abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:11:41 #276
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_79092237
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:33 schreef Flammie het volgende:
Uitzendbureaus hebben altijd wel werk hoor. Je houdt het niet voor mogelijk. Het is wellicht niet het werk dat je vriend in gedachten heeft maar het verdient best aardig denk ik. Anders kan hij een opleiding erbij doen op de open universiteit ofzo.. werken en studeren.
Lenen bedoel je?
Ben je nou serieus hiermee?
Hij is 44 en moet dus een gigantische lening gaan nemen om een universitaire opleiding erbij te gaan doen omdat hij dan pas met de grote jongens mee mag doen?
Ja die wordt direct aangenomen op zijn leeftijd en krijgt dan zo'n riant salaris dat hij nooit meer problemen heeft.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_79094333
Wil nog ene maal reageren aub, dank voor de positieve reacties overigens. Deze persoon is een niet roker niet drinker en al wat niet meer aangehaald wordt, en ook zeker geen Tokkie gewoon een normale Nederlandse arbeider.
泽西
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:31:49 #278
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79094546
Is dit topique alleen om te klagen of zoekt hij ook tips om goedkoper te leven?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:16:41 #279
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_79095785
Ik dacht dat TS z'n verdriet wegdronk en helemaal kapot ging. Jammer.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_79096646
Gewoon stoppen met werken.
Ik heb ´t ook geprobeerd maar iedere keer ben je weer terug bij af min een beetje. Ik weet nu waar ik aan toe ben en heb ´t nog nooit zo goed gehad, 's morgens lekker uitslapen, 's middags lekker uitslapen en 's avonds lekker tot 's morgens vroeg tv kijken. Vanwege m'n opvoeding heb ik er jaren over gedaan om te kunnen zeggen: "Ik heb geen zin om te werken." maar nu ik het kan is het een bevrijding.
Op het moment dat je zegt: "het is mijn probleem niet." is het jouw probleem niet meer en dat maakt het een ander z'n probleem. Ik werd naar zo'n re-integratiebedrijf gestuurd, die man begon een heel riedeltje op te zeggen en ik onderbrak 'm en zei: "Daar heb ik helemaal geen zin in.", de man kijkt me stomverbaasd aan en zegt iets als: "Ik heb ook wel eens ergens geen zin in." Waarop ik zeg:"Dan moet je het niet doen." Zegt ie:"Als je het niet doet dan kunnen ze je korten op je uitkering." Ik zeg:"Ze doen maar.".

Ik zou zeggen, vrouw en kinderen naar een blijf van m'n lijf huis, schuld delen, scheiden, schuldsanering aanvragen en vooral niet gaan werken.
Als alles karma is dan hoef je met niemand medelijden te hebben.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:50:33 #281
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_79096700
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:48 schreef hongeroedeem het volgende:
Ik heb ´t ook geprobeerd maar iedere keer ben je weer terug bij af min een beetje. Ik weet nu waar ik aan toe ben en heb ´t nog nooit zo goed gehad, 's morgens lekker uitslapen, 's middags lekker uitslapen en 's avonds lekker tot 's morgens vroeg tv kijken. Vanwege m'n opvoeding heb ik er jaren over gedaan om te kunnen zeggen: "Ik heb geen zin om te werken." maar nu ik het kan is het een bevrijding.
Op het moment dat je zegt: "het is mijn probleem niet." is het jouw probleem niet meer en dat maakt het een ander z'n probleem. Ik werd naar zo'n re-integratiebedrijf gestuurd, die man begon een heel riedeltje op te zeggen en ik onderbrak 'm en zei: "Daar heb ik helemaal geen zin in.", de man kijkt me stomverbaasd aan en zegt iets als: "Ik heb ook wel eens ergens geen zin in." Waarop ik zeg:"Dan moet je het niet doen." Zegt ie:"Als je het niet doet dan kunnen ze je korten op je uitkering." Ik zeg:"Ze doen maar.".

Ik zou zeggen, vrouw en kinderen naar een blijf van m'n lijf huis, schuld delen, scheiden, schuldsanering aanvragen en vooral niet gaan werken.
Kuthippie.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_79096743
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:48 schreef hongeroedeem het volgende:

Goeie troll.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 15:04:14 #283
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_79097059
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:50 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Kuthippie.
Hap hap hap.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 15:05:19 #284
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_79097092
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:04 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Hap hap hap.
My god, jij ziet ook niet wanneer ik sarcastisch ben en wanneer niet.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 15:20:55 #285
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_79097548
Ik vind dit wel een garpig topic.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_79103172
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:11 schreef Ticker het volgende:

[..]

Lenen bedoel je?
Ben je nou serieus hiermee?
Hij is 44 en moet dus een gigantische lening gaan nemen om een universitaire opleiding erbij te gaan doen omdat hij dan pas met de grote jongens mee mag doen?
Ja die wordt direct aangenomen op zijn leeftijd en krijgt dan zo'n riant salaris dat hij nooit meer problemen heeft.
Je kunt ook in termijnen betalen @ open uni
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:50:24 #287
155616 Proximo
For god, king & country
pi_79103579
Wel zuur dat je hier jezelf de tyfus betaalt om allerlei regelingen in stand te houden voor het zo geroemde "sociale vangnet" en als puntje bij paaltje komt je van de overheid lekker dood kunt vallen omdat het geld naar de lokale tuigjeugd gaat....
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_79104019
Ik word echt triest van veel reacties hier, jesses man, is een beetje respect al te veel gevraagd?
komt ts hier zijn hart luchten, kom er een verzameling botte snotneuzen en gevoelloze stukken vlees hem nog even verder de grond intrappen met hun commentaar en nietszeggende ''wijsheden''.
En dan verbaast zijn dat hij gefrustreerd reageert
Sneuheid ten toppe
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:10 schreef Ticker het volgende:
Topics als dit laten me vreselijk inzien dat we een gigantische kloof hebben in de maatschappij de laatste paar jaren. En nee dat is niet tussen de buitenlanders en nederlanders, maar tussen het nederlandse volk, welke zich totaal niet meer om de situatie van andere kunnen bekommeren.
oh dit dus
pi_79104207
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 18:50 schreef Proximo het volgende:
Wel zuur dat je hier jezelf de tyfus betaalt om allerlei regelingen in stand te houden voor het zo geroemde "sociale vangnet" en als puntje bij paaltje komt je van de overheid lekker dood kunt vallen omdat het geld naar de lokale tuigjeugd gaat....
Dit dus
pi_79104383
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 19:04 schreef psaexorp het volgende:
Ik word echt triest van veel reacties hier, jesses man, is een beetje respect al te veel gevraagd?
komt ts hier zijn hart luchten, kom er een verzameling botte snotneuzen en gevoelloze stukken vlees hem nog even verder de grond intrappen met hun commentaar en nietszeggende ''wijsheden''.
En dan verbaast zijn dat hij gefrustreerd reageert
Sneuheid ten toppe
Helemaal mee eensch.. alsof de ts zijn vriend geholpen is door een dergelijk gedrag. Nu helpt een bemoedigend woordje natuurlijk ook niks maar het kan in ieder geval mensen in de problemen iets beter laten voelen en wellicht doen oppeppen. Maar dan blijkt dat zelfs dat nog te veel gevraagd is voor sommige mensen Nee een beter idee is het natuurlijk om iemand nog veel kutter te laten voelen want daar zijn we allemaal mee gebaat !!!
pi_79104472
Het gaat niet eens om TS maar om z'n vriend. Die dit topic toch waarschijnlijk niet gaat lezen. Who cares.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:22:28 #292
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_79104549
Heeft hij geen nabestaandenpensioen of een mogelijkheid tot het verkrijgen van een weduwnaarsuitkering o.i.d? En kinderbijslag? Misschien kan het voor hem uit om een 'slecht' betaalde baan te nemen om zodoende in aanmerking te komen voor zorg- en huurtoeslag?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:33:24 #293
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_79104930
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:46 schreef Splutje het volgende:
Wat wil je dan, communisme?
Ja.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_79105496
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 19:04 schreef psaexorp het volgende:

oh dit dus
Toch raar dat elke keer weer linkse partijen zoveel stemmen krijgen als dat waar zou zijn.
pi_79106022
Typisch Nederlands: Boven je stand leven. Als het goed gaat net kunnen rondkomen en als het even wat minder gaat niks kunnen betalen. Het is sneu voor die gast maar ook een beetje z'n eigen schuld en ik heb geen zin om daarvoor op te draaien. En krijgt zijn partner geen salaris of desnoods uitkering dan?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:01:29 #296
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_79106038
De meeste reacties in dit topic verbazen me niets. Het overgrote deel van de mensen op FOK! kan niet verder kijken dan hun neus lang is, als alles maar ok is in hun eigen kleine wereldje dan kan de medemens ze geen reet schelen. En natuurlijk moeten ze mensen die het slecht getroffen hebben nog even een trap nageven want dat is blijkbaar de enige manier die ze kennen om zich beter over zichzelf te voelen. Wat een stel enorme stumpers zijn jullie zeg.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:05:08 #297
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_79106156
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:01 schreef El_Liberaliste het volgende:
Typisch Nederlands: Boven je stand leven. Als het goed gaat net kunnen rondkomen en als het even wat minder gaat niks kunnen betalen. Het is sneu voor die gast maar ook een beetje z'n eigen schuld en ik heb geen zin om daarvoor op te draaien. En krijgt zijn partner geen salaris of desnoods uitkering dan?
Looking good from your high horse?

Waar kan jij in vredesnaam uithalen dat hij boven zijn stand leefde?
Nogmaals, in een gezin ben je aan vaste lasten alleen al vlot 1400 euro kwijt, zonder auto, schoolgeld, eventuele hobby's/ sporten van de kinderen ( zwemmen bv is erg belangrijk om te leren)

En dan doe je echt niks geks hoor!

Je kan niet in een tweekamerflatje gaat zitten met 2 of meer kinderen, dat is geen doen.
Deze meneer leefde naar mijn mening niet boven zijn stand, maar puur naar wat hij had om rond te kunnen komen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:07:43 #298
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_79106252
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:46 schreef Northside het volgende:
[ afbeelding ]
De enige manier om eerlijk geld te verdienen in Nederland !
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_79106658
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Looking good from your high horse?

Waar kan jij in vredesnaam uithalen dat hij boven zijn stand leefde?
Nogmaals, in een gezin ben je aan vaste lasten alleen al vlot 1400 euro kwijt, zonder auto, schoolgeld, eventuele hobby's/ sporten van de kinderen ( zwemmen bv is erg belangrijk om te leren)

En dan doe je echt niks geks hoor!

Je kan niet in een tweekamerflatje gaat zitten met 2 of meer kinderen, dat is geen doen.
Deze meneer leefde naar mijn mening niet boven zijn stand, maar puur naar wat hij had om rond te kunnen komen.
Ik ken de meneer uit de OP weliswaar niet zo goed om alles exact te kunnen beoordelen. Maar het is een gegeven dat zó veel Nederlanders boven hun stand leven terwijl dat niet kan. Een soort Amerika tijdens het ontstaan van de kredietcrisis, in het klein. Ik wil ook wel een tweede auto, ik wil ook wel de nieuwste phone, ik wil ook wel 2 weken naar Curacao etc. En nogmaals ik weet niet of dat de persoon uit de OP ook aangaat, maar de mensen in mijn omgeving die het financieel minder hebben, hebben dat allemaal aan zichzelf te wijten hoe zielig dat ook is. Alleenstaande moeders door een losbandig leven, mensen die vroeger gewoon hun best niet deden, mensen met een belachelijk hoge hypotheek (nee, dat is niet de schuld van de bank, je hebt ook nog iets van een eigen verstand).
Daarbij heeft vriend van TS ook nog een partner als het goed is. En als je niet rond kan komen heb je bovendien recht op huursubsidie.

Mijn ouders hebben van m'n 11e tot m'n 17e met een peperduur huurhuis (vrije sector) etc. gezeten terwijl ze allebei niet werkten (vader ontslagen na reorganisatie en te oud om nog ergens een baan te krijgen, moeder arbeidsongeschikt) en dan twee schoolgaande kinderen. Dus ik weet echt wel waar ik over praat. Maar mijn ouders hadden al gespaard voordat ze kinderen kregen en zo heb ik het ook geleerd. Een buffer van 7 maanden is niks.
pi_79106791
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:59 schreef omapietje het volgende:
Gewoon solliciteren en je spaarcenten opeten .
Join the club zo gaat het voor veel mensen in Nederland hoor.
Zo zie je maar nooit te hoge maandlasten want anders zit je zo in de penarie en kom er dan nog maar eens uit.
Precies, gewoon solliciteren of het betreuren dat je vroeger niet meer opleiding hebt gevolgd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')