abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78623931
Lees net dat Eurlings weer 2,6 miljard in asfalt investeert, mijn idee is om het hele snelwegennet te verkopen,net als in Texas.
Het evt rekeningrijden kan dan door de nieuwe eigenaar ingevoerd worden, Ik verwacht een opbrengst van minimaal 100 miljard, het liefst 350 miljard
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 maart 2010 @ 08:49:14 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78623946
Dat werkt in engeland ook goed op het spoor.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78623956
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:48 schreef RechtseRukker het volgende:
Lees net dat Eurlings weer 2,6 miljard in asfalt investeert, mijn idee is om het hele snelwegennet te verkopen,net als in Texas.
Het evt rekeningrijden kan dan door de nieuwe eigenaar ingevoerd worden, Ik verwacht een opbrengst van minimaal 100 miljard, het liefst 350 miljard
Wie zijn de kopers?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:51:16 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78623977
goed plan, eerdere pogingen tot marktwerking en geld verdienen aan voormalige overheidsdiensten zijn ook succesvol, zie de gezondheidszorg, nutsbedrijven, openbaar vervoer
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_78623981
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wie zijn de kopers?
bv de Spanjaarden die ook het wegennet in Texas hebben gekocht, of investeerders met een echt lange horizon, of Duisters, die zijn gek op auobanen
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:53:07 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78624000
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:51 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

bv de Spanjaarden die ook het wegennet in Texas hebben gekocht, of investeerders met een echt lange horizon, of Duisters, die zijn gek op auobanen
toch knap, zoveel spelfouten in een simpel zinnetje
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:53:50 #7
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_78624009
Nou snap ik waarom ik nooit de term 'rechts-intelectueel' hoor...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_78624014
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:51 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Duisters,
duistere krachten!!!

(ja, flauw van mij)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:55:53 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78624035
ben trouwens wel nieuwsgierig naar een bron van het spanjaarden die wegen in Texas hebben gekocht nog nooit van gehoord
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_78624036
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:51 schreef RechtseRukker het volgende:

of Duisters, die zijn gek op auobanen
Ah nu ben ik overstag, ze zullen om die reden wel willen kopen.
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 08:56:26 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78624043
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:48 schreef RechtseRukker het volgende:
Lees net dat Eurlings weer 2,6 miljard in asfalt investeert, mijn idee is om het hele snelwegennet te verkopen,net als in Texas.
Het evt rekeningrijden kan dan door de nieuwe eigenaar ingevoerd worden, Ik verwacht een opbrengst van minimaal 100 miljard, het liefst 350 miljard
Niet 1 eigenaar, gewoon per 10 meter oid. verkopen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:58:54 #12
2658 The Unforgiven
Pure Awareness
pi_78624081
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet 1 eigenaar, gewoon per 10 meter oid. verkopen.
En dan zelf bepalen wie er over heen mag rijden.

Oh wacht, dat hebben ze in de USA ook al...
Mankind has lost it's way. Seperated by color, language, religion, and the many many layers of society. I wonder why, we are all born human.
pi_78624091
Dan doe ik nu vast een reservering op de A9 tussen Haarlem en Amsterdam. De weg gaat vervolgens wel dicht vanaf mijn startpunt 10 min voordat ik er ben. 5 min nadat ik weg ben mag het weer open.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:01:02 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78624111
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet 1 eigenaar, gewoon per 10 meter oid. verkopen.
En op elk stukje moet je tol betalen natuurlijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78624121
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:55 schreef Klonk het volgende:
ben trouwens wel nieuwsgierig naar een bron van het spanjaarden die wegen in Texas hebben gekocht nog nooit van gehoord
http://justgetthere.us/bl(...)Texas-toll-road.html
pi_78624139
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En op elk stukje moet je tol betalen natuurlijk.
2 voor de prijs van 1

  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:03:28 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78624150
quote:
Een spaans bedrijf heeft toestemming gekregen en geld om een tolweg te bouwen, dat is niets nieuws en gebeurt over de hele wereld, een tolweg wordt in bijna alle gevallen door een bedrijf in elkaar geknutseld en die mag er voor een bepaalde tijd geld aan verdienen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tolweg

Is heel wat anders dan snelwegen verkopen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 09:04:52 #18
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78624169
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En op elk stukje moet je tol betalen natuurlijk.
Dat kunnen eigenaars prima onderling regelen, net zoals peering met internetproviders or roaming met telecomproviders.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 09:05:58 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78624184
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:59 schreef Godtje het volgende:
Dan doe ik nu vast een reservering op de A9 tussen Haarlem en Amsterdam. De weg gaat vervolgens wel dicht vanaf mijn startpunt 10 min voordat ik er ben. 5 min nadat ik weg ben mag het weer open.
Klinkt als een puik businessplan. Ik zou geen eigen bedrijf beginnen als ik jou was.
Carpe Libertatem
pi_78624186
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:03 schreef Klonk het volgende:

[..]

Een spaans bedrijf heeft toestemming gekregen en geld om een tolweg te bouwen, dat is niets nieuws en gebeurt over de hele wereld, een tolweg wordt in bijna alle gevallen door een bedrijf in elkaar geknutseld en die mag er voor een bepaalde tijd geld aan verdienen.

Is heel wat anders dan snelwegen verkopen
Een dergelijke constructie is toch ook mogelijk voor bestaande snelwegen? Het is best mogelijk dat partijen de mogelijkheid krijgen om een (deel) van de snelweg de exploiteren en daar dus tol te heffen. Ik verwacht alleen niet dat het gelijk een succes gaat worden in Nederland.
pi_78624188
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:03 schreef Klonk het volgende:

[..]

Een spaans bedrijf heeft toestemming gekregen en geld om een tolweg te bouwen, dat is niets nieuws en gebeurt over de hele wereld, een tolweg wordt in bijna alle gevallen door een bedrijf in elkaar geknutseld en die mag er voor een bepaalde tijd geld aan verdienen.

Is heel wat anders dan snelwegen verkopen
Gebeurt over de hele wereld,maar toch had je er nog nooit van gehoord
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:07:04 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78624198
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:06 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Gebeurt over de hele wereld,maar toch had je er nog nooit van gehoord
dikke koekoek, jij hebt het over het verkopen van het snelwegnet en je bedoelt een tolweg, is net zoiets als uitleggen hoe een appel eruit ziet en dan roepen dat je toch een ei bedoelt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_78624228
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Klinkt als een puik businessplan. Ik zou geen eigen bedrijf beginnen als ik jou was.
Businessplan? Het is voor privé gebruik slimmerd.
Als je dat verschil niet kan zien zou ik als ik jou was ook geen eigen onderneming starten.
pi_78624248
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Businessplan? Het is voor privé gebruik slimmerd.
Als je dat verschil niet kan zien zou ik als ik jou was ook geen eigen onderneming starten.
Dan heb je zeker geld over.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:18:05 #25
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78624411
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat kunnen eigenaars prima onderling regelen, net zoals peering met internetproviders or roaming met telecomproviders.
Het is wachten op de eerste lamlul met teveel geld die een stuk halverwege de A2 koopt en er grote muren omheen bouwt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78624436
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het is wachten op de eerste lamlul met teveel geld die een stuk halverwege de A2 koopt en er grote muren omheen bouwt.
Je kunt er natuurlijk wel verschillende eisen aan verbinden, dus die kans is niet aanwezig.
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 09:19:37 #27
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78624448
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het is wachten op de eerste lamlul met teveel geld die een stuk halverwege de A2 koopt en er grote muren omheen bouwt.
Ah leuk, we krijgen weer argumenten met oneindig geld en muren om dingen heenbouwen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:22:04 #28
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78624501
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ah leuk, we krijgen weer argumenten met oneindig geld en muren om dingen heenbouwen.
Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen gebeuren. Mensen doen wel achterlijkere dingen for shits & giggles.

maar waarom zou je uitgaan van de goedheid van de mens die zijn weg openstelt voor iedereen? Dat denken is net zo onrealistisch.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:19 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Je kunt er natuurlijk wel verschillende eisen aan verbinden, dus die kans is niet aanwezig.
Niet in de wereld van Boze_appel. daar zijn geen eisen en wetten aan prive-bezit.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78624634
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:22 schreef ethiraseth het volgende:
Niet in de wereld van Boze_appel. daar zijn geen eisen en wetten aan prive-bezit.
Het moet dan ook geen privébezit worden. De exploitatie van de snelwegen kan best uit handen gegeven worden. Natuurlijk moeten daar bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn.
pi_78624676
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het is wachten op de eerste lamlul met teveel geld die een stuk halverwege de A2 koopt en er grote muren omheen bouwt.
ze verdienen alleen als er een hoop volk overheen rijdt
pi_78624777
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:19 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Je kunt er natuurlijk wel verschillende eisen aan verbinden, dus die kans is niet aanwezig.
wel privatiseren, maar toch overheidsbemoeienis houden,
dat is lekker halfslachtig.
pi_78624896
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:35 schreef Soohr het volgende:

[..]

wel privatiseren, maar toch overheidsbemoeienis houden,
dat is lekker halfslachtig.
Dat is goed mogelijk. Het eigendom blijft in handen van de overheid en de exploitatie (en onderhoud) gaat over naar private partijen die het onder bepaalde voorwaarden mogen vermarkten.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:54:28 #33
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78625227
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:30 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

ze verdienen alleen als er een hoop volk overheen rijdt
Genoeg mensen met teveel geld die niet geven om verdienen. Als ik het geld had zou ik het alleen al doen om te laten zien hoe achterlijk privatiseren van iets als snelwegen is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 09:57:27 #34
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78625327
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Genoeg mensen met teveel geld die niet geven om verdienen. Als ik het geld had zou ik het alleen al doen om te laten zien hoe achterlijk privatiseren van iets als snelwegen is.
Dan zou ik maar flink doorwerken om wat miljoenen bij elkaar te harken waar je enkel andere wegeigenaars rijker mee maakt. Mensen rijden dan gewoon een klein stukje om, om op hun bestemming terecht te komen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:59:15 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78625375
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan zou ik maar flink doorwerken om wat miljoenen bij elkaar te harken waar je enkel andere wegeigenaars rijker mee maakt. Mensen rijden dan gewoon een klein stukje om, om op hun bestemming terecht te komen.
oh vast. Kunnen ze lekker met zijn allen op kleine landweggetjes in de file staan omdat ik bijvoorbeeld de A2 heb geblokkeerd met mijn prive-bezit.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78625400
Nederland is veel te klein voor een tolwegennet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78625427
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland is veel te klein voor een tolwegennet.
Inderdaad. Zoals in andere landen is het hier niet mogelijk.
pi_78625526
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Niet in de wereld van Boze_appel. daar zijn geen eisen en wetten aan prive-bezit.
Die zijn er wel. Als jij een monument koopt is het wel je bezit maar mag je er ook niet alles mee doen wat jij wilt. Als jij in een gemeente woont met een beschermd dorpsgezicht dan mag je ook niet alles met je privé huis doen wat jij wilt. In je eigen huis mag je nog steeds geen wietplantage hebben of verboden wapens bezitten.

Er zijn meer dan genoeg eisen en voorwaarde die de wet stelt aan privé bezit. Met het oog op een wegennet gebeurd dit al in veel landen over de hele wereld en ook in Europa. Ik vind het geen goed idee voor nederland maar juridisch gezien is dit wel helemaal compleet af te tikken.
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 10:04:42 #39
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78625532
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:59 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

oh vast. Kunnen ze lekker met zijn allen op kleine landweggetjes in de file staan omdat ik bijvoorbeeld de A2 heb geblokkeerd met mijn prive-bezit.
Kleine landweggetjes kunnen prima geasfalteerd worden om jouw muurplan teniet te doen en jouw enkel geld te laten kosten.
Carpe Libertatem
pi_78626759
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:03 schreef Klonk het volgende:

[..]

Een spaans bedrijf heeft toestemming gekregen en geld om een tolweg te bouwen, dat is niets nieuws en gebeurt over de hele wereld, een tolweg wordt in bijna alle gevallen door een bedrijf in elkaar geknutseld en die mag er voor een bepaalde tijd geld aan verdienen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tolweg

Is heel wat anders dan snelwegen verkopen
Leuk dat je dat zegt want ik kon nergens iets vinden dat relateerd aan het verkopen van wegen door Texas.
pi_78626844
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:40 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk. Het eigendom blijft in handen van de overheid en de exploitatie (en onderhoud) gaat over naar private partijen die het onder bepaalde voorwaarden mogen vermarkten.
Maar wat is dan het verschil met rekening rijden? Behalve dan dat er tussen de opbrengst en de burger nog een derde partij zit die winst moet maken? Het idee dat het bedrijfsleven altijd alles goedkoper kan doen is gewoon een fabeltje.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:36:54 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78629042
tolwegen zijn vaak dure projecten waar de overheid geen cash voor heeft, een bedrijf of meerdere bedrijven bouwen het dan, onder de voorwaarde dat ze wel hun centen terug zien, en dus tol mogen heffen. na een jaar of 30 gaan de tolwegen over in rijksbeheer.

dus bedrijven schieten ahw de aanleg voor
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 11:40:55 #43
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78629220
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:44 schreef Tijger_m het volgende:
Het idee dat het bedrijfsleven altijd alles goedkoper kan doen is gewoon een fabeltje.
Correct. Oorlog voeren is iets wat het bedrijfsleven nooit goedkoper kan doen dan overheden om maar wat te noemen. Het bedrijfsleven heeft immers niet de mogelijkheid om mensen te verplichten te vechten voor een lapje grond.

Verder blijft er weinig over wat een overheid goedkoper kan doen dan een vrije markt.
Carpe Libertatem
pi_78629289
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Correct. Oorlog voeren is iets wat het bedrijfsleven nooit goedkoper kan doen dan overheden om maar wat te noemen. Het bedrijfsleven heeft immers niet de mogelijkheid om mensen te verplichten te vechten voor een lapje grond.

Verder blijft er weinig over wat een overheid goedkoper kan doen dan een vrije markt.
Waarom doen ze het niet dan?
pi_78630262
Geen slecht idee, het overheids tekort is in 1 klap opgelost.
De service op de autowegegen kan verbeteren en op lange termijn lost het de automobilist minder geld
(mits de wegenbelasting wordt afgeschaft)

Als nu ook de spoorwegen verkocht worden, dan kunnen we deze asfalteren en zo kortere verbindingen maken tussen de steden, het OV gebruikt dan gewoon bussen, die over deze wegen rijden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_78640486
Leuk idee, ik ben er wel voorstander van.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet 1 eigenaar, gewoon per 10 meter oid. verkopen.
Dat lijkt mij erg onhandig, laat een partij de snelweg kopen, en koop vervolgens gewoon aandelen in die partij. Scheelt een hoop administratie.
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland is veel te klein voor een tolwegennet.
Wat een onzin. Sterker nog, er zijn al een aantal wegen waarop tol betaald moet worden in Nederland. De Westerscheldetunnel en de tunnel onder het Dordtse Kil door.
pi_78640597
Met z'n allen kopen en dan onmiddellijk de limieten eraf... Lijkt mij wel wat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 16:18:22 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78640613
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat lijkt mij erg onhandig, laat een partij de snelweg kopen, en koop vervolgens gewoon aandelen in die partij. Scheelt een hoop administratie.
Of per weg, kan ook. Als niet heel het wegennet maar niet over gaat naar 1 partij, want dan heb je nog steeds geen concurrentie. Dan heeft iemand gewoon een monopolie overgekocht.
Carpe Libertatem
pi_78640920
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:18 schreef Boze_Appel het volgende:

Of per weg, kan ook. Als niet heel het wegennet maar niet over gaat naar 1 partij, want dan heb je nog steeds geen concurrentie. Dan heeft iemand gewoon een monopolie overgekocht.
Als ik van Rotterdam naar Amsterdam moet heb ik er weinig aan dat de A67 lekker goedkoop is...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_78643516
Nog beter: verkoop al het grond en laat het maar gaan.
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:48:11 #51
132605 kawotski
Il Dottore
pi_78646480
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef Oud_student het volgende:
Geen slecht idee, het overheids tekort is in 1 klap opgelost.
Het overheidstekort zou opgelost worden door het kwartje van Kok..

Overigens eenmaal de overheid geld heeft sparen ze het niet op maar geven het zo snel mogelijk weg aan iedereen behalve de weggebruiker.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')