Gave foto's oh-oh. Daar zitten echt wel canvaswaardige exemplaren bij.
Ik kwam er vandaag achter dat de Duitse Staande Draadhaar bij ons in de trainingsgroep een Duitse Staande Stichelhaar is, en ze heeft een dubbele nationaliteit, de Nederlandse EN Duitse [qua stamboom] en ook een chip EN tatoeages in haar oren.
Van de groep die tegelijkertijd met ons traint was een draadhaar een lange tijd niet geweest, die bleek een nestje te hebben gehad en vandaag was ze er weer voor het eerst. De baas kwam aan het eind ook even langs met de pup [nu 8 weken] die ze uit dat nest hebben gehouden. Echt zo'n leuk ding. Ze voelde zich helemaal thuis, was super alert op alles en vond het prima dat alle andere honden haar kwamen besnuffelen. En toen zag ze haar mama weer en dat was zo leuk om te zien.
Onze fokker heeft sinds een week of wat ook weer een nestje liggen, die moet ik van de week maar eens gaan bellen dat ik graag wil komen pupsnuffelen... en dan gewoon weer naar huis toe ga met alleen Lara.
Die fotograaf was gisteren ook bij ons in het dürp en Lara was ook de klos:
![]()
Hij wilde me nog een lijst [van 30 bij 30] aansmeren onder het mom van daar is moeilijk aan te komen, maar voor dat geld heb ik er bij de IKEA twee, met passe-patout in 50 bij 50, dus dat gingen we maar niet doen.
Overzichtje van de afgelopen week.
Lara chillt met de jongste [of andersom] op de Fatboy tijdens de zondagse luierdag:
![]()
Ik weet niet of het hetzelfde duifje is. Zo ja, dan is ze slimmer geworden, zo nee, dan is het sowieso een slimmer duifje:
![]()
En we hadden natuurlijk onze oppasdag met Charlotte dinsdag.
Lara is al groot hé tante Sakkehien:
![]()
BFF

:
![]()
Lara vanmiddag na de training:
![]()
![]()
Ze was er in ieder geval moe van, en dat terwijl onze trainster er niet eens was.
Bij het over water zwemmen wilde ze de eerste keer omlopen maar wist ik haar ervan te overtuigen dat ze toch moest zwemmen, en de tweede keer reageerde ze niet eens meer op mijn nee en liep ze gewoon om de vijver heen, liet de dummy vallen, ging nog even bij de andere groep snuffelen en kwam uiteindelijk op haar dooie gemakje aanwaggelen.
De derde keer stonden er aan de overkant dus drie mensen, één om de dummy op te gooien en twee om er voor te zorgen dat ze niet om zou lopen. Ze wist er niet goed raad mee. De dame links daar bromde ze na en rechts stonden de andere twee, dus ze koos eieren voor haar geld en zwom uiteindelijk toch maar terug

. Ze zwom altijd gelijk terug [dit was het enige B-onderdeel waar we met de diplomadag een voldoende voor haalden], maar ze heeft andere honden om zien lopen en dat vond ze ook wel handig. Volgende keer nog maar eens proberen.
En als ze iets moet apporteren en ze ziet mij, dan gaat ze vaak kloten met het wild. Moeilijk staan doen met het oppakken of laten vallen, verkeerd of liever niet voorkomen, dat soort dingen.
Ziet ze mij niet [bij verloren zoek in het bos of aan het einde van een sleep], dan komt ze in een kaarsrechte lijn gelijk teruggerend, geeft het apport keurig netjes af en dan kan ze het ineens wel

.
Volgende week is het geen training, omdat het pasen is, dus we hebben samen een lang weekend. Daarom was het wel lekker om vandaag gewoon zelf te trainen, ondanks dat onze juf er niet was. Anders zouden we twee weken moeten wachten en dat is ook wel weer lang.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.