Nee hoor, staat letterlijk zo op Joop:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:02 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de woorden van GeenStijl.
Discriminatie op grond van ras, religie, etc is verbodenquote:Op zondag 28 februari 2010 18:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is bullshit natuurlijk. Een openbare instelling 'wordt' niet verboden voor Moslims. Men mag alleen geen hoofddoek dragen. Zonder hoofddoek is een Moslima gewoon welkom.
Als hij geen camera's heeft hangen dan zijn er vast wel camera's in de buurt die misschien iets op hebben gepikt. Maar ja als meneer geen aangifte doet kan de politie daar ook niet achteraan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:04 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Daar praat hij nou eenmaal het meeste mee.
[..]
Heeft hij die?
Klopt, dat is dom van hem.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:07 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
Als hij geen camera's heeft hangen dan zijn er vast wel camera's in de buurt die misschien iets op hebben gepikt. Maar ja als meneer geen aangifte doet kan de politie daar ook niet achteraan.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat AFA-leden ook wel eens bij de markt een broodje haring halen. Ik wil niet zeggen dat ik een een-tweetje tussen AFA, de modebranche en de visindustrie vermoed, maar het zou best eens kunnen!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
JEMIG wat een slechte complottheorie
AFA zit achter de melding van een bedreiging van een kledingzaak omdat er een modeontwerper betrokken was bij een mars van AFA elders in de stad???
[ afbeelding ]
Vanuit zijn geheime bunker in Venlo natuurlijk. Maar serieus, de PVV zit hier natuurlijk gewoon achter en het wordt allemaal nog erger. Bruinhemden kom er maar in.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:25 schreef Picchia het volgende:
Nu alleen nog de uitvalsbasis vinden waar vanuit Wilders deze aanvallen coördineert.
Denk dat je 3 maanden te vroeg bentquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vanuit zijn geheime bunker in Venlo natuurlijk. Maar serieus, de PVV zit hier natuurlijk gewoon achter en het wordt allemaal nog erger. Bruinhemden kom er maar in.
Vannacht voorspel ik rellen in Almere. Extreem-rechtse PVV-jongeren die een aantal moslimwinkels in puin gaan slaan.
Aaahh.. dus inderdaad. Wat zijn mensen toch een simpele zielen in alles. Zo doorzichtig en manipulatief.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:34 schreef Buschetta het volgende:
In al die winkels hangen waarschijnlijk camera's. Alleen ga ik ervan uit dat die camera's helaas uit stonden toen deze zogenaamde jongens langs kwamen.
Goede viral NDP
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:01 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Aha op die manier. Maar wat moeten we dan met die symboolpolitieke onzinmaatregelen?
edit
Die overigens praktisch en juridisch onhaalbaar zijn.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vanuit zijn geheime bunker in Venlo natuurlijk. Maar serieus, de PVV zit hier natuurlijk gewoon achter en het wordt allemaal nog erger. Bruinhemden kom er maar in.
Vannacht voorspel ik rellen in Almere. Extreem-rechtse PVV-jongeren die een aantal moslimwinkels in puin gaan slaan.
Nee dat denk ik niet hoor, het zal in ieder geval heel dom van ze zijn. Worden ze nog meer met de nek aangekeken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder lastige bontkraagjes als de PVV straks in Almere 40% van de stemmen pakt.
Wat heeft het niet mogen dragen van een hoofddeksel te maken met discriminatie?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Discriminatie op grond van ras, religie, etc is verboden![]()
Daar liggen ze echt niet wakker van. Het zijn ook niet de slimste jongetjes van de klas. Zelfs niet van de VMBO zwakstroom.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet hoor, het zal in ieder geval heel dom van ze zijn. Worden ze nog meer met de nek aangekeken.
Ik denk dat dat aan ze voorbij gaat. Ik denk niet dat ze verkiezings-televisie kijken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder lastige bontkraagjes als de PVV straks in Almere 40% van de stemmen pakt.
Ik hoorde vandaag op BNR dat juist in Almere er weinig problemen zijn met marokkanen. Den Haag werd niets over gezegd, maar de problemen in Almere schijnen de laatste paar jaar juist veel minder geworden zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Simpel, je sluit 1 religie uit op basis van traditionele kleding.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat heeft het niet mogen dragen van een hoofddeksel te maken met discriminatie?
ff om te checken, ik neem aan dat je het enkel over de rel-mocro's hebt?quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar liggen ze echt niet wakker van. Het zijn ook niet de slimste jongetjes van de klas. Zelfs niet van de VMBO zwakstroom.
Ik zag laatst een mevrouw op tv en die wilde zelfs gaan verhuizen dus zullen velen vast anders zien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag op BNR dat juist in Almere er weinig problemen zijn met marokkanen. Den Haag werd niets over gezegd, maar de problemen in Almere schijnen de laatste paar jaar juist veel minder geworden zijn.
Almere heeft een criminaliteitsprobleem en dezelfde verloederingsproblemen als de grote steden hebben. Mensen gingen er wonen toen alles fonkelnieuw was en nu takelt alles beetje bij beetje af.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag op BNR dat juist in Almere er weinig problemen zijn met marokkanen. Den Haag werd niets over gezegd, maar de problemen in Almere schijnen de laatste paar jaar juist veel minder geworden zijn.
Hoelaat komt het trouwens op tv?quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik denk dat dat aan ze voorbij gaat. Ik denk niet dat ze verkiezings-televisie kijken.
1 vrouw is representatief voor heel Almere? Ik wil ook verhuizen omdat ik mijn huidige woonplaats een saai kutdorp vindt, zijn alle mensen in dit dorp dan saai?quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik zag laatst een mevrouw op tv en die wilde zelfs gaan verhuizen dus zullen velen vast anders zien.
Ja. De mocro's die zich weten te gedragen zijn gewoon aan het werk of aan het studeren in plaats van aan het rellen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ff om te checken, ik neem aan dat je het enkel over de rel-mocro's hebt?
21:00, maar ik kan het niet zienquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hoelaat komt het trouwens op tv?
Nee er waren er natuurlijk wel meer die de problemen bevestigden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
1 vrouw is representatief voor heel Almere? Ik wil ook verhuizen omdat ik mijn huidige woonplaats een saai kutdorp vindt, zijn alle mensen in dit dorp dan saai?
Meer Almeerders denken er zo over hoor. Niet alleen die ene mevrouw. Die ene mevrouw zorgt niet voor 40% PVV-stemmen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
1 vrouw is representatief voor heel Almere? Ik wil ook verhuizen omdat ik mijn huidige woonplaats een saai kutdorp vindt, zijn alle mensen in dit dorp dan saai?
Aaah misschien politiek24?quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
21:00, maar ik kan het niet zien, geen kabel...
Dus als iemand een stream weet
Neus hier even rond:quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
21:00, maar ik kan het niet zien, geen kabel...
Dus als iemand een stream weet
Ik zal zeker niet ontkennen dat Almere ook zo zijn problemen zal hebben. Maar het probleem met de marokkaanse jongeren schijnt daar minder te spelen dan in andere plaatsen (bijv. Culemborg).quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee er waren er natuurlijk wel meer die de problemen bevestigden.
quote:
Ga beide bekijken vanavondquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Neus hier even rond:
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Almere heeft dan ook relatief minder inwoners van Marokkaanse afkomst. De allochtonen in Almere komen vooral uit Suriname en van de Antillen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik zal zeker niet ontkennen dat Almere ook zo zijn problemen zal hebben. Maar het probleem met de marokkaanse jongeren schijnt daar minder te spelen dan in andere plaatsen (bijv. Culemborg).
Dat zou inderdaad maar zo kunnen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik zal zeker niet ontkennen dat Almere ook zo zijn problemen zal hebben. Maar het probleem met de marokkaanse jongeren schijnt daar minder te spelen dan in andere plaatsen (bijv. Culemborg).
lol. dat is dan zeker ook niet de norm. eerder een her en der herhalend 'incident'.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:52 schreef Halcon het volgende:
Ook is het triest als Culemborg de norm is om te bepalen of er een probleem is of niet.
Culemborg is vele malen erger dan andere plaatsen, houdt niet in dat de problemen op andere plaatsen niet opgelost moeten worden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:52 schreef Halcon het volgende:
Ook is het triest als Culemborg de norm is om te bepalen of er een probleem is of niet.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Culemborg is vele malen erger dan andere plaatsen, houdt niet in dat de problemen op andere plaatsen niet opgelost moeten worden.
Was meer een voorbeeld om aan te geven dat Almere minder last heeft.
Maargoed wat is minder last als je Culemborg als voorbeeld gebruikt dan lijkt het overal minder erg, wat niet zo hoeft te zijn natuurlijk. Als vroeg of laat in mijn woonplaats een groep het niet meer pikt is het hetzelfde als Culemborg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Culemborg is vele malen erger dan andere plaatsen, houdt niet in dat de problemen op andere plaatsen niet opgelost moeten worden.
Was meer een voorbeeld om aan te geven dat Almere minder last heeft.
Grappig, TS is nou net iemand die ik bijna nooit betrap op slachtofferschap.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:23 schreef SeculasStatius het volgende:
Ach, wat jammer nou. Het is weer niet waar. En de TS was zich al lekker aan het wentelen in z'n vertrouwde slachtofferschap.
In Almere wonen vooral Amsterdammers en die hebben veel praatjes, maar laten wel over zich heen lopen. Molukkers hebben minder praatjes, maar laten niet over zich heen lopen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Maargoed wat is minder last als je Culemborg als voorbeeld gebruikt dan lijkt het overal minder erg, wat niet zo hoeft te zijn natuurlijk. Als vroeg of laat in mijn woonplaats een groep het niet meer pikt is het hetzelfde als Culemborg.
Trouwens hier kun je de uitslagen ook zien vanaf 21.00, alleen dan zonder beeld natuurlijk:quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
[..]
Ga beide bekijken vanavond. Maar ik ga er eigenlijk van uit dat het daar niet op zal zijn... Om de 1 of andere reden is de PO meestal zwaar incompetent in dit soort zaken
Telegraafquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Trouwens hier kun je de uitslagen ook zien vanaf 21.00, alleen dan zonder beeld natuurlijk:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Telegraaf.nl__.html
quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Telegraaf, ga ik nog liever luisteren naar BNR
die hebben ook een live uitzending
Dat zou ook de reden kunnen zijn dat er zo veel geklaagd wordt in Almere... Veel praatjes...quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Almere wonen vooral Amsterdammers en die hebben veel praatjes, maar laten wel over zich heen lopen. Molukkers hebben minder praatjes, maar laten niet over zich heen lopen.
De krant van liegend Nederland & het huisblaadje van de xenofobe medemensch.quote:
Amsterdammers en Rotterdammers hebben wat dat betreft veel overeenkomsten. Aan de andere kant begrijp ik het wel. Je gaat ergens wonen omdat alles er fonkelnieuw en netjes is en dan is het jaren later eenzelfde puinhoop als de Amsterdamse achterbuurt waar je vandaan komt. Als klap op de vuurpijl sta je dan nog elke dag vast in het woon- en werkverkeer Almere-Amsterdam om je oververhypothekeerde blokhut te kunnen blijven betalen. Je wordt van minder een "zeikerd".quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat zou ook de reden kunnen zijn dat er zo veel geklaagd wordt in Almere... Veel praatjes...
Maar de verpaupering hebben ze dan wel aan zichzelf te danken. Zeker in steden als Almere en Lelykgat. Men had gewoon vanaf het begin de boel al moeten onderhouden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Amsterdammers en Rotterdammers hebben wat dat betreft veel overeenkomsten. Aan de andere kant begrijp ik het wel. Je gaat ergens wonen omdat alles er fonkelnieuw en netjes is en dan is het jaren later eenzelfde puinhoop als de Amsterdamse achterbuurt waar je vandaan komt. Als klap op de vuurpijl sta je dan nog elke dag vast in het woon- en werkverkeer Almere-Amsterdam om je oververhypothekeerde blokhut te kunnen blijven betalen. Je wordt van minder een "zeikerd".
Ze zullen heus wel de juiste standen doorgeven hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De krant van liegend Nederland & het huisblaadje van de xenofobe medemensch.
Haalt het nog niet bij het niveau van de Donald Duck.
Dank, maar ik ga voor het hele landquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ze zullen heus wel de juiste standen doorgeven hoor.![]()
Maargoed speciaal voor jou: http://indebuurt.trouw.nl(...)_almere.html#artikel
Aan zichzelf te danken? Ze werken de hele week en betalen meer dan genoeg belasting om de boel netjes en veiling te laten houden door de overheid.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar de verpaupering hebben ze dan wel aan zichzelf te danken. Zeker in steden als Almere en Lelykgat. Men had gewoon vanaf het begin de boel al moeten onderhouden.
Maar goed, als je veel te veel van je loon naar de bank moet brengen om in de fucking polder te kunnen wonen, snap ik dat je geen knaken meer hebt om je huis en buurt te onderhouden.
eigen huis = eigen onderhoud. Wanneer je de boel niet onderhoudt, verpaupert de boel.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aan zichzelf te danken? Ze werken de hele week en betalen meer dan genoeg belasting om de boel netjes en veiling te laten houden door de overheid.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dank, maar ik ga voor het hele land... Ik hoop dat de PO vanavond wat minder incompetent is dan gewoonlijk
Je kunt je huis nog zo goed onderhouden, aan verpauperde huizen in de buurt, straatcriminaliteit, rommel op straat en hangjongeren doe je niets als individuele burger zijnde.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
eigen huis = eigen onderhoud. Wanneer je de boel niet onderhoudt, verpaupert de boel.
Kwestie van het probleem voorkomen& ik had het over de verpaupering, niet de criminaliteit.
http://www.telegraaf.nl/b(...)geen_aangifte__.htmlquote:Bedreigde winkelier Almere doet geen aangifte
Die man op TV had een kogelgat in zijn ruit. De politie wilde niet eens komen en belde hem niet eens terug. Dat zegt wel genoeg over de politie in Nederland.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)geen_aangifte__.html
Die winkelier? In ieder geval een rare zaak dat de politie daar niet voor komt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die man op TV had een kogelgat in zijn ruit. De politie wilde niet eens komen en belde hem niet eens terug. Dat zegt wel genoeg over de politie in Nederland.
Nee, die oude man die net op TV was.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Die winkelier? In ieder geval een rare zaak dat de politie daar niet voor komt.
Over PVV-stemmers in Almere en er werd een 75-jarige ex-Amsterdammer voor de camera gehaald. Best triest. Heel zijn leven hard gewerkt, in een rolstoel beland door een ongeluk, nu volop geterroriseerd door rotjochies en de politie heeft het te druk met het uitschrijven van de ene na de andere parkeerboete.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
O dat heb ik niet gezien waar ging dat over?
Ja dat soort vehalen zijn triest. En één van de vele.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Over PVV-stemmers in Almere en er werd een 75-jarige ex-Amsterdammer voor de camera gehaald. Best triest. Heel zijn leven hard gewerkt, in een rolstoel beland door een ongeluk, nu volop geterroriseerd door rotjochies en de politie heeft het te druk met het uitschrijven van de ene na de andere parkeerboete.
Je hoorde duidelijk aan zijn praten dat hij zich over een eenvoudige diefstal of de simpele vormen van vandalisme niet eens meer druk maakt. In zijn straat vlogen de bakstenen en kogels door de ruiten en de wijkagent had het te druk met op kantoor zijn Hyves-profiel bij te werken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:52 schreef Sjaakz het volgende:
Volop geterroriseerd? Het enige wat genoemd werd was dat gat in het raam wat de ene keer als "ingegooid" werd omschreven en een andere keer heel vaag alsof er misschien iets anders was gebeurd, maar nergens werd verteld dat hij persoonlijk 'geterroriseerd' werd.
Wat inderdaad wel schandalig was, was dat hij meerdere keren de wijkagent had gebeld, die na een week nog niet heeft gereageerd.
Hij maakte zich juist druk over jongeren die op straat hingen... Expliciet zelfs.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hoorde duidelijk aan zijn praten dat hij zich over een eenvoudige diefstal of de simpele vormen van vandalisme niet eens meer druk maakt.
En dit is echt zwaar overdreven. Dat heeft hij niet gezegd, dat bleek niet uit de rapportage, en Almere heeft geen enkele wijk waar de bakstenen en kogels regelmatig door de ruiten vliegen. Wel is het mogelijk dat de wijkagent een hyvesprofiel heeft.quote:In zijn straat vlogen de bakstenen en kogels door de ruiten en de wijkagent had het te druk met op kantoor zijn Hyves-profiel bij te werken.
En die meerdere keren incompetent noemen... Wel oplettenquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zeuren over de Telegraaf, maar wel de PO kijken...
Niet raar, want Almere heeft veel last van straatcriminaliteit en iemand in een karretje kan zich over het algemeen niet goed verdedigen. Je hebt dan meer aan een stadscommando dan aan een wijkagent die niet thuis geeft.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:02 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Hij maakte zich juist druk over jongeren die op straat hingen... Expliciet zelfs.
[..]
En dit is echt zwaar overdreven. Dat heeft hij niet gezegd, dat bleek niet uit de rapportage, en Almere heeft geen enkele wijk waar de bakstenen en kogels regelmatig door de ruiten vliegen. Wel is het mogelijk dat de wijkagent een hyvesprofiel heeft.
Niet overdreven. Met politie win je de oorlog niet in Almere.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik vraag me af hoe overdreven de 'stadscommando's' zijn. want de man klonk zo ontzettend oprecht.
Waar hij zelf nooit mee te maken heeft gehad. Ten minste, dat kwam niet ter sprake, wat je gezien het onderwerp wel zou verwachten. Daarbij is er natuurlijk straatcriminaliteit, maar echt niet op een vergelijkbaar niveau met andere steden. Almere is een relatief rustige stad. Het groeit alleen snel, en de problemen groeien mee.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet raar, want Almere heeft veel last van straatcriminaliteit en iemand in een karretje kan zich over het algemeen niet goed verdedigen.
Dat van die kogel werd echt niet duidelijk hoor. Maar ja, het is sowieso kut natuurlijk. Wat het echter ook was, het werd zeker niet gebracht als een gerichte actie of iets waar hij regelmatig mee te maken kreeg (anders bel je ook niet met de wijkagent en wacht je rustig tot hij een keer langskomt natuurlijk).quote:Bij de buren ging er een baksteen door de ruit en bij hem een kogel. Dan is de wijk ver heen hoor.
Dat weet je niet. Wat wel bleek is dat deze man zich niet alleen baseert op dat kogelgat en zich eigenlijk allang niet meer druk maakt, aangezien dat toch geen nut heeft en aangezien de politie bellen nog minder nut heeft.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:13 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Waar hij zelf nooit mee te maken heeft gehad. Ten minste, dat kwam niet ter sprake, wat je gezien het onderwerp wel zou verwachten. Daarbij is er natuurlijk straatcriminaliteit, maar echt niet op een vergelijkbaar niveau met andere steden. Almere is een relatief rustige stad. Het groeit alleen snel, en de problemen groeien mee.
[..]
Dat van die kogel werd echt niet duidelijk hoor. Maar ja, het is sowieso kut natuurlijk. Wat het echter ook was, het werd zeker niet gebracht als een gerichte actie of iets waar hij regelmatig mee te maken kreeg (anders bel je ook niet met de wijkagent en wacht je rustig tot hij een keer langskomt natuurlijk).
Het kwam - in ieder geval op mij - meer over als algemene onvrede over jongeren die zich misdragen en ouders die je hier niet op aan kan spreken dan iets anders. Hij vond het gewoon kut hoe zijn buurt in de loop der jaren zag veranderen.
Hij noemt nooit expliciet 'blanke tokkies', en wel specifiek Marokkanen en allochtonen natuurlijk, maar het lijkt me erg sterk dat hij echt uit zou sluiten dat zijn straatcommando's ook autochtonen aan zouden pakken. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat heeft gezegd, hij zal hooguit soms die indruk wekken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
even een andere vraag: heeft wilders ooit gezegd dat 'straatcommando's' (wat een kutwoord) in almere alleen rottige straatmarokkanen en antillianen zou aanpakken? of ook vervelende blanke tokkies?
begrijp ik je nu verkeerd? dus hij wil ook tokkies aanpakken?quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:33 schreef Sjaakz het volgende:
maar het lijkt me erg sterk dat hij echt uit zou sluiten dat zijn straatcommando's ook autochtonen aan zouden pakken. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat heeft gezegd, hij zal hooguit soms die indruk wekken.
Ik heb hem dat nooit horen zeggen of ontkennen. Ik zeg dat het mij erg onwaarschijnlijk lijkt dat hij een groep politiemensen de opdracht mee zou geven wangedrag van autochtonen te negeren en zich uitsluitend op allochtonen te richten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
begrijp ik je nu verkeerd? dus hij wil ook tokkies aanpakken?
lijkt mij ook.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:45 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik heb hem dat nooit horen zeggen of ontkennen. Ik zeg dat het mij erg onwaarschijnlijk lijkt dat hij een groep politiemensen de opdracht mee zou geven wangedrag van autochtonen te negeren en zich uitsluitend op allochtonen te richten.
Redelijke column.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:01 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Precies, dat is het juist. Het gaat best goed met Almere volgens mij. Las vandaag dit in de krant wat volgens mij wel aardig de kern van de zaak raakt. De PVV probeert gewoon over de rug van Almere haar nationale programma te promoten door een eigen realiteit te verzinnen.
[..]
Natuurlijk wil hij ook tokkies aanpakken. Alsof mensen het minder vervelend vinden als ze door een blanke worden beroofd dan door een lichtgetint bontkraagje met kokosgel.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
begrijp ik je nu verkeerd? dus hij wil ook tokkies aanpakken?
En dat is dus precies mijn punt. Door al dat gedoe over bevolkingsgroepen, zijn we helemaal uit het oog verloren dat etterbakken aangepakt moeten worden. Nu gaan de mensen kijken naar de achtergrond en hoe zwaar ze het niet hebben in Nederland, dus wordt er begrip gekweekt en worden dingen dus veel te mild aangepakt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Natuurlijk wil hij ook tokkies aanpakken. Alsof mensen het minder vervelend vinden als ze door een blanke worden beroofd dan door een lichtgetint bontkraagje met kokosgel.
Mijn voornaamste probleem met Wilders en co is dat ze voornamelijk praten over maatregelen die prima passen onder de noemer symptoonbestrijding en werkelijk alles gooien op de Islam, terwijl de problemen in Nederland wat verder gaan dan dat.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:25 schreef paddy het volgende:
[..]
En dat is dus precies mijn punt. Door al dat gedoe over bevolkingsgroepen, zijn we helemaal uit het oog verloren dat etterbakken aangepakt moeten worden. Nu gaan de mensen kijken naar de achtergrond en hoe zwaar ze het niet hebben in Nederland, dus wordt er begrip gekweekt en worden dingen dus veel te mild aangepakt.
Ik zou willen dat men juist qua strafzaak helemaal niet meer naar geloof, achtergrond etc kijkt, maar gewoon het handelen bestraft. Of in ieder geval bepaalde mensen anders benaderd.
Daders zijn gewoon daders. Heb je als blanke of niet blanke een slechte jeugd gehad? En ga je vervolgens het slechte pad op? Kan je één keer proberen degene te helpen. Blijft het gewoon dooretteren? Handel je puur technisch naar de wet en neem je het voor het slachtoffer op i.p.v voor de dader.
Die bovenste dus ook helemaal met je eens. Zorgt juist voor nog meer selectief beoordelen en kapitalen aan hulpverleners. Wanneer iemand niet gestraft wordt voor zijn daden? Is de behoefte er niet om mee te willen doen in de samenleving.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mijn voornaamste probleem met Wilders en co is dat ze voornamelijk praten over maatregelen die prima passen onder de noemer symptoonbestrijding en werkelijk alles gooien op de Islam, terwijl de problemen in Nederland wat verder gaan dan dat.
Wangedrag moet algeheel harder aangepakt worden, ongeacht of de degenen die zich niet kunnen gedragen Marokkaans, Nederlands, Turks, Antilliaans of Koreaans zijn. Ik ben het helemaal met je eens. Een keer proberen iemand op het rechte pad te helpen is prima, iemand moet toch verder in de samenleving, maar je kunt niet aan de gang blijven en er komt een moment dat je een streep moet trekken en de conclusie dat diegene kennelijk niet in staat is zich normaal te gedragen in de samenleving.
Klopt. Dat eindeloos kijken naar jeugdproblemen, culturele achtergrond, opvoeding, etc. Allemaal niet relevant. Het gaat erom dat iemand zonder problemen mee kan draaien in de samenleving. Bij de eerste problemen kan het in het kader van de hulp handig zijn om te kijken naar oorzaken, maar je moet niet eindeloos aan de gang blijven.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Die bovenste dus ook helemaal met je eens. Zorgt juist voor nog meer selectief beoordelen en kapitalen aan hulpverleners. Wanneer iemand niet gestraft wordt voor zijn daden? Is de behoefte er niet om mee te willen doen in de samenleving.
Ophouden dus in geloof, achtergrond etc te denken. Kijken naar de daad i.p.v de achtergrond van de dader. en dan mag 1 keer over de scheef gaan best van mij. Hulp bieden om te laten zien dat het anders moet. Maar toch doorgaan? Dan wil je niet anders en mag je keihard aangepakt worden.
We moeten eens ophouden het slachtoffer te straffen en de dader te belonen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |