Ik! * vulli pakt het bierquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:09 schreef RitseB het volgende:
* RitseB pakt de nootjes
Wie pakt het bier?
Iemand van de SGP natuurlijk , een vrouwquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:09 schreef RitseB het volgende:
* RitseB pakt de nootjes
Wie pakt het bier?
En geeft het dan aan een mannenbroederquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iemand van de SGP natuurlijk , een vrouw
Geef dat bier maar aan mijquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:24 schreef remlof het volgende:
[..]
En geeft het dan aan een mannenbroeder
bier-checkquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:09 schreef RitseB het volgende:
* RitseB pakt de nootjes
Wie pakt het bier?
Beter aan jou dan aan mensen die morgen stemmen moeten tellen! Alhoewel je dan misschien wel leuke uitslagen kan krijgen die niet kloppenquote:
Ik ook. Endelijk dát hoge doel in mijn leven gevonden!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:37 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wil straks kunnen zeggen dat ik erbij was.
Als echt iedereen precies een even aantal stemmen krijgt weet je dat er iets verkeerd moet zijn gegaan. Maar in dat geval is het gewoon die aantallen allemaal halveren voor de juiste uitslag.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:44 schreef DaMart het volgende:
[..]
Beter aan jou dan aan mensen die morgen stemmen moeten tellen! Alhoewel je dan misschien wel leuke uitslagen kan krijgen die niet kloppen.
Je kunt tot 21:00 stemmen... of moet je dan een trein eerder terug nemen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:58 schreef Misan het volgende:
morgen zijn de stembureaus pas om 7:30 uur open en dan mis ik mijn trein
's Avonds stemmen geen optie? De stembureaus sluiten om 21.00 uur.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:58 schreef Misan het volgende:
Je kunt 's avonds nog stemmenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:58 schreef Misan het volgende:
Iemand machtigen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:58 schreef Misan het volgende:
Wat is nou belangrijkerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:01 schreef Misan het volgende:
Natuurlijk kan ik 's avonds stemmen, alleen had ik 's avonds een borrel staan
buiten mijn woonplaats is de borrel trouwens![]()
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:02 schreef Misan het volgende:
[..]
stemmen, dus ik kijk morgen wel ff what to do
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:09 schreef RitseB het volgende:
* RitseB pakt de nootjes
Wie pakt het bier?
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iemand van de SGP natuurlijk , een vrouw
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:24 schreef remlof het volgende:
[..]
En geeft het dan aan een mannenbroeder
quote:
hebben jullie geen stemhok op het station dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:58 schreef Misan het volgende:
je bent te snel remlof.quote:
Voor het station dit keer, zal morgen wel even een fotootje van die keet online zetten. Gaat alleen ook om 7:30 uur openquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:11 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
hebben jullie geen stemhok op het station dan?
dat is wel slecht, hier om 6 uur.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:15 schreef Misan het volgende:
[..]
Voor het station dit keer, zal morgen wel even een fotootje van die keet online zetten. Gaat alleen ook om 7:30 uur open
ja, volgens mij was het voorgaande jaren altijd veel eerder open, maar kan er misschien mee te maken hebben dat dit lokale verkiezingen zijn en geen landelijkequote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dat is wel slecht, hier om 6 uur.
Ik ook niet, dus mijn stem gaat ook niet naar boriszquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Welke gemeente is dat?
Ah Velsen, daar mag ik niet stemmen.
Hier ook pas om 7:30. Dus ik ga uit mijn werk vandaan wel stemmen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dat is wel slecht, hier om 6 uur.
Ongeinteresseerde gemeentepartijen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:19 schreef Hukkie het volgende:
Leven de gemeenteraadsverkiezingen in jullie woonplaats ook zo?
Heb er hier niets van mee gekregen, geen flyers in de bus, geen campagnes in het winkelcentrum, helemaal niets.
Vandaag stond er bij een supermarkt ergens buiten het centrum een mevrouw VVD folders uit te delen, dat is alles. Verder lijkt het wel alsof men de verkiezingen met een stille trom voorbij willen laten gaan.
Nou, zo erg is het bij ons nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Van alle 5 partijen folders, hevig geflyer op straat, allemaal auto's en borden met texten, achter zeker 1/3 van de huizen hangt een poster achter het raam, in de weekenden tractoren met versierde karren en geluidsinstallaties door alle dorpen (hey, het is een plattelandsgemeente!)
Leeft echt heel erg hier dus.
hier ook totaal niet. maar het gaat ook nergens over hier.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:19 schreef Hukkie het volgende:
Leven de gemeenteraadsverkiezingen in jullie woonplaats ook zo?
Heb er hier niets van mee gekregen, geen flyers in de bus, geen campagnes in het winkelcentrum, helemaal niets.
Vandaag stond er bij een supermarkt ergens buiten het centrum een mevrouw VVD folders uit te delen, dat is alles. Verder lijkt het wel alsof men de verkiezingen met een stille trom voorbij willen laten gaan.
denken de burgers er ook zo over?quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:30 schreef borisz het volgende:
Hier in Velsen leven de verkiezingen wel. Er is al weken veel geflyerd. Er zijn veel debatten geweest en daarbij was de opkomst groter dan vier jaar geleden.
Weet ik niet precies, maar het aantal 'burgers/partijlozen' dat bij de debatten kwam kijken was echt groter dan vier jaar geleden. Dat stemt iig positief.quote:
Zal vrij snel zijn, aan de hand van exitpolls.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:28 schreef phpmystyle het volgende:
Hoelaat wordt de eerste prognose bekend gemaakt?
De nadruk lag op ''hoelaat'', en wanneer is de echte uitslag bekend?quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Zal vrij snel zijn, aan de hand van exitpolls.
Vaak begin van de avond toch al? Vlak nadat de bureaus dichtzijn?quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:28 schreef phpmystyle het volgende:
Hoelaat wordt de eerste prognose bekend gemaakt?
Dat klinkt zeker goedquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:41 schreef borisz het volgende:
[..]
Weet ik niet precies, maar het aantal 'burgers/partijlozen' dat bij de debatten kwam kijken was echt groter dan vier jaar geleden. Dat stemt iig positief.
Hier ook lijkt me http://nos.nl/dossier/133681-nederland-kiest/quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:33 schreef Misan het volgende:
Zijn de uitslagen vanavond trouwens alleen op Nederland 1 te volgen?
Vast in een of ander palingdorp.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waar kan ik op Jack de Vries stemmen?
Dat zou wel weer toepasselijk zijn.quote:
Hier ook. Tot vervelends toe.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:22 schreef du_ke het volgende:
Hier zijn ze al weken in elk winkelcentrum te vinden. Ook zijn er best wat lokale debatten georganiseerd en zijn er veel posters, borden, folders etc.
Bij mij.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waar kan ik op Jack de Vries stemmen?
Absoluut. Vroeger was dat een kwestie van op elk stembureau op een knopje drukken om 21.00, en er rolde een kassabon uit. Dat vervolgens optellen voor de hele gemeente, en de uitslag was gereed. Om 22.00 - 22.30 was het vervolgens wachten op de gemeenten waar nog met de hand werd gestemd, en waar gedoe met de stemcomputers was.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:31 schreef JJH het volgende:
Zal dat trouwens langzamer gaan nu er met het potlood gestemd word?
vind het wel wat hebben, dat wachten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:54 schreef freako het volgende:
[..]
Absoluut. Vroeger was dat een kwestie van op elk stembureau op een knopje drukken om 21.00, en er rolde een kassabon uit. Dat vervolgens optellen voor de hele gemeente, en de uitslag was gereed. Om 22.00 - 22.30 was het vervolgens wachten op de gemeenten waar nog met de hand werd gestemd, en waar gedoe met de stemcomputers was.
Nu mogen we blij zijn als om 22.30 de eerste uitslagen bekend worden. Hopelijk hoeft er nu niet tot midden in de nacht doorgeteld te worden door sommige stembureaus.
Gaat dus een ouderwetse (als in: van voor mijn tijd) verkiezingsavond worden!quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:54 schreef freako het volgende:
[..]
Absoluut. Vroeger was dat een kwestie van op elk stembureau op een knopje drukken om 21.00, en er rolde een kassabon uit. Dat vervolgens optellen voor de hele gemeente, en de uitslag was gereed. Om 22.00 - 22.30 was het vervolgens wachten op de gemeenten waar nog met de hand werd gestemd, en waar gedoe met de stemcomputers was.
Nu mogen we blij zijn als om 22.30 de eerste uitslagen bekend worden. Hopelijk hoeft er nu niet tot midden in de nacht doorgeteld te worden door sommige stembureaus.
meer tellersquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:58 schreef borisz het volgende:
In Velsen willen ze de uitslag om 0.00 hebben zodat het nog in de krant kan die morgen. EU werd pas om 01:00 uur bekend.
ja en vooral dat oeverloze gezwam van meneer Witteman en Trip tot de uitslagen echt binnen komen is legendarischquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:59 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
vind het wel wat hebben, dat wachten.
Ik kan bovenstaande enkel met volledige concensus citeren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:13 schreef Reya het volgende:
Ik wil bij deze kenbaar maken, uiterst gebelgd te zijn door dit onbeschaamde separatisme.
Laag. Wij zaten om 14.00 uur stukken hoger.quote:
Je kan waardig sterven.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:23 schreef freako het volgende:
[..]
Laag. Wij zaten om 14.00 uur stukken hoger.
En dan kom ik met mijn smoel nog op Hart van Nederland ook nog. Ze kwamen filmen bij ons op het stembureau..
Hoe komen ze er op de radio bij dat die opkomstcijfers van 2006 niet bekend waren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:23 schreef freako het volgende:
[..]
Laag. Wij zaten om 14.00 uur stukken hoger.
En dan kom ik met mijn smoel nog op Hart van Nederland ook nog. Ze kwamen filmen bij ons op het stembureau..
Het totaal bedoel je? Dat was iets van 58% geloof ik.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe komen ze er op de radio bij dat die opkomstcijfers van 2006 niet bekend waren.
Het was landelijk 58,56%, zie ik net.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:
freako dit weet jij vast wel, waar kan ik de opkomst percentages van '06 zien?
dat is best wel gruwelijk laag?quote:
Voor de gemeenteraad valt nog best mee. Die zijn de laatste jaren aardig constant, tegen de 60%. De Tweede Kamer is ook aardig constant 80%.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:27 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dat is best wel gruwelijk laag?
is dat democratisch wel geldig met percentages van 35%?quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:31 schreef freako het volgende:
[..]
Voor de gemeenteraad valt nog best mee. Die zijn de laatste jaren aardig constant, tegen de 60%. De Tweede Kamer is ook aardig constant 80%.
De Staten blijven echter altijd net onder de 50% plakken, en voor het Europees Parlement is men tegenwoordig al tevreden met 35%.
Nee, opkomstcijfers om 14:00.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:25 schreef freako het volgende:
[..]
Het totaal bedoel je? Dat was iets van 58% geloof ik.
In sommige landen is men al blij als die opkomst op landelijk niveau wordt gehaald.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:27 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dat is best wel gruwelijk laag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |