In een CDA/VVD/PVV kabinet wellicht. Dat zie ik met een centrum/paarse coalitie niet te snel gebeuren.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:19 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, en als de VVD in 't kabinet komt, wordt die engerd van een Teeven dus de Minister van Justitie.
Nee, er zijn wel berichten over waar hij zegt dat verdachten hun eigen proceskosten moeten gaan betalen. De redenatie is daar dat het rechtsysteem (rechtssysteemquote:Op maandag 1 maart 2010 23:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik heb er niet over gelezen moet ik bekennen, heb je een bericht daarvan? Het past natuurlijk prima in zijn crime-fighter-imago met als grondbeginsel Vader Staat Heeft Gelijk, Gaat Rustig Slapen, Vigilamus ut PediceminiQuiescatis.
Doe 's optyfen naar ONZ/PUB?quote:Op maandag 1 maart 2010 23:39 schreef Klopkoek het volgende:
Ook reem hoort bij het kwaad, het D66 kwaad.
Jullie zijn de straatcommando's van D66. wat dat betreft doen die VVD'ers in een camouflagepak niets onder voor de PVV.quote:
quote:Op maandag 1 maart 2010 23:57 schreef Klopkoek het volgende:
Jullie zijn de straatcommando's van D66. wat dat betreft doen die VVD'ers in een camouflagepak niets onder voor de PVV.
Jee ben dat nu al een uur aan het lezen, schokkend dit zeg. Potverdomme in de stad waar ik woon.quote:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Number of the beast van Iron Maiden het nieuwe campagnelied is.quote:
Maar ja, als je niets te verbergen hebt...! Maar die willekeur, en dat kafkaëske aspect zijn m.i. ook een groot nadeel. Stel je loopt over straat, en een agent vindt je verdacht, en besluit je te fouilleren. Alleen dat is al a-relaxed. Om eruit gepikt te worden. En zoals het die man gebeurde is natuurlijk nog veel erger.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Jee ben dat nu al een uur aan het lezen, schokkend dit zeg. Potverdomme in de stad waar ik woon.
Ja en ze zoeken overal naar bewijs van zijn schuld (gedraagt zich te rustig, kijkt agenten niet aan bij binnengaan station, heeft printplaatje in zijn portemonnee, etc.) Denk dat je bij 80% van de mensen wel dingen vindt die ze schuldig doen lijken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar ja, als je niets te verbergen hebt...! Maar die willekeur, en dat kafkaëske aspect zijn m.i. ook een groot nadeel. Stel je loopt over straat, en een agent vind je verdacht, en besluit je te fouilleren. Alleen dat is al a-relaxed. Om eruit gepikt te worden. En zoals het die man gebeurde is natuurlijk nog veel erger.
En je ziet hoe dan ook politie probeert hun beslissng te rationaliseren, want die geeft ook niet graag toe iemand nodeloos te arresteren. En dan hoeven ze niet eens niet-integer te zijn, een klein beetje trots is al genoeg. Of vrees voor een berisping.
Ja, maar hij kan natuurlijk prima al z’n hele leven in Frankrijk opgegroeid zijn en b.v. van Tunesische of Algerijnse afkomst zijn en zo Frans als elke Fransman verder.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:31 schreef JohnDDD het volgende:
En willekeur: deze man is wel van noord-afrikaanse afkomst volgens mij? Dat zullen ze ook wel gezien hebben. Discriminatie. Aan de andere kant, het kan mij ook gebeuren daar twijfel ik niet aan.
Ik denk dat ze flink wat coke zullen vinden onder de parlementariers (niet zelden van de VVD), dus dan zal het inderdaad gauw over zijn met dit domme idee.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Als ik politie agent was zou ik nu gewoon voor elk vvd kantoor gaan posten en alles wat daar naar binnen en buiten loopt preventief gaan fouilleren en om ID vragen. Dat gewoon een net zo lang volhouden totdat het hun echt gaat irriteren, kijken of men dan nog zo graag dit plan wilt doordrukken.
Ja tuurlijk, hij kwam op het web of in die interviews niet op me over alsof hij heel erg in een noord-afrikaanse of islamitische cultuur zat. Gewoon een hele normale in London wonende Fransman (maar wel met een noord-afrikaans uiterlijk).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, maar hij kan natuurlijk prima al z’n hele leven in Frankrijk opgegroeid zijn en b.v. van Tunesische of Algerijnse afkomst zijn en zo Frans als elke Fransman verder.
Officieel maakt uiterlijk niets uit natuurlijk, maar onofficieel is het onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:37 schreef JohnDDD het volgende:
De vraag is wel of de agenten bij het zien van een niet-noord-afrikaanse fransman deze man ook van verdacht gedrag hadden beschuldigd?
Ik heb nog steeds geen antwoord van jou op het volgende:quote:Op maandag 1 maart 2010 19:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed, een stille tocht omdat er weer een slachtoffer viel door zinloos geweld had wellicht voorkomen kunnen worden door dat preventief fouilleren.
quote:Op maandag 1 maart 2010 16:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom niet? Heb je die Jack de Prikker binnen no-time te pakken. Niemand wordt meer verkracht. Moord vindt niet meer plaats. Werkeloosheid is verdwenen.
Waarom niet? Je hebt dan een volledig veilige samenleving waar de terroristen totaal geen kans meer hebben.
Goed, je levert wat vrijheid en privacy in, maar dat is toch geen probleem? Veiligheid über alles, toch?
Immers, er is geen criminaliteit meer mogelijk dan. En ja, je hebt toch niets te verbergen? Of ben jij soms een crimineel of terrorist?
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:34 schreef Re het volgende:
ze zouden zo'n CCTV eens rectaal bij Teeven in moeten brengen, dan kunnen wij zijn onderbuikgevoelens eens goed monitoren
Ik zal nooit op die partij stemmen. Het zijn VVD'ers in een camouflagepak. Illustratief is hoe zij om gaan met de subsidies. Waar de PVV gewoon klip en klaar zegt "we gaan bijna alles afschaffen" kiest D66 er voor om juist de subsidies voor elitaire cadeautjes in stand te houden en te bezuinigen op subsidies voor de allerzwaksten. Wat dat betreft zijn ze net de VVD. De VVD in Gouda zat onlangs te miepen 'er gaat subsidie naar feestjes voor straattuig'quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:11 schreef reem het volgende:
Klopkoek, waarom doe je nou zo raar? Ik ben altijd in normale wijze met jou in discussie gegaan, ook al bestaan er grote ideologische verschillen tussen ons. Soms vinden we elkaar op bepaalde punten, soms niet. Maar het stelt me een beetje teleur dat je dan op zo'n vreemde manier mij bij 'het kwaad' zet. Beetje jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |