abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78624777
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:19 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Je kunt er natuurlijk wel verschillende eisen aan verbinden, dus die kans is niet aanwezig.
wel privatiseren, maar toch overheidsbemoeienis houden,
dat is lekker halfslachtig.
pi_78624896
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:35 schreef Soohr het volgende:

[..]

wel privatiseren, maar toch overheidsbemoeienis houden,
dat is lekker halfslachtig.
Dat is goed mogelijk. Het eigendom blijft in handen van de overheid en de exploitatie (en onderhoud) gaat over naar private partijen die het onder bepaalde voorwaarden mogen vermarkten.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:54:28 #33
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78625227
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:30 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

ze verdienen alleen als er een hoop volk overheen rijdt
Genoeg mensen met teveel geld die niet geven om verdienen. Als ik het geld had zou ik het alleen al doen om te laten zien hoe achterlijk privatiseren van iets als snelwegen is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 09:57:27 #34
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78625327
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Genoeg mensen met teveel geld die niet geven om verdienen. Als ik het geld had zou ik het alleen al doen om te laten zien hoe achterlijk privatiseren van iets als snelwegen is.
Dan zou ik maar flink doorwerken om wat miljoenen bij elkaar te harken waar je enkel andere wegeigenaars rijker mee maakt. Mensen rijden dan gewoon een klein stukje om, om op hun bestemming terecht te komen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:59:15 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78625375
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan zou ik maar flink doorwerken om wat miljoenen bij elkaar te harken waar je enkel andere wegeigenaars rijker mee maakt. Mensen rijden dan gewoon een klein stukje om, om op hun bestemming terecht te komen.
oh vast. Kunnen ze lekker met zijn allen op kleine landweggetjes in de file staan omdat ik bijvoorbeeld de A2 heb geblokkeerd met mijn prive-bezit.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78625400
Nederland is veel te klein voor een tolwegennet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78625427
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland is veel te klein voor een tolwegennet.
Inderdaad. Zoals in andere landen is het hier niet mogelijk.
pi_78625526
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Niet in de wereld van Boze_appel. daar zijn geen eisen en wetten aan prive-bezit.
Die zijn er wel. Als jij een monument koopt is het wel je bezit maar mag je er ook niet alles mee doen wat jij wilt. Als jij in een gemeente woont met een beschermd dorpsgezicht dan mag je ook niet alles met je privé huis doen wat jij wilt. In je eigen huis mag je nog steeds geen wietplantage hebben of verboden wapens bezitten.

Er zijn meer dan genoeg eisen en voorwaarde die de wet stelt aan privé bezit. Met het oog op een wegennet gebeurd dit al in veel landen over de hele wereld en ook in Europa. Ik vind het geen goed idee voor nederland maar juridisch gezien is dit wel helemaal compleet af te tikken.
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 10:04:42 #39
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78625532
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:59 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

oh vast. Kunnen ze lekker met zijn allen op kleine landweggetjes in de file staan omdat ik bijvoorbeeld de A2 heb geblokkeerd met mijn prive-bezit.
Kleine landweggetjes kunnen prima geasfalteerd worden om jouw muurplan teniet te doen en jouw enkel geld te laten kosten.
Carpe Libertatem
pi_78626759
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:03 schreef Klonk het volgende:

[..]

Een spaans bedrijf heeft toestemming gekregen en geld om een tolweg te bouwen, dat is niets nieuws en gebeurt over de hele wereld, een tolweg wordt in bijna alle gevallen door een bedrijf in elkaar geknutseld en die mag er voor een bepaalde tijd geld aan verdienen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tolweg

Is heel wat anders dan snelwegen verkopen
Leuk dat je dat zegt want ik kon nergens iets vinden dat relateerd aan het verkopen van wegen door Texas.
pi_78626844
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:40 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk. Het eigendom blijft in handen van de overheid en de exploitatie (en onderhoud) gaat over naar private partijen die het onder bepaalde voorwaarden mogen vermarkten.
Maar wat is dan het verschil met rekening rijden? Behalve dan dat er tussen de opbrengst en de burger nog een derde partij zit die winst moet maken? Het idee dat het bedrijfsleven altijd alles goedkoper kan doen is gewoon een fabeltje.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:36:54 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78629042
tolwegen zijn vaak dure projecten waar de overheid geen cash voor heeft, een bedrijf of meerdere bedrijven bouwen het dan, onder de voorwaarde dat ze wel hun centen terug zien, en dus tol mogen heffen. na een jaar of 30 gaan de tolwegen over in rijksbeheer.

dus bedrijven schieten ahw de aanleg voor
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 11:40:55 #43
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78629220
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:44 schreef Tijger_m het volgende:
Het idee dat het bedrijfsleven altijd alles goedkoper kan doen is gewoon een fabeltje.
Correct. Oorlog voeren is iets wat het bedrijfsleven nooit goedkoper kan doen dan overheden om maar wat te noemen. Het bedrijfsleven heeft immers niet de mogelijkheid om mensen te verplichten te vechten voor een lapje grond.

Verder blijft er weinig over wat een overheid goedkoper kan doen dan een vrije markt.
Carpe Libertatem
pi_78629289
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Correct. Oorlog voeren is iets wat het bedrijfsleven nooit goedkoper kan doen dan overheden om maar wat te noemen. Het bedrijfsleven heeft immers niet de mogelijkheid om mensen te verplichten te vechten voor een lapje grond.

Verder blijft er weinig over wat een overheid goedkoper kan doen dan een vrije markt.
Waarom doen ze het niet dan?
pi_78630262
Geen slecht idee, het overheids tekort is in 1 klap opgelost.
De service op de autowegegen kan verbeteren en op lange termijn lost het de automobilist minder geld
(mits de wegenbelasting wordt afgeschaft)

Als nu ook de spoorwegen verkocht worden, dan kunnen we deze asfalteren en zo kortere verbindingen maken tussen de steden, het OV gebruikt dan gewoon bussen, die over deze wegen rijden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_78640486
Leuk idee, ik ben er wel voorstander van.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet 1 eigenaar, gewoon per 10 meter oid. verkopen.
Dat lijkt mij erg onhandig, laat een partij de snelweg kopen, en koop vervolgens gewoon aandelen in die partij. Scheelt een hoop administratie.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland is veel te klein voor een tolwegennet.
Wat een onzin. Sterker nog, er zijn al een aantal wegen waarop tol betaald moet worden in Nederland. De Westerscheldetunnel en de tunnel onder het Dordtse Kil door.
pi_78640597
Met z'n allen kopen en dan onmiddellijk de limieten eraf... Lijkt mij wel wat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 16:18:22 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78640613
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat lijkt mij erg onhandig, laat een partij de snelweg kopen, en koop vervolgens gewoon aandelen in die partij. Scheelt een hoop administratie.
Of per weg, kan ook. Als niet heel het wegennet maar niet over gaat naar 1 partij, want dan heb je nog steeds geen concurrentie. Dan heeft iemand gewoon een monopolie overgekocht.
Carpe Libertatem
pi_78640920
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:18 schreef Boze_Appel het volgende:

Of per weg, kan ook. Als niet heel het wegennet maar niet over gaat naar 1 partij, want dan heb je nog steeds geen concurrentie. Dan heeft iemand gewoon een monopolie overgekocht.
Als ik van Rotterdam naar Amsterdam moet heb ik er weinig aan dat de A67 lekker goedkoop is...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_78643516
Nog beter: verkoop al het grond en laat het maar gaan.
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:48:11 #51
132605 kawotski
Il Dottore
pi_78646480
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef Oud_student het volgende:
Geen slecht idee, het overheids tekort is in 1 klap opgelost.
Het overheidstekort zou opgelost worden door het kwartje van Kok..

Overigens eenmaal de overheid geld heeft sparen ze het niet op maar geven het zo snel mogelijk weg aan iedereen behalve de weggebruiker.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 18:54:20 #52
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78646718
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als ik van Rotterdam naar Amsterdam moet heb ik er weinig aan dat de A67 lekker goedkoop is...
Je hebt er nog minder dat alles duur is.
Carpe Libertatem
pi_78647123
Of de overheid nou eigenaar is of één of ander bedrijf / persoon / land... iedereen die t betaalbaar kan houden voor de "normale mens" en wil investeren in het wegennet, kan wat mij betreft prima geschikt de nieuwe eigenaar worden. Waarom niet? Omdat het mis kan gaan? Je zou ook kunnen zeggen dat ze met voorbeelden als de zorg en het O.V. ze het nu eindelijk wel goed doen. "Met de kennis van nu" Ik vind het geen probleem om risico's te nemen, zolang deze verantwoord zijn. Bovendien wil ik als laatste nog even kwijt dat het nu ook allemaal niet zo geweldig is... dus valt er wel echt wat te beschermen door het niet te doen?
pi_78647157
Lijkt me nog niet zo'n succes.

Al is het voor de rijksbegroting wel prima natuurlijk, je verlegt de veel hogere lasten (ivm die verkoop) dan helemaal naar de gebruikers en eigenaars van de snelwegen.

Praktisch gezien zie ik weinig voordelen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:12:23 #55
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78654352
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78654426
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
Een kastje in je auto waarmee de ritten geregistreerd worden.
pi_78654671
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe had je dat dan gedacht tolwegen in Nederland? We hebben hier bijna om de kilometer een afrit.
Dat is natuurlijk aan de marktpartij die de weg koopt. Ze zullen echt wel een handige manier verzinnen gok ik zo.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:16:21 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78654676
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
Een kastje in je auto waarmee de ritten geregistreerd worden.
He, laat de overheid nu het zelfde big Brother plan hebben
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78654852
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:16 schreef Martijn_77 het volgende:
He, laat de overheid nu het zelfde big Brother plan hebben
Er zijn ook anonieme systemen op de markt, er wordt bewust gekozen voor een niet anoniem systeem door de overheid.
pi_78664522
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Businessplan? Het is voor privé gebruik slimmerd.
Mag natuurlijk niet. Snelwegen hebben een maatschappelijke functie. Naar je privesnelweg kan je fluiten.

Verder heb ik dit idee al veel eerder geopperd. Is veel interessante literatuur over te lezen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')