abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78617411
het zit dus zo.. ben nu bijna anderhalf jaar samen met mn huidige vriendin en over het algemeen is het perfect. Kan goed opschieten met der familie en vrienden doen veel leuke dingen samen ze is ook al geregeld bezig over samenwonen enz .
Maar het probleem is als volgt, ze is zo verschrikkelijk eigenwijs op alles maar dan ook alles wat ik zeg heeft ze een tegenwoord, waar het ook over gaat maakt niet uit ze moet altijd het laatste woord hebben.
Ook als we een discussie hebben over welk onderwerp dan ook, ze moet altijd maar dan ook altijd gelijk hebben en als ze geen gelijk krijgt gaat ze net zolang door ook al duurt het uren totdat ik toegeef.
Wordt er gewoon gek van en zeg meestal maar dat ze gelijk heeft puur om er vanaf te zijn.
En dat is niet het enigste, ze is zelfs over mn hobbys aan het zeiken..
Ik heb namelijk 2 autos, waaronder een oldtimer waar ik in mn vrije tijd veel mee bezig ben en ook heel zuinig/trots op ben. Maar ze is zelfs bezig van ja en als wij straks samenwonen dan gaan ze weg want zuipen veel te veel en je stopt er veel te veel geld in enz enz.
Wordt hier dus helemaal gestoord/chagerijnig van, maar wat moet ik hier nou aan doen?
Wat betreft mn autos is ze redelijk bijgetrokken tegenwoordig, ze moet er nog steeds weinig van hebben maar ze zeikt er iniedergeval niet meer over. Maar die eeuwige discussies en dat koppige wordt er gewoon dood en doodziek van.
Weet gewoon niet meer wat ik moet doen, hou heel veel van mn vriendin, ze doet alles voor me de sex is goed ouders en broer zijn relaxed kan goed opschieten met der vrienden en zei met de mijne enz enz
Maar ben dat koppige/betweterige gedoe echt spuugzat!
Maar wat denken jullie? heeft dit gewoon geen zin en kan ik het beste iemand anders opzoeken of moet ik het gewoon een kans geven?

bedankt alvast..
pi_78617570
Er met haar over praten?

Of anders minder op in gaan, niet meer reageren als de discussie voor jou af is.
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
  maandag 1 maart 2010 @ 23:18:02 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_78617634
Je bent haar 'gewoon' zat. Banden met vrienden en familie hebben niets met de situatie te maken en goede/slechte sex ook niet. Het houden van waar je het over hebt klinkt vooral als een gewoonte.
Het klinkt ook niet erg alsof je daadwerkelijk op haar kunt bouwen. Is wel belangrijk voor een serieuze relatie, net als dat je goed met elkaar kunt praten.
En dat zijn niet echt dingen die ik in je verhaal terug hoor eigenlijk. Heb je er ook met haar over gesproken?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 1 maart 2010 @ 23:18:13 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78617644

Of gewoon eens met haar gaan *praten*
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 maart 2010 @ 23:18:21 #5
191838 mrfool
Why so serious?
pi_78617651
Volgens mij gaat dit niks worden qua relatie. Je kunt het nog even met de vlakke hand proberen?
  maandag 1 maart 2010 @ 23:18:49 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78617682
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:18 schreef error_404 het volgende:
Je bent haar 'gewoon' zat. Banden met vrienden en familie hebben niets met de situatie te maken en goede/slechte sex ook niet. Het houden van waar je het over hebt klinkt vooral als een gewoonte.
Het klinkt ook niet erg alsof je daadwerkelijk op haar kunt bouwen. Is wel belangrijk voor een serieuze relatie, net als dat je goed met elkaar kunt praten.
En dat zijn niet echt dingen die ik in je verhaal terug hoor eigenlijk. Heb je er ook met haar over gesproken?
Best wel eens-post.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:19:25 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78617719
Als je je na 1,5 jaar al zo enorm loopt op te vreten..hoe moet het dan de komende 40 jaar?
pi_78617780
Heb je dit al 's aangekaart bij 'r, dat je 'r moe van wordt dat ze steeds gelijk wil hebben en dat je 'r chagrijnig van wordt. Als je dit niet hebt gedaan is er een kans dat ze er zelf geen erg in heeft dat dit voor jou zo een probleem vormt.

Waarschijnlijk wil ze wel haar best doen om wat minder moeilijk te doen en wat minder eigenwijs te zijn. Kijk, helemaal veranderen zal ze nooit, beetje eigenwijs zal ze wss wel blijven, maar je moet haar ook niet helemaal willen veranderen natuurlijk. Als je daar niet mee kan leven moet je 'r maar mee stoppen.

Oh en als je 't al meerdere keren aangekaart heb maar ze verbeterd nog steeds niet echt, moet je je echt gaan afvragen of jullie wel bij elkaar passen.
pi_78617864
heb het er vaak zat met er over gehad maar dan zegt ze altijd van: ja als je gelijk hebt dan geef ik dat gewoon toe maar je hebt geen gelijk enz enz en als ik zeg dat ik het niet tof vind dat ze over mn autos zit te zeiken begint ze van ja maar die kosten veel te veel geld als we straks samenwonen hebben we daar geen geld meer voor enz enz valt gewoon niet mee te praten
  maandag 1 maart 2010 @ 23:22:53 #10
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_78617899
Het is gewoon penisnijd, vrouwen weten dat ze discussies nooit kunnen winnen daarom probeert ze gewoon zo hard.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:25:03 #11
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_78618023
goede basis

er valt gewoon niet mee te praten.

Ik zeg: trouw met haar!
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:25:12 #12
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_78618027
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:22 schreef Evil_Bastard het volgende:
heb het er vaak zat met er over gehad maar dan zegt ze altijd van: ja als je gelijk hebt dan geef ik dat gewoon toe maar je hebt geen gelijk enz enz en als ik zeg dat ik het niet tof vind dat ze over mn autos zit te zeiken begint ze van ja maar die kosten veel te veel geld als we straks samenwonen hebben we daar geen geld meer voor enz enz valt gewoon niet mee te praten
Als dat nu al zo begint, raad ik je aan vooral NIET samen te gaan wonen. Het gaat dan echt NIET beter worden.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:25:30 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78618046
quote:
De advocaat van de duivel zou je vragen wat je nou belangrijker vond: je relatie of die 2e auto?
De advocaat van de advocaat van de duivel zou zeggen dat jij ook gewoon je eigen dingen moet kunnen doen, zoals aan auto's klussen.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:25:53 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78618076
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:25 schreef error_404 het volgende:

[..]

Als dat nu al zo begint, raad ik je aan vooral NIET samen te gaan wonen. Het gaat dan echt NIET beter worden.
Je hebt gelijk. Ze moeten *eerst* een kindje nemen
pi_78618084
Het irritante is ook dat ze tegenover der vrienden enzo wel gewoon toegeeft als ze gelijk hebben.. terwijl ze bij mij gewoon continu door blijft zeiken..
Ik zat zelf te denken dat het komt omdat ze thuis nooit gelijk krijgt.. der pa en der broer zijn precies dezelfde kwa alles en als zei bijv een discussie heeft met der broer geeft der pa der broer gelijk en der ma volgt.. dus mischien dat het daar aan ligt??
pi_78618180
quote:
En jij als slimme gast zegt dan tegen haar : het zijn mijn auto's en daar zorg ikzelf voor!

Bij samenwonen : 1 gezamelijke rekening om alle kosten die je met zijn 2en maakt te spekken en dan heb je zelf nog een rekening voor je auto's en dingen voor je zelf.

En om een discussie te doden zeg je : Ja : eingenwijs is ook wijs idd

succes
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 1 maart 2010 @ 23:30:15 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_78618304
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:25 schreef Evil_Bastard het volgende:
Het irritante is ook dat ze tegenover der vrienden enzo wel gewoon toegeeft als ze gelijk hebben.. terwijl ze bij mij gewoon continu door blijft zeiken..
Ik zat zelf te denken dat het komt omdat ze thuis nooit gelijk krijgt.. der pa en der broer zijn precies dezelfde kwa alles en als zei bijv een discussie heeft met der broer geeft der pa der broer gelijk en der ma volgt.. dus mischien dat het daar aan ligt??
Misschien, maar dat is dan nog steeds haar probleem en niet iets waar jullie samen heel erg veel mee opschieten lijkt me?
Misschien moet ze eens een tijdje in therapie vanwege die ouders, is dat wat je voorstelt...?
  maandag 1 maart 2010 @ 23:32:01 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78618373
Die auto's gaan later nog een extra twistpunt worden.

Vriendin: "Ik wil ........ "
TS: "Hmmm dat is wel wat duur lieverd, volgens mij hebben we daar geen geld voor"
Vriendin: "Oh ja, jij alles uitgeven aan je auto's en als ik een keer iets wil "

En dan maakt het helemaal niets uit of TS alles zelf betaald heeft aan die dingen
  maandag 1 maart 2010 @ 23:34:15 #19
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_78618480
En dat hou jij al anderhalf jaar vol ?

Gast....
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_78618511
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ze moeten *eerst* een kindje nemen
Nee, ze moeten eerst hun vrienden opgeven zodat ze meer tijd voor elkaar hebben. Dan trouwen ze en gaan ze samenwonen en pas daarna komt het kind.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:35:50 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78618553
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:34 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Nee, ze moeten eerst hun vrienden opgeven zodat ze meer tijd voor elkaar hebben. Dan trouwen ze en gaan ze samenwonen en pas daarna komt het kind.
Ohja, op het moment dat de vriendin in kwestie aan rood piekhaar begint. *ril*
pi_78618672
Het irritante is ook kan gewoon niet zonder der.. heb een jaar of 6 geleden al eens eerder wat met der gehad maar dat is toen uitgegaan. Maar om een of andere reden, weet niet waarom heb ik er nooit uit mn kop kunnen krijgen en heb ik altijd stiekem gehoopt dat het weer goed zou komen enz enz toen kwamen we mekaar dus weer tegen 5 jaar na dato en de vlam sloeg gelijk weer over en nu houden we het alweer bijna 1.5 jaar vol..
Maar snap gewoon nog steeds niet waarom ik der zo geweldig vind kan het gewoon niet beschrijven.. en het is niet zo dat zei de enige was, heb tijden gehad dat ik iedere week een ander had. Maar het was zelfs zo erg dat als ik een vriendin/scharrel had en ik kwam der tegen met uitgaan of iets dan had ik alleen nog maar aandacht voor haar..
Wordt der gewoon helemaal gestoord van aangezien ik sinds het moment dat ik er heb leren kennen al stapel gek op der ben maar als iemand vraagt waarom ik het gewoon niet uit kan leggen

pfff wordt gek denk
pi_78618708
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ohja, op het moment dat de vriendin in kwestie aan rood piekhaar begint. *ril*
Ik zat meer aan een kort, vlot kapsel te denken.
a decent omelette.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:30 #24
191838 mrfool
Why so serious?
pi_78618795
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
Het irritante is ook kan gewoon niet zonder der.. heb een jaar of 6 geleden al eens eerder wat met der gehad maar dat is toen uitgegaan. Maar om een of andere reden, weet niet waarom heb ik er nooit uit mn kop kunnen krijgen en heb ik altijd stiekem gehoopt dat het weer goed zou komen enz enz toen kwamen we mekaar dus weer tegen 5 jaar na dato en de vlam sloeg gelijk weer over en nu houden we het alweer bijna 1.5 jaar vol..
Maar snap gewoon nog steeds niet waarom ik der zo geweldig vind kan het gewoon niet beschrijven.. en het is niet zo dat zei de enige was, heb tijden gehad dat ik iedere week een ander had. Maar het was zelfs zo erg dat als ik een vriendin/scharrel had en ik kwam der tegen met uitgaan of iets dan had ik alleen nog maar aandacht voor haar..
Wordt der gewoon helemaal gestoord van aangezien ik sinds het moment dat ik er heb leren kennen al stapel gek op der ben maar als iemand vraagt waarom ik het gewoon niet uit kan leggen

pfff wordt gek denk
Life is a bitch, if not, Your girlfriend will be.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:42:36 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78618846
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef mrfool het volgende:

[..]

Life is a bitch, if not, Your girlfriend will be.
FAAL.

Het is:

"Life is a bitch...then you marry one"
  maandag 1 maart 2010 @ 23:43:33 #26
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78618889
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:39 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Ik zat meer aan een kort, vlot kapsel te denken.
Gast..dat is HETZELFDE
pi_78618900
Ik zou der dumpen. Het is wel jouw leven he. En je leeft maar 1 keer
pi_78619154
Je zit wel heel dik onder de plak volgens mij, althans in haar belevingswereld.

Als je echt je auto's weg moet doen zeg je gewoon: Die auto's blijven, of ik ben weg. Je moet niet je hobbies gaan opgeven omdat zij het maar niet leuk vindt. Wat ik overigens frappant vind, want wat kan haar het nou boeien dat jij wat tijd besteedt aan een oldtimer?
pi_78619192
zit daar al tijden over te denken maar kan het gewoon niet, der is iemand die mij leuk vind en is ook een hele relaxte meid maar ik kan het gewoon niet ben bang dat ik er ontiegelijk spijt van ga krijgen want weet zeker dat als ik het uitmaak het nooit meer goed komt..
pi_78619287
Als het zo door gaat mag je straks alleen nog maar hobbies beoefenen die zij goedkeurt. Hoe fout zit je dan?
pi_78619334
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:48 schreef Xeanor het volgende:
Je zit wel heel dik onder de plak volgens mij, althans in haar belevingswereld.

Als je echt je auto's weg moet doen zeg je gewoon: Die auto's blijven, of ik ben weg. Je moet niet je hobbies gaan opgeven omdat zij het maar niet leuk vindt. Wat ik overigens frappant vind, want wat kan haar het nou boeien dat jij wat tijd besteedt aan een oldtimer?
ze gaat het gelukkig steeds meer accepteren, thank GOD! dus dat deel gaat nog wel goedkomen denk ik ze gaat ook al mee naar verjaardagen van vrienden van de bmwclub en mee naar de rally enzo dus wat autos betreft is ze aan het bijdraaien ben alleen bang dat ik het eigenwijze betweterige er niet uit ga krijgen, is de aard van het beestje denk ik
pi_78619418

Beetje meer van je afbijten TS, toegeven is voor pussies.
pi_78619533
doe ik ook vaak genoeg, ga af en toe echt helemaal over de zeik, dan wordt het uitgepraat en gaat het een tijdje perfect zonder gezeik maar naar verloop van tijd begint het weer opnieuw, totdat ik het beu wordt en weer over de zeik ga dan wordt het weer uitgepraat enz enz een hoop dingen zijn op die manier al opgelost en het gaat ook steeds beter, alleen dat eigenwijze/betweterige krijg ik er gewoon niet uit
pi_78619615
Ga in ieder geval niet samenwonen als je twijfelt, want dat is vragen om problemen.

Zoiets ga je niet veranderen in iemand. Ze is nu eenmaal eigenwijs. Je kan praten wat je wil, maar er zal weinig veranderen. Je moet voor jezelf beslissen of je daar mee kan leven.

Ik zou het zelf niet kunnen. Ik krijg echt de kriebels van eigenwijze mensen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_78619910
Dat wat in de post boven me staat: eigenwijs zal ze altijd blijven. En als je 't al meerdere keren heb aangekaart wil ze 'r blijkbaar niet aan werken om 't voor jou dragelijk te maken (tsja, eigenwijs he). Dus ik zou je afvragen: word ik hier gelukkig van? Uit dit topic blijkt niet bepaald dat je 'r gelukkig van wordt (nouja, mss de goede sex, maar dat is maar tijdelijk tot er weer ruzie is: -> ruzie ->goedmaakseks ->ruzie->goedmaakseks, enzovoort). Dus dude, zou 't afkappen.
pi_78620245
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
Waarschijnlijk juist omdat ze zo eigenzinnig is, blijft ze spannend..

Als ze begint over auto's en samenwonen moet je trouwens direct een streep trekken. Jij gaat niet samenwonen, als jij daarvoor jouw hobby op moet geven en verder moet je helemaal niet in discussie gaan. Met een discussie ''beloon'' je haar betweterige gedrag.

Waar geeft zij haar geld aan uit? Winkelt ze bv wel erg vaak?
pi_78620321
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:13 schreef Xennia het volgende:

[..]

Waarschijnlijk juist omdat ze zo eigenzinnig is, blijft ze spannend..

Als ze begint over auto's en samenwonen moet je trouwens direct een streep trekken. Jij gaat niet samenwonen, als jij daarvoor jouw hobby op moet geven en verder moet je helemaal niet in discussie gaan. Met een discussie ''beloon'' je haar betweterige gedrag.

Waar geeft zij haar geld aan uit? Winkelt ze bv wel erg vaak?
aan uitgaan en boeken, ze doet namelijk hbo en zit doordeweeks op kamers.. betaald buiten der studie bijna alles zelf dus heeft niet echt veel te besteden.. ik daarintegen werk full time en heb kwa geld weinig klagen
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:20:27 #38
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_78620464
Wees eens wat harder tegenover haar. Maak haar duidelijk dat ze moet kappen met zeiken, blijft ze doorgaan dan negeer je haar voor een langere periode. En word kwaad als ze zo onredelijk doet, vooral niet over je heen laten lopen.

Zo werkt het ook met honden dus met vrouwen moet het ook wel lukken

Maar ik ben ook vreselijk eigenwijs en wil gewoon altijd m'n zin/gelijk krijgen. Nu heb ik ook in 99% van de tijd ook gewoon gelijk, maar voor die 1e procent heb ik wel iemand nodig die niet over zich heen laat lopen. Sinds ik met m'n huidige vriend ben, ben ik enorm veranderd in het altijd m'n zin willen. Ik had voorheen gewoon echt niet door dat het zo erg was. Maar veranderen kan dus wel
My mama didn't raise no fool
pi_78620526
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef La_Vita het volgende:
Wees eens wat harder tegenover haar. Maak haar duidelijk dat ze moet kappen met zeiken, blijft ze doorgaan dan negeer je haar voor een langere periode. En word kwaad als ze zo onredelijk doet, vooral niet over je heen laten lopen.

Zo werkt het ook met honden dus met vrouwen moet het ook wel lukken

Maar ik ben ook vreselijk eigenwijs en wil gewoon altijd m'n zin/gelijk krijgen. Nu heb ik ook in 99% van de tijd ook gewoon gelijk, maar voor die 1e procent heb ik wel iemand nodig die niet over zich heen laat lopen. Sinds ik met m'n huidige vriend ben, ben ik enorm veranderd in het altijd m'n zin willen. Ik had voorheen gewoon echt niet door dat het zo erg was. Maar veranderen kan dus wel
zou tof zijn want verder gaat het gewoon prima en is er niks aan de hand
pi_78620951
weet iig wel dat ik het zo niet nog een 1.5 jaar vol hou zeg ook welles tegen der als ze zit te zeiken van dit is niet goed dat niet enz enz heb al een aantal x letterlijk gezegd van als het allemaal zo slecht is dan zoek je toch lekker een ander op dan sodemieter je maar op.
dan is het meestal gelijk afgelopen en probeert ze het weer goed te maken en lief te doen enz
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:47:16 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78621076
Ze voelt zich onzeker en kan niet tegen het idee dat ze een discussie "verliest". Waarschijnlijk weet jij op bepaalde punten slimmer of ervarener over te komen (logisch ook, je werkt al, zit in volgende levensfase etc). Misschien dat ze dat van jou soms ook wijsneuzerig vindt, of zich aan iets anders stoort wat ze niet kan/durft te zeggen; daar moet je achter komen. Ze zal die gevoelens ook wel hebben met anderen erbij, maar daar gedraagt ze zich zoals dat sociaal netjes is, omdat ze eigenlijk wel weet dat het onhebbelijk is. Zal inderdaad wel met haar opvoeding te maken hebben.

Wat je er tegen kan doen is zo rustig mogelijk aankaarten dat je haar manier van reageren arelaxed vindt. Zeggen van het doet er niet toe, waarom maak je er zo'n issue van, een gesprek hoort ook gezellig te zijn. Wel zorgen dat je argumenten altijd goed zijn, zodat ze niet alsnog op de inhoud door kan gaan.

Dreigen van dan rot je maar op vind ik zelf vrij kansloos, je moet al hebben ingegrepen voordat je zo boos wordt, en als het geen zin heeft om verder te praten moet je dat maar gewoon zeggen en dan kijken of ze na een uurtje afgekoeld is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_78621144
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:39 schreef Evil_Bastard het volgende:
weet iig wel dat ik het zo niet nog een 1.5 jaar vol hou zeg ook welles tegen der als ze zit te zeiken van dit is niet goed dat niet enz enz heb al een aantal x letterlijk gezegd van als het allemaal zo slecht is dan zoek je toch lekker een ander op dan sodemieter je maar op.
dan is het meestal gelijk afgelopen en probeert ze het weer goed te maken en lief te doen enz
Kan ze dan ook ''sorry'' zeggen?
pi_78621173
heel sporadisch maar zo goed als nooit meestal lult ze er dan omheen ofzo

[ Bericht 31% gewijzigd door Evil_Bastard op 02-03-2010 00:59:11 ]
pi_78621647
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:52 schreef Evil_Bastard het volgende:
heel sporadisch maar zo goed als nooit meestal lult ze er dan omheen ofzo
Herkenbaar.

Ik PM je wel even.
pi_78621664
is goed
  dinsdag 2 maart 2010 @ 01:45:31 #46
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_78621901
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:13 schreef Evil_Bastard het volgende:
ze doet alles voor me
Kennelijk dus niet hè.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_78622349
Dumpen, wat een zeikwijf
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_78622518
Moet je voorstellen dat je hier nog dik 50 jaar mee moet leven, dat wil je toch niet, weg met dat moeilijke vrouwke, de sex wordt eentonig en haar kop zo lelijk als het achterwerk van een hond, de anus mond. Ik moet altijd lachen als ik zie hoe onderdanig de meeste mannen zijn naar hun vrouw toe.
pi_78622526
Tja, dan zal ik de zaak dan maar es van de andere kant belichten ,
dus probeer ik voors en tegens die nog niet genoemd zijn :

Ga gerust samenwonen met dit koppige , eigenwijze doosje,
na wat ze allemaal gezegd heeft en kan dr niks meer tegenvallen , alleen maar meevallen.
Misschien wist je zoiets ergens al wel , en hou je daarom juist van haar.

Als ze vanavong weer begint te zeiken ,
ga dan voor deverandering eens met haar meerekenen ,
oftewel : bied nou es een keer inhoudelijk verzet , en vergeet effe de sfeer.
Als jullie alles uitgerekend hebben is t klaar toch?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_78622848
Geef niet je hobby's op! Die heb je waarschijnlijk al langer dan haar dus ze heeft voor jou gekozen en krijgt jouw hobby's erbij.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_78622861
Ik betwijfel of je echt gelukkig met haar zult worden en denk zelfs dat dit alleen maar meer op je zenuwen gaat werken en je totaal op haar gaat afknappen. En als je dan al samenwoont is dat alleen maar meer drama (of god betere het, met kinderen).

Daarbij vraag ik me sterk af waarom je haar uberhaupt iets over je hobby's laat zeggen, want daar heeft ze weinig mee te maken als alles wat ze kan doen er over zeuren is. Die hobby's waren de package deal, dat wist ze van te voren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_78622868
ik zou TS dumpen als ik haar was
Jusqu'ici tout va bien...
pi_78625378
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:47 schreef eleusis het volgende:
Ze voelt zich onzeker en kan niet tegen het idee dat ze een discussie "verliest". Waarschijnlijk weet jij op bepaalde punten slimmer of ervarener over te komen (logisch ook, je werkt al, zit in volgende levensfase etc). Misschien dat ze dat van jou soms ook wijsneuzerig vindt, of zich aan iets anders stoort wat ze niet kan/durft te zeggen; daar moet je achter komen. Ze zal die gevoelens ook wel hebben met anderen erbij, maar daar gedraagt ze zich zoals dat sociaal netjes is, omdat ze eigenlijk wel weet dat het onhebbelijk is. Zal inderdaad wel met haar opvoeding te maken hebben.
Hier lijkt me een kern van waarheid inzitten. Ze krijgt thuis blijkbaar nooit gelijk en dat probeert ze bij jou dus te compenseren door altijd het laatste woord te willen hebben.
Interessant topic verder, tvp daarvoor.
pi_78627446
Hmmmmm. Hééft ze niet gewoon altijd gelijk??

Ik had in mijn vorige relatie ook altijd gelijk. Srsly. Maar dat kwam omdat ik heel snel verbanden zie en oorzaak en gevolg. Als je samen bent met iemand die dat helemaal niet heeft en reageert op al zijn impulsen, dan lijkt het alsof je altijd gelijk wilt hebben, maar je ziet gewoon sneller wat er mis kan gaan of whatever. Moeilijk om zo'n relatie in stand te houden, want raar genoeg is het voor iemand die altijd gelijk heeft ook niet leuk, omdat diegene vaak de rem op alles moet zijn. Ik vond er in ieder geval niks meer aan. Ik zie nu iemand die veel meer op me lijkt en die minstens even snel dingen doorheeft als ik. En dat bevalt stukken beter.

Ik zeg niet dat het bij jullie ook het geval is, maar zou één van de mogelijkheden kunnen zijn.
pi_78629791
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:00 schreef conleche het volgende:
Hmmmmm. Hééft ze niet gewoon altijd gelijk??

Ik had in mijn vorige relatie ook altijd gelijk. Srsly. Maar dat kwam omdat ik heel snel verbanden zie en oorzaak en gevolg. Als je samen bent met iemand die dat helemaal niet heeft en reageert op al zijn impulsen, dan lijkt het alsof je altijd gelijk wilt hebben, maar je ziet gewoon sneller wat er mis kan gaan of whatever. Moeilijk om zo'n relatie in stand te houden, want raar genoeg is het voor iemand die altijd gelijk heeft ook niet leuk, omdat diegene vaak de rem op alles moet zijn. Ik vond er in ieder geval niks meer aan. Ik zie nu iemand die veel meer op me lijkt en die minstens even snel dingen doorheeft als ik. En dat bevalt stukken beter.

Ik zeg niet dat het bij jullie ook het geval is, maar zou één van de mogelijkheden kunnen zijn.
Dáár heb je ook een punt. Ik heb zelf iets gelijkwaardigs (denk ik), maar dan met tempo. Ik ben pro-actief, energiek en snel met dingen regelen en kan me daardoor nogal eens ergeren aan mensen die in mijn ogen sloom of langzamer zijn. Ze zíjn dan niet persé sloom, maar ik ervaar dat zo omdat mijn tempo hoger ligt. Ik kan me dus goed voorstellen wat je bedoelt .
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:03:35 #56
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_78630229
Het gaat een keer mis. Beter nu dan over een paar jaar, als jullie samenwonen en mogelijk al kinderen hebben. Er zijn ook vrouwen die niet continue aan je kop lopen zeuren. Je huidige vriendin is er duidelijk niet een van.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_78644284
ben er ook bang voor, maar buiten dat eigenwijze/betweterige gaat het perfect dus hoop nog steeds dat het een keer op houd het irritante is ook dat ze altijd serieus is alles wat ze verteld moet allemaal heel uitgebreid uitgelegd worden enz ze doet ook hbo mischien dat ze het daarom zo hoog in der bol heeft en altijd gelijk heeft ze zeker niet, ben zelf automonteur van beroep en zelfs als het daarover gaat denkt ze het nog beter te weten dan ik
pi_78644457
Zeg het iig wat je je zo ergert, het gaat wss niet vanzelf over..

heb je toevallig een dikke bmw e30?
Fryslan boppe, de rest mast dea skoppe
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:04:39 #59
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_78644947
Ga met haar in Afghanistan of Sudan wonen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_78645298
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:52 schreef AvdZ het volgende:
Zeg het iig wat je je zo ergert, het gaat wss niet vanzelf over..

heb je toevallig een dikke bmw e30?
jep, 2 zelfs heb zelfs mn eigen e30 forum maar even ontopic weer zit nu echt te piekeren wat ik moet doen.. heb heel de week ook nog niks van der gehoord en heb zelf ook nog niks van mezelf laten horen, normaal bel/sms ik altijd maar mischien dat het helpt der te negeren mischien dat ze dan uit der eigen is reageert en er eindelijk eens een lampje gaat branden
pi_78646314
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:14 schreef Evil_Bastard het volgende:
jep, 2 zelfs heb zelfs mn eigen e30 forum maar even ontopic weer zit nu echt te piekeren wat ik moet doen.. heb heel de week ook nog niks van der gehoord en heb zelf ook nog niks van mezelf laten horen, normaal bel/sms ik altijd maar mischien dat het helpt der te negeren mischien dat ze dan uit der eigen is reageert en er eindelijk eens een lampje gaat branden
Ik heb het idee dat jouw type vrouw heel erg boos gaat worden omdat jij niets van je liet horen niet in haar opkomend dat ze eventueel ook zelf contact op zou kunnen nemen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_78647552
Klinkt als een verlatingsangst.
nothing will change without a rebel
pi_78647813
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:12 schreef bendk het volgende:
Klinkt als een verlatingsangst.
???
pi_78648108
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:18 schreef Evil_Bastard het volgende:

[..]

???
Ze is doorlopend bezig om zich aan je te binden, te toetsen wat het is als je afhaakt en te ervaren als ze closer bij je komt, wat levert dat geheel dan op.

Het is nogal een éénrichtings approach.
pi_78648729
ja maar wat is het nut daar dan van en wat doe ik eraan?
pi_78648991
Je zegt gewoon op een rustige toon tegen haar.. "Die auto's gaan niet weg, einde discussie!"

Je mag heus wel zeggen wat je wel en niet wilt.

Als zij een beetje van je houd zal ze echt niet de benen nemen daarvoor...

Doet ze het wel, nou, dan weet je wat je aan haar hebt... Of beter gezegd: had!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 19:43:33 ]
pi_78649234
dat autogebeuren is tegenwoordig ver opgelost, ze mekkert er nog welles over maar een heel stuk minder dan eerst
pi_78650609
Zo kan je meer dingen op dezelfde manier oplossen... Je moet niet over je heen laten lopen..

Je moet die discussie indammen... Het gaat vaak nergens over en verziekt een hoop voor je..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:12:34 #69
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_78650674
quote:

En dat is niet het enigste, ze is zelfs over mn hobbys aan het zeiken..
Ik heb namelijk 2 autos, waaronder een oldtimer waar ik in mn vrije tijd veel mee bezig ben en ook heel zuinig/trots op ben. Maar ze is zelfs bezig van ja en als wij straks samenwonen dan gaan ze weg want zuipen veel te veel en je stopt er veel te veel geld in enz enz.
vriendin
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_78652246
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
Het heeft geen rationeel nut, het is meer angst, een emotie dus.

Je komt er achter door dat wat ze steeds doet te blokkeren, een confrontatie dus. Kijken wat er dan gebeurt.
pi_78652308
tvp
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_78652468
Begin op een rustig moment een gesprek en vertel haar dat het je irriteert dat zij vaak de strijd zoekt met je, dat ze altijd gelijk wil krijgen. Zeg haar dat het zo erg is dat je twijfelt aan het voortbestaan van jullie relatie als zij zo door gaat.

Bedenk welke dingen jij belangrijk vindt in het leven en waar niet over te onderhandelen valt, zoals jouw auto's. Houd daarin je poot stijf en laat je niet verleiden tot een discussie.

Alle andere keren dat zij de strijd opzoekt en perse gelijk wil krijgen, kun je tot een bepaald moment meegaan met de discussie. Een laatste keer jouw standpunt neerzetten en zeggen dat het zo wel genoeg is. Draai je om en ga iets anders doen. Je zegt hooguit 1 keer ''je doet het weer''.

Ik heb het idee dat jij jouw grenzen veel te weinig hebt aangegeven. Als jullie zo doorgaan bepaalt ze binnen een jaar wie jouw vrienden zijn, welke kleur ondergoed je draagt, welk merk tandpasta, hoe vaak je mag masturberen en hoe laat je naar bed moet iedere dag.
pi_78653187
precies de reden waarom ik altijd vrijgezel blijf.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:57:37 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_78653333
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:43 schreef Xennia het volgende:
Begin op een rustig moment een gesprek en vertel haar dat het je irriteert dat zij vaak de strijd zoekt met je, dat ze altijd gelijk wil krijgen. Zeg haar dat het zo erg is dat je twijfelt aan het voortbestaan van jullie relatie als zij zo door gaat.

Bedenk welke dingen jij belangrijk vindt in het leven en waar niet over te onderhandelen valt, zoals jouw auto's. Houd daarin je poot stijf en laat je niet verleiden tot een discussie.

Alle andere keren dat zij de strijd opzoekt en perse gelijk wil krijgen, kun je tot een bepaald moment meegaan met de discussie. Een laatste keer jouw standpunt neerzetten en zeggen dat het zo wel genoeg is. Draai je om en ga iets anders doen. Je zegt hooguit 1 keer ''je doet het weer''.

Ik heb het idee dat jij jouw grenzen veel te weinig hebt aangegeven. Als jullie zo doorgaan bepaalt ze binnen een jaar wie jouw vrienden zijn, welke kleur ondergoed je draagt, welk merk tandpasta, hoe vaak je mag masturberen en hoe laat je naar bed moet iedere dag.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_78653623
Iedereen die roept dat TS het uit moet maken

Je zou natuurlijk ook eerst kunnen proberen om dit met haar te bespreken ipv hier om advies te vragen.
pi_78653899
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

Je zou natuurlijk ook eerst kunnen proberen om dit met haar te bespreken ipv hier om advies te vragen.
Hey! Beetje dimmen he ... Ik ben niet iedereen..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 21:06:35 ]
pi_78654025
Zei jij dan dat TS het uit moet maken?
pi_78655253
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

Wat natuurlijk degelijk advies zou zijn, ware het niet dat TS aangeeft dat al talloze malen te hebben geprobeerd.
a decent omelette.
pi_78655381
Dan nog kan de TS beter Xennia's advies opvolgen dan er een punt achter zetten.
pi_78656060
Zij moet gewoon van jou accepteren dat je bepaalde hobby's hebt en jij moet van haar accepteren dat zij eigenwijs is. Je gaat elkaar toch nooit veranderen (een beetje bijschaven kan misschien ). En anders passen jullie misschien inderdaad niet zo goed bij elkaar, ook al gaat het voor de rest wel helemaal top. Op de lange termijn gaat het niet werken denk ik als jullie elkaar niet accepteren zoals jullie zijn...
pi_78656275
Komend seizoen zien we TS terug bij "Help! Mijn man heeft een hobby!"
pi_78656539
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zei jij dan dat TS het uit moet maken?
Je zou het nog even terug kunnen lezen, dat ik dat aanvankelijk niet zegt!
pi_78659802
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:42 schreef Underverse het volgende:

[..]

Je zou het nog even terug kunnen lezen, dat ik dat aanvankelijk niet zegt!
Daarom zei ik ook:

'Iedereen die roept dat TS het uit moet maken'

en niet 'iedereen'.

'Ik zegt' is trouwens wel een misser van je.
pi_78660063
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:29 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook:

'Iedereen die roept dat TS het uit moet maken'

en niet 'iedereen'.

'Ik zegt' is trouwens wel een misser van je.
Ik lees... Iedereen die roept dat TS het uit moet maken...

M.a.w. Iedereen die roept dat TS het uit moet maken...¿

Schijnbaar omvat jouw bedoeling: "Voor iedereen die roept dat TS het uit moet maken?"

En die misser... Ik spreek en schrijf niet perfect Nederlands... So what?... Interesseert mij niets! Het geval wil nu dat jij dit even weet!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 22:35:31 ]
pi_78661096
zo net bijna 3 uur met mn vriendin aan de tel gehangen en mn frustraties nogmaals duidelijk gemaakt en dit keer met suc6 ze beweerde dat ze niet wist dat ik het zo ervaarde en het is nu uitgepraat dus hopelijk doet ze er nu eindelijk wat mee heb wss wel een dikke telefoonrekening nu want zat al flink over mn abbo heen maar oke
pi_78661162
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:48 schreef Evil_Bastard het volgende:
zo net bijna 3 uur met mn vriendin aan de tel gehangen en mn frustraties nogmaals duidelijk gemaakt en dit keer met suc6 ze beweerde dat ze niet wist dat ik het zo ervaarde en het is nu uitgepraat dus hopelijk doet ze er nu eindelijk wat mee heb wss wel een dikke telefoonrekening nu want zat al flink over mn abbo heen maar oke
Mooi is dat he?

Je hebt best kans dat je haar later even moet herinneren aan het telefoongesprekje, maar je hebt een voetje tussen de deur.!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 22:51:15 ]
pi_78694556
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
Het nut is dat je een nieuw gedrag kunt verwachten, het is de impact van de confrontatie die je toepast. Als een confrontatie tot niets leidt dan weet je 99% zeker dat ze zich niet verandert.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:18:32 #88
191838 mrfool
Why so serious?
pi_78697962
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:48 schreef Evil_Bastard het volgende:
Heb je komende 2 maanden toch weer wat rust.
  donderdag 4 maart 2010 @ 00:45:21 #89
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_78714832
Waar woorden tekort schieten kan een flinke portie billenkoek wonderen verrichten.
Ze heeft een leider nodig en als je dat leiderschap niet pakt zal ze het je later ook nog gaan verwijten als zij je jóu gedumpt heeft.
"Hij was lief maar een slapjanus, ik heb een sterke man nodig"
Wie dit leest is gek
pi_78715544
Sowieso vraag ik me dan af; als jullie UREN door kunnen gaan over wie er gelijk heeft, ben jij dan niet minstens zo eigenwijs als zij? En houden jullie daarom niet in stand dat het altijd maar door blijft gaan over wie er dit keer gelijk heeft?

Ik wil zelf ook altijd gelijk hebben (heb ik uiteraard ook altijd ) Wat datn wel "helpt" is als de ander gewoon zegt; 'ja hoor schat, je hebt gelijk'... Daar straalt natuurlijk duidelijk vanaf dat het gelogen is, maar de discussie houdt wel op (en ik WEET dan dat ik niet echt gelijk gekregen heb, maar ik kan er toch niks aan veranderen dus dan leg ik me er vaak bij neer )
Succes iig!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_78726786
Herkenbaar probleem, alleen ben ik in dit geval het eigenwijze betweterige meisje

Ik heb er in het verleden best veel problemen mee gehad. Ik ging voortdurend in de aanval en dacht alles beter te weten. Opvallend was wel dat deze 'eigenschap' van mij bij bepaalde mensen meer opspeelde dan bij anderen. Dat heeft te maken met de interactie tussen beiden.
Ik vraag me af hoe oud jouw vriendin in TS? Ik merk namelijk bij mezelf dat het in de loop van de jaren is afgenomen. Deze feedback krijg ik zowel vanuit het privéleven als van mensen die mij enkele jaren kennen binnen het werkveld. Ik ben hier mede in veranderd door hiervoor therapie te volgen, begeleiding te krijgen vanuit school en het probleem aan te kaarten in de omgeving (familie, vrienden, op het werk) zodat mensen je kunnen aanspreken en bewust maken op momenten dat het 'fout' gaat.

Ja, het zit in de aard van het beestje maar het komt ergens vandaan.
Ik heb zelf erg de neiging om daarbij snel te praten en denken, ik ga over het algemeen een stukje sneller dan andere mensen en daarbij laat ik me niet zomaar 'overtuigen' van iets. Het is de kunst om deze eigenschap van jezelf onder ogen te zien en er zélf wat aan te wíllen veranderen. Zolang zij het niet als een probleem ervaart, zal ze er waarschijnlijk niet veel aan gaan doen.

Ik merk zelf na een aantal jaren dat ik me rustiger voel, dat ik tot 10 kan tellen en me niet overal vol overvloed instort. Ook al dénk ik nog dat ik het beter weet; laat de ander eens in zijn waarde is het gevoel wat tegenwoordig meer overheerst in mijn denken.
Betreft relaties; ik merk aan mezelf dat ik iemand nodig heb die 'overheerst' in de zin van het uitstralen van rust en betrouwbaarheid. Iemand die op een bepaald moment gewoon zegt 'Zo is het, klaar' en waarmee vervolgens de kous is afgedaan. Ik kan wel degelijk iets van iemand aannemen, maar ik merk dat ik dit makkelijker vind bij mensen die deze eigenschappen bezitten. Een man die de discussie aangaat maakt het over het algemeen alleen maar erger bij mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starr_003 op 04-03-2010 13:11:36 ]
pi_78730773
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:52 schreef Starr_003 het volgende:
Herkenbaar probleem, alleen ben ik in dit geval het eigenwijze betweterige meisje

Ik heb er in het verleden best veel problemen mee gehad. Ik ging voortdurend in de aanval en dacht alles beter te weten. Opvallend was wel dat deze 'eigenschap' van mij bij bepaalde mensen meer opspeelde dan bij anderen. Dat heeft te maken met de interactie tussen beiden.
Ik vraag me af hoe oud jouw vriendin in TS? Ik merk namelijk bij mezelf dat het in de loop van de jaren is afgenomen. Deze feedback krijg ik zowel vanuit het privéleven als van mensen die mij enkele jaren kennen binnen het werkveld. Ik ben hier mede in veranderd door hiervoor therapie te volgen, begeleiding te krijgen vanuit school en het probleem aan te kaarten in de omgeving (familie, vrienden, op het werk) zodat mensen je kunnen aanspreken en bewust maken op momenten dat het 'fout' gaat.

Ik heb zelf erg de neiging om daarbij snel te praten en denken, ik ga over het algemeen een stukje sneller dan andere mensen en daarbij laat ik me niet zomaar 'overtuigen' van iets. Het is de kunst om deze eigenschap van jezelf onder ogen te zien en er zélf wat aan te wíllen veranderen. Zolang zij het niet als een probleem ervaart, zal ze er waarschijnlijk niet veel aan gaan doen.

Ik merk zelf na een aantal jaren dat ik me rustiger voel, dat ik tot 10 kan tellen en me niet overal vol overvloed instort. Ook al dénk ik nog dat ik het beter weet; laat de ander eens in zijn waarde is het gevoel wat tegenwoordig meer overheerst in mijn denken.
Betreft relaties; ik merk aan mezelf dat ik iemand nodig heb die 'overheerst' in de zin van het uitstralen van rust en betrouwbaarheid. Iemand die op een bepaald moment gewoon zegt 'Zo is het, klaar' en waarmee vervolgens de kous is afgedaan. Ik kan wel degelijk iets van iemand aannemen, maar ik merk dat ik dit makkelijker vind bij mensen die deze eigenschappen bezitten. Een man die de discussie aangaat maakt het over het algemeen alleen maar erger bij mij.
Kun je misschien iets zeggen over je therapie, ik vraag dat eigenlijk vanuit mijn opleiding.
pi_78734640
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:36 schreef bendk het volgende:

[..]

Kun je misschien iets zeggen over je therapie, ik vraag dat eigenlijk vanuit mijn opleiding.
Eh ja, wat wil je precies weten?
Ik ben hiervoor bij een psycholoog geweest. Heb er veel over gepraat (o.a. zoeken naar de oorzaak van je gedrag) en kreeg bijvoorbeeld oefeningen/ opdrachten mee (bijvoorbeeld bewust iets wel of juist niet zeggen, bepaalde gesprekken met mensen aangaan, dingen op papier zetten e.d.).
pi_78734686
tvp, jaja, ik ben een ramptoerist en nieuwsgierig naar de afloop ja
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_78735332
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:11 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Eh ja, wat wil je precies weten?
Ik ben hiervoor bij een psycholoog geweest. Heb er veel over gepraat (o.a. zoeken naar de oorzaak van je gedrag) en kreeg bijvoorbeeld oefeningen/ opdrachten mee (bijvoorbeeld bewust iets wel of juist niet zeggen, bepaalde gesprekken met mensen aangaan, dingen op papier zetten e.d.).
Dank voor je reactie terug. Ik ben vooral geïnteresseerd in de oorzaak, het ontstaan dus van het gedrag en de oplossing maar daar heb je eea al over geschreven.

Heeft de oplossing ook gewerkt bij je ?
pi_78736118
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:12 schreef thespindoctor het volgende:
tvp, jaja, ik ben een ramptoerist en nieuwsgierig naar de afloop ja
TS heeft al lang antwoord gegeven, maar goed...
pi_78740337
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:28 schreef bendk het volgende:

[..]

Dank voor je reactie terug. Ik ben vooral geïnteresseerd in de oorzaak, het ontstaan dus van het gedrag en de oplossing maar daar heb je eea al over geschreven.

Heeft de oplossing ook gewerkt bij je ?
De oorzaak van het gedrag, dat ligt (lag) bij mij wel iets dieper dan 'gewoon' eigenwijs zijn.

Ja, het heeft zeker gewerkt voor me. Gedragsverandering is wel iets wat heel moeilijk is en waar je bewust mee bezig moet zijn. Maar reflecteren helpt Ik vind het vooral positief dat ik vanuit mijn omgeving hoor dat ik positief ben veranderd in dit opzicht. Het voelt ook best als een opluchting dat mensen in je omgeving je begrijpen en je echt willen helpen wanneer je zoiets aankaart
pi_78740474
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:28 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

De oorzaak van het gedrag, dat ligt (lag) bij mij wel iets dieper dan 'gewoon' eigenwijs zijn.

Ja, het heeft zeker gewerkt voor me. Gedragsverandering is wel iets wat heel moeilijk is en waar je bewust mee bezig moet zijn. Maar reflecteren helpt Ik vind het vooral positief dat ik vanuit mijn omgeving hoor dat ik positief ben veranderd in dit opzicht. Het voelt ook best als een opluchting dat mensen in je omgeving je begrijpen en je echt willen helpen wanneer je zoiets aankaart
OK...je wilt de werkelijke oorzaak voor je houden begrijp ik...ik respecteer dat uiteraard...moedig dat je reageerde !
Inderdaad is die ene juiste andere goud waard.

Good luck to you
pi_78740766
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:32 schreef bendk het volgende:

[..]

OK...je wilt de werkelijke oorzaak voor je houden begrijp ik...ik respecteer dat uiteraard...moedig dat je reageerde !
Inderdaad is die ene juiste andere goud waard.

Good luck to you
Het is niet zozeer dat ik het voor me wil houden, maar het is best lastig om het kort weer te geven. Het gedrag dat ik vertoonde (en vast nog weleens vertoon ) komt denk ik voort uit meerdere aspecten, zoals het eigen karakter (de aanleg), opvoeding (communicatie!), gebeurtenissen uit het verleden (problemen in de familie die ik al doormaakte als kind), de invloed van de mensen om je heen, opleiding (prestatiedrang). In ieder geval best lastig om zo uit te leggen haha. Het zal bij een ander misschien wel weer hele andere oorzaken kunnen hebben hoor, dat weet ik niet..
pi_78741774
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:40 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat ik het voor me wil houden, maar het is best lastig om het kort weer te geven. Het gedrag dat ik vertoonde (en vast nog weleens vertoon ) komt denk ik voort uit meerdere aspecten, zoals het eigen karakter (de aanleg), opvoeding (communicatie!), gebeurtenissen uit het verleden (problemen in de familie die ik al doormaakte als kind), de invloed van de mensen om je heen, opleiding (prestatiedrang). In ieder geval best lastig om zo uit te leggen haha. Het zal bij een ander misschien wel weer hele andere oorzaken kunnen hebben hoor, dat weet ik niet..
Ik denk wel dat ik het kan plaatsen..vanuit mijn opleiding dus

Tak for de hele !
pi_78743056
quote:

mn vriendin is 21
pi_78743385
quote:
Ik herken dit wel en heb dat eigenlijk ook nodig; als iemand rust en betrouwbaarheid uitstraalt en het is op een gegeven moment genoeg, dan straalt zijn/haar rust en betrouwbaarheid ook op mij af (dan word ik zelf ook rustig) en kan ik er ook mee stoppen.
Ik ben van mezelf al rustig maar in mijn passies ben ik superenthousiast en dat is tegelijkertijd mijn valkuil - iemand met een rustig overwicht kan mij dan tot bedaren brengen. Vanuit mezelf vind ik dat soms moeilijk.
pi_78745142
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:35 schreef Evil_Bastard het volgende:

[..]

mn vriendin is 21
Oohh, nog jong en onstuimig (letterlijk ) dus! Misschien 'groeit' ze er wel doorheen?
pi_78745154
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:41 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Ik herken dit wel en heb dat eigenlijk ook nodig; als iemand rust en betrouwbaarheid uitstraalt en het is op een gegeven moment genoeg, dan straalt zijn/haar rust en betrouwbaarheid ook op mij af (dan word ik zelf ook rustig) en kan ik er ook mee stoppen.
Ik ben van mezelf al rustig maar in mijn passies ben ik superenthousiast en dat is tegelijkertijd mijn valkuil - iemand met een rustig overwicht kan mij dan tot bedaren brengen. Vanuit mezelf vind ik dat soms moeilijk.
Herkenbaar!
pi_78745931
quote:
Maar wat denken jullie? heeft dit gewoon geen zin en kan ik het beste iemand anders opzoeken of moet ik het gewoon een kans geven?
Ik denk dat je het totaal verkeerd aanpakt.
Je gaat de discussie met haar aan. Waarom doe je dat eigenlijk? Om haar te overtuigen? Om te winnen? Welk doel bereik je met die discussie?

Pick your battles.

Als ze over je auto's zemelt zeg je 'ja'. Echt lullig, gewoon gelijk geven.
En als ze vervolgens over samenwonen begint zeg je nee. Want dan zouden je auto's wegmoeten.

Niet op argumenten ingaan. Geen discussie aangaan. Gewoon altijd ja zeggen en vervolgens je eigen ding doen.
Dat is de beste enige manier om haar met haar neus op de zinloosheid van haar discussies te drukken. Als ze er niks mee bereikt leert ze dat vanzelf. Je moet haar gewoon een beetje opvoeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')