Hier lijkt me een kern van waarheid inzitten. Ze krijgt thuis blijkbaar nooit gelijk en dat probeert ze bij jou dus te compenseren door altijd het laatste woord te willen hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:47 schreef eleusis het volgende:
Ze voelt zich onzeker en kan niet tegen het idee dat ze een discussie "verliest". Waarschijnlijk weet jij op bepaalde punten slimmer of ervarener over te komen (logisch ook, je werkt al, zit in volgende levensfase etc). Misschien dat ze dat van jou soms ook wijsneuzerig vindt, of zich aan iets anders stoort wat ze niet kan/durft te zeggen; daar moet je achter komen. Ze zal die gevoelens ook wel hebben met anderen erbij, maar daar gedraagt ze zich zoals dat sociaal netjes is, omdat ze eigenlijk wel weet dat het onhebbelijk is. Zal inderdaad wel met haar opvoeding te maken hebben.
Dáár heb je ook een punt. Ik heb zelf iets gelijkwaardigs (denk ik), maar dan met tempo. Ik ben pro-actief, energiek en snel met dingen regelen en kan me daardoor nogal eens ergeren aan mensen die in mijn ogen sloom of langzamer zijn. Ze zíjn dan niet persé sloom, maar ik ervaar dat zo omdat mijn tempo hoger ligt. Ik kan me dus goed voorstellen wat je bedoeltquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:00 schreef conleche het volgende:
Hmmmmm. Hééft ze niet gewoon altijd gelijk??
Ik had in mijn vorige relatie ook altijd gelijk. Srsly. Maar dat kwam omdat ik heel snel verbanden zie en oorzaak en gevolg. Als je samen bent met iemand die dat helemaal niet heeft en reageert op al zijn impulsen, dan lijkt het alsof je altijd gelijk wilt hebben, maar je ziet gewoon sneller wat er mis kan gaan of whatever. Moeilijk om zo'n relatie in stand te houden, want raar genoeg is het voor iemand die altijd gelijk heeft ook niet leuk, omdat diegene vaak de rem op alles moet zijn. Ik vond er in ieder geval niks meer aan. Ik zie nu iemand die veel meer op me lijkt en die minstens even snel dingen doorheeft als ik. En dat bevalt stukken beter.
Ik zeg niet dat het bij jullie ook het geval is, maar zou één van de mogelijkheden kunnen zijn.
jep, 2 zelfsquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:52 schreef AvdZ het volgende:
Zeg het iig wat je je zo ergert, het gaat wss niet vanzelf over..
heb je toevallig een dikke bmw e30?
Ik heb het idee dat jouw type vrouw heel erg boos gaat worden omdat jij niets van je liet horenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:14 schreef Evil_Bastard het volgende:
jep, 2 zelfsheb zelfs mn eigen e30 forum
maar even ontopic weer zit nu echt te piekeren wat ik moet doen.. heb heel de week ook nog niks van der gehoord en heb zelf ook nog niks van mezelf laten horen, normaal bel/sms ik altijd maar mischien dat het helpt der te negeren mischien dat ze dan uit der eigen is reageert en er eindelijk eens een lampje gaat branden
Ze is doorlopend bezig om zich aan je te binden, te toetsen wat het is als je afhaakt en te ervaren als ze closer bij je komt, wat levert dat geheel dan op.quote:
quote:Op maandag 1 maart 2010 23:13 schreef Evil_Bastard het volgende:
En dat is niet het enigste, ze is zelfs over mn hobbys aan het zeiken..
Ik heb namelijk 2 autos, waaronder een oldtimer waar ik in mn vrije tijd veel mee bezig ben en ook heel zuinig/trots op ben. Maar ze is zelfs bezig van ja en als wij straks samenwonen dan gaan ze weg want zuipen veel te veel en je stopt er veel te veel geld in enz enz.
Het heeft geen rationeel nut, het is meer angst, een emotie dus.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef Evil_Bastard het volgende:
ja maar wat is het nut daar dan van en wat doe ik eraan?
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:43 schreef Xennia het volgende:
Begin op een rustig moment een gesprek en vertel haar dat het je irriteert dat zij vaak de strijd zoekt met je, dat ze altijd gelijk wil krijgen. Zeg haar dat het zo erg is dat je twijfelt aan het voortbestaan van jullie relatie als zij zo door gaat.
Bedenk welke dingen jij belangrijk vindt in het leven en waar niet over te onderhandelen valt, zoals jouw auto's. Houd daarin je poot stijf en laat je niet verleiden tot een discussie.
Alle andere keren dat zij de strijd opzoekt en perse gelijk wil krijgen, kun je tot een bepaald moment meegaan met de discussie. Een laatste keer jouw standpunt neerzetten en zeggen dat het zo wel genoeg is. Draai je om en ga iets anders doen. Je zegt hooguit 1 keer ''je doet het weer''.
Ik heb het idee dat jij jouw grenzen veel te weinig hebt aangegeven. Als jullie zo doorgaan bepaalt ze binnen een jaar wie jouw vrienden zijn, welke kleur ondergoed je draagt, welk merk tandpasta, hoe vaak je mag masturberen en hoe laat je naar bed moet iedere dag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |