abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78653899
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Iedereen die roept dat TS het uit moet maken

Je zou natuurlijk ook eerst kunnen proberen om dit met haar te bespreken ipv hier om advies te vragen.
Hey! Beetje dimmen he ... Ik ben niet iedereen..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 21:06:35 ]
pi_78654025
Zei jij dan dat TS het uit moet maken?
pi_78655253
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Iedereen die roept dat TS het uit moet maken

Je zou natuurlijk ook eerst kunnen proberen om dit met haar te bespreken ipv hier om advies te vragen.
Wat natuurlijk degelijk advies zou zijn, ware het niet dat TS aangeeft dat al talloze malen te hebben geprobeerd.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_78655381
Dan nog kan de TS beter Xennia's advies opvolgen dan er een punt achter zetten.
pi_78656060
Zij moet gewoon van jou accepteren dat je bepaalde hobby's hebt en jij moet van haar accepteren dat zij eigenwijs is. Je gaat elkaar toch nooit veranderen (een beetje bijschaven kan misschien ). En anders passen jullie misschien inderdaad niet zo goed bij elkaar, ook al gaat het voor de rest wel helemaal top. Op de lange termijn gaat het niet werken denk ik als jullie elkaar niet accepteren zoals jullie zijn...
pi_78656275
Komend seizoen zien we TS terug bij "Help! Mijn man heeft een hobby!"
pi_78656539
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zei jij dan dat TS het uit moet maken?
Je zou het nog even terug kunnen lezen, dat ik dat aanvankelijk niet zegt!
pi_78659802
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:42 schreef Underverse het volgende:

[..]

Je zou het nog even terug kunnen lezen, dat ik dat aanvankelijk niet zegt!
Daarom zei ik ook:

'Iedereen die roept dat TS het uit moet maken'

en niet 'iedereen'.

'Ik zegt' is trouwens wel een misser van je.
pi_78660063
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:29 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook:

'Iedereen die roept dat TS het uit moet maken'

en niet 'iedereen'.

'Ik zegt' is trouwens wel een misser van je.
Ik lees... Iedereen die roept dat TS het uit moet maken...

M.a.w. Iedereen die roept dat TS het uit moet maken...¿

Schijnbaar omvat jouw bedoeling: "Voor iedereen die roept dat TS het uit moet maken?"

En die misser... Ik spreek en schrijf niet perfect Nederlands... So what?... Interesseert mij niets! Het geval wil nu dat jij dit even weet!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 22:35:31 ]
pi_78661096
zo net bijna 3 uur met mn vriendin aan de tel gehangen en mn frustraties nogmaals duidelijk gemaakt en dit keer met suc6 ze beweerde dat ze niet wist dat ik het zo ervaarde en het is nu uitgepraat dus hopelijk doet ze er nu eindelijk wat mee heb wss wel een dikke telefoonrekening nu want zat al flink over mn abbo heen maar oke
pi_78661162
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:48 schreef Evil_Bastard het volgende:
zo net bijna 3 uur met mn vriendin aan de tel gehangen en mn frustraties nogmaals duidelijk gemaakt en dit keer met suc6 ze beweerde dat ze niet wist dat ik het zo ervaarde en het is nu uitgepraat dus hopelijk doet ze er nu eindelijk wat mee heb wss wel een dikke telefoonrekening nu want zat al flink over mn abbo heen maar oke
Mooi is dat he?

Je hebt best kans dat je haar later even moet herinneren aan het telefoongesprekje, maar je hebt een voetje tussen de deur.!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 22:51:15 ]
pi_78694556
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
ja maar wat is het nut daar dan van en wat doe ik eraan?
Het nut is dat je een nieuw gedrag kunt verwachten, het is de impact van de confrontatie die je toepast. Als een confrontatie tot niets leidt dan weet je 99% zeker dat ze zich niet verandert.
nothing will change without a rebel
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:18:32 #88
191838 mrfool
Why so serious?
pi_78697962
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:48 schreef Evil_Bastard het volgende:
Heb je komende 2 maanden toch weer wat rust.
  donderdag 4 maart 2010 @ 00:45:21 #89
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_78714832
Waar woorden tekort schieten kan een flinke portie billenkoek wonderen verrichten.
Ze heeft een leider nodig en als je dat leiderschap niet pakt zal ze het je later ook nog gaan verwijten als zij je jóu gedumpt heeft.
"Hij was lief maar een slapjanus, ik heb een sterke man nodig"
Wie dit leest is gek
pi_78715544
Sowieso vraag ik me dan af; als jullie UREN door kunnen gaan over wie er gelijk heeft, ben jij dan niet minstens zo eigenwijs als zij? En houden jullie daarom niet in stand dat het altijd maar door blijft gaan over wie er dit keer gelijk heeft?

Ik wil zelf ook altijd gelijk hebben (heb ik uiteraard ook altijd ) Wat datn wel "helpt" is als de ander gewoon zegt; 'ja hoor schat, je hebt gelijk'... Daar straalt natuurlijk duidelijk vanaf dat het gelogen is, maar de discussie houdt wel op (en ik WEET dan dat ik niet echt gelijk gekregen heb, maar ik kan er toch niks aan veranderen dus dan leg ik me er vaak bij neer )
Succes iig!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_78726786
Herkenbaar probleem, alleen ben ik in dit geval het eigenwijze betweterige meisje

Ik heb er in het verleden best veel problemen mee gehad. Ik ging voortdurend in de aanval en dacht alles beter te weten. Opvallend was wel dat deze 'eigenschap' van mij bij bepaalde mensen meer opspeelde dan bij anderen. Dat heeft te maken met de interactie tussen beiden.
Ik vraag me af hoe oud jouw vriendin in TS? Ik merk namelijk bij mezelf dat het in de loop van de jaren is afgenomen. Deze feedback krijg ik zowel vanuit het privéleven als van mensen die mij enkele jaren kennen binnen het werkveld. Ik ben hier mede in veranderd door hiervoor therapie te volgen, begeleiding te krijgen vanuit school en het probleem aan te kaarten in de omgeving (familie, vrienden, op het werk) zodat mensen je kunnen aanspreken en bewust maken op momenten dat het 'fout' gaat.

Ja, het zit in de aard van het beestje maar het komt ergens vandaan.
Ik heb zelf erg de neiging om daarbij snel te praten en denken, ik ga over het algemeen een stukje sneller dan andere mensen en daarbij laat ik me niet zomaar 'overtuigen' van iets. Het is de kunst om deze eigenschap van jezelf onder ogen te zien en er zélf wat aan te wíllen veranderen. Zolang zij het niet als een probleem ervaart, zal ze er waarschijnlijk niet veel aan gaan doen.

Ik merk zelf na een aantal jaren dat ik me rustiger voel, dat ik tot 10 kan tellen en me niet overal vol overvloed instort. Ook al dénk ik nog dat ik het beter weet; laat de ander eens in zijn waarde is het gevoel wat tegenwoordig meer overheerst in mijn denken.
Betreft relaties; ik merk aan mezelf dat ik iemand nodig heb die 'overheerst' in de zin van het uitstralen van rust en betrouwbaarheid. Iemand die op een bepaald moment gewoon zegt 'Zo is het, klaar' en waarmee vervolgens de kous is afgedaan. Ik kan wel degelijk iets van iemand aannemen, maar ik merk dat ik dit makkelijker vind bij mensen die deze eigenschappen bezitten. Een man die de discussie aangaat maakt het over het algemeen alleen maar erger bij mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starr_003 op 04-03-2010 13:11:36 ]
pi_78730773
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:52 schreef Starr_003 het volgende:
Herkenbaar probleem, alleen ben ik in dit geval het eigenwijze betweterige meisje

Ik heb er in het verleden best veel problemen mee gehad. Ik ging voortdurend in de aanval en dacht alles beter te weten. Opvallend was wel dat deze 'eigenschap' van mij bij bepaalde mensen meer opspeelde dan bij anderen. Dat heeft te maken met de interactie tussen beiden.
Ik vraag me af hoe oud jouw vriendin in TS? Ik merk namelijk bij mezelf dat het in de loop van de jaren is afgenomen. Deze feedback krijg ik zowel vanuit het privéleven als van mensen die mij enkele jaren kennen binnen het werkveld. Ik ben hier mede in veranderd door hiervoor therapie te volgen, begeleiding te krijgen vanuit school en het probleem aan te kaarten in de omgeving (familie, vrienden, op het werk) zodat mensen je kunnen aanspreken en bewust maken op momenten dat het 'fout' gaat.

Ja, het zit in de aard van het beestje maar het komt ergens vandaan.
Ik heb zelf erg de neiging om daarbij snel te praten en denken, ik ga over het algemeen een stukje sneller dan andere mensen en daarbij laat ik me niet zomaar 'overtuigen' van iets. Het is de kunst om deze eigenschap van jezelf onder ogen te zien en er zélf wat aan te wíllen veranderen. Zolang zij het niet als een probleem ervaart, zal ze er waarschijnlijk niet veel aan gaan doen.

Ik merk zelf na een aantal jaren dat ik me rustiger voel, dat ik tot 10 kan tellen en me niet overal vol overvloed instort. Ook al dénk ik nog dat ik het beter weet; laat de ander eens in zijn waarde is het gevoel wat tegenwoordig meer overheerst in mijn denken.
Betreft relaties; ik merk aan mezelf dat ik iemand nodig heb die 'overheerst' in de zin van het uitstralen van rust en betrouwbaarheid. Iemand die op een bepaald moment gewoon zegt 'Zo is het, klaar' en waarmee vervolgens de kous is afgedaan. Ik kan wel degelijk iets van iemand aannemen, maar ik merk dat ik dit makkelijker vind bij mensen die deze eigenschappen bezitten. Een man die de discussie aangaat maakt het over het algemeen alleen maar erger bij mij.
Kun je misschien iets zeggen over je therapie, ik vraag dat eigenlijk vanuit mijn opleiding.
pi_78734640
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:36 schreef bendk het volgende:

[..]

Kun je misschien iets zeggen over je therapie, ik vraag dat eigenlijk vanuit mijn opleiding.
Eh ja, wat wil je precies weten?
Ik ben hiervoor bij een psycholoog geweest. Heb er veel over gepraat (o.a. zoeken naar de oorzaak van je gedrag) en kreeg bijvoorbeeld oefeningen/ opdrachten mee (bijvoorbeeld bewust iets wel of juist niet zeggen, bepaalde gesprekken met mensen aangaan, dingen op papier zetten e.d.).
pi_78734686
tvp, jaja, ik ben een ramptoerist en nieuwsgierig naar de afloop ja
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_78735332
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:11 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Eh ja, wat wil je precies weten?
Ik ben hiervoor bij een psycholoog geweest. Heb er veel over gepraat (o.a. zoeken naar de oorzaak van je gedrag) en kreeg bijvoorbeeld oefeningen/ opdrachten mee (bijvoorbeeld bewust iets wel of juist niet zeggen, bepaalde gesprekken met mensen aangaan, dingen op papier zetten e.d.).
Dank voor je reactie terug. Ik ben vooral geïnteresseerd in de oorzaak, het ontstaan dus van het gedrag en de oplossing maar daar heb je eea al over geschreven.

Heeft de oplossing ook gewerkt bij je ?
pi_78736118
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:12 schreef thespindoctor het volgende:
tvp, jaja, ik ben een ramptoerist en nieuwsgierig naar de afloop ja
TS heeft al lang antwoord gegeven, maar goed...
pi_78740337
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:28 schreef bendk het volgende:

[..]

Dank voor je reactie terug. Ik ben vooral geïnteresseerd in de oorzaak, het ontstaan dus van het gedrag en de oplossing maar daar heb je eea al over geschreven.

Heeft de oplossing ook gewerkt bij je ?
De oorzaak van het gedrag, dat ligt (lag) bij mij wel iets dieper dan 'gewoon' eigenwijs zijn.

Ja, het heeft zeker gewerkt voor me. Gedragsverandering is wel iets wat heel moeilijk is en waar je bewust mee bezig moet zijn. Maar reflecteren helpt Ik vind het vooral positief dat ik vanuit mijn omgeving hoor dat ik positief ben veranderd in dit opzicht. Het voelt ook best als een opluchting dat mensen in je omgeving je begrijpen en je echt willen helpen wanneer je zoiets aankaart
pi_78740474
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:28 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

De oorzaak van het gedrag, dat ligt (lag) bij mij wel iets dieper dan 'gewoon' eigenwijs zijn.

Ja, het heeft zeker gewerkt voor me. Gedragsverandering is wel iets wat heel moeilijk is en waar je bewust mee bezig moet zijn. Maar reflecteren helpt Ik vind het vooral positief dat ik vanuit mijn omgeving hoor dat ik positief ben veranderd in dit opzicht. Het voelt ook best als een opluchting dat mensen in je omgeving je begrijpen en je echt willen helpen wanneer je zoiets aankaart
OK...je wilt de werkelijke oorzaak voor je houden begrijp ik...ik respecteer dat uiteraard...moedig dat je reageerde !
Inderdaad is die ene juiste andere goud waard.

Good luck to you
pi_78740766
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:32 schreef bendk het volgende:

[..]

OK...je wilt de werkelijke oorzaak voor je houden begrijp ik...ik respecteer dat uiteraard...moedig dat je reageerde !
Inderdaad is die ene juiste andere goud waard.

Good luck to you
Het is niet zozeer dat ik het voor me wil houden, maar het is best lastig om het kort weer te geven. Het gedrag dat ik vertoonde (en vast nog weleens vertoon ) komt denk ik voort uit meerdere aspecten, zoals het eigen karakter (de aanleg), opvoeding (communicatie!), gebeurtenissen uit het verleden (problemen in de familie die ik al doormaakte als kind), de invloed van de mensen om je heen, opleiding (prestatiedrang). In ieder geval best lastig om zo uit te leggen haha. Het zal bij een ander misschien wel weer hele andere oorzaken kunnen hebben hoor, dat weet ik niet..
pi_78741774
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:40 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat ik het voor me wil houden, maar het is best lastig om het kort weer te geven. Het gedrag dat ik vertoonde (en vast nog weleens vertoon ) komt denk ik voort uit meerdere aspecten, zoals het eigen karakter (de aanleg), opvoeding (communicatie!), gebeurtenissen uit het verleden (problemen in de familie die ik al doormaakte als kind), de invloed van de mensen om je heen, opleiding (prestatiedrang). In ieder geval best lastig om zo uit te leggen haha. Het zal bij een ander misschien wel weer hele andere oorzaken kunnen hebben hoor, dat weet ik niet..
Ik denk wel dat ik het kan plaatsen..vanuit mijn opleiding dus

Tak for de hele !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')