Nee hoor.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, progressief betekent in Nederland dat je tegen economische vrijheid bent
Oh? Vind het wel een goede leider voor de PVDA, en ik heb het nooit zo gehad met die partij.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:08 schreef PhalanX het volgende:
ik maak me zorgen...
Cohen is symbool voor alles dat mensen haten aan de PvdA.
Wat is dit nu weer voor onzin?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, progressief betekent in Nederland dat je tegen economische vrijheid bent, echte selectief liberalen zoals ik ze zelf noem. En ook D66 werkt dat flink aan mee.
Daar geloof ik niks. Zo werd laatst aangetoond dat de belastingen in gemeenten waar D66 en/of GroenLinks aan de macht waren de lasten het meest stegen. Ook mis ik in de verkiezingsprogramma's van D66, PvdA, GL en SP concrete voorstellen voor algehele belasting verlagingen, ook in het politieke debat pleiten deze partijen nooit voor een daling van de lasten, en bij voorkeur zelfs voor lastenverhogingen (hoge inkomens extra belasten, Tobin-tax, enzovoort).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:23 schreef du_ke het volgende:
Progressief kan ook prima uitpakken in een beleid met juist zeer veel economische en sociale vrijheid. Dat hoeven echt geen tegengestelde belangen te zijn.
Onzin. Er kan prima gesneden worden in de sociale voorzieningen, de bijstand kan omlaag, de WW voorzieningen moeten ingekrompen worden zodat de verplichte premieafdracht omlaag kan, in tal van subsidies kan zeer fors gesneden worden. Allemaal maatregelen die nou eindelijk eens de middeninkomens ontzien, en daar weigert links op in te zetten.quote:Daarnaast is het helaas ook niet meer dan logisch dat de middeninkomens de rekening van de recessie zullen gaan betalen. Dat is immers de grootste groep (en ook de grootste groep stemmers) dus daar valt ook het meeste ' te halen' (door hogere lasten of lagere bijdrage aan voorzieningen) bij de lage inkomens is dat veel lastiger en de hogere inkomens hebben hun lobby beter op orde. En bedrijven zwaarder belasten is niemand voor.
Gelukkig heeft rechts wel de belastingen verlaagd toen ze de laatste 40 jaar aan de macht waren...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks. Zo werd laatst aangetoond dat de belastingen in gemeenten waar D66 en/of GroenLinks aan de macht waren de lasten het meest stegen. Ook mis ik in de verkiezingsprogramma's van D66, PvdA, GL en SP concrete voorstellen voor algehele belasting verlagingen, ook in het politieke debat pleiten deze partijen nooit voor een daling van de lasten, en bij voorkeur zelfs voor lastenverhogingen (hoge inkomens extra belasten, Tobin-tax, enzovoort).
[..]
Onzin. Er kan prima gesneden worden in de sociale voorzieningen, de bijstand kan omlaag, de WW voorzieningen moeten ingekrompen worden zodat de verplichte premieafdracht omlaag kan, in tal van subsidies kan zeer fors gesneden worden. Allemaal maatregelen die nou eindelijk eens de middeninkomens ontzien, en daar weigert links op in te zetten.
Wel hoor. Van D66 tot en met SP pleit men niet voor het fors inkrimpen van de overheidsuitgaven zodat dit in de vorm van belastingverlaging terug kan komen bij de middeninkomens, de mensen die iedere dag keihard werken en die echt loon naar werken moeten krijgen. Het niet afbouwen van nivellering, of zelfs het toenemen er van, zou rampzalig zijn voor deze inkomensgroep.quote:
oh, zeker. We moeten dan ook de allerrijksten en de financiële sector aanpakken. Die werken niet keihard (uren op kantoor =/= hard werken), maar krijgen wel belachelijk veel geld om de middengroep te naaien.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel hoor. Van D66 tot en met SP pleit men niet voor het fors inkrimpen van de overheidsuitgaven zodat dit in de vorm van belastingverlaging terug kan komen bij de middeninkomens, de mensen die iedere dag keihard werken en die echt loon naar werken moeten krijgen. Het niet afbouwen van nivellering, of zelfs het toenemen er van, zou rampzalig zijn voor deze inkomensgroep.
Dat klopt, maar van links hoef je zeker niks te verwachten. Wie zijn geld lief is, wie vind dat dat mensen loon naar werken moeten krijgen (en dat een flink scheve inkomensverdeling dus gewenst is) en wie vindt dat ondernemers ruim baan moeten krijgen, is zeker niet aan juiste adres bij de links partijen (D66-PvdA-GL-SP).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:41 schreef ethiraseth het volgende:
Gelukkig heeft rechts wel de belastingen verlaagd toen ze de laatste 40 jaar aan de macht waren..
Nee, de financiële sector moet wel hervormd worden, maar hogere belastingen gaan de klus zeker niet klaren. Ook het belasten van de allerrijksten is symbool politiek dat ook nog het signaal af geeft dat het niet gewenst is als mensen veel geld verdienen als gevolg van keuzes die zij in het verleden gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:43 schreef ethiraseth het volgende:
We moeten dan ook de allerrijksten en de financiële sector aanpakken. Die werken niet keihard (uren op kantoor =/= hard werken), maar krijgen wel belachelijk veel geld om de middengroep te naaien.
D66 valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat klopt, maar van links hoef je zeker niks te verwachten. Wie zijn geld lief is, wie vind dat dat mensen loon naar werken moeten krijgen (en dat een flink scheve inkomensverdeling dus gewenst is) en wie vindt dat ondernemers ruim baan moeten krijgen, is zeker niet aan juiste adres bij de links partijen (D66-PvdA-GL-SP).
Dat was een vrij creatief onderzoek en die partijen zijn ook nooit alleen aan de macht, vaak zelfs samen met bv de VVD.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks. Zo werd laatst aangetoond dat de belastingen in gemeenten waar D66 en/of GroenLinks aan de macht waren de lasten het meest stegen.
Dat kan er mee te maken hebben dat die stammen uit 2006. Toen was de situatie in Nederland toch net even anders. En toen kwamen de VVD en CDA op dat vlak ook niet met veel bijzonders.quote:Ook mis ik in de verkiezingsprogramma's van D66, PvdA, GL en SP concrete voorstellen voor algehele belasting verlagingen,
Ach ook dat is maar net afhankelijk van welke debatten je volgt.quote:ook in het politieke debat pleiten deze partijen nooit voor een daling van de lasten, en bij voorkeur zelfs voor lastenverhogingen (hoge inkomens extra belasten, Tobin-tax, enzovoort).
[..]
Het kan maar het is zeker niet eenvoudig. En de politiek zoekt waar mogelijk nu eenmaal de weg van de minste weerstand. Ook de conservatieve partijen.quote:Onzin. Er kan prima gesneden worden in de sociale voorzieningen,
Dat kan maar dat zal nooit heel veel opleveren. De uitkeringen zullen niet zomaar gehalveerd gaan worden omdat er dan te weinig overblijft om van te leven. Dus bespaar je met veel moeite misschien een paar honderd miljoen op het totaal van 4 miljard voor de bijstand.quote:de bijstand kan omlaag,
Het ontslagstelsel kan inderdaad best wat versoepeld worden. Femke Halsema heeft daar best interessante ideeën over.quote:de WW voorzieningen moeten ingekrompen worden zodat de verplichte premieafdracht omlaag kan,
Leuk, nog wat concrete voorbeelden hoe je daar minstens 10 miljard mee op kan halen zonder de middeninkomens te treffen?quote:in tal van subsidies kan zeer fors gesneden worden.
Klinkt leuk maar het schiet nog niet zo op.quote:Allemaal maatregelen die nou eindelijk eens de middeninkomens ontzien, en daar weigert links op in te zetten.
Reageer hier nou's op. Ik heb deze post 3 pagina's eerder geplaatst en je negeert 'm gewoon. Dit bewijst dat je een troll bent, zonder enige wereldkennis. Denken dat Munchen een niet-Sociaal Democratisch bestuur heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... Munchen wordt geleidt door een sociaal-democratisch college, pik.
Wat een stilte.. ben je aan het uithuilen?
Hier wordt het verschil in niveau duidelijk tussen een aankomend groot staatsman en iemand die uitblinkt in ordinair schelden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:59 schreef HeatWave het volgende:
Hij rot eindelijk op uit mijn stad!.
bedankt voor echt helemaal niets, tot nooit weerzien en neem die t**f van een Iping ook mee, dan kunnen we weer echt Amsterdam worden, ipv Urk met satellietschotels.
Ik neem er echt 1 extra op vanavond.
Nee, maar de voorzitter van de Tweede Kamer is niet tevens hoofd van de brandweer en de politie.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:31 schreef Kardash het volgende:
[..]
Hij is was voorzitter van een college, niet de fuhrer van een college. De voorzitter van de Tweede Kamer stuurt toch ook niet mee?
Inderdaad. Eindelijk een goede kans om dit land en vooral de minder bedeelden er bovenop te helpen met een PvdA, D66, SP en GL kabinetquote:Op zondag 14 maart 2010 01:29 schreef Hexagon het volgende:
Overigens moet ik Cohen even bedanken voor zijn enthousiasme voor de superlinkse coalitie met Roemer en Halsema
Onzin, de kans is vrij groot dat D66 een dergelijk kabinet aan een meerderheid gaat helpen mocht dat nodig zijn. Alleen een stem op het CDA en VVD zijn in dat opzicht veilige keuzes. Het verkiezingsprogramma van D66 laat ook zien dat de partij vrij dicht tegen de PvdA aan staat, zeker op economisch gebied.quote:Op zondag 14 maart 2010 01:29 schreef Hexagon het volgende:
Overigens moet ik Cohen even bedanken voor zijn enthousiasme voor de superlinkse coalitie met Roemer en Halsema
Dat maakt D66 een mooi alternatief voor wie zoiets niet ziet zitten
Misschien wel, maar iemand die er aan denkt om PvdA, SP, GL of D66 te stemmen, moet alleen al kotsen van het idee te stemmen op de VVD (ik krijg het al bijna mijn strot niet uitquote:Op zondag 14 maart 2010 03:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, de kans is groot dat D66 een dergelijk kabinet aan een meerderheid gaat helpen mocht dat nodig zijn. Alleen een stem op het CDA en VVD zijn in dat opzicht veilige keuzes.
onzin, ik zou best op de vvd kunnen stemmen.quote:Op zondag 14 maart 2010 03:45 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar iemand die er aan denkt om PvdA, SP, GL of D66 te stemmen, moet alleen al kotsen van het idee te stemmen op de VVD (ik krijg het al bijna mijn strot niet uit) of het CDA.
Ze zullen vast bestaan, maar geloof me dat de gemiddelde D66 stemmer al onpasselijk wordt bij het idee VVD te moeten stemmen. En terecht natuurlijk.quote:Op zondag 14 maart 2010 04:03 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
onzin, ik zou best op de vvd kunnen stemmen.
overigens zie ik in mijn omgeving en op het forum veel zwevende kiezers tussen vvd en d66.
ach, je moet blijven relativeren natuurlijk, je focus alleen op de linkse kant zetten lijkt me niet gezond.quote:Op zondag 14 maart 2010 04:12 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ze zullen vast bestaan, maar geloof me dat de gemiddelde D66 stemmer al onpasselijk wordt bij het idee VVD te moeten stemmen. En terecht natuurlijk.
Ik ben een GL-er maar zou eigenlijk nog wel kunnen leven met de VVD. Dan weet je in elk geval wel zeker dat het land goed bestuurd wordt en mensen genoeg vrijheid hebben in Nederland.quote:Op zondag 14 maart 2010 03:45 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar iemand die er aan denkt om PvdA, SP, GL of D66 te stemmen, moet alleen al kotsen van het idee te stemmen op de VVD (ik krijg het al bijna mijn strot niet uit) of het CDA.
quote:Op zondag 14 maart 2010 04:03 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
onzin, ik zou best op de vvd kunnen stemmen.
Vooral dit als je het land wil laten afglijden naar faillissement.quote:Op zondag 14 maart 2010 03:33 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Eindelijk een goede kans om dit land en vooral de minder bedeelden er bovenop te helpen met een PvdA, D66, SP en GL kabinet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |