abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78858713
Welkom Ymme!

Freecel,bah wat een narigheid! Ik ken het gevoel, want Lars krijste ook zo vreselijk. Die bleek dus Kiss-syndroom te hebben en koemelkallergie. Zegt natuurlijk niks over jullie kleintje, wat die heeft, maar volg je gevoel, en als jouw gevoel zegt dat er iets aan de hand is, trek aan de bel! Blijf niet te lang modderen hiermee.
Lars' eerste 2 weken waren ook best goed. Daarna begon de ellende.

Takkembah, jeumig! Die Alexa kan dr wel wat van zeg! Lang leve de wasmachine!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78858749
pi_78859161
Freecell ik vind het klinken alsof zijn voeding + maagzuur weer omhoog komt en hij daar last van heeft. Niels vertoonde precies dezelfde symptomen en die heeft nu medicijnen tegen reflux die de aanmaak van maagzuur remmen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 7 maart 2010 @ 20:40:42 #154
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_78860461
Ymme: Welkom Wat een heftige bevalling!
Van harte gefeliciteerd met Mart
Wat een schitterende foto van je zoon en jij

Freecell: Wat vervelend allemaal zeg! Dikke voor jouw en je kleintje
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_78860711
Ooh Freecell, dat is niet fijn zeg. Hopelijk gaat het snel beter. Voor jullie.
pi_78861032
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:18 schreef Twinkly het volgende:
Freecell ik vind het klinken alsof zijn voeding + maagzuur weer omhoog komt en hij daar last van heeft. Niels vertoonde precies dezelfde symptomen en die heeft nu medicijnen tegen reflux die de aanmaak van maagzuur remmen.
Dat zeiden TARA en ik ook al tegen elkaar..
Sowieso wilde ik morgen even de HA weer bellen, want ik moet de zetpillen halveren in de lengte, maar die zijn daar te hard voor -> kruimeltjes.
Dus dan overleg ik wel ff
  zondag 7 maart 2010 @ 20:50:10 #157
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78861061
Ik reageer even zo uit m'n hoofd op vragen die de afgelopen dagen gesteld zijn!

Nee, haar gewichtstoename is niet meer te wijten aan vocht vasthouden! 't muppetje groeit echt!

Met haar voetje gaat het goed. Het blijft (gelukkig) beperkt tot haar tenen en voorvoet. Er zijn geen tekenen van een ontsteking, dus de chirurgen blijven er ook met hun vingers vanaf. Het is nu echt afwachten tot het afgestorven stukje er vanaf gevallen is.
Binnenkort hebben we een gesprek met de plastisch chirurgen om de toekomst te bespreken. (Heeft ze fysio nodig, wanneer moet je aan een prothese//orthese gaan denken, heeft ze nog een operatie nodig als ze wat ouder is, etc.)
Het hele gebeuren wordt ook in de 'complicatie-werkgroep' van de universitaire centra meegenomen. Dit is iets wat ze nog niet eerder tegengekomen zijn en in de toekomst, waar mogelijk, ook graag willen voorkomen. Ze willen iig hun collega's waarschuwen voor het feit dat het kan gebeuren.
(Ik heb zelfs nog foto's uit mijn collectie aangeleverd omdat ik die van hun niet goed genoeg vond )

Er waren meer vragen, maar ik ben ze even kwijt. Zouden die zwangerschapshormonen dan nu eindelijk hun werk gaan doen?

Mochten er meer vragen zijn: Shoot!
Ik praat graag over mijn kind!

Update zondag 07-03-2010:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Freecell: Ik sluit me even bij de rest aan. Als je het niet vertrouwt, en dat doe je volgens mij niet, laat je prulleke dan nakijken door een arts!
A grand adventure has begun.
  zondag 7 maart 2010 @ 20:53:43 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78861304
Freecell wat vervelend.En wat vervelend dat ookzoveel mamas het herkennen.
Waarom bel je morgen niet eens met het CB?

Ik herken er ook wel wát van. Veel huilen etc. Gedragen willen worden.
Wat bij ons écht heel veel heeft geholpen was 2 bezoekjes aan de osteopaat.

Zo takkembah! Je wordt lekker bezig gehouden zo op de zondag.

Ymme, welkom bij de kleine baby's! Hoe gaat het met Mart? Nog in het ziekenhuis? Mag je vaak gaan kijken?
Hij is echt puntgaaf he. Mooi gezichtje heeftie.
pi_78861378
Ai dat is een domper voor jullie, toch een operatie voor dat kleine vechtertje!
Ze is nog zo klein, of gaat het nog wel even duren?
En die saturatiedalingen, zijn die eigenlijk schadelijk op lange termijn?
En lekker veel knuffels in de couveuse, dan is ze ook niet zo alleen!
  zondag 7 maart 2010 @ 20:56:26 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78861484
Keshet, is het nou ook zo, dat er bij haar couveuse een webcam hangt, en dat jij en andere familieleden daarop kunnen inloggen, om ook vanuit thuis te kijken?
pi_78861527
Keshet, wat vervelend dat de medicijnen niet goed hebben gewerkt en dat Teigetje dus waarschijnlijk toch geopereerd moet worden!! Zo'n klein meisje op de operatietafel, wat zielig!

Freecell, wat rot zeg, dat hij zo huilt! Wat gek ook, dat hij ineens zo verandert is! Hopelijk is het maar een 'fase'!

En Ymme, welkom!
  zondag 7 maart 2010 @ 20:57:54 #162
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78861559
Ymme, gelukkig maar dat je zo'n hoge pijngrens hebt. Ik heb je in de OP gezet met je zoon.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 7 maart 2010 @ 21:04:37 #163
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78861977
Welkom Ymme en Mart, fijn dat alles goed gaat met het kleine mannetje.

@Freecell; wat klinkt dat naar en wat ongelofelijk zielig voor je kleine prupke... ik hoop dat het snel wat beter gaat voor jullie..
en over halveren van zetpillen; schijnt dat dat niet goed is. Hebben ze me laatst bij de drogist verteld,. De werkzame stof wordt nl opgelost in zo'n zetpil en het is niet te garanderen dat er daadwerkelijk ook de helft van de werkzame stof in een halve zetpil zit... Het is raadzamer om 60 mg zetpillen te kppen...

en ik heb Evie in dr vingertje geknipt... gelukkig maar een heeeel klein beetje en ze heeft dr geen last van... maar toch.. ik schrok wel ff...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78862155
hoihoi, even snel vanuit het RmcD huis

ravi is donderdag al naar de ´gewone´afdeling in meppel gegaan. goed nieuws, want hij doet het gewoon heel goed (sinds vandaag 1410 gram) maar ook een beetje rot nu met 3 kindjes op 3 locaties. dus we hebben het een beetje druk. kiro doet het ook heel goed, allemaal heerlijk saai, als die dat volhoudt mag hij ook in 1 a 2 weken naar meppel. hij bleek wel een liesbreukje te hebben wat geopereerd moet worden, maar dat doen ze niet nu al.

en de dames met een verse baby: gefeliciteerd!!!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_78862274
O dat is wel een gerace inderdaad Simmu!
En eigenlijk ook wel sneu voor de boys dat ze nu niet meer bij elkaar zijn, hopelijk worden ze snel herenigd! Balen van het liesbreukje!
Hoe reageert jullie Selene eigenlijk, want die wordt ook wel geleefd nu denk ik!
  zondag 7 maart 2010 @ 21:11:04 #166
265732 Keshet
pi_78862364
Hee Simmu!
Fijn dat het zo goed gaat met de mannen! Rot dat je jezelf nu over 3 locaties moet verspreiden. Hopelijk mag Kiro gauw naar Ravi zodat ze daarna met z'n tweetjes naar huis mogen!

@karin:
De kans is vrij groot dat ze deze week nog geopereerd gaat worden. Het zou fijner zijn om te wachten tot ze groter en sterker is, dan is de overlevingskans ook groter, maar het openstaan van de ductus belast haar nu te veel.
NB: De operatie zelf schijnt niet zoveel voor te stellen, voor Teigetje is het transport naar de OK en weer terug en de narcose gevaarlijker.
Die saturatiedalingen hebben weinig invloed als ze niet te lang duren. Als ze te lang duren wordt ze op de hand beademd, juist om schade op langere termijn te voorkomen.
Maar, de kans dat ze (op haar voetje na) ongeschonden uit deze strijd komt is niet groot.

@amaranta: Boven de couveuse hangt inderdaad een webcam! De logingegevens daarvan hebben alleen D. en ik.
Die gegevens mogen we aan zoveel mensen geven als we willen, maar daar voelen wij ons niet prettig bij. Dan krijg je situaties dat opa's en oma's in paniek opbellen met reacties als: ''t gaat niet goed met Teigetje! Kijk dan! Kijk dan!' terwijl ze haar dan misschien alleen aan het omdraaien zijn oid. Dat risico nemen we maar niet!
Daar komt nog eens bij dat de webcam van niet al te hoge kwaliteit is en Teigetje nogal klein is. Je ziet dus niet zoveel. Sowieso ligt meestal de doek over de couveuse waardoor je niks ziet:
pi_78862476
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
Welkom Ymme en Mart, fijn dat alles goed gaat met het kleine mannetje.

@Freecell; wat klinkt dat naar en wat ongelofelijk zielig voor je kleine prupke... ik hoop dat het snel wat beter gaat voor jullie..
en over halveren van zetpillen; schijnt dat dat niet goed is. Hebben ze me laatst bij de drogist verteld,. De werkzame stof wordt nl opgelost in zo'n zetpil en het is niet te garanderen dat er daadwerkelijk ook de helft van de werkzame stof in een halve zetpil zit... Het is raadzamer om 60 mg zetpillen te kppen...
Het zijn pomperidon zetpillen Geen paracetamol. En we moesten ze van de apotheker halveren omdat dit al de laagste dosis is, maar eigenlijk niet geschikt voor ukkies onder de 5 KG
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:07 schreef simmu het volgende:
hoihoi, even snel vanuit het RmcD huis

ravi is donderdag al naar de ´gewone´afdeling in meppel gegaan. goed nieuws, want hij doet het gewoon heel goed (sinds vandaag 1410 gram) maar ook een beetje rot nu met 3 kindjes op 3 locaties. dus we hebben het een beetje druk. kiro doet het ook heel goed, allemaal heerlijk saai, als die dat volhoudt mag hij ook in 1 a 2 weken naar meppel. hij bleek wel een liesbreukje te hebben wat geopereerd moet worden, maar dat doen ze niet nu al.

en de dames met een verse baby: gefeliciteerd!!!
Waa, kan me goed voorstellen dat dat druk en heftig is! Lief dat je toch ff komt updaten!
En fijn dat het allemaal zo saai is qua update Gefeliciteerd!
  zondag 7 maart 2010 @ 21:13:16 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78862495
Ik zou de gegevens ook niet zomaar geven hoor. Misschien als ze straks groter is, en het allemaal 'beter' gaat. Dan is het ook wle fijn voor opa's en oma's .
Voor nu kunnen ze toch ook meekijken met jullie?
Wel fijn dat die mogelijk er is overigens. Voor de papa's en de mama's
pi_78862506
SImmu, fijn dat het goed gaat met je jongens!! Wel vervelend dat ze inderdaad op 3 locaties zijn!

Ah en BJ, wat zielig van het vingertje van Evie! Ik durf nog maar niet te knippen..
pi_78862563
Waarvoor is dat doek dan? Om prikkels tegen te gaan?
Helemaal begrijpelijk dat jullie de inlogcode voor jullie zelf houden!
Maar wel fijn dat je ten allen tijde even kan kijken, al is het midden in de nacht!
pi_78862591
Keshet: hebben jullie de webcam wel veel aan thuis? Wel fijn dat dat soort dingen kunnen
En waarvoor is die doek? Prikkels (licht) verminderen?
pi_78862621
hoi freecell, 2 zielen 1 gedachte?
  zondag 7 maart 2010 @ 21:16:04 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78862624
Dat is inderdaad druk zeg Simmu. Maar gelukkig maken je kindjes het hartstikke goed, en dat zijn al die kms meer dan waard zeker!
pi_78862634
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat zeiden TARA en ik ook al tegen elkaar..
Sowieso wilde ik morgen even de HA weer bellen, want ik moet de zetpillen halveren in de lengte, maar die zijn daar te hard voor -> kruimeltjes.
Dus dan overleg ik wel ff
uikt ff op* Apotheken hebben ook zetpilletjes van 60 mg. *duikt weer onder, wat doe ik hier * Zie vervolgens ook nog dat ik als spuit 11 opduik... .sorry!

[ Bericht 8% gewijzigd door Mammietje op 07-03-2010 21:29:47 ]
  zondag 7 maart 2010 @ 21:16:51 #175
190853 RockabeIIa
pi_78862662
simmu, goeie berichten maar ik begrijp dat het niet optimaal is qua locaties, etc. Zwaar hoor. Krijgen je kleintjes ook BV trouwens?
pi_78862687
Ymme gefeliciteerd met jullie zoon. Klinkt als een hele zware bevalling.
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:11 schreef Keshet het volgende:
Maar, de kans dat ze (op haar voetje na) ongeschonden uit deze strijd komt is niet groot.
Ik schrik hiervan. Bedoel je (hoop ik) dat de kans dat ze er ongeschonden uitkomt groot is?
pi_78862708
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
O dat is wel een gerace inderdaad Simmu!
En eigenlijk ook wel sneu voor de boys dat ze nu niet meer bij elkaar zijn, hopelijk worden ze snel herenigd! Balen van het liesbreukje!
Hoe reageert jullie Selene eigenlijk, want die wordt ook wel geleefd nu denk ik!
selene hou ik nu bij me. ik weiger ronduit om die elders onder te brengen. het enige wat ik toesta is oppas voor een middagje zodat ik ook naar ravi kan (ik mag nog niet rijden van el doctoro, komende week pas). ze trok de week dat ik in het ziekenhuis lag veel slechter dan nu dit. ze is alweer mijn vrolijke goed etende en sociale stuiterkind. het RmcD huis lijkt ze leuk te vinden, geen spoortje eenkennigheid ofzo, de dame charmeert iedereen!
pi_78862724
Ow en BJ, om je te troosten: ik heb Leander ook eens geknipt En die vindt me nu heul lief, dus het komt goed

Hier hummel na een flinke voeding (hèhè) weer in zn bedje gelegd en daar ligt hij nu wat ontevreden te urmen. Maar hij huilt niet en mijn arm wil ff rust Misschien gaat hij zo wel slapen.

Ik heb mijn hele nek en schouders vastzitten van het wiegen en dragen
pi_78862742
Wat fijn Keshet, dat je 24 uur per dag naar jullie kleine meisje kunt kijken!
pi_78862754
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hoi freecell, 2 zielen 1 gedachte?
yeuh
pi_78862769
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:16 schreef RockabeIIa het volgende:
simmu, goeie berichten maar ik begrijp dat het niet optimaal is qua locaties, etc. Zwaar hoor. Krijgen je kleintjes ook BV trouwens?
nope, ik wilde vooraf al niet aan de BV, en qua logistiek was het ook al niet bepaald haalbaar zo.
pi_78862817
Nou Freecell, kun je TARA niet overhalen tot een rug- en schoudermassage?
  zondag 7 maart 2010 @ 21:19:36 #183
190853 RockabeIIa
pi_78862820
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:18 schreef simmu het volgende:

[..]

nope, ik wilde vooraf al niet aan de BV, en qua logistiek was het ook al niet bepaald haalbaar zo.

Heel begrijpelijk
Veel succes met alles en sterkte! Hoop gauw foto's van je uks te zien.Liefst 1 waar ze beiden op staan
  zondag 7 maart 2010 @ 21:21:14 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78862910
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:17 schreef simmu het volgende:

[..]

selene hou ik nu bij me. ik weiger ronduit om die elders onder te brengen. het enige wat ik toesta is oppas voor een middagje zodat ik ook naar ravi kan (ik mag nog niet rijden van el doctoro, komende week pas). ze trok de week dat ik in het ziekenhuis lag veel slechter dan nu dit. ze is alweer mijn vrolijke goed etende en sociale stuiterkind. het RmcD huis lijkt ze leuk te vinden, geen spoortje eenkennigheid ofzo, de dame charmeert iedereen!
Fijn dat die mogelijkheid er gewoon is
pi_78862976
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

uikt ff op* Apotheken hebben ook zetpilletjes van 60 mg. *duikt weer onder, wat doe ik hier *
Neh 't is geen paracetamol
  zondag 7 maart 2010 @ 21:23:08 #186
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78863043
thx freecell; komt met Evie ook vast goed..
En ik d8 idd dat het om paracetamol ging.. sorrrrry
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 7 maart 2010 @ 21:23:15 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78863049
Ymme ligt Mart ook in de couveuse of op de afdeling? En hebben jullie dan ook een webcam?
pi_78863211
freecel, wat vervelend. Is hij alleen vandaag zo of duurt het al een paar dagen??
Je hebt al veel advies gekregen dus gooi ik mijn ervaring er ook nog maar bij hahaha. Minisproetje was eerst ook een zeer tevreden baby, tot ze erg onrustig werd, weinig maar heel vaak dronk enz. Een ziekenhuisopname later is het dus ook hier koemelkallergie. Achteraf gezien gebruikte ik eerst bijna geen melkproducten en toen ik veel meer zuivel ben gaan gebruiken zijn de problemen begonnen.

Ymme, welkom!

Keshet, wat een onzekerheid weer met die extra operatie....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zondag 7 maart 2010 @ 21:33:15 #189
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78863696
Zo even een paar daagjes minder achter de laptop gezeten want heel druk en niet zo lekker in mijn vel. Maar nu op volle kracht terug!

Freecell wat klinkt dat bekend zeg. Het huilen, krijsen en de *gloek* Sterkte want het is nogal slopend zo... Esmee heeft ook medicijnen tegen reflux en sinds die tijd gaat het stukken beter!

Webkim, Leonieke en Ymme welkom met jullie mannen! Wat zijn die pasgeboren ukken dan weer klein he als je ze zo ziet

Davinia gewoon weer een bo gehad Gaat het nu beter na het bezoek aan de lk? Toch goed dat je de afspraak dus gemaakt hebt!

En Keshet wat is jullie meiske toch een wondertje. Begrijpelijk hoor dat jullie de inlogcodes niet doorgeven.

Simmu klinkt heftig zo met de drie kinderen op verschillende lokaties.Hopelijk heb je je gezinnetje snel lekker bij elkaar!

Vanavond zaten we te eten en Esmee lag in de box en ineens hoorden we *klik*.....*klik*....*klik* Had mevrouw een beestje van de mobiel te pakken gekregen en de mobiel bleef dus hangen Ze probeert ook steeds te gaan zitten en als ze op haar buik ligt, probeert ze haar beentjes onder zich te schuiven. Dat ken ik helemaal niet van Linde. Linde was veel meer "Practice makes perfect" en Esmee is echt meer "Trial and error". En het overgaan op vast voedsel schiet er hier steeds bij in. Van mij hoeft het ook niet zo nodig, zeker niet nu het maagzuurtechnisch weer beter lijkt te gaan. Laat mijn uk nog maar even lekker klein blijven
pi_78864023
Freecell...het klinkt erg bekend. L. blijkt uiteindelijk verborgen reflux te hebben. Door haar de eerste weken goed te laten boeren, na de voeding lang omhoog te houden en schuin en ingebakerd te laten slapen was het allemaal net aan te doen. Sinds een maand heeft ze nu medicijnen en gaat het een stuk beter. Vooral het graag rechtop gehouden willen worden en het horen slikken ook lang na de voeding zijn belangrijke signalen. Kijk het niet te lang aan en trek op tijd aan de bel als je het niet vertrouwt. Ik vond het met alleen L. al heel zwaar laat staan dat je er nog een peuter naast hebt...
  zondag 7 maart 2010 @ 21:41:25 #191
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78864228
keshet, wat naar dat ze nu toch geopereerd moet worden! hopelijk komt het toch helemaal goed! en ik schrokook een beetje van de zin "de kans dat ze ongeschonden uit de strijd komt is niet groot" waar denken ze dan aan?

free, klinkt wel heftig bij jou thuis, zo! morgen ff de ha bellen idd!

ymme, welkom!

asy, fijn dat je nog contact hebt met je kraam! ik heb ook haar emiladres, maar ik zou haar niet meer om bv-advies vragen. en wat bedoel je met smekken? en fijn dat je bekken het weer een beetje doet!

dat ik het heb kunnen bijhouden ihet weekend! ben onder de indruk meestal moet ik op maandag superveel bijlezen. of jullie waren gewoon langzaam vandaag
oh, en ik heb mn ouder spijkerbroek aan, en ik krijg er geen bekkenpijn van!
nu nog die buikwand weer wat strakker en we zijn weer blij
gewicht is al een hele tijd op orde. * zakje M&M's erbij pakt
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 7 maart 2010 @ 21:56:31 #192
265732 Keshet
pi_78865205
Karin & Freecell & andere geinteresseerden: Hier ga ik me even makkelijk vanaf maken! Het ziekenhuis waar Teigetje ligt heeft hier een heel fimpje over op hun site staan. Hier.
Een betere uitleg dan die in het filmpje kan ik niet geven.
De artsen uit het filmpje zijn trouwens ook echt de artsen die ik dagelijks zie. Maar dan wat minder zenuwachtig.

Xenia: Extreem premature kinderen hebben vaak wat problemen op de langere termijn. Tijdens het laatste deel van de zwangerschap wordt het grootste gedeelte van de hersenen gevormd. Buiten de baarmoeder worden die ook gevormd, maar dan onder hele andere omstandigheden. Er zijn natuurlijk veel meer prikkels etc. Die prikkels zorgen ervoor dat de ontwikkelingen van de hersenen gestoord wordt.
Dit heeft vaak als gevolg dat er motorische storingen zijn, ontwikkelachterstanden, leerachterstanden, concentratiestoornissen, etc.
Ook hebben couveuse-kindjes vaak 'mondtrauma's' door het intuberen en extuberen wat gedaan wordt en het vele uitzuigen van de mond en neus, wat nodig is omdat ze aan de beademing liggen. Dit kan gevolgen hebben bij het leren eten en praten.
Vaak hebben premature kindjes van alles een beetje maar er zijn ook kindjes die eigenlijk nergens last van hebben. Ook zijn er natuurlijk kindjes die 1 of meerdere dingen in grote mate hebben.

Het is erg lastig om te bepalen wat door een vroeggeboorte veroorzaakt is en wat niet.
Er zijn zoveel kindjes die niet te vroeg geboren zijn die 1 van bovenstaande, of meerdere, problemen ook hebben!

Voor Teigetje gehaald werd hebben wij ook echt bewust de keuze moeten maken of we er voor wilden en konden gaan; een prematuur een dysmatuur kindje, met alle korte en lange termijn gevolgen van dien.
Voor ons is altijd het uitgangspunt geweest dat ons kindje een menswaardig bestaan zou moeten kunnen hebben.
We hebben dan ook verschillende gesprekken gehad met artsen van verschillende afdelingen.
De artsen hebben aangegeven haar ethisch en technisch gezien een kans te willen en kunnen geven.
Wij konden en kunnen ons daar volledig in vinden! Ons meisje ook, anders zou ze er niet zo ongeloofelijk hard voor vechten!

PS: Het bloemetje op haar muts levert geen gevaar op, maak je daar alsjeblieft geen zorgen over!
  zondag 7 maart 2010 @ 21:56:48 #193
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78865227
Leonieke en Ymme welkom welkom

Keshet minder van de medicijnen hoe zielig .... Ik denk aan jullie allemaal

voor de rest even geen tiet... ga zo pitten langs Alexaatje

En hier is het de hele dag feest geweest:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78865231
Een voor de spijkerbroek van Davinia!!
  zondag 7 maart 2010 @ 22:07:10 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78865967
Takkem! Dat ruggetje!!
  zondag 7 maart 2010 @ 22:15:15 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78866529
thx nweuser

alexa, wat een prachtig pruillipje heb je!
ik bedoel, jemig, wat vervelend al dat wassen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:18:32 #197
190853 RockabeIIa
pi_78866733
Keshet, mooi filmpje is dat. Echt de moeite waard te bekijken. Het is voor ons, die met die grote baby's, moeilijk te bevatten hoe dat nu in zijn werk gaat en hoe dat is. Mijn voorstellingsvermogen is weer wat verbreed hierdoor.
Een ding is me eigenlijk nog niet duidelijk en het is vast al wel geschreven, dus sorry als het dubbelop is. Waarom moest ze al zo vroeg geboren worden?
  zondag 7 maart 2010 @ 22:28:29 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78867355
Keshet.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:58:09 #199
265732 Keshet
pi_78868845
Die grote babies waar je het over hebt Rocks, zijn in mijn ogen echt reuzenbabies!

Er kwam van de week een nieuwe baby op de afdeling. Ik vond het echt een reusachtig exemplaar, had zelfs al 'reuzengroei'-scenario's in m'n hoofd...bleek het ventje 2700 gram te wegen. Hij was dus aan de lichte kant voor een voldragen baby!

Waarom Teigetje te vroeg was:
Tijdens de 24 weken controle bij de VK werd een groeiachterstand ontdekt; na 20 weken ongeveer is ze gestopt met groeien. Een hoop onderzoeken om oorzaken uit te sluiten volgen. Er werden geen afwijkingen bij Teigetje gevonden. ( ) Na al die goede uitslagen was het volgens de gyn afwachten tot ze het benauwd zou krijgen en gehaald moest worden. Ik kreeg longrijpingsspuitjes toen ik precies 26 weken zwanger was, dat was het moment waarop ze ethisch en technisch gezien geboren moest worden. Ik moest vervolgens 2 keer per dag aan de CTG. Dat heeft 4 dagen geduurd; op de 5e dag daalde haar hartslag continue en moest ze gehaald worden.

M'n placenta is opgestuurd voor onderzoek. De placenta was van normale grootte, navelstreng had 3 bloedvaten, er was voldoende vruchtwater, Teigetje heeft geen chromosale afwijkingen...
Men hoopt een oorzaak voor de groeiachterstand te vinden, over een week of 2 moet de uitslag er zijn. Waarschijnlijk wordt er niks gevonden en is het een gevalletje 'pech gehad'.

Update: Vanavond doet mevrouw het prima! Zuurstof is weer bijna volledig afgebouwd en ze ligt lekker tevreden te slapen!

Rocka: Hoe is het met jouw reuzenbabies?
Ik zag van de week ergens een hele blije foto van L., hij ziet er heerlijk uit!
  zondag 7 maart 2010 @ 23:06:09 #200
265732 Keshet
pi_78869302
Oh, mag ik nog even vermelden dat ik de stemming in dit topic niet naar beneden probeer te trekken?

Ik lees graag over blije babies met hapwangetjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')