Succes.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:56 schreef TheaterMaMa het volgende:
Zondag zal ik voor de mis van 10 uur in Oss voor de kerk witte driehoeken uitdelen ( wit omdat de actie niet alleen voor homoseksuelen is, maar voor alle mensen die door de kerk worden uitgesloten) om op je jas te spelden en zo de dienst bij te wonen en hopenlijk ter communie te kunnen..
Hetzelfde hierquote:Op zaterdag 6 maart 2010 09:17 schreef Marijkezwolle het volgende:
Heel veel succes! Helaas is het voor mij onhaalbaar om langs te komen...
Nee, het gaat erom dat jij de waarheid in pacht hebt en iedereen dus ook de kerk daar naar moet gedragen. Precies wat de kerk eeuwen heeft gedaan. Je bent geen relnicht nee, die hebben ballen, de dictatuur van de meerderheid wordt uitgeoefend door laffe mensen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:56 schreef TheaterMaMa het volgende:
Hoewel ik de dialoog tuusen Gaykrant, COC en het bisdom niet wil verstoren kan ik niet anders dan wederom in actie te komen.
Ik ben geen relnicht, of iemand die graag actie voert, ik ben iemand die opkomt voor zijn idealen, die vecht voor een betere wereld, vechten met mijn driehoek als schild en mijn woord als zwaard.
Zondag zal ik voor de mis van 10 uur in Oss voor de kerk witte driehoeken uitdelen ( wit omdat de actie niet alleen voor homoseksuelen is, maar voor alle mensen die door de kerk worden uitgesloten) om op je jas te spelden en zo de dienst bij te wonen en hopenlijk ter communie te kunnen..
Komt allen zondagochtend vanaf 9.30 uur naar Begijnenstraat 1 (parochie maria onbevlekt ontvangen) en voert actie tegen dit beleid.
Doe dit waardig en geweldloos, ten slotte gaat het ons er alleen om, om ter communie te kunnen gaan.
dat vraag ik me dus ook al af, verder niks negatiefs bedoeld hoor, maar als de gehele leiding van een geloof om het zo maar even te noemen, tegen jou zegt dat je in feite niet leeft zoals dat hoord, dat je zo'n koekje niet waard bent, etc etc, waarom wil je dan nog naar de kerk?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 09:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Succes.
Al zal ik nooit begrijpen waarom mensen bij een kerk willen horen die zoveel mensen uitsluit.
Ik vermoed dat het veelal om mensen gaat die in zo'n geloof zijn opgegroeid; voor hun is het dus vertrouwd en misschien verklaart dat waarom ze gewoon die hostie willen hebben net als alle anderen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:25 schreef MrDrako het volgende:
[..]
dat vraag ik me dus ook al af, verder niks negatiefs bedoeld hoor, maar als de gehele leiding van een geloof om het zo maar even te noemen, tegen jou zegt dat je in feite niet leeft zoals dat hoord, dat je zo'n koekje niet waard bent, etc etc, waarom wil je dan nog naar de kerk?
Als je dan in god gelooft, en zograag wilt bidden of weet ik wat, dan geloof je toch ook dat wanneer je dit thuis doet hij je dan ook hoord??
Ik geloof verder niet in god dus het komt mij allemaal sowieso wat vreemd over, maar ben wel benieuwd wat hier het idee achter is.
Verklaar waarom je de 'linkse kerk' erbij sleept, want het verband ontgaat me.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:26 schreef JohnDope het volgende:
Toen de landelijke imam opriep om homo's van daken af te gooien, hoorde je de linkse kerk niet moeilijk doen.
Als een pastor wat roept, staan ze op de achterste benen, maar als een imam iets zegt van dezelfde strekking, dan hoor je ze niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Verklaar waarom je de 'linkse kerk' erbij sleept, want het verband ontgaat me.
Wie zijn 'ze'. Jij noemt het 'de linkse kerk', ik zie daar geen aanwijzingen voor, dus verklaar je nader.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als een pastor wat roept, staan ze op de achterste benen, maar als een imam iets zegt van dezelfde strekking, dan hoor je ze niet.
Ik weet niet of je de media gevolgd hebt, maar toen die top-imam opriep om homo's van de daken te gooien, hoorde je die linkse politici en media niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie zijn 'ze'. Jij noemt het 'de linkse kerk', ik zie daar geen aanwijzingen voor, dus verklaar je nader.
Ben je wel wakker? Het gaat hier om een protest van homoseksuelen, niet van linkse politici en media en al helemaal niet van wat je eerder noemde 'de linkse kerk'.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de media gevolgd hebt, maar toen die top-imam opriep om homo's van de daken te gooien, hoorde je die linkse politici en media niet.
De linkse media stond ook bol over dit onderwerp. Je kan je wel in moeilijke bochten wringen maar diep van binnen weet je dat de linksekerk gewoon met 2 maten meet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ben je wel wakker? Het gaat hier om een protest van homoseksuelen, niet van linkse politici en media en al helemaal niet van wat je eerder noemde 'de linkse kerk'.
Of denk je dat alle homoseksuelen links zijn.
Niet alleen de linkse media. Ik krijg juist de indruk dat jij je in bochten blijft wringen om de islam er maar bij te kunnen halen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De linkse media stond ook bol over dit onderwerp. Je kan je wel in moeilijke bochten wringen maar diep van binnen weet je dat de linksekerk gewoon met 2 maten meet.
Ben je überhaupt wel Katholiek, ging je hiervoor ooit wel naar de kerk? Zo nee, waar maak je je dan druk om. Die mensen moeten jou niet, en jij moet hen niet, laat elkaar lekker met rust.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:56 schreef TheaterMaMa het volgende:
Beste Mensen,
afgelopen weken heb ik actie gevoerd tegen leden van de RK kerk, op 21 februari 2010 in Reusel tegen pastoor Luc Buyens, 28 februari tegen Bisschop Hurkmans, dit wegens uitsluiten van bevolkingsgroepen voor de heilige communie.
Al snel kreeg ik steun, ondermeer van de Gaykrant in de persoon van Henk krol en van het COC in de persoon van Vera Bergkamp en van de PvdA in de persoon van Lilianne Ploumen.
Afgelopen week is er een dialoog ontstaan tussen de Gaykrant, het COC en het bisdom Den Bosch waar uit voortkwam dat er voortaan weer aan iedereen een hostie wordt gegeven en dat die persoon bij zichzelf de gewetensvraag moet stellen of hij die hostie op dat moment waardig kan ontvangen, verder wordt er een dialooggroep opgesteld met het Bisdom.
Helemaal fantastisch natuurlijk, ware het niet dat mij gisteren deze artikelen onder ogen kwamen: http://www.volkskrant.nl/(...)Hurkmans_van_leugens
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_uit__.html?cid=rss
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)h-in-hostierel.dhtml
Dit verscherpt de discussie natuurlijk weer, Pastoor Cor Mennen uit Oss wijst iedere zondaar de kerk, voor de duidelijkheid:
Mensen die seks hebben voor het huwelijk
Mensen die aan geboortebeperking doen ( seks met condoom of pil, abortus)
Mensen die gescheiden en hertrouwt zijn
Homo en of biseksuelen, transseksuelen.
Dronkaards en drugsgebruikers.
Hoewel ik de dialoog tuusen Gaykrant, COC en het bisdom niet wil verstoren kan ik niet anders dan wederom in actie te komen.
Ik ben geen relnicht, of iemand die graag actie voert, ik ben iemand die opkomt voor zijn idealen, die vecht voor een betere wereld, vechten met mijn driehoek als schild en mijn woord als zwaard.
Komt allen zondagochtend vanaf 9.30 uur naar Begijnenstraat 1 (parochie maria onbevlekt ontvangen) en voert actie tegen dit beleid.
Doe dit waardig en geweldloos, ten slotte gaat het ons er alleen om, om ter communie te kunnen gaan.
Ah, daar hebben we de psychoot weer die elk topic probeert te verzieken met z'n "linksekerk" stokpaardje.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De linkse media stond ook bol over dit onderwerp. Je kan je wel in moeilijke bochten wringen maar diep van binnen weet je dat de linksekerk gewoon met 2 maten meet.
VANWEGE GRISTUSSSSS!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:15 schreef Christiaan het volgende:
Ik ben tegen kerken. En ik vind het wagelijk dat ze homo's weigeren. Ik vind het sowieso een achterlijke ideologie. Ik vind alleen wel, dat een kerk bepaalde ideeen heeft. Ik keur absoluut niet goed dat zij homo's weigeren, maar ze doen het. Ik vraag me dan af, waarom willen homo's er per se bij?
Daarvoor hoef ik mij niet in bochten te wringen hoor, kijk maar naar de verschillen in de basis, dus de verschillen tussen Jezus en Mohammed.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet alleen de linkse media. Ik krijg juist de indruk dat jij je in bochten blijft wringen om de islam er maar bij te kunnen halen.
De linkse kerk is gewoon een algemene uitdrukking en dat weet iedereen meteen wat er bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:12 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we de psychoot weer die elk topic probeert te verzieken met z'n "linksekerk" stokpaardje.
Daar gaat dit topic niet over.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daarvoor hoef ik mij niet in bochten te wringen hoor, kijk maar naar de verschillen in de basis, dus de verschillen tussen Jezus en Mohammed.
Waarom wilde de kerk eeuwenlang zijn mening opdringen aan iedereen? Nu willen de "verlichtten" hun mening opdringen aan diezelfde kerk. Het lijkt me niet dat het een andere reden heeft. Veel mensen zijn nou eenmaal te bekrompen om meningsverschil te kunnen accepteren.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:15 schreef Christiaan het volgende:
Ik ben tegen kerken. En ik vind het wagelijk dat ze homo's weigeren. Ik vind het sowieso een achterlijke ideologie. Ik vind alleen wel, dat een kerk bepaalde ideeen heeft. Ik keur absoluut niet goed dat zij homo's weigeren, maar ze doen het. Ik vraag me dan af, waarom willen homo's er per se bij?
Alleen kan niemand jouw psychotische geraaskal een reet schelen. Zoek hulp.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:18 schreef JohnDope het volgende:
De linkse kerk is gewoon een algemene uitdrukking en dat weet iedereen meteen wat er bedoeld wordt.
Als ze in dat geloof opgegroeid zouden zijn zouden ze weten dat betreffende hostie God is en ze die in staat van doodzonde niet mogen ontvangen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het veelal om mensen gaat die in zo'n geloof zijn opgegroeid; voor hun is het dus vertrouwd en misschien verklaart dat waarom ze gewoon die hostie willen hebben net als alle anderen.
Waar weigeren ze homo's?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:15 schreef Christiaan het volgende:
En dat zegt iemand met zo'n signatuur (WTF????).quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Alleen kan niemand jouw psychotische geraaskal een reet schelen. Zoek hulp.
Ook dat niet eens. Als je gewoon als een goed katholiek gaat leven dan hoor je er gewoon weer bij. Dan moet je natuurlijk wel ophouden je eigen seksueel genot bovenaan te zetten, want de kerk vindt dat totaal niet belangrijk. Het is notabene de parochie maria onbevlekt ontvangen. Baren zonder seksueel genot dus als grootste deugd.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het geen goed initiatief, natuurlijk heb je het volste recht om te proberen of je wat aan het standpunt van pastoor Mennen kunt veranderen, daar stemt hij immers zelf mee in als dat gebeurd. Maar de kerk sluit de groepen genoemd in de OP natuurlijk niet zomaar uit, dat komt vanuit de overtuiging dat zij zonden begaan hebben en dat men daarom uitgesloten moet worden van de kerkgemeenschap.
Je hoeft het standpunt niet eens te respecteren. Val het vooral aan, je moet alleen wel respecteren dat er andere standpunten zijn, en dat die niet met dwingelandij in je eigen standpunt moeten veranderen.quote:Voor dat standpunt moet je respect op kunnen brengen te meer omdat het al heel lang een standpunt is van de kerk. Respecteer dat standpunt en zoek gewoon een andere kerkgemeenschap.
Ik heb het wat ongelukkig opgeschreven denk ik. Een opiniestuk schrijven is voor mij wat anders dan kerkdiensten verstoren met een protest. Met dat eerste heb ik helemaal geen moeite.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hoeft het standpunt niet eens te respecteren. Val het vooral aan, je moet alleen wel respecteren dat er andere standpunten zijn, en dat die niet met dwingelandij in je eigen standpunt moeten veranderen.
Het gaat hier niet zomaar om "het opdringen van een mening". Het gaat hier om het aan de kaak stellen van onverdraagzaamheid van de kerk uit.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom wilde de kerk eeuwenlang zijn mening opdringen aan iedereen? Nu willen de "verlichtten" hun mening opdringen aan diezelfde kerk. Het lijkt me niet dat het een andere reden heeft. Veel mensen zijn nou eenmaal te bekrompen om meningsverschil te kunnen accepteren.
Het lijkt mij zo simpel, jij denkt zus, ik denk zo, ik zeg wat ik van je vind maar ik laat je wel met rust, want ik wil ook met rust gelaten worden.
En er wordt ook helemaal geen kerkdienst verstoord: er worden buiten witte driehoekjes uitgedeeld.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:43 schreef Unbreakable72 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet zomaar om "het opdringen van een mening". Het gaat hier om het aan de kaak stellen van onverdraagzaamheid van de kerk uit.
Nee, daar gaat het niet om. De kerk is tegenwoordig verdraagzaam, die verdraagt het najagen van seksueel genot ook al vinden ze dat de seksualiteit er niet is voor de pret. Ze bestrijden niet actief homoseksuele praktijken, ze zeggen alleen dat je het niet zou moeten doen omdat god dat niet ok vindt. In hun eigen gebouw tijdens hun eigen eredienst, niet eens op de stoep van de Cockring. Dat kun je van ze aannemen, je kunt het ook belachelijk maken. Maar je moet ze niet dwingen je gedrag goed te keuren en je tot hun sacrament toe te laten. De kerk verdraagt de zondaars, maar accepteert de zonden niet als deugden. Als je dat niet wilt horen moet je ze niet opzoeken. De kerk binnengaan is een keuze voor acceptatie van de opvatting van die kerk.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:43 schreef Unbreakable72 het volgende:
Het gaat hier niet zomaar om "het opdringen van een mening". Het gaat hier om het aan de kaak stellen van onverdraagzaamheid van de kerk uit.
Jawel. Je weet dat in de bijbel staat dat mannen niet bij elkaar mogen liggen omdat dat een doodzonde is. Voorheen moest je er zelfs voor gestenigd worden. De Katholieke kerk kan dat hoogstens negeren, maar met geen mogelijkheid goedpraten of belonen (met het lichaam van Christus). Je weet dus dat je ze niet kunt veranderen, en toch ga je demonstreren. Waarom?quote:
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:07 schreef tho_Omas het volgende:
Smaakt zo'n hosti dan naar sperma ofzo, dat alle homo's er ineens per se naar de kerk moeten.
Dan mag ik hopen dat ze van te voren ananas gegeten hebbenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:07 schreef tho_Omas het volgende:
Smaakt zo'n hosti dan naar sperma ofzo, dat alle homo's er ineens per se naar de kerk moeten.
Hoe kom je erbijquote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:33 schreef Odysseuzzz het volgende:
Veel katholieke geestelijke hebben in Nederland helemaal geen probleem met het uitdelen van die koekjes aan wie dan ook.
Daarbij vind ik het ook nog eens erg verontrustend dat die andere minderheid klaarblijkelijk over lijsten (met foto's?)beschikt waar de sexualiteit van mensen op is weergegeven. Dat doet me denken aan hele andere tijden. En ik denk dat dit tegen de wet in gaat?
Hoe kunnen ze anders weigeren? Ze moeten immers eerst de identiteit van iemand vaststellen en dan ook nog eens met zekerheid kunnen zeggen dat diegene praktiserend homo is. Dus waarschijnlijk hebben ze een spionage dienst oid? Of is een roddel, vermoeden enz genoeg basis?quote:
Heb je het nieuws de laatste weken gevolgd? Die mensen zorgden er zelf voor dat ze als homosexueel herkenbaar waren.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:39 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze anders weigeren? Ze moeten immers eerst de identiteit van iemand vaststellen en dan ook nog eens met zekerheid kunnen zeggen dat diegene praktiserend homo is. Dus waarschijnlijk hebben ze een spionage dienst oid? Of is een roddel, vermoeden enz genoeg basis?
Oh ja, dan. Ik kan ook wel beweren dat ik homo ben als ik zo'n koekje niet lust. Lekker makkelijk weer.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:40 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Heb je het nieuws de laatste weken gevolgd? Die mensen zorgden er zelf voor dat ze als homosexueel herkenbaar waren.
Eensch.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
samenvatting: De RK Kerk moet niet zo janken als er een homo een hosti wil en die beste kerel dat gewoon geven en de homo comunnity moet niet als een stelletje nichten gaan staan janken als ze weer eens bang zijn dat ze wat te kort komen.
dat vroeg ik me eigenlijk ook af jaquote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:11 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Ben je überhaupt wel Katholiek, ging je hiervoor ooit wel naar de kerk? Zo nee, waar maak je je dan druk om. Die mensen moeten jou niet, en jij moet hen niet, laat elkaar lekker met rust.
Heb je ooit van biechten gehoord? Als personen oprecht gebiecht hebben zijn ze niet meer in staat van doodzonde (ze moeten dan wel nog boete doen).quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:24 schreef Ang3l het volgende:Maaaar..... wat dan met communies die uitgedeeld worden bij gevangenissen? Om de zonden te belijden etc? Als er ergens duidelijk te zien is dat iemand 1 van de 10 geboden heeft overtreden dan is dat daar wel. Waarom worden die dan niet geweigerd?
Nee alleen als er sprake is van excommunicatie of doodzonde.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Eensch.
Waar bij mij alleen nog een klein beetje de schoen wringt is dat er wordt gezegd dat mensen die zondigen (openlijk homoseksueel = zonde) de hosti niet mogen hebben. Maar in diezelfde regels staat ook dat hertrouwden hem niet mogen hebben, of mensen die abortus hebben laten plegen of geholpen hebben etc. Ook: mensen die duidleijk de 10 geboden hebben overtreden.
Gezondigd hebben is natuurlijk wat anders dan voor zondigheid kiezen. Als je gezondigd hebt en vergiffenis vraagt dan erken je juist dat het een zonde is. Als het onderdeel is van je openlijke leefstijl die je continueert dan erken je niet dat het een zonde is of erken je dat je in zonde leeft. Dan erken je dus het uitgangsputn van de kerk niet, en dus ben je niet klaar om het lichaam van Christus in deemoed te ontvangen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:24 schreef Ang3l het volgende:
Nou staat dat natuurlijk allemaal niet op je voorhoofd geschreven en is het dus moeilijk voor een pastoor te zien wie wel en wie niet, dus gun je ze "het voordeel van de twijfel". In het geval van Prins Carnaval was het bekend en was dus de twijfel weg.
Maaaar..... wat dan met communies die uitgedeeld worden bij gevangenissen? Om de zonden te belijden etc? Als er ergens duidelijk te zien is dat iemand 1 van de 10 geboden heeft overtreden dan is dat daar wel. Waarom worden die dan niet geweigerd?
Ik vind het vrij belachelijk dat de kerk met zijn tijd mee zou moeten gaan, dat staat dwars op de aard van de kerk. Mensen die met hun tijd meegaan mijden de kerk. Met je tijd meegaan wordt sowiesos zwaar overschat, denk zelf na, dan hoef je niet met de tijd mee te gaan en ook niet met de kerk mee te gaan.quote:Edit: Overigens vind ik al die regels behoorlijk middeleeuws en achterhaald en vind ik dat de kerk met zijn tijd mee moet gaan, maar dat is een hele andere discussie. Er zijn best wel modernere kerken te vinden dan de RK kerk.
En je dan maar afvragen waarom de kerk zoveel bezoekers verliest?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het vrij belachelijk dat de kerk met zijn tijd mee zou moeten gaan, dat staat dwars op de aard van de kerk. Mensen die met hun tijd meegaan mijden de kerk. Met je tijd meegaan wordt sowiesos zwaar overschat, denk zelf na, dan hoef je niet met de tijd mee te gaan en ook niet met de kerk mee te gaan.
Dat iets niet actief (als in: fysieke vervolging) wordt bestreden staat nog niet gelijk aan verdraagzaamheid.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om. De kerk is tegenwoordig verdraagzaam, die verdraagt het najagen van seksueel genot ook al vinden ze dat de seksualiteit er niet is voor de pret. Ze bestrijden niet actief homoseksuele praktijken, ze zeggen alleen dat je het niet zou moeten doen omdat god dat niet ok vindt. In hun eigen gebouw tijdens hun eigen eredienst, niet eens op de stoep van de Cockring. Dat kun je van ze aannemen, je kunt het ook belachelijk maken. Maar je moet ze niet dwingen je gedrag goed te keuren en je tot hun sacrament toe te laten. De kerk verdraagt de zondaars, maar accepteert de zonden niet als deugden. Als je dat niet wilt horen moet je ze niet opzoeken. De kerk binnengaan is een keuze voor acceptatie van de opvatting van die kerk.
Het gaat om onverdraagzaamheid van een groepje hedonisten. Die willen afdwingen dat iedereen zo denkt als zij. Je hoeft het niet te accepteren, je mag er alles over zeggen wat je wilt, maar je moet wel verdragen dat een ander een andere mening heeft.
Waarom zou je überhaupt geloven in de waarheid van iets als je het kan aanpassen aan de tijdsgeest ... die gemaakt wordt door mensen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:07 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Een wijze Boeddhist gaf als antwoord op de vraag: "Wat als de lering van uw geloof niet meer past in de huidige tijd?" Dan passen wij ons gewoon aan. Dat is een ontwikkeling en vooruitgang voor een religie die nu steeds vaker uitgekotst wordt.
Dat is een doodzondequote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Dus en man en een man of een vrouw en een vrouw is vies.. maar een man en een jong jongetje vind God blijkbaar geen probleem.
Omdat de waarheid vanuit het hart komt en niet vanuit de bekrompen geest van een of andere jongetjes misbruikende pastor?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:17 schreef Deliah het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt geloven in de waarheid van iets als je het kan aanpassen aan de tijdsgeest ... die gemaakt wordt door mensen.
Dat is niet iets waar ik me druk over maak. Maar ik ga er altijd vanuit dat het komt omdat mensen zelfstandig nadenken en zich veel beter kunnen informeren dan in de afgelopen millenia, maar ik begrijp nu dat het komt omdat de kerk niet afstapt van zijn eeuwige succesformule, enkele centrale geloofsartikelen aan de kant schuift en het najagen van seksueel genot als levensvervulling omarmt?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:07 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
En je dan maar afvragen waarom de kerk zoveel bezoekers verliest?
Respect en geloofwaardigheid in ieder geval niet. Populariteit waarschijnlijk wel, maar dat is heel wat anders.quote:Een religie/geloof/instituut werft m.i. meer respect en geloofwaardigheid door met de tijd mee te gaan dan in een tijd te blijven hangen die haaks staat op de samenleving waarin we ons bevinden.
Dan moet je Boeddhist worden als je per se de ietsist wilt uithangen en een aai over je bolletje en een schouderklopje van iedereen nodig hebt voor je gekozen leefstijl.quote:Een wijze Boeddhist gaf als antwoord op de vraag: "Wat als de lering van uw geloof niet meer past in de huidige tijd?" Dan passen wij ons gewoon aan. Dat is een ontwikkeling en vooruitgang voor een religie die nu steeds vaker uitgekotst wordt.
Dat lijkt me correct, maar dat was een willekeurig aantal eeuwen geleden ook al duidelijk voor iedereen die toegang had tot een fractie van de kennis die nu alomtegenwoordig is.quote:Mede door de negatieve berichtgeving om schandalen, rare uitspraken en rare beweringen komen geloven in een raar daglicht te staan, wat overigens weer perfect is voor anti-religieuzen om te gaan bashen. De kerk is bekrompen, hypocriet en zeer oneerlijk.
Ook niet van die homo's trouwens. Ik neem althans aan dat zij het ook niet op prijs zouden stellen wanneer de katholieken hen weer komen vertellen wat wel en niet mag en wat wel en niet moet op hun bijeenkomsten.quote:Totaal het tegenovergestelde van wat Jezus predikte. "Heb je naaste lief", "behandel de ander zoals je zelf behandeld wil worden.". Dit zie je in dit geval niet terug.
Begin je eigen kerk, en laat die van anderen met rust. Want jij wil ook met rust gelaten worden in jouw geloofsbeleving, al dan niet in je eigen kerk.quote:Ik heb een vermoeden dat als het geloof vanuit liefde, vriendschap en genegenheid naar elkaar beleefd wordt, IEDEREEN een hostie mag ontvangen, IEDEREEN gedoopt mag worden.
Johannes de Doper doopte ook ieder die het woord van God wilde ontvangen, maar het waren de leiders van instituten die dit niet goedkeurden, dit kon niet! Tot op de dag van vandaag gebeurd dit nog steeds.
Je mag de heilige geest niet ontvangen d.m.v. een hostie en/of een slokje wijn, je moet dit en je moet dat, omdat je een homo bent, gescheiden, abortus heb laten plegen omdat je als 16 jarige nog niet voor een klein kind kan zorgen of omdat je verkracht bent.
Nee de kerk kan in mijn ogen niets goeds doen, het beperken van de ontwikkeling en de natuur van de mens omwille van de zelf bedachte regeltjes .. nuhuh! Heb er geen goed woord voor over. Nogmaals God vind je in je hart, in de mensen om je heen, de glimlach van een kind, het bloeien van de bomen en de bloemen.
Heb je naaste lief, dan beleef je het geloof in de puurste vorm.
En ookal ben ik geen Christen, Moslim of Jood.. ik geloof absoluut niet dat God of hoe je 'm ook wilt noemen blij is met hoe mensen hier tegen elkaar doen.
Dat is niet de 'grootste deugd'. En seks hebben alleen maar voor voortplanting en al het andere uit willen sluiten is een zonde, omdat dan de voortplanting het hoogste doel van de seks zou zijn. Het hoogste doel moet de andere persoon zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Baren zonder seksueel genot dus als grootste deugd.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Eén of andere misbruikende pastoor kan de waarheid ook niet maken.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:20 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Omdat de waarheid vanuit het hart komt en niet vanuit de bekrompen geest van een of andere jongetjes misbruikende pastor?
Ik word met rust gelaten met mijn geloofsbeleving omdat ik anderen niet opzadel met wat ik goed of fout vind laat staan dat ik zeg dat men zo moet leven. Ik laat anderen in hun waarde. Ik word ook door elke religie uitgekotst omdat ik een heks ben, een heiden, een hoer, een satansvereerder, terwijl ik de mensen om mij heen meer lief heb dan welke priester/pastor of ik-zeg-jou-hoe-je-moet-leven-geval ook.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet iets waar ik me druk over maak. Maar ik ga er altijd vanuit dat het komt omdat mensen zelfstandig nadenken en zich veel beter kunnen informeren dan in de afgelopen millenia, maar ik begrijp nu dat het komt omdat de kerk niet afstapt van zijn eeuwige succesformule, enkele centrale geloofsartikelen aan de kant schuift en het najagen van seksueel genot als levensvervulling omarmt?
[..]
Respect en geloofwaardigheid in ieder geval niet. Populariteit waarschijnlijk wel, maar dat is heel wat anders.
[..]
Dan moet je Boeddhist worden als je per se de ietsist wilt uithangen en een aai over je bolletje en een schouderklopje van iedereen nodig hebt voor je gekozen leefstijl.
[..]
Dat lijkt me correct, maar dat was een willekeurig aantal eeuwen geleden ook al duidelijk voor iedereen die toegang had tot een fractie van de kennis die nu alomtegenwoordig is.
[..]
Ook niet van die homo's trouwens. Ik neem althans aan dat zij het ook niet op prijs zouden stellen wanneer de katholieken hen weer komen vertellen wat wel en niet mag en wat wel en niet moet op hun bijeenkomsten.
[..]
Begin je eigen kerk, en laat die van anderen met rust. Want jij wil ook met rust gelaten worden in jouw geloofsbeleving, al dan niet in je eigen kerk.
Je moet verdraagzaamheid niet verwarren met acceptatie of omarming. Met rust laten is wat anders dan leuk vinden of zelfs bevestigen. Leuk gevonden willen worden door iedereen is al sneu, het proberen af te dwingen is niet alleen zielig maar ook gevaarlijk.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:12 schreef Unbreakable72 het volgende:
[..]
Dat iets niet actief (als in: fysieke vervolging) wordt bestreden staat nog niet gelijk aan verdraagzaamheid.
Actief in de zin van actie? De kerk geeft er zijn oordeel over, en laat ze verder met rust. Die verdraagt het bestaan ervan, ondanks dat ze zich ernstig zorgen maken of die mensen wel in de hemel komen. Dan heb je dus alle vrijheid om je leven te leiden zoals je wilt, alleen is dat dan voor sommige aanstellers niet genoeg, die moeten ook zo nodig een schouderklopje van iedereen voor het feit dat ze zich seksueel uitleven. Welnu, niet iedereen keurt dat goed, ze erkennen dat jouw die beslissing toekomt, maar ze vinden dat je zelf een andere beslissing zou moeten nemen.quote:Hoe wil je het anders dan actieve bestrijding noemen als de kerk de afwijzing van homoseksualiteit openlijk tot haar leer verklaard?
Daar gaat het altijd om, het mogen hebben van een mening waar de ander het mee eens is, is nooit het probleem. Zij proberen de keuze van de kerk te veranderen, en zijn daarmee onverdraagzaam. Ze verdragen die andere opvatting niet, maar ondernemen er actie tegen. Dan zijn de rollen dus omgedraaid, de homo's als ondedrukken en de kerk die gewoon zichzelf te zijn, daar zou ik me voor schamen.quote:Het probleem is niet zozeer dat de RK kerk niet "een andere mening mag hebben". Het is de inhoud van die mening waar het om gaat.
Maar deze homo's doen dat dus niet. Dat is wat ik ze verwijt.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:27 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik word met rust gelaten met mijn geloofsbeleving omdat ik anderen niet opzadel met wat ik goed of fout vind laat staan dat ik zeg dat men zo moet leven. Ik laat anderen in hun waarde.
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar deze homo's doen dat dus niet. Dat is wat ik ze verwijt.
De rest van je dagboek vind ik in het licht van deze discussie niet zo interessant.
Nou, sorry dat ik de indruk heb gewekt dat ik het over jou wilde hebben. Dat was niet het geval.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:39 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]... kanker wat een sneue tegenreactie.
Jullie jagen op deze manier alleen maar mensen tegen jullie in het harnas. Kan niet de bedoeling zijn lijkt me, of ben je toch gewoon een relnicht?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:31 schreef TheaterMaMa het volgende:
http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=7496
ik krijg anders heel veel steun, en zoals ik al zei, dit gaat niet om homo of heteroquote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:38 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Jullie jagen op deze manier alleen maar mensen tegen jullie in het harnas. Kan niet de bedoeling zijn lijkt me, of ben je toch gewoon een relnicht?
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet verdraagzaamheid niet verwarren met acceptatie of omarming. Met rust laten is wat anders dan leuk vinden of zelfs bevestigen. Leuk gevonden willen worden door iedereen is al sneu, het proberen af te dwingen is niet alleen zielig maar ook gevaarlijk.
[..]
Actief in de zin van actie? De kerk geeft er zijn oordeel over, en laat ze verder met rust. Die verdraagt het bestaan ervan, ondanks dat ze zich ernstig zorgen maken of die mensen wel in de hemel komen. Dan heb je dus alle vrijheid om je leven te leiden zoals je wilt, alleen is dat dan voor sommige aanstellers niet genoeg, die moeten ook zo nodig een schouderklopje van iedereen voor het feit dat ze zich seksueel uitleven. Welnu, niet iedereen keurt dat goed, ze erkennen dat jouw die beslissing toekomt, maar ze vinden dat je zelf een andere beslissing zou moeten nemen.
Deze homo's keuren op hun beurt niet alleen deze beslissing van de kerk af, ze vinden ook dat die beslissing de kerk niet toekomt, maar hen toekomt. Dat is niet verdraagzaam.
[..]
Daar gaat het altijd om, het mogen hebben van een mening waar de ander het mee eens is, is nooit het probleem. Zij proberen de keuze van de kerk te veranderen, en zijn daarmee onverdraagzaam. Ze verdragen die andere opvatting niet, maar ondernemen er actie tegen. Dan zijn de rollen dus omgedraaid, de homo's als ondedrukken en de kerk die gewoon zichzelf te zijn, daar zou ik me voor schamen.
Je moet ze sowieso leren verdragen natuurlijk, hoewel leren, dat had je al geleerd moeten hebben. Je mag ze van mij proberen op andere gedachten te brengen, ik vind dat onzinnig, maar ga gerust de dialoog aan. Dialoog impliceert ook dat je er niet uitkomt, en dat je dus zal door moeten gaan met verdragen. Als je gaat demonstreren dat het op moet houden dan ben je wel onverdraagzaam. Net zoals de kerk weer onverdraagzaam zou zijn als die voor de deur van het COC of de Cockring ging lopen roepen dat het daarbinnen moet veranderen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:14 schreef Unbreakable72 het volgende:
Dus opvattingen die jou als persoon uitsluiten moet jij maar leren verdragen, want als jij probeert om die persoon op andere gedachten te brengen dan uit jij onverdraagzaamheid? Sorry, maar dat is tocyh wel heel erg krom.
Doe dat dan, en ga niet zeuren om goedkeuring van je levensstijl door die kerk. Dat is niet alleen zielig, het houdt ook in dat iedereen jouw mening moet overnemen. Als je geaccepteerd wil worden door de kerk moet je je levensstijl aanpassen, dus niet meer je seksueel genot achterna lopen, maar gods bedoeling met seksualiteit respecteren, volgens die kerk, wat die dan ook precies mag zijn. Tot die tijd ben je altijd welkom, maar niet overal ook tot de eucharistieviering waarmee je er blijk van geeft een en ander te onderschrijven. Als je je seksueel plezier niet wilt laten ontnemen dan geef ik je groot gelijk. Maar ga dan ook niet naar die kerk.quote:Ik vind het een goede zaak dat achterhaalde -domme- meningen (want religie is niet meer dan dat) gebaseerd op folklore waarbij mensen uit worden gesloten gewoon bestreden worden.
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom iemand die homoseksueel is perse bij de kerk wil horen. Het is juist in het belang van groepen zoals homoseksuelen dat de invloed van de kerk gemarginaliseerd wordt.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet ze sowieso leren verdragen natuurlijk, hoewel leren, dat had je al geleerd moeten hebben. Je mag ze van mij proberen op andere gedachten te brengen, ik vind dat onzinnig, maar ga gerust de dialoog aan. Dialoog impliceert ook dat je er niet uitkomt, en dat je dus zal door moeten gaan met verdragen. Als je gaat demonstreren dat het op moet houden dan ben je wel onverdraagzaam. Net zoals de kerk weer onverdraagzaam zou zijn als die voor de deur van het COC of de Cockring ging lopen roepen dat het daarbinnen moet veranderen.
[..]
Doe dat dan, en ga niet zeuren om goedkeuring van je levensstijl door die kerk. Dat is niet alleen zielig, het houdt ook in dat iedereen jouw mening moet overnemen. Als je geaccepteerd wil worden door de kerk moet je je levensstijl aanpassen, dus niet meer je seksueel genot achterna lopen, maar gods bedoeling met seksualiteit respecteren, volgens die kerk, wat die dan ook precies mag zijn. Tot die tijd ben je altijd welkom, maar niet overal ook tot de eucharistieviering waarmee je er blijk van geeft een en ander te onderschrijven. Als je je seksueel plezier niet wilt laten ontnemen dan geef ik je groot gelijk. Maar ga dan ook niet naar die kerk.
Kennelijk willen sommigen zo graag aardig gevonden worden dat ze vinden dat iedereen hen aardig móet vinden. Dat de kerk hen eindelijk met rust laat is niet genoeg, nee, ze moeten ook nog eens een warme knuffel en een veer in de reet voor hun seksuele losbandigheid.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:53 schreef Unbreakable72 het volgende:
[..]
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom iemand die homoseksueel is perse bij de kerk wil horen. Het is juist in het belang van groepen zoals homoseksuelen dat de invloed van de kerk gemarginaliseerd wordt.
Ageer dan tegen die kerk. Maar dat doen ze niet, ze demonstreren niet met 'blijf weg want de kerk denkt zus en zo over ons', ze proberen die kerk te veranderen naar hun wensen. Ze proberen hem binnen het politieke correcte keurslijf te krijgen.quote:Echter, helaas is het zo dat de kerk als instituut nog steeds groot is, en ik vind het daarom ook zeker niet verkeerd dat men hiertegen ageert, want door haar omvang heeft de kerk nog wel veel invloed.
Tegen Wilders ja, niet voor het veranderen van de PVV in een moslimpartij. Bovendien is Wilders iemand die wil gaan vertellen wat er voor ons allemaal gaat gebeuren.quote:Er wordt ook tegen Wilders geprotesteerd, is dat ook afkeurenswaardig?
Ik vind het zielige aanstellers en bovendien onverdraagzame meningopdringers.quote:Sowiezo is het meestal onzinnig om met gelovigen te discussieëren, dus is een vreedzame demonstratie een prima alternatief.
Amenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kennelijk willen sommigen zo graag aardig gevonden worden dat ze vinden dat iedereen hen aardig móet vinden. Dat de kerk hen eindelijk met rust laat is niet genoeg, nee, ze moeten ook nog eens een warme knuffel en een veer in de reet voor hun seksuele losbandigheid.
[..]
Ageer dan tegen die kerk. Maar dat doen ze niet, ze demonstreren niet met 'blijf weg want de kerk denkt zus en zo over ons', ze proberen die kerk te veranderen naar hun wensen. Ze proberen hem binnen het politieke correcte keurslijf te krijgen.
En dat is inderdaad net zoiets dat als je niet kunt voetballen dan maar gaan handballen op het voetbalveld omdat je vindt dat handballers er ook bijhoren.
[..]
Tegen Wilders ja, niet voor het veranderen van de PVV in een moslimpartij. Bovendien is Wilders iemand die wil gaan vertellen wat er voor ons allemaal gaat gebeuren.
Ik ga toch ook niet naar de bond van geheelonthouders om te eisen dat ik een veer in de reet krijg voor het feit dat ik al mijn vrienden onder de bar drink? Dat mag ik toch? Zo ben ik nou eenmaal, het is toch een vrij land? Kom op met je respect dan! Hier met die blauwe knoop van verdienste. Als anderen die knoop krijgen heb ik er ook recht op.
[..]
Ik vind het zielige aanstellers en bovendien onverdraagzame meningopdringers.
Nee, sterker nog het is algemeen bekend dat het COC met de PVV heult.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ben je wel wakker? Het gaat hier om een protest van homoseksuelen, niet van linkse politici en media en al helemaal niet van wat je eerder noemde 'de linkse kerk'.
Of denk je dat alle homoseksuelen links zijn.
Wil je nu beweren dat het niet afwijkt van de meerderheid?!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:18 schreef zoalshetis het volgende:
het is toch raar dat heel wat miljard mensen op deze aardkloot überhaupt denken het recht te mogen hebben om homofilie te beoordelen als afwijkend?
Dus je mag naar jouw idee niet oproepen tot hervormingen want dan ben je "onverdraagzaam", maar oproepen tot een cordon sanitair mag wel want dat is niet "onverdraagzaam"? Staat genoteerdquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kennelijk willen sommigen zo graag aardig gevonden worden dat ze vinden dat iedereen hen aardig móet vinden. Dat de kerk hen eindelijk met rust laat is niet genoeg, nee, ze moeten ook nog eens een warme knuffel en een veer in de reet voor hun seksuele losbandigheid.
[..]
Ageer dan tegen die kerk. Maar dat doen ze niet, ze demonstreren niet met 'blijf weg want de kerk denkt zus en zo over ons', ze proberen die kerk te veranderen naar hun wensen. Ze proberen hem binnen het politieke correcte keurslijf te krijgen.
En dat is inderdaad net zoiets dat als je niet kunt voetballen dan maar gaan handballen op het voetbalveld omdat je vindt dat handballers er ook bijhoren.
[..]
Tegen Wilders ja, niet voor het veranderen van de PVV in een moslimpartij. Bovendien is Wilders iemand die wil gaan vertellen wat er voor ons allemaal gaat gebeuren.
Ik ga toch ook niet naar de bond van geheelonthouders om te eisen dat ik een veer in de reet krijg voor het feit dat ik al mijn vrienden onder de bar drink? Dat mag ik toch? Zo ben ik nou eenmaal, het is toch een vrij land? Kom op met je respect dan! Hier met die blauwe knoop van verdienste. Als anderen die knoop krijgen heb ik er ook recht op.
[..]
Ik vind het zielige aanstellers en bovendien onverdraagzame meningopdringers.
klopt... ik ben het er ook niet mee eens dat zn mijn afval niet 3x per week komen ophalen... maar dat gaan ze toch niet doen wat ik er ook van zegquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:56 schreef wonderer het volgende:
Je mag toch best laten weten in Nederland dat je het niet eens bent met een bepaalde gang van zaken, om welke reden dan ook?
Zo ingewikkeld is verdraagzaamheid niet. Als je het verschrikkelijk oneens bent met anderen maar je vedraagt dat en laat ze met rust omdat je zelf ook met rust gelaten wil worden door mensen die het met jou totaal niet eens zijn, dan ben je verdraagzaam. Als je vindt dat een ander maar van mening moet veranderen omdat je die mening niet verdragen kunt dan ben je onverdraagzaam.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:04 schreef Unbreakable72 het volgende:
[..]
Dus je mag naar jouw idee niet oproepen tot hervormingen want dan ben je "onverdraagzaam", maar oproepen tot een cordon sanitair mag wel want dat is niet "onverdraagzaam"? Staat genoteerd.
Dat zij zo week zijn om per se een schouderklopje van ook de kerk te willen, of niet zonder de leuke dingetjes van de kerk kunnen, daar moet je die kerk niet mee lastit vallen.quote:Maar ik ben het met je eens dat men eigenlijk zou moeten waarschuwen voor de kerk zelf.
Je geaardheid brengt niet met zich mee dat je aan homoseks zou moeten doen. Het is de combinatie van geaardheid en het najagen van seksueel genot die dat met zich meebrengt. Losbandig is misschien niet helemaal het juiste woord, maar de genotzoekerij als waarde deelt de kerk niet en heeft die ook nimmer gedeeld.quote:En stel je homoseksualiteit nu serieus gelijk met seksuele losbandigheid? Dat kan je niet menen.
Ik denk dat daar het probleem ligt. Dan splits je je af van de gemeente en heb je iets van drie leden die openlijk voor hun geaardheid durven uit te komen. Het is handiger van binnen uit hervormingen na te streven waarbij de bestaande structuren tot in het vaticaan in stand blijven. De geloofsbeleving is immers hetzelfde.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:04 schreef TimeJumper het volgende:
[...]
Dat je daar als homosexueel bij wil horen??? Snap ik werkelijk niet.
Ik zou zeggen richt je eigen stroming op, Er zijn al zoveel kerkelijke stromingen, die kan er ook nog bij.
En je bent verzekerd van aanhangers.
Ik denk dat dat een grotere impact heeft als statement, dan daar bedelend bij de huidige kerk te staan om een hostie.
Voor het zelfde geldt dat je (hetero) geaardheid niet met zich meebrengt dat je aan heteroseks zou moeten doen. "Genotzoekerij"....... alsof dat het enige is, wat dacht je van liefde, verliefdheid, intimiteit, houden van en dat soort gevoelens. Je doet net alsof het alleen en alleen maar om de seks gaat.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:Je geaardheid brengt niet met zich mee dat je aan homoseks zou moeten doen. Het is de combinatie van geaardheid en het najagen van seksueel genot die dat met zich meebrengt. Losbandig is misschien niet helemaal het juiste woord, maar de genotzoekerij als waarde deelt de kerk niet en heeft die ook nimmer gedeeld.
Juist!quote:Op zondag 7 maart 2010 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
... de genotzoekerij als waarde deelt de kerk niet en heeft die ook nimmer gedeeld.
Dat kan allemaal, als je lust en seks achterwege laat.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:11 schreef barthol het volgende:
[..]
Voor het zelfde geldt dat je (hetero) geaardheid niet met zich meebrengt dat je aan heteroseks zou moeten doen. "Genotzoekerij"....... alsof dat het enige is, wat dacht je van liefde, verliefdheid, intimiteit, houden van en dat soort gevoelens. Je doet net alsof het alleen en alleen maar om de seks gaat.
Dat klopt, als ik me niet vergis is het standpunt van de kerk terzake dan ook dat heteroseks alleen kan plaatsvinden binnen de context van het huwelijk en het natuurlijke vruchtbaarheidsverloop, waarbij die context voortplanting inhoudt.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:11 schreef barthol het volgende:
[..]
Voor het zelfde geldt dat je (hetero) geaardheid niet met zich meebrengt dat je aan heteroseks zou moeten doen.
Nee, maar dat kan zonder die seks. Als homo betekent het voortplantingsgerichte huwelijk natuurlijk dat je er geen plezier aan beleeft, terwijl je met een homoseksuele relatie kiest voor je eigen plezier. De kerk vindt dat plezier helemaal niet waardevol en heeft dat ook nooit gevonden, ook niet bij seks zonder huwelijk, en gaat dan ook die keuze niet bejubelen door middel van een droog stukje brood.quote:"Genotzoekerij"....... alsof dat het enige is, wat dacht je van liefde, verliefdheid, intimiteit, houden van en dat soort gevoelens. Je doet net alsof het alleen en alleen maar om de seks gaat.
Tja, Misschien moet de kerk maar Kunstmatige Inseminatie propageren, voor voortplanting heb je tegenwoordig helemaal geen seks meer voor nodig. Ook liefde niet, Net zoals bij het stamboek vee.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt, als ik me niet vergis is het standpunt van de kerk terzake dan ook dat heteroseks alleen kan plaatsvinden binnen de context van het huwelijk en het natuurlijke vruchtbaarheidsverloop, waarbij die context voortplanting inhoudt.
[..]
Nee, maar dat kan zonder die seks. Als homo betekent het voortplantingsgerichte huwelijk natuurlijk dat je er geen plezier aan beleeft, terwijl je met een homoseksuele relatie kiest voor je eigen plezier. De kerk vindt dat plezier helemaal niet waardevol en heeft dat ook nooit gevonden, ook niet bij seks zonder huwelijk, en gaat dan ook die keuze niet bejubelen door middel van een droog stukje brood.
Dat snap ik, ik deel alleen de conclusie niet dat dan dus die storing zou moeten worden weggenomen. Het stoort je en jij moet dat verdragen, want anderen moeten ook verdragen dat jouw gedrag hen stoort. Verdraagzaamheid dus, het alternatief is slechts het opleggen van je eigen mening aan anderen.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:07 schreef barthol het volgende:
Persoonlijk heb ik niet veel met de kerk, zit ook niet op hosties te wachten. Maar wat me wel heel erg stoort is de mannier waarop homoseksualiteit wordt neergezet.
Dat moet je de ouders verwijten. Of ze moeten dat zelf hun ouders verwijten. Of iemand bevrijdt zichzelf en daardoor pakt het allemaal juist weer beter voor hem uit.quote:Dat zaait homofobie, en het geeft ontzettend veel onnodig leed bij homoseksele kinderen voor hun comming-out als zij in een streng gelovige omgeving zijn opgegroeid. Maakt dat zij in dat stadium niet meer open kunnen zijn over hun gevoelens tegenover hun naasten.
Zoals jij redeneert zou er nooit enige verandering of progressie kunnen plaatsvinden.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik deel alleen de conclusie niet dat dan dus die storing zou moeten worden weggenomen. Het stoort je en jij moet dat verdragen, want anderen moeten ook verdragen dat jouw gedrag hen stoort. Verdraagzaamheid dus, het alternatief is slechts het opleggen van je eigen mening aan anderen.
Nou ja, dat weet je niet. Want de eerdere acties hebben wel degelijk iets opgeleverd.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
klopt... ik ben het er ook niet mee eens dat zn mijn afval niet 3x per week komen ophalen... maar dat gaan ze toch niet doen wat ik er ook van zeg
Ten eerste heeft er heel veel progressie plaatsgevonden. Homo's kunnen namelijk hun leven leiden zoals ze willen. Dat komt volgens mij omdat mensen zelf mogen bepalen wat goed en fout is.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:34 schreef Disana het volgende:
Zoals jij redeneert zou er nooit enige verandering of progressie kunnen plaatsvinden.
Okee... Maar ben je het dan niet met me eens dat de katholieke kerk flink wat progressie kan gebruiken, en dan denk ik niet alleen aan homoseksuelen maar ook aan vrouwen en het celibaat (gisteren in Rondom Tien).quote:Op zondag 7 maart 2010 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ten eerste heeft er heel veel progressie plaatsgevonden. Homo's kunnen namelijk hun leven leiden zoals ze willen. Dat komt volgens mij omdat mensen zelf mogen bepalen wat goed en fout is.
Ten tweede lijkt het me achteruitgang wanneer een andere minderheid ineens niet meer zelf mag bepalen wat ze goed en fout vinden, en zeker geen progressie.
Ten derde lijkt me verdere ontkerkelijking wel progressie.
Ten vierde zie ik niet wat de progressie is als een paar homo's de veer in de reet krijgen waar ze zo om bedelen. Misschien leuk voor een paar labiele figuren die per se door iedereen leuk gevonden moeten worden, maar progressie lijkt me het verkeerde woord.
O ik snap wel je pleidooi voor verdraagzaamheid, Ben zelf ook behoorlijk verdraagzaam, "te" verdraagzaam af en toe. En voor mij zit er gevoelsmatig geen verschil tussen een Christelijke kerken, de Islam of andere reguliere godsdienst of een of andere gekke sekte. Je kan ook politieke of maatschappelijke groepen hebben met rare ideeën of rascistische praat of stemmingmakerij tegen andere groepen. Maar waar ligt de grens van tolerantie als er door zo'n groep dingen worden uitgeroepen die in strijd zijn met normen en waarden die hier in Nederland gelden?quote:Op zondag 7 maart 2010 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik deel alleen de conclusie niet dat dan dus die storing zou moeten worden weggenomen. Het stoort je en jij moet dat verdragen, want anderen moeten ook verdragen dat jouw gedrag hen stoort. Verdraagzaamheid dus, het alternatief is slechts het opleggen van je eigen mening aan anderen.
[..]
Dat moet je de ouders verwijten. Of ze moeten dat zelf hun ouders verwijten. Of iemand bevrijdt zichzelf en daardoor pakt het allemaal juist weer beter voor hem uit.
Juist omdat niemand zijn eigen ideeen opdringt bij uitsluiting van anderen heeft zo'n kind in dit land toegang tot andere opvattingen en kan op een zekere leeftijd zijn eigen keuzes maken. Een ongelukkige puberteit lijkt me geen rechtvaardiging voor onderdrukking van afwijkende opvattingen.
Nee. Het gaat uitstekend met de katholieke kerk. Ze groeien als kool, vooral dankij katholiek opgevoede jongetjes die katholiek opgevoede meisjes zwanger maken, en dat nog 7 keer.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Okee... Maar ben je het dan niet met me eens dat de katholieke kerk flink wat progressie kan gebruiken, en dan denk ik niet alleen aan homoseksuelen maar ook aan vrouwen en het celibaat (gisteren in Rondom Tien).
Bij "normen en waarden die hier in Nederland gelden" gaan bij mij alle alarmbellen af. Dat ademt het idee dat we allemaal op dezelfde manier moeten denken, en dus ook dat er iemand bepaalt hoe we allemaal moeten denken. Dank je de koekoek. Niet de kerk bepaalt dat, niet de staat bepaalt dat, niet een politiek correcte elite en ook de meerderheid bepaalt dat niet.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:56 schreef barthol het volgende:
O ik snap wel je pleidooi voor verdraagzaamheid, Ben zelf ook behoorlijk verdraagzaam, "te" verdraagzaam af en toe. En voor mij zit er gevoelsmatig geen verschil tussen een Christelijke kerken, de Islam of andere reguliere godsdienst of een of andere gekke sekte. Je kan ook politieke of maatschappelijke groepen hebben met rare ideeën of rascistische praat of stemmingmakerij tegen andere groepen. Maar waar ligt de grens van tolerantie als er door zo'n groep dingen worden uitgeroepen die in strijd zijn met normen en waarden die hier in Nederland gelden?
Het gaat niet om het welzijn van 'de kerk', maar om het welzijn van degenen die haar aanhangen en degenen die daarvan afhankelijk zijn (kinderen, ontwikkelingshulp). Daar valt veel op af te dingen.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Het gaat uitstekend met de katholieke kerk. Ze groeien als kool, vooral dankij katholiek opgevoede jongetjes die katholiek opgevoede meisjes zwanger maken, en dat nog 7 keer.
In Nederland natuurlijk niet, maar hier is het een kwestie van poot aan de grond houden, een soort bruggenhoofd, en wachten tot de zich toch al kerende trend van zedenverwildering het ware geloof weer doet groeien. Die progressieve katholieken hier, die zich vooral onderscheiden doordat dat ze zelf de deeltijdtheoloog willen uithangen en alleen de leuke dingen van het geloof omarmen, zijn een verschijnsel van ontkerkelijking, niet van het katholicisme. Dat is niet of nauwelijks veranderd, Nederland is veranderd, en de Nederlanders die zich katholiek noemen zijn veranderd.
Dat heb je dan gemeen met de katholieke kerk en andere onderdrukkers van de laatste 20 eeuwen.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:24 schreef Unbreakable72 het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat je altijd verdraagzaam zou moeten zijn. Sommige zaken zijn te ernstig/stupide om dat te verdienen imho.
quote:Op zondag 7 maart 2010 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat heb je dan gemeen met de katholieke kerk en andere onderdrukkers van de laatste 20 eeuwen.
De kerk heeft dus ideeen over dat welzijn, hier maar ook in het hiernamaals, en dat duurt aanzienlijk langer. Jij denkt dat het welzijn van de kinderen niet gediend is met die kerk, die kerk denkt van wel. Ik denk ook van niet, maar ik moet toegeven dat de kerk ook weer niet zo'n heel slecht verhaal heeft. Doet er ook eigenlijk niet toe, de claim dat je het enige juiste verhaal hebt waarvoor alle anderen moeten wijken komt niemand toe.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat niet om het welzijn van 'de kerk', maar om het welzijn van degenen die haar aanhangen en degenen die daarvan afhankelijk zijn (kinderen, ontwikkelingshulp). Daar valt veel op af te dingen.
Dat vraag ik me sowieso al af, maar als homo's hun voormalig onderdrukker gaan imiteren dan zie ik die progressie niet. Dat is gewoon van rol verwisselen, geen progressie.quote:De natuurlijke staat der dingen is progressie, veelal met protest en bewustmaking.
Je hebt een archaisch instituut met archaische ideeen over een opperwezen en dan ga je daarin mee, maar niet wat betreft de kern? Dat komt behoorlijk van de pot gerukt voor. Maar dat geeft op zich niet, je kaart maar lekker aan wat je niet laten kunt, het idee dat ze moeten veranderen. Dat je stappen mag ondernemen omdat tegen hun wil voor elkaar te krijgen, dat vind ik gevaarlijk.quote:Niemand gelooft nog in Zeus. In dat kader zie ik de homoseksuelen die momenteel de archaïsche ideeën over zonde aankaarten.
Nou haal je meteen het meest extreme voorbeeld erbij, de inquisitie, de shoah hoort hier sowieso niet in thuis. Maar de kerk heeft natuurlijk in de 20e eeuw heel actief heel veel afwijkende ideeen onderdrukt, met pressie, met controle over boekaanbod etc. 60 jaar geleden kon je nog opgroeien zonder zelfs maar kennis te nemen van het fenomeen homoseksualiteit. Mensen die het idee van zondigheid van lust willen onderdrukken doen in wezen hetzelfde. Onderdrukken, die boodschap mag niet verkondigd en vooral niet gehoord worden, want de eigen boodschap is waar en daar mag je niet zelf je oordeel over vormen.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:55 schreef Unbreakable72 het volgende:
[..]
sure..
Alsof een vreedzame demonstratie bij de kerk hetzelfde is als de inquisitie of de shoah
Hou toch op man
Nee, mee eens, en je hoeft er ook niet mee aan de haal te gaan, met normen en waarden die hier in Nederland gelden bedoel ik juist wat je hieronder formuleert.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Bij "normen en waarden die hier in Nederland gelden" gaan bij mij alle alarmbellen af. Dat ademt het idee dat we allemaal op dezelfde manier moeten denken, en dus ook dat er iemand bepaalt hoe we allemaal moeten denken. Dank je de koekoek. Niet de kerk bepaalt dat, niet de staat bepaalt dat, niet een politiek correcte elite en ook de meerderheid bepaalt dat niet.
Concreet bedoel ik juist het geval dat er binnen een groep stemming gemaakt wordt, giftige taal gesproken wordt over een andere groep in de samenleving en mensen tegen anderen beïnvloed worden in hun denken.quote:De waarde hier is dat mensen voor zichzelf bepalen wat ze de juiste manier van leven vinden. En daarvoor is de norm dat we de verschillen verdragen en elkaar met rust laten.
Dat klopt inderdaad, maar daar staat dan dus wel andere inzichten tegenover waar men ook kennis van kan nemen. Als iedereen zo denkt omdat dat het keurslijf is waarbinnen gedacht moet worden, dan is dat een excuus. Als het keurslijf er niet is, dan is de persoonlijke verantwoordelijkheid van die persoon. Dat maakt je positie daar tegenover dus sterker.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:27 schreef barthol het volgende:
Concreet bedoel ik juist het geval dat er binnen een groep stemming gemaakt wordt, giftige taal gesproken wordt over een andere groep in de samenleving en mensen tegen anderen beïnvloed worden in hun denken.
Ook heb ik b.v. zelf in de praktijk te maken met een afkeuring, en later toen ik mijn dossier eens ging nalezen, merkte ik dat daar veel onzin in stond die waarschijnlijk veel met mijn seksuele geaardheid had te maken en met ideeen daarover die de christelijke auteur G.J.M. van den Aardweg daarover had. Het is slechts een voorbeeld. Word ik op zo'n manier wel met rust gelaten. Het heeft toch wel invloed gehad als het op indirekte wijze zelfs in een dossier kan komen.
Tsja, jij scheerde mij over een kam met alle onderdrukkers van de laatste 20 eeuwen.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou haal je meteen het meest extreme voorbeeld erbij, de inquisitie, de shoah hoort hier sowieso niet in thuis. Maar de kerk heeft natuurlijk in de 20e eeuw heel actief heel veel afwijkende ideeen onderdrukt, met pressie, met controle over boekaanbod etc. 60 jaar geleden kon je nog opgroeien zonder zelfs maar kennis te nemen van het fenomeen homoseksualiteit. Mensen die het idee van zondigheid van lust willen onderdrukken doen in wezen hetzelfde. Onderdrukken, die boodschap mag niet verkondigd en vooral niet gehoord worden, want de eigen boodschap is waar en daar mag je niet zelf je oordeel over vormen.
Waar haal je dat vandaan?! Als je wat meer kennis van zaken zou hebben zou je weten dat seks enkel als middel tot voortplanting een zonde is!quote:Op zondag 7 maart 2010 15:45 schreef Marouska het volgende:
... de identiteit van die gemeenschap (ontleent aan de binnen deze groep gedeelde gedachte dat seks enkel als middel tot voortplanting dient) teniet te doen?
Onderdrukken is onderdrukken, het ene middel is zwaarder dan het andere, dat wel.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:54 schreef Unbreakable72 het volgende:
Tsja, jij scheerde mij over een kam met alle onderdrukkers van de laatste 20 eeuwen.
Ageer vooral tegen de kerk. Maar dat is wat anders dan die in een politiek correct meerderheidsstandpunt proberen te dringen.quote:Maar goed, wat ik bedoelde was dat het helemaal niet erg is dat er geageert wordt tegen sommige denkbeelden in de hoop dat deze marginaliseren/verdwijnen omdat ze abject/stupide/discriminerend/whatever zijn. Dat is een manier van niet-verdragen waar niets mis mee is.
Oh? Is dat een zonde? Ik snap het dan inderdaad niet. Ik begreep dat het Christendom seks 'geïnstitutionaliseerd' heeft tot de daad tussen man en vrouw alleen, binnen het huwelijk, met nageslacht tot gevolg? Daarom wordt geboortebeperking toch afgekeurd? En onanisme? Of seks tussen mannen, wat dus niet productief is? Correct me if I'm wrong, maar zo wordt het mij (zeer kort door de bocht) altijd uitgelegd?quote:Op zondag 7 maart 2010 19:04 schreef Deliah het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan?! Als je wat meer kennis van zaken zou hebben zou je weten dat seks enkel als middel tot voortplanting een zonde is!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |