abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:48:11 #51
132605 kawotski
Il Dottore
pi_78646480
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef Oud_student het volgende:
Geen slecht idee, het overheids tekort is in 1 klap opgelost.
Het overheidstekort zou opgelost worden door het kwartje van Kok..

Overigens eenmaal de overheid geld heeft sparen ze het niet op maar geven het zo snel mogelijk weg aan iedereen behalve de weggebruiker.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 18:54:20 #52
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78646718
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als ik van Rotterdam naar Amsterdam moet heb ik er weinig aan dat de A67 lekker goedkoop is...
Je hebt er nog minder dat alles duur is.
Carpe Libertatem
pi_78647123
Of de overheid nou eigenaar is of één of ander bedrijf / persoon / land... iedereen die t betaalbaar kan houden voor de "normale mens" en wil investeren in het wegennet, kan wat mij betreft prima geschikt de nieuwe eigenaar worden. Waarom niet? Omdat het mis kan gaan? Je zou ook kunnen zeggen dat ze met voorbeelden als de zorg en het O.V. ze het nu eindelijk wel goed doen. "Met de kennis van nu" Ik vind het geen probleem om risico's te nemen, zolang deze verantwoord zijn. Bovendien wil ik als laatste nog even kwijt dat het nu ook allemaal niet zo geweldig is... dus valt er wel echt wat te beschermen door het niet te doen?
pi_78647157
Lijkt me nog niet zo'n succes.

Al is het voor de rijksbegroting wel prima natuurlijk, je verlegt de veel hogere lasten (ivm die verkoop) dan helemaal naar de gebruikers en eigenaars van de snelwegen.

Praktisch gezien zie ik weinig voordelen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:12:23 #55
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78654352
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78654426
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
Een kastje in je auto waarmee de ritten geregistreerd worden.
pi_78654671
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
Dat is natuurlijk aan de marktpartij die de weg koopt. Ze zullen echt wel een handige manier verzinnen gok ik zo.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:16:21 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78654676
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
Een kastje in je auto waarmee de ritten geregistreerd worden.
He, laat de overheid nu het zelfde big Brother plan hebben
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78654852
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef Martijn_77 het volgende:
He, laat de overheid nu het zelfde big Brother plan hebben
Er zijn ook anonieme systemen op de markt, er wordt bewust gekozen voor een niet anoniem systeem door de overheid.
pi_78664522
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Businessplan? Het is voor privé gebruik slimmerd.
Mag natuurlijk niet. Snelwegen hebben een maatschappelijke functie. Naar je privesnelweg kan je fluiten.

Verder heb ik dit idee al veel eerder geopperd. Is veel interessante literatuur over te lezen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:01:55 #61
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_78664895
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:51 schreef Klonk het volgende:
goed plan, eerdere pogingen tot marktwerking en geld verdienen aan voormalige overheidsdiensten zijn ook succesvol, zie de gezondheidszorg, nutsbedrijven, openbaar vervoer
Dat zou ik niet te hard (sarcastisch) roepen, want als we de berichtgeving moeten geloven wordt nu alles veel efficienter gerund, maar voor de afnemers is het er sinds de privatisering iig niet goedkoper op geworden.

Dus ergens moet er in ieder geval iemand succesvol door zijn en veel geld aan verdienen.
Denk ik dan.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:03:11 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78664953
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk aan de marktpartij die de weg koopt. Ze zullen echt wel een handige manier verzinnen gok ik zo.
Ja, laat de markt bepalen waar de afritten komen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78668874
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, laat de markt bepalen waar de afritten komen
Bij niuewe wegen zal ook geen 50 meter rechte weg meer aangelegd kunnen worden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:39:14 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78670798
God, als het aan Bolkesteijn ligt wordt het hier echt een soort Afrika.

Gewoon niet doen. Met het privaat laten beheren van wegen maak je de overheid alleen maar machtelozer. Nu zie je al dat met PPS projecten de ontwikkelaars behoorlijk wat te zeggen hebben en dat wordt alleen maar meer zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78672219
In de VS heeft dit in Indiana (dus niet Texas) uitstekend gewerkt, Natuurlijk waren alle Democraten tegen, en dan heb je eigenlijk je garantie al binnen dat het om een briljant plan gaat. Uit de National Review:
quote:
The biggest change was dealing with Indiana’s poorly managed toll road, which runs across the northern part of the state and connects Chicago to Ohio. The turnpike frequently had operated at a loss, and had generated a paltry $130 million of income above operating expenses over 50 years.

“We looked at every option,” Daniels explains. “I remember starting with over 30 options. We didn’t even rule out a gas-tax increase. But it was obvious to me that the single best way to do this, if we could pull it off, was what we finally did.” And what they finally did was sell a 75-year lease to a European company to operate the toll road, putting $3.85 billion into Indiana’s coffers in the process. Daniels called it the “Major Moves” plan.

“On the day we got the bid, I really thought this thing was so obviously in the public interest that it would not be controversial,” Daniels says. “I guarantee that when I said, ‘And the high bid was $3.85 billion,’ all the air went out of the room, and people clapped their hands. At that moment there wasn’t a journalist, politician, road builder, union guy — we had them all in the room — who didn’t think this was going to be an absolute slam dunk.” Daniels was wrong. Leasing a major thoroughfare to a foreign company was something the state had never done before. Just 14 months into his term, there was a major public outcry over the deal. But Daniels held firm as his approval rating dropped 18 points, to 37 percent.

Slowly, the public and the legislature came around to what Daniels calls the “screaming obvious business sense” of the deal — that $3.85 billion would throw off more money in interest in one year than the toll road had earned in the previous 50 years. “People still look at me and say, ‘Was that a good deal?’” Mourdock says. “Yeah, I think that was a damn good deal.”
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:25:24 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78672261
het propagandablad van de fascisten
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78672288
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:25 schreef Klopkoek het volgende:
het propagandablad van de fascisten
Klopkoekske... Wat is er fascistisch aan de NR?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:29:52 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78672406
alles...

die deal in Virginia is hoogst controversieel en er hangt een zweem van corruptie aan
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78672428
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:23 schreef Lyrebird het volgende:
In de VS heeft dit in Indiana (dus niet Texas) uitstekend gewerkt, Natuurlijk waren alle Democraten tegen, en dan heb je eigenlijk je garantie al binnen dat het om een briljant plan gaat. Uit de National Review:
[..]


ja, wat in Indiana werkt, werkt natuurlijk ook in Nederland (verder negeren we ff dat Nederland waarschijnlijk vele malen dichter bevoklt is, en het wegennet dus duidelijk anders van structuur)
pi_78672554
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:29 schreef Klopkoek het volgende:
alles...

die deal in Virginia is hoogst controversieel en er hangt een zweem van corruptie aan
Indiana?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78672639
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:30 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ja, wat in Indiana werkt, werkt natuurlijk ook in Nederland (verder negeren we ff dat Nederland waarschijnlijk vele malen dichter bevoklt is, en het wegennet dus duidelijk anders van structuur)
Wie zegt dat de deal 1:1 gecopieerd moet worden? Natuurlijk zijn er aanpassingen nodig om iets soorgelijks in Nederland van de grond te krijgen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78672663
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
God, als het aan Bolkesteijn ligt wordt het hier echt een soort Afrika.
Niks mis met Afrikaanse tolwegen hoor.

Tunesie:



Swaziland:



Zuid-Afrika:



Marokko:



Algerije:

Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:37:33 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78672680
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Indiana?
owja, mitch daniels is van indiana ja
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:38:24 #74
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78672711
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niks mis met Afrikaanse tolwegen hoor.

Tunesie:

[ afbeelding ]

Swaziland:

[ afbeelding ]

Zuid-Afrika:

[ afbeelding ]

Marokko:

[ afbeelding ]
Niks mis met tolwegen, alles mis met wegen die niet van de overheid zijn
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78672758
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niks mis met tolwegen, alles mis met wegen die niet van de overheid zijn
De wegen worden daar gewoon beheerd door een particulier....
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')