Hij lag een warmhoud bedje. Dus geen echte couveuse. Maar hij ligt nu sinds 2 dagen weer in een wiegje (naja plastic bak). En nee, wij hebben geen webcam. Zou wel mooi geweest zijn. Toen ik zelf nog in het ziekenhuis lag had ik wel een monitor waarop ik hem kon zien.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:23 schreef amaranta het volgende:
Ymme ligt Mart ook in de couveuse of op de afdeling? En hebben jullie dan ook een webcam?
Nope, mijn man is "lid" van het Apostolisch Genootschap. Is (zoals ik het begrepen heb) een aftaking binnen het Christendom, maar houden er behoorlijk hedendaagse overtuigingen op na. Zo kan het dus ook dat ik niet volg, maar we wel ons huwelijk hebben bevestigd zoals dat heet binnen de gemeenschap en Minke nu dus ook gewoon gedoopt kan worden. Ze gaat dan ook op zondag met papa mee naar het gebouw, heeft mama een ochtendje om uit te slapen.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:05 schreef amaranta het volgende:
Lijnloos gefeliciteerd. Is minke katholiek gedoopt? Of zijn jullie bij een andere kerk?
Houd het wel goed in de gaten hoor! Het gaat sneller dan je denkt!quote:Op maandag 8 maart 2010 12:54 schreef Takkembah het volgende:
Thnx maar de ellende is, dat haar poep zo dun is dat ik niet kan onderscheiden of er plas in de luiers zit.... Nou ja, als ze futloos wordt en niet goed eet, ga ik eventjes....
Volgens mij IS dat ook zo! Vrijwel alle nieuwe wagenbakjes zijn echt superklein, ik zat vanmorgen toevallig me ook al af te vragen hoelang mijn manneke daar nog goed in kan liggen. (voorlopig nog wel hoor)quote:Op zondag 7 maart 2010 23:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Hij past er van boven tot onder strak in. Die bakjes zijn te klein!
Ja inderdaadquote:Op maandag 8 maart 2010 13:09 schreef DaviniaHR het volgende:
free, wat onwijs fijn dat er zo snel gehandeld kan worden!
wel heel vervelend dat hij wrs reflux heeft, maar je hebt tenminste niet het gezeik van 'hij groeit toch?' en andere dingendie ik hier wel heb gelezen hoeveel moeite het kostte om medicijnen te krijgen.
nu hopen dat het helpt!
quote:Op maandag 8 maart 2010 13:39 schreef freecell het volgende:
Ow en ik noem beide kinderen regelmatig verkeerd om.
Gisteren zei ik ineens Floriander
Haha dat vind ik zo grappig want ik zeg dus heel vaak Riander. Samenvoeging vanquote:Op maandag 8 maart 2010 13:39 schreef freecell het volgende:
Ow en ik noem beide kinderen regelmatig verkeerd om.
Gisteren zei ik ineens Floriander
Welkom Drbrikquote:Op maandag 8 maart 2010 15:12 schreef drbrik het volgende:
Voel me wel in de minderheid als een pappa zijnde hier. Ik mag toch wel gewoon meetypen hiero of niet dan?
PS vanaf 21 januari ook een ouder.... ilvy heet onze dochter en wat een klein prinsesje is het toch. Ze was maar 48 centimetertjes en 2800 gram. Maar wel mooi afgewerkt![]()
Nu af en toe maar eens hier meelezen of wij ook nog leuke verrassingen kunnen verwachten.
Want tot nu toe loopt alles op rolletjes.
Vind het ook wel erg snel van het KDV om op te moeten halen. Bij die van ons hoeft dat sowieso niet bij diarree. Ook niet bij koorts trouwens. Pas als de kindjes zich echt zichtbaar heel rot voelen moeten we ophalen.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:54 schreef mefke79 het volgende:
Takkembah, moet je daarvoor echt Alexa ophalen van het kdv? Ik geloof dat ze dat hier pas doen met koorts.
Maar wat Icantrix zegt, zolang ze niet uitdrogen en dus goed blijven plassen enzo is het vervelend maar niet erg. EN dat moet dan geen weken duren. Xenia, na hoeveel tijd ging jij toen naar de huisarts?
was maar 4 daagjes te vroeg hoor.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Welkom Drbrik![]()
En was je dochter voldragen?
Mijn dochter was 4 weken te vroeg geboren en woog ook 2785 gram....![]()
en mooi prinsesje> dat vraagt natuurlijk om bewijs![]()
Gaaf! Ik vind het maar stom dat Rienk zo klein is. Met 2 grote ouders zou je toch anders verwachtenquote:Op maandag 8 maart 2010 15:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
mooooie meid hoor Dr...En Ilvy is ook een leuke naam..
Klinkt wel een beetje als mijn kleintje (Evie).
en aaaaah arme Alexa; is ze nu weer lekker tot rust gekomen bij mama thuis???
en jeuj Rienk doet het ook goed!! hoop dat hij geen last krijgt van zijn prikjes Vlindur![]()
(en Rienk is nu dus ongeveer net zo groot als Evie; die was een week geleden ook 59 cm en 5480 gram)
![]()
hij wordt vanzelf groter hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 15:42 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Gaaf! Ik vind het maar stom dat Rienk zo klein is. Met 2 grote ouders zou je toch anders verwachten
Hij heeft nu wel steeds vaker maat 62 aan. Nog niet alles past, maar ik ben die maat 56 kleren wel zat, tijd voor nieuw spul![]()
1.83 en 1.94 hieroquote:Op maandag 8 maart 2010 15:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
hij wordt vanzelf groter hoormaar zo klein wordt ie echt nooooooit meer
(haha wat een cliche, maar wel erg waar..)
En Evie heeft ook pas sinds deze week maat 62 aan hoor...
(heb net alle 50-56 deze week uit haar kast gehaald en weer opgeslagen).
en wij zijn ook beide groot (vriendlief 195 cm en ik 185 cm)
quote:Op maandag 8 maart 2010 15:42 schreef drbrik het volgende:
En ik ben er als pappa ook al achter dat het kleine woordje darmkrampjes grote geluidsoverlast kan veroorzaken... Ach ja een nachtje slaap meer of minder maakt ook niet zo veel uit
Nee, dat heb ik helemaal niet! Ivan was al meteen Ivan. We noemden hem ookal zo toen ik zwanger was.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:03 schreef DaviniaHR het volgende:
ymme, waarom ligt mart nog in het zkh?
even een raar vraagje. als ik naar aviva kijk, zie ik een baby, mijn dochter, maar niet 'aviva'. dat had ik ook bij eli. nu zie ik 'eli, mijn zoon', en is het nog 'mijn dochter, die we aviva noemen' maar voor hetzelfde geld had ze truus kunnen heten. hebben jullie dat ook? dat de naam nog niet helemaal aan het mensje is gekoppeld? of ben ik gewoon raar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom DrBrik & Ilvy! Wat een mooi poppetje!
En wat is ze groot.
A grand adventure has begun.
Ja, hey, ik had eindelijk een slachtoffer gevonden.quote:
Hier ook, Wolf was al ''Wolf'' voor ons toen we eenmaal wisten dat ik een jongetje in mn buik had. De naam voelde meteen helemaal goed alsof het altijd zo geweest was eigenlijk.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik helemaal niet! Ivan was al meteen Ivan. We noemden hem ookal zo toen ik zwanger was.
Ivan heeft vandaag weer last van krampjes.
Hopen dat ze toch niet tegelijk wakker wordenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:15 schreef freecell het volgende:
Arme EvieNog steeds ziek. Ik vind 38 best hoog voor 's morgens... Maar idd beter dan 39
Keshet, met je pot appelmoes![]()
Ik schoot er gewoon vol van joh. Maar wat fijn dat ze wachten met opereren!
![]()
En arme Wolf en Ivan. Je kindje met pijn is zo vervelend en zielig![]()
Ik ben uit bed(al een tijdje overigens, maar moest eerst vanalles doen)TARA ligt nog zo lekker te pitten met Florian en ik ben hier met Leander. Normaal is dat andersom
![]()
Florian kwam gisteren om 22:00, toen vannacht om 3:00 en vanmorgen om 6:30. Helaas werd Leander daar wakker van, dus toen moest ik er na het voeden ook uit.
Geniaal kindDas nog maar één nachtvoeding eigenlijk! Hoe relaxed!
Alleen nu moet ik even bedenken hoe dat volgende week moet. De trend is hier nu al een week: Florian meldt zich 's morgens, leander wordt dan ongeveer ook wakker (die kletst dan nog wel ff in bed) Florian krijgt eten, maar.. gaat daarna echt niet slapen tenzij dicht tegen je aan.
Alleen tegelijk moet Leander er dus uit en kleren aan en een broodje. Mama's van 2, hoe doe je dat soort dingen in je up?
Nou, apart verhaal. Water pikt ze wel als ze uit het een glas mag likken, maar als ik water uit een speenfles geef, kijkt ze me echt zo aan van: wat flik je mu nu?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 08:36 schreef freecell het volgende:
Ben benieuwd
Maar zolang ze nog diarree heeft zou ik gewoon aanbieden waar ze zin in heeft
En gewoon water? Lust ze dat?
Mja, gelukkig hoeft Eva niet stel op sprong (meer) te eten als ze wakker wordt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:03 schreef freecell het volgende:
Hmmm, Leander heeft maar één ding als hij wakker wordt en dat is honger
En we hebben geen tv op de slaapkamerDe slaapkamer is voor slapen, seks, praten en bidden en daar hebben we geen apparaten
dat, mijn waarde, kon wel eens de oplossing zijnquote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:36 schreef DaviniaHR het volgende:
free, idd iets te eten klaar leggen op de kamer, of op leanders kamer is wel een goed idee. of anders florian voeden, in de doek gooien en dan leander verzorgen. aviva laat zich goed wegleggen en eli vermaakt zichzelf wel even (en anders heeft hij altijd nog een traphekje voor zn kamerdeur, dus hij komt de kamer zelf niet uit), dus onze situatie ia wel anders. maar jij vindt ook je vorm, en dan gooien de kinders het weer om
hoe gaan de zuurneutralisators?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |