Lenen bedoel je?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:33 schreef Flammie het volgende:
Uitzendbureaus hebben altijd wel werk hoor. Je houdt het niet voor mogelijk. Het is wellicht niet het werk dat je vriend in gedachten heeft maar het verdient best aardig denk ik. Anders kan hij een opleiding erbij doen op de open universiteit ofzo.. werken en studeren.
Kuthippie.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:48 schreef hongeroedeem het volgende:
Gewoon stoppen met werken.
Ik heb ´t ook geprobeerd maar iedere keer ben je weer terug bij af min een beetje. Ik weet nu waar ik aan toe ben en heb ´t nog nooit zo goed gehad, 's morgens lekker uitslapen, 's middags lekker uitslapen en 's avonds lekker tot 's morgens vroeg tv kijken. Vanwege m'n opvoeding heb ik er jaren over gedaan om te kunnen zeggen: "Ik heb geen zin om te werken." maar nu ik het kan is het een bevrijding.
Op het moment dat je zegt: "het is mijn probleem niet." is het jouw probleem niet meer en dat maakt het een ander z'n probleem. Ik werd naar zo'n re-integratiebedrijf gestuurd, die man begon een heel riedeltje op te zeggen en ik onderbrak 'm en zei: "Daar heb ik helemaal geen zin in.", de man kijkt me stomverbaasd aan en zegt iets als: "Ik heb ook wel eens ergens geen zin in." Waarop ik zeg:"Dan moet je het niet doen." Zegt ie:"Als je het niet doet dan kunnen ze je korten op je uitkering." Ik zeg:"Ze doen maar.".
Ik zou zeggen, vrouw en kinderen naar een blijf van m'n lijf huis, schuld delen, scheiden, schuldsanering aanvragen en vooral niet gaan werken.
Goeie troll.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:48 schreef hongeroedeem het volgende:
Gewoon stoppen met werken.
Ik heb ´t ook geprobeerd maar iedere keer ben je weer terug bij af min een beetje. Ik weet nu waar ik aan toe ben en heb ´t nog nooit zo goed gehad, 's morgens lekker uitslapen, 's middags lekker uitslapen en 's avonds lekker tot 's morgens vroeg tv kijken. Vanwege m'n opvoeding heb ik er jaren over gedaan om te kunnen zeggen: "Ik heb geen zin om te werken." maar nu ik het kan is het een bevrijding.
Op het moment dat je zegt: "het is mijn probleem niet." is het jouw probleem niet meer en dat maakt het een ander z'n probleem. Ik werd naar zo'n re-integratiebedrijf gestuurd, die man begon een heel riedeltje op te zeggen en ik onderbrak 'm en zei: "Daar heb ik helemaal geen zin in.", de man kijkt me stomverbaasd aan en zegt iets als: "Ik heb ook wel eens ergens geen zin in." Waarop ik zeg:"Dan moet je het niet doen." Zegt ie:"Als je het niet doet dan kunnen ze je korten op je uitkering." Ik zeg:"Ze doen maar.".
Ik zou zeggen, vrouw en kinderen naar een blijf van m'n lijf huis, schuld delen, scheiden, schuldsanering aanvragen en vooral niet gaan werken.
Hap hap hap.quote:
Je kunt ook in termijnen betalen @ open uniquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:11 schreef Ticker het volgende:
[..]
Lenen bedoel je?
Ben je nou serieus hiermee?
Hij is 44 en moet dus een gigantische lening gaan nemen om een universitaire opleiding erbij te gaan doen omdat hij dan pas met de grote jongens mee mag doen?
Ja die wordt direct aangenomen op zijn leeftijd en krijgt dan zo'n riant salaris dat hij nooit meer problemen heeft.![]()
oh dit dusquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:10 schreef Ticker het volgende:
Topics als dit laten me vreselijk inzien dat we een gigantische kloof hebben in de maatschappij de laatste paar jaren. En nee dat is niet tussen de buitenlanders en nederlanders, maar tussen het nederlandse volk, welke zich totaal niet meer om de situatie van andere kunnen bekommeren.
Dit dusquote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:50 schreef Proximo het volgende:
Wel zuur dat je hier jezelf de tyfus betaalt om allerlei regelingen in stand te houden voor het zo geroemde "sociale vangnet" en als puntje bij paaltje komt je van de overheid lekker dood kunt vallen omdat het geld naar de lokale tuigjeugd gaat....
Helemaal mee eensch.. alsof de ts zijn vriend geholpen is door een dergelijk gedrag. Nu helpt een bemoedigend woordje natuurlijk ook niks maar het kan in ieder geval mensen in de problemen iets beter laten voelen en wellicht doen oppeppen. Maar dan blijkt dat zelfs dat nog te veel gevraagd is voor sommige mensenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:04 schreef psaexorp het volgende:
Ik word echt triest van veel reacties hier, jesses man, is een beetje respect al te veel gevraagd?
komt ts hier zijn hart luchten, kom er een verzameling botte snotneuzen en gevoelloze stukken vlees hem nog even verder de grond intrappen met hun commentaar en nietszeggende ''wijsheden''.
En dan verbaast zijn dat hij gefrustreerd reageert![]()
![]()
Sneuheid ten toppe
Ja.quote:
Looking good from your high horse?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:01 schreef El_Liberaliste het volgende:
Typisch Nederlands: Boven je stand leven. Als het goed gaat net kunnen rondkomen en als het even wat minder gaat niks kunnen betalen. Het is sneu voor die gast maar ook een beetje z'n eigen schuld en ik heb geen zin om daarvoor op te draaien. En krijgt zijn partner geen salaris of desnoods uitkering dan?
De enige manier om eerlijk geld te verdienen in Nederland !quote:
Ik ken de meneer uit de OP weliswaar niet zo goed om alles exact te kunnen beoordelen. Maar het is een gegeven dat zó veel Nederlanders boven hun stand leven terwijl dat niet kan. Een soort Amerika tijdens het ontstaan van de kredietcrisis, in het klein. Ik wil ook wel een tweede auto, ik wil ook wel de nieuwste phone, ik wil ook wel 2 weken naar Curacao etc. En nogmaals ik weet niet of dat de persoon uit de OP ook aangaat, maar de mensen in mijn omgeving die het financieel minder hebben, hebben dat allemaal aan zichzelf te wijten hoe zielig dat ook is. Alleenstaande moeders door een losbandig leven, mensen die vroeger gewoon hun best niet deden, mensen met een belachelijk hoge hypotheek (nee, dat is niet de schuld van de bank, je hebt ook nog iets van een eigen verstand).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Looking good from your high horse?
Waar kan jij in vredesnaam uithalen dat hij boven zijn stand leefde?
Nogmaals, in een gezin ben je aan vaste lasten alleen al vlot 1400 euro kwijt, zonder auto, schoolgeld, eventuele hobby's/ sporten van de kinderen ( zwemmen bv is erg belangrijk om te leren)
En dan doe je echt niks geks hoor!
Je kan niet in een tweekamerflatje gaat zitten met 2 of meer kinderen, dat is geen doen.
Deze meneer leefde naar mijn mening niet boven zijn stand, maar puur naar wat hij had om rond te kunnen komen.
Precies, gewoon solliciteren of het betreuren dat je vroeger niet meer opleiding hebt gevolgd.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:59 schreef omapietje het volgende:
Gewoon solliciteren en je spaarcenten opeten .
Join the club zo gaat het voor veel mensen in Nederland hoor.
Zo zie je maar nooit te hoge maandlasten want anders zit je zo in de penarie en kom er dan nog maar eens uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |