Wie zijn de kopers?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:48 schreef RechtseRukker het volgende:
Lees net dat Eurlings weer 2,6 miljard in asfalt investeert, mijn idee is om het hele snelwegennet te verkopen,net als in Texas.
Het evt rekeningrijden kan dan door de nieuwe eigenaar ingevoerd worden, Ik verwacht een opbrengst van minimaal 100 miljard, het liefst 350 miljard
bv de Spanjaarden die ook het wegennet in Texas hebben gekocht, of investeerders met een echt lange horizon, of Duisters, die zijn gek op auobanenquote:
toch knap, zoveel spelfouten in een simpel zinnetjequote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:51 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
bv de Spanjaarden die ook het wegennet in Texas hebben gekocht, of investeerders met een echt lange horizon, of Duisters, die zijn gek op auobanen
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:51 schreef RechtseRukker het volgende:
of Duisters, die zijn gek op auobanen
Niet 1 eigenaar, gewoon per 10 meter oid. verkopen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:48 schreef RechtseRukker het volgende:
Lees net dat Eurlings weer 2,6 miljard in asfalt investeert, mijn idee is om het hele snelwegennet te verkopen,net als in Texas.
Het evt rekeningrijden kan dan door de nieuwe eigenaar ingevoerd worden, Ik verwacht een opbrengst van minimaal 100 miljard, het liefst 350 miljard
En dan zelf bepalen wie er over heen mag rijden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet 1 eigenaar, gewoon per 10 meter oid. verkopen.
En op elk stukje moet je tol betalen natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet 1 eigenaar, gewoon per 10 meter oid. verkopen.
http://justgetthere.us/bl(...)Texas-toll-road.htmlquote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:55 schreef Klonk het volgende:
ben trouwens wel nieuwsgierig naar een bron van het spanjaarden die wegen in Texas hebben gekochtnog nooit van gehoord
2 voor de prijs van 1quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En op elk stukje moet je tol betalen natuurlijk.
Een spaans bedrijf heeft toestemming gekregen en geld om een tolweg te bouwen, dat is niets nieuws en gebeurt over de hele wereld, een tolweg wordt in bijna alle gevallen door een bedrijf in elkaar geknutseld en die mag er voor een bepaalde tijd geld aan verdienen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:01 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
http://justgetthere.us/bl(...)Texas-toll-road.html
Dat kunnen eigenaars prima onderling regelen, net zoals peering met internetproviders or roaming met telecomproviders.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En op elk stukje moet je tol betalen natuurlijk.
Klinkt als een puik businessplan. Ik zou geen eigen bedrijf beginnen als ik jou was.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:59 schreef Godtje het volgende:
Dan doe ik nu vast een reservering op de A9 tussen Haarlem en Amsterdam. De weg gaat vervolgens wel dicht vanaf mijn startpunt 10 min voordat ik er ben. 5 min nadat ik weg ben mag het weer open.
Een dergelijke constructie is toch ook mogelijk voor bestaande snelwegen? Het is best mogelijk dat partijen de mogelijkheid krijgen om een (deel) van de snelweg de exploiteren en daar dus tol te heffen. Ik verwacht alleen niet dat het gelijk een succes gaat worden in Nederland.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
Een spaans bedrijf heeft toestemming gekregen en geld om een tolweg te bouwen, dat is niets nieuws en gebeurt over de hele wereld, een tolweg wordt in bijna alle gevallen door een bedrijf in elkaar geknutseld en die mag er voor een bepaalde tijd geld aan verdienen.
Is heel wat anders dan snelwegen verkopen
Gebeurt over de hele wereld,maar toch had je er nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
Een spaans bedrijf heeft toestemming gekregen en geld om een tolweg te bouwen, dat is niets nieuws en gebeurt over de hele wereld, een tolweg wordt in bijna alle gevallen door een bedrijf in elkaar geknutseld en die mag er voor een bepaalde tijd geld aan verdienen.
Is heel wat anders dan snelwegen verkopen
dikke koekoek, jij hebt het over het verkopen van het snelwegnet en je bedoelt een tolweg, is net zoiets als uitleggen hoe een appel eruit ziet en dan roepen dat je toch een ei bedoeltquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:06 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Gebeurt over de hele wereld,maar toch had je er nog nooit van gehoord
Businessplan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Klinkt als een puik businessplan. Ik zou geen eigen bedrijf beginnen als ik jou was.
Dan heb je zeker geld over.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Businessplan?Het is voor privé gebruik slimmerd.
![]()
Als je dat verschil niet kan zien zou ik als ik jou was ook geen eigen onderneming starten.
Het is wachten op de eerste lamlul met teveel geld die een stuk halverwege de A2 koopt en er grote muren omheen bouwt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat kunnen eigenaars prima onderling regelen, net zoals peering met internetproviders or roaming met telecomproviders.
Je kunt er natuurlijk wel verschillende eisen aan verbinden, dus die kans is niet aanwezig.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is wachten op de eerste lamlul met teveel geld die een stuk halverwege de A2 koopt en er grote muren omheen bouwt.
Ah leuk, we krijgen weer argumenten met oneindig geld en muren om dingen heenbouwen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is wachten op de eerste lamlul met teveel geld die een stuk halverwege de A2 koopt en er grote muren omheen bouwt.
Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen gebeuren. Mensen doen wel achterlijkere dingen for shits & giggles.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ah leuk, we krijgen weer argumenten met oneindig geld en muren om dingen heenbouwen.
Niet in de wereld van Boze_appel. daar zijn geen eisen en wetten aan prive-bezit.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk wel verschillende eisen aan verbinden, dus die kans is niet aanwezig.
Het moet dan ook geen privébezit worden. De exploitatie van de snelwegen kan best uit handen gegeven worden. Natuurlijk moeten daar bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:22 schreef ethiraseth het volgende:
Niet in de wereld van Boze_appel. daar zijn geen eisen en wetten aan prive-bezit.
ze verdienen alleen als er een hoop volk overheen rijdtquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is wachten op de eerste lamlul met teveel geld die een stuk halverwege de A2 koopt en er grote muren omheen bouwt.
wel privatiseren, maar toch overheidsbemoeienis houden,quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk wel verschillende eisen aan verbinden, dus die kans is niet aanwezig.
Dat is goed mogelijk. Het eigendom blijft in handen van de overheid en de exploitatie (en onderhoud) gaat over naar private partijen die het onder bepaalde voorwaarden mogen vermarkten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:35 schreef Soohr het volgende:
[..]
wel privatiseren, maar toch overheidsbemoeienis houden,
dat is lekker halfslachtig.
Genoeg mensen met teveel geld die niet geven om verdienen. Als ik het geld had zou ik het alleen al doen om te laten zien hoe achterlijk privatiseren van iets als snelwegen is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:30 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
ze verdienen alleen als er een hoop volk overheen rijdt
Dan zou ik maar flink doorwerken om wat miljoenen bij elkaar te harken waar je enkel andere wegeigenaars rijker mee maakt. Mensen rijden dan gewoon een klein stukje om, om op hun bestemming terecht te komen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Genoeg mensen met teveel geld die niet geven om verdienen. Als ik het geld had zou ik het alleen al doen om te laten zien hoe achterlijk privatiseren van iets als snelwegen is.
oh vast. Kunnen ze lekker met zijn allen op kleine landweggetjes in de file staan omdat ik bijvoorbeeld de A2 heb geblokkeerd met mijn prive-bezit.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan zou ik maar flink doorwerken om wat miljoenen bij elkaar te harken waar je enkel andere wegeigenaars rijker mee maakt. Mensen rijden dan gewoon een klein stukje om, om op hun bestemming terecht te komen.
Inderdaad. Zoals in andere landen is het hier niet mogelijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland is veel te klein voor een tolwegennet.
Die zijn er wel. Als jij een monument koopt is het wel je bezit maar mag je er ook niet alles mee doen wat jij wilt. Als jij in een gemeente woont met een beschermd dorpsgezicht dan mag je ook niet alles met je privé huis doen wat jij wilt. In je eigen huis mag je nog steeds geen wietplantage hebben of verboden wapens bezitten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet in de wereld van Boze_appel. daar zijn geen eisen en wetten aan prive-bezit.
Kleine landweggetjes kunnen prima geasfalteerd worden om jouw muurplan teniet te doen en jouw enkel geld te laten kosten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
oh vast. Kunnen ze lekker met zijn allen op kleine landweggetjes in de file staan omdat ik bijvoorbeeld de A2 heb geblokkeerd met mijn prive-bezit.
Leuk dat je dat zegt want ik kon nergens iets vinden dat relateerd aan het verkopen van wegen door Texas.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
Een spaans bedrijf heeft toestemming gekregen en geld om een tolweg te bouwen, dat is niets nieuws en gebeurt over de hele wereld, een tolweg wordt in bijna alle gevallen door een bedrijf in elkaar geknutseld en die mag er voor een bepaalde tijd geld aan verdienen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tolweg
Is heel wat anders dan snelwegen verkopen
Maar wat is dan het verschil met rekening rijden? Behalve dan dat er tussen de opbrengst en de burger nog een derde partij zit die winst moet maken? Het idee dat het bedrijfsleven altijd alles goedkoper kan doen is gewoon een fabeltje.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk. Het eigendom blijft in handen van de overheid en de exploitatie (en onderhoud) gaat over naar private partijen die het onder bepaalde voorwaarden mogen vermarkten.
Correct. Oorlog voeren is iets wat het bedrijfsleven nooit goedkoper kan doen dan overheden om maar wat te noemen. Het bedrijfsleven heeft immers niet de mogelijkheid om mensen te verplichten te vechten voor een lapje grond.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:44 schreef Tijger_m het volgende:
Het idee dat het bedrijfsleven altijd alles goedkoper kan doen is gewoon een fabeltje.
Waarom doen ze het niet dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Correct. Oorlog voeren is iets wat het bedrijfsleven nooit goedkoper kan doen dan overheden om maar wat te noemen. Het bedrijfsleven heeft immers niet de mogelijkheid om mensen te verplichten te vechten voor een lapje grond.
Verder blijft er weinig over wat een overheid goedkoper kan doen dan een vrije markt.
Dat lijkt mij erg onhandig, laat een partij de snelweg kopen, en koop vervolgens gewoon aandelen in die partij. Scheelt een hoop administratie.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet 1 eigenaar, gewoon per 10 meter oid. verkopen.
Wat een onzin. Sterker nog, er zijn al een aantal wegen waarop tol betaald moet worden in Nederland. De Westerscheldetunnel en de tunnel onder het Dordtse Kil door.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland is veel te klein voor een tolwegennet.
Of per weg, kan ook. Als niet heel het wegennet maar niet over gaat naar 1 partij, want dan heb je nog steeds geen concurrentie. Dan heeft iemand gewoon een monopolie overgekocht.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat lijkt mij erg onhandig, laat een partij de snelweg kopen, en koop vervolgens gewoon aandelen in die partij. Scheelt een hoop administratie.
Als ik van Rotterdam naar Amsterdam moet heb ik er weinig aan dat de A67 lekker goedkoop is...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Of per weg, kan ook. Als niet heel het wegennet maar niet over gaat naar 1 partij, want dan heb je nog steeds geen concurrentie. Dan heeft iemand gewoon een monopolie overgekocht.
Het overheidstekort zou opgelost worden door het kwartje van Kok..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef Oud_student het volgende:
Geen slecht idee, het overheids tekort is in 1 klap opgelost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |