Best wel eens-post.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:18 schreef error_404 het volgende:
Je bent haar 'gewoon' zat. Banden met vrienden en familie hebben niets met de situatie te maken en goede/slechte sex ook niet. Het houden van waar je het over hebt klinkt vooral als een gewoonte.
Het klinkt ook niet erg alsof je daadwerkelijk op haar kunt bouwen. Is wel belangrijk voor een serieuze relatie, net als dat je goed met elkaar kunt praten.
En dat zijn niet echt dingen die ik in je verhaal terug hoor eigenlijk. Heb je er ook met haar over gesproken?
Als dat nu al zo begint, raad ik je aan vooral NIET samen te gaan wonen. Het gaat dan echt NIET beter worden.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:22 schreef Evil_Bastard het volgende:
heb het er vaak zat met er over gehad maar dan zegt ze altijd van: ja als je gelijk hebt dan geef ik dat gewoon toe maar je hebt geen gelijk enz enz en als ik zeg dat ik het niet tof vind dat ze over mn autos zit te zeiken begint ze van ja maar die kosten veel te veel geld als we straks samenwonen hebben we daar geen geld meer voor enz enz valt gewoon niet mee te praten
De advocaat van de duivel zou je vragen wat je nou belangrijker vond: je relatie of die 2e auto?quote:Op maandag 1 maart 2010 23:22 schreef Evil_Bastard het volgende:
heb het er vaak zat met er over gehad maar dan zegt ze altijd van: ja als je gelijk hebt dan geef ik dat gewoon toe maar je hebt geen gelijk enz enz en als ik zeg dat ik het niet tof vind dat ze over mn autos zit te zeiken begint ze van ja maar die kosten veel te veel geld als we straks samenwonen hebben we daar geen geld meer voor enz enz valt gewoon niet mee te praten
Je hebt gelijk. Ze moeten *eerst* een kindje nemenquote:Op maandag 1 maart 2010 23:25 schreef error_404 het volgende:
[..]
Als dat nu al zo begint, raad ik je aan vooral NIET samen te gaan wonen. Het gaat dan echt NIET beter worden.
En jij als slimme gast zegt dan tegen haar : het zijn mijn auto's en daar zorg ikzelf voor!quote:Op maandag 1 maart 2010 23:22 schreef Evil_Bastard het volgende:
Misschien, maar dat is dan nog steeds haar probleem en niet iets waar jullie samen heel erg veel mee opschieten lijkt me?quote:Op maandag 1 maart 2010 23:25 schreef Evil_Bastard het volgende:
Het irritante is ook dat ze tegenover der vrienden enzo wel gewoon toegeeft als ze gelijk hebben.. terwijl ze bij mij gewoon continu door blijft zeiken..
Ik zat zelf te denken dat het komt omdat ze thuis nooit gelijk krijgt.. der pa en der broer zijn precies dezelfde kwa alles en als zei bijv een discussie heeft met der broer geeft der pa der broer gelijk en der ma volgt.. dus mischien dat het daar aan ligt??
Nee, ze moeten eerst hun vrienden opgeven zodat ze meer tijd voor elkaar hebben. Dan trouwen ze en gaan ze samenwonen en pas daarna komt het kind.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ze moeten *eerst* een kindje nemen
Ohja, op het moment dat de vriendin in kwestie aan rood piekhaar begint. *ril*quote:Op maandag 1 maart 2010 23:34 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Nee, ze moeten eerst hun vrienden opgeven zodat ze meer tijd voor elkaar hebben. Dan trouwen ze en gaan ze samenwonen en pas daarna komt het kind.
Ik zat meer aan een kort, vlot kapsel te denken.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ohja, op het moment dat de vriendin in kwestie aan rood piekhaar begint. *ril*
Life is a bitch, if not, Your girlfriend will be.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
Het irritante is ook kan gewoon niet zonder der.. heb een jaar of 6 geleden al eens eerder wat met der gehad maar dat is toen uitgegaan. Maar om een of andere reden, weet niet waarom heb ik er nooit uit mn kop kunnen krijgen en heb ik altijd stiekem gehoopt dat het weer goed zou komen enz enz toen kwamen we mekaar dus weer tegen 5 jaar na dato en de vlam sloeg gelijk weer over en nu houden we het alweer bijna 1.5 jaar vol..
Maar snap gewoon nog steeds niet waarom ik der zo geweldig vind kan het gewoon niet beschrijven.. en het is niet zo dat zei de enige was, heb tijden gehad dat ik iedere week een ander had. Maar het was zelfs zo erg dat als ik een vriendin/scharrel had en ik kwam der tegen met uitgaan of iets dan had ik alleen nog maar aandacht voor haar..
Wordt der gewoon helemaal gestoord van aangezien ik sinds het moment dat ik er heb leren kennen al stapel gek op der ben maar als iemand vraagt waarom ik het gewoon niet uit kan leggen![]()
pfff wordt gek denk
FAAL.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef mrfool het volgende:
[..]
Life is a bitch, if not, Your girlfriend will be.
Gast..dat is HETZELFDEquote:Op maandag 1 maart 2010 23:39 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Ik zat meer aan een kort, vlot kapsel te denken.
ze gaat het gelukkig steeds meer accepteren, thank GOD! dus dat deel gaat nog wel goedkomen denk ik ze gaat ook al mee naar verjaardagen van vrienden van de bmwclub en mee naar de rally enzo dus wat autos betreft is ze aan het bijdraaienquote:Op maandag 1 maart 2010 23:48 schreef Xeanor het volgende:
Je zit wel heel dik onder de plak volgens mij, althans in haar belevingswereld.
Als je echt je auto's weg moet doen zeg je gewoon: Die auto's blijven, of ik ben weg. Je moet niet je hobbies gaan opgeven omdat zij het maar niet leuk vindt. Wat ik overigens frappant vind, want wat kan haar het nou boeien dat jij wat tijd besteedt aan een oldtimer?
Waarschijnlijk juist omdat ze zo eigenzinnig is, blijft ze spannend..quote:Op maandag 1 maart 2010 23:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
Wordt der gewoon helemaal gestoord van aangezien ik sinds het moment dat ik er heb leren kennen al stapel gek op der ben maar als iemand vraagt waarom ik het gewoon niet uit kan leggen![]()
aan uitgaan en boeken, ze doet namelijk hbo en zit doordeweeks op kamers.. betaald buiten der studie bijna alles zelf dus heeft niet echt veel te besteden.. ik daarintegen werk full time en heb kwa geld weinig klagenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarschijnlijk juist omdat ze zo eigenzinnig is, blijft ze spannend..
Als ze begint over auto's en samenwonen moet je trouwens direct een streep trekken. Jij gaat niet samenwonen, als jij daarvoor jouw hobby op moet geven en verder moet je helemaal niet in discussie gaan. Met een discussie ''beloon'' je haar betweterige gedrag.
Waar geeft zij haar geld aan uit? Winkelt ze bv wel erg vaak?
zou tof zijn want verder gaat het gewoon prima en is er niks aan de handquote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef La_Vita het volgende:
Wees eens wat harder tegenover haar. Maak haar duidelijk dat ze moet kappen met zeiken, blijft ze doorgaan dan negeer je haar voor een langere periode. En word kwaad als ze zo onredelijk doet, vooral niet over je heen laten lopen.
Zo werkt het ook met honden dus met vrouwen moet het ook wel lukken![]()
Maar ik ben ook vreselijk eigenwijs en wil gewoon altijd m'n zin/gelijk krijgen. Nu heb ik ook in 99% van de tijd ook gewoon gelijk, maar voor die 1e procent heb ik wel iemand nodig die niet over zich heen laat lopen. Sinds ik met m'n huidige vriend ben, ben ik enorm veranderd in het altijd m'n zin willen. Ik had voorheen gewoon echt niet door dat het zo erg was. Maar veranderen kan dus wel
Kan ze dan ook ''sorry'' zeggen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:39 schreef Evil_Bastard het volgende:
weet iig wel dat ik het zo niet nog een 1.5 jaar vol hou zeg ook welles tegen der als ze zit te zeiken van dit is niet goed dat niet enz enz heb al een aantal x letterlijk gezegd van als het allemaal zo slecht is dan zoek je toch lekker een ander op dan sodemieter je maar op.
dan is het meestal gelijk afgelopen en probeert ze het weer goed te maken en lief te doen enz
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:52 schreef Evil_Bastard het volgende:
heel sporadisch maar zo goed als nooit meestal lult ze er dan omheen ofzo
Kennelijk dus niet hè.quote:
Hier lijkt me een kern van waarheid inzitten. Ze krijgt thuis blijkbaar nooit gelijk en dat probeert ze bij jou dus te compenseren door altijd het laatste woord te willen hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:47 schreef eleusis het volgende:
Ze voelt zich onzeker en kan niet tegen het idee dat ze een discussie "verliest". Waarschijnlijk weet jij op bepaalde punten slimmer of ervarener over te komen (logisch ook, je werkt al, zit in volgende levensfase etc). Misschien dat ze dat van jou soms ook wijsneuzerig vindt, of zich aan iets anders stoort wat ze niet kan/durft te zeggen; daar moet je achter komen. Ze zal die gevoelens ook wel hebben met anderen erbij, maar daar gedraagt ze zich zoals dat sociaal netjes is, omdat ze eigenlijk wel weet dat het onhebbelijk is. Zal inderdaad wel met haar opvoeding te maken hebben.
Dáár heb je ook een punt. Ik heb zelf iets gelijkwaardigs (denk ik), maar dan met tempo. Ik ben pro-actief, energiek en snel met dingen regelen en kan me daardoor nogal eens ergeren aan mensen die in mijn ogen sloom of langzamer zijn. Ze zíjn dan niet persé sloom, maar ik ervaar dat zo omdat mijn tempo hoger ligt. Ik kan me dus goed voorstellen wat je bedoeltquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:00 schreef conleche het volgende:
Hmmmmm. Hééft ze niet gewoon altijd gelijk??
Ik had in mijn vorige relatie ook altijd gelijk. Srsly. Maar dat kwam omdat ik heel snel verbanden zie en oorzaak en gevolg. Als je samen bent met iemand die dat helemaal niet heeft en reageert op al zijn impulsen, dan lijkt het alsof je altijd gelijk wilt hebben, maar je ziet gewoon sneller wat er mis kan gaan of whatever. Moeilijk om zo'n relatie in stand te houden, want raar genoeg is het voor iemand die altijd gelijk heeft ook niet leuk, omdat diegene vaak de rem op alles moet zijn. Ik vond er in ieder geval niks meer aan. Ik zie nu iemand die veel meer op me lijkt en die minstens even snel dingen doorheeft als ik. En dat bevalt stukken beter.
Ik zeg niet dat het bij jullie ook het geval is, maar zou één van de mogelijkheden kunnen zijn.
jep, 2 zelfsquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:52 schreef AvdZ het volgende:
Zeg het iig wat je je zo ergert, het gaat wss niet vanzelf over..
heb je toevallig een dikke bmw e30?
Ik heb het idee dat jouw type vrouw heel erg boos gaat worden omdat jij niets van je liet horenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:14 schreef Evil_Bastard het volgende:
jep, 2 zelfsheb zelfs mn eigen e30 forum
maar even ontopic weer zit nu echt te piekeren wat ik moet doen.. heb heel de week ook nog niks van der gehoord en heb zelf ook nog niks van mezelf laten horen, normaal bel/sms ik altijd maar mischien dat het helpt der te negeren mischien dat ze dan uit der eigen is reageert en er eindelijk eens een lampje gaat branden
Ze is doorlopend bezig om zich aan je te binden, te toetsen wat het is als je afhaakt en te ervaren als ze closer bij je komt, wat levert dat geheel dan op.quote:
quote:Op maandag 1 maart 2010 23:13 schreef Evil_Bastard het volgende:
En dat is niet het enigste, ze is zelfs over mn hobbys aan het zeiken..
Ik heb namelijk 2 autos, waaronder een oldtimer waar ik in mn vrije tijd veel mee bezig ben en ook heel zuinig/trots op ben. Maar ze is zelfs bezig van ja en als wij straks samenwonen dan gaan ze weg want zuipen veel te veel en je stopt er veel te veel geld in enz enz.
Het heeft geen rationeel nut, het is meer angst, een emotie dus.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
ja maar wat is het nut daar dan van en wat doe ik eraan?
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:43 schreef Xennia het volgende:
Begin op een rustig moment een gesprek en vertel haar dat het je irriteert dat zij vaak de strijd zoekt met je, dat ze altijd gelijk wil krijgen. Zeg haar dat het zo erg is dat je twijfelt aan het voortbestaan van jullie relatie als zij zo door gaat.
Bedenk welke dingen jij belangrijk vindt in het leven en waar niet over te onderhandelen valt, zoals jouw auto's. Houd daarin je poot stijf en laat je niet verleiden tot een discussie.
Alle andere keren dat zij de strijd opzoekt en perse gelijk wil krijgen, kun je tot een bepaald moment meegaan met de discussie. Een laatste keer jouw standpunt neerzetten en zeggen dat het zo wel genoeg is. Draai je om en ga iets anders doen. Je zegt hooguit 1 keer ''je doet het weer''.
Ik heb het idee dat jij jouw grenzen veel te weinig hebt aangegeven. Als jullie zo doorgaan bepaalt ze binnen een jaar wie jouw vrienden zijn, welke kleur ondergoed je draagt, welk merk tandpasta, hoe vaak je mag masturberen en hoe laat je naar bed moet iedere dag.
Hey! Beetje dimmen hequote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Iedereen die roept dat TS het uit moet maken
Je zou natuurlijk ook eerst kunnen proberen om dit met haar te bespreken ipv hier om advies te vragen.
Wat natuurlijk degelijk advies zou zijn, ware het niet dat TS aangeeft dat al talloze malen te hebben geprobeerd.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Iedereen die roept dat TS het uit moet maken
Je zou natuurlijk ook eerst kunnen proberen om dit met haar te bespreken ipv hier om advies te vragen.
Je zou het nog even terug kunnen lezen, dat ik dat aanvankelijk niet zegt!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zei jij dan dat TS het uit moet maken?
Daarom zei ik ook:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:42 schreef Underverse het volgende:
[..]
Je zou het nog even terug kunnen lezen, dat ik dat aanvankelijk niet zegt!
Ik lees... Iedereen die roept dat TS het uit moet maken...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook:
'Iedereen die roept dat TS het uit moet maken'
en niet 'iedereen'.
'Ik zegt' is trouwens wel een misser van je.
Mooi is dat he?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:48 schreef Evil_Bastard het volgende:
zo net bijna 3 uur met mn vriendin aan de tel gehangen en mn frustraties nogmaals duidelijk gemaakt en dit keer met suc6 ze beweerde dat ze niet wist dat ik het zo ervaarde en het is nu uitgepraat dus hopelijk doet ze er nu eindelijk wat mee heb wss wel een dikke telefoonrekening nu want zat al flink over mn abbo heen maar oke
Het nut is dat je een nieuw gedrag kunt verwachten, het is de impact van de confrontatie die je toepast. Als een confrontatie tot niets leidt dan weet je 99% zeker dat ze zich niet verandert.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
ja maar wat is het nut daar dan van en wat doe ik eraan?
Heb je komende 2 maanden toch weer wat rust.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:48 schreef Evil_Bastard het volgende:
zo net bijna 3 uur met mn vriendin aan de tel gehangen en mn frustraties nogmaals duidelijk gemaakt en dit keer met suc6 ze beweerde dat ze niet wist dat ik het zo ervaarde en het is nu uitgepraat dus hopelijk doet ze er nu eindelijk wat mee heb wss wel een dikke telefoonrekening nu want zat al flink over mn abbo heen maar oke
Kun je misschien iets zeggen over je therapie, ik vraag dat eigenlijk vanuit mijn opleiding.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:52 schreef Starr_003 het volgende:
Herkenbaar probleem, alleen ben ik in dit geval het eigenwijze betweterige meisje![]()
Ik heb er in het verleden best veel problemen mee gehad. Ik ging voortdurend in de aanval en dacht alles beter te weten. Opvallend was wel dat deze 'eigenschap' van mij bij bepaalde mensen meer opspeelde dan bij anderen. Dat heeft te maken met de interactie tussen beiden.
Ik vraag me af hoe oud jouw vriendin in TS? Ik merk namelijk bij mezelf dat het in de loop van de jaren is afgenomen. Deze feedback krijg ik zowel vanuit het privéleven als van mensen die mij enkele jaren kennen binnen het werkveld. Ik ben hier mede in veranderd door hiervoor therapie te volgen, begeleiding te krijgen vanuit school en het probleem aan te kaarten in de omgeving (familie, vrienden, op het werk) zodat mensen je kunnen aanspreken en bewust maken op momenten dat het 'fout' gaat.
Ja, het zit in de aard van het beestje maar het komt ergens vandaan.
Ik heb zelf erg de neiging om daarbij snel te praten en denken, ik ga over het algemeen een stukje sneller dan andere mensen en daarbij laat ik me niet zomaar 'overtuigen' van iets. Het is de kunst om deze eigenschap van jezelf onder ogen te zien en er zélf wat aan te wíllen veranderen. Zolang zij het niet als een probleem ervaart, zal ze er waarschijnlijk niet veel aan gaan doen.
Ik merk zelf na een aantal jaren dat ik me rustiger voel, dat ik tot 10 kan tellen en me niet overal vol overvloed instort. Ook al dénk ik nog dat ik het beter weet; laat de ander eens in zijn waarde is het gevoel wat tegenwoordig meer overheerst in mijn denken.
Betreft relaties; ik merk aan mezelf dat ik iemand nodig heb die 'overheerst' in de zin van het uitstralen van rust en betrouwbaarheid. Iemand die op een bepaald moment gewoon zegt 'Zo is het, klaar' en waarmee vervolgens de kous is afgedaan. Ik kan wel degelijk iets van iemand aannemen, maar ik merk dat ik dit makkelijker vind bij mensen die deze eigenschappen bezitten. Een man die de discussie aangaat maakt het over het algemeen alleen maar erger bij mij.
Eh ja, wat wil je precies weten?quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:36 schreef bendk het volgende:
[..]
Kun je misschien iets zeggen over je therapie, ik vraag dat eigenlijk vanuit mijn opleiding.
Dank voor je reactie terug. Ik ben vooral geïnteresseerd in de oorzaak, het ontstaan dus van het gedrag en de oplossing maar daar heb je eea al over geschreven.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:11 schreef Starr_003 het volgende:
[..]
Eh ja, wat wil je precies weten?
Ik ben hiervoor bij een psycholoog geweest. Heb er veel over gepraat (o.a. zoeken naar de oorzaak van je gedrag) en kreeg bijvoorbeeld oefeningen/ opdrachten mee (bijvoorbeeld bewust iets wel of juist niet zeggen, bepaalde gesprekken met mensen aangaan, dingen op papier zetten e.d.).
TS heeft al lang antwoord gegeven, maar goed...quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:12 schreef thespindoctor het volgende:
tvp, jaja, ik ben een ramptoerist en nieuwsgierig naar de afloop ja
De oorzaak van het gedrag, dat ligt (lag) bij mij wel iets dieper dan 'gewoon' eigenwijs zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:28 schreef bendk het volgende:
[..]
Dank voor je reactie terug. Ik ben vooral geïnteresseerd in de oorzaak, het ontstaan dus van het gedrag en de oplossing maar daar heb je eea al over geschreven.
Heeft de oplossing ook gewerkt bij je ?
OK...je wilt de werkelijke oorzaak voor je houden begrijp ik...ik respecteer dat uiteraard...moedig dat je reageerde !quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:28 schreef Starr_003 het volgende:
[..]
De oorzaak van het gedrag, dat ligt (lag) bij mij wel iets dieper dan 'gewoon' eigenwijs zijn.
Ja, het heeft zeker gewerkt voor me. Gedragsverandering is wel iets wat heel moeilijk is en waar je bewust mee bezig moet zijn. Maar reflecteren helptIk vind het vooral positief dat ik vanuit mijn omgeving hoor dat ik positief ben veranderd in dit opzicht. Het voelt ook best als een opluchting dat mensen in je omgeving je begrijpen en je echt willen helpen wanneer je zoiets aankaart
Het is niet zozeer dat ik het voor me wil houden, maar het is best lastig om het kort weer te geven. Het gedrag dat ik vertoonde (en vast nog weleens vertoonquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:32 schreef bendk het volgende:
[..]
OK...je wilt de werkelijke oorzaak voor je houden begrijp ik...ik respecteer dat uiteraard...moedig dat je reageerde !
Inderdaad is die ene juiste andere goud waard.
Good luck to you
Ik denk wel dat ik het kan plaatsen..vanuit mijn opleiding dusquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:40 schreef Starr_003 het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ik het voor me wil houden, maar het is best lastig om het kort weer te geven. Het gedrag dat ik vertoonde (en vast nog weleens vertoon) komt denk ik voort uit meerdere aspecten, zoals het eigen karakter (de aanleg), opvoeding (communicatie!), gebeurtenissen uit het verleden (problemen in de familie die ik al doormaakte als kind), de invloed van de mensen om je heen, opleiding (prestatiedrang). In ieder geval best lastig om zo uit te leggen haha. Het zal bij een ander misschien wel weer hele andere oorzaken kunnen hebben hoor, dat weet ik niet..
mn vriendin is 21quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:52 schreef Starr_003 het volgende:
Herkenbaar probleem, alleen ben ik in dit geval het eigenwijze betweterige meisje![]()
Ik heb er in het verleden best veel problemen mee gehad. Ik ging voortdurend in de aanval en dacht alles beter te weten. Opvallend was wel dat deze 'eigenschap' van mij bij bepaalde mensen meer opspeelde dan bij anderen. Dat heeft te maken met de interactie tussen beiden.
Ik vraag me af hoe oud jouw vriendin in TS? Ik merk namelijk bij mezelf dat het in de loop van de jaren is afgenomen. Deze feedback krijg ik zowel vanuit het privéleven als van mensen die mij enkele jaren kennen binnen het werkveld. Ik ben hier mede in veranderd door hiervoor therapie te volgen, begeleiding te krijgen vanuit school en het probleem aan te kaarten in de omgeving (familie, vrienden, op het werk) zodat mensen je kunnen aanspreken en bewust maken op momenten dat het 'fout' gaat.
Ja, het zit in de aard van het beestje maar het komt ergens vandaan.
Ik heb zelf erg de neiging om daarbij snel te praten en denken, ik ga over het algemeen een stukje sneller dan andere mensen en daarbij laat ik me niet zomaar 'overtuigen' van iets. Het is de kunst om deze eigenschap van jezelf onder ogen te zien en er zélf wat aan te wíllen veranderen. Zolang zij het niet als een probleem ervaart, zal ze er waarschijnlijk niet veel aan gaan doen.
Ik merk zelf na een aantal jaren dat ik me rustiger voel, dat ik tot 10 kan tellen en me niet overal vol overvloed instort. Ook al dénk ik nog dat ik het beter weet; laat de ander eens in zijn waarde is het gevoel wat tegenwoordig meer overheerst in mijn denken.
Betreft relaties; ik merk aan mezelf dat ik iemand nodig heb die 'overheerst' in de zin van het uitstralen van rust en betrouwbaarheid. Iemand die op een bepaald moment gewoon zegt 'Zo is het, klaar' en waarmee vervolgens de kous is afgedaan. Ik kan wel degelijk iets van iemand aannemen, maar ik merk dat ik dit makkelijker vind bij mensen die deze eigenschappen bezitten. Een man die de discussie aangaat maakt het over het algemeen alleen maar erger bij mij.
Ik herken dit wel en heb dat eigenlijk ook nodig; als iemand rust en betrouwbaarheid uitstraalt en het is op een gegeven moment genoeg, dan straalt zijn/haar rust en betrouwbaarheid ook op mij af (dan word ik zelf ook rustig) en kan ik er ook mee stoppen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:52 schreef Starr_003 het volgende:
Herkenbaar!quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:41 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Ik herken dit wel en heb dat eigenlijk ook nodig; als iemand rust en betrouwbaarheid uitstraalt en het is op een gegeven moment genoeg, dan straalt zijn/haar rust en betrouwbaarheid ook op mij af (dan word ik zelf ook rustig) en kan ik er ook mee stoppen.
Ik ben van mezelf al rustig maar in mijn passies ben ik superenthousiast en dat is tegelijkertijd mijn valkuil - iemand met een rustig overwicht kan mij dan tot bedaren brengen. Vanuit mezelf vind ik dat soms moeilijk.
Ik denk dat je het totaal verkeerd aanpakt.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:13 schreef Evil_Bastard het volgende:
Maar wat denken jullie? heeft dit gewoon geen zin en kan ik het beste iemand anders opzoeken of moet ik het gewoon een kans geven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |