Opmerkelijk... niks geen nieuwe premier dus.quote:Minister Eurlings stapt uit de politiek. Hij heeft dat laten weten aan partijleider Balkenende en voorzitter Van Heeswijk. Eurlings wil meer tijd voor zijn privéleven.
quote:AMSTERDAM - Camiel Eurlings stapt na de verkiezingen uit de politiek.
Dat is opmerkelijk omdat het CDA juist alle ogen op de 36-jarige demissionair minister van Verkeer had gericht. Verwacht werd dat hij naar voren zou worden geschoven als de toekomstige opvolger van Balkenende als partijleider.
De gedroomde 'kroonprins' heeft al meerdere malen kenbaar gemaakt het ministerschap weliswaar een mooie baan te vinden, maar de offers die hij privé moet brengen erg groot te vinden. Tijd voor vriendin, familie en vrienden is er nauwelijks.
LATER MEER
Zou kunnen. Maar het leek me juist een geboren politicus.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:13 schreef Repeat het volgende:
Hij wil natuurlijk gewoon elders meer centjes verdienen.
Ik ben benieuwd wat de échte reden is.quote:Eurlings wil meer tijd voor zijn privéleven.
Ja dit is een vreemde move. De eerste die Balkenende zou kunnen vervangen kapt er mee.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de échte reden is.
3 opties denk ik:quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de échte reden is.
Ja ik ook. Eigenlijk de enige CDA'er die ik wel mochtquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:16 schreef Sphere het volgende:
Jammer, vond hem als persoon wel sympatiek.
Dit moet minstens in de buurt van de werkelijke reden komen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
- Gedonder met Balkenende zat.
- Het zinkende kilometerbeprijzingsschip op tijd verlaten zodat gezichtsverlies uit blijft.
- Het bedrijfsleven in waar iemand als Eurlings natuurlijk veel meer geld kan verdienen.
Dan is het wel een verrassing.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:18 schreef dotKoen het volgende:
Niet zo'n verrassing, hij wilde waarschijnlijk een belangrijke positie hebben op de lijst of als CDA ging regeren. Dat kreeg hij niet voor elkaar, gok ik.
Nou, de 2de plaats op de kieslijst zou kennenlijk al geen probleem meer zijn, dus ik weet niet welke hogere plaats of belangrijkere positie hij voor een 36-jarige hij in gedachten had gehad, maar de plek die hij kon krijgen was al niet verkeerd.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:18 schreef dotKoen het volgende:
Niet zo'n verrassing, hij wilde waarschijnlijk een belangrijke positie hebben op de lijst of als CDA ging regeren. Dat kreeg hij niet voor elkaar, gok ik.
Ja, iemand als Eurlings, zo gedreven, en dan op je 37ste het rustiger aan willen doen, dat is natuurlijk wel erg ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:20 schreef Perrin het volgende:
Dit moet minstens in de buurt van de werkelijke reden komen.
Dat geldt er wel voor meer.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:25 schreef DrDentz het volgende:
Veel grote woorden maar niets waargemaakt die man.
Als alles gewoon door was blijven lopen denk ik wel dat hij de kilometerbeprijzing er door had gekregen. Dat zou een groot punt op zijn politieke CV zijn geweest hoor, volgens mij hebben 4 ministers zich er al op stukgebeten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:25 schreef DrDentz het volgende:
Dan kan nog steeds als Limburg zich onafhankelijk gaat maken van Nederland. Misschien heeft Camiel dat wel in gedachte.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:29 schreef Frederick_Blah het volgende:
![]()
![]()
Geweldige gozer. Had onze eerste Limburgse Premier moeten worden.
Ja doen ze gewoon een paar extra oplage's van het blad, en dan verspeiden als folder bij de plaatselijke sufferdjes.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:29 schreef Perrin het volgende:
Voor CDA-begrippen is het wel erg onrustig in de partij op 't moment. Ben benieuwd hoe dat zijn weerslag op de verkiezingen gaat hebben. Misschien schuiven ze nu Glossy Gerda naar voren als nieuwe lijsttrekker?
Dan wordt Camiel President en maken we Verhagen Premier. Zal z'n collega-premier van Nederland Bos leuk vindenquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan kan nog steeds als Limburg zich onafhankelijk gaat maken van Nederland. Misschien heeft Camiel dat wel in gedachte.
Vanavond nog stormt het in het geheim opgebouwde 'Goddelijke overwinningsleger' uit de mergelgrotten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan kan nog steeds als Limburg zich onafhankelijk gaat maken van Nederland. Misschien heeft Camiel dat wel in gedachte.
Lubbers stemde ook op de nummer twee van de partij.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:29 schreef Perrin het volgende:
Voor CDA-begrippen is het wel erg onrustig in de partij op 't moment. Ben benieuwd hoe dat zijn weerslag op de verkiezingen gaat hebben. Misschien schuiven ze nu Glossy Gerda naar voren als nieuwe lijsttrekker?
Goed mogelijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
3 opties denk ik:
- Gedonder met Balkenende zat/problemen binnen het CDA onderhuids.
- Het zinkende kilometerbeprijzingsschip op tijd verlaten zodat gezichtsverlies uit blijft.
Dankzij zijn politieke connecties dan misschien, maar verder heeft hij natuurlijk niet een cv waar je hoog mee binnenkomt.quote:- Het bedrijfsleven in waar iemand als Eurlings natuurlijk veel meer geld kan verdienen.
Ik ookquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:24 schreef Rahl het volgende:
Zonde. Ik als anti-CDA'er zou op hem gestemd hebben
Het is in mijn ogen ook de minst waarschijnlijke optie, maar iemand die aanvankelijk toch redelijk de handen op elkaar kan krijgen voor de kilometerbeprijzing heeft zeker leiderschapskwaliteiten, die komen natuurlijk ook goed van pas in het bedrijfsleven. Hij kan echt wel op een aardige functie binnen komen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Dankzij zijn politieke connecties dan misschien, maar verder heeft hij natuurlijk niet een cv waar je hoog mee binnenkomt.
Gezin stichten. I don't blame himquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:41 schreef 18konijn het volgende:
Verhagen grote opvolger Balkenende, brrr... Camiel, wat doe je ons aan?
Met een beetje mazzel hebben we daardoor weer een paar CDA-loze kabinettenquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:41 schreef 18konijn het volgende:
Dat gaat er bij mij echt niet in hoor. Iemand die zo fanatiek bezig is geweest met de kilometerbeprijzing kan het het gewoon niet rustig aan gaan doen. Die man heeft gewoon al te veel werklust, en rond je 40ste is het moment om echt te groeien in je carrière.quote:
Het is geen domme jongen ook, waarschijnlijk een van de meer getalenteerden onder de partijtijgers in het kabinet. Maar ik denk niet dat het bedrijfsleven vaak 2 ton per jaar betaalt aan mensen zonder specifiek relevante werkervaring die het rustiger aan willen doen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen ook de minst waarschijnlijke optie, maar iemand die aanvankelijk toch redelijk de handen op elkaar kan krijgen voor de kilometerbeprijzing heeft zeker leiderschapskwaliteiten, die komen natuurlijk ook goed van pas in het bedrijfsleven. Hij kan echt wel op een aardige functie binnen komen.
Ik geloof er niets van, niemand in zijn positie zou aan z'n privéleven gaan werken. Hoewel hij het er wel vaak over had. Kan ook een vooropgezet excuus zijn geweest natuurlijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:39 schreef AryaMehr het volgende:
Net bij Eurlings geweest. Hij wil komende jaren meer aan privéleven werken. Hij sluit terugkeer op termijn niet uit. RTLNieuws 1800 interv.
Ik hoop het niet, straks zitten we met een links kabinet.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:44 schreef Jac0bus het volgende:
Ik ben overigens of dit invloed gaat hebben op peilingen. Eurlings was reuzepopulair binnen en buiten het CDA.
Inderdaad, op naar Paars 3.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:43 schreef Leandra het volgende:
Met een beetje mazzel hebben we daardoor weer een paar CDA-loze kabinetten
Ja stel je voor, rechtse kabinetten zijn zo stabiel en goed voor het land gebleken de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop het niet, straks zitten we met een links kabinet.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het zou me niks verbazen als-ie ergens bij Bouwend Nederland weer opduikt als een nieuw vriendje/opvolger van Brinkman.
Met als bonus meer geld én meer macht dan de min-pres.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:47 schreef Bolkesteijn het volgende:Het sterfhuis voor afgerangeerde CDA kroonprinsen.
die is veel te besmet, maar ja, dit is ook een PR -blunder van het CDA, dus je weet maar nooitquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het zou me niks verbazen als-ie ergens bij Bouwend Nederland weer opduikt als een nieuw vriendje/opvolger van Brinkman.
Dat is ook altijd handig als er een niet-CDA'er MP isquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met als bonus meer geld én meer macht dan de min-pres.
er is gewoon meer aan de knikker, ik denk dat Eurlings dacht dat hij de plek van Balkenende zou krijgenquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:47 schreef Poeke het volgende:
Vreemde move, vanmorgen werd hij door het RTL ontbijtnieuws nog de "Kroonprins van het CDA" genoemd.
Inderdaad, hij laat zijn partij wel echt enorm in de steek zo voor de verkiezingen. Dit kan hem toch niet in dank worden afgenomen lijkt me?quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:44 schreef Jac0bus het volgende:
Ik ben overigens of dit invloed gaat hebben op peilingen. Eurlings was reuzepopulair binnen en buiten het CDA. De zoveelste tegenslag van de afgelopen tijd voor de partij.
Wie zegt dat links profiteert van het vertrek van Eurlings?quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, straks zitten we met een links kabinet.
Verhagen is iemand die volgens mij nog onderhandeld over het grootste stuk vlees als ie op zondag thuis gaat eten. Echt een enge man.quote:
Ik denk dat die er uiteindelijk ook wel inzat voor hem, maar Camiel is niet zo dom dat hij denkt dat hij die plek op z'n 36ste al kan krijgenquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:50 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
er is gewoon meer aan de knikker, ik denk dat Eurlings dacht dat hij de plek van Balkenende zou krijgen
Voor de lagere adel onder de CDA-ers is er altijd nog de zorgsector waar men met onroerend goed kan speculeren.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:47 schreef Bolkesteijn het volgende:Het sterfhuis voor afgerangeerde CDA kroonprinsen.
Balkenende toch ook op zijn 12e.. tenminste zo zag hij eruit.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat die er uiteindelijk ook wel inzat voor hem, maar Camiel is niet zo dom dat hij denkt dat hij die plek op z'n 36ste al kan krijgen
Het blijft een mensquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van, niemand in zijn positie zou aan z'n privéleven gaan werken. Hoewel hij het er wel vaak over had. Kan ook een vooropgezet excuus zijn geweest natuurlijk.
DIt is een ramp voor het land. Alle hens aan dek.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:40 schreef Jac0bus het volgende:
Nu is Verhagen de grote opvolger van Balkenende. Had ik toch liever Eurlings gehad ook al ben ik geen CDA-fan
Ach, financieel zal hij er door deze beslissing op den duur ook flink op vooruit gaan en zijn megalomane projectjes waren gedoemd te falen. Dit is voor het grootste deel eigen belang.quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:12 schreef ethiraseth het volgende:
Kan wel respect opbrengen voor iemand die zijn privé-leven voor zijn carrière stelt.
Jammer want ik vond Camiel Eurlings een van de weinige CDA mensen die nog IETS geloofwaardigs over zich had.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:41 schreef 18konijn het volgende:
Een buitenlander als premier. Moet er niet aan denken. Bijna net zo erg als een fries als premier.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:29 schreef Frederick_Blah het volgende:![]()
![]()
Geweldige gozer. Had onze eerste Limburgse Premier moeten worden.
Zou het?quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:17 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Ach, financieel zal hij er door deze beslissing op den duur ook flink op vooruit gaan en zijn megalomane projectjes waren gedoemd te falen. Dit is voor het grootste deel eigen belang.
En dus nog helemaal niet voor zijn hele vermeende boeiende privé-leventje.quote:
Oh dat sowieso maar toch wel een opmerkelijke stap van hem.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:25 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk van welquote:Op donderdag 11 maart 2010 18:46 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
En dus nog helemaal niet voor zijn hele vermeende boeiende privé-leventje.
Dat mag, misschien vond jij hem ook wel een geweldige minister..quote:
Je hebt het tegen een PVV-stemmer voor hen is alles in dit land engquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja stel je voor, rechtse kabinetten zijn zo stabiel en goed voor het land gebleken de afgelopen jaren.
Mooi zo, nu de rest van die club nog!..quote:Minister Eurlings stapt uit de politiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |