Maar moet de auto ook op de maand nauwkeurig oldtimer zijn of kijken ze gewoon van, oh het is 2011 auto komt uit '86 dus hij is ongeveer 25 jaar oud.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:24 schreef Catch22- het volgende:
jawel. Tot eind 2011 worden auto's nog oldtimers voor de wegenbelasting (Veel verzekeringen houden 20 jaar aan).
Het is dan ook een regeling die eigenlijk geschrapt zou moeten worden.. ."Vroeger" profiteerden alleen de "rijken" die 12 antieke auto's hadden ervan, nu iedereen met een oud, zwaar vervuilend stuk roest. Belasten van nieuwe, zuinige auto's en vrijstellen van rijdende milieuproblemen is zooo krom! BPM zou eigenlijk niet bij aanschaf geheven moeten worden, maar na 8 jaar, en dan jaarlijks opnieuw 1000 euro of zo.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:46 schreef Ladylike het volgende:
overigens had ik het er gisteren nog over, dat de tijd snel gaat
"vroeger" moest een auto van ergens in de jaren 70 zijn om oldtimer genoemd te worden, nu is een kadet van '83 al oldtimer
Als ie volgens jaar oldtimer wordt waarom zou je 'm dan nu willen schorsen?quote:Op maandag 15 maart 2010 10:03 schreef Jaapie1993 het volgende:
Hey,
Ik had een vraagje, wordt elke auto uit 1986 volgendjaar nog oldtimer? ongeacht in welke maand van dat jaar de auto is gemaakt, en of hij ingevoert is.
Kun je een auto uit het buitenland nu kopen, schorsen en wachten tot volgend jaar tot hij oldtimer is en dan verzekeren etc?
Alvast bedankt
Leg dat eens uit als je wilt.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien krijg je vaak (altijd?) ook een aanbod om je auto weg te doen als die oldtimer wordt.
Kan iemand dit bevestigen?quote:Op maandag 15 maart 2010 11:03 schreef FransDeens het volgende:
Als je auto uit maart 1986 is wordt 'ie pas in maart 2011 belastingvrij. Maar dan kan je nog steeds doen wat jij wil, alleen moet je de auto dan misschien iets langer geschorst laten.
ja, de belastingdienstquote:
BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.quote:
Nooit iets over geweten/gehoort, zou is wat opzoekenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.
Dat ligt helemaal aan je "barrel"! Vooralsnog worden leaseauto's van 3 jaar oud niet gesloopt, en rijdt iemand anders er nog jaren in rond.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:52 schreef FransDeens het volgende:
Het heeft weinig zin om de standaard discussie weer eens aan te zwengelen, maar het produceren van een nieuwe auto kost levert ook veel vervuiling op. Zoveel zelfs, dat het beter voor het milieu schijnt te zijn om een paar jaar langer in je oude barrel door te rijden.
En van wie kreeg ze dat aanbod? Een autohandelaar? Kan ik me wat bij voorstellen, dit belastingvoordeel geeft deze auto's meerwaarde. En het lijkt me sterk dat de fiscus 2000 euro gaat betalen....quote:Op maandag 15 maart 2010 13:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.
Op de DAG zelfs...quote:Op maandag 15 maart 2010 10:29 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Maar moet de auto ook op de maand nauwkeurig oldtimer zijn of kijken ze gewoon van, oh het is 2011 auto komt uit '86 dus hij is ongeveer 25 jaar oud.
Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papierenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de DAG zelfs...
Auto nu kopen, NIET invoeren maar gewoon ergens binnenzetten en in de week dat hij 25 wordt RDW keuren/invoeren/APK keuren en op kenteken zetten, niks geen geklooi met schorsen e.d.![]()
Vorig jaar hetzelfde gedaan met een Yank, en daar kreeg ik een eindafrekening van 11 EYPO van voor een wéék wegenbelasting
Je betaald pas als ie op kenteken staat. Goede papieren moet je altijd hebben natuurlijk, anders kun je 'm niet eens op kenteken zetten.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:01 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papieren
Preciesquote:Op maandag 15 maart 2010 15:01 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papieren
Ja, dit klopt.quote:
Zelfs als ik de auto dan nog niet invoer in nederland, kan ik dan al wel een 1-dags kenteken aanvragen om de auto naar nederland te rijden?quote:Op maandag 15 maart 2010 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Precies![]()
Ding wordt uitgevoerd uit het land van herkomst, en dan is hij gewoon 'van de aardbodem verdwenen' en zodra jij je meldt bij de RDW voor de importkeuring komt hij weer boven water, en vanaf dan sta je geregistreerd als de wettelijk eigenaar en mag je gaan betalen![]()
Uiteraard heb je de benodigde papieren dan in je bezit neem ik aan.
Ik weet niet of je een 1-dags kenteken kunt aanvragen voor een auto die niet is geregistreerd in Nederland. Ik denk het eigenlijk wel.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:24 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Zelfs als ik de auto dan nog niet invoer in nederland, kan ik dan al wel een 1-dags kenteken aanvragen om de auto naar nederland te rijden?
Ghehe, die gaan je vertellen dat het niet kan,quote:Op maandag 15 maart 2010 23:17 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een 1-dags kenteken kunt aanvragen voor een auto die niet is geregistreerd in Nederland. Ik denk het eigenlijk wel.
Voor meer zekerheid zou ik contact opnemen met de RDW.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaar: grijs gebied
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Als een auto 25 jaar is of ouder en niet nieuwer is dan 1986 is het een oldtimer. Ookal heb je het nieuwste van het nieuwste kenteken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:57 schreef ellevehC86 het volgende:
Wat ik me persoonlijk afvraag... blijft de oldtimerregeling voor importeren van oldtimers voor 1986 na 2012 nog intact?
Is daar een wettelijke passage van?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als een auto 25 jaar is of ouder en niet nieuwer is dan 1986 is het een oldtimer. Ookal heb je het nieuwste van het nieuwste kenteken.
Onzin verhaal, is in 2007 al weerlegd.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:01 schreef KipSiam het volgende:
Als je kijkt wat een auto aan energie kost en aan vervuiling oplevert tijdens zijn bestaan, dan is het beter voor het milieu om een hummer H1 te rijden dan een prius.
Dan is wel de vervuiling en energie van de productie van de accu's, de effecten van het transport van de onderdelen, de effecten van de verwerking van de afvalproducten en de effecten en energieverbruik tijdens het gebruik bij elkaar bekeken, en niet alleen de effecten en energieverbruik tijdens het rijden.
Bron
onzin niks vervuilends aan. je gaat met een 25jarige auto niet elke dag 1000km rijden!quote:Op maandag 15 maart 2010 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is dan ook een regeling die eigenlijk geschrapt zou moeten worden.. ."Vroeger" profiteerden alleen de "rijken" die 12 antieke auto's hadden ervan, nu iedereen met een oud, zwaar vervuilend stuk roest. Belasten van nieuwe, zuinige auto's en vrijstellen van rijdende milieuproblemen is zooo krom! BPM zou eigenlijk niet bij aanschaf geheven moeten worden, maar na 8 jaar, en dan jaarlijks opnieuw 1000 euro of zo.
als je tante de auto al 10 jaar heeft hebben sommige bedrijven de gegevens nog gekregen vroeger en kunne autohandelaren je een brief sturen.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan je "barrel"! Vooralsnog worden leaseauto's van 3 jaar oud niet gesloopt, en rijdt iemand anders er nog jaren in rond.
[..]
En van wie kreeg ze dat aanbod? Een autohandelaar? Kan ik me wat bij voorstellen, dit belastingvoordeel geeft deze auto's meerwaarde. En het lijkt me sterk dat de fiscus 2000 euro gaat betalen....
http://www.belastingdiens(...)-21.html#P1617_49492quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:22 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Is daar een wettelijke passage van?
Dank je voor het meekijkenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
http://www.belastingdiens(...)-21.html#P1617_49492
Als de auto 25 jaar oud is vervalt de wegenbelasting. Datum van het eerste kenteken in Nederland is niet relevant.
Uit de bron:quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:52 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dank je voor het meekijken
Maar je laatste zin lees in nergens, is dat een eigen constatering?
Het staat inderdaad nergens dat het kenteken ook ouder dan 25 moet zijn. Dat is namelijk niet zo.quote:Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting.
Dat wanneer de belastingdienst een fout maakt je met een buitenlands kentekenbewijs nog kunt aantonen dat de leeftijd van 25 bereikt is. De auto hoeft dus niet altijd in NL rondgereden te hebben.quote:Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken
jahquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:01 schreef ellevehC86 het volgende:
Beter nog, als ik (onder de komende regels) in in 2015 een auto uit 1986 importeer uit 1 of ander oostblokland krijg ik hem dan moeiteloos op oldtimerkenteken?
Klopt bijna.. een auto hoef je niet te schorsen als er geen NL kenteken op zit. Je kan dus wel een auto exporteren uit bijv. duitsland en deze gewoon een jaar laten staan hier in NL zonder hem in te voeren. Zo kost deze auto helemaal niets en ben je ook tot niets verplicht. Pas na aanmelding en goedkeuring bij het RDW en na een tennaamstelling dan heb je te maken met verzekering, evt belasting en APK, kun je aan een van deze voorwaarden niet voldoen, dan moet je het voertuig laten schorsen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |