jaar hetzelfde gedaan met een Yank, en daar kreeg ik een eindafrekening van 11 EYPO van voor een wéék wegenbelasting
Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papieren
D.maandag 15 maart 2010 @ 15:07
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:01 schreef Jaapie1993 het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papieren
Je betaald pas als ie op kenteken staat. Goede papieren moet je altijd hebben natuurlijk, anders kun je 'm niet eens op kenteken zetten.

Hij is uiteraard niet verzekerd.
Sounddragonmaandag 15 maart 2010 @ 15:08
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:01 schreef Jaapie1993 het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papieren
Precies

Ding wordt uitgevoerd uit het land van herkomst, en dan is hij gewoon 'van de aardbodem verdwenen' en zodra jij je meldt bij de RDW voor de importkeuring komt hij weer boven water, en vanaf dan sta je geregistreerd als de wettelijk eigenaar en mag je gaan betalen
Uiteraard heb je de benodigde papieren dan in je bezit neem ik aan.
YoshiBignosemaandag 15 maart 2010 @ 15:14
En het zal niet goed voor de verdere verkoop zijn als er dan opeens 1 ton is bij gekomen he dus haal het niet in je hoofd
oshiromaandag 15 maart 2010 @ 15:21
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:58 schreef Jaapie1993 het volgende:

[..]

Kan iemand dit bevestigen?
Ja, dit klopt.
Je zit nog steeds met de standaard invoerzaken, zoals kenteken aanvragen en dergelijke. Maar voor de rest is het precies zo.
Sterker nog: ik heb een auto 3 jaar geschorst om te wachten tot ie oldtimer werd.
Jaapie1993maandag 15 maart 2010 @ 18:24
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Precies

Ding wordt uitgevoerd uit het land van herkomst, en dan is hij gewoon 'van de aardbodem verdwenen' en zodra jij je meldt bij de RDW voor de importkeuring komt hij weer boven water, en vanaf dan sta je geregistreerd als de wettelijk eigenaar en mag je gaan betalen
Uiteraard heb je de benodigde papieren dan in je bezit neem ik aan.
Zelfs als ik de auto dan nog niet invoer in nederland, kan ik dan al wel een 1-dags kenteken aanvragen om de auto naar nederland te rijden?
Sounddragonmaandag 15 maart 2010 @ 18:26
Da's een grijs gebied; wat nog spannender is, is het verzekeren voor die dag

Ik zou er de centjes voor een autotransporter tegenaan gooien; u belt, en zij brengen hem veilig en moeiteloos thuis
Hyperdudemaandag 15 maart 2010 @ 19:22
Als je voor een barrel uit 1986 niet eens 1 jaar wegenbelasting kan/wil betalen; wie gaat dan het onderhoud betalen?

Als je een nette 1986 Range Rover V8 tegenkomt mag je me wel ff pmmen. Het schiet nl. niet echt op met mijn pré 1987 verzameling.
oshiromaandag 15 maart 2010 @ 23:17
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:24 schreef Jaapie1993 het volgende:

[..]

Zelfs als ik de auto dan nog niet invoer in nederland, kan ik dan al wel een 1-dags kenteken aanvragen om de auto naar nederland te rijden?
Ik weet niet of je een 1-dags kenteken kunt aanvragen voor een auto die niet is geregistreerd in Nederland. Ik denk het eigenlijk wel.
Voor meer zekerheid zou ik contact opnemen met de RDW.
Sounddragonmaandag 15 maart 2010 @ 23:31
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:17 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ik weet niet of je een 1-dags kenteken kunt aanvragen voor een auto die niet is geregistreerd in Nederland. Ik denk het eigenlijk wel.
Voor meer zekerheid zou ik contact opnemen met de RDW.
Ghehe, die gaan je vertellen dat het niet kan,

Dat eendagskenteken aanvragen is het punt niet; da's een makkie, maar je krijgt het kenteken in principe alleen om van- en naar een keuringsstation te rijden (- rijden IN NL dus, inclusief afspraak die je dan niet na kunt komen) en dus niet om hem vanuit zuid.de even over de autobahn naar huis te stampen.
Idem met de verzekering: je kunt de auto in de voorlopige dekking gooien met de meldcode, e.e.a. in overleg met de verzekering, en die gaan niet accoord met rijden in het buitenland op een eendagskenteken.. je kunt ook jokken of verzwijgen, dan is de dekking vanaf de eerste minuut al niks waard
SPOILER
Maakt op zich allemaal geen kont uit natuurlijk, TOT het misgaat
Vandaar: grijs gebied
oshiromaandag 15 maart 2010 @ 23:33
Simpelste is gewoon een oprijwagen of autoambulance regelen
Maar aangezien TS een beetje op de centen zit weet ik niet of ie dat wil.

En trouwens: wat houdt TS tegen om z'n auto te keuren? Moet toch gebeuren, en die paar km die dan nog naar huis te gaan zijn, tsja...
ellevehC86dinsdag 16 maart 2010 @ 11:57
Wat ik me persoonlijk afvraag... blijft de oldtimerregeling voor importeren van oldtimers voor 1986 na 2012 nog intact?
oshirodinsdag 16 maart 2010 @ 13:18
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:57 schreef ellevehC86 het volgende:
Wat ik me persoonlijk afvraag... blijft de oldtimerregeling voor importeren van oldtimers voor 1986 na 2012 nog intact?
Als een auto 25 jaar is of ouder en niet nieuwer is dan 1986 is het een oldtimer. Ookal heb je het nieuwste van het nieuwste kenteken.
ellevehC86dinsdag 16 maart 2010 @ 13:22
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef oshiro het volgende:

[..]

Als een auto 25 jaar is of ouder en niet nieuwer is dan 1986 is het een oldtimer. Ookal heb je het nieuwste van het nieuwste kenteken.
Is daar een wettelijke passage van?
TheFreshPrincedinsdag 16 maart 2010 @ 13:22
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:01 schreef KipSiam het volgende:
Als je kijkt wat een auto aan energie kost en aan vervuiling oplevert tijdens zijn bestaan, dan is het beter voor het milieu om een hummer H1 te rijden dan een prius.

Dan is wel de vervuiling en energie van de productie van de accu's, de effecten van het transport van de onderdelen, de effecten van de verwerking van de afvalproducten en de effecten en energieverbruik tijdens het gebruik bij elkaar bekeken, en niet alleen de effecten en energieverbruik tijdens het rijden.

Bron
Onzin verhaal, is in 2007 al weerlegd.
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 13:38
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het is dan ook een regeling die eigenlijk geschrapt zou moeten worden.. ."Vroeger" profiteerden alleen de "rijken" die 12 antieke auto's hadden ervan, nu iedereen met een oud, zwaar vervuilend stuk roest. Belasten van nieuwe, zuinige auto's en vrijstellen van rijdende milieuproblemen is zooo krom! BPM zou eigenlijk niet bij aanschaf geheven moeten worden, maar na 8 jaar, en dan jaarlijks opnieuw 1000 euro of zo.
onzin niks vervuilends aan. je gaat met een 25jarige auto niet elke dag 1000km rijden!
ik verzamel ze jah en ze rijden nog geen 5000km perjaar
paar halen zelfs 1:17 (benzine) wat veel moderne auto's niet eens kunne...
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 13:42
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat ligt helemaal aan je "barrel"! Vooralsnog worden leaseauto's van 3 jaar oud niet gesloopt, en rijdt iemand anders er nog jaren in rond.
[..]

En van wie kreeg ze dat aanbod? Een autohandelaar? Kan ik me wat bij voorstellen, dit belastingvoordeel geeft deze auto's meerwaarde. En het lijkt me sterk dat de fiscus 2000 euro gaat betalen....
als je tante de auto al 10 jaar heeft hebben sommige bedrijven de gegevens nog gekregen vroeger en kunne autohandelaren je een brief sturen.

ik krijg vaak briefjes onder de voorruit van auto/export bedrijven
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 13:44
ik heb zo'n nieuw inport kenteken uit 2009 word elke maand wel 5x van de weg geplukt voor controle van me papieren.....


als je een auto van voor 1978 invoerd kun je een blauwe plaat aanvragen
Barcaconiadinsdag 16 maart 2010 @ 13:47
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:22 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Is daar een wettelijke passage van?
http://www.belastingdiens(...)-21.html#P1617_49492

Als de auto 25 jaar oud is vervalt de wegenbelasting. Datum van het eerste kenteken in Nederland is niet relevant.
ellevehC86dinsdag 16 maart 2010 @ 13:52
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:47 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

http://www.belastingdiens(...)-21.html#P1617_49492

Als de auto 25 jaar oud is vervalt de wegenbelasting. Datum van het eerste kenteken in Nederland is niet relevant.
Dank je voor het meekijken

Maar je laatste zin lees in nergens, is dat een eigen constatering?
Barcaconiadinsdag 16 maart 2010 @ 13:56
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:52 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dank je voor het meekijken

Maar je laatste zin lees in nergens, is dat een eigen constatering?
Uit de bron:
quote:
Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting.
Het staat inderdaad nergens dat het kenteken ook ouder dan 25 moet zijn. Dat is namelijk niet zo.

Er staat ook nog een stukje:
quote:
Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken
Dat wanneer de belastingdienst een fout maakt je met een buitenlands kentekenbewijs nog kunt aantonen dat de leeftijd van 25 bereikt is. De auto hoeft dus niet altijd in NL rondgereden te hebben.
ellevehC86dinsdag 16 maart 2010 @ 14:01
Beter nog, als ik (onder de komende regels) in in 2015 een auto uit 1986 importeer uit 1 of ander oostblokland krijg ik hem dan moeiteloos op oldtimerkenteken?
Barcaconiadinsdag 16 maart 2010 @ 14:01
Als de regels zo blijven zoals ze nu zijn, ja.
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 14:06
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef ellevehC86 het volgende:
Beter nog, als ik (onder de komende regels) in in 2015 een auto uit 1986 importeer uit 1 of ander oostblokland krijg ik hem dan moeiteloos op oldtimerkenteken?
jah

ik heb meerdere import auto's en betaal er geen belasting op, krijg 1 brief in een blauwe envolop maar die is graag gezien
ellevehC86dinsdag 16 maart 2010 @ 14:17
oh jongens...... wat gaat hier een fraude mee gepleegd worden.....verdubbel de overheid maar alvast
Herr.Flickdinsdag 16 maart 2010 @ 14:20
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:58 schreef Jaapie1993 het volgende:

[..]

Kan iemand dit bevestigen?
Klopt bijna.. een auto hoef je niet te schorsen als er geen NL kenteken op zit. Je kan dus wel een auto exporteren uit bijv. duitsland en deze gewoon een jaar laten staan hier in NL zonder hem in te voeren. Zo kost deze auto helemaal niets en ben je ook tot niets verplicht. Pas na aanmelding en goedkeuring bij het RDW en na een tennaamstelling dan heb je te maken met verzekering, evt belasting en APK, kun je aan een van deze voorwaarden niet voldoen, dan moet je het voertuig laten schorsen.
Barcaconiadinsdag 16 maart 2010 @ 14:21
Fraude? Omkatten bedoel je? Ja, daar ben ik ook bang voor. De regeling slaat natuurlijk ook nergens op. Ik heb 2 identieke Volvo 360's. Zelfde kleur, zelfde motor, zelfde interieur etc. 1tje is van 20 januari '87 en de andere van 14 september 1986.
Kan ik dus voor 1 auto altijd wegenbelasting blijven betalen en de andere niet? Waarom houden ze niet gewoon de oude regeling dat die jaren opschuiven...
ellevehC86dinsdag 16 maart 2010 @ 14:25
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:21 schreef Barcaconia het volgende:
Fraude? Omkatten bedoel je? Ja, daar ben ik ook bang voor. De regeling slaat natuurlijk ook nergens op. Ik heb 2 identieke Volvo 360's. Zelfde kleur, zelfde motor, zelfde interieur etc. 1tje is van 20 januari '87 en de andere van 14 september 1986.
Kan ik dus voor 1 auto altijd wegenbelasting blijven betalen en de andere niet? Waarom houden ze niet gewoon de oude regeling dat die jaren opschuiven...
Je koopt gewoon een kenteken van een roestbak op een sloop in Tsjechie, daar zijn ze dolbij met die 100 euro.
Herr.Flickdinsdag 16 maart 2010 @ 14:27
In mijn ogen was het eerlijker om na 25 jaar belasting betaald te hebben op 1 auto deze vrij te stellen..

Dus nu een oldtimer importeren is eerst 25 jaar betalen, daarna belastingvrij
Barcaconiadinsdag 16 maart 2010 @ 14:28
Klopt, dat kan gewoon
Barcaconiadinsdag 16 maart 2010 @ 14:29
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:27 schreef Herr.Flick het volgende:
In mijn ogen was het eerlijker om na 25 jaar belasting betaald te hebben op 1 auto deze vrij te stellen..

Dus nu een oldtimer importeren is eerst 25 jaar betalen, daarna belastingvrij
Dan heb je het niet helemaal begrepen. De regel verschuift nu nog en wordt bevroren op 31-12-2011. Alles van voor die tijd is dan belastingvrij, alles van na die tijd niet.


Ik heb jou zelf niet helemaal begrepen
ellevehC86dinsdag 16 maart 2010 @ 14:29
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:27 schreef Herr.Flick het volgende:
In mijn ogen was het eerlijker om na 25 jaar belasting betaald te hebben op 1 auto deze vrij te stellen..

Dus nu een oldtimer importeren is eerst 25 jaar betalen, daarna belastingvrij
Yup, hier hadden ze een steek laten vallen, ze hadden het op "afgifte Nederland" moeten zetten vanaf 01-01.2012
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 14:31
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:21 schreef Barcaconia het volgende:
Fraude? Omkatten bedoel je? Ja, daar ben ik ook bang voor. De regeling slaat natuurlijk ook nergens op. Ik heb 2 identieke Volvo 360's. Zelfde kleur, zelfde motor, zelfde interieur etc. 1tje is van 20 januari '87 en de andere van 14 september 1986.
Kan ik dus voor 1 auto altijd wegenbelasting blijven betalen en de andere niet? Waarom houden ze niet gewoon de oude regeling dat die jaren opschuiven...
tjah ik had ooit een petitie gestart hier tegen maar krijg te weining handtekeningen want het kon fok niet schelen toen.....
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 14:33
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:25 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Je koopt gewoon een kenteken van een roestbak op een sloop in Tsjechie, daar zijn ze dolbij met die 100 euro.
rdw kijk je frame nr heel goed na hoor. pas is nog een goeddoel zijn buggybodem kwijtgeraakt inc nl kenteken wat er opzat.
toen ze hem aanboden voor herkeuren ivm inkorten. rdw zag toen dat er gelast was aan frame nr binne in het frame en heeft deze inbeslaggenomen.
Catch22-dinsdag 16 maart 2010 @ 14:34
wees blij dat ze het er niet afhalen.

Ik snap het wel; het slaat nergens op als je bijv. een 1990 5-serie belastingvrij kan rijden over een paar jaar. Dan is er geen reden meer om een recente auto te kopen.
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 14:35
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:27 schreef Herr.Flick het volgende:
In mijn ogen was het eerlijker om na 25 jaar belasting betaald te hebben op 1 auto deze vrij te stellen..

Dus nu een oldtimer importeren is eerst 25 jaar betalen, daarna belastingvrij
dan krijg je probleem met oud nl auto's die het kenteken ingelevert hebben ooit.

ik heb die nog 1 staan. 1960 gelevert aan nederland en in 68 gesloopt. terug gevonden in 2008. en als ik hem laat keuren krijgt hij nieuw kenteken. omdat oude niet meer terug te vinden is. (ofwel import noemen ze het dan)
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 14:37
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:34 schreef Catch22- het volgende:
wees blij dat ze het er niet afhalen.

Ik snap het wel; het slaat nergens op als je bijv. een 1990 5-serie belastingvrij kan rijden over een paar jaar. Dan is er geen reden meer om een recente auto te kopen.
na 25 jaar hoeft een fabriek geen onderdelen meer te leveren misschien scheelt dat nog?
Herr.Flickdinsdag 16 maart 2010 @ 14:58
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef T42 het volgende:

[..]

dan krijg je probleem met oud nl auto's die het kenteken ingelevert hebben ooit.

ik heb die nog 1 staan. 1960 gelevert aan nederland en in 68 gesloopt. terug gevonden in 2008. en als ik hem laat keuren krijgt hij nieuw kenteken. omdat oude niet meer terug te vinden is. (ofwel import noemen ze het dan)
Is toch geen probleem dan, als er op 1 kentekennummer 25 jaar betaald is dan belastingvrij. Maakt geen hol uit of iets opnieuw aangemeld word, 25 jaar = 25 jaar.
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 15:12
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:58 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Is toch geen probleem dan, als er op 1 kentekennummer 25 jaar betaald is dan belastingvrij. Maakt geen hol uit of iets opnieuw aangemeld word, 25 jaar = 25 jaar.
maar hij is 1e keer toegelaten in nl 1960 en na 68 is er dus geen belasting betaald.
en een auto van domeinen? die krijgen ook nieuw kenteken...
wat als ik dan een auto schors? gaan de jaren ook voorbij...
als zo zou gaan word er geen 1 oldtimer meer gesloopt en worden ze heel duur

ik zeg km rijden en dan een fatsoenlijk systeem
ellevehC86dinsdag 16 maart 2010 @ 15:14
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:33 schreef T42 het volgende:

[..]

rdw kijk je frame nr heel goed na hoor. pas is nog een goeddoel zijn buggybodem kwijtgeraakt inc nl kenteken wat er opzat.
toen ze hem aanboden voor herkeuren ivm inkorten. rdw zag toen dat er gelast was aan frame nr binne in het frame en heeft deze inbeslaggenomen.
Yup, je hoort alles dat afgekeurd wordt door de RDW.

En wat hoor je van wat doorgelaten wordt?
Catch22-dinsdag 16 maart 2010 @ 15:20
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:37 schreef T42 het volgende:

[..]

na 25 jaar hoeft een fabriek geen onderdelen meer te leveren misschien scheelt dat nog?
nee. Niemand zet toch orginele (fabrieks) onderdelen op zijn klassieker toch? Er is sowieso vrij veel imitatie/3rd party spul te krijgen.
Barcaconiadinsdag 16 maart 2010 @ 15:24
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nee. Niemand zet toch orginele (fabrieks) onderdelen op zijn klassieker toch? Er is sowieso vrij veel imitatie/3rd party spul te krijgen.
Dan is in 2015 een 1990 E34 nog steeds gewoon 25 jaar oud. Die dingen roesten, die dingen gaan kapot, onderdelen zijn nog steeds duur en dergelijke en het is gewoon een ouwe bak.
9 van de 10 mensen wil zo'n ding gewoon niet meer rijden. Laat die 1 persoon die liefhebber is en wil/kan sleutelen en zijn hobby wil hebben dat ding gewoon rijden, dat hebben ze in het verleden ook altijd toegestaan.

Ik ben van mening dat de oude 25 jaar regel goed genoeg was. Hooguit 30 jaar van maken.
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 15:47
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nee. Niemand zet toch orginele (fabrieks) onderdelen op zijn klassieker toch? Er is sowieso vrij veel imitatie/3rd party spul te krijgen.
jah ok maar het toch een keer op...

ik heb een vw waar al sommige onderdelen niet te vinden zijn en die is pas 28 jaar.
ook van een mercedes werd het moeilijk en kon ik een hoop slopen afstropen.

voor gewilde auto's maken ze inderdaad genoeg spullen. maar heb je iets zeldzamers dan word het moeilijker
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:14 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Yup, je hoort alles dat afgekeurd wordt door de RDW.

En wat hoor je van wat doorgelaten wordt?
das waar maar ze kijken wel goed
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 15:48
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:24 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Dan is in 2015 een 1990 E34 nog steeds gewoon 25 jaar oud. Die dingen roesten, die dingen gaan kapot, onderdelen zijn nog steeds duur en dergelijke en het is gewoon een ouwe bak.
9 van de 10 mensen wil zo'n ding gewoon niet meer rijden. Laat die 1 persoon die liefhebber is en wil/kan sleutelen en zijn hobby wil hebben dat ding gewoon rijden, dat hebben ze in het verleden ook altijd toegestaan.

Ik ben van mening dat de oude 25 jaar regel goed genoeg was. Hooguit 30 jaar van maken.
vind ik wel super idee 30 of 35 jaar.
of een max aan km-ers
Barcaconiadinsdag 16 maart 2010 @ 15:55
Max aan km-ers is een goed idee maar niet te handhaven. Ik wissel tellerbakken in pakweg 30 seconde in mijn auto..
30 jaar zou ik het best mee eens zijn. In ieder geval beter dan de regel helemaal bevriezen.
ellevehC86dinsdag 16 maart 2010 @ 16:13
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:55 schreef Barcaconia het volgende:
Max aan km-ers is een goed idee maar niet te handhaven. Ik wissel tellerbakken in pakweg 30 seconde in mijn auto..
30 jaar zou ik het best mee eens zijn. In ieder geval beter dan de regel helemaal bevriezen.
25 jaar op Nederlands kenteken, was je altijd klaar geweest, en met dat weer van hier moet een gemiddelde auto verdomd goed onderhouden worden om in die jaren een nette klassieker te kunnen worden.
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 16:53
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:13 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

25 jaar op Nederlands kenteken, was je altijd klaar geweest, en met dat weer van hier moet een gemiddelde auto verdomd goed onderhouden worden om in die jaren een nette klassieker te kunnen worden.
dan kun je ook kloten met auto van voor 73 toen alles nog niet zo goed bijgehouden werd (kan nu ook trouwens)

30 jaar vind ik beter.
moet ik wel 2x 2jaar en 1x 1jaar weer betalen haha.

maar dan zullen ze eerder kunne doen auto van 1987 en jonger pas oldtimer bij 30 jaar.
is maar kleine aanpassing

maar onderhoud wasda?
2cvdinsdag 16 maart 2010 @ 17:07
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nee. Niemand zet toch orginele (fabrieks) onderdelen op zijn klassieker toch? Er is sowieso vrij veel imitatie/3rd party spul te krijgen.
Nou ...
ellevehC86dinsdag 16 maart 2010 @ 17:20
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nou ...
x2
Barcaconiadinsdag 16 maart 2010 @ 17:23
x3
T42dinsdag 16 maart 2010 @ 19:24
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nou ...
4x dan
oshirodinsdag 16 maart 2010 @ 19:26
x5

Met sommige uitzonderingen dan .
Sounddragondinsdag 16 maart 2010 @ 20:02
X 6

Voor een Yank zijn originele delen spotgoedkoop en volop verkrijgbaar; hier in nl voor een prikkie, en in de US voor een half prikkie

Dimitri_woensdag 17 maart 2010 @ 12:55
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
X 6

Voor een Yank zijn originele delen spotgoedkoop en volop verkrijgbaar; hier in nl voor een prikkie, en in de US voor een half prikkie

[ afbeelding ]
x7.

Helaas is mijn Volvo uit '88.. Toch maar eens in Zuid-Frankrijk gaan kijken naar een 86-er.
casejunkiewoensdag 17 maart 2010 @ 15:18
x8

maar ik kan nergens terug vinden dat de wet definitief er door heen is dat auto's van na 01-01-1987 geen oldtimer meer zullen worden.

Heeft iemand een officiele bron waar dit bevestigd word? Ik meen namelijk te herinneren dat deze regeling tegelijk met de kilometerheffing zou worden ingevoerd. En deze gaat 01-01-2012 niet halen.
Barcaconiawoensdag 17 maart 2010 @ 15:19
Maakt niet meer uit. Staat in die link die ik van de belastingdienst gequote heb in dit topic.
Die regeling wordt hoe dan ook gewoon bevroren.
casejunkiewoensdag 17 maart 2010 @ 15:22
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:19 schreef Barcaconia het volgende:
Maakt niet meer uit. Staat in die link die ik van de belastingdienst gequote heb in dit topic.
Die regeling wordt hoe dan ook gewoon bevroren.
Ik heb er inderdaad overheen gelezen.

Beetje balen aangezien ik een 1989'er heb en de oudste van mijn model van 1987 komt dus kan ook niet geheel ombouwen naar een 1986'er
Jaapie1993donderdag 18 maart 2010 @ 15:42
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:22 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Ik heb er inderdaad overheen gelezen.

Beetje balen aangezien ik een 1989'er heb en de oudste van mijn model van 1987 komt dus kan ook niet geheel ombouwen naar een 1986'er
ja echt jammer want het scheelt veel geld in de maand
YoshiBignosedonderdag 18 maart 2010 @ 15:48
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:22 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Ik heb er inderdaad overheen gelezen.

Beetje balen aangezien ik een 1989'er heb en de oudste van mijn model van 1987 komt dus kan ook niet geheel ombouwen naar een 1986'er
Ja balen, verkoepn direct ook weer een stuk slechter nu.
Revolution-NLdonderdag 18 maart 2010 @ 15:58
Tot hoelang kan je nog importeren zodat je gebruik kan maken van de vrijstelling voor de wegenbelasting.
Als tweede auto wil ik wel een mooie BMW e30 diesel

Staan er best wel wat te koop in Duitsland.
YoshiBignosedonderdag 18 maart 2010 @ 16:11
Auto's t/m 31-12-1986.
Barcaconiadonderdag 18 maart 2010 @ 16:12
Zo lang de auto van <'87 is kan dat altijd nog.
Revolution-NLdonderdag 18 maart 2010 @ 16:16
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Auto's t/m 31-12-1986.
Mijn vraag is meer of je in 2011 ook nog auto's kan importeren tot 1986 met behoud van de vrijstelling voor de wegenbelasting.
Barcaconiadonderdag 18 maart 2010 @ 16:20
Staat al in dit topic.

Ja, als de regels blijven zoals ze zijn kan je ook in 2096 nog een auto uit 1986 belastingvrij importeren.
Aliceydonderdag 18 maart 2010 @ 16:24
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:25 schreef ellevehC86 het volgende:

Je koopt gewoon een kenteken van een roestbak op een sloop in Tsjechie, daar zijn ze dolbij met die 100 euro.
Als het je daarbij ook lukt om het chassisnummer in de papieren aan te laten passen en er vervolgens in Nederland nog mee wegkomt bij het importeren is dat inderdaad interessant.
Barcaconiadonderdag 18 maart 2010 @ 16:28
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als het je daarbij ook lukt om het chassisnummer in de papieren aan te laten passen en er vervolgens in Nederland nog mee wegkomt bij het importeren is dat inderdaad interessant.
Als je het chassisnummer ruim uitslijpt en in je eigen auto netjes inlast is dat geen probleem.
Wordt behoorlijk vaak gedaan...
Aliceydonderdag 18 maart 2010 @ 16:28
Geldt dit eigenlijk nog wel? De inzet om de regeling te laten vervallen was namelijk invoering van de kilometerheffing. Hoe zit het dan nu, nu vast staat dat een kilometerheffing er voorlopig niet komt?
Aliceydonderdag 18 maart 2010 @ 16:29
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:28 schreef Barcaconia het volgende:

Als je het chassisnummer ruim uitslijpt en in je eigen auto netjes inlast is dat geen probleem.
Wordt behoorlijk vaak gedaan...
En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.
Barcaconiadonderdag 18 maart 2010 @ 16:33
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.
In eigen beheer slopen aanvragen.
Oftewel: Afmelden en doorscheuren.
Barcaconiadonderdag 18 maart 2010 @ 16:34
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:28 schreef Alicey het volgende:
Geldt dit eigenlijk nog wel? De inzet om de regeling te laten vervallen was namelijk invoering van de kilometerheffing. Hoe zit het dan nu, nu vast staat dat een kilometerheffing er voorlopig niet komt?
Lees anders het topic even. Dit is ook al aan bod gekomen.
De regel wordt bevroren, los van kilometerheffing.
Rian.donderdag 18 maart 2010 @ 16:34
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Barcaconia het volgende:
Zo lang de auto van <'87 is kan dat altijd nog.
Maar aan auto van '87 kan nu nooit meer een oldtimer worden? Ik heb het gelezen maar ik wil het antwoord denk ik niet weten.

Gelukkig gaat er volgend jaar een auto uit '68, '69, '70 of '71 op mijn naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rian. op 18-03-2010 16:48:38 ]
Catch22-donderdag 18 maart 2010 @ 16:36
De regeling loopt TOT 31 december 2011 door.

Alles auto's die op dat moment 25 jaar OF ouder zijn..
Sounddragondonderdag 18 maart 2010 @ 16:38
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.
Dat stuur je op naar de RDW met een briefje erbij dat hij gesloopt is; geen haan die ernaar kraait

Er schijnt (based on hearsay) een 2004 Tahoe in nl rond te rijden op een klassieker kenteken van een oldtimer Suburban, maar ik heb hem zelf nog nooit gezien..
Bij Landrovers schijnt dat omkatten schering en inslag te zijn, maar volgens mij is elke auto met een niet zelfdragende carrosserie er vatbaar voor
SPOILER
Ik heb ook een auto die op papier 4 jaar ouder is als in het echie trouwens
Barcaconiadonderdag 18 maart 2010 @ 16:40
Ik heb laatst ook een 5~6 jaar oude G-klasse gezien op een geimporteerd oldtimerchassis.
Nieuw kenteken want importchassis, nieuwe opbouw er op en belastingvrij met een nieuwe luxe auto rondrijden
En dat is nog niet eens illegaal. RDW zegt dat bij restauratie minstens een X% van het originele chassis behouden moet blijven. Restauratie mag dus betekenen dat er een nieuwe koets op komt te staan.

Bij Defenders en Range rovers zie je dit ook vaak gebeuren.

Kevers, eenden etc... noem maar op. Zoals je zegt: Iedere auto met een los te halen koets kan het makkelijk mee.
Aliceydonderdag 18 maart 2010 @ 16:47
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:34 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Lees anders het topic even. Dit is ook al aan bod gekomen.
Waar precies?
Barcaconiadonderdag 18 maart 2010 @ 18:26
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waar precies?
Volgens mij moet ik je mijn excuses aanbieden Ik was in de war met een ander topic.
Aliceyvrijdag 19 maart 2010 @ 07:59
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:26 schreef Barcaconia het volgende:

Volgens mij moet ik je mijn excuses aanbieden Ik was in de war met een ander topic.
Okee, dan ben ik toch niet gek. Heb je misschien een linkje naar dat topic? Want ik ben wel benieuwd hoe het nu zit..
YoshiBignosevrijdag 19 maart 2010 @ 09:35
Op BD staat dit:
quote:
Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken.

In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto's, zijn er steeds meer oudere personenauto's die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto's die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.
Hyperdudevrijdag 19 maart 2010 @ 09:39
Kortom: het kost ze te veel aan gemiste belastinginkomsten.
Waarom niet de mileukaart gespeeld; zou in dit geval wel eens terecht (kunnen) zijn? Alles moet schoner; maar Mercedes 200Diesels, die de hele file die achter ze rijdt onderbraken met roet, hoeven zich nergens iets van aan te trekken?
ellevehC86vrijdag 19 maart 2010 @ 09:41
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:39 schreef Hyperdude het volgende:
Kortom: het kost ze te veel aan gemiste belastinginkomsten.
Waarom niet de mileukaart gespeeld; zou in dit geval wel eens terecht (kunnen) zijn? Alles moet schoner; maar Mercedes 200Diesels, die de hele file die achter ze rijdt onderbraken met roet, hoeven zich nergens iets van aan te trekken?

Ja, gaat ze verdomme nog even helpen met voorstellen
YoshiBignosevrijdag 19 maart 2010 @ 09:41
Ach ja het maakt ook niet uit. Nu ze het bevriezen zul je steeds minder oldtimers op de weg zien omdat ze het 1 voor 1 begeven. Uiteindelijk rijden er alleen nog een paar BMW'tjes belastingvrij
Aliceyvrijdag 19 maart 2010 @ 09:41
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Op BD staat dit:
[..]
Kortom, men gaat echt gebruik maken van de regeling en dat is ook weer niet de bedoeling.
Hyperdudevrijdag 19 maart 2010 @ 09:44
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ja, gaat ze verdomme nog even helpen met voorstellen
Iedereen die vooraan in de file rijdt moet dood.
Mercedes 200D's uit 1864 lijken mij goede kandidaten om te verbannen/uit te roeien.
55PK, 1300-1400 KG
YoshiBignosevrijdag 19 maart 2010 @ 09:54
Inderdaad en dan nog automaat versie ervan = 30 sec naar 100 en dat is geen grap.
ellevehC86vrijdag 19 maart 2010 @ 10:05
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kortom, men gaat echt gebruik maken van de regeling en dat is ook weer niet de bedoeling.
Vind je het gek?, zat mensen die een belachelijk kutloontje van 1600 euro hebben en daar hun huis, lasten en vervoer voor moeten betalen.

De overheid verdient al zat, ik geef iedereen gelijk die van de regeling gebruik wilt maken, het misbruik van de inkomsten is al voor de overheid weggelegd.
Aliceyvrijdag 19 maart 2010 @ 10:14
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:05 schreef ellevehC86 het volgende:

Vind je het gek?
Dat mensen dat doen? Nee, vind ik zeker niet gek. Waarom zou je een regeling die er is niet gebruiken? Verder is er in 25 jaar wat mij betreft al genoeg belasting over betaald.
Hyperdudevrijdag 19 maart 2010 @ 10:19
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:14 schreef Alicey het volgende:
...Verder is er in 25 jaar wat mij betreft al genoeg belasting over betaald.
Niet door de mensen die er nu ééntje uit Duitsland halen.
Wat was eigenlijk ooit het argument om met die vrijstelling voor oude brikken te beginnen; oude auto's maken weinig kms oid.?
ellevehC86vrijdag 19 maart 2010 @ 10:20
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat mensen dat doen? Nee, vind ik zeker niet gek. Waarom zou je een regeling die er is niet gebruiken? Verder is er in 25 jaar wat mij betreft al genoeg belasting over betaald.
Hey..... ik rij bijna dagelijks over je straat
Aliceyvrijdag 19 maart 2010 @ 10:26
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:20 schreef ellevehC86 het volgende:

Hey..... ik rij bijna dagelijks over je straat
Haha je hebt even uitgezocht waar ik woon? Woon je in de buurt, of kom je er meer langs?
Aliceyvrijdag 19 maart 2010 @ 10:27
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:19 schreef Hyperdude het volgende:

Niet door de mensen die er nu ééntje uit Duitsland halen.
Daar is in Duitsland weer genoeg over betaald.
quote:
Wat was eigenlijk ooit het argument om met die vrijstelling voor oude brikken te beginnen; oude auto's maken weinig kms oid.?
Ik denk het wel. Waarschijnlijk omdat die dingen meer voor de sier gehouden werden er maar een paar keer per jaar mee gereden werd. Maken dus niet echt gebruik van de weg. Denk aan oude kevers en dat soort dingen.
ellevehC86vrijdag 19 maart 2010 @ 10:30
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Haha je hebt even uitgezocht waar ik woon? Woon je in de buurt, of kom je er meer langs?
Verlengde, Oranjestraat, zag dat jij aan de dijk woonde.
Aliceyvrijdag 19 maart 2010 @ 10:32
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:30 schreef ellevehC86 het volgende:

Verlengde, Oranjestraat, zag dat jij aan de dijk woonde.
Het kaartje is kennelijk niet zo nauwkeurig, maar ik woon wel in een zijstraat van de dijk, een van de lanen van Oost. Wel grappig dat je zo dicht in de buurt zit.
ellevehC86vrijdag 19 maart 2010 @ 10:40
Ach ja, het het heeft niets, maar kost niet duur
Aliceyvrijdag 19 maart 2010 @ 10:45
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:40 schreef ellevehC86 het volgende:
Ach ja, het het heeft niets, maar kost niet duur
Als je een paar straten verderop kijkt en niet bang bent om zelf flink wat te klussen, zijn er genoeg woningen die wel wat hebben en eveneens niet duur zijn.
ellevehC86vrijdag 19 maart 2010 @ 10:50
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je een paar straten verderop kijkt en niet bang bent om zelf flink wat te klussen, zijn er genoeg woningen die wel wat hebben en eveneens niet duur zijn.
Nee, blijf nog een 2 jaar doorsparen, zit met vriendinnetje serieus aan emigratieplannen te denken, nog 2 opties open.
Noord-Vlaanderen (Loenhout e.o.) of Zwitserland tegen de Italiaanse grens aan.

Onder andere die regeldrift zoals hierboven weergegeven ben ik goed zat in vergelijking met de vrijheid die je ervoor terugkrijgt, ben bang dat als ik nog 10/20 jaar moet wachten dat we zullen moeten gaan wennen aan een totalitaire staat hier
Hyperdudevrijdag 19 maart 2010 @ 11:08
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef ellevehC86 het volgende:
...of Zwitserland tegen de Italiaanse grens aan.

Onder andere die regeldrift zoals hierboven weergegeven ben ik goed zat in vergelijking met de vrijheid die je ervoor terugkrijgt, ben bang dat als ik nog 10/20 jaar moet wachten dat we zullen moeten gaan wennen aan een totalitaire staat hier
Regeltjes heb je overal, zekers in Die Schweiz.
Als je vrijheid wil, kan je beter aan de Italiaanse kant gaan wonen.
Ik woon zelf aan de goede, veilige, saaie, maar fiscaal gunstige, kant; voor de lol ga ik wel naar Milaan.
quote:
Oldimer-Zulassung in der Schweiz
In der Schweiz gibt es bei der Oldtimer-Zulassung kein einheitliches Mindestalter. Je nach Kanton ist ein Fahrzeugalter von 25 oder 30 Jahren vorgeschrieben. Ein Oldtimer bzw. Veteranenfahrzeug muss optisch und technisch in einem einwandfreien, ursprünglichen Zustand sein. Die Fahrleistung darf höchstens 3000 km betragen, eine regelmäßige Nutzung und auch gewerbliche Fahrten sind ausgeschlossen. Nur dann kann im Fahrzeugausweis in der Rubrik 17 -Veteranenfahrzeug. eingetragen werden.
Die Prüfungen für eine Oldtimer Zulassung sind sehr streng und werden in den Verkehrsprüfzentren durchgeführt. Je nach Kanton können in der Schweiz auf ein Wechselkennzeichen verschieden viele Oldtimer angemeldet werden. Der Prüfungsintervall kann auf sechs Jahre ausgedehnt werden.

Hier die Unterlagen, die in der Regel benötigt werden:

Persönliche Papiere / Vollmacht des Besitzers
Gültiger Versicherungsnachweis
Bisheriger Fahrzeugausweis
Bisherige Kontrollschilder
Prüfungsbericht
http://www.oldtimer.net/o(...)imerzulassungen.html
ellevehC86vrijdag 19 maart 2010 @ 11:29
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Regeltjes heb je overal, zekers in Die Schweiz.
Als je vrijheid wil, kan je beter aan de Italiaanse kant gaan wonen.
Ik woon zelf aan de goede, veilige, saaie, maar fiscaal gunstige, kant; voor de lol ga ik wel naar Milaan.
[..]

http://www.oldtimer.net/o(...)imerzulassungen.html
Als ik het tot nu toe zo op me neem is de belastingdruk in Zwitserland lang niet zo erg als hier weleens wordt voorgedaan, maar jij woont er momenteel?, zitten te orienteren op omgeving tussen Altdorf/Chiasso, zo ja kunnen we daar ergens een topic over starten?

[ Bericht 0% gewijzigd door ellevehC86 op 19-03-2010 11:36:44 ]
Aliceyvrijdag 19 maart 2010 @ 11:43
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef ellevehC86 het volgende:

Onder andere die regeldrift zoals hierboven weergegeven ben ik goed zat in vergelijking met de vrijheid die je ervoor terugkrijgt
Mjah, ik heb die gedachte ook wel eens.. Maar voorlopig kijk ik alles nog even aan.
2cvvrijdag 19 maart 2010 @ 15:51
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb laatst ook een 5~6 jaar oude G-klasse gezien op een geimporteerd oldtimerchassis.
Nieuw kenteken want importchassis, nieuwe opbouw er op en belastingvrij met een nieuwe luxe auto rondrijden
En dat is nog niet eens illegaal. RDW zegt dat bij restauratie minstens een X% van het originele chassis behouden moet blijven. Restauratie mag dus betekenen dat er een nieuwe koets op komt te staan.

Bij Defenders en Range rovers zie je dit ook vaak gebeuren.

Kevers, eenden etc... noem maar op. Zoals je zegt: Iedere auto met een los te halen koets kan het makkelijk mee.
nee, 2/3 van de auto moet orgineel zijn. Vroeger ging het alleen om het chassis.
Hyperdudezondag 21 maart 2010 @ 15:01
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:29 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Als ik het tot nu toe zo op me neem is de belastingdruk in Zwitserland lang niet zo erg als hier weleens wordt voorgedaan, maar jij woont er momenteel?, zitten te orienteren op omgeving tussen Altdorf/Chiasso, zo ja kunnen we daar ergens een topic over starten?
Ik kom er vandaan. Omgeving Lugano/Locarno.
Heb er nog wel een huis; maar woon tegenwoordig in NL.

Altdorf ligt midden in de onbewoonde wereld.
Chiasso is al Italiaans druk; wat wil/zoek je precies?

oja, on-topic: je komt er om in de goedkope RS6jes ed.
Niet belastingvrij; wel snel.
T42maandag 22 maart 2010 @ 01:21
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb laatst ook een 5~6 jaar oude G-klasse gezien op een geimporteerd oldtimerchassis.
Nieuw kenteken want importchassis, nieuwe opbouw er op en belastingvrij met een nieuwe luxe auto rondrijden
En dat is nog niet eens illegaal. RDW zegt dat bij restauratie minstens een X% van het originele chassis behouden moet blijven. Restauratie mag dus betekenen dat er een nieuwe koets op komt te staan.

Bij Defenders en Range rovers zie je dit ook vaak gebeuren.

Kevers, eenden etc... noem maar op. Zoals je zegt: Iedere auto met een los te halen koets kan het makkelijk mee.
die vlieg gaat niet op...
als je kever een nieuwe bovenkant geeft moet je kunne aantonen waar deze vandaan komt.
bij een ander model moet je hem zelfs opnieuw laten keuren.
Sounddragonmaandag 22 maart 2010 @ 03:15
quote:
Op maandag 22 maart 2010 01:21 schreef T42 het volgende:

[..]

die vlieg gaat niet op...
als je kever een nieuwe bovenkant geeft moet je kunne aantonen waar deze vandaan komt.
bij een ander model moet je hem zelfs opnieuw laten keuren.
Kever heeft toch geen los chassis ??
Herr.Flickmaandag 22 maart 2010 @ 07:44
Waarom zouden ze dan net een kever gebruiken voor vele ombouw projekten...
T42maandag 22 maart 2010 @ 09:19
quote:
Op maandag 22 maart 2010 03:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Kever heeft toch geen los chassis ??
als goed niet tot je de boutjes losdraait dan