Dat komt doordat Amsterdam de mooiste stad van het land is, en ook internationaal zeer bekend. Dat zijn echter allemaal geen verdiensten van de PvdA, dat heeft te maken met het roemruchte verleden van Amsterdam, die tijd toen de PvdA nog helemaal niet bestond. Dat Amsterdam goed scoort op tal van lijstjes is niet dankzij de PvdA, maar ondanks de PvdA.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:34 schreef Sai het volgende:
[..]. Geen Amsterdammer neem ik aan? Amsterdam is samen met Luxemburg (stad) de 'kleine stad' die voor zijn grootte veruit het beste presteert. Het is qua grootte pakweg de dertigste stad van Europa, maar presteert vrijwel overal ruim binnen de top tien. Ook Cohen, met zijn benoemingen als één-na-beste burgemeester ter wereld en Held van Europa heeft daar wat mee te maken. Munchen is qua inwoners inderdaad groter, maar blijft qua economie en innovatie ver achter bij onze hoofdstad.
Dat de PvdA het hier nog steeds zo goed doet (en ik ben normaalgesproken geen PvdA-stemmer) komt doordat Amsterdam nog steeds veruit de meest populaire stad van Nederland is na al die jaren van PvdA-bewind. Democratie, heet dat.
De Stentorquote:'Klompendragers willen Cohen'
BERLIJN (ANP) - De onverwachte machtswissel binnen de Partij van de Arbeid is ook in het buitenland groot nieuws. Media in onder meer de Verenigde Staten, Turkije, Duitsland, Groot-Brittannië en zelfs Taiwan besteden aandacht aan het vertrek van Wouter Bos en de kandidatuur van Job Cohen.
De kranten en televisiezenders kijken vooral naar de kansen van Cohen op het premierschap. De Duitse Tageszeitung haalt een peiling van Maurice de Hond aan, waaruit blijkt dat ,,een meerderheid van de klompendragers de slimme Cohen als premier wil''. De ex-burgemeester van Amsterdam wordt omschreven als een serieuze bedreiging voor de kansen van 'Harry-Potter-lookalike' en 'brokkenpiloot' Jan Peter Balkenende en 'Mozart-imitator' en 'Mozart-gorilla' Geert Wilders. Ook The New York Times geeft Cohen ,,een goede kans om de volgende premier van Nederland te worden''.
De Duitse Südwest Presse lijkt zich te verbazen over de standpunten van Cohen. ,,Homoseksueel is hij niet. Maar dat weerhoudt Cohen er niet van jaarlijks de Gay Pride in de grachten van Amsterdam te leiden. Hij rookt ook geen hasj. En toch komt hij op voor de ontelbare coffeeshops in zijn stad.''
De Financial Times richt zich vooral op het vertrek van Bos. Zijn besluit komt ,,een week na de winst van de Partij voor de Vrijheid van Wilders'', stelt de Britse zakenkrant suggestief. Het dagblad ziet een ,,gevoel van verwarring'' binnen de PvdA en het CDA.
Inderdaad, het lijkt wel Fok. Ik blow niet dus verbiedt die coffeeshops maar, ik ben hetero, dus laat die homo's toch verrekken.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:25 schreef Dichtpiet. het volgende:
De Südwest Presse ziet voor het eerst in haar bestaan een liberaal politicus?
Uhuh, 60+ jaar een burgemeester van de PvdA, maar het komt allemaal ondanks de PvdA.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat komt doordat Amsterdam de mooiste stad van het land is, en ook internationaal zeer bekend. Dat zijn echter allemaal geen verdiensten van de PvdA, dat heeft te maken met het roemruchte verleden van Amsterdam, die tijd toen de PvdA nog helemaal niet bestond. Dat Amsterdam goed scoort op tal van lijstjes is niet dankzij de PvdA, maar ondanks de PvdA.
Is heb een goed idee voor je. Plaats bij elke post die je maakt een disclaimer dat je 1) geen idee hebt waar je over praat, 2) in elke post een haat jegens de PvdA laat zien die ongefundeerd is en 3) dat je geen idee hebt waar je over praat?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Alle andere partijen in Amsterdam zijn zeer gelijkend op de PvdA...
Mozart-gorilla...die heb ik nog niet eerder gehoord.quote:
Ik ben een bevlogen denker, en ik denk dat men in de PvdA in de verkeerde richting denkt. Omdat ik het beste voor heb met mijn medemens, probeer ik deze tot inzicht te brengen. Ik gun zelfs jou een gezond inzicht.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Uhuh, 60+ jaar een burgemeester van de PvdA, maar het komt allemaal ondanks de PvdA.
[..]
Is heb een goed idee voor je. Plaats bij elke post die je maakt een disclaimer dat je 1) geen idee hebt waar je over praat, 2) in elke post een haat jegens de PvdA laat zien die ongefundeerd is en 3) dat je geen idee hebt waar je over praat?
Het gaat al mis bij jou bij het woord denker.Daar begint de foutieve redenatie al.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:04 schreef Sachertorte het volgende:
Ik ben een bevlogen denker, en ik denk dat men in de PvdA in de verkeerde richting denkt. Omdat ik het beste voor heb met mijn medemens, probeer ik deze tot inzicht te brengen. Ik gun zelfs jou een gezond inzicht.
quote:Roemer aan Cohen: “Kies niet voor retro-rechts maar voor lef van links”
zaterdag 13 maart 2010 17:47
Amersfoort - De Partijraad van de SP heeft zaterdag Emile Roemer als lijsttrekker voor de Tweede Kamerverkiezingen voorgedragen.
Roemer deed in zijn eerste toespraak voor zijn partij direct een oproep aan Job Cohen van de PVDA met de woorden: ‘kies niet voor het retro-beleid van rechts, maar voor het lef van links!’.
Tijdens de SP-bijeenkomst werd stilgestaan bij het vertrek van Kant. Ondanks dat zij niet aanwezig was, kreeg ze een staande ovatie.
Dat je dat laatste niet kan zien, tekent je onbenul. De PvdA heeft effectief elke oppositie in Amsterdam kaltgestellt, in de beste linkse traditie. Linksen houden niet van andere ideeën, alle neuzen dezelfde kant op, wie anders denkt is een slecht mens. Jij bent daar zelf ook een goed voorbeeld van.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Het gaat al mis bij jou bij het woord denker.Daar begint de foutieve redenatie al.
Nog afgezien van het feit dat je er in elke post blijk van geeft geen flauw benul te hebben waar je het over hebt en de stad Amsterdam, z'n inwoners en de bestuurders niet kent.
De meest blatante onzin is wel de opmerking van jou dat alle politieke partijen in Amsterdam op de PvdA lijken.
Ga alsjeblieft door, je bent te lachwekkend voor woorden en elke post van je doet me weer lachen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat je dat laatste niet kan zien, tekent je onbenul. De PvdA heeft effectief elke oppositie in Amsterdam kaltgestellt, in de beste linkse traditie. Linksen houden niet van andere ideeën, alle neuzen dezelfde kant op, wie anders denkt is een slecht mens. Jij bent daar zelf ook een goed voorbeeld van.
Ik moet evenzeer om jou lachen, is dat niet prachtig? Kan je me trouwens nog even helpen met dat ene wetsartikel? Ik zie vol verwachting uit naar je linkse antwoord!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft door, je bent te lachwekkend voor woorden en elke post van je doet me weer lachen.
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:46 schreef Sachertorte het volgende:
Dat je dat laatste niet kan zien, tekent je onbenul. De PvdA heeft effectief elke oppositie in Amsterdam kaltgestellt, in de beste linkse traditie. Linksen houden niet van andere ideeën, alle neuzen dezelfde kant op, wie anders denkt is een slecht mens. Jij bent daar zelf ook een goed voorbeeld van.
En al dat schelden van vooral PVV stemmers richting alles wat links stemt dan? Dat heb ik gedroomd?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Weet ik veel, de PVV interesseert me niet. Wie kan zich ook voor de PVV interesseren als er ook nog de PvdA is? Een groter gevaar voor onze vrije fatsoenlijke samenleving is er niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
En al dat schelden van vooral PVV stemmers richting alles wat links stemt dan? Dat heb ik gedroomd?
En dat uit de mond van iemand die de mentaliteit van een behoudende partij nastreeft.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als wat ik zeg onwaar zou zijn, waarom reageer je dan zo geprikkeld op mijn posts? Juist.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe verzin je het toch? Al die baarlijke nonsens die uit jouw toetsenbord komt. Ik ga steeds meer geloven dat je meer dan 1 persoon bent, want zoveel onzin en onwetendheid kan 1 persoon toch niet in zich hebben?
Ik claim dan ook niet een cultuurrelativist te zijn.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:58 schreef JoaC het volgende:
[..]
En dat uit de mond van iemand die de mentaliteit van een behoudende partij nastreeft.
Ach. Deze troll werd al een tijdje niet serieus genomen. Zeker niet als je in een ander topic dit soort posts van hem ziet:quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:58 schreef JoaC het volgende:
En dat uit de mond van iemand die de mentaliteit van een behoudende partij nastreeft.
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:52 schreef Sachertorte het volgende:
Mensen, stemp PvdA/GroenLinks/Hitler en alles sal reg kom!
Is het geen prachtige post? Het past alleen niet in je linkse denkbeeld, en daarom denk je dat het belachelijk is. Nu is de PvdA natuurlijk geen Hitler (de PvdA vertoont nog geen genocidale neigingen), maar het betreft hierbij allebei exponenten van de politieke ideologie die voorstaat dat je met een grote sterke staat de ideale maatschappij rap naderbij brengt. In die ideale maatschappij is natuurlijk geen plaats voor andersdenkenden. Ik geloof in eigen verantwoordelijkheid, en een nachtwakersstaat, dus je begrijpt dat ik met dit denken weinig heb.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Ach. Deze troll werd al een tijdje niet serieus genomen. Zeker niet als je in een ander topic dit soort posts van hem ziet:
[..]
Uiteraard, maar ja daar mag je het niet mee oneens zijn, want dan heb je er niets van begrepen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Cohen op het Journaal: "Hoe progressiever, hoe liever". Mensen die gesteld zijn op economische vrijheid, op zelf kunnen beslissen waar je je geld aan uit geeft en dus lagere belastingen graag zien komen, opgepast. Dit gaat heel fout uitpakken voor de hardwerkende Nederlander nu er 35 miljard bezuinigd moet worden. Het linkse beleid van nivellering treft vooral de middeninkomens zeer hard.
Onzin, progressief betekent in Nederland dat je tegen economische vrijheid bent, echte selectief liberalen zoals ik ze zelf noem. En ook D66 werkt dat flink aan mee.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:18 schreef JoaC het volgende:
Progressief is over het algemeen liberaal.
Progressief kan ook prima uitpakken in een beleid met juist zeer veel economische en sociale vrijheid. Dat hoeven echt geen tegengestelde belangen te zijn.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Cohen op het Journaal: "Hoe progressiever, hoe liever". Mensen die gesteld zijn op economische vrijheid, op zelf kunnen beslissen waar je je geld aan uit geeft en dus lagere belastingen graag zien komen, opgepast. Dit gaat heel fout uitpakken voor de hardwerkende Nederlander nu er 35 miljard bezuinigd moet worden. Het linkse beleid van nivellering treft vooral de middeninkomens zeer hard.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, progressief betekent in Nederland dat je tegen economische vrijheid bent
Oh? Vind het wel een goede leider voor de PVDA, en ik heb het nooit zo gehad met die partij.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:08 schreef PhalanX het volgende:
ik maak me zorgen...
Cohen is symbool voor alles dat mensen haten aan de PvdA.
Wat is dit nu weer voor onzin?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, progressief betekent in Nederland dat je tegen economische vrijheid bent, echte selectief liberalen zoals ik ze zelf noem. En ook D66 werkt dat flink aan mee.
Daar geloof ik niks. Zo werd laatst aangetoond dat de belastingen in gemeenten waar D66 en/of GroenLinks aan de macht waren de lasten het meest stegen. Ook mis ik in de verkiezingsprogramma's van D66, PvdA, GL en SP concrete voorstellen voor algehele belasting verlagingen, ook in het politieke debat pleiten deze partijen nooit voor een daling van de lasten, en bij voorkeur zelfs voor lastenverhogingen (hoge inkomens extra belasten, Tobin-tax, enzovoort).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:23 schreef du_ke het volgende:
Progressief kan ook prima uitpakken in een beleid met juist zeer veel economische en sociale vrijheid. Dat hoeven echt geen tegengestelde belangen te zijn.
Onzin. Er kan prima gesneden worden in de sociale voorzieningen, de bijstand kan omlaag, de WW voorzieningen moeten ingekrompen worden zodat de verplichte premieafdracht omlaag kan, in tal van subsidies kan zeer fors gesneden worden. Allemaal maatregelen die nou eindelijk eens de middeninkomens ontzien, en daar weigert links op in te zetten.quote:Daarnaast is het helaas ook niet meer dan logisch dat de middeninkomens de rekening van de recessie zullen gaan betalen. Dat is immers de grootste groep (en ook de grootste groep stemmers) dus daar valt ook het meeste ' te halen' (door hogere lasten of lagere bijdrage aan voorzieningen) bij de lage inkomens is dat veel lastiger en de hogere inkomens hebben hun lobby beter op orde. En bedrijven zwaarder belasten is niemand voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |