Het overheidstekort zou opgelost worden door het kwartje van Kok..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef Oud_student het volgende:
Geen slecht idee, het overheids tekort is in 1 klap opgelost.
Je hebt er nog minder dat alles duur is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik van Rotterdam naar Amsterdam moet heb ik er weinig aan dat de A67 lekker goedkoop is...
Een kastje in je auto waarmee de ritten geregistreerd worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
Dat is natuurlijk aan de marktpartij die de weg koopt. Ze zullen echt wel een handige manier verzinnen gok ik zo.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
He, laat de overheid nu het zelfde big Brother plan hebbenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
Een kastje in je auto waarmee de ritten geregistreerd worden.
Er zijn ook anonieme systemen op de markt, er wordt bewust gekozen voor een niet anoniem systeem door de overheid.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef Martijn_77 het volgende:
He, laat de overheid nu het zelfde big Brother plan hebben
Mag natuurlijk niet. Snelwegen hebben een maatschappelijke functie. Naar je privesnelweg kan je fluiten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Businessplan?Het is voor privé gebruik slimmerd.
![]()
Dat zou ik niet te hard (sarcastisch) roepen, want als we de berichtgeving moeten geloven wordt nu alles veel efficienter gerund, maar voor de afnemers is het er sinds de privatisering iig niet goedkoper op geworden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:51 schreef Klonk het volgende:
goed plan, eerdere pogingen tot marktwerking en geld verdienen aan voormalige overheidsdiensten zijn ook succesvol, zie de gezondheidszorg, nutsbedrijven, openbaar vervoer
Ja, laat de markt bepalen waar de afritten komenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk aan de marktpartij die de weg koopt. Ze zullen echt wel een handige manier verzinnen gok ik zo.
Bij niuewe wegen zal ook geen 50 meter rechte weg meer aangelegd kunnen wordenquote:Op woensdag 3 maart 2010 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, laat de markt bepalen waar de afritten komen
quote:The biggest change was dealing with Indiana’s poorly managed toll road, which runs across the northern part of the state and connects Chicago to Ohio. The turnpike frequently had operated at a loss, and had generated a paltry $130 million of income above operating expenses over 50 years.
“We looked at every option,” Daniels explains. “I remember starting with over 30 options. We didn’t even rule out a gas-tax increase. But it was obvious to me that the single best way to do this, if we could pull it off, was what we finally did.” And what they finally did was sell a 75-year lease to a European company to operate the toll road, putting $3.85 billion into Indiana’s coffers in the process. Daniels called it the “Major Moves” plan.
“On the day we got the bid, I really thought this thing was so obviously in the public interest that it would not be controversial,” Daniels says. “I guarantee that when I said, ‘And the high bid was $3.85 billion,’ all the air went out of the room, and people clapped their hands. At that moment there wasn’t a journalist, politician, road builder, union guy — we had them all in the room — who didn’t think this was going to be an absolute slam dunk.” Daniels was wrong. Leasing a major thoroughfare to a foreign company was something the state had never done before. Just 14 months into his term, there was a major public outcry over the deal. But Daniels held firm as his approval rating dropped 18 points, to 37 percent.
Slowly, the public and the legislature came around to what Daniels calls the “screaming obvious business sense” of the deal — that $3.85 billion would throw off more money in interest in one year than the toll road had earned in the previous 50 years. “People still look at me and say, ‘Was that a good deal?’” Mourdock says. “Yeah, I think that was a damn good deal.”
Klopkoekske... Wat is er fascistisch aan de NR?quote:
ja, wat in Indiana werkt, werkt natuurlijk ook in Nederland (verder negeren we ff dat Nederland waarschijnlijk vele malen dichter bevoklt is, en het wegennet dus duidelijk anders van structuur)quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:23 schreef Lyrebird het volgende:
In de VS heeft dit in Indiana (dus niet Texas) uitstekend gewerkt, Natuurlijk waren alle Democraten tegen, en dan heb je eigenlijk je garantie al binnen dat het om een briljant plan gaat. Uit de National Review:
[..]
Indiana?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:29 schreef Klopkoek het volgende:
alles...
die deal in Virginia is hoogst controversieel en er hangt een zweem van corruptie aan
Wie zegt dat de deal 1:1 gecopieerd moet worden? Natuurlijk zijn er aanpassingen nodig om iets soorgelijks in Nederland van de grond te krijgen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:30 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ja, wat in Indiana werkt, werkt natuurlijk ook in Nederland (verder negeren we ff dat Nederland waarschijnlijk vele malen dichter bevoklt is, en het wegennet dus duidelijk anders van structuur)
Niks mis met Afrikaanse tolwegen hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
God, als het aan Bolkesteijn ligt wordt het hier echt een soort Afrika.
owja, mitch daniels is van indiana jaquote:
Niks mis met tolwegen, alles mis met wegen die niet van de overheid zijnquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks mis met Afrikaanse tolwegen hoor.
Tunesie:
[ afbeelding ]
Swaziland:
[ afbeelding ]
Zuid-Afrika:
[ afbeelding ]
Marokko:
[ afbeelding ]
De wegen worden daar gewoon beheerd door een particulier....quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niks mis met tolwegen, alles mis met wegen die niet van de overheid zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |