Bron: 'Stadscommando's' bedreigen winkeliers Almerequote:Winkeliers in Almere hebben verkiezingsposters van de Nationaal Democratische Partij (NDP) verwijderd omdat ze werden bedreigd door een groep jongeren. De jongeren noemen zichzelf volgens Almere Vandaag 'voorlopers van de stadscommando's van Wilders'.
Vier blanke jongens zouden in een winkel hebben gedreigd de boel kort en klein te slaan als de posters niet weg worden gehaald. Kandidaat-raadslid voor de NDP Cor Valies zegt tegen de nieuwssite zelf een bedreigend telefoontje te hebben gehad, omdat hij ook posters in zijn winkel heeft hangen. Omdat hij niet wil dat zijn personeel iets overkomt, heeft hij de posters weggehaald.
De jongeren zouden zich voordoen als aanhangers van de PVV. Ze zouden hebben gezegd dat Almere voortaan een PVV-bolwerk is. Lijsttrekker van de PVV in Almere Raymond de Roon laat weten furieus te zijn. "De PVV is tegen geweld en bedreiging met geweld. Dergelijke acties behoren niet tot ons campagne-arsenaal."
De Roon denkt dat de actie is ondernomen door 'PVV-haters' die de partij zwart willen maken.
Oh ik maak me er ook geen ernstige zorgen over hoor. Intimidatie is vrij normaal.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Lekker verhaal... Maar toch niet iets waar ik me nu direct ernstige zorgen over maak.
Iets te vaagjes nog allemaal.
Goeie vraag inderdaad!quote:Op zondag 28 februari 2010 12:34 schreef Buschetta het volgende:
In al die winkels hangen waarschijnlijk camera's. Alleen ga ik ervan uit dat die camera's helaas uit stonden toen deze zogenaamde jongens langs kwamen.
Goede viral NDP
Dat sowieso, maar daar ga ik voorlopig niet van uit.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Goeie vraag inderdaad!
Mensen die hierover liegen kunnen wat mij betreft meteen inpakken.
Bedreigingen van andersdenkenden is niet kenmerkend voor rechts of links, wel voor extreem of activistisch. (denk aan het ALF, NVU, etc.)quote:Op zondag 28 februari 2010 12:29 schreef IHVK het volgende:
En dit is natuurlijk ook geen extreem-rechts kenmerk. Hartstikke normaal dit.
Het verheerlijken van geweld ( knieschoten) en fenomenen als 'stadscommando's' zijn toch wel typisch extreem rechtse standpunten. Maar dat extreem links ook niet vies is van geweld klopt. Misschien is het dan ook beter om het "extreem" te noemen.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:39 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Bedreigingen van andersdenkenden is niet kenmerkend voor rechts of links, wel voor extreem of activistisch. (denk aan het ALF, NVU, etc.)
We hebben het over twee personen en beide zijn het winkeliers (waarvan 1 van die winkeliers ook raadslid is).quote:Op zondag 28 februari 2010 12:43 schreef ChungLingSoo het volgende:
Okay, 3 opties:
- Winkelier spreekt waarheid, PVV (of anders zichzelf PVV vindende) klootzakjes bedreigen.
- Winkelier spreekt waarheid, klootzakjes welke de PVV zwart willen maken bedreigen.
- Winkelier liegt.
Ik wacht nog even op meer informatie.
Mutantje toch.. als je het geweldsmonopolie bij de staat legt is wel wat anders als dat je dit door wat opgeschoten tuig laat doen. Ik dacht dat jij het verschil wel begreep, er is dus een verschil tussen de politie harder willen laten optreden of dit laten doen door tuig zoals deze jongens.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bron: 'Stadscommando's' bedreigen winkeliers Almere
Vooral het commentaar van de Roon is natuurlijk hilarisch, als je bedenkt dat de PVV pleit voor het gericht schieten op de knieschijven en het inzetten van het leger in bepaalde wijken. Om dan vervolgens te claimen dat de PVV tegen geweld is...
Ik zie niet in wat dat verschil hiermee te maken heeft. Als je als PVV-er een algemene uitspraak doet als "wij zijn tegen geweld", maar ondertussen allerlei maatregelen propageert met een geweldskarakter, dan is er gewoon een tegenstrijdigheid.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:45 schreef niet_links het volgende:
[..]
Mutantje toch.. als je het geweldsmonopolie bij de staat legt is wel wat anders als dat je dit door wat opgeschoten tuig laat doen. Ik dacht dat jij het verschil wel begreep, er is dus een verschil tussen de politie harder willen laten optreden of dit laten doen door tuig zoals deze jongens.
Welke allebei voor dezelfde partij posters hadden hangen.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We hebben het over twee personen en beide zijn het winkeliers (waarvan 1 van die winkeliers ook raadslid is).
Misschien, waren we maar allemaal altijd zo kritisch als het ging om berichtgeving.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:46 schreef IHVK het volgende:
Het is wel iets wat met enige zorgvuldigheid behandeld moet worden. Afwachten. Het zou me niet verbazen als het echt was. maar misschien is dit een slechte poging tot aandacht.
quote:Op zondag 28 februari 2010 12:34 schreef Buschetta het volgende:
In al die winkels hangen waarschijnlijk camera's. Alleen ga ik ervan uit dat die camera's helaas uit stonden toen deze zogenaamde jongens langs kwamen.
Goede viral NDP
Ik vind het nogal een verschil of je voor harder aanpakken bent door de politie en daar het geweldsmonopolie ligt of dat er wat opgeschoten tuig dit soort dingen doet.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat dat verschil daarmee te maken heeft. Als je als PVV-er een algemene uitspraak doet als "wij zijn tegen geweld", maar ondertussen allerlei maatregelen propageert met een geweldskarakter, dan is er gewoon een tegenstrijdigheid.
Helaas ligt de werkelijkheid anders, als dit een negatief bericht over bijv. moslims was waren we nu op pagina 5 beland.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien, waren we maar allemaal altijd zo kritisch als het ging om berichtgeving.
Knap dat je nu zo weet! PVV aanhangers doen immers geen vlieg kwaad.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:51 schreef AardbeefMachine het volgende:
Typisch gevalletje AFA weer. de AIVD waarschuwde er al voor.
Was het in voorgaande jaren vooral de PVV en Nieuw rechts posters en sympathisanten die het moesten ontgelden.
Doen ze zich nu wel erg amateuristisch voor als PVV stemmers.
Geen PVV stemmer zou op deze manier de stadscommando's in discrediet brengen.
De stadscommando's van Wilders werd er gezegd, wat
onmogeljik is om te zeggen al was het een echte PVV aanhangers.
Typisch gevalletje AFA weer intimideren geweld en guerilla
tactieken.
Ik raad je aan om de uitspraken en voorstellen van de PVV eens goed te lezen. Daarbij wordt overheidsgeweld gepropageerd - immers de geweldsmonopolie ligt altijd al bij de overheid - dat is niets nieuws. Het verschil is echter hoe partijen om willen gaan met die geweldsmonopolie. Als jij niet inziet dat de PVV daar een heel stuk verder in gaat (makkelijker overgaat tot het daadwerkelijk gebruik maken van de geweldsmonopolie, dan bijvoorbeeld de VVD of D66), dan zullen we het niet eens worden.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:49 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een verschil of je voor harder aanpakken bent door de politie en daar het geweldsmonopolie ligt of dat er wat opgeschoten tuig dit soort dingen doet.
Ach zal wel naïef zijn van me hoor om daar een verschil in te zien. Bedoel dan is iedere partij die het leger niet wil afschaffen of in Afghanistan wil blijven gewelddadig ?
Ik zie daar toch echt wel een verschil in, denk jij ook wel als je eerlijk bent.
Met een klein verschil dat het gros van de fokkers in z'n omgeving dagelijks kut jochies rotzooi zien trappen die zich bij hun opvoeding door een boek hebben laten indoctrineren.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Helaas ligt de werkelijkheid anders, als dit een negatief bericht over bijv. moslims was waren we nu op pagina 5 beland.
De relevantie van dat boek met betrekking tot dat rotzooi trappen is dan ook overduidelijk.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:56 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Met een klein verschil dat het gros van de fokkers in z'n omgeving dagelijks kut jochies rotzooi zien trappen die zich bij hun opvoeding door een boek hebben laten indoctrineren.
Ik heb nooit Urban guerilla's of stads commando's door de stratenzien schuimen. Al heb ik vele malen gehoopt dat er een groep boeren de randstad introk om elke straatterrorist een klap op z'n bakkes te geven.
Ik ben het met je eens dat ze veel verder daarin gaan, echter dan kan je nog wel heel goed tegen dit soort geweld zijn als besproken wordt in het artikel. Dat is namelijk geen overheidsgeweld.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik raad je aan om de uitspraken en voorstellen van de PVV eens goed te lezen. Daarbij wordt overheidsgeweld gepropageerd - immers de geweldsmonopolie ligt altijd al bij de overheid - dat is niets nieuws. Het verschil is echter hoe partijen om willen gaan met die geweldsmonopolie. Als jij niet inziet dat de PVV daar een heel stuk verder in gaat (makkelijker overgaat tot het daadwerkelijk gebruik maken van de geweldsmonopolie, dan bijvoorbeeld de VVD of D66), dan zullen we het niet eens worden.
Alleen zegt hij niet dat hij tegen "dit soort geweld" is. Er staat dat hij "tegen geweld" is. Dat is een algemene uitspraak die (nogmaals gezien de achtergrond en denkwijze van de PVV) niet erg geloofwaardig is.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:57 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat ze veel verder daarin gaan, echter dan kan je nog wel heel goed tegen dit soort geweld zijn als besproken wordt in het artikel. Dat is namelijk geen overheidsgeweld.
Relatie Koran en rotzooi ?quote:Op zondag 28 februari 2010 12:56 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Met een klein verschil dat het gros van de fokkers in z'n omgeving dagelijks kut jochies rotzooi zien trappen die zich bij hun opvoeding door een boek hebben laten indoctrineren.
Ik heb nooit Urban guerilla's of stads commando's door de stratenzien schuimen. Al heb ik vele malen gehoopt dat er
een groep boeren de randstad introk om elke straatterrorist een klap op z'n bakkes te geven.
Alsof we daar die boeren voor nodig hebbenquote:Op zondag 28 februari 2010 12:56 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik heb nooit Urban guerilla's of stads commando's door de stratenzien schuimen. Al heb ik vele malen gehoopt dat er een groep boeren de randstad introk om elke straatterrorist een klap op z'n bakkes te geven.
Dat lijkt mij ook. Kwestie van kruis referentie en dan begin je patronen te zien. Als een cultuur gestaaft is op rare ideeen uit een boek dan kan je er vanuit gaan dat dat zo een cultuur behoorlijk verknipt is.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De relevantie van dat boek met betrekking tot dat rotzooi trappen is dan ook overduidelijk.
Tegen dit soort kul kan je natuurlijk moeilijk op 30 keer per dag. Ik pas vandaag.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:00 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Kwestie van kruis referentie en dan begin je patronen te zien. Als een cultuur gestaaft is op rare ideeen uit een boek dan kan je er vanuit gaan dat dat zo een cultuur behoorlijk verknipt is.
En helaas zien we daarvan dagelijks de gevolgen in de
diverse moslim landen en hun uitgewaaide bewoners
Waar zouden die joods-christelijke wortels toch vandaan komen...quote:Op zondag 28 februari 2010 13:00 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als een cultuur gestaaft is op rare ideeen uit een boek dan kan je er vanuit gaan dat dat zo een cultuur behoorlijk verknipt is.
Inderdaad. De allahu akbars zijn dan ook van ver te horen! Alvorens de jongeheren een vrouw bespugen, schreeuwen ze allahu akbar, in naam van Islam bespuug ik je!!!! Hetzelfde geldt uiteraard bij een tasjesroof of roofoverval.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:00 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Kwestie van kruis referentie en dan begin je patronen te zien. Als een cultuur gestaaft is op rare ideeen uit een boek dan kan je er vanuit gaan dat dat zo een cultuur behoorlijk verknipt is.
En helaas zien we daarvan dagelijks de gevolgen in de diverse moslim landen en hun uitgewaaide bewoners
In welke zin zijn deze mensen dan verbonden aan de PVV?quote:Op zondag 28 februari 2010 13:02 schreef Nielsch het volgende:
Blijkt maar weer dat de PVV nog gevaarlijker is dan de NSB. Wat een mongolenpartij zeg.
Het is gewoon tuig en dat moet aangepakt worden. Geloofsovertuiging is daarbij niet belangrijk.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad. De allahu akbars zijn dan ook van ver te horen! Alvorens de jongeheren een vrouw bespugen, schreeuwen ze allahu akbar, in naam van Islam bespuug ik je!!!! Hetzelfde geldt uiteraard bij een tasjesroof of roofoverval.![]()
Laat het maar aan die laffe kuthonden van de PVV over om alles van zich af te schuiven...quote:Op zondag 28 februari 2010 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bron: 'Stadscommando's' bedreigen winkeliers Almere
Vooral het commentaar van de Roon is natuurlijk hilarisch, als je bedenkt dat de PVV pleit voor het gericht schieten op de knieschijven en het inzetten van het leger in bepaalde wijken. Om dan vervolgens te claimen dat de PVV tegen geweld is...
Ze zeggen te handelen uit naam van de PVV. Daar de PVV totaal geen inzicht geeft in hoe de partij opereert, zou het best wel eens kunnen.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In welke zin zijn deze mensen dan verbonden aan de PVV?
Nee maar als ik in het theehuis kwam op vrijdag of buiten de moskee stond dan werden de verhalen over criminaliteit gebagataliseert en goedgepraat in relatie tot de Koran. Zelfde gold voor elke negtief bericht in de media die de link legde.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad. De allahu akbars zijn dan ook van ver te horen! Alvorens de jongeheren een vrouw bespugen, schreeuwen ze allahu akbar, in naam van Islam bespuug ik je!!!! Hetzelfde geldt uiteraard bij een tasjesroof of roofoverval.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |