abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:48:11 #51
132605 kawotski
Il Dottore
pi_78646480
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef Oud_student het volgende:
Geen slecht idee, het overheids tekort is in 1 klap opgelost.
Het overheidstekort zou opgelost worden door het kwartje van Kok..

Overigens eenmaal de overheid geld heeft sparen ze het niet op maar geven het zo snel mogelijk weg aan iedereen behalve de weggebruiker.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 18:54:20 #52
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78646718
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als ik van Rotterdam naar Amsterdam moet heb ik er weinig aan dat de A67 lekker goedkoop is...
Je hebt er nog minder dat alles duur is.
Carpe Libertatem
pi_78647123
Of de overheid nou eigenaar is of één of ander bedrijf / persoon / land... iedereen die t betaalbaar kan houden voor de "normale mens" en wil investeren in het wegennet, kan wat mij betreft prima geschikt de nieuwe eigenaar worden. Waarom niet? Omdat het mis kan gaan? Je zou ook kunnen zeggen dat ze met voorbeelden als de zorg en het O.V. ze het nu eindelijk wel goed doen. "Met de kennis van nu" Ik vind het geen probleem om risico's te nemen, zolang deze verantwoord zijn. Bovendien wil ik als laatste nog even kwijt dat het nu ook allemaal niet zo geweldig is... dus valt er wel echt wat te beschermen door het niet te doen?
pi_78647157
Lijkt me nog niet zo'n succes.

Al is het voor de rijksbegroting wel prima natuurlijk, je verlegt de veel hogere lasten (ivm die verkoop) dan helemaal naar de gebruikers en eigenaars van de snelwegen.

Praktisch gezien zie ik weinig voordelen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:12:23 #55
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78654352
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78654426
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
Een kastje in je auto waarmee de ritten geregistreerd worden.
pi_78654671
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
Dat is natuurlijk aan de marktpartij die de weg koopt. Ze zullen echt wel een handige manier verzinnen gok ik zo.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:16:21 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78654676
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
Een kastje in je auto waarmee de ritten geregistreerd worden.
He, laat de overheid nu het zelfde big Brother plan hebben
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78654852
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef Martijn_77 het volgende:
He, laat de overheid nu het zelfde big Brother plan hebben
Er zijn ook anonieme systemen op de markt, er wordt bewust gekozen voor een niet anoniem systeem door de overheid.
pi_78664522
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Businessplan? Het is voor privé gebruik slimmerd.
Mag natuurlijk niet. Snelwegen hebben een maatschappelijke functie. Naar je privesnelweg kan je fluiten.

Verder heb ik dit idee al veel eerder geopperd. Is veel interessante literatuur over te lezen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:01:55 #61
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_78664895
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:51 schreef Klonk het volgende:
goed plan, eerdere pogingen tot marktwerking en geld verdienen aan voormalige overheidsdiensten zijn ook succesvol, zie de gezondheidszorg, nutsbedrijven, openbaar vervoer
Dat zou ik niet te hard (sarcastisch) roepen, want als we de berichtgeving moeten geloven wordt nu alles veel efficienter gerund, maar voor de afnemers is het er sinds de privatisering iig niet goedkoper op geworden.

Dus ergens moet er in ieder geval iemand succesvol door zijn en veel geld aan verdienen.
Denk ik dan.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:03:11 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78664953
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk aan de marktpartij die de weg koopt. Ze zullen echt wel een handige manier verzinnen gok ik zo.
Ja, laat de markt bepalen waar de afritten komen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78668874
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, laat de markt bepalen waar de afritten komen
Bij niuewe wegen zal ook geen 50 meter rechte weg meer aangelegd kunnen worden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:39:14 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78670798
God, als het aan Bolkesteijn ligt wordt het hier echt een soort Afrika.

Gewoon niet doen. Met het privaat laten beheren van wegen maak je de overheid alleen maar machtelozer. Nu zie je al dat met PPS projecten de ontwikkelaars behoorlijk wat te zeggen hebben en dat wordt alleen maar meer zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78672219
In de VS heeft dit in Indiana (dus niet Texas) uitstekend gewerkt, Natuurlijk waren alle Democraten tegen, en dan heb je eigenlijk je garantie al binnen dat het om een briljant plan gaat. Uit de National Review:
quote:
The biggest change was dealing with Indiana’s poorly managed toll road, which runs across the northern part of the state and connects Chicago to Ohio. The turnpike frequently had operated at a loss, and had generated a paltry $130 million of income above operating expenses over 50 years.

“We looked at every option,” Daniels explains. “I remember starting with over 30 options. We didn’t even rule out a gas-tax increase. But it was obvious to me that the single best way to do this, if we could pull it off, was what we finally did.” And what they finally did was sell a 75-year lease to a European company to operate the toll road, putting $3.85 billion into Indiana’s coffers in the process. Daniels called it the “Major Moves” plan.

“On the day we got the bid, I really thought this thing was so obviously in the public interest that it would not be controversial,” Daniels says. “I guarantee that when I said, ‘And the high bid was $3.85 billion,’ all the air went out of the room, and people clapped their hands. At that moment there wasn’t a journalist, politician, road builder, union guy — we had them all in the room — who didn’t think this was going to be an absolute slam dunk.” Daniels was wrong. Leasing a major thoroughfare to a foreign company was something the state had never done before. Just 14 months into his term, there was a major public outcry over the deal. But Daniels held firm as his approval rating dropped 18 points, to 37 percent.

Slowly, the public and the legislature came around to what Daniels calls the “screaming obvious business sense” of the deal — that $3.85 billion would throw off more money in interest in one year than the toll road had earned in the previous 50 years. “People still look at me and say, ‘Was that a good deal?’” Mourdock says. “Yeah, I think that was a damn good deal.”
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:25:24 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78672261
het propagandablad van de fascisten
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78672288
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:25 schreef Klopkoek het volgende:
het propagandablad van de fascisten
Klopkoekske... Wat is er fascistisch aan de NR?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:29:52 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78672406
alles...

die deal in Virginia is hoogst controversieel en er hangt een zweem van corruptie aan
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78672428
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:23 schreef Lyrebird het volgende:
In de VS heeft dit in Indiana (dus niet Texas) uitstekend gewerkt, Natuurlijk waren alle Democraten tegen, en dan heb je eigenlijk je garantie al binnen dat het om een briljant plan gaat. Uit de National Review:
[..]


ja, wat in Indiana werkt, werkt natuurlijk ook in Nederland (verder negeren we ff dat Nederland waarschijnlijk vele malen dichter bevoklt is, en het wegennet dus duidelijk anders van structuur)
pi_78672554
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:29 schreef Klopkoek het volgende:
alles...

die deal in Virginia is hoogst controversieel en er hangt een zweem van corruptie aan
Indiana?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78672639
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:30 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ja, wat in Indiana werkt, werkt natuurlijk ook in Nederland (verder negeren we ff dat Nederland waarschijnlijk vele malen dichter bevoklt is, en het wegennet dus duidelijk anders van structuur)
Wie zegt dat de deal 1:1 gecopieerd moet worden? Natuurlijk zijn er aanpassingen nodig om iets soorgelijks in Nederland van de grond te krijgen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78672663
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
God, als het aan Bolkesteijn ligt wordt het hier echt een soort Afrika.
Niks mis met Afrikaanse tolwegen hoor.

Tunesie:



Swaziland:



Zuid-Afrika:



Marokko:



Algerije:

Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:37:33 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78672680
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Indiana?
owja, mitch daniels is van indiana ja
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:38:24 #74
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78672711
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niks mis met Afrikaanse tolwegen hoor.

Tunesie:

[ afbeelding ]

Swaziland:

[ afbeelding ]

Zuid-Afrika:

[ afbeelding ]

Marokko:

[ afbeelding ]
Niks mis met tolwegen, alles mis met wegen die niet van de overheid zijn
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78672758
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niks mis met tolwegen, alles mis met wegen die niet van de overheid zijn
De wegen worden daar gewoon beheerd door een particulier....
Allah Al Watan Al Malik
pi_78672774
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:54 schreef Boze_Appel het volgende:

Je hebt er nog minder dat alles duur is.
Jawel hoor. Doe maar hoge tol er op zetten, wordt het lekker rustig. Ik zie alleen voordelen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:42:36 #77
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78672830
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De wegen worden daar gewoon beheerd door een particulier....
ja, in frankrijk tegenwoordig ook.

zie geen grote voordelen. alleen nadelen.

sowieso is het een pure denivellering. ga daar maar op aan. vrachtauto's zullen toch ruimschoots gesubsidieerd blijven net zoals mensen die dagelijks van een stukje weg gebruik maken. dnivelering.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78673140
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

ja, in frankrijk tegenwoordig ook.

zie geen grote voordelen. alleen nadelen.

sowieso is het een pure denivellering. ga daar maar op aan. vrachtauto's zullen toch ruimschoots gesubsidieerd blijven net zoals mensen die dagelijks van een stukje weg gebruik maken. dnivelering.
Wat zijn de nadelen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78687630
Ik denk er sterk over om hier mijn scriptie over te gaan schrijven.
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 16:28:08 #80
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78687814
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk er sterk over om hier mijn scriptie over te gaan schrijven.
Genoeg voorbeeldmateriaal over heel de wereld om over te schrijven.
Carpe Libertatem
pi_78687922
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:48 schreef RechtseRukker het volgende:
Lees net dat Eurlings weer 2,6 miljard in asfalt investeert, mijn idee is om het hele snelwegennet te verkopen,net als in Texas.
Het evt rekeningrijden kan dan door de nieuwe eigenaar ingevoerd worden, Ik verwacht een opbrengst van minimaal 100 miljard, het liefst 350 miljard
En daarna is de staat gelijk van zijn wegenbelasting af.

Slecht idee derhalve.
Iedereen zijn wat mij betreft christelijk gereformeerde binnenbroekse rukkertjes.
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:14:28 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78690037
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat zijn de nadelen?
Eentje geef ik al.

Een ander nadeel in zijn algemeenheid is dat de overheid dan te maken heeft met nog een paar grote spelers erbij. Vergis je niet: er zitten grote bedrijven achter. Het wordt daardoor nog lastiger om op het milieu te letten en afspraken te maken over de veiligheid en dergelijke. Ik vind het echt een dom plan omdat je allemaal kleine monopolies krijgt, het heeft immers geen zin om een paralelle weg ernaast te bouwen.

Een variant hierop wordt trouwens nu al in Nederland toegepast. De overheid least als het ware een stuk infrastructuur en na een jaar of 30 is het dan definitief van de overheid. Je ziet nu al wat voor getouwtrek en gedoe dat oplevert. En nog belangrijker: het pakt vaak niet eens goedkoper uit.

Tot slot gaat dit gelazer opleveren ten aanzien van de subsidies. Je weet het wellicht niet maar het vracht- en bedrijfsverkeer wordt zwaar gesubsidieerd in Nederland (via belastingen en accijnzen). Dat moet ook wel want andere landen doen dat ook.
Een private eigenaar zal echter een zwaardere prijs willen vragen voor dat vrachtverkeer. Het belast immers op een enorme schaal zijn wegen. Dit (rechtvaardigheids)argument wordt vaak gebezigd: de gebruiker en vervuiler betaalt naar ratio omdat een private eigenaar daar belang bij heeft.
Waar het op neer zal komen is dat de overheid op expliciete wijze dit moet gaan subsidieren. Je wilt je niet uit de markt prijzen. Het is dus nog zo simpel niet om private wegen toe te staan. Waar de overheid zelf de tolwegen in handen heeft zie je gewoon dat vrachtvervoer een relatief lage prijs hoeft te betalen. Een stuk simpeler.

En hiermee maken we langzamerhand weer het cirkeltje rond; het zal denivellerend gaan uitpakken. Geld verdwijnt in de zakken van het grootkapitaal en de overheid moet de geraakte groepen gaan compenseren (waar zij dat eerst op andere manieren deed maar toen verdween dat niet in de zakken van een graaier).

Ik snap werkelijk niet wat jullie in dit soort feodale toestanden zien.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78690581
pi_78690674
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk er sterk over om hier mijn scriptie over te gaan schrijven.
Moet je zeker doen. Al dan niet gericht op Nederland.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78690762
Klopkoek: Wat vind je van kilometerbeprijzing? (Met de overheid als uitbater.)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78690856
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:48 schreef RechtseRukker het volgende:
Lees net dat Eurlings weer 2,6 miljard in asfalt investeert, mijn idee is om het hele snelwegennet te verkopen,net als in Texas.
Het evt rekeningrijden kan dan door de nieuwe eigenaar ingevoerd worden, Ik verwacht een opbrengst van minimaal 100 miljard, het liefst 350 miljard
En waarom denk je dat de waarde in de toekomt zal verminderen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78691003
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Eentje geef ik al.

Een ander nadeel in zijn algemeenheid is dat de overheid dan te maken heeft met nog een paar grote spelers erbij. Vergis je niet: er zitten grote bedrijven achter. Het wordt daardoor nog lastiger om op het milieu te letten en afspraken te maken over de veiligheid en dergelijke. Ik vind het echt een dom plan omdat je allemaal kleine monopolies krijgt, het heeft immers geen zin om een paralelle weg ernaast te bouwen.

Een variant hierop wordt trouwens nu al in Nederland toegepast. De overheid least als het ware een stuk infrastructuur en na een jaar of 30 is het dan definitief van de overheid. Je ziet nu al wat voor getouwtrek en gedoe dat oplevert. En nog belangrijker: het pakt vaak niet eens goedkoper uit.

Tot slot gaat dit gelazer opleveren ten aanzien van de subsidies. Je weet het wellicht niet maar het vracht- en bedrijfsverkeer wordt zwaar gesubsidieerd in Nederland (via belastingen en accijnzen). Dat moet ook wel want andere landen doen dat ook.
Een private eigenaar zal echter een zwaardere prijs willen vragen voor dat vrachtverkeer. Het belast immers op een enorme schaal zijn wegen. Dit (rechtvaardigheids)argument wordt vaak gebezigd: de gebruiker en vervuiler betaalt naar ratio omdat een private eigenaar daar belang bij heeft.
Waar het op neer zal komen is dat de overheid op expliciete wijze dit moet gaan subsidieren. Je wilt je niet uit de markt prijzen. Het is dus nog zo simpel niet om private wegen toe te staan. Waar de overheid zelf de tolwegen in handen heeft zie je gewoon dat vrachtvervoer een relatief lage prijs hoeft te betalen. Een stuk simpeler.

En hiermee maken we langzamerhand weer het cirkeltje rond; het zal denivellerend gaan uitpakken. Geld verdwijnt in de zakken van het grootkapitaal en de overheid moet de geraakte groepen gaan compenseren (waar zij dat eerst op andere manieren deed maar toen verdween dat niet in de zakken van een graaier).

Ik snap werkelijk niet wat jullie in dit soort feodale toestanden zien.
Ik kan er geen touw aan vastknopen. Dus hier wat losse flodders van mij.

De enige reden die ik kan bedenken om tegen dit plan te zijn, is dat het een kans biedt aan de overheid om tafelzilver te verzilveren, om er leuke dingen voor de mensen mee te doen. Net zoals de verkoop van Schiphol, aardgas en KPN. Een voordeel is dat verkoop van een snelwegennet (doe het meteen goed), heel veel cash binnenbrengt, waardoor de overheid haar kaspositie kan verbeteren, en veel minder rente hoeft af te dragen.

De overheid moet klein zijn. Waarom is het haar taak om gaten in de weg dicht te maken? Laat het aub over aan een marktpartij. Het is in het belang van een tolheffer dat wegen tot de volle capaciteit benut worden, wat een grote doorstroming zonder files betekent. Laat het aan een tolheffer over om met een slim tolsysteem te komen + andere snufjes om de doorstroming te verbeteren. Als de tol te hoog is, zullen mensen andere vormen van vervoer kiezen. Kortom: in handen van de markt zullen snelwegen tot hun maximale capaciteit benut worden. De overheid heeft daar helemaal geen zin in. Die is van mening dat gebruik geremd moet worden. Dat staakt haaks op het goede beheer van wegen. Het zou me niet verbazen dat met tolwegen in particuliere handen de gebruiker minder geld kwijt is.

Houdt er daarbij ook rekening mee dat we binnen niet al te lange tijd elektrisch rijden, en dat het dan over en sluiten is voor de overheid om accijnzen te heffen. Regeren is vooruit zien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:48:01 #88
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78691325
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik kan er geen touw aan vastknopen. Dus hier wat losse flodders van mij.

De enige reden die ik kan bedenken om tegen dit plan te zijn, is dat het een kans biedt aan de overheid om tafelzilver te verzilveren, om er leuke dingen voor de mensen mee te doen. Net zoals de verkoop van Schiphol, aardgas en KPN. Een voordeel is dat verkoop van een snelwegennet (doe het meteen goed), heel veel cash binnenbrengt, waardoor de overheid haar kaspositie kan verbeteren, en veel minder rente hoeft af te dragen.

De overheid moet klein zijn. Waarom is het haar taak om gaten in de weg dicht te maken? Laat het aub over aan een marktpartij. Het is in het belang van een tolheffer dat wegen tot de volle capaciteit benut worden, wat een grote doorstroming zonder files betekent.
Dat is nog maar zeer de vraag.
Wat iig geen vraag is dat zo'n grootgraaier niet zal denken aan de veiligheid en het milieu. Daar heeft hij niks mee te maken.
quote:
Laat het aan een tolheffer over om met een slim tolsysteem te komen + andere snufjes om de doorstroming te verbeteren.
Dan is privacyschending wel toegestaan?
quote:
Als de tol te hoog is, zullen mensen andere vormen van vervoer kiezen. Kortom: in handen van de markt zullen snelwegen tot hun maximale capaciteit benut worden.
Zou nu ook al moeten gelden.
quote:
De overheid heeft daar helemaal geen zin in. Die is van mening dat gebruik geremd moet worden.
Waarmee je aan geeft dat je zat te liegen en prima mijn argument snapt dat je een machtige speler introduceert die een heel blik aan lobbyisten zal opentrekken.
quote:
Dat staakt haaks op het goede beheer van wegen. Het zou me niet verbazen dat met tolwegen in particuliere handen de gebruiker minder geld kwijt is.
Het zal alleen maar meer gaan kosten. Er is maar één weg van amsterdam naar utrecht
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78692427
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Genoeg voorbeeldmateriaal over heel de wereld om over te schrijven.
En dan vooral over de grote rol die de overheid er dan toch nog in speelt ondanks de mooie praatjes
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78706003
Met natural monopolies ben je als afnemer altijd genaaid. Zowel publieke als private leveranciers zijn inefficiënte organisaties die vooral zichzelf centraal stellen en niet de klant. Waarom zouden ze ook? Toch heb ik zelf een lichte voorkeur voor publieke N.V.'s omdat deze organisaties via de stembus te beïnvloeden zijn. Het beste wat je als overheid kan doen is voorkomen dat dit soort organisaties zich via verticale integratie ook andere markten gaan betreden.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_78706765
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:18 schreef iehlaak het volgende:
Met natural monopolies ben je als afnemer altijd genaaid. Zowel publieke als private leveranciers zijn inefficiënte organisaties die vooral zichzelf centraal stellen en niet de klant. Waarom zouden ze ook? Toch heb ik zelf een lichte voorkeur voor publieke N.V.'s omdat deze organisaties via de stembus te beïnvloeden zijn. Het beste wat je als overheid kan doen is voorkomen dat dit soort organisaties zich via verticale integratie ook andere markten gaan betreden.

God de intellectueeltjes tieren welig deze vroege lente
pi_78716052
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:53 schreef Klonk het volgende:

[..]

toch knap, zoveel spelfouten in een simpel zinnetje
ROTFLMAO!!!
Die fascistoide racisten, het zijn van die superslimmen, hè? alleen al de gedachte dat je graaikapitalistische oplossing vanuit quasi-feodale staat als Texas 1 op 1 kan overplanten in Nederland getuigt van een hemeltergende domheid.

Een willekeurige toekomstscenario als de snelweg verkocht wordt:
"112, wat is uw noodsituatie?"
"Mijn huis staat in brand!! Help!!! stuur de brandweer!!! AAARGGH!!"
"eeh sorry, ik zie dat u alleen maar bereikbaar ben via de snelweg, en de brandweer kon deze maand de snelwegcontributie niet opbrengen. Kunt u ook over een maandje, of zo?"
"KOM NU!!! AAAARGHH!!!"
"Bedankt voor het bellen. Een prettige dag nog. Beste klant, uw boodschap is belangrijk voor ons!"

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_78716333
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:38 schreef Lyrebird het volgende:
De overheid moet klein zijn. Waarom is het haar taak om gaten in de weg dicht te maken?


Regeren is vooruit zien.
De overheid moet helemaal niet klein zijn. Dan krijg je Amerikaanse toestanden, zoals in hun gezondheidszorg, waar overal regionale megamonopolies zijn. Eén aanbieder bepaalt vrijwel alles, en die kan je niet wegstemmen met je stem en al HELEMAAL niet met je euros. Bij wegen, net zoals bij het treinnet kan je al helemaal niet kiezen.

Een weg is geen eindeloos opdeelbaar produkt. Hierin is een markt van volledige mededinging niet mogelijk.

Ik had je ook nog dingen willen uitleggen als solidariteit, maar gezien je extreem lage vooruitziend vermogen lijkt me dat zinloos.

De privatisering van de Britse spoorwegen is een gigantisch drama geworden, waarbij de prijzen fors gestegen zijn, de dienstverlening gillend achteruitholde en de Britse burger verbaasd merkte dat er ook zulke dingen bestonden als treinen die niet op tijd rijden, uitvielen en zelfs geheel van het spoor vielen, door oververmoeide en/of onervaren machinisten (Heee! Ze waren wel spotgoedkoop, hoor.)

In Californie hebben ze gigantisch veel belastingverlaging doorgevoerd, met als gevolg dat tijdens het bosbrandseizoen aan mensen die vroegen om asjeblieft een brandweerauto want mijn huis staat te fikken, werd uitgelegd dat er nu effe geen auto was, want het brandwagenpark aan Canada was verkocht. Dit werd nog gnuivend verteld omdat ze die Canadezen mooi een loer gedraaid hadden, die hadden die brandweerautos namelijk niet echt nodig: Geen bosbranden. Totdat ze diezelfde brandweerautos noodgedwongen weer van diezelfde oliedomme Canadezen moesten terughuren, tegen een hogere prijs natuurlijk.

Om geen gezichtsverlies te lijden, hebben ze stiekem maar ergens anders de belastingen verhoogd en arme mensen nog eerder de straat opgeschopt. Het aantal favelas en sloppenwijken rond L.A. groeit met de dag!

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_78720391
het is dus duidelijk dat het verkopen van snelwegen niet gaat werken.

hoewel het in zuidafrika wel werkt...daar zijn de prive-wegen veel beter onderhouden en in betere staat dan die gedeeltes die nog van de overheid zijn. Mischien ligt het eraan dat hun regering niet zoo goed werkt.
maar of die van ons beter werkt weet ik zo net ook nog niet...
pi_78720469
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:23 schreef Lyrebird het volgende:
In de VS heeft dit in Indiana (dus niet Texas) uitstekend gewerkt, Natuurlijk waren alle Democraten tegen, en dan heb je eigenlijk je garantie al binnen dat het om een briljant plan gaat. Uit de National Review:
Wees dan ook zo eerlijk om erbij te vertellen dat een ander privatiserings project zo gigantisch mislukte dat Indiana het schielijk weer onder de Staat onderbracht.
Kortom, een vogel maakt nog geen zomer
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:23:41 #96
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_78720717
Ik vind het argument van "amerikaanse toestanden" zo'n non argument, er niks Amerikaans aan het budget tekort van Californië. Californië wilt een soort van Europa zijn, maar dat gaat niet lukken.
pi_78721283
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:23 schreef Illiberal het volgende:
Ik vind het argument van "amerikaanse toestanden" zo'n non argument, er niks Amerikaans aan het budget tekort van Californië. Californië wilt een soort van Europa zijn, maar dat gaat niet lukken.
Neuh, alle staten in de VS, op een handvol na, zijn de fiscale weg kwijt in hun drang naar small government en lower taxes. Het is gewoon een ponzi scheme. Nu blijkt dat de de Staten 1 triljoen te kort komen de komende 5 jaar om de pensioenen te betalen. Weet je waarom? Omdat ze niet betaald hebben aan de pensioenen om mooi weer te kunnen spelen met belastingen laag te houden.

Zo doe je dat gewoon, doen we in Nederland ook, dat gaat echt lekker werken.
pi_78723994
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Neuh, alle staten in de VS, op een handvol na, zijn de fiscale weg kwijt in hun drang naar small government en lower taxes. Het is gewoon een ponzi scheme. Nu blijkt dat de de Staten 1 triljoen te kort komen de komende 5 jaar om de pensioenen te betalen. Weet je waarom? Omdat ze niet betaald hebben aan de pensioenen om mooi weer te kunnen spelen met belastingen laag te houden.

Zo doe je dat gewoon, doen we in Nederland ook, dat gaat echt lekker werken.
Je draait volgens mij oorzaak en gevolg om.

Amerikaanse ambtenaren hebben de afgelopen 30 jaar, geholpen door de vakbonden, uitermate luxueuze secundaire arbeidsvoorwaarden afgedwongen. Vaak mogen ze er al met hun 50e uit - politieagenten mogen na 20 jaar dienst met pensioen (50% van laatst verdiende salaris) of 30 jaar (75% laatst verdiende salaris). Vaak worden deze ambtenaren vlak voor hun pensioen nog een salarisschaal gepromoveerd, zodat ze met behoud van salaris met pensioen kunnen.

Het publiek zou deze secundaire arbeidsvoorwaarden nooit hebben goedgekeurd, omdat ze te duur waren. Echter, door ze uit de lopende rekening te betalen, en dus de kosten op volgende generaties af te wenden, hebben overheden deze uitgaven verborgen gehouden.

Zijn de problemen veroorzaakt doordat overheden een mager uitgavenpatroon hebben? Hell no! Deze problemen zijn het resultaat van entitlements, die jezelf terecht als een ponzi scheme betitelt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78724572
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je draait volgens mij oorzaak en gevolg om.

Amerikaanse ambtenaren hebben de afgelopen 30 jaar, geholpen door de vakbonden, uitermate luxueuze secundaire arbeidsvoorwaarden afgedwongen. Vaak mogen ze er al met hun 50e uit - politieagenten mogen na 20 jaar dienst met pensioen (50% van laatst verdiende salaris) of 30 jaar (75% laatst verdiende salaris). Vaak worden deze ambtenaren vlak voor hun pensioen nog een salarisschaal gepromoveerd, zodat ze met behoud van salaris met pensioen kunnen.

Het publiek zou deze secundaire arbeidsvoorwaarden nooit hebben goedgekeurd, omdat ze te duur waren. Echter, door ze uit de lopende rekening te betalen, en dus de kosten op volgende generaties af te wenden, hebben overheden deze uitgaven verborgen gehouden.

Zijn de problemen veroorzaakt doordat overheden een mager uitgavenpatroon hebben? Hell no! Deze problemen zijn het resultaat van entitlements, die jezelf terecht als een ponzi scheme betitelt.
De RNC party line dus, alle schuld ligt bij de vakbonden, entitlements of socialisme.

Je hele stuk hangt van aannames en suggestie aan elkaar, sorry hoor, maar de retirement age ligt op tenminste 60 en in sommige staten inmiddels op 62 behalve voor bepaalde beroepsgroepen (politie en militairen, state police is maar een kleine groep, militairen zijn federaal) en dat is wel degelijk goedgekeurd door de bevolking.
pi_78728074
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De RNC party line dus, alle schuld ligt bij de vakbonden, entitlements of socialisme.
Bewijs me het tegendeel.
quote:
Je hele stuk hangt van aannames en suggestie aan elkaar, sorry hoor, maar de retirement age ligt op tenminste 60 en in sommige staten inmiddels op 62 behalve voor bepaalde beroepsgroepen (politie en militairen, state police is maar een kleine groep, militairen zijn federaal) en dat is wel degelijk goedgekeurd door de bevolking.
Politie is echt geen kleine groep, en de getallen die ik gaf zijn niet uit mijn duim gezogen. Daarnaast moeten brandweermannen nu met hun 57e met pensioen (was 55e). Ook TSA officers, je weet wel, die lui die met een metaaldetector je baggage inspecteren, gaan met hun 57e met pensioen.

Een beetje ambtenaar met 30 jaar ervaring mag met pensioen.

Vergeleken met de marktsector krijgen (federale) ambtenaren ruime, welvaartsvaste pensioenen. Dat kan omdat ze uit de lopende rekening worden betaald, en niet in een Fidelity/TIAA CREF fonds zitten, zoals mijn pensioen, dat twee jaar geleden de helft van haar inleg is verloren (afgelopen jaar weer terugverdiend).

Dit soort constructies zijn meestal niet aan de bevolking voorgelegd, die dus maar te slikken had dat ambtenaren zulke luxe secundaire arbeidsvoorwaarden kregen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')