Flying Sjon

.
Thessa attack

.
Smeerkees

.
Knappe Magic met zijn medaille

.
Meneer Sjeekie_Beekie was teleurgesteld in Lara. Hij kwam om 2h thuis van het werk en haalt Lara uit de kennel. Die sleurt haar deken mee naar binnen en ploft op haar kussen neer om te gaan slapen

. Alsof ze dat nog niet had gedaan vanochtend

. Ze wilde niet eens mee gaan wandelen.
Ik kom om half 5 thuis en ze sprong al op toen ze de auto hoorde [of althans de muziek] en ging al voor de raam staan. Ze hoort mij de voordeur opendoen en wanneer ik de tussendeur open doe staat ze te springen van enthousiasme. Het viel al niet mee om eerst

hoi te zeggen, want onze troela danste om mijn benen heen. Ze sleurde al haar dekens en speelgoed naar me toe en toen ik op de bank zat, kroop ze zowat op schoot.
Meneer Sjeekie_Beekie vroeg zich af hoe het komt dat ze dat wel bij mij deed en niet bij hem.
Bij de training van afgelopen zaterdag deed Lara weer haar gebruikelijke best. Soms iets te goed, want het was niet de bedoeling dat ze na het, overigens perfecte, apport over water, ook nog de verloren zoek in de mais gelijk ging doen. Maar goed... ze kwam die eend wel gelijk netjes terugbrengen, dus dat was op zich ook wel weer goed.
Bij het dirigeren naar links en rechts wilde ze ook de dummys gaan ophalen die voor het vooruitsturen op een hoopje lagen. Toen ik haar dummies ging wegleggen, had ze een mooi uitzicht op het paaltje van het vooruitsturen, dus die ging ze ook wel even halen... zeker omdat dat dummies waren met een lekker koeievelletje.
Vrouwtje M van Labrador J zorgde wel voor het meeste spektakel. We begonnen om half 1 met trainen en toen kwam net de zon door. Ik trok gelijk mijn jas uit en riep nog dat het wel eens een stip-tease les zou kunnen worden, omdat iedereen eigenlijk te warm was gekleed om zo in het zonnetje te staan.
We begonnen dus met over water sturen en Lara plonsde, zoals gebruikelijk, gewoon in het water. Alleen Labrador J had daar niet zo'n zin in. De eerste keer zwom hij met veel tegenzin naar de overkant en stond daar naar zijn vrouwtje te kijken alsof ze ineens Russisch sprak. Kortom... hij had zo zijn eigen mening over het hele zwemgebeuren. Maar uiteindelijk kwam hij wel teruggezwommen, maar met nog meer tegenzin als op de heenweg.
Dat gingen we dus nog een keer doen. Lara de zeehond dook zowat de vijver in, en kwam weer net zo snel terug met de dummy als de eerste keer. Alleen J had daar helemaal geen zin in. En bij ons is het de regel dat ze je twee keer een commando geeft en dan hebben ze geen keus meer om het uit eigen beweging te doen, dan komt er wat meer dwang aan te pas. Lara zou zeggen: "Befehl ist Befehl".
Dus na de tweede keer wilde hij nog niet het water aan. Vrouwtje M bedacht zich geen moment, legde J op de kant af, liep naar de tuintafel en trok alles uit

, behalve haar ondergoed. J was de dus de klos en ging nu samen met het vrouwtje naar de overkant... Ze liep het water in en J keek stomverbaasd naar zijn vrouwtje. Ze trok hem aan z'n riem het water weer in en hij had maar één keus en dat was naar de overkant zwemmen.
En dat gebeurde dus ook. Hij pakte de dummy in z'n bek en ging weer terug naar de overkant zwemmen met zijn vrouwtje. Ondertussen was iedereen z'n handdoek wezen halen, zodat M af kon drogen, want het water was nog heeeeeeel erg koud. Maar het had wel geholpen, de derde keer ging hij zonder aarzelen en walgen het water en deed het perfect.
Kuddo's voor M

, die was echt heel stoer.
Vaak zeggen mensen dat dat DE methode is om ze aan het werk te krijgen, maar de meesten doen het dan niet. M wel... die pakte de koe bij de hoorns en de hond bij de halsband en hup... luisteren geblazen. Iedereen was wel onder de indruk in ieder geval.
We hadden in ieder geval lekker getraind, de juf was trots op ons en na afloop hebben we heerlijk in het zonnetje koffie

gedronken en echte Zeeuwse bolussen gegeten.
Owja... ik was het bijna vergeten, maar Lara was met haar oorharen in de prikkeldraad blijven hangen. Bij het overzwemmen spong ze over de gewone draad het bos in om daar de dummy te zoeken. Opeens een gekrijs en gegil daar en ik riep al naar de juf dat ze maar beter kon gaan kijken, want Lara is niet zo'n piepert, dan is er echt iets aan de hand. Ze rende dus op Lara af en zag haar met de haren van haar oren vasthangen in de prikkeldraad. Maar toen ze los was, was het ook weer gelijk goed.
Ze bracht de dummy netjes zwemmend terug, en gaf hem af zonder te schudden. Maar toen ze uitgeschud was, zag ik dat ze boven haar linkse oog [waar de 'snorharen' uitgroeien] een flinke rode bult had. Waarschijnlijk heeft ze zich proberen los te rukken en knalde ze met haar hoofd tegen het paaltje aan. Ik mocht er wel gewoon aankomen en het bloedde niet, en ook de rest van haar lijf was nog heel, maar het was wel akelig om haar zo horen gillen. Gelukkig was de juf err snel bij en heeft ze geen wond aan haar oor of de rest van haar lijf.
[ Bericht 9% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 22-03-2010 19:14:12 ]