abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78697643
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat zou ook de reden kunnen zijn dat er zo veel geklaagd wordt in Almere... Veel praatjes...
Amsterdammers en Rotterdammers hebben wat dat betreft veel overeenkomsten. Aan de andere kant begrijp ik het wel. Je gaat ergens wonen omdat alles er fonkelnieuw en netjes is en dan is het jaren later eenzelfde puinhoop als de Amsterdamse achterbuurt waar je vandaan komt. Als klap op de vuurpijl sta je dan nog elke dag vast in het woon- en werkverkeer Almere-Amsterdam om je oververhypothekeerde blokhut te kunnen blijven betalen. Je wordt van minder een "zeikerd".
pi_78697766
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Amsterdammers en Rotterdammers hebben wat dat betreft veel overeenkomsten. Aan de andere kant begrijp ik het wel. Je gaat ergens wonen omdat alles er fonkelnieuw en netjes is en dan is het jaren later eenzelfde puinhoop als de Amsterdamse achterbuurt waar je vandaan komt. Als klap op de vuurpijl sta je dan nog elke dag vast in het woon- en werkverkeer Almere-Amsterdam om je oververhypothekeerde blokhut te kunnen blijven betalen. Je wordt van minder een "zeikerd".
Maar de verpaupering hebben ze dan wel aan zichzelf te danken. Zeker in steden als Almere en Lelykgat. Men had gewoon vanaf het begin de boel al moeten onderhouden.

Maar goed, als je veel te veel van je loon naar de bank moet brengen om in de fucking polder te kunnen wonen, snap ik dat je geen knaken meer hebt om je huis en buurt te onderhouden.
pi_78697800
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De krant van liegend Nederland & het huisblaadje van de xenofobe medemensch.

Haalt het nog niet bij het niveau van de Donald Duck.
Ze zullen heus wel de juiste standen doorgeven hoor.

Maargoed speciaal voor jou: http://indebuurt.trouw.nl(...)_almere.html#artikel
pi_78697866
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ze zullen heus wel de juiste standen doorgeven hoor.

Maargoed speciaal voor jou: http://indebuurt.trouw.nl(...)_almere.html#artikel
Dank, maar ik ga voor het hele land ... Ik hoop dat de PO vanavond wat minder incompetent is dan gewoonlijk
pi_78697899
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maar de verpaupering hebben ze dan wel aan zichzelf te danken. Zeker in steden als Almere en Lelykgat. Men had gewoon vanaf het begin de boel al moeten onderhouden.

Maar goed, als je veel te veel van je loon naar de bank moet brengen om in de fucking polder te kunnen wonen, snap ik dat je geen knaken meer hebt om je huis en buurt te onderhouden.
Aan zichzelf te danken? Ze werken de hele week en betalen meer dan genoeg belasting om de boel netjes en veiling te laten houden door de overheid.
pi_78698021
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Aan zichzelf te danken? Ze werken de hele week en betalen meer dan genoeg belasting om de boel netjes en veiling te laten houden door de overheid.
eigen huis = eigen onderhoud. Wanneer je de boel niet onderhoudt, verpaupert de boel.

Kwestie van het probleem voorkomen & ik had het over de verpaupering, niet de criminaliteit.
pi_78698066
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dank, maar ik ga voor het hele land ... Ik hoop dat de PO vanavond wat minder incompetent is dan gewoonlijk

Zeuren over de Telegraaf, maar wel de PO kijken...
pi_78698152
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

eigen huis = eigen onderhoud. Wanneer je de boel niet onderhoudt, verpaupert de boel.

Kwestie van het probleem voorkomen & ik had het over de verpaupering, niet de criminaliteit.
Je kunt je huis nog zo goed onderhouden, aan verpauperde huizen in de buurt, straatcriminaliteit, rommel op straat en hangjongeren doe je niets als individuele burger zijnde.
pi_78698454
quote:
Bedreigde winkelier Almere doet geen aangifte
http://www.telegraaf.nl/b(...)geen_aangifte__.html
pi_78698636
quote:
Die man op TV had een kogelgat in zijn ruit. De politie wilde niet eens komen en belde hem niet eens terug. Dat zegt wel genoeg over de politie in Nederland.
pi_78698764
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die man op TV had een kogelgat in zijn ruit. De politie wilde niet eens komen en belde hem niet eens terug. Dat zegt wel genoeg over de politie in Nederland.
Die winkelier? In ieder geval een rare zaak dat de politie daar niet voor komt.
pi_78698884
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Die winkelier? In ieder geval een rare zaak dat de politie daar niet voor komt.
Nee, die oude man die net op TV was.
pi_78699762
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, die oude man die net op TV was.
O dat heb ik niet gezien waar ging dat over?
pi_78699850
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

O dat heb ik niet gezien waar ging dat over?
Over PVV-stemmers in Almere en er werd een 75-jarige ex-Amsterdammer voor de camera gehaald. Best triest. Heel zijn leven hard gewerkt, in een rolstoel beland door een ongeluk, nu volop geterroriseerd door rotjochies en de politie heeft het te druk met het uitschrijven van de ene na de andere parkeerboete.
pi_78699911
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Over PVV-stemmers in Almere en er werd een 75-jarige ex-Amsterdammer voor de camera gehaald. Best triest. Heel zijn leven hard gewerkt, in een rolstoel beland door een ongeluk, nu volop geterroriseerd door rotjochies en de politie heeft het te druk met het uitschrijven van de ene na de andere parkeerboete.
Ja dat soort vehalen zijn triest. En één van de vele.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:52:44 #266
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78699989
Volop geterroriseerd? Het enige wat genoemd werd was dat gat in het raam wat de ene keer als "ingegooid" werd omschreven en een andere keer heel vaag alsof er misschien iets anders was gebeurd, maar nergens werd verteld dat hij persoonlijk 'geterroriseerd' werd.

Wat inderdaad wel schandalig was, was dat hij meerdere keren de wijkagent had gebeld, die na een week nog niet heeft gereageerd.
pi_78700159
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:52 schreef Sjaakz het volgende:
Volop geterroriseerd? Het enige wat genoemd werd was dat gat in het raam wat de ene keer als "ingegooid" werd omschreven en een andere keer heel vaag alsof er misschien iets anders was gebeurd, maar nergens werd verteld dat hij persoonlijk 'geterroriseerd' werd.

Wat inderdaad wel schandalig was, was dat hij meerdere keren de wijkagent had gebeld, die na een week nog niet heeft gereageerd.
Je hoorde duidelijk aan zijn praten dat hij zich over een eenvoudige diefstal of de simpele vormen van vandalisme niet eens meer druk maakt. In zijn straat vlogen de bakstenen en kogels door de ruiten en de wijkagent had het te druk met op kantoor zijn Hyves-profiel bij te werken.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:02:30 #268
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78700627
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je hoorde duidelijk aan zijn praten dat hij zich over een eenvoudige diefstal of de simpele vormen van vandalisme niet eens meer druk maakt.
Hij maakte zich juist druk over jongeren die op straat hingen... Expliciet zelfs.
quote:
In zijn straat vlogen de bakstenen en kogels door de ruiten en de wijkagent had het te druk met op kantoor zijn Hyves-profiel bij te werken.
En dit is echt zwaar overdreven. Dat heeft hij niet gezegd, dat bleek niet uit de rapportage, en Almere heeft geen enkele wijk waar de bakstenen en kogels regelmatig door de ruiten vliegen. Wel is het mogelijk dat de wijkagent een hyvesprofiel heeft.
pi_78700645
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zeuren over de Telegraaf, maar wel de PO kijken...
En die meerdere keren incompetent noemen... Wel opletten
pi_78700757
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:02 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Hij maakte zich juist druk over jongeren die op straat hingen... Expliciet zelfs.
[..]

En dit is echt zwaar overdreven. Dat heeft hij niet gezegd, dat bleek niet uit de rapportage, en Almere heeft geen enkele wijk waar de bakstenen en kogels regelmatig door de ruiten vliegen. Wel is het mogelijk dat de wijkagent een hyvesprofiel heeft.
Niet raar, want Almere heeft veel last van straatcriminaliteit en iemand in een karretje kan zich over het algemeen niet goed verdedigen. Je hebt dan meer aan een stadscommando dan aan een wijkagent die niet thuis geeft.

Bij de buren ging er een baksteen door de ruit en bij hem een kogel. Dan is de wijk ver heen hoor.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:06:16 #271
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78700874
ik vraag me af hoe overdreven de 'stadscommando's' zijn. want de man klonk zo ontzettend oprecht.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78701070
Je hoorde in zijn verhaal ook dat hij zich over bepaalde dingen waar de doorsnee Fokker zich enorm druk over zou maken, allang niet meer druk over maakte.

Klap op de vuurpijl was de PvdA-er die vond dat hij maar wat mopperde.
pi_78701095
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik vraag me af hoe overdreven de 'stadscommando's' zijn. want de man klonk zo ontzettend oprecht.
Niet overdreven. Met politie win je de oorlog niet in Almere.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:13:10 #274
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78701270
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niet raar, want Almere heeft veel last van straatcriminaliteit en iemand in een karretje kan zich over het algemeen niet goed verdedigen.
Waar hij zelf nooit mee te maken heeft gehad. Ten minste, dat kwam niet ter sprake, wat je gezien het onderwerp wel zou verwachten. Daarbij is er natuurlijk straatcriminaliteit, maar echt niet op een vergelijkbaar niveau met andere steden. Almere is een relatief rustige stad. Het groeit alleen snel, en de problemen groeien mee.
quote:
Bij de buren ging er een baksteen door de ruit en bij hem een kogel. Dan is de wijk ver heen hoor.
Dat van die kogel werd echt niet duidelijk hoor. Maar ja, het is sowieso kut natuurlijk. Wat het echter ook was, het werd zeker niet gebracht als een gerichte actie of iets waar hij regelmatig mee te maken kreeg (anders bel je ook niet met de wijkagent en wacht je rustig tot hij een keer langskomt natuurlijk).

Het kwam - in ieder geval op mij - meer over als algemene onvrede over jongeren die zich misdragen en ouders die je hier niet op aan kan spreken dan iets anders. Hij vond het gewoon kut hoe zijn buurt in de loop der jaren zag veranderen.
pi_78701465
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:13 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Waar hij zelf nooit mee te maken heeft gehad. Ten minste, dat kwam niet ter sprake, wat je gezien het onderwerp wel zou verwachten. Daarbij is er natuurlijk straatcriminaliteit, maar echt niet op een vergelijkbaar niveau met andere steden. Almere is een relatief rustige stad. Het groeit alleen snel, en de problemen groeien mee.
[..]

Dat van die kogel werd echt niet duidelijk hoor. Maar ja, het is sowieso kut natuurlijk. Wat het echter ook was, het werd zeker niet gebracht als een gerichte actie of iets waar hij regelmatig mee te maken kreeg (anders bel je ook niet met de wijkagent en wacht je rustig tot hij een keer langskomt natuurlijk).

Het kwam - in ieder geval op mij - meer over als algemene onvrede over jongeren die zich misdragen en ouders die je hier niet op aan kan spreken dan iets anders. Hij vond het gewoon kut hoe zijn buurt in de loop der jaren zag veranderen.
Dat weet je niet. Wat wel bleek is dat deze man zich niet alleen baseert op dat kogelgat en zich eigenlijk allang niet meer druk maakt, aangezien dat toch geen nut heeft en aangezien de politie bellen nog minder nut heeft.

Almere is niet bruisend, maar Almere heeft wel degelijk een criminaliteitsprobleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')