abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:02:47 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79223651
X 6

Voor een Yank zijn originele delen spotgoedkoop en volop verkrijgbaar; hier in nl voor een prikkie, en in de US voor een half prikkie

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_79250660
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
X 6

Voor een Yank zijn originele delen spotgoedkoop en volop verkrijgbaar; hier in nl voor een prikkie, en in de US voor een half prikkie

[ afbeelding ]
x7.

Helaas is mijn Volvo uit '88.. Toch maar eens in Zuid-Frankrijk gaan kijken naar een 86-er.
Nee.
pi_79256189
x8

maar ik kan nergens terug vinden dat de wet definitief er door heen is dat auto's van na 01-01-1987 geen oldtimer meer zullen worden.

Heeft iemand een officiele bron waar dit bevestigd word? Ik meen namelijk te herinneren dat deze regeling tegelijk met de kilometerheffing zou worden ingevoerd. En deze gaat 01-01-2012 niet halen.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:19:25 #79
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79256227
Maakt niet meer uit. Staat in die link die ik van de belastingdienst gequote heb in dit topic.
Die regeling wordt hoe dan ook gewoon bevroren.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79256379
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:19 schreef Barcaconia het volgende:
Maakt niet meer uit. Staat in die link die ik van de belastingdienst gequote heb in dit topic.
Die regeling wordt hoe dan ook gewoon bevroren.
Ik heb er inderdaad overheen gelezen.

Beetje balen aangezien ik een 1989'er heb en de oudste van mijn model van 1987 komt dus kan ook niet geheel ombouwen naar een 1986'er
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_79298057
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:22 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Ik heb er inderdaad overheen gelezen.

Beetje balen aangezien ik een 1989'er heb en de oudste van mijn model van 1987 komt dus kan ook niet geheel ombouwen naar een 1986'er
ja echt jammer want het scheelt veel geld in de maand
pi_79298292
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:22 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Ik heb er inderdaad overheen gelezen.

Beetje balen aangezien ik een 1989'er heb en de oudste van mijn model van 1987 komt dus kan ook niet geheel ombouwen naar een 1986'er
Ja balen, verkoepn direct ook weer een stuk slechter nu.
Facts don't care about your feelings
pi_79298745
Tot hoelang kan je nog importeren zodat je gebruik kan maken van de vrijstelling voor de wegenbelasting.
Als tweede auto wil ik wel een mooie BMW e30 diesel

Staan er best wel wat te koop in Duitsland.
pi_79299378
Auto's t/m 31-12-1986.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:12:06 #85
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79299409
Zo lang de auto van <'87 is kan dat altijd nog.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79299612
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Auto's t/m 31-12-1986.
Mijn vraag is meer of je in 2011 ook nog auto's kan importeren tot 1986 met behoud van de vrijstelling voor de wegenbelasting.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:20:45 #87
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79299802
Staat al in dit topic.

Ja, als de regels blijven zoals ze zijn kan je ook in 2096 nog een auto uit 1986 belastingvrij importeren.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:24:38 #88
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79300005
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:25 schreef ellevehC86 het volgende:

Je koopt gewoon een kenteken van een roestbak op een sloop in Tsjechie, daar zijn ze dolbij met die 100 euro.
Als het je daarbij ook lukt om het chassisnummer in de papieren aan te laten passen en er vervolgens in Nederland nog mee wegkomt bij het importeren is dat inderdaad interessant.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:28:08 #89
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79300162
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als het je daarbij ook lukt om het chassisnummer in de papieren aan te laten passen en er vervolgens in Nederland nog mee wegkomt bij het importeren is dat inderdaad interessant.
Als je het chassisnummer ruim uitslijpt en in je eigen auto netjes inlast is dat geen probleem.
Wordt behoorlijk vaak gedaan...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:28:34 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79300180
Geldt dit eigenlijk nog wel? De inzet om de regeling te laten vervallen was namelijk invoering van de kilometerheffing. Hoe zit het dan nu, nu vast staat dat een kilometerheffing er voorlopig niet komt?
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:29:19 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79300211
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:28 schreef Barcaconia het volgende:

Als je het chassisnummer ruim uitslijpt en in je eigen auto netjes inlast is dat geen probleem.
Wordt behoorlijk vaak gedaan...
En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:33:05 #92
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79300410
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.
In eigen beheer slopen aanvragen.
Oftewel: Afmelden en doorscheuren.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:34:00 #93
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79300452
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:28 schreef Alicey het volgende:
Geldt dit eigenlijk nog wel? De inzet om de regeling te laten vervallen was namelijk invoering van de kilometerheffing. Hoe zit het dan nu, nu vast staat dat een kilometerheffing er voorlopig niet komt?
Lees anders het topic even. Dit is ook al aan bod gekomen.
De regel wordt bevroren, los van kilometerheffing.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79300471
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Barcaconia het volgende:
Zo lang de auto van <'87 is kan dat altijd nog.
Maar aan auto van '87 kan nu nooit meer een oldtimer worden? Ik heb het gelezen maar ik wil het antwoord denk ik niet weten.

Gelukkig gaat er volgend jaar een auto uit '68, '69, '70 of '71 op mijn naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rian. op 18-03-2010 16:48:38 ]
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:36:41 #95
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_79300570
De regeling loopt TOT 31 december 2011 door.

Alles auto's die op dat moment 25 jaar OF ouder zijn..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:38:00 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79300621
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.
Dat stuur je op naar de RDW met een briefje erbij dat hij gesloopt is; geen haan die ernaar kraait

Er schijnt (based on hearsay) een 2004 Tahoe in nl rond te rijden op een klassieker kenteken van een oldtimer Suburban, maar ik heb hem zelf nog nooit gezien..
Bij Landrovers schijnt dat omkatten schering en inslag te zijn, maar volgens mij is elke auto met een niet zelfdragende carrosserie er vatbaar voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:40:50 #97
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79300767
Ik heb laatst ook een 5~6 jaar oude G-klasse gezien op een geimporteerd oldtimerchassis.
Nieuw kenteken want importchassis, nieuwe opbouw er op en belastingvrij met een nieuwe luxe auto rondrijden
En dat is nog niet eens illegaal. RDW zegt dat bij restauratie minstens een X% van het originele chassis behouden moet blijven. Restauratie mag dus betekenen dat er een nieuwe koets op komt te staan.

Bij Defenders en Range rovers zie je dit ook vaak gebeuren.

Kevers, eenden etc... noem maar op. Zoals je zegt: Iedere auto met een los te halen koets kan het makkelijk mee.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:47:53 #98
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79301125
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:34 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Lees anders het topic even. Dit is ook al aan bod gekomen.
Waar precies?
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:26:29 #99
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79304954
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waar precies?
Volgens mij moet ik je mijn excuses aanbieden Ik was in de war met een ander topic.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 19 maart 2010 @ 07:59:32 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79323427
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:26 schreef Barcaconia het volgende:

Volgens mij moet ik je mijn excuses aanbieden Ik was in de war met een ander topic.
Okee, dan ben ik toch niet gek. Heb je misschien een linkje naar dat topic? Want ik ben wel benieuwd hoe het nu zit..
pi_79325197
Op BD staat dit:
quote:
Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken.

In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto's, zijn er steeds meer oudere personenauto's die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto's die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:39:04 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79325283
Kortom: het kost ze te veel aan gemiste belastinginkomsten.
Waarom niet de mileukaart gespeeld; zou in dit geval wel eens terecht (kunnen) zijn? Alles moet schoner; maar Mercedes 200Diesels, die de hele file die achter ze rijdt onderbraken met roet, hoeven zich nergens iets van aan te trekken?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_79325337
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:39 schreef Hyperdude het volgende:
Kortom: het kost ze te veel aan gemiste belastinginkomsten.
Waarom niet de mileukaart gespeeld; zou in dit geval wel eens terecht (kunnen) zijn? Alles moet schoner; maar Mercedes 200Diesels, die de hele file die achter ze rijdt onderbraken met roet, hoeven zich nergens iets van aan te trekken?

Ja, gaat ze verdomme nog even helpen met voorstellen
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_79325341
Ach ja het maakt ook niet uit. Nu ze het bevriezen zul je steeds minder oldtimers op de weg zien omdat ze het 1 voor 1 begeven. Uiteindelijk rijden er alleen nog een paar BMW'tjes belastingvrij
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:41:39 #105
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79325348
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Op BD staat dit:
[..]
Kortom, men gaat echt gebruik maken van de regeling en dat is ook weer niet de bedoeling.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:44:51 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79325429
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ja, gaat ze verdomme nog even helpen met voorstellen
Iedereen die vooraan in de file rijdt moet dood.
Mercedes 200D's uit 1864 lijken mij goede kandidaten om te verbannen/uit te roeien.
55PK, 1300-1400 KG
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_79325714
Inderdaad en dan nog automaat versie ervan = 30 sec naar 100 en dat is geen grap.
Facts don't care about your feelings
pi_79326096
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kortom, men gaat echt gebruik maken van de regeling en dat is ook weer niet de bedoeling.
Vind je het gek?, zat mensen die een belachelijk kutloontje van 1600 euro hebben en daar hun huis, lasten en vervoer voor moeten betalen.

De overheid verdient al zat, ik geef iedereen gelijk die van de regeling gebruik wilt maken, het misbruik van de inkomsten is al voor de overheid weggelegd.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:14:33 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79326427
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:05 schreef ellevehC86 het volgende:

Vind je het gek?
Dat mensen dat doen? Nee, vind ik zeker niet gek. Waarom zou je een regeling die er is niet gebruiken? Verder is er in 25 jaar wat mij betreft al genoeg belasting over betaald.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:19:17 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79326591
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:14 schreef Alicey het volgende:
...Verder is er in 25 jaar wat mij betreft al genoeg belasting over betaald.
Niet door de mensen die er nu ééntje uit Duitsland halen.
Wat was eigenlijk ooit het argument om met die vrijstelling voor oude brikken te beginnen; oude auto's maken weinig kms oid.?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_79326632
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat mensen dat doen? Nee, vind ik zeker niet gek. Waarom zou je een regeling die er is niet gebruiken? Verder is er in 25 jaar wat mij betreft al genoeg belasting over betaald.
Hey..... ik rij bijna dagelijks over je straat
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:26:38 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79326868
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:20 schreef ellevehC86 het volgende:

Hey..... ik rij bijna dagelijks over je straat
Haha je hebt even uitgezocht waar ik woon? Woon je in de buurt, of kom je er meer langs?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:27:29 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79326910
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:19 schreef Hyperdude het volgende:

Niet door de mensen die er nu ééntje uit Duitsland halen.
Daar is in Duitsland weer genoeg over betaald.
quote:
Wat was eigenlijk ooit het argument om met die vrijstelling voor oude brikken te beginnen; oude auto's maken weinig kms oid.?
Ik denk het wel. Waarschijnlijk omdat die dingen meer voor de sier gehouden werden er maar een paar keer per jaar mee gereden werd. Maken dus niet echt gebruik van de weg. Denk aan oude kevers en dat soort dingen.
pi_79327002
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Haha je hebt even uitgezocht waar ik woon? Woon je in de buurt, of kom je er meer langs?
Verlengde, Oranjestraat, zag dat jij aan de dijk woonde.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:32:43 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79327105
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:30 schreef ellevehC86 het volgende:

Verlengde, Oranjestraat, zag dat jij aan de dijk woonde.
Het kaartje is kennelijk niet zo nauwkeurig, maar ik woon wel in een zijstraat van de dijk, een van de lanen van Oost. Wel grappig dat je zo dicht in de buurt zit.
pi_79327390
Ach ja, het het heeft niets, maar kost niet duur
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:45:46 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79327606
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:40 schreef ellevehC86 het volgende:
Ach ja, het het heeft niets, maar kost niet duur
Als je een paar straten verderop kijkt en niet bang bent om zelf flink wat te klussen, zijn er genoeg woningen die wel wat hebben en eveneens niet duur zijn.
pi_79327811
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je een paar straten verderop kijkt en niet bang bent om zelf flink wat te klussen, zijn er genoeg woningen die wel wat hebben en eveneens niet duur zijn.
Nee, blijf nog een 2 jaar doorsparen, zit met vriendinnetje serieus aan emigratieplannen te denken, nog 2 opties open.
Noord-Vlaanderen (Loenhout e.o.) of Zwitserland tegen de Italiaanse grens aan.

Onder andere die regeldrift zoals hierboven weergegeven ben ik goed zat in vergelijking met de vrijheid die je ervoor terugkrijgt, ben bang dat als ik nog 10/20 jaar moet wachten dat we zullen moeten gaan wennen aan een totalitaire staat hier
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:08:15 #119
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79328639
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef ellevehC86 het volgende:
...of Zwitserland tegen de Italiaanse grens aan.

Onder andere die regeldrift zoals hierboven weergegeven ben ik goed zat in vergelijking met de vrijheid die je ervoor terugkrijgt, ben bang dat als ik nog 10/20 jaar moet wachten dat we zullen moeten gaan wennen aan een totalitaire staat hier
Regeltjes heb je overal, zekers in Die Schweiz.
Als je vrijheid wil, kan je beter aan de Italiaanse kant gaan wonen.
Ik woon zelf aan de goede, veilige, saaie, maar fiscaal gunstige, kant; voor de lol ga ik wel naar Milaan.
quote:
Oldimer-Zulassung in der Schweiz
In der Schweiz gibt es bei der Oldtimer-Zulassung kein einheitliches Mindestalter. Je nach Kanton ist ein Fahrzeugalter von 25 oder 30 Jahren vorgeschrieben. Ein Oldtimer bzw. Veteranenfahrzeug muss optisch und technisch in einem einwandfreien, ursprünglichen Zustand sein. Die Fahrleistung darf höchstens 3000 km betragen, eine regelmäßige Nutzung und auch gewerbliche Fahrten sind ausgeschlossen. Nur dann kann im Fahrzeugausweis in der Rubrik 17 -Veteranenfahrzeug. eingetragen werden.
Die Prüfungen für eine Oldtimer Zulassung sind sehr streng und werden in den Verkehrsprüfzentren durchgeführt. Je nach Kanton können in der Schweiz auf ein Wechselkennzeichen verschieden viele Oldtimer angemeldet werden. Der Prüfungsintervall kann auf sechs Jahre ausgedehnt werden.

Hier die Unterlagen, die in der Regel benötigt werden:

Persönliche Papiere / Vollmacht des Besitzers
Gültiger Versicherungsnachweis
Bisheriger Fahrzeugausweis
Bisherige Kontrollschilder
Prüfungsbericht
http://www.oldtimer.net/o(...)imerzulassungen.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_79329653
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Regeltjes heb je overal, zekers in Die Schweiz.
Als je vrijheid wil, kan je beter aan de Italiaanse kant gaan wonen.
Ik woon zelf aan de goede, veilige, saaie, maar fiscaal gunstige, kant; voor de lol ga ik wel naar Milaan.
[..]

http://www.oldtimer.net/o(...)imerzulassungen.html
Als ik het tot nu toe zo op me neem is de belastingdruk in Zwitserland lang niet zo erg als hier weleens wordt voorgedaan, maar jij woont er momenteel?, zitten te orienteren op omgeving tussen Altdorf/Chiasso, zo ja kunnen we daar ergens een topic over starten?

[ Bericht 0% gewijzigd door ellevehC86 op 19-03-2010 11:36:44 ]
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:43:37 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79330302
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef ellevehC86 het volgende:

Onder andere die regeldrift zoals hierboven weergegeven ben ik goed zat in vergelijking met de vrijheid die je ervoor terugkrijgt
Mjah, ik heb die gedachte ook wel eens.. Maar voorlopig kijk ik alles nog even aan.
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2010 @ 15:51:56 #122
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79340120
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb laatst ook een 5~6 jaar oude G-klasse gezien op een geimporteerd oldtimerchassis.
Nieuw kenteken want importchassis, nieuwe opbouw er op en belastingvrij met een nieuwe luxe auto rondrijden
En dat is nog niet eens illegaal. RDW zegt dat bij restauratie minstens een X% van het originele chassis behouden moet blijven. Restauratie mag dus betekenen dat er een nieuwe koets op komt te staan.

Bij Defenders en Range rovers zie je dit ook vaak gebeuren.

Kevers, eenden etc... noem maar op. Zoals je zegt: Iedere auto met een los te halen koets kan het makkelijk mee.
nee, 2/3 van de auto moet orgineel zijn. Vroeger ging het alleen om het chassis.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 21 maart 2010 @ 15:01:36 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79405739
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:29 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Als ik het tot nu toe zo op me neem is de belastingdruk in Zwitserland lang niet zo erg als hier weleens wordt voorgedaan, maar jij woont er momenteel?, zitten te orienteren op omgeving tussen Altdorf/Chiasso, zo ja kunnen we daar ergens een topic over starten?
Ik kom er vandaan. Omgeving Lugano/Locarno.
Heb er nog wel een huis; maar woon tegenwoordig in NL.

Altdorf ligt midden in de onbewoonde wereld.
Chiasso is al Italiaans druk; wat wil/zoek je precies?

oja, on-topic: je komt er om in de goedkope RS6jes ed.
Niet belastingvrij; wel snel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 22 maart 2010 @ 01:21:56 #124
53151 T42
Pinball Wizard
pi_79435647
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb laatst ook een 5~6 jaar oude G-klasse gezien op een geimporteerd oldtimerchassis.
Nieuw kenteken want importchassis, nieuwe opbouw er op en belastingvrij met een nieuwe luxe auto rondrijden
En dat is nog niet eens illegaal. RDW zegt dat bij restauratie minstens een X% van het originele chassis behouden moet blijven. Restauratie mag dus betekenen dat er een nieuwe koets op komt te staan.

Bij Defenders en Range rovers zie je dit ook vaak gebeuren.

Kevers, eenden etc... noem maar op. Zoals je zegt: Iedere auto met een los te halen koets kan het makkelijk mee.
die vlieg gaat niet op...
als je kever een nieuwe bovenkant geeft moet je kunne aantonen waar deze vandaan komt.
bij een ander model moet je hem zelfs opnieuw laten keuren.
  maandag 22 maart 2010 @ 03:15:49 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_79436224
quote:
Op maandag 22 maart 2010 01:21 schreef T42 het volgende:

[..]

die vlieg gaat niet op...
als je kever een nieuwe bovenkant geeft moet je kunne aantonen waar deze vandaan komt.
bij een ander model moet je hem zelfs opnieuw laten keuren.
Kever heeft toch geen los chassis ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 22 maart 2010 @ 07:44:12 #126
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_79436756
Waarom zouden ze dan net een kever gebruiken voor vele ombouw projekten...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 22 maart 2010 @ 09:19:45 #127
53151 T42
Pinball Wizard
pi_79437959
quote:
Op maandag 22 maart 2010 03:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Kever heeft toch geen los chassis ??
als goed niet tot je de boutjes losdraait dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')