abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78913978
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is populistisch omdat het appeleert aan onderbuikgevoelens. Paradoxaal genoeg is het datzelfde rechtse beleid wat er voor zorgt dat mensen uberhaupt geen trek hebben om te werken. Rechts verschuift dan steeds verder de norm op. Tot nu dwangarbeid in zicht komt.
Ach, gelul zelfs gehandicapte en verstandelijk gehandicapten kunnen hun steentje bijdragen en doen dat vaak ook. Gewoon een einde maken aan het thuis zitten met een uitkering. Vindt een reguliere baan, ga studeren/omscholen of doe vrijwilligerswerk.
http://www.onsbedrijfbarneveld.nl/hp_film.html

Ons Bedrijf
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 8 maart 2010 @ 23:03:35 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78914009
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vervuilende auto's uit de stad weren is 'betutteling'
Jij geloofd in klimaat neutrale auto's??????
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 8 maart 2010 @ 23:03:50 #178
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_78914017
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar had ik dus geen zin in en dus neem ik een voorbeeld.
Een hele slechte. Ik vrees voor de rest. Maar dat komt later, eerst maar eens naar bed. Er moet weer gewerkt worden morgen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 8 maart 2010 @ 23:04:16 #179
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_78914031
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:03 schreef Steeven het volgende:

[..]

Een hele slechte. Ik vrees voor de rest. Maar dat komt later, eerst maar eens naar bed. Er moet weer gewerkt worden morgen.
Graaier
  maandag 8 maart 2010 @ 23:04:20 #180
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78914034
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ach, gelul zelfs zwaar gehandicapte en zelfs verstandelijk gehandicapten kunnen hun steentje bijdragen en doen dat vaak ook. Gewoon een einde maken aan het thuis zitten met een uitkering. Vindt een reguliere baan, ga studeren/omscholen of doe vrijwilligerswerk.

Ons Bedrijf
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 8 maart 2010 @ 23:06:29 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78914107
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ach, gelul zelfs gehandicapte en verstandelijk gehandicapten kunnen hun steentje bijdragen en doen dat vaak ook. Gewoon een einde maken aan het thuis zitten met een uitkering. Vindt een reguliere baan, ga studeren/omscholen of doe vrijwilligerswerk.

Ons Bedrijf
Wat is het leven toch simpel in jullie hoofd. Jullie zouden je moeten schamen. Jullie zouden moeten weten hoe alles ontzettend is verslechterd voor gehandicapten. Gehandicapten hebben op steeds minder recht en bij hun familie kunnen ze ook niet meer terecht omdat de overheid zo graag iedereen aan het werk wil hebben (incl. vrouwen). Liefst ook nog op zondag. Gehandicapten worden steeds meer als slaven gebruikt en het zijn altijd de eersten waarop gekort wordt. Ik wens jullie alle onrecht en ongemak van de wereld toe! Woedend wordt ik hier van.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 8 maart 2010 @ 23:15:03 #182
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78914433
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is het leven toch simpel in jullie hoofd. Jullie zouden je moeten schamen. Jullie zouden moeten weten hoe alles ontzettend is verslechterd voor gehandicapten. Gehandicapten hebben op steeds minder recht en bij hun familie kunnen ze ook niet meer terecht omdat de overheid zo graag iedereen aan het werk wil hebben (incl. vrouwen). Liefst ook nog op zondag. Gehandicapten worden steeds meer als slaven gebruikt en het zijn altijd de eersten waarop gekort wordt. Ik wens jullie alle onrecht en ongemak van de wereld toe! Woedend word(t) ik hier van.
Vergeet morgen niet naar school te gaan!!

En gehandicapten hebben het de laatste tijd juist beter gekregen, allemaal instelling (wat overigens goed is). En alle innovaties door die (verdomde marktwerking ).

En in welk marxistisch boekje zit je nu weer te lezen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 8 maart 2010 @ 23:30:24 #183
182269 sneakypete
On the edge
pi_78915032
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is het leven toch simpel in jullie hoofd. Jullie zouden je moeten schamen. Jullie zouden moeten weten hoe alles ontzettend is verslechterd voor gehandicapten. Gehandicapten hebben op steeds minder recht en bij hun familie kunnen ze ook niet meer terecht omdat de overheid zo graag iedereen aan het werk wil hebben (incl. vrouwen). Liefst ook nog op zondag. Gehandicapten worden steeds meer als slaven gebruikt en het zijn altijd de eersten waarop gekort wordt. Ik wens jullie alle onrecht en ongemak van de wereld toe! Woedend wordt ik hier van.
Dat valt dus wel mee. De zorg is helemaal niet om zeep geholpen ofzo.
En zit gewoon niet zo te stampvoeten. Ik kan me ook wel heel druk maken om jouw ideeën, maar ik reken je niks persoonlijk aan en denk bij mezelf: 'ach ieder zijn mening'.
  maandag 8 maart 2010 @ 23:44:56 #184
182269 sneakypete
On the edge
pi_78915518
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja luister eens, die heb ik niet zo paraat. Maar wat ik weet is dat ook in nederland de armoede steeds permanenter wordt. Steeds meer concentreert het zich bij bepaalde groepen. Waar vroeger de kans nog veel groter was dat iedereen wel eens in zo'n situatie kwam en waar iedereen ook weer uit kon komen.
Al is het waar, dan heeft het nog steeds weinig te maken met dat door jou vervloekte neoliberalisme. Je beziet de wereld als een automaatje. Natuurlijk zijn er sinds de jaren 80 wat kansarmen bij. Wat voor mensen zijn het veelal? Nuja, meestal mensen uit een andere cultuur. Dat legt heel wat gewicht in de schaal. Natuurlijk zullen er ook goede jongens en meisjes bij zitten, maar het is wel belangrijk om het op te nemen in je analyse.

Denk je nu echt dat financiën het voornaamste probleem vormen van de mensen helemaal onderaan? Ik denk dat onveiligheid het grootste probleem is, en dat blijkt ook uit het stemgedrag. Als je in zo'n wijk woont, wil je liever dat je weer veilig over straat kunt dan dat je een paar tientjes extra krijgt.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 07:32:30 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_78918738
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe wil jij voorkomen dat banken er niet nog een keer een potje van maken? Zodat we niet kunnen worden gegijzeld en niet hoeven te bezuinigen? Jouw antwoord: niet, want hoe minder verzorgingsstaat hoe beter.
Dat is geen antwoord op de vraag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 07:42:41 #186
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_78918800
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 07:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag.
Die zal je de komende 1,5 week ook niet krijgen, KK is gebanned.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 9 maart 2010 @ 08:02:54 #187
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78918969
Vvd is een partij voor de rijken. al willen fokkers mij anders doen geloven maar weet je wat ik gek vind, onze "verzorgingsstaat" is ook repressie. ons zorgbeleid bv is helemaal niet zo sociaal als dat het zich voordoet. links en rechts wordt het volk genaaid. de kleine man iig wel. de rijken die voelen er nooit wat van.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78922125
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En wat ik nog walgelijker vindt is dat dezelfde elite nu opeens moeilijk gaat doen over privacy. Zoals de VVD die bang is dat door middel van het rekeningrijden frauderende rijkeluisdirecteuren kunnen worden opgespoord en aan de schandpaal worden genageld. Kotsmisselijk wordt ik er van
Precies. De hypocrisie druipt er van af. Overal camera's is geen probleem. Rekening rijden wel !

Zelden zo'n achterlijk partij gezien.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:03:55 #189
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78943279
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/krant(...)nen_zijn.html?part=7

Gaan we ook naartoe.

Dit heb ik bijv. ook al vaker aangehaald:
http://publishing.eur.nl/ir/repub/asset/13396/Achterberg.pdf
En wat is de link met de VVD?

Wat hier rechts is zou in de USA nog gematigd links zijn hoor
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:10:21 #190
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78943593
Kan iemand nou eens een definitie geven van het woord verzorgingsstaat? Maakt de discussie ook wat zuiverder dan al deze kreten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78956701
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:34 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Omdat ik nog lang niet verzorgt hoef te worden.
Een lesje in spelling zou daarentegen niet gek zijn.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_78957089
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En wat ik nog walgelijker vindt is dat dezelfde elite nu opeens moeilijk gaat doen over privacy. Zoals de VVD die bang is dat door middel van het rekeningrijden frauderende rijkeluisdirecteuren kunnen worden opgespoord en aan de schandpaal worden genageld. Kotsmisselijk wordt ik er van.
... En het zijn blijkbaar dezelfde hypocriete lefties die tegen elke vorm van registratie zijn (cue in de kaartenbak met registratie van NAW, geloof, etc in de jaren 30). Maar zodra Jan Burgerlul weer eens geplukt kan worden omdat-tie, Lord behold, in een auto rijdt , dan zijn ze opeens wèl een stelletje hysterische fanbois van het Big Brother Nazikastje en een ICT-project van de overheid dat gezien diens piss-poor track record, gedoemd is om te falen. En wie mag voor de incompetentie van de overheid opdraaien? Juistem, diezelfde hardwerkende Jan Burgerlul, bij wie weer een paar ribben uit zn lijf worden gegraaid.

Als autorijden dan per sé duurder en rechtvaardiger belast moet worden, dan is er één heel simpele oplossing: Now read my lips... Alle kosten in de brandstofprijs verrekenen.
pi_78962124
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:10 schreef eriksd het volgende:
Kan iemand nou eens een definitie geven van het woord verzorgingsstaat? Maakt de discussie ook wat zuiverder dan al deze kreten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verzorgingsstaat
pi_79053018
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:44 schreef sneakypete het volgende:

(...)Natuurlijk zijn er sinds de jaren 80 wat kansarmen bij. Wat voor mensen zijn het veelal? Nuja, meestal mensen uit een andere cultuur. Dat legt heel wat gewicht in de schaal. Natuurlijk zullen er ook goede jongens en meisjes bij zitten, maar het is wel belangrijk om het op te nemen in je analyse.
Mijn zwagertje is een kansarme... dat heeft die aan zichzelf te danken: Hij is te goed om gewoon werk aan te nemen, maar ondertussen wel iedere week bij de hele familie klagen dat'ie het zo slecht heeft. Naar de voedselbank omdat hij geen geld heeft om eten te kopen, maar zijn schoenen zijn wel duurder dan de mijne...
quote:
Denk je nu echt dat financiën het voornaamste probleem vormen van de mensen helemaal onderaan? Ik denk dat onveiligheid het grootste probleem is, en dat blijkt ook uit het stemgedrag. Als je in zo'n wijk woont, wil je liever dat je weer veilig over straat kunt dan dat je een paar tientjes extra krijgt.

Been there, experienced that!!!
Ik ben zelf een handhaver, maar "verplichtte" mijn vrouw een (in nederland) verboden wapen mee te nemen, als ze de straat op moest. Dat is niet iets wat je voor de lol doet.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_79053272
Stelling: vanaf heden word er geen geld meer gegeven, maar voedsel en kleding als uitkering voor werklozen... Ben benieuwd hoe dat zou werken.
Komt die luiwammes in ieder geval niet meer om geld vragen, omdat hij "geen geld heeft om eten te kopen voor de kleine".
(heeft'ie overigens bij mij nog nooit gedaan... hij weet wel waar hij wezen moet)
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_79053679
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vergeet morgen niet naar school te gaan!!

En gehandicapten hebben het de laatste tijd juist beter gekregen, allemaal instelling (wat overigens goed is). En alle innovaties door die (verdomde marktwerking ).

En in welk marxistisch boekje zit je nu weer te lezen?
Faalfiguur Verdiep je eens in de AWBZ..
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:58:31 #197
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79054180
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Faalfiguur Verdiep je eens in de AWBZ..
Ik hoor wel eens dat ouders van gehandicapte kinderen ' gekort ' werden in plaats van 150k per jaar kregen ze nu nog maar 120k. Ik vraag me af waar dat soort bedragen vanaf komen
pi_79054287
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:58 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik hoor wel eens dat ouders van gehandicapte kinderen ' gekort ' werden in plaats van 150k per jaar kregen ze nu nog maar 120k. Ik vraag me af waar dat soort bedragen vanaf komen
150k? Laat me niet lachen. Gehandicapten worden doorgaans in instellingen geflikkerd en zij werken bij instellingen die subsidie krijgen. Die subsidie wordt echter ingetrokken waardoor veel van deze mensen straks geen bezigheid meer hebben. De WMO probeert dat gat op te vullen, maar dat wordt lastig omdat de WMO veel breder is dan enkel gehandicapten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:03:54 #199
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79054433
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

150k? Laat me niet lachen. Gehandicapten worden doorgaans in instellingen geflikkerd en zij werken bij instellingen die subsidie krijgen. Die subsidie wordt echter ingetrokken waardoor veel van deze mensen straks geen bezigheid meer hebben. De WMO probeert dat gat op te vullen, maar dat wordt lastig omdat de WMO veel breder is dan enkel gehandicapten.
Klopkoek zal tevreden zijn, geen ' mensonterende' dwangarbeid meer!

Maar dit ging over gehandicapte kinderen die thuis wonnen . Die krijgen enorme bedrage waar m.i wel op gekort had mogen worden. Maar dat gebeurt nu ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')