abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78617696
Mja, en als de VVD in 't kabinet komt, wordt die engerd van een Teeven dus de Minister van Justitie .
  maandag 1 maart 2010 @ 23:21:43 #227
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_78617834
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:19 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, en als de VVD in 't kabinet komt, wordt die engerd van een Teeven dus de Minister van Justitie .
In een CDA/VVD/PVV kabinet wellicht. Dat zie ik met een centrum/paarse coalitie niet te snel gebeuren.
[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 1 maart 2010 @ 23:39:01 #228
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78618690
Ook reem hoort bij het kwaad, het D66 kwaad.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 1 maart 2010 @ 23:44:38 #229
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78618954
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik heb er niet over gelezen moet ik bekennen, heb je een bericht daarvan? Het past natuurlijk prima in zijn crime-fighter-imago met als grondbeginsel Vader Staat Heeft Gelijk, Gaat Rustig Slapen, Vigilamus ut PediceminiQuiescatis.
Nee, er zijn wel berichten over waar hij zegt dat verdachten hun eigen proceskosten moeten gaan betalen. De redenatie is daar dat het rechtsysteem (rechtssysteem ) overbelast raakt en daar wat aan gedaan moet worden.
Hij gaf toen een speech, en in die speech zei hij wel meerdere dingen.

Albayrak heeft onlangs nog de rechtsbijstand flink versobert. Omdat dit een familielid van mij raakt ben ik voor hem de debatten daarover gaan uitpluizen (en uitprinten). En ja hoor, de VVD wil het liefst helemaal af van de rechtbijstand en ziet het liefst dat de burger niet continu wordt gecriminaliseerd (lees: het niet aanpakken van witteboordencriminelen). Waar ik dat op baseer? Op de tekst dat Teeven in dat kader de rechtbijstand "weinig liberaal" noemde. In zijn algemeenheid. Uiteindelijk staat de VVD op dit moment 'slechts' een 'iets' forsere versobering voor dan de PvdA maar ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat ze het op termijn helemaal zien verdwijnen als het even kan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78619461
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:39 schreef Klopkoek het volgende:

Ook reem hoort bij het kwaad, het D66 kwaad.
Doe 's optyfen naar ONZ/PUB?
  maandag 1 maart 2010 @ 23:57:34 #231
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78619582
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Doe 's optyfen naar ONZ/PUB?
Jullie zijn de straatcommando's van D66. wat dat betreft doen die VVD'ers in een camouflagepak niets onder voor de PVV.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78619659
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:57 schreef Klopkoek het volgende:

Jullie zijn de straatcommando's van D66. wat dat betreft doen die VVD'ers in een camouflagepak niets onder voor de PVV.
.

Neemt iémand jou nog serieus in NWS/POL trouwens? Of interesseert je dat geen reet?
Nouja... laat ik maar niet meegaan in je doorzichtige pogingen 't topic te laten ontsporen...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:01:31 #233
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78619753
dat interesseert me inderdaad geen reet, net zoals jouw nietzeggende teksten
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78620068
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je bedoelt: zoals bij deze man?
Jee ben dat nu al een uur aan het lezen, schokkend dit zeg. Potverdomme in de stad waar ik woon.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:11:37 #235
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_78620192
Klopkoek, waarom doe je nou zo raar? Ik ben altijd in normale wijze met jou in discussie gegaan, ook al bestaan er grote ideologische verschillen tussen ons. Soms vinden we elkaar op bepaalde punten, soms niet. Maar het stelt me een beetje teleur dat je dan op zo'n vreemde manier mij bij 'het kwaad' zet. Beetje jammer.
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:21:57 #236
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_78620504
Noem jij D666 nou het kwaad?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_78620535
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:21 schreef Ringo het volgende:
Noem jij D666 nou het kwaad?
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Number of the beast van Iron Maiden het nieuwe campagnelied is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:26:37 #238
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78620633
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:08 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Jee ben dat nu al een uur aan het lezen, schokkend dit zeg. Potverdomme in de stad waar ik woon.
Maar ja, als je niets te verbergen hebt...! Maar die willekeur, en dat kafkaëske aspect zijn m.i. ook een groot nadeel. Stel je loopt over straat, en een agent vindt je verdacht, en besluit je te fouilleren. Alleen dat is al a-relaxed. Om eruit gepikt te worden. En zoals het die man gebeurde is natuurlijk nog veel erger.

En je ziet hoe dan ook politie probeert hun beslissing te rationaliseren, want die geeft ook niet graag toe iemand nodeloos te arresteren. En dan hoeven ze niet eens niet-integer te zijn, een klein beetje trots is al genoeg. Of vrees voor een berisping.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 02-03-2010 00:33:29 ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78620765
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:26 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar ja, als je niets te verbergen hebt...! Maar die willekeur, en dat kafkaëske aspect zijn m.i. ook een groot nadeel. Stel je loopt over straat, en een agent vind je verdacht, en besluit je te fouilleren. Alleen dat is al a-relaxed. Om eruit gepikt te worden. En zoals het die man gebeurde is natuurlijk nog veel erger.

En je ziet hoe dan ook politie probeert hun beslissng te rationaliseren, want die geeft ook niet graag toe iemand nodeloos te arresteren. En dan hoeven ze niet eens niet-integer te zijn, een klein beetje trots is al genoeg. Of vrees voor een berisping.
Ja en ze zoeken overal naar bewijs van zijn schuld (gedraagt zich te rustig, kijkt agenten niet aan bij binnengaan station, heeft printplaatje in zijn portemonnee, etc.) Denk dat je bij 80% van de mensen wel dingen vindt die ze schuldig doen lijken.

En willekeur: deze man is wel van noord-afrikaanse afkomst volgens mij? Dat zullen ze ook wel gezien hebben. Discriminatie. Aan de andere kant, het kan mij ook gebeuren daar twijfel ik niet aan.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:34:25 #240
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78620841
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:31 schreef JohnDDD het volgende:
En willekeur: deze man is wel van noord-afrikaanse afkomst volgens mij? Dat zullen ze ook wel gezien hebben. Discriminatie. Aan de andere kant, het kan mij ook gebeuren daar twijfel ik niet aan.
Ja, maar hij kan natuurlijk prima al z’n hele leven in Frankrijk opgegroeid zijn en b.v. van Tunesische of Algerijnse afkomst zijn en zo Frans als elke Fransman verder.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78620843
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Als ik politie agent was zou ik nu gewoon voor elk vvd kantoor gaan posten en alles wat daar naar binnen en buiten loopt preventief gaan fouilleren en om ID vragen. Dat gewoon een net zo lang volhouden totdat het hun echt gaat irriteren, kijken of men dan nog zo graag dit plan wilt doordrukken.
Ik denk dat ze flink wat coke zullen vinden onder de parlementariers (niet zelden van de VVD), dus dan zal het inderdaad gauw over zijn met dit domme idee.

Ik zag de VVD wel zitten als fatsoenlijk alternatief voor Wilders. Maar dat blijkt dus ook al niet zo. Dan maar blanco stemmen denk ik. Of Piraten als die meedoen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_78620895
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:34 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, maar hij kan natuurlijk prima al z’n hele leven in Frankrijk opgegroeid zijn en b.v. van Tunesische of Algerijnse afkomst zijn en zo Frans als elke Fransman verder.
Ja tuurlijk, hij kwam op het web of in die interviews niet op me over alsof hij heel erg in een noord-afrikaanse of islamitische cultuur zat. Gewoon een hele normale in London wonende Fransman (maar wel met een noord-afrikaans uiterlijk).

De vraag is wel of de agenten bij het zien van een niet-noord-afrikaanse fransman deze man ook van verdacht gedrag hadden beschuldigd?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:39:38 #243
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78620952
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:37 schreef JohnDDD het volgende:

De vraag is wel of de agenten bij het zien van een niet-noord-afrikaanse fransman deze man ook van verdacht gedrag hadden beschuldigd?
Officieel maakt uiterlijk niets uit natuurlijk, maar onofficieel is het onvermijdelijk.
pi_78620960
pi_78623080
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:25 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Goed, een stille tocht omdat er weer een slachtoffer viel door zinloos geweld had wellicht voorkomen kunnen worden door dat preventief fouilleren.
Ik heb nog steeds geen antwoord van jou op het volgende:
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Waarom niet? Heb je die Jack de Prikker binnen no-time te pakken. Niemand wordt meer verkracht. Moord vindt niet meer plaats. Werkeloosheid is verdwenen.

Waarom niet? Je hebt dan een volledig veilige samenleving waar de terroristen totaal geen kans meer hebben.

Goed, je levert wat vrijheid en privacy in, maar dat is toch geen probleem? Veiligheid über alles, toch?

Immers, er is geen criminaliteit meer mogelijk dan. En ja, je hebt toch niets te verbergen? Of ben jij soms een crimineel of terrorist?
pi_78624664
Deed me denken aan de man in Londen maar met een ander resultaat

Man met geladen pistool gepakt op Schiphol
Uitgegeven: 2 maart 2010 09:23
Laatst gewijzigd: 2 maart 2010 09:23
SCHIPHOL - De marechaussee heeft maandag op Schiphol een 30-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden omdat hij een geladen pistool bij zich droeg. Dat meldde de marechaussee dinsdag.

Twee andere verdachten (24 en 26 jaar) zijn aangehouden wegens medeplichtigheid.

De drie mannen bevonden zich maandagmiddag in het winkelgebied van Schiphol. Omdat zij zich verdacht gedroegen, besloot de politiedienst op de luchthaven de drie met beveiligingcamera's en een speciaal observatieteam te volgen.

Cameratoezicht

Volgens een woordvoerder is het signaleren en onderscheppen van de gewapende man een vrucht van het onlangs vernieuwde cameratoezicht op Schiphol.

Een nieuwe ruimte hiervoor biedt speciaal opgeleide marechaussees de mogelijkheid om cruciale plekken op het vliegveld voortdurend, 24 uur per dag, in de gaten te houden.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:33:23 #247
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78624730
Ik vraag me bij die berichten altijd af hoe vaak ze op mensen af gaan die niets bij zich blijken te dragen, en wat dan niet naar buiten komt.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:34:51 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78624760
ze zouden zo'n CCTV eens rectaal bij Teeven in moeten brengen, dan kunnen wij zijn onderbuikgevoelens eens goed monitoren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:35:26 #249
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78624772
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:34 schreef Re het volgende:
ze zouden zo'n CCTV eens rectaal bij Teeven in moeten brengen, dan kunnen wij zijn onderbuikgevoelens eens goed monitoren
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:16:34 #250
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78625868
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:11 schreef reem het volgende:
Klopkoek, waarom doe je nou zo raar? Ik ben altijd in normale wijze met jou in discussie gegaan, ook al bestaan er grote ideologische verschillen tussen ons. Soms vinden we elkaar op bepaalde punten, soms niet. Maar het stelt me een beetje teleur dat je dan op zo'n vreemde manier mij bij 'het kwaad' zet. Beetje jammer.
Ik zal nooit op die partij stemmen. Het zijn VVD'ers in een camouflagepak. Illustratief is hoe zij om gaan met de subsidies. Waar de PVV gewoon klip en klaar zegt "we gaan bijna alles afschaffen" kiest D66 er voor om juist de subsidies voor elitaire cadeautjes in stand te houden en te bezuinigen op subsidies voor de allerzwaksten. Wat dat betreft zijn ze net de VVD. De VVD in Gouda zat onlangs te miepen 'er gaat subsidie naar feestjes voor straattuig' . Maar ondertussen worden de subsidies voor feestjes in rijkeluisbuurten gewoon in stand gehouden (want afschaffen= nivelleren). Nou, zo marginaliseer je dus stelselmatig een groep wanneer je gaat betogen dat overheidsgeld stoppen in moeilijke gevallen 'een beloning voor crimineel gedrag is' en helaas gaat D66 daar tot op grote hoogte in mee. Daarom zijn zij het kwaad en daarom krijgt de PVV mijn stem in almere. Opdat VVD of D66 hier niet de grootste wordt.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')