De Karel de Grote-prijs.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:00 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
uuhhh what?
tot hier kon ik je volgen maar wtf bedoel je met
zijn naam geeft aan de prijs ter ere van Europa. Kan ook.
Je hebt een punt dat Wilders deelt met de islam (eeuwig wijzen naar De Ander), maar ik weet even niet op wie je doelt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:59 schreef Monidique het volgende:
Terwijl Geert Wilders naar Die Andere cultuur wijst en een gemiddelde middeleeuwse heerser veroordeelt, zou je ook kunnen voorstellen dat hij naar Onze Cultuur kijkt, waar een religieuze zeloot, die duizenden slachtoffers meer op zijn naam heeft dan Mohammed, zijn naam geeft aan de prijs ter ere van Europa. Kan ook.
nee dat zijn er veel, masaal zou zijn geweest als ze allemaal bij 1 bombardement zijn omgekomen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Massaal maar minder massaal blijft massaal. Tienduizenden slachtoffers zijn er gevallen in Irak, door bombardementen alleen. Dat is massaal. Wilders steunt deze aanvallen, en eventuele op Iran.
Ik bedoel dat kindbruiden vaker voorkwam in die tijd. Dat het er nu een leeftijdslabel aangeplakt is. Heel vroeger was dat niet zo. En volgens mij was het 12 jaar dat ze in het huwelijk trad?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bullcrap, het betreft hier sowieso geen pedofilie. Mohammed viel nou niet echt op kleine meisjes, is het nou zo moeilijk voor mensen om te snappen wat pedofilie is of is het gewoon een makkelijk geplakt labeltje?
[..]
Lees je anders even in.
Ze zouden hem mogelijk wel ongelijk geven, in zijn actie, maar er wel enigszins begrip voor kunnen opbrengen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:02 schreef Dagonet het volgende:
Als je lang genoeg in de media continue een complete bevolkingsgroep kleineert, in de hoek zet, beschimpt en afzeikt dan kan je op een gegeven moment op z'n minst een ros voor je bek verwachten en niemand die daar vreemd op mag van kijken.
Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid voor de gevolgen van je acties. Als ik tegen een beer van een vent van 2 bij 2 tegen z'n schenen ga schoppen of roepen dat hij te dom is om te poepen zonder gebruiksaanwijzing en dat een paar jaar volhou dan krijg ik een dreun en niemand die hem ongelijk zou geven.
Zlefde verhaal hier.
Ja, dat zijn massale bombardementen. En helderder kan ik het niet maken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:03 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
nee dat zijn er veel, masaal zou zijn geweest als ze allemaal bij 1 bombardement zijn omgekomen.
10 kerkhoven samen zijn nog geen massa graf.
maar in 1 massa graf kan genoeg liggen voor 10 kerkhoven
Jij doet net alsof Wilders de oorzaak is, hij is alleen het gevolg.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:02 schreef Dagonet het volgende:
Als je lang genoeg in de media continue een complete bevolkingsgroep kleineert, in de hoek zet, beschimpt en afzeikt dan kan je op een gegeven moment op z'n minst een ros voor je bek verwachten en niemand die daar vreemd op mag van kijken.
Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid voor de gevolgen van je acties. Als ik tegen een beer van een vent van 2 bij 2 tegen z'n schenen ga schoppen of roepen dat hij te dom is om te poepen zonder gebruiksaanwijzing en dat een paar jaar volhou dan krijg ik een dreun en niemand die hem ongelijk zou geven.
Zlefde verhaal hier.
Het onderscheid tussen kritiek op een ideologie, religie, verzaneling standpunten, boek, etc. en kritiek op een PERSOON vergt blijkbaar teveel finesse voor jou.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:02 schreef Dagonet het volgende:
Zlefde verhaal hier.
Het moet vast goed voelen om elke keer een denigrerende toon in je posts te kunnen slaan zonder je daarvoor te schamen...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welke Hitler-vergelijking? Hitler is één voorbeeld, ja. Maar als je had leren lezen op school had je gezien dat ik het woord 'vaker' gebruikte. Hitler is maar één keer gebeurd, hoor.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Jij doet net alsof Wilders de oorzaak is, hij is alleen het gevolg.
Zou het? Ik denk eerder dat het nog niet eens in hun hoofd opkomt, dat hun God volgens huidige maatstaven een pedofiel isquote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En het mooie is dat niemand je voor die uitspraak gaat veroordelen, laat staan dat ze je iets willen aandoen.
Men moet ook weer eens zeuren over nazi-vergelijkingen. Hoe typerend.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:04 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het moet vast goed voelen om elke keer een denigrerende toon in je posts te kunnen slaan zonder je daarvoor te schamen...
Het doet echter geen afbreuk aan mijn opmerking. Men moet weer eens de Hitler-vergelijking toepassen. Hoe typerend.
Ik zag in zijn post geen naam staan, jij leest er Hitler in. Ik zat meer aan een Kim Jong Il, Stalin, Mao of zelfs een Bush te denken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:04 schreef Amos_ het volgende:
Het doet echter geen afbreuk aan mijn opmerking. Men moet weer eens de Hitler-vergelijking toepassen. Hoe typerend.
Geert Wilders is ongetwijfeld ergens een gevolg van, maar als het gaat om eventuele polarisering, om geweld die hij opwekt, om de haatretoriek gebezigd door hem en de Wilders wannabe's, dan is hij absoluut niet alleen een gevolg, maar ook een duidelijke oorzaak.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Wilders schopt niet alleen tegen de Islam (als religie), maar ook tegen moslims (als mensen). Dat is een groep en niet één individu, en volgens de wet daarom extra(!) strafbaar.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het onderscheid tussen kritiek op een ideologie, religie, verzaneling standpunten, boek, etc. en kritiek op een PERSOON vergt blijkbaar teveel finesse voor jou.
Daar doel ik niet op. Het gaat er meer om dat je dat gerust over Jozef en Maria kan zeggen zonder dat hele stammen protest houden inclusief vernielingen en aanslagenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Zou het? Ik denk eerder dat het nog niet eens in hun hoofd opkomt, dat hun God volgens huidige maatstaven een pedofiel is
Reve, Hermans, Koot en Bie en al die andere progressieve Nederlanders hebben met succes het gristendom voor van alles uitgemaakt en daarmee hun rol in de samenleving teruggebracht naar waar die hoort (al is een regeringsdeelname van de fluwelen homomeppers van de CU -met instemming en medewerking van een OOIT progressieve PvdA- een klap in het gezicht en een sprong terug in de tijd).quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Zou het? Ik denk eerder dat het nog niet eens in hun hoofd opkomt, dat hun God volgens huidige maatstaven een pedofiel is
De problemen waren er al lang voordat iemand van Wilders had gehoord, niemand durfde alleen wat te zeggen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geert Wilders is ongetwijfeld ergens een gevolg van, maar als het gaat om eventuele polarisering, om geweld die hij opwekt, om de haatretoriek gebezigd door hem en de Wilders wannabe's, dan is hij absoluut niet alleen een gevolg, maar ook een duidelijke oorzaak.
Wilders wel, wou je zeggen? Vertel eens, wanneer is de volgende ledenvergadering van de PVV?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:06 schreef Amos_ het volgende:
Kim Jong Il. Stalin en Mao waren niet bepaald democratische leiders.![]()
Fail.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat zijn massale bombardementen. En helderder kan ik het niet maken.
De Problemen? Er waren genoeg mensen die over woningnood praatten!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
De problemen waren er al lang voordat iemand van Wilders had gehoord, niemand durfde alleen wat te zeggen.
Owkee...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:09 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Fail.
Dit is een masaal bombardement
dit niet
maakt als je eronder staat weinig uit.
maar je probeerd nu net als geert, een niet bestaand beeld uit te dragen.
en dat is fout.
Jij snapt blijkbaar niet dat religie voor een heleboel mensen een wezenlijk onderdeel van hun persoonlijkheid uitmaakt. Het is niet een hobby maar een dagelijks onderdeel van hun hele leefwijze.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het onderscheid tussen kritiek op een ideologie, religie, verzaneling standpunten, boek, etc. en kritiek op een PERSOON vergt blijkbaar teveel finesse voor jou.
Dat is ZIJN makke inderdaad. Hoop niet dat Amos_, ik en anderen daarop afgerekend worden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Wilders schopt niet alleen tegen de Islam (als religie), maar ook tegen moslims (als mensen). Dat is een groep en niet één individu, en volgens de wet daarom extra(!) strafbaar.
Nou kun je erover twijfelen of dat wel terecht is, maar naar mijn mening is kritiek op een groep mensen niet per definitie minder erg dan kritiek op één individu.
Als men niet op Wilders stemt, komt hij niet aan de macht.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wilders wel, wou je zeggen? Vertel eens, wanneer is de volgende ledenvergadering van de PVV?
Bron Was dus voor de Islam al zoquote:Huwelijk
Kinderen trouwden meestal als ze rond de twaalf jaar waren. De ouders arrangeerden dit huwelijk en daar werden noch de jongen noch het meisje bij geraadpleegd. Officieel was het al vanaf 614 verboden om een vrouw uit te huwelijken tegen haar wil, maar in de praktijk werd er gewoon van haar verwacht dat ze instemde, evenals van de man.
En over werkloosheid. Met name in de jaren 80 onder Lubbers.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Problemen? Er waren genoeg mensen die over woningnood praatten!
Een premier een mafkees noemen en iemand uit de islam een pedofiel noemen voegt niets toe aan het debat. Puur onder het mom van kijken hoe ver ik kan gaan dus.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:56 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waarom gaat dit ver dan? Is dit erger dan zeggen dat alle homo's dood moeten? Dat een Hirsi Ali hersenkanker moet krijgen??
Ik mag gelovigen idioot noemen ja. En ik hoef dat ook niet te snappen dat religie belangrijk is. Voor anderen is Ajax belangrijk. Voor mij is de Westerse progressieve, liberale, hedonistische levensstijl van groot belang.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jij snapt blijkbaar niet dat religie voor een heleboel mensen een wezenlijk onderdeel van hun persoonlijkheid uitmaakt. Het is niet een hobby maar een dagelijks onderdeel van hun hele leefwijze.
Dat jij daar een andere mening over toegedaan bent maakt het niet minder waar.
Maar goed, in Nederland is het voor het mondigste gedeelte van de bevolking een blijk van geestelijk onvermogen als je ergens in gelooft, zo militant wordt er op gereageerd. Het is bijna verboden om nog gelovig te zijn lijkt wel.
Gingen de auteurs die je daar noemt expliciet tegen het Christendom tekeer, opzettelijk andere religies ontziend? Of meer tegen religie in het algemeen, wat dan toevallig op het Christendom neer kwam omdat Nederland traditioneel een christelijk land is?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Reve, Hermans, Koot en Bie en al die andere progressieve Nederlanders hebben met succes het gristendom voor van alles uitgemaakt en daarmee hun rol in de samenleving teruggebracht naar waar die hoort (al is een regeringsdeelname van de fluwelen homomeppers van de CU -met instemming en medewerking van een OOIT progressieve PvdA- een klap in het gezicht en een sprong terug in de tijd).
Nu krijgt de islam es wat vieze woordjes te horen en diezelfde "progressieven" (lees; bange conservatieven die liever bukken voor een homohatende vrouwenmeppende imam) komen in opstand.
Bizar.
Perfect.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:09 schreef Amos_ het volgende:
Weet je, met zulke reacties als die van jou Monidique versterk je alleen maar het huidige beeld.
Nou ja, dan heb ik mijn morele-superioriteits-gevoel toch vrij duidelijk kunnen maken. Een geslaagde missie kunnen we wel stellen. Maar nee, ik hoef niet te weten waarom 10 a 20% van de Nederlandse kiezers op Geert Wilders willen stemmen, dan zou ik namelijk de illusie hebben dat je er wat aan hebt. Je hebt niets aan de mening van dat volk.quote:Men kijkt niet meer WAAROM iemand PVV stemt, maar grijpt enkel en alleen elke kans aan om zich 'beter' te voelen dan een PVV-stemmer
Hm.quote:een soortement gefakede empathie naar een minderheid. Daarbji vergetend dat zij exact hetzelfde doen als wat zij de PVV in hun generalisaties verwijten
Dat is geen antwoord. Dat het inderdaad uitlokkertjes zijn voor een pittige discussie is duidelijk, maar waarom gaat het TE VER?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:10 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Een premier een mafkees noemen en iemand uit de islam een pedofiel noemen voegt niets toe aan het debat. Puur onder het mom van kijken hoe ver ik kan gaan dus.
De exacte quotes heb ik niet bij de hand, maar het ging specifiek over het gristendom.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Gingen de auteurs die je daar noemt expliciet tegen het Christendom tekeer? Of meer tegen religie in het algemeen, wat dan toevallig op hetzelfde neer kwam omdat Nederland traditioneel een christelijk land is?
Het gevolg van een domme groep mensen die op hem stemt ja.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als je doet alsof Wilders het gevolg is van de islamisering, dan vergeet je de belangrijkste tussenschakel: de eigen verantwoordelijkheid van Nederlandse burgers om de problemen op waarde te schatten en daarbij naar échte oplossingen te zoeken, in van plaats van mee te gaan in de neerwaartse spiraal van WIlders.quote:In de daaropvolgende dagen las Grynszpan meer verhalen over de deportatie van de Pools-Duitse Joden in een Jiddische krant. De berichtgeving maakte hem woedend. Op 7 november ging Grynszpan naar de Duitse ambassade te Parijs om te pleiten voor de gedeporteerden, echter zonder succes. Gefrustreerd vuurde hij vijf kogels af op de diplomaat die weigerde hem te helpen. Deze Duitse diplomaat, Ernst vom Rath, overleed twee dagen later.[2] Of Grynspan inderdaad ging pleiten voor de 12 000 gedeporteerden is niet helemaal zeker, andere historici gaan ervan uit dat Grynspan naar de ambassade ging met het voornemen de ambassadeur te vermoorden, deze was echter niet aanwezig waarop Grynspan Vom Rath dodelijk verwondde.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:12 schreef Monidique het volgende:
Maar nee, ik hoef niet te weten waarom 10 a 20% van de Nederlandse kiezers op Geert Wilders willen stemmen, dan zou ik namelijk de illusie hebben dat je er wat aan hebt. Je hebt niets aan de mening van dat volk.
De ervaring leert dat gelovigen over het algemeen net zo geestelijk onvermogen zijn als niet-gelovigen, maar ja, geloven dat een metafysisch superwezen jou gemaakt heeft en je leven controleert is natuurlijk wel een achterlijk idee.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:09 schreef Dagonet het volgende:
Maar goed, in Nederland is het voor het mondigste gedeelte van de bevolking een blijk van geestelijk onvermogen als je ergens in gelooft, zo militant wordt er op gereageerd. Het is bijna verboden om nog gelovig te zijn lijkt wel.
En had hij daarin dan ongelijk? Zie de recente beerputten die open gaan over katholieke gemeenschappen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De exacte quotes heb ik niet bij de hand, maar het ging specifiek over het gristendom.
"Erger" zelfs, in een boek wist Reve op te tekenen dat "katholieken perverse idioten" waren of iets van die strekking. De aanhangers dus, niet de religie op zich.
Nee, hoor. Ik ben niet tegen de democratie, hoe kom je daar bij?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:14 schreef Amos_ het volgende:
[..]
![]()
Dus je bent tegen de democratie? Het is immers de wens van het volk.
Nee, goh, je zal eens open staan voor wat andere mensen beweegt. Mensen met wie je een land en een stad moet delen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:11 schreef El_Matador het volgende:
Ik mag gelovigen idioot noemen ja. En ik hoef dat ook niet te snappen dat religie belangrijk is.
10 tot 20 procent is niet 'het volk'. Dat is 1/10 tot 1/5 van het volk. Dan is er nog altijd 80 tot 9i0 procent van 'het volk' die het niet wil.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:14 schreef Amos_ het volgende:
[..]
![]()
Dus je bent tegen de democratie? Het is immers de wens van het volk.
Ik heb het niet over woningnood. Ik heb het erover dat ik op mn 14e al bij mn tietjes (tieten kon je het nog niet echt noemenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Problemen? Er waren genoeg mensen die over woningnood praatten!
Hoppa, weer het "dom" argument. Heerlijk toch?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Het gevolg van een domme groep mensen die op hem stemt ja.
Oplossingen waren niet te vinden in de politiek van nu en toen. Wilders is ook niet DE oplossing maar wel de opmaat ernaartoe. Zie maar de veranderende standpunten van de huidige partijen.quote:: de eigen verantwoordelijkheid van Nederlandse burgers om de problemen op waarde te schatten en daarbij naar échte oplossingen te zoeken, in van plaats van mee te gaan in de neerwaartse spiraal van WIlders.
Ik zat fout. Het was Hermans:quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De exacte quotes heb ik niet bij de hand, maar het ging specifiek over het gristendom.
"Erger" zelfs, in een boek wist Reve op te tekenen dat "katholieken perverse idioten" waren of iets van die strekking. De aanhangers dus, niet de religie op zich.
In de zee van partijen is het toch echt een meerderheid. Dat van die 80% die niet op Wilders stemmen er nog veel diversiteit is wil jou dus ook niks zeggen?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
10 tot 20 procent is niet 'het volk'. Dat is 1/10 tot 1/5 van het volk. Dan is er nog altijd 80 tot 9i0 procent van 'het volk' die het niet wil.
Oh nee, helemaal niet. Maar daar gaat het hier niet om. Blijkbaar was en is het ok dat Hermans dat zei over katholieken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En had hij daarin dan ongelijk? Zie de recente beerputten die open gaan over katholieke gemeenschappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |