abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:05:10 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78658056
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:02 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Nee, dat zijn de woorden van GeenStijl.
Nee hoor, staat letterlijk zo op Joop:
http://www.joop.nl/politi(...)eiging_niet_serieus/
The End Times are wild
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:06:40 #202
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78658155
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is bullshit natuurlijk. Een openbare instelling 'wordt' niet verboden voor Moslims. Men mag alleen geen hoofddoek dragen. Zonder hoofddoek is een Moslima gewoon welkom.
Discriminatie op grond van ras, religie, etc is verboden

Daarnaast druist het tegen zo ongeveer ieder principe van de moderne democratie in. Nog even los van het feit dat 'dat is nu eenmaal onze cultuur' nooit een inhoudelijk argument is. Het kan dus nooit de kern zijn van fatsoenlijk beleid binnen een zichzelf respecterende democratie.

Ik ben wel met je eens dat er te twisten valt over de mate waarin Nederland een respectabele democratie kan worden genoemd, maar evengoed stuit dit me aardig tegen de borst.

Daarnaast is van een joodse traditie in NL geen enkele sprake. Ja, we zijn bijna wereldrecordhouder jood kwijtraken, maar dat was het dan ook.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:07:45 #203
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_78658229
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:04 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Daar praat hij nou eenmaal het meeste mee.
[..]

Heeft hij die?
Als hij geen camera's heeft hangen dan zijn er vast wel camera's in de buurt die misschien iets op hebben gepikt. Maar ja als meneer geen aangifte doet kan de politie daar ook niet achteraan.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_78658260
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:07 schreef -Kadesh- het volgende:

[..]

Als hij geen camera's heeft hangen dan zijn er vast wel camera's in de buurt die misschien iets op hebben gepikt. Maar ja als meneer geen aangifte doet kan de politie daar ook niet achteraan.
Klopt, dat is dom van hem.
pi_78658807
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:21 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

JEMIG wat een slechte complottheorie

AFA zit achter de melding van een bedreiging van een kledingzaak omdat er een modeontwerper betrokken was bij een mars van AFA elders in de stad???

[ afbeelding ]
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat AFA-leden ook wel eens bij de markt een broodje haring halen. Ik wil niet zeggen dat ik een een-tweetje tussen AFA, de modebranche en de visindustrie vermoed, maar het zou best eens kunnen!

De domheid van GS wat dit betreft, neemt overigens niet weg dat die Valies nogal dubieus is.
pi_78659482
Nu alleen nog de uitvalsbasis vinden waar vanuit Wilders deze aanvallen coördineert.
pi_78662779
http://player.omroep.nl/?aflID=10676022

Hij zegt aangifte te doen maar doet het vervolgens niet.
pi_78669253
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:25 schreef Picchia het volgende:
Nu alleen nog de uitvalsbasis vinden waar vanuit Wilders deze aanvallen coördineert.
Vanuit zijn geheime bunker in Venlo natuurlijk. Maar serieus, de PVV zit hier natuurlijk gewoon achter en het wordt allemaal nog erger. Bruinhemden kom er maar in.

Vannacht voorspel ik rellen in Almere. Extreem-rechtse PVV-jongeren die een aantal moslimwinkels in puin gaan slaan.
pi_78670484
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vanuit zijn geheime bunker in Venlo natuurlijk. Maar serieus, de PVV zit hier natuurlijk gewoon achter en het wordt allemaal nog erger. Bruinhemden kom er maar in.

Vannacht voorspel ik rellen in Almere. Extreem-rechtse PVV-jongeren die een aantal moslimwinkels in puin gaan slaan.
Denk dat je 3 maanden te vroeg bent
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:30:52 #210
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_78670542
Goh, het is gelogen?
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:39:17 #211
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_78680094
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:34 schreef Buschetta het volgende:
In al die winkels hangen waarschijnlijk camera's. Alleen ga ik ervan uit dat die camera's helaas uit stonden toen deze zogenaamde jongens langs kwamen.

Goede viral NDP
Aaahh.. dus inderdaad. Wat zijn mensen toch een simpele zielen in alles. Zo doorzichtig en manipulatief.
Wat een medelijden heb ik met linkse marionetten (zoals in dit topic) die het intellect missen om zulke zaken te analyseren. Nee deze lieden moeten hun eigen idealen waarborgen door zichzelf voor te liegen en al het negatieve te bestempelen als rechtse propaganda. Terwijl in vele gevallen de andere kant waar is. `Zo gaat de saamhorigheid langszaam ten onder door de wil van de politiek en het bedrijfsleven.

Ook zoiets dat helaas weinigen zien. Wilders is een product van de linkse agenda die dus in feite niet links is maar een NGO
pi_78681645
ah dus in de krant zeggen ze met naam dat ze bedreigd zijn maar doen geen aangifte.

met andere woorden...

ze proberen de pvv zwart te maken en weten dat als ze aangifte doen hun smaad word ontdekt.

beetje pallywood he.
pi_78695004
Ach, wat jammer nou. Het is weer niet waar. En de TS was zich al lekker aan het wentelen in z'n vertrouwde slachtofferschap.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_78695039
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:01 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Aha op die manier. Maar wat moeten we dan met die symboolpolitieke onzinmaatregelen?

edit
Die overigens praktisch en juridisch onhaalbaar zijn.

Ik zie liever eerst de broodnodige maatregelen. Hoofddoekjes op het stadhuis kun je wat van vinden, maar het zijn niet de hoofddoekjes die de oudere wijken van de grote steden terroriseren, vrouwen lastig vallen en handtasjes roven.
pi_78695085
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

pi_78695145
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Denk dat je 3 maanden te vroeg bent
Ik verwacht eerder lastige bontkraagjes als de PVV straks in Almere 40% van de stemmen pakt.
pi_78695431
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik verwacht eerder lastige bontkraagjes als de PVV straks in Almere 40% van de stemmen pakt.
Nee dat denk ik niet hoor, het zal in ieder geval heel dom van ze zijn. Worden ze nog meer met de nek aangekeken.
pi_78695471
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Discriminatie op grond van ras, religie, etc is verboden

Wat heeft het niet mogen dragen van een hoofddeksel te maken met discriminatie?
pi_78695513
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet hoor, het zal in ieder geval heel dom van ze zijn. Worden ze nog meer met de nek aangekeken.
Daar liggen ze echt niet wakker van. Het zijn ook niet de slimste jongetjes van de klas. Zelfs niet van de VMBO zwakstroom.
pi_78695524
quote:

[..]

Ik denk dat dat aan ze voorbij gaat. Ik denk niet dat ze verkiezings-televisie kijken.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_78695598
quote:

[..]

Ik hoorde vandaag op BNR dat juist in Almere er weinig problemen zijn met marokkanen. Den Haag werd niets over gezegd, maar de problemen in Almere schijnen de laatste paar jaar juist veel minder geworden zijn.
pi_78695662
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat heeft het niet mogen dragen van een hoofddeksel te maken met discriminatie?
Simpel, je sluit 1 religie uit op basis van traditionele kleding.

Verbied dan alle religieuze uitingen in overheidsgebouwen. Dat is tenminste een verbod waar ik achter sta
pi_78695680
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar liggen ze echt niet wakker van. Het zijn ook niet de slimste jongetjes van de klas. Zelfs niet van de VMBO zwakstroom.
ff om te checken, ik neem aan dat je het enkel over de rel-mocro's hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2010 19:37:33 ]
pi_78695685
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik hoorde vandaag op BNR dat juist in Almere er weinig problemen zijn met marokkanen. Den Haag werd niets over gezegd, maar de problemen in Almere schijnen de laatste paar jaar juist veel minder geworden zijn.
Ik zag laatst een mevrouw op tv en die wilde zelfs gaan verhuizen dus zullen velen vast anders zien.
pi_78695710
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Almere heeft een criminaliteitsprobleem en dezelfde verloederingsproblemen als de grote steden hebben. Mensen gingen er wonen toen alles fonkelnieuw was en nu takelt alles beetje bij beetje af.

Sowieso is het wonen in Almere zonder problemen al reden om depressief te worden.
pi_78695720
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:34 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik denk dat dat aan ze voorbij gaat. Ik denk niet dat ze verkiezings-televisie kijken.
Hoelaat komt het trouwens op tv?
pi_78695726
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik zag laatst een mevrouw op tv en die wilde zelfs gaan verhuizen dus zullen velen vast anders zien.
1 vrouw is representatief voor heel Almere? Ik wil ook verhuizen omdat ik mijn huidige woonplaats een saai kutdorp vindt, zijn alle mensen in dit dorp dan saai?
pi_78695740
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

ff om te checken, ik neem aan dat je het enkel over de rel-mocro's hebt?
Ja. De mocro's die zich weten te gedragen zijn gewoon aan het werk of aan het studeren in plaats van aan het rellen.
pi_78695760
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Hoelaat komt het trouwens op tv?
21:00, maar ik kan het niet zien , geen kabel...

Dus als iemand een stream weet
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:39:30 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78695770
als die winkelier gelogen heeft, kan ie zo mee gaan doen met mc beth op broadway...

heb het programma gezien en meneer kwam wel heel erg eerlijk over.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78695795
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

1 vrouw is representatief voor heel Almere? Ik wil ook verhuizen omdat ik mijn huidige woonplaats een saai kutdorp vindt, zijn alle mensen in dit dorp dan saai?
Nee er waren er natuurlijk wel meer die de problemen bevestigden.
pi_78695814
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Meer Almeerders denken er zo over hoor. Niet alleen die ene mevrouw. Die ene mevrouw zorgt niet voor 40% PVV-stemmen.

Als Wilders zich trouwens wat minder druk had gemaakt over de Islam an sich (symptoombestrijding) en wat meer over de echte problemen (criminaliteit, verloedering, onderwijsproblemen, economische problemen, bureaucratie) dan had hij zich niet druk hoeven te maken over collegevorming want dan had hij gewoon minimaal 50% gehaald in Almere.
pi_78695838
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Aaah misschien politiek24?
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 19:41:17 #234
137949 Disana
pi_78695852
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Neus hier even rond:

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
pi_78695862
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee er waren er natuurlijk wel meer die de problemen bevestigden.
Ik zal zeker niet ontkennen dat Almere ook zo zijn problemen zal hebben. Maar het probleem met de marokkaanse jongeren schijnt daar minder te spelen dan in andere plaatsen (bijv. Culemborg).
pi_78695920
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Aaah misschien politiek24?
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Neus hier even rond:

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Ga beide bekijken vanavond . Maar ik ga er eigenlijk van uit dat het daar niet op zal zijn... Om de 1 of andere reden is de PO meestal zwaar incompetent in dit soort zaken
pi_78695938
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik zal zeker niet ontkennen dat Almere ook zo zijn problemen zal hebben. Maar het probleem met de marokkaanse jongeren schijnt daar minder te spelen dan in andere plaatsen (bijv. Culemborg).
Almere heeft dan ook relatief minder inwoners van Marokkaanse afkomst. De allochtonen in Almere komen vooral uit Suriname en van de Antillen.
pi_78696342
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad maar zo kunnen.
pi_78696418
Ook is het triest als Culemborg de norm is om te bepalen of er een probleem is of niet.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:53:45 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78696487
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:52 schreef Halcon het volgende:
Ook is het triest als Culemborg de norm is om te bepalen of er een probleem is of niet.
lol. dat is dan zeker ook niet de norm. eerder een her en der herhalend 'incident'.
pi_78696554
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:52 schreef Halcon het volgende:
Culemborg is vele malen erger dan andere plaatsen, houdt niet in dat de problemen op andere plaatsen niet opgelost moeten worden.

Was meer een voorbeeld om aan te geven dat Almere minder last heeft.
pi_78696593
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Culemborg is vele malen erger dan andere plaatsen, houdt niet in dat de problemen op andere plaatsen niet opgelost moeten worden.

Dat is ook niet raar, aangezien de problemen in Culemborg immens is en Almere een relatief kleine Marokkaanse populatie heeft.
pi_78696711
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maargoed wat is minder last als je Culemborg als voorbeeld gebruikt dan lijkt het overal minder erg, wat niet zo hoeft te zijn natuurlijk. Als vroeg of laat in mijn woonplaats een groep het niet meer pikt is het hetzelfde als Culemborg.
pi_78696778
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:23 schreef SeculasStatius het volgende:
Ach, wat jammer nou. Het is weer niet waar. En de TS was zich al lekker aan het wentelen in z'n vertrouwde slachtofferschap.
Grappig, TS is nou net iemand die ik bijna nooit betrap op slachtofferschap.
pi_78696813
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Maargoed wat is minder last als je Culemborg als voorbeeld gebruikt dan lijkt het overal minder erg, wat niet zo hoeft te zijn natuurlijk. Als vroeg of laat in mijn woonplaats een groep het niet meer pikt is het hetzelfde als Culemborg.
In Almere wonen vooral Amsterdammers en die hebben veel praatjes, maar laten wel over zich heen lopen. Molukkers hebben minder praatjes, maar laten niet over zich heen lopen.
pi_78696840
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[..]

Ga beide bekijken vanavond . Maar ik ga er eigenlijk van uit dat het daar niet op zal zijn... Om de 1 of andere reden is de PO meestal zwaar incompetent in dit soort zaken
Trouwens hier kun je de uitslagen ook zien vanaf 21.00, alleen dan zonder beeld natuurlijk:

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Telegraaf.nl__.html
pi_78697382
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Trouwens hier kun je de uitslagen ook zien vanaf 21.00, alleen dan zonder beeld natuurlijk:

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Telegraaf.nl__.html
Telegraaf , ga ik nog liever luisteren naar BNR die hebben ook een live uitzending
pi_78697417
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Telegraaf , ga ik nog liever luisteren naar BNR die hebben ook een live uitzending

Wat is er mis met de Telegraaf?
pi_78697444
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

In Almere wonen vooral Amsterdammers en die hebben veel praatjes, maar laten wel over zich heen lopen. Molukkers hebben minder praatjes, maar laten niet over zich heen lopen.
Dat zou ook de reden kunnen zijn dat er zo veel geklaagd wordt in Almere... Veel praatjes...
pi_78697502
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is er mis met de Telegraaf?
De krant van liegend Nederland & het huisblaadje van de xenofobe medemensch.

Haalt het nog niet bij het niveau van de Donald Duck.
pi_78697643
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat zou ook de reden kunnen zijn dat er zo veel geklaagd wordt in Almere... Veel praatjes...
Amsterdammers en Rotterdammers hebben wat dat betreft veel overeenkomsten. Aan de andere kant begrijp ik het wel. Je gaat ergens wonen omdat alles er fonkelnieuw en netjes is en dan is het jaren later eenzelfde puinhoop als de Amsterdamse achterbuurt waar je vandaan komt. Als klap op de vuurpijl sta je dan nog elke dag vast in het woon- en werkverkeer Almere-Amsterdam om je oververhypothekeerde blokhut te kunnen blijven betalen. Je wordt van minder een "zeikerd".
pi_78697766
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Amsterdammers en Rotterdammers hebben wat dat betreft veel overeenkomsten. Aan de andere kant begrijp ik het wel. Je gaat ergens wonen omdat alles er fonkelnieuw en netjes is en dan is het jaren later eenzelfde puinhoop als de Amsterdamse achterbuurt waar je vandaan komt. Als klap op de vuurpijl sta je dan nog elke dag vast in het woon- en werkverkeer Almere-Amsterdam om je oververhypothekeerde blokhut te kunnen blijven betalen. Je wordt van minder een "zeikerd".
Maar de verpaupering hebben ze dan wel aan zichzelf te danken. Zeker in steden als Almere en Lelykgat. Men had gewoon vanaf het begin de boel al moeten onderhouden.

Maar goed, als je veel te veel van je loon naar de bank moet brengen om in de fucking polder te kunnen wonen, snap ik dat je geen knaken meer hebt om je huis en buurt te onderhouden.
pi_78697800
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De krant van liegend Nederland & het huisblaadje van de xenofobe medemensch.

Haalt het nog niet bij het niveau van de Donald Duck.
Ze zullen heus wel de juiste standen doorgeven hoor.

Maargoed speciaal voor jou: http://indebuurt.trouw.nl(...)_almere.html#artikel
pi_78697866
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ze zullen heus wel de juiste standen doorgeven hoor.

Maargoed speciaal voor jou: http://indebuurt.trouw.nl(...)_almere.html#artikel
Dank, maar ik ga voor het hele land ... Ik hoop dat de PO vanavond wat minder incompetent is dan gewoonlijk
pi_78697899
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maar de verpaupering hebben ze dan wel aan zichzelf te danken. Zeker in steden als Almere en Lelykgat. Men had gewoon vanaf het begin de boel al moeten onderhouden.

Maar goed, als je veel te veel van je loon naar de bank moet brengen om in de fucking polder te kunnen wonen, snap ik dat je geen knaken meer hebt om je huis en buurt te onderhouden.
Aan zichzelf te danken? Ze werken de hele week en betalen meer dan genoeg belasting om de boel netjes en veiling te laten houden door de overheid.
pi_78698021
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Aan zichzelf te danken? Ze werken de hele week en betalen meer dan genoeg belasting om de boel netjes en veiling te laten houden door de overheid.
eigen huis = eigen onderhoud. Wanneer je de boel niet onderhoudt, verpaupert de boel.

Kwestie van het probleem voorkomen & ik had het over de verpaupering, niet de criminaliteit.
pi_78698066
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dank, maar ik ga voor het hele land ... Ik hoop dat de PO vanavond wat minder incompetent is dan gewoonlijk

Zeuren over de Telegraaf, maar wel de PO kijken...
pi_78698152
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

eigen huis = eigen onderhoud. Wanneer je de boel niet onderhoudt, verpaupert de boel.

Kwestie van het probleem voorkomen & ik had het over de verpaupering, niet de criminaliteit.
Je kunt je huis nog zo goed onderhouden, aan verpauperde huizen in de buurt, straatcriminaliteit, rommel op straat en hangjongeren doe je niets als individuele burger zijnde.
pi_78698454
quote:
Bedreigde winkelier Almere doet geen aangifte
http://www.telegraaf.nl/b(...)geen_aangifte__.html
pi_78698636
quote:
Die man op TV had een kogelgat in zijn ruit. De politie wilde niet eens komen en belde hem niet eens terug. Dat zegt wel genoeg over de politie in Nederland.
pi_78698764
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die man op TV had een kogelgat in zijn ruit. De politie wilde niet eens komen en belde hem niet eens terug. Dat zegt wel genoeg over de politie in Nederland.
Die winkelier? In ieder geval een rare zaak dat de politie daar niet voor komt.
pi_78698884
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Die winkelier? In ieder geval een rare zaak dat de politie daar niet voor komt.
Nee, die oude man die net op TV was.
pi_78699762
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, die oude man die net op TV was.
O dat heb ik niet gezien waar ging dat over?
pi_78699850
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

O dat heb ik niet gezien waar ging dat over?
Over PVV-stemmers in Almere en er werd een 75-jarige ex-Amsterdammer voor de camera gehaald. Best triest. Heel zijn leven hard gewerkt, in een rolstoel beland door een ongeluk, nu volop geterroriseerd door rotjochies en de politie heeft het te druk met het uitschrijven van de ene na de andere parkeerboete.
pi_78699911
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Over PVV-stemmers in Almere en er werd een 75-jarige ex-Amsterdammer voor de camera gehaald. Best triest. Heel zijn leven hard gewerkt, in een rolstoel beland door een ongeluk, nu volop geterroriseerd door rotjochies en de politie heeft het te druk met het uitschrijven van de ene na de andere parkeerboete.
Ja dat soort vehalen zijn triest. En één van de vele.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:52:44 #266
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78699989
Volop geterroriseerd? Het enige wat genoemd werd was dat gat in het raam wat de ene keer als "ingegooid" werd omschreven en een andere keer heel vaag alsof er misschien iets anders was gebeurd, maar nergens werd verteld dat hij persoonlijk 'geterroriseerd' werd.

Wat inderdaad wel schandalig was, was dat hij meerdere keren de wijkagent had gebeld, die na een week nog niet heeft gereageerd.
pi_78700159
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:52 schreef Sjaakz het volgende:
Volop geterroriseerd? Het enige wat genoemd werd was dat gat in het raam wat de ene keer als "ingegooid" werd omschreven en een andere keer heel vaag alsof er misschien iets anders was gebeurd, maar nergens werd verteld dat hij persoonlijk 'geterroriseerd' werd.

Wat inderdaad wel schandalig was, was dat hij meerdere keren de wijkagent had gebeld, die na een week nog niet heeft gereageerd.
Je hoorde duidelijk aan zijn praten dat hij zich over een eenvoudige diefstal of de simpele vormen van vandalisme niet eens meer druk maakt. In zijn straat vlogen de bakstenen en kogels door de ruiten en de wijkagent had het te druk met op kantoor zijn Hyves-profiel bij te werken.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:02:30 #268
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78700627
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je hoorde duidelijk aan zijn praten dat hij zich over een eenvoudige diefstal of de simpele vormen van vandalisme niet eens meer druk maakt.
Hij maakte zich juist druk over jongeren die op straat hingen... Expliciet zelfs.
quote:
In zijn straat vlogen de bakstenen en kogels door de ruiten en de wijkagent had het te druk met op kantoor zijn Hyves-profiel bij te werken.
En dit is echt zwaar overdreven. Dat heeft hij niet gezegd, dat bleek niet uit de rapportage, en Almere heeft geen enkele wijk waar de bakstenen en kogels regelmatig door de ruiten vliegen. Wel is het mogelijk dat de wijkagent een hyvesprofiel heeft.
pi_78700645
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zeuren over de Telegraaf, maar wel de PO kijken...
En die meerdere keren incompetent noemen... Wel opletten
pi_78700757
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:02 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Hij maakte zich juist druk over jongeren die op straat hingen... Expliciet zelfs.
[..]

En dit is echt zwaar overdreven. Dat heeft hij niet gezegd, dat bleek niet uit de rapportage, en Almere heeft geen enkele wijk waar de bakstenen en kogels regelmatig door de ruiten vliegen. Wel is het mogelijk dat de wijkagent een hyvesprofiel heeft.
Niet raar, want Almere heeft veel last van straatcriminaliteit en iemand in een karretje kan zich over het algemeen niet goed verdedigen. Je hebt dan meer aan een stadscommando dan aan een wijkagent die niet thuis geeft.

Bij de buren ging er een baksteen door de ruit en bij hem een kogel. Dan is de wijk ver heen hoor.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:06:16 #271
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78700874
ik vraag me af hoe overdreven de 'stadscommando's' zijn. want de man klonk zo ontzettend oprecht.
pi_78701070
Je hoorde in zijn verhaal ook dat hij zich over bepaalde dingen waar de doorsnee Fokker zich enorm druk over zou maken, allang niet meer druk over maakte.

Klap op de vuurpijl was de PvdA-er die vond dat hij maar wat mopperde.
pi_78701095
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik vraag me af hoe overdreven de 'stadscommando's' zijn. want de man klonk zo ontzettend oprecht.
Niet overdreven. Met politie win je de oorlog niet in Almere.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:13:10 #274
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78701270
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niet raar, want Almere heeft veel last van straatcriminaliteit en iemand in een karretje kan zich over het algemeen niet goed verdedigen.
Waar hij zelf nooit mee te maken heeft gehad. Ten minste, dat kwam niet ter sprake, wat je gezien het onderwerp wel zou verwachten. Daarbij is er natuurlijk straatcriminaliteit, maar echt niet op een vergelijkbaar niveau met andere steden. Almere is een relatief rustige stad. Het groeit alleen snel, en de problemen groeien mee.
quote:
Bij de buren ging er een baksteen door de ruit en bij hem een kogel. Dan is de wijk ver heen hoor.
Dat van die kogel werd echt niet duidelijk hoor. Maar ja, het is sowieso kut natuurlijk. Wat het echter ook was, het werd zeker niet gebracht als een gerichte actie of iets waar hij regelmatig mee te maken kreeg (anders bel je ook niet met de wijkagent en wacht je rustig tot hij een keer langskomt natuurlijk).

Het kwam - in ieder geval op mij - meer over als algemene onvrede over jongeren die zich misdragen en ouders die je hier niet op aan kan spreken dan iets anders. Hij vond het gewoon kut hoe zijn buurt in de loop der jaren zag veranderen.
pi_78701465
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:13 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Waar hij zelf nooit mee te maken heeft gehad. Ten minste, dat kwam niet ter sprake, wat je gezien het onderwerp wel zou verwachten. Daarbij is er natuurlijk straatcriminaliteit, maar echt niet op een vergelijkbaar niveau met andere steden. Almere is een relatief rustige stad. Het groeit alleen snel, en de problemen groeien mee.
[..]

Dat van die kogel werd echt niet duidelijk hoor. Maar ja, het is sowieso kut natuurlijk. Wat het echter ook was, het werd zeker niet gebracht als een gerichte actie of iets waar hij regelmatig mee te maken kreeg (anders bel je ook niet met de wijkagent en wacht je rustig tot hij een keer langskomt natuurlijk).

Het kwam - in ieder geval op mij - meer over als algemene onvrede over jongeren die zich misdragen en ouders die je hier niet op aan kan spreken dan iets anders. Hij vond het gewoon kut hoe zijn buurt in de loop der jaren zag veranderen.
Dat weet je niet. Wat wel bleek is dat deze man zich niet alleen baseert op dat kogelgat en zich eigenlijk allang niet meer druk maakt, aangezien dat toch geen nut heeft en aangezien de politie bellen nog minder nut heeft.

Almere is niet bruisend, maar Almere heeft wel degelijk een criminaliteitsprobleem.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:20:53 #276
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78701739
Wat weet ik niet?
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:27:04 #277
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78702143
even een andere vraag: heeft wilders ooit gezegd dat 'straatcommando's' (wat een kutwoord) in almere alleen rottige straatmarokkanen en antillianen zou aanpakken? of ook vervelende blanke tokkies?
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:33:41 #278
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78702588
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
even een andere vraag: heeft wilders ooit gezegd dat 'straatcommando's' (wat een kutwoord) in almere alleen rottige straatmarokkanen en antillianen zou aanpakken? of ook vervelende blanke tokkies?
Hij noemt nooit expliciet 'blanke tokkies', en wel specifiek Marokkanen en allochtonen natuurlijk, maar het lijkt me erg sterk dat hij echt uit zou sluiten dat zijn straatcommando's ook autochtonen aan zouden pakken. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat heeft gezegd, hij zal hooguit soms die indruk wekken.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:41:00 #279
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78703079
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:33 schreef Sjaakz het volgende:

maar het lijkt me erg sterk dat hij echt uit zou sluiten dat zijn straatcommando's ook autochtonen aan zouden pakken. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat heeft gezegd, hij zal hooguit soms die indruk wekken.
begrijp ik je nu verkeerd? dus hij wil ook tokkies aanpakken?

overigens: straatcommando's zijn prima, maar noem ze dan niet zo gvd! en laat ze niet vechten tegen democratie, maar juist voor democratie.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:45:21 #280
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78703400
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik heb hem dat nooit horen zeggen of ontkennen. Ik zeg dat het mij erg onwaarschijnlijk lijkt dat hij een groep politiemensen de opdracht mee zou geven wangedrag van autochtonen te negeren en zich uitsluitend op allochtonen te richten.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:45:50 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78703439
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:45 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik heb hem dat nooit horen zeggen of ontkennen. Ik zeg dat het mij erg onwaarschijnlijk lijkt dat hij een groep politiemensen de opdracht mee zou geven wangedrag van autochtonen te negeren en zich uitsluitend op allochtonen te richten.
lijkt mij ook.
  donderdag 4 maart 2010 @ 05:37:17 #282
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_78717139
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:01 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Precies, dat is het juist. Het gaat best goed met Almere volgens mij. Las vandaag dit in de krant wat volgens mij wel aardig de kern van de zaak raakt. De PVV probeert gewoon over de rug van Almere haar nationale programma te promoten door een eigen realiteit te verzinnen.
[..]

Redelijke column.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_78783181
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Natuurlijk wil hij ook tokkies aanpakken. Alsof mensen het minder vervelend vinden als ze door een blanke worden beroofd dan door een lichtgetint bontkraagje met kokosgel.
pi_78783739
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Natuurlijk wil hij ook tokkies aanpakken. Alsof mensen het minder vervelend vinden als ze door een blanke worden beroofd dan door een lichtgetint bontkraagje met kokosgel.
En dat is dus precies mijn punt. Door al dat gedoe over bevolkingsgroepen, zijn we helemaal uit het oog verloren dat etterbakken aangepakt moeten worden. Nu gaan de mensen kijken naar de achtergrond en hoe zwaar ze het niet hebben in Nederland, dus wordt er begrip gekweekt en worden dingen dus veel te mild aangepakt.

Ik zou willen dat men juist qua strafzaak helemaal niet meer naar geloof, achtergrond etc kijkt, maar gewoon het handelen bestraft. Of in ieder geval bepaalde mensen NIET anders benaderd.

Daders zijn gewoon daders. Heb je als blanke of niet blanke een slechte jeugd gehad? En ga je vervolgens het slechte pad op? Kan je één keer proberen degene te helpen. Blijft het gewoon dooretteren? Handel je puur technisch naar de wet en neem je het voor het slachtoffer op i.p.v voor de dader.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_78783970
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:25 schreef paddy het volgende:

[..]

En dat is dus precies mijn punt. Door al dat gedoe over bevolkingsgroepen, zijn we helemaal uit het oog verloren dat etterbakken aangepakt moeten worden. Nu gaan de mensen kijken naar de achtergrond en hoe zwaar ze het niet hebben in Nederland, dus wordt er begrip gekweekt en worden dingen dus veel te mild aangepakt.

Ik zou willen dat men juist qua strafzaak helemaal niet meer naar geloof, achtergrond etc kijkt, maar gewoon het handelen bestraft. Of in ieder geval bepaalde mensen anders benaderd.

Daders zijn gewoon daders. Heb je als blanke of niet blanke een slechte jeugd gehad? En ga je vervolgens het slechte pad op? Kan je één keer proberen degene te helpen. Blijft het gewoon dooretteren? Handel je puur technisch naar de wet en neem je het voor het slachtoffer op i.p.v voor de dader.
Mijn voornaamste probleem met Wilders en co is dat ze voornamelijk praten over maatregelen die prima passen onder de noemer symptoonbestrijding en werkelijk alles gooien op de Islam, terwijl de problemen in Nederland wat verder gaan dan dat.

Wangedrag moet algeheel harder aangepakt worden, ongeacht of de degenen die zich niet kunnen gedragen Marokkaans, Nederlands, Turks, Antilliaans of Koreaans zijn. Ik ben het helemaal met je eens. Een keer proberen iemand op het rechte pad te helpen is prima, iemand moet toch verder in de samenleving, maar je kunt niet aan de gang blijven en er komt een moment dat je een streep moet trekken en de conclusie dat diegene kennelijk niet in staat is zich normaal te gedragen in de samenleving.
pi_78784453
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mijn voornaamste probleem met Wilders en co is dat ze voornamelijk praten over maatregelen die prima passen onder de noemer symptoonbestrijding en werkelijk alles gooien op de Islam, terwijl de problemen in Nederland wat verder gaan dan dat.

Wangedrag moet algeheel harder aangepakt worden, ongeacht of de degenen die zich niet kunnen gedragen Marokkaans, Nederlands, Turks, Antilliaans of Koreaans zijn. Ik ben het helemaal met je eens. Een keer proberen iemand op het rechte pad te helpen is prima, iemand moet toch verder in de samenleving, maar je kunt niet aan de gang blijven en er komt een moment dat je een streep moet trekken en de conclusie dat diegene kennelijk niet in staat is zich normaal te gedragen in de samenleving.
Die bovenste dus ook helemaal met je eens. Zorgt juist voor nog meer selectief beoordelen en kapitalen aan hulpverleners. Wanneer iemand niet gestraft wordt voor zijn daden? Is de behoefte er niet om mee te willen doen in de samenleving.

Ophouden dus in geloof, achtergrond etc te denken. Kijken naar de daad i.p.v de achtergrond van de dader. en dan mag 1 keer over de scheef gaan best van mij. Hulp bieden om te laten zien dat het anders moet. Maar toch doorgaan? Dan wil je niet anders en mag je keihard aangepakt worden.

We moeten eens ophouden het slachtoffer te straffen en de dader te belonen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_78787573
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:41 schreef paddy het volgende:

[..]

Die bovenste dus ook helemaal met je eens. Zorgt juist voor nog meer selectief beoordelen en kapitalen aan hulpverleners. Wanneer iemand niet gestraft wordt voor zijn daden? Is de behoefte er niet om mee te willen doen in de samenleving.

Ophouden dus in geloof, achtergrond etc te denken. Kijken naar de daad i.p.v de achtergrond van de dader. en dan mag 1 keer over de scheef gaan best van mij. Hulp bieden om te laten zien dat het anders moet. Maar toch doorgaan? Dan wil je niet anders en mag je keihard aangepakt worden.

We moeten eens ophouden het slachtoffer te straffen en de dader te belonen
Klopt. Dat eindeloos kijken naar jeugdproblemen, culturele achtergrond, opvoeding, etc. Allemaal niet relevant. Het gaat erom dat iemand zonder problemen mee kan draaien in de samenleving. Bij de eerste problemen kan het in het kader van de hulp handig zijn om te kijken naar oorzaken, maar je moet niet eindeloos aan de gang blijven.

Mensen die zich wel weten te gedragen hebben recht op een veilige samenleving, niet op een samenleving vol tikkende tijdbommen en waar hulpverleners driftig aan het speuren zijn naar excuses voor de meest walgelijke misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')