quote:Op maandag 19 april 2010 04:20 schreef Pistoleke het volgende:
Dernet hoorde ik allemaal geluiden van beneden komen en de deur open gaan. (...)
Mooi overzicht.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:59 schreef Gitank2 het volgende:
Nu vraag ik me af waar die variant vandaan komt, hij duikt overal op ineens![]()
Ik weet niet of er al eens een overzicht van is gemaakt.
Dat lijkt me van wel, maar ik kan het even niet laten om eens op zoek te gaan naar variaties op dit leenwoord.
Hij is wel consequent:quote:Op woensdag 7 april 2010 19:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik moest echt een paar keer lezen, maar volgens mij bedoelt hij: "nog geeneens" (voor zover dat goed nederlands is)
quote:Op maandag 19 april 2010 12:25 schreef genakt het volgende:
wat een rotkop. Met zo'n hoofd kan je nog en eens de eerste de beste mongool bij een frans bauer concert versieren
Is dat de voertaal in Jiberië?quote:Op maandag 19 april 2010 12:23 schreef wise het volgende:
Gamze gamze, glibarculue ci
Beetje Jiberisch.
Altijd leuk als mensen denken iets heel hips Engels te schrijven en er dan een lelijke Nederlandse draai aan geven.quote:
Volgens mij (slag om de arm) is meldt wat formeler, maar mag beide.quote:Op maandag 19 april 2010 17:39 schreef flat_erik het volgende:
Voor de taal helden hier... is het "Meld uw zoon of dochter aan voor 1 juli 2010" of "Meldt uw zoon of dochter aan voor 1 juli 2010".
Qua loop/loopt kan het voor mijn gevoel beide.
Meldquote:Op maandag 19 april 2010 18:57 schreef flat_erik het volgende:
Haha twijfelszo zit ik ook! Het is voor drukwerk dus moet wel goed haha.. Iemand die uitsluitsel kan geven?
Gebiedende wijs heeft geen -t. Vergelijkbaar met "Geef uw zoon of dochter aan..."quote:Op maandag 19 april 2010 17:39 schreef flat_erik het volgende:
Voor de taal helden hier... is het "Meld uw zoon of dochter aan voor 1 juli 2010" of "Meldt uw zoon of dochter aan voor 1 juli 2010".
Qua loop/loopt kan het voor mijn gevoel beide.
Daar had ik dus ook al last van, hahahaquote:Op maandag 19 april 2010 19:36 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh kijk nou, een nieuwe pagina![]()
.
/spuit elf
Als ik me goed herinner was de meervoudsvorm vroeger met een -t en de enkelvoudsvorm zonder.quote:Op maandag 19 april 2010 19:35 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Gebiedende wijs heeft geen -t. Vergelijkbaar met "Geef uw zoon of dochter aan...". Met de -t was vroeger wel goed, volgens mij.
Harde noot om te kraken.quote:Op maandag 19 april 2010 22:17 schreef TomLievense het volgende:
Dan zijn compromissen dus niet nodig, je spreekt jezelf tegen. Ik heb een andere definitie voor links en rechts, ik zal je die geven.
Links = Gelijke kansen voor iedereen (des noots overheid invloed), Rechts = Vrijheid (te bereiken door zo weinig mogelijk overheidsingrijpen)
Veel tegenstellingen die genoemd worden zijn niet links-rechts, maar conservatief-liberaal. Zoals bijv. de immigratie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |