Maar moet de auto ook op de maand nauwkeurig oldtimer zijn of kijken ze gewoon van, oh het is 2011 auto komt uit '86 dus hij is ongeveer 25 jaar oud.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:24 schreef Catch22- het volgende:
jawel. Tot eind 2011 worden auto's nog oldtimers voor de wegenbelasting (Veel verzekeringen houden 20 jaar aan).
Het is dan ook een regeling die eigenlijk geschrapt zou moeten worden.. ."Vroeger" profiteerden alleen de "rijken" die 12 antieke auto's hadden ervan, nu iedereen met een oud, zwaar vervuilend stuk roest. Belasten van nieuwe, zuinige auto's en vrijstellen van rijdende milieuproblemen is zooo krom! BPM zou eigenlijk niet bij aanschaf geheven moeten worden, maar na 8 jaar, en dan jaarlijks opnieuw 1000 euro of zo.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:46 schreef Ladylike het volgende:
overigens had ik het er gisteren nog over, dat de tijd snel gaat
"vroeger" moest een auto van ergens in de jaren 70 zijn om oldtimer genoemd te worden, nu is een kadet van '83 al oldtimer
Als ie volgens jaar oldtimer wordt waarom zou je 'm dan nu willen schorsen?quote:Op maandag 15 maart 2010 10:03 schreef Jaapie1993 het volgende:
Hey,
Ik had een vraagje, wordt elke auto uit 1986 volgendjaar nog oldtimer? ongeacht in welke maand van dat jaar de auto is gemaakt, en of hij ingevoert is.
Kun je een auto uit het buitenland nu kopen, schorsen en wachten tot volgend jaar tot hij oldtimer is en dan verzekeren etc?
Alvast bedankt
Leg dat eens uit als je wilt.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien krijg je vaak (altijd?) ook een aanbod om je auto weg te doen als die oldtimer wordt.
Kan iemand dit bevestigen?quote:Op maandag 15 maart 2010 11:03 schreef FransDeens het volgende:
Als je auto uit maart 1986 is wordt 'ie pas in maart 2011 belastingvrij. Maar dan kan je nog steeds doen wat jij wil, alleen moet je de auto dan misschien iets langer geschorst laten.
ja, de belastingdienstquote:
BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.quote:
Nooit iets over geweten/gehoort, zou is wat opzoekenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.
Dat ligt helemaal aan je "barrel"! Vooralsnog worden leaseauto's van 3 jaar oud niet gesloopt, en rijdt iemand anders er nog jaren in rond.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:52 schreef FransDeens het volgende:
Het heeft weinig zin om de standaard discussie weer eens aan te zwengelen, maar het produceren van een nieuwe auto kost levert ook veel vervuiling op. Zoveel zelfs, dat het beter voor het milieu schijnt te zijn om een paar jaar langer in je oude barrel door te rijden.
En van wie kreeg ze dat aanbod? Een autohandelaar? Kan ik me wat bij voorstellen, dit belastingvoordeel geeft deze auto's meerwaarde. En het lijkt me sterk dat de fiscus 2000 euro gaat betalen....quote:Op maandag 15 maart 2010 13:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.
Op de DAG zelfs...quote:Op maandag 15 maart 2010 10:29 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Maar moet de auto ook op de maand nauwkeurig oldtimer zijn of kijken ze gewoon van, oh het is 2011 auto komt uit '86 dus hij is ongeveer 25 jaar oud.
Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papierenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de DAG zelfs...
Auto nu kopen, NIET invoeren maar gewoon ergens binnenzetten en in de week dat hij 25 wordt RDW keuren/invoeren/APK keuren en op kenteken zetten, niks geen geklooi met schorsen e.d.![]()
Vorig jaar hetzelfde gedaan met een Yank, en daar kreeg ik een eindafrekening van 11 EYPO van voor een wéék wegenbelasting
Je betaald pas als ie op kenteken staat. Goede papieren moet je altijd hebben natuurlijk, anders kun je 'm niet eens op kenteken zetten.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:01 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papieren
Preciesquote:Op maandag 15 maart 2010 15:01 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papieren
Ja, dit klopt.quote:
Zelfs als ik de auto dan nog niet invoer in nederland, kan ik dan al wel een 1-dags kenteken aanvragen om de auto naar nederland te rijden?quote:Op maandag 15 maart 2010 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Precies![]()
Ding wordt uitgevoerd uit het land van herkomst, en dan is hij gewoon 'van de aardbodem verdwenen' en zodra jij je meldt bij de RDW voor de importkeuring komt hij weer boven water, en vanaf dan sta je geregistreerd als de wettelijk eigenaar en mag je gaan betalen![]()
Uiteraard heb je de benodigde papieren dan in je bezit neem ik aan.
Ik weet niet of je een 1-dags kenteken kunt aanvragen voor een auto die niet is geregistreerd in Nederland. Ik denk het eigenlijk wel.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:24 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Zelfs als ik de auto dan nog niet invoer in nederland, kan ik dan al wel een 1-dags kenteken aanvragen om de auto naar nederland te rijden?
Ghehe, die gaan je vertellen dat het niet kan,quote:Op maandag 15 maart 2010 23:17 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een 1-dags kenteken kunt aanvragen voor een auto die niet is geregistreerd in Nederland. Ik denk het eigenlijk wel.
Voor meer zekerheid zou ik contact opnemen met de RDW.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaar: grijs gebied
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Als een auto 25 jaar is of ouder en niet nieuwer is dan 1986 is het een oldtimer. Ookal heb je het nieuwste van het nieuwste kenteken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:57 schreef ellevehC86 het volgende:
Wat ik me persoonlijk afvraag... blijft de oldtimerregeling voor importeren van oldtimers voor 1986 na 2012 nog intact?
Is daar een wettelijke passage van?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als een auto 25 jaar is of ouder en niet nieuwer is dan 1986 is het een oldtimer. Ookal heb je het nieuwste van het nieuwste kenteken.
Onzin verhaal, is in 2007 al weerlegd.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:01 schreef KipSiam het volgende:
Als je kijkt wat een auto aan energie kost en aan vervuiling oplevert tijdens zijn bestaan, dan is het beter voor het milieu om een hummer H1 te rijden dan een prius.
Dan is wel de vervuiling en energie van de productie van de accu's, de effecten van het transport van de onderdelen, de effecten van de verwerking van de afvalproducten en de effecten en energieverbruik tijdens het gebruik bij elkaar bekeken, en niet alleen de effecten en energieverbruik tijdens het rijden.
Bron
onzin niks vervuilends aan. je gaat met een 25jarige auto niet elke dag 1000km rijden!quote:Op maandag 15 maart 2010 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is dan ook een regeling die eigenlijk geschrapt zou moeten worden.. ."Vroeger" profiteerden alleen de "rijken" die 12 antieke auto's hadden ervan, nu iedereen met een oud, zwaar vervuilend stuk roest. Belasten van nieuwe, zuinige auto's en vrijstellen van rijdende milieuproblemen is zooo krom! BPM zou eigenlijk niet bij aanschaf geheven moeten worden, maar na 8 jaar, en dan jaarlijks opnieuw 1000 euro of zo.
als je tante de auto al 10 jaar heeft hebben sommige bedrijven de gegevens nog gekregen vroeger en kunne autohandelaren je een brief sturen.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan je "barrel"! Vooralsnog worden leaseauto's van 3 jaar oud niet gesloopt, en rijdt iemand anders er nog jaren in rond.
[..]
En van wie kreeg ze dat aanbod? Een autohandelaar? Kan ik me wat bij voorstellen, dit belastingvoordeel geeft deze auto's meerwaarde. En het lijkt me sterk dat de fiscus 2000 euro gaat betalen....
http://www.belastingdiens(...)-21.html#P1617_49492quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:22 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Is daar een wettelijke passage van?
Dank je voor het meekijkenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
http://www.belastingdiens(...)-21.html#P1617_49492
Als de auto 25 jaar oud is vervalt de wegenbelasting. Datum van het eerste kenteken in Nederland is niet relevant.
Uit de bron:quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:52 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dank je voor het meekijken
Maar je laatste zin lees in nergens, is dat een eigen constatering?
Het staat inderdaad nergens dat het kenteken ook ouder dan 25 moet zijn. Dat is namelijk niet zo.quote:Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting.
Dat wanneer de belastingdienst een fout maakt je met een buitenlands kentekenbewijs nog kunt aantonen dat de leeftijd van 25 bereikt is. De auto hoeft dus niet altijd in NL rondgereden te hebben.quote:Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken
jahquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef ellevehC86 het volgende:
Beter nog, als ik (onder de komende regels) in in 2015 een auto uit 1986 importeer uit 1 of ander oostblokland krijg ik hem dan moeiteloos op oldtimerkenteken?
Klopt bijna.. een auto hoef je niet te schorsen als er geen NL kenteken op zit. Je kan dus wel een auto exporteren uit bijv. duitsland en deze gewoon een jaar laten staan hier in NL zonder hem in te voeren. Zo kost deze auto helemaal niets en ben je ook tot niets verplicht. Pas na aanmelding en goedkeuring bij het RDW en na een tennaamstelling dan heb je te maken met verzekering, evt belasting en APK, kun je aan een van deze voorwaarden niet voldoen, dan moet je het voertuig laten schorsen.quote:
Je koopt gewoon een kenteken van een roestbak op een sloop in Tsjechie, daar zijn ze dolbij met die 100 euro.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:21 schreef Barcaconia het volgende:
Fraude? Omkatten bedoel je? Ja, daar ben ik ook bang voor. De regeling slaat natuurlijk ook nergens op. Ik heb 2 identieke Volvo 360's. Zelfde kleur, zelfde motor, zelfde interieur etc. 1tje is van 20 januari '87 en de andere van 14 september 1986.
Kan ik dus voor 1 auto altijd wegenbelasting blijven betalen en de andere niet? Waarom houden ze niet gewoon de oude regeling dat die jaren opschuiven...
Dan heb je het niet helemaal begrepen. De regel verschuift nu nog en wordt bevroren op 31-12-2011. Alles van voor die tijd is dan belastingvrij, alles van na die tijd niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:27 schreef Herr.Flick het volgende:
In mijn ogen was het eerlijker om na 25 jaar belasting betaald te hebben op 1 auto deze vrij te stellen..
Dus nu een oldtimer importeren is eerst 25 jaar betalen, daarna belastingvrij
Yup, hier hadden ze een steek laten vallen, ze hadden het op "afgifte Nederland" moeten zetten vanaf 01-01.2012quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:27 schreef Herr.Flick het volgende:
In mijn ogen was het eerlijker om na 25 jaar belasting betaald te hebben op 1 auto deze vrij te stellen..
Dus nu een oldtimer importeren is eerst 25 jaar betalen, daarna belastingvrij
tjah ik had ooit een petitie gestart hier tegen maar krijg te weining handtekeningen want het kon fok niet schelen toen.....quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:21 schreef Barcaconia het volgende:
Fraude? Omkatten bedoel je? Ja, daar ben ik ook bang voor. De regeling slaat natuurlijk ook nergens op. Ik heb 2 identieke Volvo 360's. Zelfde kleur, zelfde motor, zelfde interieur etc. 1tje is van 20 januari '87 en de andere van 14 september 1986.
Kan ik dus voor 1 auto altijd wegenbelasting blijven betalen en de andere niet? Waarom houden ze niet gewoon de oude regeling dat die jaren opschuiven...
rdw kijk je frame nr heel goed na hoor. pas is nog een goeddoel zijn buggybodem kwijtgeraakt inc nl kenteken wat er opzat.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:25 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Je koopt gewoon een kenteken van een roestbak op een sloop in Tsjechie, daar zijn ze dolbij met die 100 euro.
dan krijg je probleem met oud nl auto's die het kenteken ingelevert hebben ooit.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:27 schreef Herr.Flick het volgende:
In mijn ogen was het eerlijker om na 25 jaar belasting betaald te hebben op 1 auto deze vrij te stellen..
Dus nu een oldtimer importeren is eerst 25 jaar betalen, daarna belastingvrij
na 25 jaar hoeft een fabriek geen onderdelen meer te leveren misschien scheelt dat nog?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:34 schreef Catch22- het volgende:
wees blij dat ze het er niet afhalen.
Ik snap het wel; het slaat nergens op als je bijv. een 1990 5-serie belastingvrij kan rijden over een paar jaar. Dan is er geen reden meer om een recente auto te kopen.
Is toch geen probleem dan, als er op 1 kentekennummer 25 jaar betaald is dan belastingvrij. Maakt geen hol uit of iets opnieuw aangemeld word, 25 jaar = 25 jaar.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef T42 het volgende:
[..]
dan krijg je probleem met oud nl auto's die het kenteken ingelevert hebben ooit.
ik heb die nog 1 staan. 1960 gelevert aan nederland en in 68 gesloopt. terug gevonden in 2008. en als ik hem laat keuren krijgt hij nieuw kenteken. omdat oude niet meer terug te vinden is. (ofwel import noemen ze het dan)
maar hij is 1e keer toegelaten in nl 1960 en na 68 is er dus geen belasting betaald.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:58 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Is toch geen probleem dan, als er op 1 kentekennummer 25 jaar betaald is dan belastingvrij. Maakt geen hol uit of iets opnieuw aangemeld word, 25 jaar = 25 jaar.
Yup, je hoort alles dat afgekeurd wordt door de RDW.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:33 schreef T42 het volgende:
[..]
rdw kijk je frame nr heel goed na hoor. pas is nog een goeddoel zijn buggybodem kwijtgeraakt inc nl kenteken wat er opzat.
toen ze hem aanboden voor herkeuren ivm inkorten. rdw zag toen dat er gelast was aan frame nr binne in het frame en heeft deze inbeslaggenomen.
nee. Niemand zet toch orginele (fabrieks) onderdelen op zijn klassieker toch? Er is sowieso vrij veel imitatie/3rd party spul te krijgen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:37 schreef T42 het volgende:
[..]
na 25 jaar hoeft een fabriek geen onderdelen meer te leveren misschien scheelt dat nog?
Dan is in 2015 een 1990 E34 nog steeds gewoon 25 jaar oud. Die dingen roesten, die dingen gaan kapot, onderdelen zijn nog steeds duur en dergelijke en het is gewoon een ouwe bak.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nee. Niemand zet toch orginele (fabrieks) onderdelen op zijn klassieker toch? Er is sowieso vrij veel imitatie/3rd party spul te krijgen.
jah ok maar het toch een keer op...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nee. Niemand zet toch orginele (fabrieks) onderdelen op zijn klassieker toch? Er is sowieso vrij veel imitatie/3rd party spul te krijgen.
das waar maar ze kijken wel goedquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Yup, je hoort alles dat afgekeurd wordt door de RDW.
En wat hoor je van wat doorgelaten wordt?
vind ik wel super idee 30 of 35 jaar.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:24 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan is in 2015 een 1990 E34 nog steeds gewoon 25 jaar oud. Die dingen roesten, die dingen gaan kapot, onderdelen zijn nog steeds duur en dergelijke en het is gewoon een ouwe bak.
9 van de 10 mensen wil zo'n ding gewoon niet meer rijden. Laat die 1 persoon die liefhebber is en wil/kan sleutelen en zijn hobby wil hebben dat ding gewoon rijden, dat hebben ze in het verleden ook altijd toegestaan.
Ik ben van mening dat de oude 25 jaar regel goed genoeg was. Hooguit 30 jaar van maken.
25 jaar op Nederlands kenteken, was je altijd klaar geweest, en met dat weer van hier moet een gemiddelde auto verdomd goed onderhouden worden om in die jaren een nette klassieker te kunnen worden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:55 schreef Barcaconia het volgende:
Max aan km-ers is een goed idee maar niet te handhaven. Ik wissel tellerbakken in pakweg 30 seconde in mijn auto..
30 jaar zou ik het best mee eens zijn. In ieder geval beter dan de regel helemaal bevriezen.
dan kun je ook kloten met auto van voor 73 toen alles nog niet zo goed bijgehouden werdquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:13 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
25 jaar op Nederlands kenteken, was je altijd klaar geweest, en met dat weer van hier moet een gemiddelde auto verdomd goed onderhouden worden om in die jaren een nette klassieker te kunnen worden.
Nou ...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nee. Niemand zet toch orginele (fabrieks) onderdelen op zijn klassieker toch? Er is sowieso vrij veel imitatie/3rd party spul te krijgen.
x2quote:
x7.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
X 6![]()
Voor een Yank zijn originele delen spotgoedkoop en volop verkrijgbaar; hier in nl voor een prikkie, en in de US voor een half prikkie![]()
[ afbeelding ]
Ik heb er inderdaad overheen gelezen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:19 schreef Barcaconia het volgende:
Maakt niet meer uit. Staat in die link die ik van de belastingdienst gequote heb in dit topic.
Die regeling wordt hoe dan ook gewoon bevroren.
ja echt jammer want het scheelt veel geld in de maandquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:22 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad overheen gelezen.
Beetje balen aangezien ik een 1989'er heb en de oudste van mijn model van 1987 komt dus kan ook niet geheel ombouwen naar een 1986'er
Ja balen, verkoepn direct ook weer een stuk slechter nu.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:22 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad overheen gelezen.
Beetje balen aangezien ik een 1989'er heb en de oudste van mijn model van 1987 komt dus kan ook niet geheel ombouwen naar een 1986'er
Mijn vraag is meer of je in 2011 ook nog auto's kan importeren tot 1986 met behoud van de vrijstelling voor de wegenbelasting.quote:
Als het je daarbij ook lukt om het chassisnummer in de papieren aan te laten passen en er vervolgens in Nederland nog mee wegkomt bij het importeren is dat inderdaad interessant.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:25 schreef ellevehC86 het volgende:
Je koopt gewoon een kenteken van een roestbak op een sloop in Tsjechie, daar zijn ze dolbij met die 100 euro.
Als je het chassisnummer ruim uitslijpt en in je eigen auto netjes inlast is dat geen probleem.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als het je daarbij ook lukt om het chassisnummer in de papieren aan te laten passen en er vervolgens in Nederland nog mee wegkomt bij het importeren is dat inderdaad interessant.
En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:28 schreef Barcaconia het volgende:
Als je het chassisnummer ruim uitslijpt en in je eigen auto netjes inlast is dat geen probleem.
Wordt behoorlijk vaak gedaan...
In eigen beheer slopen aanvragen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.
Lees anders het topic even. Dit is ook al aan bod gekomen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:28 schreef Alicey het volgende:
Geldt dit eigenlijk nog wel? De inzet om de regeling te laten vervallen was namelijk invoering van de kilometerheffing. Hoe zit het dan nu, nu vast staat dat een kilometerheffing er voorlopig niet komt?
Maar aan auto van '87 kan nu nooit meer een oldtimer worden? Ik heb het gelezen maar ik wil het antwoord denk ik niet weten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Barcaconia het volgende:
Zo lang de auto van <'87 is kan dat altijd nog.
Dat stuur je op naar de RDW met een briefje erbij dat hij gesloopt is; geen haan die ernaar kraaitquote:Op donderdag 18 maart 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wat doe je dan met het oorspronkelijke Nederlandse kenteken? Daar blijf je nl. voor betalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Waar precies?quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Lees anders het topic even. Dit is ook al aan bod gekomen.
Volgens mij moet ik je mijn excuses aanbiedenquote:
Okee, dan ben ik toch niet gek.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:26 schreef Barcaconia het volgende:
Volgens mij moet ik je mijn excuses aanbiedenIk was in de war met een ander topic.
quote:Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken.
In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto's, zijn er steeds meer oudere personenauto's die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto's die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |