x7.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
X 6![]()
Voor een Yank zijn originele delen spotgoedkoop en volop verkrijgbaar; hier in nl voor een prikkie, en in de US voor een half prikkie![]()
[ afbeelding ]
Ik heb er inderdaad overheen gelezen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:19 schreef Barcaconia het volgende:
Maakt niet meer uit. Staat in die link die ik van de belastingdienst gequote heb in dit topic.
Die regeling wordt hoe dan ook gewoon bevroren.
ja echt jammer want het scheelt veel geld in de maandquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:22 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad overheen gelezen.
Beetje balen aangezien ik een 1989'er heb en de oudste van mijn model van 1987 komt dus kan ook niet geheel ombouwen naar een 1986'er
Ja balen, verkoepn direct ook weer een stuk slechter nu.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:22 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad overheen gelezen.
Beetje balen aangezien ik een 1989'er heb en de oudste van mijn model van 1987 komt dus kan ook niet geheel ombouwen naar een 1986'er
Mijn vraag is meer of je in 2011 ook nog auto's kan importeren tot 1986 met behoud van de vrijstelling voor de wegenbelasting.quote:
Als het je daarbij ook lukt om het chassisnummer in de papieren aan te laten passen en er vervolgens in Nederland nog mee wegkomt bij het importeren is dat inderdaad interessant.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:25 schreef ellevehC86 het volgende:
Je koopt gewoon een kenteken van een roestbak op een sloop in Tsjechie, daar zijn ze dolbij met die 100 euro.
Als je het chassisnummer ruim uitslijpt en in je eigen auto netjes inlast is dat geen probleem.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als het je daarbij ook lukt om het chassisnummer in de papieren aan te laten passen en er vervolgens in Nederland nog mee wegkomt bij het importeren is dat inderdaad interessant.
En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:28 schreef Barcaconia het volgende:
Als je het chassisnummer ruim uitslijpt en in je eigen auto netjes inlast is dat geen probleem.
Wordt behoorlijk vaak gedaan...
In eigen beheer slopen aanvragen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.
Lees anders het topic even. Dit is ook al aan bod gekomen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:28 schreef Alicey het volgende:
Geldt dit eigenlijk nog wel? De inzet om de regeling te laten vervallen was namelijk invoering van de kilometerheffing. Hoe zit het dan nu, nu vast staat dat een kilometerheffing er voorlopig niet komt?
Maar aan auto van '87 kan nu nooit meer een oldtimer worden? Ik heb het gelezen maar ik wil het antwoord denk ik niet weten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Barcaconia het volgende:
Zo lang de auto van <'87 is kan dat altijd nog.
Dat stuur je op naar de RDW met een briefje erbij dat hij gesloopt is; geen haan die ernaar kraaitquote:Op donderdag 18 maart 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Waar precies?quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Lees anders het topic even. Dit is ook al aan bod gekomen.
Volgens mij moet ik je mijn excuses aanbiedenquote:
Okee, dan ben ik toch niet gek.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:26 schreef Barcaconia het volgende:
Volgens mij moet ik je mijn excuses aanbiedenIk was in de war met een ander topic.
quote:Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken.
In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto's, zijn er steeds meer oudere personenauto's die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto's die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:39 schreef Hyperdude het volgende:
Kortom: het kost ze te veel aan gemiste belastinginkomsten.
Waarom niet de mileukaart gespeeld; zou in dit geval wel eens terecht (kunnen) zijn? Alles moet schoner; maar Mercedes 200Diesels, die de hele file die achter ze rijdt onderbraken met roet, hoeven zich nergens iets van aan te trekken?
Iedereen die vooraan in de file rijdt moet dood.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ja, gaat ze verdomme nog even helpen met voorstellen
Vind je het gek?, zat mensen die een belachelijk kutloontje van 1600 euro hebben en daar hun huis, lasten en vervoer voor moeten betalen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kortom, men gaat echt gebruik maken van de regeling en dat is ook weer niet de bedoeling.
Dat mensen dat doen? Nee, vind ik zeker niet gek. Waarom zou je een regeling die er is niet gebruiken?quote:
Niet door de mensen die er nu ééntje uit Duitsland halen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:14 schreef Alicey het volgende:
...Verder is er in 25 jaar wat mij betreft al genoeg belasting over betaald.
Hey..... ik rij bijna dagelijks over je straatquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat mensen dat doen? Nee, vind ik zeker niet gek. Waarom zou je een regeling die er is niet gebruiken?Verder is er in 25 jaar wat mij betreft al genoeg belasting over betaald.
Haha je hebt even uitgezocht waar ik woon?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:20 schreef ellevehC86 het volgende:
Hey..... ik rij bijna dagelijks over je straat
Daar is in Duitsland weer genoeg over betaald.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
Niet door de mensen die er nu ééntje uit Duitsland halen.![]()
Ik denk het wel. Waarschijnlijk omdat die dingen meer voor de sier gehouden werden er maar een paar keer per jaar mee gereden werd. Maken dus niet echt gebruik van de weg. Denk aan oude kevers en dat soort dingen.quote:Wat was eigenlijk ooit het argument om met die vrijstelling voor oude brikken te beginnen; oude auto's maken weinig kms oid.?
Verlengde, Oranjestraat, zag dat jij aan de dijk woonde.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Haha je hebt even uitgezocht waar ik woon?Woon je in de buurt, of kom je er meer langs?
Het kaartje is kennelijk niet zo nauwkeurig, maar ik woon wel in een zijstraat van de dijk, een van de lanen van Oost.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:30 schreef ellevehC86 het volgende:
Verlengde, Oranjestraat, zag dat jij aan de dijk woonde.
Als je een paar straten verderop kijkt en niet bang bent om zelf flink wat te klussen, zijn er genoeg woningen die wel wat hebben en eveneens niet duur zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:40 schreef ellevehC86 het volgende:
Ach ja, het het heeft niets, maar kost niet duur
Nee, blijf nog een 2 jaar doorsparen, zit met vriendinnetje serieus aan emigratieplannen te denken, nog 2 opties open.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je een paar straten verderop kijkt en niet bang bent om zelf flink wat te klussen, zijn er genoeg woningen die wel wat hebben en eveneens niet duur zijn.
Regeltjes heb je overal, zekers in Die Schweiz.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef ellevehC86 het volgende:
...of Zwitserland tegen de Italiaanse grens aan.
Onder andere die regeldrift zoals hierboven weergegeven ben ik goed zat in vergelijking met de vrijheid die je ervoor terugkrijgt, ben bang dat als ik nog 10/20 jaar moet wachten dat we zullen moeten gaan wennen aan een totalitaire staat hier
http://www.oldtimer.net/o(...)imerzulassungen.htmlquote:Oldimer-Zulassung in der Schweiz
In der Schweiz gibt es bei der Oldtimer-Zulassung kein einheitliches Mindestalter. Je nach Kanton ist ein Fahrzeugalter von 25 oder 30 Jahren vorgeschrieben. Ein Oldtimer bzw. Veteranenfahrzeug muss optisch und technisch in einem einwandfreien, ursprünglichen Zustand sein. Die Fahrleistung darf höchstens 3000 km betragen, eine regelmäßige Nutzung und auch gewerbliche Fahrten sind ausgeschlossen. Nur dann kann im Fahrzeugausweis in der Rubrik 17 -Veteranenfahrzeug. eingetragen werden.
Die Prüfungen für eine Oldtimer Zulassung sind sehr streng und werden in den Verkehrsprüfzentren durchgeführt. Je nach Kanton können in der Schweiz auf ein Wechselkennzeichen verschieden viele Oldtimer angemeldet werden. Der Prüfungsintervall kann auf sechs Jahre ausgedehnt werden.
Hier die Unterlagen, die in der Regel benötigt werden:
Persönliche Papiere / Vollmacht des Besitzers
Gültiger Versicherungsnachweis
Bisheriger Fahrzeugausweis
Bisherige Kontrollschilder
Prüfungsbericht
Als ik het tot nu toe zo op me neem is de belastingdruk in Zwitserland lang niet zo erg als hier weleens wordt voorgedaan, maar jij woont er momenteel?, zitten te orienteren op omgeving tussen Altdorf/Chiasso, zo ja kunnen we daar ergens een topic over starten?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Regeltjes heb je overal, zekers in Die Schweiz.![]()
Als je vrijheid wil, kan je beter aan de Italiaanse kant gaan wonen.![]()
Ik woon zelf aan de goede, veilige, saaie, maar fiscaal gunstige, kant; voor de lol ga ik wel naar Milaan.![]()
[..]
http://www.oldtimer.net/o(...)imerzulassungen.html
Mjah, ik heb die gedachte ook wel eens.. Maar voorlopig kijk ik alles nog even aan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:50 schreef ellevehC86 het volgende:
Onder andere die regeldrift zoals hierboven weergegeven ben ik goed zat in vergelijking met de vrijheid die je ervoor terugkrijgt
nee, 2/3 van de auto moet orgineel zijn. Vroeger ging het alleen om het chassis.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb laatst ook een 5~6 jaar oude G-klasse gezien op een geimporteerd oldtimerchassis.
Nieuw kenteken want importchassis, nieuwe opbouw er op en belastingvrij met een nieuwe luxe auto rondrijden![]()
En dat is nog niet eens illegaal. RDW zegt dat bij restauratie minstens een X% van het originele chassis behouden moet blijven. Restauratie mag dus betekenen dat er een nieuwe koets op komt te staan.
Bij Defenders en Range rovers zie je dit ook vaak gebeuren.
Kevers, eenden etc... noem maar op. Zoals je zegt: Iedere auto met een los te halen koets kan het makkelijk mee.
Ik kom er vandaan. Omgeving Lugano/Locarno.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:29 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Als ik het tot nu toe zo op me neem is de belastingdruk in Zwitserland lang niet zo erg als hier weleens wordt voorgedaan, maar jij woont er momenteel?, zitten te orienteren op omgeving tussen Altdorf/Chiasso, zo ja kunnen we daar ergens een topic over starten?
die vlieg gaat niet op...quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:40 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb laatst ook een 5~6 jaar oude G-klasse gezien op een geimporteerd oldtimerchassis.
Nieuw kenteken want importchassis, nieuwe opbouw er op en belastingvrij met een nieuwe luxe auto rondrijden![]()
En dat is nog niet eens illegaal. RDW zegt dat bij restauratie minstens een X% van het originele chassis behouden moet blijven. Restauratie mag dus betekenen dat er een nieuwe koets op komt te staan.
Bij Defenders en Range rovers zie je dit ook vaak gebeuren.
Kevers, eenden etc... noem maar op. Zoals je zegt: Iedere auto met een los te halen koets kan het makkelijk mee.
Kever heeft toch geen los chassis ??quote:Op maandag 22 maart 2010 01:21 schreef T42 het volgende:
[..]
die vlieg gaat niet op...
als je kever een nieuwe bovenkant geeft moet je kunne aantonen waar deze vandaan komt.
bij een ander model moet je hem zelfs opnieuw laten keuren.
als goed niet tot je de boutjes losdraait danquote:Op maandag 22 maart 2010 03:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kever heeft toch geen los chassis ??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |