Leuke pta blundersquote:GENERAL INFO
Release Date: Oct 01, 2009
Price Guide: $24,065
Body Style: C/CHAS
Engine: DIESEL TURBO F/INJ
Transmission: 5 SP MANUAL
Safety Rating:
Green Vehicle Guide Rating:
Fuel Type: DIESEL
Fuel Consumption: 8.3 L / 100 km
Max Power: 105 KM @ 3500RPM
GREEN AND S AFETY RATINGS
ANCAP Rating (out of 5):
Green Vehicle Guide Overall Rating (out of 5):
CO₂ Emission: 219
Green House Rating (out of 10): 6
Air Pollution Rating (out of 10): 4
ENGINE
Engine: DIESEL TURBO F/INJ
Capacity: 2,499 cc
Size: 2.5L
Cylinders: DT4
Valve Gear: DUAL OVERHEAD CAM
Bore x Stroke: 93x92
Max Power: 105km @3500rpm
Max Torque: 330Nm @1800rpm
Compression Ratio: 18
No. of Valves: 16
TRANSMISSION
Transmission: 5 SP MANUAL
Drive: 4x2
Gear Final Ration: 3.416
BRAKES
Front: DISC - VENTILATED
Rear: DRUM
SUSPENSION
Front: Double wishbone
Hydraulic doub
Rear: Hydraulic double acting shock
STEERING
Type: BALL & NUT - POWER ASSISTED
WHEELS
Front: 215/70 R15
Rear: 215/70 R15
Front Rim Size: 6.5x15
Rear Rim Size: 6.5x15
DIMENSIONS
Body Style: C/CHAS
Doors: 2
Height: 1,622 mm
Width: 1,715 mm
Seats: 3
Ground Clearance: 181 mm
Wheel Base: 2,985 mm
Turning Circle: 12 m
Track Front: 1,445 mm
Track Rear: 1,450 mm
Towing - Braked: 2,250 kg
Towing - Unbraked: 750 kg
Kerb Weight: 1,436 kg
Payload: 1,408 kg
Gross Vehicle Mass: 2,844 kg
FUEL
Type: DIESEL
Capacity: 70 L
Fuel Consumption City Combined: 8.3 L / 100 km
Highway Consumption: N/A
SERVICE
Standard: Dual Airbag Package
Air Conditioning
15 Inch Alloy Wheels
Central Locking Remote Control
Cloth Trim
Optional: Dual Airbag Package
Air Conditioning
15 Inch Alloy Wheels
Central Locking Remote Control
Cloth Trim
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
Dan ben ik waarschijnlijk aan t helpen een oude touringcar klaar te maken voor een lange reis, ding wordt als groeps camper gebruikt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:
inschrijfkaart elfstedentocht binnen!meer PTAers die 2e pinksterdag mee rijden?
Paladijn weer eens een keer?
8:30-9:00. en doe maar buzzybeeforum als club inderdaadquote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:49 schreef Paladijn het volgende:
Lexxx: voorkeuren voor starttijd? En moet ik BB maar als club opgeven?
Uit het vorige topicquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:38 schreef Marijkezwolle het volgende:
Note to self: nooit meer de LaPo, ook niet per ongeluk! Wat een zoek- knip- en plakwerk zeg
quote:Paladijn + vriendin in de Mazda MX-5 of Saab
er stond al MX 5, maar toen begon jij ineens over de saab te hannesen hierquote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:56 schreef Paladijn het volgende:
jezus, snelle jelle
[..]
In de mx uiteraard, tenzij het de hele dag regent...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n eerste tentamen in die periode is de 28e, en ik heb er 5 (a gemiddeld 700/800 pagina'squote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:55 schreef Paladijn het volgende:
een middag niet studeren lukt je toch wel?
Friestiequote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:29 schreef Alfisti het volgende:
tvp
quote:
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:55 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Ik heb al 5 maanden geen Alfa meer
![]()
maar ben wel weer op zoek naar eentje! Ik hou nu geld per maand over en dat kan natuurlijk niet!
Ja, en met mijn opperbeste humeur was dit letterlijk bloed, zweet en tranen.. Daarom duurde het ook iets langer, maar he dan heb je wel een betrouwbare Jap in de OPquote:
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:58 schreef Alfisti het volgende:
Lexxxxx > idee is leuk maar datum komt mij niet uit
Nou, mijn bankrekening is 820..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:55 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Ik heb al 5 maanden geen Alfa meer
![]()
maar ben wel weer op zoek naar eentje! Ik hou nu geld per maand over en dat kan natuurlijk niet!
Jammer dat het een pickup isquote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, en met mijn opperbeste humeur was dit letterlijk bloed, zweet en tranen.. Daarom duurde het ook iets langer, maar he dan heb je wel een betrouwbare Jap in de OP
Dit semester is tering belangrijk voor mij (bijna 2 masters tegelijk afronden), dus ik zal al m'n tijd nodig hebben. Volgend jaar misschien!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Uhu!
En Maharbal, gewoon meerijden joh! Desnoods laat je een ander rijden, en lees je tijdens de rit nog wat door, lekker bij de BB-karavaan aansluiten
je woont redelijk in de buurt. En ik ga er die dag om 5 uur al uit.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:21 schreef PeuRac het volgende:
tering, als ik mee zou willen doen, moet ik om half 7 hier in de auto stappen ofsowillen jullie alle Nederlanders uitsluiten ofso?
Prioriteiten stellen he. Dat jij nu de verkeerde stelt is jou probleem. School blijft wel!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit semester is tering belangrijk voor mij (bijna 2 masters tegelijk afronden), dus ik zal al m'n tijd nodig hebben. Volgend jaar misschien!
quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:38 schreef Marijkezwolle het volgende:
Note to self: nooit meer de LaPo, ook niet per ongeluk! Wat een zoek- knip- en plakwerk zeg
WAT IS ER MIS MET EEN PICK UP!?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jammer dat het een pickup is. Ach, volgende keer beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
vrouwen batsen kan ook in de autoquote:Op woensdag 10 maart 2010 00:08 schreef PeuRac het volgende:
Snap ik Alex, maar 1x per maand iets met de auto doen vind ik wel genoeg. Heb ook nog andere dingen in mn leven die ik wil doen.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
WAT IS ER MIS MET EEN PICK UP!?
Oh, niks hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds ik zelf in die dingen gereden heb vind ik ze afschuwelijk
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
Explain pleaZ ??quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:38 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Oh, niks hoor
[ afbeelding ]
Zie de grapjes PI lieverd en de spoilerquote:Op woensdag 10 maart 2010 16:38 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Oh, niks hoor
[ afbeelding ]
Dat moet een vrouw geweest zijn!quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:27 schreef Barcaconia het volgende:
Oja:
Ik heb een grote pickup dus ik mag overal parkeren![]()
[ afbeelding ]
Geeft niets, vind je toch wel lief!quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:33 schreef Barcaconia het volgende:
Ik moet mijn PI's zelf ook zorgvuldiger uitkiezen denk ik
Gelukkig maar, ik was bang voor ruziequote:Op woensdag 10 maart 2010 17:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Geeft niets, vind je toch wel lief!![]()
Hihihi, gekkie!quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:37 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Gelukkig maar, ik was bang voor ruzie
Ik stiekem ook wel een beetje, maar dan niet met een redneck met geweer erin!quote:
Nog nietquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:38 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Hihihi, gekkie!
[..]
Ik stiekem ook wel een beetje, maar dan niet met een redneck met geweer erin!![]()
Oeh oeh oeh, nog iets gehoord van DE auto?
quote:
Jup, of ze laten em tegen betaling opnieuw bovenaan plaatsenquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Zijn er serieus mensen die elke dag hun advertentie op marktplaats er opnieuw opzetten? Kom al een paar dagen bij "vandaag" een aantal dezelfde auto's tegen
En na die magnefieke paint van jou kan ik toch nooit echt boos op je worden...quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:40 schreef Barcaconia het volgende:
Altijd uitkijken als je een pickup afsnijdt op de weg met Texas of Alabama plates. De kans dat er een kogel jouw kant op komt is groot
[..]
Ongelooflijk irritant, want kom telkens dezelfde te dure golfjes tegen..quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Jup, of ze laten em tegen betaling opnieuw bovenaan plaatsen
Jup, ik heb dan ook een hekel stiekem aan MP... Ze vragen altijd veel te veel voor hun zooi (of mensen bieden veel te veelquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ongelooflijk irritant, want kom telkens dezelfde te dure golfjes tegen..
Oeh, ik zag vandaag nog een DAFje, een DAF 46quote:
Dat van die hoge prijzen is zeker waar, erger ik mezelf ook aan. Maarja, marktplaats heeft wel het grootste aanbod in oldtimers.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:46 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Jup, ik heb dan ook een hekel stiekem aan MP... Ze vragen altijd veel te veel voor hun zooi (of mensen bieden veel te veel) waardoor je sommige dingen (zoals spelcomputers oid) net zo goed nieuw kan kopen... Ook erger ik me aan het vrije bieden, mensen bieden of minder dan de helft van de vraagprijs en vinden het gek dat je daar niet mee akkoord kan gaan of je hoort er nooit meer iets van
Ik zag vanuit de trein een mooie glimmende Volvo Amazonquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:47 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Oeh, ik zag vandaag nog een DAFje, een DAF 46Die zijn schattig klein!
Soms moet je ook eerst door pagina's aan lease/huurauto's heen of oldtimertransportenquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:49 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind dat nieuwe Marktplaats-Auto systeem kut. Nu klikt elke verkoper van goedkope aftermarket onderdelen gewoon elk type auto aan. Dan zoek je op "340" en krijg je hordes draagarmen, accu's, katalysators, banden, etc etc te zien voor V70's en dergelijke....
Ver-eBaying van Marktplaats5 jaar terug was MP veel handiger.
Ja, precies en je moet echt een beetje mazzel hebben af en toe... Daarom bied ik altijd een reele prijs, er is vaak onderhandelruimte zatquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat van die hoge prijzen is zeker waar, erger ik mezelf ook aan. Maarja, marktplaats heeft wel het grootste aanbod in oldtimers.
Shiney!quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik zag vanuit de trein een mooie glimmende Volvo Amazon
Mumblegrumble...quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:54 schreef Barcaconia het volgende:
Gaaf!
Je leert snel hoor, zeker aan zo'n simpele auto als een Lada! Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met je dynamo of spanningsregelaar vervangen. Dat is een hele simpele klus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Come on now, you knew you were lost
Toen ik nog op de middelbare school zat, had een leraar op de vmbo afdeling een Amazon station.. Damn wat zou ik daar graag vakantieritten mee makenquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, precies en je moet echt een beetje mazzel hebben af en toe... Daarom bied ik altijd een reele prijs, er is vaak onderhandelruimte zat
[..]
Shiney!Die zijn echt tof!
Ejquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:33 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat moet een vrouw geweest zijn!
Logistiek medewerker. Met name ten behoeve van de service afdeling. Hoezo?quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Alex, jij werkt toch voor een busdeuren fabrikant? Wat doe je daar precies?
Lada Samara Taiga, Pick up en cabrio in éénquote:Op woensdag 10 maart 2010 16:38 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Oh, niks hoor
[ afbeelding ]
gaaf!quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb vandaag wel een super goede koop gedaan voor m'n Lada: voor GBP 3.95 een Lada Samara 1987-91 Owner's Workshop Manual (Service & repair manual), zo kan ik heel gemakkelijk zelf dingetjes gaan doen aan m'n auto!Ik ga de grote knutselstap maken
En dat vond ik best dapper
Ach, we hebben 2cv hier rondlopen als 'man'... Wat heb je dan nog te verdedigen als vrouw zijnde?quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Ej.
Ik probeer het "vrouwen kunnen wel degelijk rijden"-gehalte hier wat hoger te krijgen, maar met zulke opmerkingen helpt dat niet!
Nieuwschierigquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Logistiek medewerker. Met name ten behoeve van de service afdeling. Hoezo?
[..]
Lada Samara Taiga, Pick up en cabrio in éénFlikker op met de Chevrolet SSR, Lada was eerder!
[ afbeelding ]
Lada Niva Vis. Need I say more?
[ afbeelding ]
Euh. GVU is een ConneXXion dochter, en TSN (zeg maar de reparatie afdeling van XX) is wel een van 'mijn' vaste klanten jaquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nieuwschierig.. Zitten ze daar bij jouw vandaan ook in de bussen bij GVU?
..
Van Hool weet ik zeker dat ze ermee rijdenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Euh. GVU is een ConneXXion dochter, en TSN (zeg maar de reparatie afdeling van XX) is wel een van 'mijn' vaste klanten jaGVU rijdt met name met Van Hool en VDL Berkhof toch? Zitten onze deuren in ja.
Ff onder aan het raam kijken de volgende keer, dik kans dat je een Ventura logootje zietquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Van Hool weet ik zeker dat ze ermee rijden.. Wel grappig dat het dan daar vandaan komt
.. Sta regelmatig tegen zo'n deur gedrukt in de spits
Raam is geen kozijn hequote:Op woensdag 10 maart 2010 19:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Het deel van het raam waar je door heen kunt kijken dan he?
als je goed oplet zie je dat bij 9 van de 10 ramen er een zwart stuk is, en een deel waar je dooheen kunt kijken. En bij busdeuren zitten de ramen niet in een kozijn. Ze zijn op een andere manier bevesitigd, maar ik weet niet of ik mag vertellen hoe dat werkt, lijkt me van niet, dus daar houd ik mn mond verder over dicht.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Raam is geen kozijn he
Of heet dat ruitomlijsting ofzo?![]()
Okay, kan me voorstellen dat je die deuren na half 5 wel zat bent jaquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
als je goed oplet zie je dat bij 9 van de 10 ramen er een zwart stuk is, en een deel waar je dooheen kunt kijken. En bij busdeuren zitten de ramen niet in een kozijn. Ze zijn op een andere manier bevesitigd, maar ik weet niet of ik mag vertellen hoe dat werkt, lijkt me van niet, dus daar houd ik mn mond verder over dicht.
Ander onderwerp svp?Het is al lang half vijf geweest hoor!
zoals ik vanmiddag tegen een vervelende collega zei:quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:29 schreef Barcaconia het volgende:
Laten we het hier voor de verandering eens over busdeuren hebben.
Wat een mooie deurquote:
is toch een rubber met losse peesrubber erin?quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ze zijn op een andere manier bevesitigd, maar ik weet niet of ik mag vertellen hoe dat werkt, lijkt me van niet, dus daar houd ik mn mond verder over dicht.
Zo te zien is dat een prima deur die helemaal open staat.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:41 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]
Alexx z'n deuren waren ruk, dus hebben ze die dingen er maar afgesloopt
Zitten gelijmd voor extra stevigheid.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:44 schreef lipje het volgende:
[..]
is toch een rubber met losse peesrubber erin?
ohja morgen antwoord
quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zo te zien is dat een prima deur die helemaal open staat.
Tuthola, zie de grapjes PIquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Ej.
Ik probeer het "vrouwen kunnen wel degelijk rijden"-gehalte hier wat hoger te krijgen, maar met zulke opmerkingen helpt dat niet!
Wat een prachtig woordquote:
Flink stukje ijzerquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:21 schreef Barcaconia het volgende:
- Ze komen niet vooruit vanwege die rotte motoren en kwalitatief slechte 4-bak automaten
- Ze zien er niet uit
- Ze hebben het stuurgedrag van een natte zwabber op een dansvloer
- Je kunt met de benzinevariant praktisch niets vervoeren, dus die laadruimte heb je geen zak aan
Dit was mijn auto van de zaak voordat ik mijn Jeep kocht:
[ afbeelding ]
Silverado 2500, 6.6 liter V8 turbodiesel, 290PK, verlengde wielbasis met dubbele crew-cab en verlengde laadbak.
die kende je niet ?? seriously ??quote:
op fok mogen ze wel getoondquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:44 schreef Barcaconia het volgende:
Ik google op busdeuren, kom ik op het domein van www.alexmiedema.com
Met een anti-hotlink waarschuwing![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Wil je een klap met een deur?quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:12 schreef Sounddragon het volgende:
Alex is dus eigenlijk officieus dé klapdeur crimineel van FOK!
doe je bestquote:
Ik hou steeds meer van jou!quote:
quote:
Ik was niet serieusquote:Op donderdag 11 maart 2010 08:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik hou steeds meer van jou!![]()
[..]Niets voor jou die agressiviteit
Hoe is het?
Alles goed?
Goed idee, ik ga ook liggen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:50 schreef Barcaconia het volgende:
Ik lig met mijn zieke kop op bed, dus ik ben rustig vandaag
Hihihi, weet ik toch welquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik was niet serieus
En niet alles goedRug en hoofd naar de klote
Maar goed, mooie exposure voor buzzybee in het clubblad van de Lada Club, dus das mooi
![]()
Wat een rust hier vandaag
He, gets! Komt het van die pizza?quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:50 schreef Barcaconia het volgende:
Ik lig met mijn zieke kop op bed, dus ik ben rustig vandaag
Een huwelijksaanzoek !!!!11!11quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
ik meld me bij deze als onderdeel van de Familie Miedema
Bah...quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:14 schreef Barcaconia het volgende:
Geen idee hoe het komt. Ik ben eigenlijk al de hele week thuis maar ik voelde me lichtelijk ziekjes. Ik begin me nu pas echt kut te voelen
quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een huwelijksaanzoek !!!!11!11![]()
![]()
![]()
![]()
Ff er bij vertellen dat je m'n bijrijdster/navigatrice was die dag he?quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Bijna wel
![]()
Nee, ik was mee met de nieuwjaarsrit van de Ladaclub en in het blad stond ik als onderdeel van de "familie Miedema" vermeld!Maar sorry Alex, ik wil niet met je trouwen
![]()
Samen uitzieken in het SC topic.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:43 schreef PeuRac het volgende:
hmm, om 9u de deur uitgaan en nu thuis komen, is een goede definitie van een lange dag toch?7 uur je bed uit en nu net thuis zijn is ook wel leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:43 schreef PeuRac het volgende:
hmm, om 9u de deur uitgaan en nu thuis komen, is een goede definitie van een lange dag toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt doordat jij en Alex ziek zijn en Sjoegerd en PeuRac hadden een lange dagquote:
Come on now, you knew you were lost
Dat is voor mij op onacceptabele tijdenquote:
Ga bij een garage werken, heb ik ook paar jaar gedaan. Beetje auto's rijden en wassen.. lekker rustigquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Weet iemand nog een leuke bijbaan voor de zaterdag in Putten?.. Word gek van mijn huidige
Goed plan!quote:
Dieren doden hoort erbij, maar het stinkt zo...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:45 schreef Alexxxxx het volgende:
ik was niet serieusheb die baan zelf geweigerd toen hij me aangeboden werd. Weiger om voormijn werk dieren te doden
Ben een hypocriete vleeseter zogezegd
Lada forum gemaakt![]()
En nu op de bank liggen met een kom kippenboullion.... hopen dat ik dat wel binnen houd..
Da's GRIEPocrietquote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:45 schreef Alexxxxx het volgende:
...
Weiger om voor mijn werk dieren te dodenBen een hypocriete vleeseter zogezegd
En nu op de bank liggen met een kom kippenboullion.... hopen dat ik dat wel binnen houd..
Ik zag jou anders ook niet actief de SC volpostenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 07:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Komt doordat jij en Alex ziek zijn en Sjoegerd en PeuRac hadden een lange dag
Nou sorry hoorquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik zag jou anders ook niet actief de SC volposten![]()
Ik zit ook nog thuis trouwens.
Mwah, beetje levenloos helaas. Mijn moeder is bezorgd en zegt dat het heimwee is maar ik ben het daar niet mee eens.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nou sorry hoor![]()
Voel je je al wel iets beter?
Hihihi, tsja, of het heimwee is kun jij natuurlijk alleen bepalenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mwah, beetje levenloos helaas. Mijn moeder is bezorgd en zegt dat het heimwee is maar ik ben het daar niet mee eens.
Aanmeten?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Barcaconia het volgende:
En jezelf wel een warrig kapsel en een 3-dagen-baardje aanmeten.
Busdeuren inpakken is niks voor jou he?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:33 schreef Anne het volgende:
Aangezien Sjoegerd ook bezig is. Weet er iemand ook nog een leuke baan voor mij?.
Nee.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:41 schreef PeuRac het volgende:
Ben je t zat bij de bank? Wil je in NL blijven werken of ga je ook in Dld rondkijken?
Nouuuquote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Busdeuren inpakken is niks voor jou he?
Gelukkig maar, daar ben je te klein voor!quote:
ik ben al jarenlang verschillende brdtypes aan het proberen... wil nu eens een sik proberen, maar moet ie eerst wat langer wordennogquote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:48 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb ook een 3-dagen-baardje trouwens. Omdat ik geen zin had om te scheren deze week. Ik vind er alleen niets aan, dus die gaat er weer af.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:33 schreef invine het volgende:
[..]
Ga bij een garage werken, heb ik ook paar jaar gedaan. Beetje auto's rijden en wassen.. lekker rustig
Garages hebben we hier genoeg, maar die zitten niet op een bijna 20 jarige te wachten om auto's te wassenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Goed plan!
Sjoegerd, wat vind je leuk om te doen? (naast alles wat met auto's te maken heeft)
Ik heb niet afgelopen zomer en ook niet de zomer daarvoor bij DC Putten gewerktquote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:57 schreef Barcaconia het volgende:
Waar bij Sligro? Ik ben bij heel veel filialen en distributiecentra geweest vorig jaar
Jij kwam met de vrachtwagen?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:03 schreef Barcaconia het volgende:
Oh, dan ben ik jou nooit tegengekomen
Putten ben ik volgens mij wel een enkele keer geweest, niet regelmatig iig.
Fries roggebrood zekerquote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik leverde de toast, beschuiten en roggebrood aan DC Putten.
Vanuit Putten worden geloof ik bijna alleen maar supermarkten bevoorraad. Lekker bier stapelen enzoquote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kwam vaak niet verder dan Nijkerk. Ik moest van CP Zeewolde naar McDonalds DC in Nijkerk. En dan station Nijkerk en terug naar Amersfoort. Allemaal met belegde broodjes en snacks!
quote:
Die heb ik nog nooit gezienquote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Foto schaamteloos gejat van transportfoto's.nl
Fries en Twentsquote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Foto schaamteloos gejat van transportfoto's.nl
Apart ding in ieder geval.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:14 schreef Barcaconia het volgende:
Die Netras ja. Dat ding werd amper gebruikt en aangezien ze maar 1 afzetbak hadden was het hele concept ook nutteloos. En flink afgetrapt natuurlijk. Maar wel een gave auto!
Laadbakken of auto's? Laadbakken zou misschien nog kunnen. Dan heb ik er nooit meer dan 1 zien staan. Auto's ben ik toch behoorlijk zeker van dat ze er maar 1tje hebben.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:16 schreef Alexxxxx het volgende:
volgens mijn gegevens was Van Oers degrootste Netras afnemer met 7 exemplaren?
Maar goed, Netras is na hun faillisement verdergegaan onder de Coxx naam...
Auto'squote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:18 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Laadbakken of auto's? Laadbakken zou misschien nog kunnen. Dan heb ik er nooit meer dan 1 zien staan. Auto's ben ik toch behoorlijk zeker van dat ze er maar 1tje hebben.
Krijg ik korting bij een hele container?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:56 schreef Barcaconia het volgende:
hoeveel wil je er hebben? Ik regel wel een container.
Het is wel een héél erg barrel hoor.. cabine kun je wegdonderen aan de schade te zien, of je moet hem helemaal aan baklappen slijpen en weer inelkaar puzzelen..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef Sjoegerd het volgende:
LINK
Supergaar, maar wat een stoere auto
Misschien zeg ik nu iets heel geks, maar kun je niet beter die MP3 cd's naar gewone cd's omzetten? Is goedkoper en gemakkelijker dan een nieuwe radio!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Andere radio er in dan, ik heb al een CD vol met russische muziek, maar de huidige radio speelt geen MP3 cds af
Tray wodka moet op de achterbank. Is makkelijker bij omkopen.
Die is inderdaad tofquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef Sjoegerd het volgende:
LINK
Supergaar, maar wat een stoere auto
Ik heb een perfecte radio in de 111, alleen nog ff omzettenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Misschien zeg ik nu iets heel geks, maar kun je niet beter die MP3 cd's naar gewone cd's omzetten? Is goedkoper en gemakkelijker dan een nieuwe radio!
Oh en filmt een van jullie twee dan wel de gehele rit?![]()
Nou ja,mocht die opgeblazen zijn dan kan ik die cdtjes wel voor je brandenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb een perfecte radio in de 111, alleen nog ff omzetten
2cv mag niet meer aan mn auto's komen, dus dat valt wel meequote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:17 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nou ja,mocht die opgeblazen zijn dan kan ik die cdtjes wel voor je branden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
2cv mag niet meer aan mn auto's komen, dus dat valt wel meeDe radio in mijn 111 gaat al vele auto's mee en benik erg blij mee
Dus die wil ik graag weer mee
Hihihi, snap ik tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik snap je overweging, volgens mij wordt het anders een erg portemonnee leegslurpende zaak
Come on now, you knew you were lost
Nee, want ik bestel nooit wat!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:32 schreef Maharbal het volgende:
Alexxxx, heb jij nou ook niet elke keer dat je iets bestelt en even realiseert wat je in godsnaam in die auto gooit...je een halve hartverzakking krijgt totdat het daadwerkelijk binnen is?![]()
![]()
Ik heb dat namelijk wel. Weer een lading onderdelen in de planning voor de komende 2 maanden + er zijn nu al onderdelen uit Duitsland onderweg.
nee, vrijwel nooit. Das het pakkie an van de garage.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Reparaties/preventief onderhoud laat uitvoeren dan.
Bestel je nooit wat?![]()
Ah, ik had het idee dat jij zelf af en toe wel 's wat kluste ofzo / of meehielpquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, vrijwel nooit. Das het pakkie an van de garage.
En elke onderhoudsbeurt en reparatie doet pijn
Nee, dat was bij de Visa. Ik kijk wel altijd mee bij de wegenwacht en zo, zodat ik een paar dingen ondertussen zelf kan, en op dinsdagavond buurt ik wel eens bij de knutselclub, maar geen gebeun aan mijn Lada's als het ff kan.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah, ik had het idee dat jij zelf af en toe wel 's wat kluste ofzo / of meehielp.
Lang leve de beunhaas.
Ik ga het wel proberenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah, ik had het idee dat jij zelf af en toe wel 's wat kluste ofzo / of meehielp.
Lang leve de beunhaas.
Maharbal - E30 325i M-Tech IIquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik ga het wel proberen![]()
Met mijn pappie dan wel, want die heeft er ervaring mee enzo
En aan welke auto ga jij dan klussen?
Toffe wagenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maharbal - E30 325i M-Tech II
en deel 2.
Binnenkort dus update!
edit: Ik ga dus vaak langs wat mensen die ik ken (automonteur(s)) en doe het dan "samen" met die. Ik help zo veel mogelijk mee en zorg dat ik goed oplet. Vind het leuk om dingen te proberen en te leren.
Kleine motorische dingen lukt wel, kleine ondersteldingen ook wel...maar zodra ik ander gereedschap nodig heb haak ik af. Het hele interieur en alles kan ik er zelf ook wel uitkrijgen, dus daar doe ik zo veel mogelijk zelf.
Binnenkort even wat rust-busten met een vriend van mij, als het wat warmer wordt (ivm spuiten / novorox en werking onder bepaalde temperaturen).
Oeh een rijke man, trouwen?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:21 schreef Sjoegerd het volgende:
Hoe kom ik toch aan dat geld? Eergisteren de tank volgegooid en heb nog ruim 1100 euro.. Terwijl ik dacht dat ik net 900 had
.. Kben rijk
Dankje!quote:Op zondag 14 maart 2010 10:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Toffe wagenIk wacht het volgende deel af
So truequote:Op zondag 14 maart 2010 12:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga ook kijken denk ik. Wie weet dat het dit jaar wel leuk word.Christijan albers vond het allemaal maar kut, dus dat is alvast een goed teken!
Ik was mijn Duits meteen aan het oefenenquote:Op zondag 14 maart 2010 12:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Even geen tijd voor voorbeschouwingen vandaag.
Okeujquote:
quote:
quote:
Eergisteren op Pluto?quote:Op zondag 14 maart 2010 13:38 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]That was easy
Wanneer en waar?
[..]Ik vind dat echt te saai om naar te kijken
Maar ieder z'n ding natuurlijk
Joah ik ook. Nu nog steeds dusquote:Op zondag 14 maart 2010 13:38 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Ik vind dat echt te saai om naar te kijken
Maar ieder z'n ding natuurlijk
Irritant is dat ja, als je gewend bent aan ondertiteling. Echter is de Duitse TV (schotel iig) wel een stuk beter met veel meer mogelijkheden (pit/standen/tv/onboard/MB silver).quote:Op zondag 14 maart 2010 12:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik was mijn Duits meteen aan het oefenen.
Eerste uur ging (uiteraard) alleen over Schumi. Daarna voorbeschouwing.
Nu overgeschakeld naar de Nederlandse, want dan heb je tenminste niet die Duitse meneer die alles voor je vertaald.
Nog niet neequote:Op zondag 14 maart 2010 13:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Irritant is dat ja, als je gewend bent aan ondertiteling. Echter is de Duitse TV (schotel iig) wel een stuk beter met veel meer mogelijkheden (pit/standen/tv/onboard/MB silver).
@Sjoegerd: Jij hebt zeker geen auto dat je zo hard kan sparen
Damn! Gemistquote:Op zondag 14 maart 2010 13:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Eergisteren op Pluto?
En Formule 1 is zeker saai om naar te kijken
Wij keken thuis vroeger altijd al Duitse tv, verstaan doe ik het wel, maar als dat nagesynchroniseerquote:Op zondag 14 maart 2010 13:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Irritant is dat ja, als je gewend bent aan ondertiteling. Echter is de Duitse TV (schotel iig) wel een stuk beter met veel meer mogelijkheden (pit/standen/tv/onboard/MB silver).
@Sjoegerd: Jij hebt zeker geen auto dat je zo hard kan sparen
Valt wel meequote:Op zondag 14 maart 2010 14:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nog niet nee.. Dan gaat het hard met mijn geld denk ik
Foto's zien er tof uit, je bent dus op woestijn safari geweest?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:02 schreef Dingest het volgende:
En weer terug uit DubaiWel tof om eens een keertje geweest te zijn hoor
![]()
Al heb je het als normale toerist na een weekje wel gezien, volgens mij wordt het daar pas echt leuk als je een dikke portemonnee hebtVoor de rest is het er wel heel erg westers en commercieel, de andere Emiraten zouden wat minder erg zijn. En alles is er groot en duur, maar da's wel een keertje leuk om te zien. Al rijden er niet extreem veel exotische bakken rond, wat je wel zou verwachten, het zijn wel veel de hogere bakken en ook veel SUVs: Porsches, Range Rovers, Landcruisers, FJ Cruisers en grotere (op de Amerikaanse markt gerichte) sedans. En het stikt er van de Toyota Camrys (taxi's), Lexussen en Infinitys. Europese merken zijn minder sterk vertegenwoordigt; Citroën en Lancia heb ik er helemaal niet gespot.
Even een paar PTA-interessante fotootjes:
Renault Clio Sport: compacte autootjes zijn er schaars. Compacte Europese auto's zijn nog schaarser, maar dan pakken ze het wel gelijk goed aan![]()
[ afbeelding ]
Dubiase bak met Ring-sticker![]()
[ afbeelding ]
Renault Safrane omgerekend vanaf 12.000 euro![]()
[ afbeelding ]
Ik las in het vorige topic dat jullie nog een leuk offroad-plekje zochten? Ik weet wel een plekje met wat ruimte...
[ afbeelding ]
Erg leuk om te doen, alleen jammer dat je zelf niet mag rijden (je kan een auto huren natuurlijk en in je eentje gaan, maar of dat nou zo verstandig is als toerist...). Wij hadden in ieder geval de 'vlotte', wilde methode gekozen om door die woestijn te crossen, wat een mooi beroep heeft die man zeg![]()
[ afbeelding ]
Iets andere fijne substantie bij aankomst op het vliegveld in Boekarest...
[ afbeelding ]
Wel een lekker temperatuurtje daar in Dubai: gemiddeld 25-30 graden en iets minder vochtig zodat het wel redelijk vol te houden is. Jammer dat echt overal de airco staat te wapperen en ik daardoor de laatste dag verkouden was. En niemand van ons die wist dat vliegen dan geen pretje meer is
Ik denk dat dat ook afhankelijk is van je verdere lasten en je inkomenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Valt wel mee. Ik spaar ook nog steeds zo'n 500-750 euro per maand. Af en toe wat meer, af en toe wat minder (deze maand dus wat minder
).
Ik kan niet zoveel sparen, met stufi en wat werken red je dat nietquote:Op zondag 14 maart 2010 14:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Valt wel mee. Ik spaar ook nog steeds zo'n 500-750 euro per maand. Af en toe wat meer, af en toe wat minder (deze maand dus wat minder
).
Nee, en mocht je op kamers gaan dan wordt het helemaal schipperen, maar het is wel te doenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kan niet zoveel sparen, met stufi en wat werken red je dat niet
Sowieso niet op kamers voorlopig, thuis bevalt me nog prima.. En lekker goedkoopquote:Op zondag 14 maart 2010 14:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, en mocht je op kamers gaan dan wordt het helemaal schipperen, maar het is wel te doenJe moet alleen keuzes maken
druk aan het werk denk ik?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:08 schreef Tjabbo het volgende:
waar is de friek trouwens
laatst gepost ergens op 4 maart ofzo
Ik verdien niet veel en ik heb een hypotheek om te betalen.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook afhankelijk is van je verdere lasten en je inkomenJouw inkomen en spaarmogelijkheden is geen maatstaf voor de rest van NL
vroegah woonde je bij je ouders, en nu ben je een tweeverdiener?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik verdien niet veel en ik heb een hypotheek om te betalen.
Ik zou niet weten waarom je ineens niets meer kan sparen als je een auto hebt en daarvoor wel 1000 euro kon sparen. Dan doe je gewoonweg iets verkeerd.
Dus nee, geen maatstaf nee,, maar ik spaarde 'vroegah' ook 1000 euro per maand, voordat ik een auto had en toen ik een auto had.
Je woont samen en jullie zijn tweeverdienersquote:Op zondag 14 maart 2010 14:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik verdien niet veel en ik heb een hypotheek om te betalen.
Ik zou niet weten waarom je ineens niets meer kan sparen als je een auto hebt en daarvoor wel 1000 euro kon sparen. Dan doe je gewoonweg iets verkeerd.
Dus nee, geen maatstaf nee,, maar ik spaarde 'vroegah' ook 1000 euro per maand, voordat ik een auto had en toen ik een auto had.
Ja, und? Zijn geld is niet mijn geld. Ik betaal nog steeds zo'n 1000 euro aan vaste lasten voor alleen het huis. Dan nog eens boodschappen, dan nog eens mijn eigen verzekeringen, autokosten en andere zaken.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vroegah woonde je bij je ouders, en nu ben je een tweeverdiener?
Als je 1000 euro per maand kwijt zou zijn aan je auto, wat heb je dan wel niet voor een auto?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:23 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Je woont samen en jullie zijn tweeverdienersDat is, geloof me, heel anders dan als je alleen woont. En vroegah woonde jij vast bij je ouders
Nogmaals, als je alleen woont dan is dat heel anders, daar kom je vast ooit wel eens achter
En je doet niets verkeerd als je minder kan sparen als je wel een auto hebt, je hebt namelijk meer vaste lasten. Een simpel rekensommetje leert dat je dat bedrag niet twee keer uit kan geven
Dus imho praat je een beetje poep
Geloof me maar dat mijn financiële plaatje er heel anders uitzag op de momenten dat ik samenwoonde dan nuquote:Op zondag 14 maart 2010 14:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, und? Zijn geld is niet mijn geld. Ik betaal nog steeds zo'n 1000 euro aan vaste lasten voor alleen het huis. Dan nog eens boodschappen, dan nog eens mijn eigen verzekeringen, autokosten en andere zaken.
Als ik alleen zou wonen, woonde ik natuurlijk niet in het huis waar ik nu woonde. Dan zou ik sowieso niks hebben gekocht en zou ik in een huurhuis wonen. En die zijn hier echt geen 1000 + euro per maand.
Ja, maar de energierekening voor dat lampje wat ook brand als je alleen woont, betalen jullie samen en dat gaat voor meer dingen op. Dus je vergelijkt echt een beetje scheef. En nogmaals als je je geld uitgeeft aan A dan kun je het ook niet nog eens uitgeven aan B, dus je maandelijkse spaarcapaciteit wordt minder, tenzij jij kan toverenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, und? Zijn geld is niet mijn geld. Ik betaal nog steeds zo'n 1000 euro aan vaste lasten voor alleen het huis. Dan nog eens boodschappen, dan nog eens mijn eigen verzekeringen, autokosten en andere zaken.
Als ik alleen zou wonen, woonde ik natuurlijk niet in het huis waar ik nu woonde. Dan zou ik sowieso niks hebben gekocht en zou ik in een huurhuis wonen. En die zijn hier echt geen 1000 + euro per maand.
Dat offroaden was ook het leukste van de hele vakantiequote:Op zondag 14 maart 2010 14:07 schreef Anne het volgende:
Gaaf Dingest! Met name het offroaden door de woestijn. Geen auto's op zijn kant zien liggen?
De eerste dag zijn we naar de Burj Khalifa geweest, het hoogste gebouw ter wereld (828 meter). En als iemand van plan was daar overheen te gaan kunnen ze nog een module erop bouwen, zeiden zequote:Op zondag 14 maart 2010 14:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Foto's zien er tof uit, je bent dus op woestijn safari geweest?Gaaf hoor! Wat hebben jullie nog meer gedaan dat weekje?
Bij jou misschien wel. Bij mij niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geloof me maar dat mijn financiële plaatje er heel anders uitzag op de momenten dat ik samenwoonde dan nuZelf ook al was dat telkens in een situatie dat een van de twee een vrijwel nihil inkomen had
![]()
Maar goed, mooi voor jou dat jij kon en kunt sparenDat is helaas alleen niet aan iedereen gegund
En zoals ik al zei, voor heel veel dingen gaat het op dat de kosten stukken lager zijn als ik alleen zou wonen.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, maar de energierekening voor dat lampje wat ook brand als je alleen woont, betalen jullie samen en dat gaat voor meer dingen op. Dus je vergelijkt echt een beetje scheef. En nogmaals als je je geld uitgeeft aan A dan kun je het ook niet nog eens uitgeven aan B, dus je maandelijkse spaarcapaciteit wordt minder, tenzij jij kan toverenMaar fijn voor jou dat jij het zo goed voor elkaar hebt
Maar ga er niet vanuit dat iedereen dat dus maar kan
![]()
Alex en ik wonen al jaren op onszelf waarvan een deel alleen (voor mij zelfs het grootste deel alleen). Wie denk je nou dat weet hoe het is? Iemand die net is gaan samenwonen vanuit het ouderlijk huis, of de mensen die hier al jaren mee te maken hebben?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij jou misschien wel. Bij mij niet.
Denk jij dat ik alleen in dit huis zou gaan wonen?
Nee, dus die kosten zouden stukken lager óf zo'n beetje hetzelfde zijn als ik alleen zou wonen.
Maar niet hoger.
Tof hoor!quote:
Oeh, waar in Overijssel?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Vette shit Dingest... Kom ik aan in Mei met een weekje Overijssel met mijn ouders
Jij denkt dat ik niemand van dichtbij ken die alleen op zichzelf woontquote:Op zondag 14 maart 2010 14:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Alex en ik wonen al jaren op onszelf waarvan een deel alleen (voor mij zelfs het grootste deel alleen). Wie denk je nou dat weet hoe het is? Iemand die net is gaan samenwonen vanuit het ouderlijk huis, of de mensen die hier al jaren mee te maken hebben?Maar goed, geloof jij wat je wilt geloven, ik hoop voor jou dat je dan maar nooit alleen hoeft te wonen, want dan kom je van een erg koude kermis thuis
En nu weer leuke dingen!
Eeuhm aardig eindje richting Duitse grens geloof ik.. Waarschijnlijk ga ik wel chauffeurtje spelenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:40 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Oeh, waar in Overijssel?Dan kom ik je wel oppikken in m'n uber hippe Lada
![]()
Nou, ik woon in hetzelfde huis als waar ik met Sandra ook woonde, en ja, ik denk dat je dan in hetzelfde huis zou wonen.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij jou misschien wel. Bij mij niet.
Denk jij dat ik alleen in dit huis zou gaan wonen?
Nee, dus die kosten zouden stukken lager óf zo'n beetje hetzelfde zijn als ik alleen zou wonen.
Maar niet hoger.
Geweldig!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef Dingest het volgende:
Mijn ouders gaan wel eens vaker een weekje wegMijn moeder had aan mijn broertje gevraagd waar hij wel eens heen wilde, en die zei Dubai. Toen wilde mijn vader ook wel mee, en toen kwamen ze erachter dat een hotel of appartement voor drie personen net zo duur was als voor vier personen. Dus ik mocht ook mee
Als ik het zelf had moeten betalen was ik ook waarschijnlijk niet mee geweest.
Nice!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Eeuhm aardig eindje richting Duitse grens geloof ik.. Waarschijnlijk ga ik wel chauffeurtje spelen![]()
Ik ga nadenken of ik morgen wel of niet het hertentamen ga maken, omdat ik toch al niet naar het volgende jaar magquote:Op zondag 14 maart 2010 14:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Erg gaaf Dingest!
[..]
Nou, ik woon in hetzelfde huis als waar ik met Sandra ook woonde, en ja, ik denk dat je dan in hetzelfde huis zou wonen.Je bent niet dom, en niemand wil eeuwig alleen blijven.
Ik heb ook in een piepklein een persoonshuisje gewoond trouwens, huiskamer, douche en slaapkamer, meer was dat niet, zo gek veel goedkoper is dat niet
![]()
maar inderdaad, leuke dingen
Wat gaan julie doen vanmiddag nog?Ik ben lekker een stuk van mn fotopostachterstand op BB aan het wegwerken, en zo ff buurten bij mn ouders
Neuh, dan verklaar ik je voor gek, net zoals altijd en dan mogen jij en Anne fijn gaan worstelenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Marijke en Anne, als ik nu ga voorstellen dat jullie beide in een bikini in een bak met modder moeten gaan worstelen gaan jullie mij samen aanvallen he?
Fietstas niet meer gehoord sinds laatste mailtje vorige week, hij zou mailen als t gebakje gekeurd was.. Betekend niet dat mijn zoektocht stilstaat natuurlijkquote:Op zondag 14 maart 2010 14:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Geweldig!
[..]
Nice!Chauffeurtje spelen is altijd leuk
Al iets van de fietstas gehoord trouwens?
Of een ander wagentje op het oog?
Mits Alex in bikini natuurlijkquote:Op zondag 14 maart 2010 14:45 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Neuh, dan verklaar ik je voor gek, net zoals altijd en dan mogen jij en Anne fijn gaan worstelen
Onzin Alex, zonder Tim zou ik niet eens naar Duitsland zijn verhuisd. Dat weet jij ookquote:Op zondag 14 maart 2010 14:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Erg gaaf Dingest!
[..]
Nou, ik woon in hetzelfde huis als waar ik met Sandra ook woonde, en ja, ik denk dat je dan in hetzelfde huis zou wonen.Je bent niet dom, en niemand wil eeuwig alleen blijven.
Ik heb ook in een piepklein een persoonshuisje gewoond trouwens, huiskamer, douche en slaapkamer, meer was dat niet, zo gek veel goedkoper is dat niet
![]()
maar inderdaad, leuke dingen
Wat gaan julie doen vanmiddag nog?Ik ben lekker een stuk van mn fotopostachterstand op BB aan het wegwerken, en zo ff buurten bij mn ouders
Als je hem kan halen en het verder geen invloed heeft op nog een keer mogen herkansen oid zou ik gaanquote:Op zondag 14 maart 2010 14:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ga nadenken of ik morgen wel of niet het hertentamen ga maken, omdat ik toch al niet naar het volgende jaar mag
Dat dacht ik al van je zoektocht!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Fietstas niet meer gehoord sinds laatste mailtje vorige week, hij zou mailen als t gebakje gekeurd was.. Betekend niet dat mijn zoektocht stilstaat natuurlijk.. Want er staat ook een leuke Mini binnen mijn budget te koop. Die ga ik morgen maar even bellen denk ik.
Uiteraardquote:
Nee, beide niet. Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Marijke en Anne, als ik nu ga voorstellen dat jullie beide in een bikini in een bak met modder moeten gaan worstelen gaan jullie mij samen aanvallen he?
Het is het enige waar ik voor naar Utrecht moet van half 5 tot 6quote:Op zondag 14 maart 2010 14:47 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Als je hem kan halen en het verder geen invloed heeft op nog een keer mogen herkansen oid zou ik gaanje weet maar nooit
[..]
Dat dacht ik al van je zoektocht!Oeh, een mini
Heb je een linkje?
Een vriend van me rijdt trouwens een mini cabrio in de lease![]()
Ook geil, maar een bikini staat me nietquote:Op zondag 14 maart 2010 14:45 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Neuh, dan verklaar ik je voor gek, net zoals altijd en dan mogen jij en Anne fijn gaan worstelen
Dan zou ik lekker niet gaan en thuisblijven!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het is het enige waar ik voor naar Utrecht moet van half 5 tot 6. Maar doe volgend jaar toch wat anders.
LINK
Tuurlijk wel!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ook geil, maar een bikini staat me niet
Mini van minder dan 1.000 euro is troep, sorry.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Fietstas niet meer gehoord sinds laatste mailtje vorige week, hij zou mailen als t gebakje gekeurd was.. Betekend niet dat mijn zoektocht stilstaat natuurlijk.. Want er staat ook een leuke Mini binnen mijn budget te koop. Die ga ik morgen maar even bellen denk ik.
GMTAquote:
Dan had je idd in NL gezeten, waar de kosten nog wat hoger zijnquote:Op zondag 14 maart 2010 14:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Onzin Alex, zonder Tim zou ik niet eens naar Duitsland zijn verhuisd. Dat weet jij ook.
palk er een leuk dagje utrecht anvast? Utrecht is okquote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het is het enige waar ik voor naar Utrecht moet van half 5 tot 6. Maar doe volgend jaar toch wat anders.
LINK
Ik ken Utrecht zo langzamerhand al welquote:Op zondag 14 maart 2010 14:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mini van minder dan 1.000 euro is troep, sorry.
[..]
GMTA
[..]
Dan had je idd in NL gezeten, waar de kosten nog wat hoger zijn
[..]
palk er een leuk dagje utrecht anvast? Utrecht is ok
Maar waarom wil je perse een old timer?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ken Utrecht zo langzamerhand al wel.. Ben er zowat elke dag te vinden en ook regelmatig in de stad
..
En tja, je weet pas of het troep is als je er gaat kijken.. Sowieso is er vrij weinig keus in mijn budget bij oldtimers.
Waar komen toch aan die wijsheden vandaan?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Maar waarom wil je perse een old timer?Als je een goedkoop niet oldtimer gebakje koopt ben je waarschijnlijk goedkoper uit, zelfs ondanks de wegenbelasting
Succes met de studie!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:56 schreef Maharbal het volgende:
Vooral laatste 20 rondes van de race waren spannend.
Maar jeetje, wat sneu voor Vettel
En nu ga ik weer studeren.
Omdat het gewoon ook leukere auto's zijn, naast dat de techniek veel simpeler is.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Maar waarom wil je perse een old timer?Als je een goedkoop niet oldtimer gebakje koopt ben je waarschijnlijk goedkoper uit, zelfs ondanks de wegenbelasting
Al snap ik dat sommige autootjes echt uber schattig zijn
![]()
Ehm, maak ik een denkfout?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waar komen toch aan die wijsheden vandaan?
Zit wat inquote:Op zondag 14 maart 2010 14:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ken Utrecht zo langzamerhand al wel.. Ben er zowat elke dag te vinden en ook regelmatig in de stad
..
En tja, je weet pas of het troep is als je er gaat kijken.. Sowieso is er vrij weinig keus in mijn budget bij oldtimers.
Ervaren Lada rijdster he?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:56 schreef Maharbal het volgende:
Waar komen toch aan die wijsheden vandaan?
Mijn droom is ook geen oldtimer, nouja deels dan welquote:Op zondag 14 maart 2010 14:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zit wat in
En gaat er dan nog geen belletje rinkelen dat een oldtimer er voor jou nu nog gewoon niet in zit? Ik benook niet meteen op zoek gegaan naar een Niva he? Ook al is dat altidj al mijn droom geweest. Eerst wat goedkope gebakjes versleten totat ik WLE budget had voor een GOEDE niva. Want ja, voor 500 euro kun je ook een Nivakopen, maar dat wil je niet. En ik ben bang dat jijin dezelfde situatie zit. Kijk lekker rond voor een Lada, Rover, Citroën AX, of ander gedrocht wat niemand wil hebben. En dat hoeft ECHT neit duur te zijn in wegenbelasting. Je bent iig qua wegenbelasting minder kwijt danje bij eenoldtimer binnen jou budget voor onderhoud kwijt bent.
Gooi je oogkleppen af en geniet van al het mooie op de wereld
Ik kan er niet tegen als Alonso wintquote:Op zondag 14 maart 2010 14:56 schreef Maharbal het volgende:
Oldtimer is gewoon ouder dan '87 (voor de wegenbelastingregeling). Ik denk dat jij bij het woord oldtimers aan van die bakken uit de jaren 50 denktquote:Op zondag 14 maart 2010 14:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ehm, maak ik een denkfout?![]()
Want als je een licht wagentje hebt betaal je hooguit 150 euro wegenbelasting per jaar. Het verbruik ligt vaak ook iets lager dan bij een old timer en qua onderhoud is het altijd afwachten natuurlijk.. maar ik kan me voorstellen dat als onderdelen nodig hebt voor een old timer dat die ook flink duurder zijn dan van een ander ouder modelletje die veelal op de sloop te vinden zijn
Maar misschien zie ik iets over het hoofd
Ik heb geen verstand van auto's alleen van de financiële kant kloppend maken
Vettel had verdomme ook moeten winnen!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik kan er niet tegen als Alonso wint.
Senna gaat er in ieder geval bij mij uit, bij de F1-manager.
Ik denk eerder dat ik gewoon oud benquote:Op zondag 14 maart 2010 14:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ervaren Lada rijdster he?![]()
ik ben aankleden en zo
Waar zie je Marijke voor aan?quote:Op zondag 14 maart 2010 15:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Oldtimer is gewoon ouder dan '87 (voor de wegenbelastingregeling). Ik denk dat jij bij het woord oldtimers aan van die bakken uit de jaren 50 denkt.
Mijn E30 is er ook in "oldtimer" variant. Al die onderdelen kun je nog 1) op de sloop vinden 2) bij bedrijven die er in handelen en de meest fantastische optie 3) allemaal nog gloednieuw bij de dealer, inclusief plaatdelen en wat al niet meer.
Od ben je absoluut!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ik gewoon oud benBah, was ik maar minder verstandig
![]()
Nee, bij old timers denk ik wel degelijk aan auto's van voor 1987, ik weet wat de definitie is!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Oldtimer is gewoon ouder dan '87 (voor de wegenbelastingregeling). Ik denk dat jij bij het woord oldtimers aan van die bakken uit de jaren 50 denkt.
Mijn E30 is er ook in "oldtimer" variant. Al die onderdelen kun je nog 1) op de sloop vinden 2) bij bedrijven die er in handelen en de meest fantastische optie 3) allemaal nog gloednieuw bij de dealer, inclusief plaatdelen en wat al niet meer.
Maar dan heb je een BMWquote:Op zondag 14 maart 2010 15:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O, ik heb werkelijk geen idee hoe zijn persoonlijke situatie is. Het ging mij meer om de opmerking dat de onderhoudskosten van oldtimers over het algemeen hoger zijn, wat gewoon niet zo is, helemaal niet met die modernere dingen waar je niet eens een lamp zelf van kan omwisselen omdat alles uit 1 groot plaatdeel bestaatquote:Op zondag 14 maart 2010 15:03 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, bij old timers denk ik wel degelijk aan auto's van voor 1987, ik weet wat de definitie is!![]()
Maar de aanschafprijzen van die wagentjes liggen imho zo asociaal hoog... Dat ding is economisch gezien geen drol meer waard en toch vragen mensen er al snel meer dan 1000 euro voor... Ja, je hebt dan een leuk wagentje, maar met een beperkt budget is het voordeliger toch om een 400 euro auto aan te schaffen en die 150 euro wegenbelasting te betalen? Want die onderdelen zijn niet het enige hangijzer qua prijs toch?
![]()
190Dquote:Op zondag 14 maart 2010 15:05 schreef Anne het volgende:
Een 190D van voor '87 hoeft echt geen 1000 euro of meer te kosten.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Moet je m wel uit Turkije halen, of in de 190D eigenaren community je bewegenquote:Op zondag 14 maart 2010 15:05 schreef Anne het volgende:
Dat is waar!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O, ik heb werkelijk geen idee hoe zijn persoonlijke situatie is. Het ging mij meer om de opmerking dat de onderhoudskosten van oldtimers over het algemeen hoger zijn, wat gewoon niet zo is, helemaal niet met die modernere dingen waar je niet eens een lamp zelf van kan omwisselen omdat alles uit 1 groot plaatdeel bestaat.
Ja precies, want zit nu beetje rond te kijken.. De goedkope zijn vaak degene die net niet belastingvrij worden. Hoop dat ze die regeling er weer uit gooienquote:Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Waar haal jij een goedkoper belastingvrije 190D Anne?Dieseltje voor woon-werk en lange afstanden zou namelijk niet verkeerd zijn
Weg nu
Waar dan? In Duitsland vast wel, maar importeren kost ook geld hequote:Op zondag 14 maart 2010 15:05 schreef Anne het volgende:
Geen idee, dat moet je aan mijn vader (of eigenlijk moeder, die heeft er eentje) vragen.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Waar haal jij een goedkoper belastingvrije 190D Anne?Dieseltje voor woon-werk en lange afstanden zou namelijk niet verkeerd zijn
Weg nu
quote:Op zondag 14 maart 2010 15:10 schreef Sjoegerd het volgende:
Zou wel prima auto zijn bij mijn Bob/taxi status
Taxibordje vooralquote:Op zondag 14 maart 2010 15:12 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]![]()
Dat zou echt vet zijn!
Dan moet je eigenlijk ook een taximetertje regelen
Waarom zitten hier niet van die figurenquote:Op zondag 14 maart 2010 16:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet een rondje gedaan door het dorp waar mn ouders wonen, 3 km van hier, alleen daar al zitten twee 190 specialisten
Het kan nooit erger zijn dan Oude Criezel.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mini van minder dan 1.000 euro is troep, sorry.
Nou, ik was gewoon kats vergeten dat zehier zaten. Maar zoent ff een stukje gaan rijden met mn "bijzondere-auto-radar" aan, en dan kom je nog eens wat tegen. Zit ook een mini specialist hier, en een van de 190D specialisten is daarnaast ook VW T3 specialist. Verder nog een verse Maser gezien die ik te saai vond voor op de foto. En een ingebouwde Renault Rodeoquote:Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waarom zitten hier niet van die figuren... Of ik weet ze gewoon niet te vinden
Jij met je BXenquote:Op zondag 14 maart 2010 16:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het kan nooit erger zijn dan Oude Criezel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |