abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78622861
Ik betwijfel of je echt gelukkig met haar zult worden en denk zelfs dat dit alleen maar meer op je zenuwen gaat werken en je totaal op haar gaat afknappen. En als je dan al samenwoont is dat alleen maar meer drama (of god betere het, met kinderen).

Daarbij vraag ik me sterk af waarom je haar uberhaupt iets over je hobby's laat zeggen, want daar heeft ze weinig mee te maken als alles wat ze kan doen er over zeuren is. Die hobby's waren de package deal, dat wist ze van te voren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_78622868
ik zou TS dumpen als ik haar was
Jusqu'ici tout va bien...
pi_78625378
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:47 schreef eleusis het volgende:
Ze voelt zich onzeker en kan niet tegen het idee dat ze een discussie "verliest". Waarschijnlijk weet jij op bepaalde punten slimmer of ervarener over te komen (logisch ook, je werkt al, zit in volgende levensfase etc). Misschien dat ze dat van jou soms ook wijsneuzerig vindt, of zich aan iets anders stoort wat ze niet kan/durft te zeggen; daar moet je achter komen. Ze zal die gevoelens ook wel hebben met anderen erbij, maar daar gedraagt ze zich zoals dat sociaal netjes is, omdat ze eigenlijk wel weet dat het onhebbelijk is. Zal inderdaad wel met haar opvoeding te maken hebben.
Hier lijkt me een kern van waarheid inzitten. Ze krijgt thuis blijkbaar nooit gelijk en dat probeert ze bij jou dus te compenseren door altijd het laatste woord te willen hebben.
Interessant topic verder, tvp daarvoor.
pi_78627446
Hmmmmm. Hééft ze niet gewoon altijd gelijk??

Ik had in mijn vorige relatie ook altijd gelijk. Srsly. Maar dat kwam omdat ik heel snel verbanden zie en oorzaak en gevolg. Als je samen bent met iemand die dat helemaal niet heeft en reageert op al zijn impulsen, dan lijkt het alsof je altijd gelijk wilt hebben, maar je ziet gewoon sneller wat er mis kan gaan of whatever. Moeilijk om zo'n relatie in stand te houden, want raar genoeg is het voor iemand die altijd gelijk heeft ook niet leuk, omdat diegene vaak de rem op alles moet zijn. Ik vond er in ieder geval niks meer aan. Ik zie nu iemand die veel meer op me lijkt en die minstens even snel dingen doorheeft als ik. En dat bevalt stukken beter.

Ik zeg niet dat het bij jullie ook het geval is, maar zou één van de mogelijkheden kunnen zijn.
pi_78629791
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:00 schreef conleche het volgende:
Hmmmmm. Hééft ze niet gewoon altijd gelijk??

Ik had in mijn vorige relatie ook altijd gelijk. Srsly. Maar dat kwam omdat ik heel snel verbanden zie en oorzaak en gevolg. Als je samen bent met iemand die dat helemaal niet heeft en reageert op al zijn impulsen, dan lijkt het alsof je altijd gelijk wilt hebben, maar je ziet gewoon sneller wat er mis kan gaan of whatever. Moeilijk om zo'n relatie in stand te houden, want raar genoeg is het voor iemand die altijd gelijk heeft ook niet leuk, omdat diegene vaak de rem op alles moet zijn. Ik vond er in ieder geval niks meer aan. Ik zie nu iemand die veel meer op me lijkt en die minstens even snel dingen doorheeft als ik. En dat bevalt stukken beter.

Ik zeg niet dat het bij jullie ook het geval is, maar zou één van de mogelijkheden kunnen zijn.
Dáár heb je ook een punt. Ik heb zelf iets gelijkwaardigs (denk ik), maar dan met tempo. Ik ben pro-actief, energiek en snel met dingen regelen en kan me daardoor nogal eens ergeren aan mensen die in mijn ogen sloom of langzamer zijn. Ze zíjn dan niet persé sloom, maar ik ervaar dat zo omdat mijn tempo hoger ligt. Ik kan me dus goed voorstellen wat je bedoelt .
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:03:35 #56
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_78630229
Het gaat een keer mis. Beter nu dan over een paar jaar, als jullie samenwonen en mogelijk al kinderen hebben. Er zijn ook vrouwen die niet continue aan je kop lopen zeuren. Je huidige vriendin is er duidelijk niet een van.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_78644284
ben er ook bang voor, maar buiten dat eigenwijze/betweterige gaat het perfect dus hoop nog steeds dat het een keer op houd het irritante is ook dat ze altijd serieus is alles wat ze verteld moet allemaal heel uitgebreid uitgelegd worden enz ze doet ook hbo mischien dat ze het daarom zo hoog in der bol heeft en altijd gelijk heeft ze zeker niet, ben zelf automonteur van beroep en zelfs als het daarover gaat denkt ze het nog beter te weten dan ik
pi_78644457
Zeg het iig wat je je zo ergert, het gaat wss niet vanzelf over..

heb je toevallig een dikke bmw e30?
Fryslan boppe, de rest mast dea skoppe
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:04:39 #59
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_78644947
Ga met haar in Afghanistan of Sudan wonen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_78645298
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:52 schreef AvdZ het volgende:
Zeg het iig wat je je zo ergert, het gaat wss niet vanzelf over..

heb je toevallig een dikke bmw e30?
jep, 2 zelfs heb zelfs mn eigen e30 forum maar even ontopic weer zit nu echt te piekeren wat ik moet doen.. heb heel de week ook nog niks van der gehoord en heb zelf ook nog niks van mezelf laten horen, normaal bel/sms ik altijd maar mischien dat het helpt der te negeren mischien dat ze dan uit der eigen is reageert en er eindelijk eens een lampje gaat branden
pi_78646314
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:14 schreef Evil_Bastard het volgende:
jep, 2 zelfs heb zelfs mn eigen e30 forum maar even ontopic weer zit nu echt te piekeren wat ik moet doen.. heb heel de week ook nog niks van der gehoord en heb zelf ook nog niks van mezelf laten horen, normaal bel/sms ik altijd maar mischien dat het helpt der te negeren mischien dat ze dan uit der eigen is reageert en er eindelijk eens een lampje gaat branden
Ik heb het idee dat jouw type vrouw heel erg boos gaat worden omdat jij niets van je liet horen niet in haar opkomend dat ze eventueel ook zelf contact op zou kunnen nemen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_78647552
Klinkt als een verlatingsangst.
nothing will change without a rebel
pi_78647813
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:12 schreef bendk het volgende:
Klinkt als een verlatingsangst.
???
pi_78648108
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:18 schreef Evil_Bastard het volgende:

[..]

???
Ze is doorlopend bezig om zich aan je te binden, te toetsen wat het is als je afhaakt en te ervaren als ze closer bij je komt, wat levert dat geheel dan op.

Het is nogal een éénrichtings approach.
pi_78648729
ja maar wat is het nut daar dan van en wat doe ik eraan?
pi_78648991
Je zegt gewoon op een rustige toon tegen haar.. "Die auto's gaan niet weg, einde discussie!"

Je mag heus wel zeggen wat je wel en niet wilt.

Als zij een beetje van je houd zal ze echt niet de benen nemen daarvoor...

Doet ze het wel, nou, dan weet je wat je aan haar hebt... Of beter gezegd: had!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 19:43:33 ]
pi_78649234
dat autogebeuren is tegenwoordig ver opgelost, ze mekkert er nog welles over maar een heel stuk minder dan eerst
pi_78650609
Zo kan je meer dingen op dezelfde manier oplossen... Je moet niet over je heen laten lopen..

Je moet die discussie indammen... Het gaat vaak nergens over en verziekt een hoop voor je..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:12:34 #69
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_78650674
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:13 schreef Evil_Bastard het volgende:

En dat is niet het enigste, ze is zelfs over mn hobbys aan het zeiken..
Ik heb namelijk 2 autos, waaronder een oldtimer waar ik in mn vrije tijd veel mee bezig ben en ook heel zuinig/trots op ben. Maar ze is zelfs bezig van ja en als wij straks samenwonen dan gaan ze weg want zuipen veel te veel en je stopt er veel te veel geld in enz enz.
vriendin
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_78652246
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
Het heeft geen rationeel nut, het is meer angst, een emotie dus.

Je komt er achter door dat wat ze steeds doet te blokkeren, een confrontatie dus. Kijken wat er dan gebeurt.
pi_78652308
tvp
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_78652468
Begin op een rustig moment een gesprek en vertel haar dat het je irriteert dat zij vaak de strijd zoekt met je, dat ze altijd gelijk wil krijgen. Zeg haar dat het zo erg is dat je twijfelt aan het voortbestaan van jullie relatie als zij zo door gaat.

Bedenk welke dingen jij belangrijk vindt in het leven en waar niet over te onderhandelen valt, zoals jouw auto's. Houd daarin je poot stijf en laat je niet verleiden tot een discussie.

Alle andere keren dat zij de strijd opzoekt en perse gelijk wil krijgen, kun je tot een bepaald moment meegaan met de discussie. Een laatste keer jouw standpunt neerzetten en zeggen dat het zo wel genoeg is. Draai je om en ga iets anders doen. Je zegt hooguit 1 keer ''je doet het weer''.

Ik heb het idee dat jij jouw grenzen veel te weinig hebt aangegeven. Als jullie zo doorgaan bepaalt ze binnen een jaar wie jouw vrienden zijn, welke kleur ondergoed je draagt, welk merk tandpasta, hoe vaak je mag masturberen en hoe laat je naar bed moet iedere dag.
pi_78653187
precies de reden waarom ik altijd vrijgezel blijf.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:57:37 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_78653333
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:43 schreef Xennia het volgende:
Begin op een rustig moment een gesprek en vertel haar dat het je irriteert dat zij vaak de strijd zoekt met je, dat ze altijd gelijk wil krijgen. Zeg haar dat het zo erg is dat je twijfelt aan het voortbestaan van jullie relatie als zij zo door gaat.

Bedenk welke dingen jij belangrijk vindt in het leven en waar niet over te onderhandelen valt, zoals jouw auto's. Houd daarin je poot stijf en laat je niet verleiden tot een discussie.

Alle andere keren dat zij de strijd opzoekt en perse gelijk wil krijgen, kun je tot een bepaald moment meegaan met de discussie. Een laatste keer jouw standpunt neerzetten en zeggen dat het zo wel genoeg is. Draai je om en ga iets anders doen. Je zegt hooguit 1 keer ''je doet het weer''.

Ik heb het idee dat jij jouw grenzen veel te weinig hebt aangegeven. Als jullie zo doorgaan bepaalt ze binnen een jaar wie jouw vrienden zijn, welke kleur ondergoed je draagt, welk merk tandpasta, hoe vaak je mag masturberen en hoe laat je naar bed moet iedere dag.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_78653623
Iedereen die roept dat TS het uit moet maken

Je zou natuurlijk ook eerst kunnen proberen om dit met haar te bespreken ipv hier om advies te vragen.
pi_78653899
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

Je zou natuurlijk ook eerst kunnen proberen om dit met haar te bespreken ipv hier om advies te vragen.
Hey! Beetje dimmen he ... Ik ben niet iedereen..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 21:06:35 ]
pi_78654025
Zei jij dan dat TS het uit moet maken?
pi_78655253
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

Wat natuurlijk degelijk advies zou zijn, ware het niet dat TS aangeeft dat al talloze malen te hebben geprobeerd.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_78655381
Dan nog kan de TS beter Xennia's advies opvolgen dan er een punt achter zetten.
pi_78656060
Zij moet gewoon van jou accepteren dat je bepaalde hobby's hebt en jij moet van haar accepteren dat zij eigenwijs is. Je gaat elkaar toch nooit veranderen (een beetje bijschaven kan misschien ). En anders passen jullie misschien inderdaad niet zo goed bij elkaar, ook al gaat het voor de rest wel helemaal top. Op de lange termijn gaat het niet werken denk ik als jullie elkaar niet accepteren zoals jullie zijn...
pi_78656275
Komend seizoen zien we TS terug bij "Help! Mijn man heeft een hobby!"
pi_78656539
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zei jij dan dat TS het uit moet maken?
Je zou het nog even terug kunnen lezen, dat ik dat aanvankelijk niet zegt!
pi_78659802
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:42 schreef Underverse het volgende:

[..]

Je zou het nog even terug kunnen lezen, dat ik dat aanvankelijk niet zegt!
Daarom zei ik ook:

'Iedereen die roept dat TS het uit moet maken'

en niet 'iedereen'.

'Ik zegt' is trouwens wel een misser van je.
pi_78660063
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:29 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook:

'Iedereen die roept dat TS het uit moet maken'

en niet 'iedereen'.

'Ik zegt' is trouwens wel een misser van je.
Ik lees... Iedereen die roept dat TS het uit moet maken...

M.a.w. Iedereen die roept dat TS het uit moet maken...¿

Schijnbaar omvat jouw bedoeling: "Voor iedereen die roept dat TS het uit moet maken?"

En die misser... Ik spreek en schrijf niet perfect Nederlands... So what?... Interesseert mij niets! Het geval wil nu dat jij dit even weet!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 22:35:31 ]
pi_78661096
zo net bijna 3 uur met mn vriendin aan de tel gehangen en mn frustraties nogmaals duidelijk gemaakt en dit keer met suc6 ze beweerde dat ze niet wist dat ik het zo ervaarde en het is nu uitgepraat dus hopelijk doet ze er nu eindelijk wat mee heb wss wel een dikke telefoonrekening nu want zat al flink over mn abbo heen maar oke
pi_78661162
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:48 schreef Evil_Bastard het volgende:
zo net bijna 3 uur met mn vriendin aan de tel gehangen en mn frustraties nogmaals duidelijk gemaakt en dit keer met suc6 ze beweerde dat ze niet wist dat ik het zo ervaarde en het is nu uitgepraat dus hopelijk doet ze er nu eindelijk wat mee heb wss wel een dikke telefoonrekening nu want zat al flink over mn abbo heen maar oke
Mooi is dat he?

Je hebt best kans dat je haar later even moet herinneren aan het telefoongesprekje, maar je hebt een voetje tussen de deur.!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 22:51:15 ]
pi_78694556
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
Het nut is dat je een nieuw gedrag kunt verwachten, het is de impact van de confrontatie die je toepast. Als een confrontatie tot niets leidt dan weet je 99% zeker dat ze zich niet verandert.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:18:32 #88
191838 mrfool
Why so serious?
pi_78697962
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:48 schreef Evil_Bastard het volgende:
Heb je komende 2 maanden toch weer wat rust.
  donderdag 4 maart 2010 @ 00:45:21 #89
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_78714832
Waar woorden tekort schieten kan een flinke portie billenkoek wonderen verrichten.
Ze heeft een leider nodig en als je dat leiderschap niet pakt zal ze het je later ook nog gaan verwijten als zij je jóu gedumpt heeft.
"Hij was lief maar een slapjanus, ik heb een sterke man nodig"
Wie dit leest is gek
pi_78715544
Sowieso vraag ik me dan af; als jullie UREN door kunnen gaan over wie er gelijk heeft, ben jij dan niet minstens zo eigenwijs als zij? En houden jullie daarom niet in stand dat het altijd maar door blijft gaan over wie er dit keer gelijk heeft?

Ik wil zelf ook altijd gelijk hebben (heb ik uiteraard ook altijd ) Wat datn wel "helpt" is als de ander gewoon zegt; 'ja hoor schat, je hebt gelijk'... Daar straalt natuurlijk duidelijk vanaf dat het gelogen is, maar de discussie houdt wel op (en ik WEET dan dat ik niet echt gelijk gekregen heb, maar ik kan er toch niks aan veranderen dus dan leg ik me er vaak bij neer )
Succes iig!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_78726786
Herkenbaar probleem, alleen ben ik in dit geval het eigenwijze betweterige meisje

Ik heb er in het verleden best veel problemen mee gehad. Ik ging voortdurend in de aanval en dacht alles beter te weten. Opvallend was wel dat deze 'eigenschap' van mij bij bepaalde mensen meer opspeelde dan bij anderen. Dat heeft te maken met de interactie tussen beiden.
Ik vraag me af hoe oud jouw vriendin in TS? Ik merk namelijk bij mezelf dat het in de loop van de jaren is afgenomen. Deze feedback krijg ik zowel vanuit het privéleven als van mensen die mij enkele jaren kennen binnen het werkveld. Ik ben hier mede in veranderd door hiervoor therapie te volgen, begeleiding te krijgen vanuit school en het probleem aan te kaarten in de omgeving (familie, vrienden, op het werk) zodat mensen je kunnen aanspreken en bewust maken op momenten dat het 'fout' gaat.

Ja, het zit in de aard van het beestje maar het komt ergens vandaan.
Ik heb zelf erg de neiging om daarbij snel te praten en denken, ik ga over het algemeen een stukje sneller dan andere mensen en daarbij laat ik me niet zomaar 'overtuigen' van iets. Het is de kunst om deze eigenschap van jezelf onder ogen te zien en er zélf wat aan te wíllen veranderen. Zolang zij het niet als een probleem ervaart, zal ze er waarschijnlijk niet veel aan gaan doen.

Ik merk zelf na een aantal jaren dat ik me rustiger voel, dat ik tot 10 kan tellen en me niet overal vol overvloed instort. Ook al dénk ik nog dat ik het beter weet; laat de ander eens in zijn waarde is het gevoel wat tegenwoordig meer overheerst in mijn denken.
Betreft relaties; ik merk aan mezelf dat ik iemand nodig heb die 'overheerst' in de zin van het uitstralen van rust en betrouwbaarheid. Iemand die op een bepaald moment gewoon zegt 'Zo is het, klaar' en waarmee vervolgens de kous is afgedaan. Ik kan wel degelijk iets van iemand aannemen, maar ik merk dat ik dit makkelijker vind bij mensen die deze eigenschappen bezitten. Een man die de discussie aangaat maakt het over het algemeen alleen maar erger bij mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starr_003 op 04-03-2010 13:11:36 ]
pi_78730773
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:52 schreef Starr_003 het volgende:
Herkenbaar probleem, alleen ben ik in dit geval het eigenwijze betweterige meisje

Ik heb er in het verleden best veel problemen mee gehad. Ik ging voortdurend in de aanval en dacht alles beter te weten. Opvallend was wel dat deze 'eigenschap' van mij bij bepaalde mensen meer opspeelde dan bij anderen. Dat heeft te maken met de interactie tussen beiden.
Ik vraag me af hoe oud jouw vriendin in TS? Ik merk namelijk bij mezelf dat het in de loop van de jaren is afgenomen. Deze feedback krijg ik zowel vanuit het privéleven als van mensen die mij enkele jaren kennen binnen het werkveld. Ik ben hier mede in veranderd door hiervoor therapie te volgen, begeleiding te krijgen vanuit school en het probleem aan te kaarten in de omgeving (familie, vrienden, op het werk) zodat mensen je kunnen aanspreken en bewust maken op momenten dat het 'fout' gaat.

Ja, het zit in de aard van het beestje maar het komt ergens vandaan.
Ik heb zelf erg de neiging om daarbij snel te praten en denken, ik ga over het algemeen een stukje sneller dan andere mensen en daarbij laat ik me niet zomaar 'overtuigen' van iets. Het is de kunst om deze eigenschap van jezelf onder ogen te zien en er zélf wat aan te wíllen veranderen. Zolang zij het niet als een probleem ervaart, zal ze er waarschijnlijk niet veel aan gaan doen.

Ik merk zelf na een aantal jaren dat ik me rustiger voel, dat ik tot 10 kan tellen en me niet overal vol overvloed instort. Ook al dénk ik nog dat ik het beter weet; laat de ander eens in zijn waarde is het gevoel wat tegenwoordig meer overheerst in mijn denken.
Betreft relaties; ik merk aan mezelf dat ik iemand nodig heb die 'overheerst' in de zin van het uitstralen van rust en betrouwbaarheid. Iemand die op een bepaald moment gewoon zegt 'Zo is het, klaar' en waarmee vervolgens de kous is afgedaan. Ik kan wel degelijk iets van iemand aannemen, maar ik merk dat ik dit makkelijker vind bij mensen die deze eigenschappen bezitten. Een man die de discussie aangaat maakt het over het algemeen alleen maar erger bij mij.
Kun je misschien iets zeggen over je therapie, ik vraag dat eigenlijk vanuit mijn opleiding.
pi_78734640
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:36 schreef bendk het volgende:

[..]

Kun je misschien iets zeggen over je therapie, ik vraag dat eigenlijk vanuit mijn opleiding.
Eh ja, wat wil je precies weten?
Ik ben hiervoor bij een psycholoog geweest. Heb er veel over gepraat (o.a. zoeken naar de oorzaak van je gedrag) en kreeg bijvoorbeeld oefeningen/ opdrachten mee (bijvoorbeeld bewust iets wel of juist niet zeggen, bepaalde gesprekken met mensen aangaan, dingen op papier zetten e.d.).
pi_78734686
tvp, jaja, ik ben een ramptoerist en nieuwsgierig naar de afloop ja
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_78735332
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:11 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Eh ja, wat wil je precies weten?
Ik ben hiervoor bij een psycholoog geweest. Heb er veel over gepraat (o.a. zoeken naar de oorzaak van je gedrag) en kreeg bijvoorbeeld oefeningen/ opdrachten mee (bijvoorbeeld bewust iets wel of juist niet zeggen, bepaalde gesprekken met mensen aangaan, dingen op papier zetten e.d.).
Dank voor je reactie terug. Ik ben vooral geïnteresseerd in de oorzaak, het ontstaan dus van het gedrag en de oplossing maar daar heb je eea al over geschreven.

Heeft de oplossing ook gewerkt bij je ?
pi_78736118
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:12 schreef thespindoctor het volgende:
tvp, jaja, ik ben een ramptoerist en nieuwsgierig naar de afloop ja
TS heeft al lang antwoord gegeven, maar goed...
pi_78740337
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:28 schreef bendk het volgende:

[..]

Dank voor je reactie terug. Ik ben vooral geïnteresseerd in de oorzaak, het ontstaan dus van het gedrag en de oplossing maar daar heb je eea al over geschreven.

Heeft de oplossing ook gewerkt bij je ?
De oorzaak van het gedrag, dat ligt (lag) bij mij wel iets dieper dan 'gewoon' eigenwijs zijn.

Ja, het heeft zeker gewerkt voor me. Gedragsverandering is wel iets wat heel moeilijk is en waar je bewust mee bezig moet zijn. Maar reflecteren helpt Ik vind het vooral positief dat ik vanuit mijn omgeving hoor dat ik positief ben veranderd in dit opzicht. Het voelt ook best als een opluchting dat mensen in je omgeving je begrijpen en je echt willen helpen wanneer je zoiets aankaart
pi_78740474
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:28 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

De oorzaak van het gedrag, dat ligt (lag) bij mij wel iets dieper dan 'gewoon' eigenwijs zijn.

Ja, het heeft zeker gewerkt voor me. Gedragsverandering is wel iets wat heel moeilijk is en waar je bewust mee bezig moet zijn. Maar reflecteren helpt Ik vind het vooral positief dat ik vanuit mijn omgeving hoor dat ik positief ben veranderd in dit opzicht. Het voelt ook best als een opluchting dat mensen in je omgeving je begrijpen en je echt willen helpen wanneer je zoiets aankaart
OK...je wilt de werkelijke oorzaak voor je houden begrijp ik...ik respecteer dat uiteraard...moedig dat je reageerde !
Inderdaad is die ene juiste andere goud waard.

Good luck to you
pi_78740766
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:32 schreef bendk het volgende:

[..]

OK...je wilt de werkelijke oorzaak voor je houden begrijp ik...ik respecteer dat uiteraard...moedig dat je reageerde !
Inderdaad is die ene juiste andere goud waard.

Good luck to you
Het is niet zozeer dat ik het voor me wil houden, maar het is best lastig om het kort weer te geven. Het gedrag dat ik vertoonde (en vast nog weleens vertoon ) komt denk ik voort uit meerdere aspecten, zoals het eigen karakter (de aanleg), opvoeding (communicatie!), gebeurtenissen uit het verleden (problemen in de familie die ik al doormaakte als kind), de invloed van de mensen om je heen, opleiding (prestatiedrang). In ieder geval best lastig om zo uit te leggen haha. Het zal bij een ander misschien wel weer hele andere oorzaken kunnen hebben hoor, dat weet ik niet..
pi_78741774
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:40 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat ik het voor me wil houden, maar het is best lastig om het kort weer te geven. Het gedrag dat ik vertoonde (en vast nog weleens vertoon ) komt denk ik voort uit meerdere aspecten, zoals het eigen karakter (de aanleg), opvoeding (communicatie!), gebeurtenissen uit het verleden (problemen in de familie die ik al doormaakte als kind), de invloed van de mensen om je heen, opleiding (prestatiedrang). In ieder geval best lastig om zo uit te leggen haha. Het zal bij een ander misschien wel weer hele andere oorzaken kunnen hebben hoor, dat weet ik niet..
Ik denk wel dat ik het kan plaatsen..vanuit mijn opleiding dus

Tak for de hele !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')