Maatje van mij is 7 maanden geleden ontslagen ivm werkvermindering door de crisis. Hij verdiende met overwerken erbij gemiddeld tegen de 2000 euro per maand, nu dat hij niet meer werkt is hij terug gegaan, naar 70% van zijn netto salaris zonder overwerk.
Komt in dit geval neer op 1035 euro per 4 weken. dat is toch schandalig laag, deze jongen heeft altijd hard gewerkt, heeft een gezin te onderhouden, zijn vaste lasten liggen op gemiddeld 1450 euro per maand, waar moet hij van leven als je elke maand dat tekort komt, je zelf rot solliciteert maar nergens aan de bak komt.
Na deze zeven maanden is hij door zijn opgespaarde centjes heen, eten gaan ze vaak bij famillie en of vrienden/kenissen(ook bij mij soms) zijn huis kan hij niet meer betalen.
Klacht: Als je nooit gewerkt hebt heb je schijnbaar recht op alles, hij krijgt niks geen subsidie voor wat dan ook, nee te veel verdient het afgelopen jaar, wtf dat ging op aan vaste lasten hoor. Totaal geen vangnet voor hem, op straat kan hij gaan leven met zijn gezin.
Heb medelijden met hem desnoods mag hij bij mij intrekken met dat kromme kut beleid hier in dit land, kom je van buiten wordt je met open armen en geld+subsidie ontvangen, werk je hard voor je geld kun je oprotten.
泽西