abonnement Unibet Coolblue
pi_78463922

Vorige delen

Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven - Deel 5
Bloedgeven - Deel 6
Bloedgeven - Deel 7
Bloedgeven - Deel 8
Bloedgeven - Deel 9
Bloedgeven - Deel 10

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.


Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 5

Ik ben bang voor de naald
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks, typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een
stichting zonder winstoogmerk.

---------------
Ah je had hem al zie ik haha.
Met een linkje naar het 10e deel iing en hieronder mijn laatste post.

quote:
Mijn smoes. Als ze mijn bloed echt nodig hebben kloppen ze maar aan, maar volgens mij is er aan bloedgroep A (negatief of positief een van beide heb ik iing), voldoende voorraad.

[ Bericht 48% gewijzigd door krakkemieke op 26-02-2010 01:14:27 ]
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78464316
Dit lijkt wel goed?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78464331
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:22 schreef Electrocute het volgende:
Vorige delen

Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven - Deel 5
Bloedgeven - Deel 6
Bloedgeven - Deel 7
Bloedgeven - Deel 8
Bloedgeven - Deel 9
Bloedgeven - Deel 10

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.


Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 5

Ik ben bang voor de naald
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks, typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een
stichting zonder winstoogmerk.

---------------
Ah je had hem al zie ik haha.
Met een linkje naar het 10e deel iing en hieronder mijn laatste post.
quote:
Mijn smoes. Als ze mijn bloed echt nodig hebben kloppen ze maar aan, maar volgens mij is er aan bloedgroep A (negatief of positief een van beide heb ik iing), voldoende voorraad.
pi_78464434
Hmmm, lastig......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78464503
Zo goed DeParo?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78464560
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:58 schreef krakkemieke het volgende:
Zo goed DeParo?
Als je mijn post nu quote, dus niet kopieert maar quote, dan kan je dat letterlijk overnemen en in je eerste post plaatsen. Dan heb je ook alle bijbehorende links erbij als het goed.
pi_78464696
Als ik quote kan ik een nieuwe post maken,maar niet mijn eerste post vervangen.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78464760
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:06 schreef krakkemieke het volgende:
Als ik quote kan ik een nieuwe post maken,maar niet mijn eerste post vervangen.......
Maar wat je quote, dat moet je kopieren, (niet een nieuwe post maken maar de tekst ervan alleen gebruiken) en dan je eerste post wijzigen en dat wat je gekopieerd hebt uit de quote plakken in je 1e post.
pi_78464885
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar wat je quote, dat moet je kopieren, (niet een nieuwe post maken maar de tekst ervan alleen gebruiken) en dan je eerste post wijzigen en dat wat je gekopieerd hebt uit de quote plakken in je 1e post.
Nope, alleen kopieren. Maar is dit beter?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78465029
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:16 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Nope, alleen kopieren. Maar is dit beter?
Lijkt niet
veel veranderd .
pi_78465094
Het spijt me dat ik het niet beter kan. Maar ik ga echt slapen.
Heel erg bedankt voor je hulp. Maar uiteindelijk had jij de lapo.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78465235
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:25 schreef krakkemieke het volgende:
Het spijt me dat ik het niet beter kan. Maar ik ga echt slapen.
Heel erg bedankt voor je hulp. Maar uiteindelijk had jij de lapo.
Geeft niet,
Maar wat is de lapo dan kan je mij nog iets leren denk ik.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 26 februari 2010 @ 01:54:53 #13
39237 crew  H_T
2733
pi_78465668
Terug Vind Plasma, ook al ben ik volbloeddonor
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_78467659
Nog een donor hier Vraag me af wanneer ik weer eens mag..
pi_78469596
TVP zal wel weer een paar maandjes duren voordat ik weer mag
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:40:21 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_78469718
Vandeweek weer eens geweest (voor de 24e keer). Ik vind het toch eigenlijk best een vervelende, pijnlijke prik. Ben nu ook weer blauw. Mevroi legde ook eventjes uit dat dit ook komt omdat ze het langszaam erindoen (vanwege beetje diepliggende aderen). Lekker dan......

Maar nog altijd vind ik het dat ene rotmomentje waard!
pi_78469879
TVP. Zal binnenkort wel weer een oproep krijgen denk ik, ben vlak voor oud & nieuw voor het laatst geweest.
pi_78471423
Hoe lang zijn de plasmadonoren hier nu eigenlijk bezig? Zeg maar vanaf het moment dat je het donorcentrum in stapt totdat je de deur weer uit gaat daar?
Ik heb deze week eens opgelet en ik ben daar dus gewoon bijna 2 uur binnen geweest. Waarvan zo'n 45 minuten aan het apparaat.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:46:44 #19
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_78471708
Da's lang. Ik ben toch wel een uur bezig: even wacten, keuring en dan zo'n 45 minuten doneren. Al zijn die nieuwe machines (die horizontale) wel sneller.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_78473245
Ik vraag me altijd af of dit soort organisaties je net als Johova's getuigen blijven stalken als je voor 1 keer 'ja' zegt.

Aan welke bloedgroepen is trouwens een tekort?
pi_78473349
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:28 schreef Hangzhou-ren het volgende:
Ik vraag me altijd af of dit soort organisaties je net als Johova's getuigen blijven stalken als je voor 1 keer 'ja' zegt.

Aan welke bloedgroepen is trouwens een tekort?
Je zegt dan ook geen 'ja' voor 1 keer, je wordt gewoon donor. Dan kun je meerdere malen per jaar opgeroepen worden.

Bloedgroepen:
- O- is het meest gewild, dat kan nl. aan iedereen gegeven worden
- AB+ komt het minst voor, denk dat ze daar dus altijd graag donoren voor willen hebben

Maar elke bloedgroep is welkom, hoor.
pi_78473584
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:46 schreef Mark het volgende:
Da's lang. Ik ben toch wel een uur bezig: even wacten, keuring en dan zo'n 45 minuten doneren. Al zijn die nieuwe machines (die horizontale) wel sneller.
Het irritante vind ik dus dat er voor iedere stap weer minstens 5 minuten wachttijd is.
Wachten totdat ze je hebben opgezocht in het bestand en er een formulier wordt uitgeprint.
Na het ingevulde formulier wachten totdat je wordt opgeroepen voor een keuring.
Daarna weer wachten totdat je wordt geroepen voor de donatie.
Dan weer wachten totdat ze een naald in je arm duwen.
Na het doneren wachten totdat ze de naald eruit halen en je verbinden.
En dan nog even de verplichte kop koffie/thee/whatever.

Maar misschien is dat typerend voor het Haagse donorcentrum? Ga binnenkort in Rotterdam doneren, eens kijken of er daar ook zoveel wachttijd bij zit.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_78473712
ik heb al een poosje geen oproep gehad.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_78473758
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:31 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Je zegt dan ook geen 'ja' voor 1 keer, je wordt gewoon donor. Dan kun je meerdere malen per jaar opgeroepen worden.

Bloedgroepen:
- O- is het meest gewild, dat kan nl. aan iedereen gegeven worden
- AB+ komt het minst voor, denk dat ze daar dus altijd graag donoren voor willen hebben

Maar elke bloedgroep is welkom, hoor.
De drempel om donor te worden is voor mij veelste groot, eenmalig een of twee keer doneren ok (ik zie het als liefdadigheid). Ik zal als ik in Nederland terug ben eens kijken of ik O- of AB+ ben, geen idee eigenlijk.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:07:54 #25
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_78474987
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:42 schreef Hangzhou-ren het volgende:

[..]

De drempel om donor te worden is voor mij veelste groot, eenmalig een of twee keer doneren ok (ik zie het als liefdadigheid).
Maximaal 2x ontvangen vind je dan ook wel een correcte afspraak?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:08:47 #26
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_78475028
Mogen homo's al bloed geven? Of is de nood nog niet hooggenoeg ?
Starbucks, waar blijf je
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:13:38 #27
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_78475226
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:08 schreef doctor.starbucks het volgende:
Mogen homo's al bloed geven?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_78487656
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:07 schreef Mark het volgende:

[..]

Maximaal 2x ontvangen vind je dan ook wel een correcte afspraak?
Het staat iedereen helemaal vrij te doneren of om niet te geven maar als ik doneer dan wil ik er niet meteen aan vast zitten. Een of twee keer bloed doneren dat wil ik nog wel overwegen.

Flauw, misschien ben ik op een andere manier heel goed en actief bezig voor de maatschappij, mag je dan maar twee keer ontvangen omdat je ook maar twee keer gegeven hebt?

Mag iemand met hartproblemen dan wel een donorhart krijgen want hij staat er immers ook geen af.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:48:22 #29
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_78489708
Bloed Vind Post...

Heb al twee keer afspraak voor donatie moeten afzeggen vanwege opvolgende verkoudheden.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_78492042
herrinnering voor mezelf:
aanmelden zodra ik weer in NL woon.
pi_78512096
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:48 schreef loecje het volgende:
herrinnering voor mezelf:
aanmelden zodra ik weer in NL woon.
Waar woon je nu dan?
pi_78512703
Ik had 2 weken geleden naar de bloedbank gebeld voor een afspraak voor plasmaferese. Ik allerlei dagen + tijdstippen waarop ik kon genoemd, kreeg ik te horen, helaas vol.. helaas vol.. :| na 5 x dit antwoord te hebben gehad zei ik; ik hoor het al, jullie hebben genoeg bloed en plasma. Ik bel later nog wel eens terug. *fijne avond* en werd er opgehangen. Ik was heel verbaasd, dit ben ik niet gewend van de bloedbank.
pi_78512875
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 09:19 schreef AnnekeM het volgende:
Ik had 2 weken geleden naar de bloedbank gebeld voor een afspraak voor plasmaferese. Ik allerlei dagen + tijdstippen waarop ik kon genoemd, kreeg ik te horen, helaas vol.. helaas vol.. :| na 5 x dit antwoord te hebben gehad zei ik; ik hoor het al, jullie hebben genoeg bloed en plasma. Ik bel later nog wel eens terug. *fijne avond* en werd er opgehangen. Ik was heel verbaasd, dit ben ik niet gewend van de bloedbank.
nog een valide reden voor mij om geen bloed te doneren. vol = vol
  zaterdag 27 februari 2010 @ 12:32:42 #34
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_78516066
Tvp.
pi_78516135
Jee, ik ben vandaag achttien geworden en ga me meteen aanmelden
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
pi_78517184
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 09:40 schreef Hangzhou-ren het volgende:

[..]

nog een valide reden voor mij om geen bloed te doneren. vol = vol
Nou dat is een onzin reden om geen bloed te doneren eerlijk gezegd. Voor bloed hoef je namelijk geen afspraak te maken (je krijgt een datum toegestuurd, bv 14 februari, maar je mag tot 2 weken daarna komen, wanneer je maar wil.). Alleen voor plasma is het verstandig om een afspraak te maken omdat het doneren ervan (en alles eromheen) veel langer duurt.

Bovendien begrijp ik dat je het 'handig' zou vinden als je 2x zou doneren en er dan vanaf zou zijn. Maar het is wel logisch dat het niet kan. Er gaan veel testen aan vooraf omdat je bloed helemaal veilig moet zijn. Zou een aardig kostenplaatje worden als ze al dat voor 2x bloed moeten doen.

Oh en trouwens, als man geef je maar max 5x per jaar, en als vrouw 3x. Wat is nou een uurtje op een mensenleven?

[ Bericht 11% gewijzigd door GotC op 27-02-2010 13:21:30 ]
pi_78517589
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:34 schreef Sooph het volgende:
Jee, ik ben vandaag achttien geworden en ga me meteen aanmelden
Gefeliciteerd en super van je!
pi_78523383
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 06:37 schreef Hangzhou-ren het volgende:

[..]

Waar woon je nu dan?
zit voor stage een half jaar in Brussel.
pi_78529467
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 09:19 schreef AnnekeM het volgende:
Ik had 2 weken geleden naar de bloedbank gebeld voor een afspraak voor plasmaferese. Ik allerlei dagen + tijdstippen waarop ik kon genoemd, kreeg ik te horen, helaas vol.. helaas vol.. :| na 5 x dit antwoord te hebben gehad zei ik; ik hoor het al, jullie hebben genoeg bloed en plasma. Ik bel later nog wel eens terug. *fijne avond* en werd er opgehangen. Ik was heel verbaasd, dit ben ik niet gewend van de bloedbank.
Voor plasma worden juist afspraken gemaakt omdat het langer duurt en omdat je voorrang krijgt. Dan is het logisch dat ze niet 'dubbel' willen boeken. De bloedbank kan er toch ook weinig aan doen dat anderen jou voor zijn?
pi_78545053
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 20:02 schreef wyccie het volgende:

[..]

Voor plasma worden juist afspraken gemaakt omdat het langer duurt en omdat je voorrang krijgt. Dan is het logisch dat ze niet 'dubbel' willen boeken. De bloedbank kan er toch ook weinig aan doen dat anderen jou voor zijn?
Dat weet ik wel, ik geef al jaren plasma. Maar mocht door een scopie een jaar niet geven. En nu ik weer mag geven, bel ik... Meerdere opties genoemd, maar helaas.. vol.. ook 6 weken vooruit.. Ze hebben alleen nog kleine gaatjes, onder werktijd Helaas geven ze bij ons in het ziekenhuis geen verlof voor bloed geven.
pi_78545169
Toch een goede reeks dit.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 28 februari 2010 @ 10:05:29 #42
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_78545338
quote:
Op zondag 28 februari 2010 09:16 schreef AnnekeM het volgende:
Helaas geven ze bij ons in het ziekenhuis geen verlof voor bloed geven.
Frappant, juist daar zouden ze toch moeten weten hoe belangrijk het is.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 28 februari 2010 @ 10:34:50 #43
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_78545685
tja, zolang niet iedereen die gezond is mag geven...
Starbucks, waar blijf je
  zondag 28 februari 2010 @ 11:54:27 #44
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78547152
IK ben dankbaar dat ik mijn gezondheid op deze manier met andere mensen mag delen. Wordt wel eens tijd om een afspraak te gaan maken (ben een paar maanden geleden verhuisd en in het begin voelde ik me gewoon waardeloos).
(Deventer, plasma)
  zondag 28 februari 2010 @ 11:57:21 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78547205
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hoe lang zijn de plasmadonoren hier nu eigenlijk bezig? Zeg maar vanaf het moment dat je het donorcentrum in stapt totdat je de deur weer uit gaat daar?
Ik heb deze week eens opgelet en ik ben daar dus gewoon bijna 2 uur binnen geweest. Waarvan zo'n 45 minuten aan het apparaat.
Iets meer dan een uurtje, een kwartier nadat ik binnenkom lig ik meestal al aan het apparaat.

Kan trouwens even niet ivm. vaccinaties
  zondag 28 februari 2010 @ 12:11:01 #46
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_78547527
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:34 schreef doctor.starbucks het volgende:
tja, zolang niet iedereen die gezond is mag geven...
Tja, niet iedereen die gezond is mag een hostie
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_78547676
Ik heb geen zin om mensen met mijn bloed rond te laten lopen.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:58:31 #48
209054 Charmedmatzzie
Overal relevant.
pi_78589319
Ik heb echt heel veel respect voor jullie mensen die bloed doneren =)

Zelf heb ik vaak tekorten in mijn bloed (vitamine B12, zout) maar ik denk dat als dit niet zo was ik het nod niet zou doen.. als ik bloedcontrole heb val ik al flauw.. mietje he

Vrienden van me mag trouwens geen bloed geven omdat haar vader een Schot was.. en dan is het te ingewikkeld ofzo of niet volgens de regels voor haar om bloed te mogen geven.. weird no?
pi_78589383
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:31 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

- AB+ komt het minst voor, denk dat ze daar dus altijd graag donoren voor willen hebben
Daar hebben ze dan ook het minst van nodig
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_78590460
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar hebben ze dan ook het minst van nodig
Ook weer waar.

Iedere donor is gewoon welkom.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:23:49 #51
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_78590525
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Iedere donor is gewoon welkom.
Amen!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_78591943
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:58 schreef Charmedmatzzie het volgende:
Ik heb echt heel veel respect voor jullie mensen die bloed doneren =)

Zelf heb ik vaak tekorten in mijn bloed (vitamine B12, zout) maar ik denk dat als dit niet zo was ik het nod niet zou doen.. als ik bloedcontrole heb val ik al flauw.. mietje he

Vrienden van me mag trouwens geen bloed geven omdat haar vader een Schot was.. en dan is het te ingewikkeld ofzo of niet volgens de regels voor haar om bloed te mogen geven.. weird no?
Dat laatste lijkt me heeeel sterk. Mijn moeder is Schots, en ik mag wel bloedgeven. Wel als je langer dan 6 maanden in de UK hebt gewoond, dan zijn de regels wel weer anders.

  maandag 1 maart 2010 @ 15:01:57 #53
209054 Charmedmatzzie
Overal relevant.
pi_78592157
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:56 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me heeeel sterk. Mijn moeder is Schots, en ik mag wel bloedgeven. Wel als je langer dan 6 maanden in de UK hebt gewoond, dan zijn de regels wel weer anders.


Ohhhh dan is dat het!!
Dan heb ik haar verkeerd begrepen, ze heeft ook nog eventjes in the UK gewoond.. bummer want zij is niet zon watje als matzz
pi_78647278
zet net te zoeken of dit topic bestond! en ja dus!!!

Mischien leuk om in de OP een overzichtje met fokkers te zetten die geven? in dat geval:

Pollewoppie - volbloed - O neg - 14 keer gegeven

[ Bericht 2% gewijzigd door Pollewoppie op 02-03-2010 19:14:41 ]
pi_78647607
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het irritante vind ik dus dat er voor iedere stap weer minstens 5 minuten wachttijd is.
Wachten totdat ze je hebben opgezocht in het bestand en er een formulier wordt uitgeprint.
Na het ingevulde formulier wachten totdat je wordt opgeroepen voor een keuring.
Daarna weer wachten totdat je wordt geroepen voor de donatie.
Dan weer wachten totdat ze een naald in je arm duwen.
Na het doneren wachten totdat ze de naald eruit halen en je verbinden.
En dan nog even de verplichte kop koffie/thee/whatever.

Maar misschien is dat typerend voor het Haagse donorcentrum? Ga binnenkort in Rotterdam doneren, eens kijken of er daar ook zoveel wachttijd bij zit.
In Dord:

Komt binnen, kaart word gescand en je krijgt direct je formulier.

Na het invullen max 5 min wachten dan naar de dokter.

Daarna direct op het bed!

En tot slot de verplichte bak koffie die skip ik meestal of ik giet een glas drinken naar binnen.... wel ALTIJD de bifi
pi_78653174
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:14 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

In Dord:

Komt binnen, kaart word gescand en je krijgt direct je formulier.

Na het invullen max 5 min wachten dan naar de dokter.

Daarna direct op het bed!

En tot slot de verplichte bak koffie die skip ik meestal of ik giet een glas drinken naar binnen.... wel ALTIJD de bifi
Ah, dat klinkt al beter. Toevallig ook nog mensen hier met ervaring in Rotterdam?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_78653567
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:54 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt al beter. Toevallig ook nog mensen hier met ervaring in Rotterdam?
ja ook die heb ik...

Rotterdam zuid iig, ligt naast zuidplein maar heeft altijd plek op de gratis parkeerplaats. Duurde gemiddeld wel wat langer als in Dord maar ik was meestal in 30 minuutjes weer buiten...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:13:01 #58
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78654406
Volgende week heb ik een gesprek met een arts, ben benieuwd. Het is 1 van m'n 101 doelen, dus ik moet wel aangenomen worden natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78655295
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef YPPY het volgende:
Volgende week heb ik een gesprek met een arts, ben benieuwd. Het is 1 van m'n 101 doelen, dus ik moet wel aangenomen worden natuurlijk.
en de andere 100? wil nl. ook iets dergelijks maken...
pi_78655376
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:01 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

ja ook die heb ik...

Rotterdam zuid iig, ligt naast zuidplein maar heeft altijd plek op de gratis parkeerplaats. Duurde gemiddeld wel wat langer als in Dord maar ik was meestal in 30 minuutjes weer buiten...
Ik zat meer te denken aan plasma doneren in Rotterdam Centrum.
Maar goed om te horen dat het allemaal redelijk georganiseerd is daar.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:52:47 #61
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78657238
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:25 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

en de andere 100? wil nl. ook iets dergelijks maken...
100 heb ik er nog niet hoor.

yponne.blogspot.com/
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78657723
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:52 schreef YPPY het volgende:

[..]

100 heb ik er nog niet hoor.

yponne.blogspot.com/
Wat leuk! Is het helemaal jouw idee, of mag ik ook zoiets doen en bijhouden (op hyves) ?
pi_78658963
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef YPPY het volgende:
Volgende week heb ik een gesprek met een arts, ben benieuwd. Het is 1 van m'n 101 doelen, dus ik moet wel aangenomen worden natuurlijk.
Ik heb hetzelfde met beenmergdonatie. Inmiddels ook al aangemeld.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:23:55 #64
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78659357
Yppy wat een leuke blog! En doet mij eraan herinneren dat ik me ook weer moet aanmelden

Ben op mijn 18e begonnen en braaf steeds gegaan, maar sinds de zwangerschap van Linde dus niet meer en nu ben ik uit het systeem gehaald... Binnenkort weer eens aanmelden dus.

Aantal donaties tot nu toe: 20
  dinsdag 2 maart 2010 @ 23:12:23 #65
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78662572
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Wat leuk! Is het helemaal jouw idee, of mag ik ook zoiets doen en bijhouden (op hyves) ?
Nee hoor, dat is zeker niet mijn idee. Er is zelfs een topic over. Een vriendin heeft me aangestoken en door de bloggen dwing ik mezelf soms wat te doen, want anders heb ik op die blog niks te schrijven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78668771
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:12 schreef YPPY het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is zeker niet mijn idee. Er is zelfs een topic over. Een vriendin heeft me aangestoken en door de bloggen dwing ik mezelf soms wat te doen, want anders heb ik op die blog niks te schrijven.
Leuk hoor, ik ga het ook doen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 07:56:12 #67
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_78668781
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Terug Vind Plasma, ook al ben ik volbloeddonor
Ik ben wel plasmadonor, iedere maand weer Het kost me helemaal niets en ik voel me achteraf beter dan dat ik bloed heb gegeven. Je hersteld ook veel sneller.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:38:05 #68
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_78669240
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:07 schreef Pollewoppie het volgende:
Mischien leuk om in de OP een overzichtje met fokkers te zetten die geven? in dat geval:

Pollewoppie - volbloed - O neg - 14 keer gegeven
Ik weet niet of je het aantal er bij moet zetten. Ik heb zelf genoeg dontaties gedaan (100+), maar het moet geen prestige worden. Voor mij is iedere trouwe donor even waardevol, of hij/zij er nou 10 of 150 heeft gedaan.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_78669425
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:31 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Je zegt dan ook geen 'ja' voor 1 keer, je wordt gewoon donor. Dan kun je meerdere malen per jaar opgeroepen worden.

Bloedgroepen:
- O- is het meest gewild, dat kan nl. aan iedereen gegeven worden
- AB+ komt het minst voor, denk dat ze daar dus altijd graag donoren voor willen hebben

Maar elke bloedgroep is welkom, hoor.
Is dat echt zo? Ik dacht altijd dat AB- het minst voor zou komen, omdat ik op school geleerd heb dat 15% van de mensen min heeft, dus ook de mensen met AB.

Ik heb zelf nu 1 keer bloed gegeven. Ze zeiden daar al dat ik niet zo heel vaak opgeroepen zou worden, omdat ik bloedgroep B- heb, en dat hebben ze daar niet altijd nodig.

Erg lekker trouwens, bij de afname van die paar buisjes bloed voor de test prikten ze al aan 2 kanten mis. Eerst de ene kant helemaal mis, en toen zat de vrouw die het bloed afnam aan de andere kant te voelen en te kloppen voor 10 minuten, en toen besloot ze maar een collega te roepen omdat ze het echt niet kon vinden. Maar bij de eerste echte afname ging het al een stuk beter!
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_78670085
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:48 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Ik dacht altijd dat AB- het minst voor zou komen, omdat ik op school geleerd heb dat 15% van de mensen min heeft, dus ook de mensen met AB.

Ik heb zelf nu 1 keer bloed gegeven. Ze zeiden daar al dat ik niet zo heel vaak opgeroepen zou worden, omdat ik bloedgroep B- heb, en dat hebben ze daar niet altijd nodig.

Erg lekker trouwens, bij de afname van die paar buisjes bloed voor de test prikten ze al aan 2 kanten mis. Eerst de ene kant helemaal mis, en toen zat de vrouw die het bloed afnam aan de andere kant te voelen en te kloppen voor 10 minuten, en toen besloot ze maar een collega te roepen omdat ze het echt niet kon vinden. Maar bij de eerste echte afname ging het al een stuk beter!
Echt? Ik heb t juist andersom geleerd! Even zoeken.

Je hebt gelijk, ik was zeker in de war.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedgroep

AB- komt het minst voor, O + het meest. Ik dacht altijd dat de resusfactor niet zoveel voor kwam, maar wel dus.
pi_78707088
Net 18 geworden, en afgelopen maandag direct naar Rotterdam Centrum gegaan voor keuring en de eerste paar buisjes bloed. Erg correct behandeld en snel gedaan, ze waren zelfs bereid om een briefje voor m'n school te schrijven
FUUUUUUUUUUUU-
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:36:06 #72
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_78707476


Welkom bij de club!

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_78716690
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 07:56 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ik ben wel plasmadonor, iedere maand weer Het kost me helemaal niets en ik voel me achteraf beter dan dat ik bloed heb gegeven. Je hersteld ook veel sneller.
haha ik dacht dat je bedoelde dat je je beter voelde omdat je vaker gaf! maar je bedoelt fysiek beter denk ik zo..

anyway ik heb aangegeven ook best plasma te willen doen maar dat willen ze liever niet gezien mijn bloedgroep 0-... ach zo is het ook prima
  donderdag 4 maart 2010 @ 07:27:43 #74
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_78717396
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 02:30 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

haha ik dacht dat je bedoelde dat je je beter voelde omdat je vaker gaf! maar je bedoelt fysiek beter denk ik zo..

anyway ik heb aangegeven ook best plasma te willen doen maar dat willen ze liever niet gezien mijn bloedgroep 0-... ach zo is het ook prima
ja fysiek natuurlijk. Ik heb dus heb weer geluk.

[ Bericht 6% gewijzigd door lekzzz op 04-03-2010 21:07:11 ]
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_78736987
Ik ben benieuwd, hoe voelen jullie je meestal na een bloeddonatie? Na de 4 kleine buisjes bloed had ik lichte hoofdpijn in de middag, maar die ging over nadat ik flink avond had gegeten, dus waarschijnlijk lag het daaraan. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
FUUUUUUUUUUUU-
pi_78737268
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:04 schreef Ome_G het volgende:. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
Door je gewoon aan te melden. Wel hebben ze volgens mij het liefst dat je eerst een paar keer volbloed doneert. (durf ik niet zeker te zeggen...m'n donorassistent is andere mensen aan het aanprikken nu )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_78737485
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Door je gewoon aan te melden. Wel hebben ze volgens mij het liefst dat je eerst een paar keer volbloed doneert. (durf ik niet zeker te zeggen...m'n donorassistent is andere mensen aan het aanprikken nu )
Jij wordt as we speak leeggezogen? (no pun intended)
FUUUUUUUUUUUU-
pi_78737628
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:14 schreef Ome_G het volgende:

[..]

Jij wordt as we speak leeggezogen? (no pun intended)
Nou, daar wil ik niet teveel over zeggen (ik zit nu gewoon thuis, m'n vrouw is momenteel aan het werk op een donorcentrum ).

A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:37:00 #79
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78738430
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:04 schreef Ome_G het volgende:
Ik ben benieuwd, hoe voelen jullie je meestal na een bloeddonatie? Na de 4 kleine buisjes bloed had ik lichte hoofdpijn in de middag, maar die ging over nadat ik flink avond had gegeten, dus waarschijnlijk lag het daaraan. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
OmeG, welkom bij de club!

Drink je wel genoeg? Ik bedoel niet alleen een bekertje voor en na de afgifte, maar over de hele week? Ik drink altijd heel veel en heb nog nooit hoofdpijn gehad na donatie.

Voor plasma moet je goede aders hebben, het beste kun je dat vragen bij je volgende donatie dan kunnen ze het bekijken. Anders maak je misschien een afspraak voor nop. Goede aders omdat het bloed heen en weer moet dus de naald is iets dikker.

Volbloed mag je niet zo vaak geven omdat je lichaam een langere hersteltijd heeft. Het maakt mij niets uit, ik wil net zo lief volbloed geven maar ze waren blij met mijn plasma. Beide zijn nu eenmaal nodig.

Ben trouwens ook beenmergdonor. Even formuliertje invullen, ze vullen een extra buisje bloed en dat gaat naar het registratiecentrum waar je spul wordt geanalyseerd en dan zit je in de databank. Kans dat je ooit wordt uitgenodigd is heel erg klein maar het kan wel heel belangrijk zijn voor de ontvanger. En je hoeft er dus niet apart voor geprikt te worden.
pi_78755772
over de last:

0,0

Sterker nog heb weleens om 14:00 gegeven terwijl ik nog niks gegeten had en ben daarna direct naar mijn werk gegaan en daar pas wat op..
pi_78756031
Dan heb je het over plasma geven? Ik doe dat nu ook een tijdje en waar ik met bloed geven altijd goed op moest letten (veel eten van tevoren, veel eten daarna, veel drinken, de volgende dag om het uur iets eten) merk ik van het plasma geven inderdaad ook helemaal niets. Bevalt me wel
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:03:04 #82
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_78756129
Kan je bloed afgeven en dan gewoon verder sporten? Ik sport namelijk ongeveer zo een 4 tot 8 uur per week (schommelt, maar 4 is het minimum). Of moet je dan gewoon uitrusten?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_78756379
Verschilt heel erg per persoon heb ik het idee, de een valt flauw als ie een dag later gaat hardlopen en de ander heeft geen last. Maar je schijnt sowieso minder te presteren tot een bepaalde tijd na de bloedafname, omdat je minder rode bloedcellen hebt. Iemand die ik ken is om die reden plasma gaan geven, hij wilde niet dat zijn prestaties steeds in zouden zakken.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:01:25 #84
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_78761993
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:03 schreef Kardash het volgende:
Kan je bloed afgeven en dan gewoon verder sporten? Ik sport namelijk ongeveer zo een 4 tot 8 uur per week (schommelt, maar 4 is het minimum). Of moet je dan gewoon uitrusten?
Ikzelf ben een hardloper maar ik hoef het niet te proberen om na het geven van plasma even lekker 10km te gaan lopen. De volgende dag is geen probleem dan gaat alles weer helemaal goed. Fysiek voel ik me wel in orde hoor na het geven.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_78765660
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:04 schreef Ome_G het volgende:
Ik ben benieuwd, hoe voelen jullie je meestal na een bloeddonatie? Na de 4 kleine buisjes bloed had ik lichte hoofdpijn in de middag, maar die ging over nadat ik flink avond had gegeten, dus waarschijnlijk lag het daaraan. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
Verschilt per keer hoe ik me voel. Normaal gesproken voel ik me gewoon ok, maar had ook 1x dat ik me echt niet goed voelde..misselijk, beetje koud, niet helemaal aanwezig. Je moet er gewoon voor zorgen dat je goed hebt gegeten voordat je bloed gaat geven .
Heb trouwens ook een keer gesport na het doneren . Was echt helemaal gesloopt na..niks. Ook werken (ben verpleegkundige) moet ik niet doen als ik heb gedoneerd.

Voor plasma moet je, zoals hierboven gezegd, al een aantal keer bloed hebben gegeven, en ze hebben liever niet dat je plasma gaat geven als je O negatief hebt. (Dat bloed kunnen ze altijd gebruiken zonder dat het een gevaar is voor de patiënt)
pi_78782995
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:04 schreef Ome_G het volgende:
Ik ben benieuwd, hoe voelen jullie je meestal na een bloeddonatie? Na de 4 kleine buisjes bloed had ik lichte hoofdpijn in de middag, maar die ging over nadat ik flink avond had gegeten, dus waarschijnlijk lag het daaraan. En hoe kom ik in aanmerking voor plasmadonatie?
Ik voel me heerlijk na een volbloed donatie, net alsof ik naar de sauna ben geweest!
Het kan er aan liggen dat ik een vrij hoog HB heb. Maar het schijnt vaker voor te komen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78802403
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:00 schreef ShadyLane het volgende:
Dan heb je het over plasma geven? Ik doe dat nu ook een tijdje en waar ik met bloed geven altijd goed op moest letten (veel eten van tevoren, veel eten daarna, veel drinken, de volgende dag om het uur iets eten) merk ik van het plasma geven inderdaad ook helemaal niets. Bevalt me wel
nee volbloed... ik weet het is raar. Twee dagen later heb ik zonder ontbijt nog een uurtje gezaalvoetbald en daarna voor mijn werk nog 5 verdiepingen omhoog moeten rennen en nog nergens last van (behalve dat ik buiten adem was maar das meer door het roken...) at die dag pas om 18:00 voor het eerst...

hen btw wel de laatste paar dagen wat hoofdpijn... komt mischien door het bloedgeven?
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:55:12 #88
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_78985738
Vandaag weer plasma gegeven, het ging goed al had ik wel een wat lage bloeddruk. Maar goed twee cup-a-soepjes en een paar tucjes tussendoor en ik voelde me weer het heertje. Volgende keer toch maar wat later lunchen dan vandaag het geval was.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_78988843
Mijn bloeddonor avontuur was snel afgelopen. Mijn vaten zitten te ver weg, dus ze konden geen bloed aftappen. Kan me dus afmelden uit dit topic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:48:59 #90
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_78994787
Heb m'n formuliertje voor bloed-donorschap ingevuld, morgen op de post doen .
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_78995902
Ah, zijn hier

Vandaag weer bloed gegeven. HB aan de lage kant, pas na 3x boven de 8,4. Terwijl ik 2 maanden geleden nog op 9,7 zat. In plaats van het bekende balletje kreeg ik nu een flesje warm water in mn handen gedrukt wat hetzelfde effect heeft. Ik zorg wel dat ik nadat ik bloed heb gegeven nog flink wat vocht naar binnen werk. Heb zelf ook wel eens een dag later hoofdpijn gehad.
pi_79011336
quote:
Bloeddonoren uit risicogebieden van Q-koorts worden vanaf maandag getest op de ziekte. Sanquin, de koepelorganisatie van bloedbanken, zegt dat het risico op besmetting via bloed gering is, maar wil met de screening het zekere voor het onzekere nemen.

Het bloed van donoren die positief testen, wordt niet gebruikt voor de bloedvoorziening. De donoren worden over de uitkomst ingelicht. In veel gevallen merken mensen niet dat zij besmet zijn.

Q-koorts komt vooral in het zuiden van het land voor. Het is een infectieziekte die van besmette melkgeiten en -schapen kan overgaan op mensen. De meeste mensen lopen Q-koorts op door het inademen van lucht waar de bacterie in zit tijdens de lammerperiode van geiten en schapen.
pi_79031813
*meldt"
maandag geweest voor keuring. Ben benieuwd wanneer ik voor het eerst opgeroepen word. Vind het wel spannend!

Heb trouwens echt een HUGE blauwe plek van de afname testbuisjes. Alsof iemand me flink vastgegrepen heeft!
  donderdag 8 april 2010 @ 10:11:33 #94
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80074044
Vanmiddag kan ie weer
pi_80074324
Ik ben vorige week voor de derde keer geweest. Ging weer goed, alleen hadden ze wat moeite met prikken (en mijn Hb daalt gestaag: de eerste keer was het 9.1, daarna 8.4 en nu nog maar 7.9 !), waardoor het aardig zeer deed. Ik moest ook de hele tijd in een stressballetje blijven knijpen om de boel op gang te houden. Maar tis gelukt gelukkig, ben weer een stap dichter bij één van mijn 101 doelen .
  donderdag 8 april 2010 @ 11:18:05 #96
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_80075968
Zag dat ik niet bij 120, maar pas bij 125 weer een beeldje uit mag zoeken. Daar gaat mijn planning!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 8 april 2010 @ 11:20:42 #97
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80076079
Geen idee waar de teller bij mij op staat, zal het straks eens vragen.
  donderdag 8 april 2010 @ 11:25:25 #98
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_80076287
Je kunt het op je formulier zien staan.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_80076502
Zo! Weer aangemeld!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 8 april 2010 @ 11:51:04 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_80077355
Ah, dit topic gaat me vast van mijn tegenzin afhelpen

Ik ben in principe volbloeddonor maar ik ben al heel lang niet geweest. Ik geloof dat ik net voor kerst 2008 een oproep heb gekregen en ik ben nog steeds niet geweest . De laatste keer dat ik bloed heb gegeven, ging het gewoon heel erg fout. Ik had aan beide kanten zulke slechte aderen dat ze een hele tijd bezig zijn geweest om te prikken. Uiteindelijk is het wel gelukt maar ik had zulke blauwe armen dat ik niet naar huis kon fietsen. Heb er ook nog dagen last van gehad. Daar komt bij dat ik een van de mensen ben die last heeft na een donatie. Ik voel me slap, geen energie en inderdaad hoofdpijn. Dit kan een dag of twee duren.

Ik ben iedere keer van plan om te gaan, dan leg ik netjes de laatste uitnodiging op tafel. Maar ik begin me eigenlijk te voelen als iemand die allerlei slappe excuses heeft om toch niet te gaan. Het zijn overigens niet allemaal slappe excuses. Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar 8 wortelkanaalbehandelingen gehad en dan mag je dus niet geven. Tussen die behandelingen door heb ik vaak enorme kiespijn gehad en een hele zooi antibiotica kuren. Dan ben je weer eens ziek, dan laat je een gaatje vullen en daarbij verdoven, dan heb je tentamenweek, etc. De smoes van deze week is dat ik aan de lijn ben en tegelijk stop met roken en me dus al weird voel...

Dus mijn plan is om volgende week te gaan. Dan ben ik gewend aan mijn nieuwe levensstijl, heb ik het niet druk en ga ik het gewoon doen. En ondertussen volg ik dit topic om mezelf gemotiveerd te houden. Zo.
Spoilers!
  donderdag 8 april 2010 @ 12:08:55 #101
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_80078056
Is het een optie om plasmadonor te worden? Dan heb je waarschijnlijk minder last achteraf.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 8 april 2010 @ 12:44:32 #102
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_80079232
Nee, dat kan dus niet omdat ik moeilijk prikbaar ben
Spoilers!
  donderdag 8 april 2010 @ 13:14:38 #103
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_80080336
Het is dezelfde ader die ze gebruiken als voor volbloed, dus dat probleem zie ik niet
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 8 april 2010 @ 13:24:06 #104
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_80080664
Dat is wat ze zeiden een tijdje terug. ik had me er wel voor aangemeld maar ik mocht dus niet. Weet het verder ook niet, wat jij zegt klinkt ook logisch.
Spoilers!
  donderdag 8 april 2010 @ 15:34:07 #105
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80085828
Zo, eindelijk weer een afspraak voor plasma gemaakt. Benieuwd of het me gaat lukken om 3 weken erna een vervolgafspraak te krijgen.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:35:29 #106
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80085883
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:14 schreef Mark het volgende:
Het is dezelfde ader die ze gebruiken als voor volbloed, dus dat probleem zie ik niet
Zelfde ader maar andere naald. Als het met een gewoon naaldje al lastig prikken is, is het met plasma helemaal lastig omdat die naald dikker is.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:44:35 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_80086301
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:35 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Zelfde ader maar andere naald. Als het met een gewoon naaldje al lastig prikken is, is het met plasma helemaal lastig omdat die naald dikker is.
Juist, dat was het probleem. Ook weer opgelost
Spoilers!
pi_80091623
Mén, ik ben 11 november voor het laatst geweest..en nog geen uitnodiging! En ik maar denken dat ze zoveel bloed nodig hadden
pi_80091762
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:56 schreef GotC het volgende:
Mén, ik ben 11 november voor het laatst geweest..en nog geen uitnodiging! En ik maar denken dat ze zoveel bloed nodig hadden
Op de site van Sanquin staat ergens hoeveel voorraad ze hebben. Ivm de beperkte houdbaarheid roepen ze soms minder mensen op als er tamelijk veel van een bepaalde bloedgroep is. Er staat een grafiek met hoeveel voorraad van welke bloedgroep ze hebben.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80091830
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:00 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Op de site van Sanquin staat ergens hoeveel voorraad ze hebben. Ivm de beperkte houdbaarheid roepen ze soms minder mensen op als er tamelijk veel van een bepaalde bloedgroep is. Er staat een grafiek met hoeveel voorraad van welke bloedgroep ze hebben.
Nou, maar eens even zoeken dan. Werk zelf op een afdeling waar zakjes bloed als water wordt gegeven, vandaar dat ik me weleens over alles verbaas
pi_80091918
En hier dus:

http://sanquin.nl/Sanquin(...)ten-Bij-Sanquin.html
Er is dus van alles wel genoeg opzich..
pi_80092055
Dubbel.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80092072
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:05 schreef GotC het volgende:
En hier dus:

http://sanquin.nl/Sanquin(...)ten-Bij-Sanquin.html
Er is dus van alles wel genoeg opzich..
LOL, was ik net te laat......
Ja, maar voor ab pos zullen ws minder donoren opgeroepen worden dus.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80092342
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:10 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

LOL, was ik net te laat......
Ja, maar voor ab pos zullen ws minder donoren opgeroepen worden dus.
Haha nogal

En idd..maargoed, ik heb O pos. Denk er wel over om plasma te gaan doneren..
pi_80092471
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Haha nogal

En idd..maargoed, ik heb O pos. Denk er wel over om plasma te gaan doneren..
Ik weet niet hoe ze er nu over denken, maar vroegah kon dat bij mij niet, te dunne aderen jammer genoeg. En als het wel zou kunnen is de locatie voor mij misschien heel lastig.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80093795
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:23 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ze er nu over denken, maar vroegah kon dat bij mij niet, te dunne aderen jammer genoeg. En als het wel zou kunnen is de locatie voor mij misschien heel lastig.
Dat is wel weer jammer voor je..

Ik ben goed te prikken tot nu toe, in beide armen zonder problemen. En ik woon praktisch naast de bloedbank
pi_80093864
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:02 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat is wel weer jammer voor je..

Ik ben goed te prikken tot nu toe, in beide armen zonder problemen. En ik woon praktisch naast de bloedbank
Het prikken gaat wel, maar ze voorzagen problemen met het terugspuiten. Volbloed kan ik op de fiets mak-ke-lijk doen, maar plasmaferese is zowat 10 km fietsen en lastig met OV.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80151712
Ik heb O- en ben dus popuplair bij de bloedbank.
Ben al redelijk vaak geweest, maar vorige week ging ik echt even bijna out op het laatst, ze waren al aan het afkoppelen ed. Maar ik zag dus even niks meer

Maar goed, ik had al een lage bloeddruk voor mijn doen bij binnenkomst, dus dat zal het wel zijn. Ze reageren wel adequaat daar, toen ik zei dat ik nog maar even bleef liggen.....netjes benen hoger gelegd en stoel platter en drinken. Maar ze zijn het wel gewend natuurlijk.

Verder heb ik, behalve soms een blauwe plek, nooit last. Ook met sporten heb ik geen last, hoewel ik dat nooit die dag doe (geef meestal 's avonds). Maar de volgende dag gaat hardlopen niet merkbaar minder.
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:13:32 #119
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80154244
Ik heb bijna altijd 100 over 60
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:18:50 #120
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_80154338
Word je met O- dan ook echt vaker opgeroepen aloe_vera?
Ik heb zelf ook O- en ik wist niet dat dat echt maar bij 7.5% van de mensen voorkomt, dacht dat het meer was.

Ik heb trouwens ook helemaal geen last gehad van m'n eerste donatie. De dag erna ook gewoon hardgelopen en dat ging ook prima
pi_80161674
Voordeel van O- is natuurlijk dat het aan iedereen kan worden gegeven, bij hoge nood.

Ik zit meestal qua bloeddruk rond de 110/70..
pi_80161837
Ik merkte het altijd wel heel duidelijk als ik de dag ervoor bloed gegeven had. Berehonger de hele dag door, benen als lood. Nu geef ik plasma en merk helemaal niks meer. Ben dus tevreden over m'n switch.
pi_80161845
Ik heb me opgegeven en heb mijn eerste keuring in juni. Mag niet eerder ivm piercings die afgelopen half jaar zijn gezet
  zaterdag 10 april 2010 @ 18:14:03 #124
50430 Yuki
Student Midwife
pi_80164711
Hoi

Ben zelf afgelopen dinsdag weer geweest, 5e keer dus kreeg een beker
Alleen béétje jammer dat mijn arm er nu (nog steeds!) zo uitziet:

http://twitpic.com/1eljw8

Ik kan nog steeds niet lekker met m'n armen over elkaar zitten, druk op die plek is immens pijnlijk!
Iemand ooit zo'n heftige blauwe plek gehad na donatie? En zo ja, hoe lang duurde het voor het wegtrok?
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_80164888
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 18:14 schreef Yuki het volgende:
Hoi

Ben zelf afgelopen dinsdag weer geweest, 5e keer dus kreeg een beker
Alleen béétje jammer dat mijn arm er nu (nog steeds!) zo uitziet:

http://twitpic.com/1eljw8

Ik kan nog steeds niet lekker met m'n armen over elkaar zitten, druk op die plek is immens pijnlijk!
Iemand ooit zo'n heftige blauwe plek gehad na donatie? En zo ja, hoe lang duurde het voor het wegtrok?
Kan nog wel een paar dagen duren Had ook een keer zo'n plek, hadden ze door een haarvaatje geprikt .
  zaterdag 10 april 2010 @ 18:24:06 #126
50430 Yuki
Student Midwife
pi_80164984
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 18:20 schreef GotC het volgende:

[..]

Kan nog wel een paar dagen duren Had ook een keer zo'n plek, hadden ze door een haarvaatje geprikt .
Ah fijn
Zoiets zal ook wel bij mij gebeurd zijn... Met het echte vat was niets mis, ze zat in 1 keer raak en liep heel goed.

* Yuki hoopt op snel herstel
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_80165034
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 18:24 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ah fijn
Zoiets zal ook wel bij mij gebeurd zijn... Met het echte vat was niets mis, ze zat in 1 keer raak en liep heel goed.

* Yuki hoopt op snel herstel
Ja ik voelde er ook niks van, maar gelijk nadat de naald eruit was begon het blauw te worden. Ze hebben nog wel gekoeld en verbonden, maar onvermijdelijk
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:00:00 #128
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80165998
Ik heb er nooit last van, 21ste keer btw
pi_80166705
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:00 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb er nooit last van, 21ste keer btw
Geluk Is gewoon een foutje vd prikker, kan iedereen gebeuren
pi_80166866
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:18 schreef Jojogirl het volgende:
Word je met O- dan ook echt vaker opgeroepen aloe_vera?
Ik heb zelf ook O- en ik wist niet dat dat echt maar bij 7.5% van de mensen voorkomt, dacht dat het meer was.

Ik heb trouwens ook helemaal geen last gehad van m'n eerste donatie. De dag erna ook gewoon hardgelopen en dat ging ook prima
Ik krijg nooit een oproepkaart meer thuis, maar ze bellen me of ik kan komen. Nu werk in een ziekenhuis waar een bloedbank in zit, dus dit is wel zo makkelijk en ga ik dezelfde dag of de eerstvolgende dag dat ik werk. Maar denk dat ik toch niet meer dan die 3 keer per jaar heb gegeven, ik blijf een vrouw
pi_80167211
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:29 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Ik krijg nooit een oproepkaart meer thuis, maar ze bellen me of ik kan komen. Nu werk in een ziekenhuis waar een bloedbank in zit, dus dit is wel zo makkelijk en ga ik dezelfde dag of de eerstvolgende dag dat ik werk. Maar denk dat ik toch niet meer dan die 3 keer per jaar heb gegeven, ik blijf een vrouw
Noteert: navragen of ik vaker kan als vrouw.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80167820
Mag niet, helaas Aangezien wij natuuurlijk ook die maandelijkse ellende hebben..
quote:
Het lichaam heeft ongeveer twee maanden nodig om de rode bloedcellen die met de donatie zijn afgestaan, weer aan te maken. Daar is onder andere ijzer voor nodig. Mannen hebben in het algemeen een grotere ijzervoorraad dan vrouwen. Daarom kunnen mannen maximaal vijf maal per jaar bloed geven en vrouwen drie maal per jaar. Hoe vaak een donor uiteindelijk wordt opgeroepen hangt af van de vraag van het ziekenhuis naar bloed en de bloedgroep van de donor.
Zou wel vaker willen, maargoed!
pi_80167921
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:04 schreef GotC het volgende:
Mag niet, helaas Aangezien wij natuuurlijk ook die maandelijkse ellende hebben..
[..]

Zou wel vaker willen, maargoed!
Ik menstrueer niet, prikpil.
Heb het ooit gevraagd, 'maar dat kon de computer niet aan'........

En ik heb een hoog hb. Ik vind het een opluchting om bloed te geven.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80168342
Ik vind dat vrouwen die bv de prikpil nemen oid, gewoon vaker moeten geven Waarom niet! Toch?
pi_80168465
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:20 schreef GotC het volgende:
Ik vind dat vrouwen die bv de prikpil nemen oid, gewoon vaker moeten geven Waarom niet! Toch?
En vrouwen die de pil doorslikken, of een (hormoon)spiraaltje hebben en daardoor niet menstrueren.
pi_80168729
Ik voel me veel beter als ik gegeven heb.
Ik vind het dan best stom dat ik niet vaker mag 'omdat ik vrouw ben'.
Als ik nou hemato* dingetje had, dan was aderlaten de enige oplossing.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80170037
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:23 schreef wyccie het volgende:

[..]

En vrouwen die de pil doorslikken, of een (hormoon)spiraaltje hebben en daardoor niet menstrueren.
Yep, ik menstrueer ook niet door een mirenaspiraal, dus ik verlies ook geen natuurlijk bloed. Heb altijd een hb van 9,5 ongeveer voor donatie.

Maar buiten dat hebben mannen toch nog altijd een hoger hb dan vrouwen gemiddeld. Heeft ook met hoeveelheid bloedvormend weefsel te maken zoals je beenmerg, lever en milt. Ik denk dat dit groter gemiddeld is bij mannen.

Maar ik geloof toch dat de limiet toch nog steeds 3 keer per jaar is voor vrouwen, ondanks dat menstruatie voor heel veel vrouwen geen factor meer is.
pi_80170357
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:16 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Yep, ik menstrueer ook niet door een mirenaspiraal, dus ik verlies ook geen natuurlijk bloed. Heb altijd een hb van 9,5 ongeveer voor donatie.

Maar buiten dat hebben mannen toch nog altijd een hoger hb dan vrouwen gemiddeld. Heeft ook met hoeveelheid bloedvormend weefsel te maken zoals je beenmerg, lever en milt. Ik denk dat dit groter gemiddeld is bij mannen.

Maar ik geloof toch dat de limiet toch nog steeds 3 keer per jaar is voor vrouwen, ondanks dat menstruatie voor heel veel vrouwen geen factor meer is.
Het kan me geen ruk schelen wat mannen gemiddeld hebben. Ik vind het jammer dat ze niet kijken naar wat goed voor mij is.
Het is goed voor mij om vaak te geven.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80170591
Ze hebben die regel als standaard getrokken, dat zal niet voor niks zijn. Als ze voor iedereen apart moeten kijken, lijkt me niet zo handig. Plus, het kan niet goed zijn om vaak bloed te geven. Je raakt bloed kwijt, iets wat je lichaam altijd nodig heeft.

Nog even een ps:
De rode bloedcellen die afgenomen worden zijn pas na enkele weken hersteld, en je ijzergehalte pas na 2 maanden.

En nog 1 :
Als je constant een te hoog HB hebt, komt dat wellicht door uitdroging of een ernstige longziekte. Dus..
pi_80170768
Ja, die cijfers ken ik.
Maar als een man die niet menstrueert, 4x mag geven.. Dan snap ik niet waarom ik als niet-menstruerende vrouw niet 4 x mag geven. En zeker niet als ik me na het geven beter voel.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80170801
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:43 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, die cijfers ken ik.
Maar als een man die niet menstrueert, 4x mag geven.. Dan snap ik niet waarom ik als niet-menstruerende vrouw niet 4 x mag geven. En zeker niet als ik me na het geven beter voel.
Ik heb geen cijfers genoemd?

En trouwens, die ene keer. Wat maakt het uit. Ga eerst maar eens na waarom je je beter voelt na een donatie, dat klopt nou eenmaal niet.
pi_80170978
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik heb geen cijfers genoemd?

En trouwens, die ene keer. Wat maakt het uit. Ga eerst maar eens na waarom je je beter voelt na een donatie, dat klopt nou eenmaal niet.
Waarom zou dat niet kloppen, dat ik me beter voel?
Er zijn meer mensen die zich heel prettig voelen als ze gegeven hebben.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80171044
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:52 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kloppen, dat ik me beter voel?
Er zijn meer mensen die zich heel prettig voelen als ze gegeven hebben.
Nou, dan succes ermee. Als je het zo graag wil, vraag dan maar bij de bloedbank of je vaker mag doneren.
Ik geef alleen maar door wat ik op school heb geleerd over bloeddonatie+te hoog HB.

En ik heb nog nooit iemand gehoord die zich beter voelde na donatie.
pi_80171373
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:36 schreef GotC het volgende:
Ze hebben die regel als standaard getrokken, dat zal niet voor niks zijn. Als ze voor iedereen apart moeten kijken, lijkt me niet zo handig. Plus, het kan niet goed zijn om vaak bloed te geven. Je raakt bloed kwijt, iets wat je lichaam altijd nodig heeft.

Nog even een ps:
De rode bloedcellen die afgenomen worden zijn pas na enkele weken hersteld, en je ijzergehalte pas na 2 maanden.

En nog 1 :
Als je constant een te hoog HB hebt, komt dat wellicht door uitdroging of een ernstige longziekte. Dus..
Ik ben niet uitgedroogd. Ik heb geen ernstige longziekte.
Als ze rode bloedcellen afnemen, is dat na 6 weken weer op peil. Dat is bij een man net zo. Waarom mag ik dan als niet-menstruerende vrouw dan niet vaker geven?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80171438
Zoals ik eerder heb gezegd, waarschijnlijk hebben ze gewoon een standaard gezet voor mannen en vrouwen. Vraag het aan de bloedbank? Ik ben helaas niet de bloedbank oid.
pi_80171537
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:10 schreef GotC het volgende:
Zoals ik eerder heb gezegd, waarschijnlijk hebben ze gewoon een standaard gezet voor mannen en vrouwen. Vraag het aan de bloedbank? Ik ben helaas niet de bloedbank oid.
Ik ben niet boos op jou.
Maar ik vind het stom dat ik maar zoveel mag geven *omdat ik vrouw ben*
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80171680
Laten we dan iig blij zijn dat we bloed mogen geven, en alle beetjes helpen. Vooral aangezien er momenteel genoeg bloed is.
Ik ben dus al sinds november niet opgeroepen, als het nodig is hoor ik het wel.
  zaterdag 10 april 2010 @ 22:37:05 #148
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80172066
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:43 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, die cijfers ken ik.
Maar als een man die niet menstrueert, 4x mag geven.. Dan snap ik niet waarom ik als niet-menstruerende vrouw niet 4 x mag geven. En zeker niet als ik me na het geven beter voel.
Omdat een man sowieso sneller herstelt dan een vrouw, of ze nou menstrueert of niet.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 11 april 2010 @ 01:33:20 #149
39237 crew  H_T
2733
pi_80176704
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 18:14 schreef Yuki het volgende:
Hoi

Ben zelf afgelopen dinsdag weer geweest, 5e keer dus kreeg een beker
Alleen béétje jammer dat mijn arm er nu (nog steeds!) zo uitziet:

http://twitpic.com/1eljw8

Ik kan nog steeds niet lekker met m'n armen over elkaar zitten, druk op die plek is immens pijnlijk!
Iemand ooit zo'n heftige blauwe plek gehad na donatie? En zo ja, hoe lang duurde het voor het wegtrok?
Ik heb een keer een hele grote blauwe plek gehad, die netjes was afgeplat aan een kant . Minder blauw dan de jouwe, wel groter. De andere 9 keer doneren heb ik nergens last van gehad, maar af en toe heb je gewoon pech
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 11 april 2010 @ 01:36:49 #150
39237 crew  H_T
2733
pi_80176750
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:43 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, die cijfers ken ik.
Maar als een man die niet menstrueert, 4x mag geven.. Dan snap ik niet waarom ik als niet-menstruerende vrouw niet 4 x mag geven. En zeker niet als ik me na het geven beter voel.
Mannen mogen vijf keer per jaar geven, vrouwen drie. Je geeft aan dat je niet menstrueert vanwege de prikpil en misschien daarom vaker zou kunnen. Maar wat nu als je om een of andere reden stopt met de prikpil, wel weer gaat menstrueren maar de bloedbank vergeet in te lichten? Dan nemen zij opeens vaker bloed af dan verantwoord. Met voor alle vrouwen een limiet stellen van drie keer per jaar heb je dat probleem gegarandeerd niet, en dat is ook heel wat waard
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 11 april 2010 @ 01:41:01 #151
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_80176800
Mag je bloed geven als je een chronisch B12-tekort hebt?
De meningen zijn daarover nogal verdeeld...
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_80241805
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:36 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Mannen mogen vijf keer per jaar geven, vrouwen drie. Je geeft aan dat je niet menstrueert vanwege de prikpil en misschien daarom vaker zou kunnen. Maar wat nu als je om een of andere reden stopt met de prikpil, wel weer gaat menstrueren maar de bloedbank vergeet in te lichten? Dan nemen zij opeens vaker bloed af dan verantwoord. Met voor alle vrouwen een limiet stellen van drie keer per jaar heb je dat probleem gegarandeerd niet, en dat is ook heel wat waard
Dat snap ik van hun kant wel, maar voorlopig ga ik echt niet stoppen en dat heeft niks te maken met zwanger raken.
Als ik met de slikpil een hb van 10 heb, maak je me niet wijs dat het zonder enige pil veel te laag zou zijn. Als het echt zo erg zou zijn om vaker af te nemen, zie je dat toch bij de hb test?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80241869
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:41 schreef Judeljuud het volgende:
Mag je bloed geven als je een chronisch B12-tekort hebt?
De meningen zijn daarover nogal verdeeld...
Sanquin al gebeld?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80242076
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:17 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Sanquin al gebeld?
Heb jij ze al gebeld?
pi_80243083
Bericht voor de keuring is onderweg.
Met een beetje mazzel 20 april, dan zijn ze in mijn durp.
Ik zat na 9 jaar niet geven nog in het systeem.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80243168
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:46 schreef krakkemieke het volgende:
Bericht voor de keuring is onderweg.
Met een beetje mazzel 20 april, dan zijn ze in mijn durp.
Ik zat na 9 jaar niet geven nog in het systeem.
Je hebt 9 jaar niet gegeven? Je klonk alsof je constant gaf oid .
Nja, succes met de keuring iig.
pi_80244888
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef GotC het volgende:

[..]

Je hebt 9 jaar niet gegeven? Je klonk alsof je constant gaf oid .
Nja, succes met de keuring iig.
Misschien klink ik zo omdat ik er enthousiast over ben?
Door omstandigheden heb ik een poos niet gegeven, maar ik vond het wel jammer. Nadat ik geopereerd was, werd het een stevig voornemen om weer te beginnen.
Bedankt, er is niet veel veranderd sinds 9 jaar, komt goed!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80533893
En gegeven! Gewoon zonder brief erheen gegaan, zat nog in het systeem, even langs de dokter, klaar!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80534017
En, heb je je dringende vraag nog gesteld?
pi_80534158
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:05 schreef GotC het volgende:
En, heb je je dringende vraag nog gesteld?
Ja, het kon niet door bureaucratisch gedoe, maar ook omdat ze een veilige marge willen aanhouden. Zodat mensen niet super veel gaan geven en zichzelf tekort doen. Jammer dan, het ligt iig niet aan mij.

Wel een verhaal gehoord over een mevrouw die erover klaagde, omdat ze dan veel langer moet wachten op een cadeautje dan een man.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80534377
word je bloed btw ook op pfifer getest? heb een vermoeden dat ik het heb maar zal één dezer dagen wel weer een oproep krijgen...
pi_80534735
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:14 schreef Pollewoppie het volgende:
word je bloed btw ook op pfifer getest? heb een vermoeden dat ik het heb maar zal één dezer dagen wel weer een oproep krijgen...
Ik zou meteen willen weten of ik het heb ,dus naar de huisarts gaan. En de bloedbank is natuurlijk niet bedoeld om daar een diagnose van te krijgen. Bovendien, als je je niet gezond voelt, is het geen goed idee om te geven, gewoon voor je eigen gezondheid. Beterschap!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:32:51 #163
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_80535139
Vorige week bevestiging gekregen van mijn aanmelding, nu nog wachten op het telefoontje voor de keuring. Ben benieuwd .
pi_80536042
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:32 schreef douche-eendje het volgende:
Vorige week bevestiging gekregen van mijn aanmelding, nu nog wachten op het telefoontje voor de keuring. Ben benieuwd .
Ik houd niet van koek, maar ze hebben roze koeken. En heeeele grote speculaaspoppen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80536230
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:23 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik zou meteen willen weten of ik het heb ,dus naar de huisarts gaan. En de bloedbank is natuurlijk niet bedoeld om daar een diagnose van te krijgen. Bovendien, als je je niet gezond voelt, is het geen goed idee om te geven, gewoon voor je eigen gezondheid. Beterschap!
Nee daar heb je gelijk in maar tis niet dat ik me helemaal kut voel ofzo... En ik vind de bloedbank ook 2 kanten op werken hoor ik help hun en hun helpen mij zo nu en dan... En als ze het toch testen hoef ik niet naar de huisarts (heb er op het moment niet eens één) en de staat op kosten jagen...
pi_80536394
quote:
Waarop wordt uw bloed getest?
Uw bloed wordt getest op de volgende vijf infectieziekten:

* HIV (Aids-virus)
* Hepatitis B (geelzucht)
* Hepatitis C (geelzucht)
* HTLV (Human T-cell Lymphotropic Virus; leukemievirus)
* Syfilis (geslachtsziekte)


De bloedbank test alleen op deze vijf infecties, omdat deze levenslang in het bloed aanwezig kunnen zijn zonder dat u het merkt. Wordt bij u één van deze infecties gevonden dan krijgt u daarover bericht. Indien u geen bericht wilt ontvangen, kunt u geen bloeddonor zijn. Het spreekt voor zich dat u geen bloed mag geven als één van deze infecties bij u is aangetoond. Voor uitleg over deze vijf infectieziekten kunt u de folder ‘Voor wie meer wil weten' raadplegen. In de folder ‘AIDS-informatie voor bloeddonors' vindt u uitleg over HIV. Klik hier voor de folders.
Bron: Sanquin.nl

Dus. Toch maar naar de HA.
En bovendien vind ik het wat krom dat je naar de bloedbank gaat, bloed geeft, terwijl je in je achterhoofd twijfelt of je wel/niet ziek bent .
pi_80536406
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:55 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Nee daar heb je gelijk in maar tis niet dat ik me helemaal kut voel ofzo... En ik vind de bloedbank ook 2 kanten op werken hoor ik help hun en hun helpen mij zo nu en dan... En als ze het toch testen hoef ik niet naar de huisarts (heb er op het moment niet eens één) en de staat op kosten jagen...
Testen ze niet volgens mij
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:00:21 #168
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_80536436
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:51 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik houd niet van koek, maar ze hebben roze koeken. En heeeele grote speculaaspoppen!
Kom maar op met die roze koek . Vind naalden echt vreselijk, maar ach... het is voor een goed doel. Liever vrijwillig geprikt worden dan verplicht geprikt moeten worden.
pi_80536735
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:55 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Nee daar heb je gelijk in maar tis niet dat ik me helemaal kut voel ofzo... En ik vind de bloedbank ook 2 kanten op werken hoor ik help hun en hun helpen mij zo nu en dan... En als ze het toch testen hoef ik niet naar de huisarts (heb er op het moment niet eens één) en de staat op kosten jagen...
De bloedbank is er niet voor diagnoses. Ze zijn er om zo veilig mogelijk bloed te leveren. Daarom betalen ze er bv ook niet voor, of leveren ze geen andere diensten aan donoren. Ze willen dat mensen vrijwillig bloed geven, niet omdat ze er iets voor terugverwachten.
En ja, als je kanker hebt, of een grote operatie, dan krijg je wat terug. Bloed. Veilig bloed. Net als iedereen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:20:40 #170
50430 Yuki
Student Midwife
pi_80537411
Nu, 2 weken na data, is de bloeduitstorting BIJNA weg.
Rood-paars vlekje van ongeveer een vierkante cm zit er nog.

Duurt echt wel extreem lang in mijn beleving, of ligt dat aan mij?
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_80537736
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:20 schreef Yuki het volgende:
Nu, 2 weken na data, is de bloeduitstorting BIJNA weg.
Rood-paars vlekje van ongeveer een vierkante cm zit er nog.

Duurt echt wel extreem lang in mijn beleving, of ligt dat aan mij?
Als het een grote, diepe blauwe plek is, kan het lang duren ja. Ik heb weleens blauwe plekken gehad van een aanrijding, duurde ook 2 weken.
Je lichaam kan zo'n plek niet even wegspoelen, zoals je bloed van je huid kan spoelen. Het moet afgebroken worden. En dat heeft gewoon tijd nodig.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_80815053
Dinsdag keuring
pi_80860527
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:41 schreef Judeljuud het volgende:
Mag je bloed geven als je een chronisch B12-tekort hebt?
De meningen zijn daarover nogal verdeeld...
Vraag ik me ook af!

Daarnaast betwijfel ik eigenlijk of ze me willen hebben mijn aders zijn praktisch onprikbaar.
Viagra (vi-ag'-ruh) n. A chemical which increases the flow of blood to a man's brain
pi_80921490
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:21 schreef verregentmeisje het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af!

Daarnaast betwijfel ik eigenlijk of ze me willen hebben mijn aders zijn praktisch onprikbaar.
Bel gewoon en stel je vragen. Dat vinden ze echt niet raar.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 2 mei 2010 @ 12:05:12 #175
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_80926513
Ik ging eens heel dapper mee met mijn vriend. Vond van mezelf dat ik dat ook moest doen, ondanks dat ik slecht tegen naalden en bloed kan. (Van het ene op het andere moment trouwens, was vroeger echt gevoelloos daarvoor en ineens *snap* heel gevoelig)

Toen ik naar de mensen keek, werd ik al heel weeïg. Toen mijn vriend ging liggen en ze met de naald kwamen kon ik nog net op tijd gaan zitten.
Ik heb het bloedgeven maar gelaten voor wat het is.
En dat vind ik eik niet tof.
  zondag 2 mei 2010 @ 14:41:44 #176
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_80931742
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:20 schreef Yuki het volgende:
Nu, 2 weken na data, is de bloeduitstorting BIJNA weg.
Rood-paars vlekje van ongeveer een vierkante cm zit er nog.

Duurt echt wel extreem lang in mijn beleving, of ligt dat aan mij?
ik heb er nooit last van, met plasma geven dan. Meestal twee dagen en dan ziet het er weer mooi uit. Ligt er echt wel aan wie je prikt hoor. Sommige mensen kunnen het echt niet. Dan doet het vaak ook nog pijn met geven. Ik heb wel zo mijn voorkeur wie wel of niet mag prikken. Elke vier weke plasma geven dan kom je vaak dezelfde mensen tegen en dan vinden ze het niet eens gek dat je vraagt of je door een bepaald persoon geprikt mag worden.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_80933926
Nog even wachten tot ik 18 ben, dan ga ik het ook zeker doen.
pi_80936963
ik kreeg van de week een brief dat ik weer een 'actieve' donor ben ivm tekort aan bloeddonoren.

Ik hoop erg dat er inmiddels een betere Hepatitis C test ontwikkeld is, zodat ik inderdaad weer kan gaan doneren.
Jaaaaaren geleden ben ik toen ze begonnen met testen op Hepatitis C uit het bestand gegooid omdat ik vals positief testte (test was wel positief, maar had de ziekte niet dus)

Ze hadden altijd grote koektrommels met donkerbruintjes
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:43:49 #179
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_81027957
Net voor de keuring geweest, alles was prima. Toen moest er nog bloed geprikt worden... De 2e keer ging gelukkig wél goed.
pi_81142191
Ik heb gisteren voor het eerst bloed gegeven en dat was eigenlijk niet zo'n leuke ervaring . Ik ben tijdens het doneren flauw gevallen, behoorlijk diep weggeweest en toen ik bijkwam wist ik even niet waar en wie ik was. Vriendin vertelde achteraf dat ze moeite hadden om me bij te krijgen en dat ik helemaal aan 't shaken was. Ik heb nog ruim een half uur daar gelegen om bij te komen; ik voelde me flink beroerd. Gelukkig was m'n vriendin erbij en was iedereen bij de bloedbank heel vriendelijk.

Snap niet hoe het komt, ik was wel een beetje gespannen maar niet extreem, verder was alles goed, bloeddruk, hb, ik had goed gegeten en gedronken. Verder ben ik ben echt geen watje, ben niet bang voor naalden en heb de nodige injecties, operaties etc. gehad. Ben daar normaal altijd erg nuchter onder, dus hoe dit nou weer kan...

Moet nu echt wel even nadenken of ik het nog een keer wil proberen. Iemand hier ervaring mee?
pi_81142464
Hee wat vervelend...nee ik heb er geen ervaring mee, heb wel begrepen dat er regelmatig iemand tegen de vlakte gaat bij of vlak na het bloedgeven.

In het begin toen ik bloed gaf had ik er wel meer last van dan later (momenteel geef ik plasma, dus sowieso geen problemen meer). De eerste keren stond ik een dag later nog trillend op m'n benen, ben 1x een dag na het bloedgeven flauwgevallen. Later had ik dat nooit meer, geen idee waarom. Maar misschien is het dus toch een beetje een kwestie van wennen, dat je later onbewust weet wat voor jou wel en niet goed werkt rondom het bloedgeven. Misschien werkt dat voor jou ook zo, dat het later vanzelf beter gaat? Ik weet niet of mensen vaker flauwvallen als het de eerste keer is.

Kan me voorstellen dat je nu twijfelt. Als het alleen maar flauwvallen was zou ik zeggen: "geef het nog 1 kansje". Maar moeite om je weer bij te krijgen, shaken, dat klinkt toch wel erg naar. Zeiden de verplegers daar nog iets over, hadden ze zoiets eerder meegemaakt? Komt het vaker voor?
pi_81145319
Oeh wat naar, PiperMaru.

Mocht je besluiten het nog een keer te proberen: veel succes. En probeer je er niet druk over te maken, want het zou toch heel goed met de spanning te maken kunnen hebben.
pi_81147095
Thx wyccie en shadylane; het kan idd zijn dat het toch met de spanning te maken had. Ik moest ook vrij lang wachten tot ik aan de beurt was, misschien speelde dat mee. De verplegers zeiden niets over dat het vreemd of raar was; het kwam vaker voor zeiden ze. Ze kwamen wel elke 5 minuten vragen hoe ik me voelde en ik mocht pas naar huis toen ik echt goed tot rust gekomen was.

Ik denk dat ik het nog een kans geef en als het dan nog een keer gebeurt, hou ik het voor gezien.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:40:01 #184
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_81147273
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:41 schreef Judeljuud het volgende:
Mag je bloed geven als je een chronisch B12-tekort hebt?
De meningen zijn daarover nogal verdeeld...
Waarom zou je dat überhaupt willen? Lijkt mij toch verstandiger om het niet te doen.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:34:10 #185
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81154310
PiperMaru, wat jammer dat je eerste keer zo tegenviel. Het lijkt dat je door het lange wachten er wat teveel mee bezig was, dus meer gespannen... maar ik kan alleen maar raden.

Heb al heel wat keertjes bloed en plasma gegeven maar dit heb ik nog niet meegemaakt (ook niet zien gebeuren).

Dit zal bij je volgende donatiekeuring vanzelf ter sprake komen omdat het in de vragenlijst zit. Hopelijk laten ze je dan van de keuring meteen door naar de afname.

En by the way, je bent een kanjer dat je het gewoon nog eens een kans geeft!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:52:24 #186
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_81158942
@ PiperMaru naar dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad . Vaak kun je wel een oorzaak voor het flauwvallen vinden. Veel voorkomende redenen zijn: te weinig gegeten/gedronken, haast hebben, nervositeit, stress(werk/privé), vermoeidheid. Helaas komt het ook wel eens voor dat je er gewoon niet achter komt waardoor het kwam. Dit komt zelfs voor bij mensen die al jaren plasma geven en ja... ook bij de geijkte grote "stoere "kerels

Ik zou het gewoon nog een kans geven, probeer de de boven genoemde veel voorkomende redenen uit te sluiten en vraag de assistente de stoel al te kantelen voor het aanprikken. Na het doneren niet gelijk van de stoel springen maar even iets eten en drinken in de stoel. Succes verzekerd

Oh en die spiertrekkingen... dat is iets wat we zeer regelmatig zien bij mensen die flauwvallen. Het ziet er naar uit voor omstanders maar kan verder geen kwaad
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_81159325
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:52 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh en die spiertrekkingen... dat is iets wat we zeer regelmatig zien bij mensen die flauwvallen. Het ziet er naar uit voor omstanders maar kan verder geen kwaad
Da's fijn om te weten, thanks!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:58:58 #188
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_81162847
Inderdaad!
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_81179153
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:40 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Waarom zou je dat überhaupt willen? Lijkt mij toch verstandiger om het niet te doen.
Nouja, het lijkt me om dezelfde reden als andere mensen bloed willen geven?
Viagra (vi-ag'-ruh) n. A chemical which increases the flow of blood to a man's brain
pi_81182603
Ik ging de derde keer oid ook bijna onderuit, ik was net klaar met bloedgeven en voelde me niet lekker worden. Mijn zicht ging weg zeg maar. Gelukkig kon ik het nog net aangeven en hebben ze me gewoon plat gelegd met mijn benen wat naar boven.... Na een kwartiertje zo te zitten en wat eten en drinken was het weer prima.
Ik had wat weinig gegeten en ook een wat lage bloeddruk voor mij die dag.

Daarna nooit meer gebeurd...
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:14:52 #191
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_81184069
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:41 schreef Judeljuud het volgende:
Mag je bloed geven als je een chronisch B12-tekort hebt?
De meningen zijn daarover nogal verdeeld...
Dat lijkt me niet een al te handig plan. Aangezien je vit B12 indirect nodig hebt voor de aanmaak van de bloedcellen (alle cellen eigenlijk) doe je er waarschijnlijk beter aan het verbruik er van niet op te voeren.

Wiens meningen zijn daar eigenlijk over verdeeld?
pi_81348993
Zijn er hier ook stamcel-/bloedplaatjesdonoren? Ik heb vandaag folders hierover in de bus gehad, maar zie het eigenlijk niet zitten. Alleen bloedplaatjes nog wel, dat is vrijwel hetzelfde als bloed doneren, alleen duurt het wat langer. Stamcellen lijkt me erg vervelend - gaat een lange procedure aan vooraf + algehele narcose. Vind het wel moeilijk om te weigeren, aangezien het wel veel voor iemand kan betekenen, maar t lijkt me eigenlijk te belastend. Andere meningen hierover?
pi_81351473
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:39 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Zijn er hier ook stamcel-/bloedplaatjesdonoren? Ik heb vandaag folders hierover in de bus gehad, maar zie het eigenlijk niet zitten. Alleen bloedplaatjes nog wel, dat is vrijwel hetzelfde als bloed doneren, alleen duurt het wat langer. Stamcellen lijkt me erg vervelend - gaat een lange procedure aan vooraf + algehele narcose. Vind het wel moeilijk om te weigeren, aangezien het wel veel voor iemand kan betekenen, maar t lijkt me eigenlijk te belastend. Andere meningen hierover?
Stamcellen kunnen tegenwoordig toch ook uit je bloed gehaald worden? Daar gaat ook een procedure aan vooraf, maar je hoeft er niet voor onder narcose. Ik ben er niet voor geschikt, denk ik, vandaar dat ik twijfel.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:51:03 #194
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81351498
Mijn is zojuist zijn eerste donatie wezen doen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:56:48 #195
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81351760
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:39 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Zijn er hier ook stamcel-/bloedplaatjesdonoren?
Ik heb 2 keer trombocyten gedoneerd, maar dit ging niet zo goed. Mijn bloed stroomde niet snel genoeg en het klonterde teveel. Overigens heb je hierbij ook wel wat dingen die je bij een volbloeddonatie niet hebt. De naald kan op een gegeven moment zeer gaan doen en door het antistollingsmiddel kun je het ook koud krijgen en kramp krijgen in je arm.

Momenteel is er iemand die stamcellen nodig heeft, waarbij mijn HLA goed matcht. 2 maanden geleden heb ik wat bloed gegeven voor een gedetailleerdere typering. Er worden nog een aantal donoren verder getest (tussen de 3 en 9). Op basis daarvan wordt besloten welke donor gaat doneren.

Ik heb een beetje dezelfde overwegingen gehad als jij toen ik me destijds aanmeldde. Gezien het echter vrij zeldzaam is dat er een match is, vond ik het belangrijk genoeg. Het feit dat ik éénmalig wat ongemakken er aan beleef (op een heel mensenleven is dat niet zoveel) vind ik in schril contrast staan met iemand die doodziek is en overlijdt als ik het niet doe.

Overigens is de methode onder narcose niet de enige methode. Er is ook een methode om via een transfusie stamcellen af te tappen. Daar kleven dan ook wel weer nadelen aan, maar in ieder geval bespaart het een narcose en de nawerking er van.

Ik zou jezelf alleen opgeven als je er voor de volle 100% achter staat. De kans dat je ooit stamcellen doneert is niet erg groot, maar als het er wel op aankomt, moet je er wel mee door kunnen/willen gaan imo.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:18:25 #196
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81352664
Ik weet niets van stamcellen, ben wel beenmergdonor. Heb indertijd er speciaal om gevraagd, registreer me aub in elke database die maar zinvol kan zijn want het kan heel erg belangrijk zijn. Het kost niets, bij de eerste afname gewoon een paar extra buisjes zodat ze alle typeringen kunnen doen en zelfs in de uiterst kleine kans dat je wordt opgeroepen, kan je altijd nog nee zeggen. (Niet dat ik dat van plan ben natuurlijk!)

Ik was volbloed donor en ben nu plasma donor. Deze week feest want ik kreeg de oproep voor volgende week in de post
pi_81354445
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:50 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Stamcellen kunnen tegenwoordig toch ook uit je bloed gehaald worden? Daar gaat ook een procedure aan vooraf, maar je hoeft er niet voor onder narcose. Ik ben er niet voor geschikt, denk ik, vandaar dat ik twijfel.
Heb het foldertje doorgelezen net. Het kan idd soms uit je bloed gehaald worden (ook dan is het trouwens een langdurige en belastende procedure), maar als er veel nodig is, gebeurt het alsnog onder algehele narcose.
pi_81354536
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb 2 keer trombocyten gedoneerd, maar dit ging niet zo goed. Mijn bloed stroomde niet snel genoeg en het klonterde teveel. Overigens heb je hierbij ook wel wat dingen die je bij een volbloeddonatie niet hebt. De naald kan op een gegeven moment zeer gaan doen en door het antistollingsmiddel kun je het ook koud krijgen en kramp krijgen in je arm.

Momenteel is er iemand die stamcellen nodig heeft, waarbij mijn HLA goed matcht. 2 maanden geleden heb ik wat bloed gegeven voor een gedetailleerdere typering. Er worden nog een aantal donoren verder getest (tussen de 3 en 9). Op basis daarvan wordt besloten welke donor gaat doneren.

Ik heb een beetje dezelfde overwegingen gehad als jij toen ik me destijds aanmeldde. Gezien het echter vrij zeldzaam is dat er een match is, vond ik het belangrijk genoeg. Het feit dat ik éénmalig wat ongemakken er aan beleef (op een heel mensenleven is dat niet zoveel) vind ik in schril contrast staan met iemand die doodziek is en overlijdt als ik het niet doe.

Overigens is de methode onder narcose niet de enige methode. Er is ook een methode om via een transfusie stamcellen af te tappen. Daar kleven dan ook wel weer nadelen aan, maar in ieder geval bespaart het een narcose en de nawerking er van.

Ik zou jezelf alleen opgeven als je er voor de volle 100% achter staat. De kans dat je ooit stamcellen doneert is niet erg groot, maar als het er wel op aankomt, moet je er wel mee door kunnen/willen gaan imo.

Hierom twijfel ik dus. Ik wil me idd alleen opgeven als ik ook zeker weet dat ik 'ja' zeg als het ooit nodig blijkt te zijn. Ik denk dat ik nu nog teveel twijfel om me ervoor in te schrijven, misschien dat ik het nog wel doe als ik er wat langer over heb nagedacht.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:02:38 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81354709
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:18 schreef caroline88 het volgende:
Ik weet niets van stamcellen, ben wel beenmergdonor. Heb indertijd er speciaal om gevraagd, registreer me aub in elke database die maar zinvol kan zijn want het kan heel erg belangrijk zijn. Het kost niets, bij de eerste afname gewoon een paar extra buisjes zodat ze alle typeringen kunnen doen en zelfs in de uiterst kleine kans dat je wordt opgeroepen, kan je altijd nog nee zeggen. (Niet dat ik dat van plan ben natuurlijk!)

Ik was volbloed donor en ben nu plasma donor. Deze week feest want ik kreeg de oproep voor volgende week in de post
Stamceldonor en beenmergdonor is hetzelfde.
pi_81354787
Mijn overweging om erover na te denken is inderdaad dat het zo moeilijk is om een match te vinden. Hoe meer donoren, hoe groter de kans dat iemand geholpen kan worden.
Aan de ene kant zie ik niet op tegen een operatie/narcose. Aan de andere kant heb ik de afgelopen tijd genoeg pijn gehad, ik denk er nog even over na.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:14:23 #202
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81355289
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Stamceldonor en beenmergdonor is hetzelfde.


Ze mogen alles uit me halen wat mijn lichaam gewoon weer nieuw aanmaakt.
En voor de rest - ja sorry jongens, even wachten tot ik er niet meer ben
pi_81361798
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:14 schreef caroline88 het volgende:

[..]



Ze mogen alles uit me halen wat mijn lichaam gewoon weer nieuw aanmaakt.
En voor de rest - ja sorry jongens, even wachten tot ik er niet meer ben
Hmm ik denk ook weleens na over een nier doneren bij leven. Dat doe ik alleen voor mijn moeder.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_81425887
Zou het aan een week junkfood en alcohol kunnen liggen dat m'n HB een stuk lager was dan anders?
Ultiem rustig bij de bloedbank vandaag, waarschijnlijk dachten veel mensen dat ie dicht was vandaag, of ze waren allemaal op een lang weekend weg.
pi_81426142
Mag volgend weekend weer
pi_81426298
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:31 schreef Mathijz het volgende:
Mag volgend weekend weer
Ik ook
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:37:24 #207
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81428620
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:24 schreef ShadyLane het volgende:
Zou het aan een week junkfood en alcohol kunnen liggen dat m'n HB een stuk lager was dan anders?
Zou best kunnen.. Geen alcohol voel ik me de volgende dag sowieso een stuk fitter..
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:39:47 #208
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_81428717
Ik moet donderdag voor m'n plasma maar ik heb vorige week een typhim vaccinatie gehad dus moet even kijken of het wel mag. Volgens de site maar ik bel maandag wel even. Zal niet de eerste keer zijn dat ik voor niks ga
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:36:44 #209
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_81431471
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:24 schreef ShadyLane het volgende:
Zou het aan een week junkfood en alcohol kunnen liggen dat m'n HB een stuk lager was dan anders?
Ultiem rustig bij de bloedbank vandaag, waarschijnlijk dachten veel mensen dat ie dicht was vandaag, of ze waren allemaal op een lang weekend weg.
Was erg rustig Al had ik wel iemand die op zijn bed mee lag te zingen met zijn mp3 speler
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_81432251
Vandaag medische keuring gehad, helaas ben ik niet geschikt als bloeddonor, te moeilijk te prikken
pi_81433016
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:49 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Vandaag medische keuring gehad, helaas ben ik niet geschikt als bloeddonor, te moeilijk te prikken
Ach, jammer joh!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 21:23:19 #212
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81434160
Wat jammer!
pi_81434494
Ja, ik vind het echt jammer Maar er werd gezegd dat ik over een paar jaar terug kon komen, dus dat ga ik dan maar doen Hoewel ik verwacht dat het niet veel uitmaakt, mijn moeder is ook geen donor geworden om deze reden...
pi_81434732
Waar was je voor de keuring geweest?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 21:44:59 #215
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_81435349
Mijn vrouw was ook een lastige donor qua aders, en daarom jaren geleden gestopt. Nu heeft ze het toch weer opgepakt, maar er werd wel geadviseerd om iedere donatie vooraf te melden dat ze lastige aders had. Niet zozeer voor haarzelf maar omdat het anders zo duur werd om steeds die setjes weg te mikken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_81435937
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:44 schreef Mark het volgende:
Mijn vrouw was ook een lastige donor qua aders, en daarom jaren geleden gestopt. Nu heeft ze het toch weer opgepakt, maar er werd wel geadviseerd om iedere donatie vooraf te melden dat ze lastige aders had. Niet zozeer voor haarzelf maar omdat het anders zo duur werd om steeds die setjes weg te mikken
Niet alleen qua aders, er is twee keer raak geprikt, maar er kwam weinig tot niks uit Bij prikken voor onderzoek wordt er dan ook meestal in mijn hand geprikt, maar dat bleek niet mogelijk te zijn volgens de vrouw die me prikte...
pi_81435974
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Waar was je voor de keuring geweest?
Dat zeg ik hier liever niet Ik kan je wel een PM sturen, als je het echt wil weten?
pi_81436513
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:54 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:

[..]

Niet alleen qua aders, er is twee keer raak geprikt, maar er kwam weinig tot niks uit Bij prikken voor onderzoek wordt er dan ook meestal in mijn hand geprikt, maar dat bleek niet mogelijk te zijn volgens de vrouw die me prikte...
Als er in een ader in je elleboog geprikt wordt, doet het dan ook de hele tijd zeer?
Dat was bij mij ook, liep ook langzaam.
Bij mij hielp het om de naald iets terug te trekken, hij zat tegen de wand aan.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_81436865
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:04 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Als er in een ader in je elleboog geprikt wordt, doet het dan ook de hele tijd zeer?
Dat was bij mij ook, liep ook langzaam.
Bij mij hielp het om de naald iets terug te trekken, hij zat tegen de wand aan.
Het doet nu nog steeds pijn Maar volgens mij hebben ze dat ook al geprobeerd Aw, volgens mij ben ik gewoon een heel moeilijk geval Ik ga het iig over een paar jaar weer proberen!
pi_81437138
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:11 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:

[..]

Het doet nu nog steeds pijn Maar volgens mij hebben ze dat ook al geprobeerd Aw, volgens mij ben ik gewoon een heel moeilijk geval Ik ga het iig over een paar jaar weer proberen!
Ik kan geen plasmaferese doen omdat ik dunne aderen heb.
Sinds ik dat weet, zeg ik elke keer dat ze niet te diep moeten prikken. Ik weet dat als het meteen zeer doet, dat ze de naald wat terug moeten trekken. En dat werkt!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:31:11 #221
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_81437945
Jammer zeg La Vache, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd!

Mijn blauwe plek van het mis-prikken van de keuring is na een ruime week eindelijk weg . Ben benieuwd wanneer ik opgeroepen word voor de eerste donatie.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:29:46 #222
301624 Versvandepers
Aaaah motherland!
pi_81441130
Ik zit in dubio. Ik wil graag bloed gaan geven, al helemaal omdat ik geen orgaandonor ben en op deze manier toch nog wat kan geven Maar, als ik berichten hoor over het bestuur van Sanquin dat samen bakken met geld verdeeld, dan krijg ik spontaan kotsneigingen.....echt walgelijk dat het bestuur van een non-profit organisatie net zo hard graait als een commerciële organisatie. Hoe staan jullie hier als donoren tegenover?
All I can do is be me, whoever that is ~ Bob Dylan
pi_81441718
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:29 schreef Versvandepers het volgende:
Hoe staan jullie hier als donoren tegenover?
Als ze hun werk maar goed doen en het bloed bij de mensen die het nodig hebben terecht komt. Er zijn ook zat andere mensen/organisaties die van mij /mijn geld profiteren. Wat voor mij telt is dat er zonder Sanquin heel veel meer leed zou zijn.
pi_81443161
Door niet te doneren benadeel je patienten die het hard nodig hebben. Ben geabonneerd op de nieuwsbrief van de landelijke vereniging donoren die o.a. met dit onderwerp bezig zijn.
pi_81448561
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:04 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn overweging om erover na te denken is inderdaad dat het zo moeilijk is om een match te vinden. Hoe meer donoren, hoe groter de kans dat iemand geholpen kan worden.
Aan de ene kant zie ik niet op tegen een operatie/narcose. Aan de andere kant heb ik de afgelopen tijd genoeg pijn gehad, ik denk er nog even over na.
Ruim twee jaar geleden heb ik tweemaal beenmerg gedoneerd via Europdonor voor een onbekende ontvanger. Ik had zelf bewust gekozen voor beenmergafname onder algehele narcose ipv circulerende stamcellen die geoogst zouden wordenuit je bloed. De reden dat ik voor deze afname koos was dat het wat makkelijker te combineren was met mijn werk; anders moet je een week lang iedere ochtend voor controle bij de bloedbank komen en daarna een hele dag de afname.
De procedure was me beide keren erg meegevallen. Van de narcose had ik geen enkele last. Wel een beurs gevoel thv van mijn bekken waar ze de afname doen (per keer heb ik vijf kleine gaatjes), maar de pijn viel best mee. De eerste keer ben ik na de afname op hun advies nog een dag thuis gebleven, de tweede keer was ik gelijk weer aan het werk gegaan. Wel een bloedarmoede na de twee ingrepen: Hb van 9.1 naar 7.2 na de 1e afname, na drie maanden de tweede donatie en uiteindelijk een Hb van 5.9.
Goed nieuws is dat de donatie uiteindelijk wel heeft geholpen. De eerste keer sloeg niet volledig aan, maar na de tweede keer ging het goed en was de ontvanger (bleek achteraf een jongetje van 8) genezen. En ik heb een mooie tekening gekregen
pi_81448584
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 03:40 schreef Asclepius het volgende:

[..]

Ruim twee jaar geleden heb ik tweemaal beenmerg gedoneerd via Europdonor voor een onbekende ontvanger. Ik had zelf bewust gekozen voor beenmergafname onder algehele narcose ipv circulerende stamcellen die geoogst zouden wordenuit je bloed. De reden dat ik voor deze afname koos was dat het wat makkelijker te combineren was met mijn werk; anders moet je een week lang iedere ochtend voor controle bij de bloedbank komen en daarna een hele dag de afname.
De procedure was me beide keren erg meegevallen. Van de narcose had ik geen enkele last. Wel een beurs gevoel thv van mijn bekken waar ze de afname doen (per keer heb ik vijf kleine gaatjes), maar de pijn viel best mee. De eerste keer ben ik na de afname op hun advies nog een dag thuis gebleven, de tweede keer was ik gelijk weer aan het werk gegaan. Wel een bloedarmoede na de twee ingrepen: Hb van 9.1 naar 7.2 na de 1e afname, na drie maanden de tweede donatie en uiteindelijk een Hb van 5.9.
Goed nieuws is dat de donatie uiteindelijk wel heeft geholpen. De eerste keer sloeg niet volledig aan, maar na de tweede keer ging het goed en was de ontvanger (bleek achteraf een jongetje van 8) genezen. En ik heb een mooie tekening gekregen
Wauw

Mag ik vragen wat je beweegredenen waren om dit te doen?
pi_81448612
Het is een relatief kleine moeite voor het moois wat je ermee kunt doen, wat is één dag ongemak voor het mogelijk redden van een mensenleven? Ik was al een tijd donor bij de bloedbank (aanvankelijk plasma, later bloed), en had me ooit eens aangemeld als beenmergdonor toen ik een folder zag liggen. Ik had overigens niet verwacht dat ik ooit zou worden opgeroepen (minder dan 1% van de mensen die geregistreerd staan krijgt een oproep), maar nog geen jaar na mijn aanmelding kreeg ik al een telefoontje dat er een potentiele match was.
pi_81448646
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 03:55 schreef Asclepius het volgende:
Het is een relatief kleine moeite voor het moois wat je ermee kunt doen, wat is één dag ongemak voor het mogelijk redden van een mensenleven? Ik was al een tijd donor bij de bloedbank (aanvankelijk plasma, later bloed), en had me ooit eens aangemeld als beenmergdonor toen ik een folder zag liggen. Ik had overigens niet verwacht dat ik ooit zou worden opgeroepen (minder dan 1% van de mensen die geregistreerd staan krijgt een oproep), maar nog geen jaar na mijn aanmelding kreeg ik al een telefoontje dat er een potentiele match was.
Echt mooi man. Ook al zie je het zelf misschien niet zo, ik heb er veel respect voor.

Dat beenmerg gaat me iets te ver gezien ik er echt niet tegen kan als ik gecontroleerd mijn bewustzijn verlies (narcose). Daarnaast ben ik diabetes type1 patient, staat dit een bloeddonor in de weg? Lijkt mij wel wel, maar wil het even zeker weten.
pi_81448689
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 04:02 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]
Daarnaast ben ik diabetes type1 patient, staat dit een bloeddonor in de weg? Lijkt mij wel wel, maar wil het even zeker weten.
Nee, insuline-afhankelijke diabeten mogen (voor hun eigen veiligheid) geen bloeddonor zijn. Het argument dat de bloeddank gebruikt is dat het glucose-gehalte te veel fluctueert om een gezonde afname te garanderen.
pi_81448702
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 04:11 schreef Asclepius het volgende:

[..]

Nee, insuline-afhankelijke diabeten mogen (voor hun eigen veiligheid) geen bloeddonor zijn. Het argument dat de bloeddank gebruikt is dat het glucose-gehalte te veel fluctueert om een gezonde afname te garanderen.
Ik was er al bang voor
  zaterdag 15 mei 2010 @ 06:46:56 #231
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81448988
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:29 schreef Versvandepers het volgende:
Ik zit in dubio. Ik wil graag bloed gaan geven, al helemaal omdat ik geen orgaandonor ben en op deze manier toch nog wat kan geven Maar, als ik berichten hoor over het bestuur van Sanquin dat samen bakken met geld verdeeld, dan krijg ik spontaan kotsneigingen.....echt walgelijk dat het bestuur van een non-profit organisatie net zo hard graait als een commerciële organisatie. Hoe staan jullie hier als donoren tegenover?
Ik ben donor voor de mensen die mijn plasma nodig hebben om in leven te blijven. Dat bestuur kan me echt niet boeien.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 06:54:58 #232
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81448998
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 03:55 schreef Asclepius het volgende:
Het is een relatief kleine moeite voor het moois wat je ermee kunt doen, wat is één dag ongemak voor het mogelijk redden van een mensenleven? Ik was al een tijd donor bij de bloedbank (aanvankelijk plasma, later bloed), en had me ooit eens aangemeld als beenmergdonor toen ik een folder zag liggen. Ik had overigens niet verwacht dat ik ooit zou worden opgeroepen (minder dan 1% van de mensen die geregistreerd staan krijgt een oproep), maar nog geen jaar na mijn aanmelding kreeg ik al een telefoontje dat er een potentiele match was.
Petje af dat je toch B gezegd hebt toen puntje bij paaltje kwam en ook nog twee keer. En ik wist nog niet eens dat ze het ook uit het bloed kunnen halen.
Sta al jaren geregistreerd maar er is nog geen match geweest.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:14:24 #233
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81449616
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:29 schreef Versvandepers het volgende:
Ik zit in dubio. Ik wil graag bloed gaan geven, al helemaal omdat ik geen orgaandonor ben en op deze manier toch nog wat kan geven Maar, als ik berichten hoor over het bestuur van Sanquin dat samen bakken met geld verdeeld, dan krijg ik spontaan kotsneigingen.....
Bakken met geld is erg relatief. De beloning die zij zouden meenemen wanneer zij voor een commerciële organisatie zouden werken van het formaat van Sanquin zou veel groter zijn. Om een organisatie als Sanquin te leiden heb je goede mensen nodig en helaas zijn de meeste goede mensen duur.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:21:18 #234
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_81449661
Inderdaad. Ik had zelf trouwens de indruk dat die discussie al weer een tijdje achter ons ligt.

En verder een diepe buiging voor Asclepius, prachtig gewoon.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:26:34 #235
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81449712
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bakken met geld is erg relatief. De beloning die zij zouden meenemen wanneer zij voor een commerciële organisatie zouden werken van het formaat van Sanquin zou veel groter zijn. Om een organisatie als Sanquin te leiden heb je goede mensen nodig en helaas zijn de meeste goede mensen duur.
Bekijk het ook eens van de andere kant. Als je carrière gemaakt hebt, wil je toch gewoon verdienen wat je waard bent? Ik vind het jammer dat veel non profit organisaties deze dingen niet scheiden.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:30:10 #236
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81449759
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:26 schreef caroline88 het volgende:

Ik vind het jammer dat veel non profit organisaties deze dingen niet scheiden.
Wat bedoel je hier precies mee?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:36:15 #237
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81449823
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee?
Eigenlijk hoort dit deel van de discussie in WGR.

Ik wil een goed salaris verdienen zodat ik ook prettig kan leven. Huis enzo krijg je tenslotte niet voor niets.
Ik kan zonder enige moeite een paar non profit organisaties bedenken waar ik dolgraag zou willen werken. Helaas zitten die qua beloning erg laag in de markt.
Ik doe ook giften. Maar dat wil ik dus scheiden van mijn loonstrookje. Niet werken voor een schijntje omdat het goede doel me na aan het hart ligt.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:46:27 #238
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81449955
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:36 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Eigenlijk hoort dit deel van de discussie in WGR.

Ik wil een goed salaris verdienen zodat ik ook prettig kan leven. Huis enzo krijg je tenslotte niet voor niets.
Ik kan zonder enige moeite een paar non profit organisaties bedenken waar ik dolgraag zou willen werken. Helaas zitten die qua beloning erg laag in de markt.
Ik doe ook giften. Maar dat wil ik dus scheiden van mijn loonstrookje. Niet werken voor een schijntje omdat het goede doel me na aan het hart ligt.
Op die manier. Dan denken we er denk ik ongeveer wel hetzelfde over.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:56:37 #239
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81450071
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op die manier. Dan denken we er denk ik ongeveer wel hetzelfde over.
Zullen we een actiegroep of een leuke stichting in het leven roepen?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:25:48 #240
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81450541
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:56 schreef caroline88 het volgende:

Zullen we een actiegroep of een leuke stichting in het leven roepen?
Of een uitzendbureau voor topbestuurders in de publieke sector.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:32:10 #241
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81450661
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of een uitzendbureau voor topbestuurders in de publieke sector.
Wereldplan!

Al had ik het bij de start van deze discussie niet bepaald over de topbestuurders
pi_81465539
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 03:40 schreef Asclepius het volgende:
Goed nieuws is dat de donatie uiteindelijk wel heeft geholpen. De eerste keer sloeg niet volledig aan, maar na de tweede keer ging het goed en was de ontvanger (bleek achteraf een jongetje van 8) genezen. En ik heb een mooie tekening gekregen
Dat is prachtig, daar doe je het uiteindelijk voor.
pi_81467050
Ik denk dat je om bestuurder te zijn in een organisatie met winstoogmerk meer in huis moet hebben en grotere risico's nemen dan om bestuurder te zijn in de veilige omgeving van een club als Sanquin. Verwijzen naar salarissen in de commerciele sector vind ik daarom niet passend. Maar dit is inderdaad iets voor een ander forum en daar zijn soortgelijke discussies al vaak aan de orde geweest. Daarom over op fraaiere zaken:

Asclepius, wat mooi dat je dit hebt kunnen doen! En ook erg mooi dat de ongemakken meevielen .
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:53:12 #244
301624 Versvandepers
Aaaah motherland!
pi_81468388
Hmm, bedankt iedereen voor de reacties Ik heb er nog eens over nagedacht, en jullie hebben allemaal wel een punt Dus ik ga me alsnog opgeven als bloeddonor
All I can do is be me, whoever that is ~ Bob Dylan
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:31:03 #245
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81469733
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:53 schreef Versvandepers het volgende:
Hmm, bedankt iedereen voor de reacties Ik heb er nog eens over nagedacht, en jullie hebben allemaal wel een punt Dus ik ga me alsnog opgeven als bloeddonor
Geweldig!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 22:44:19 #246
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_81472116
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:53 schreef Versvandepers het volgende:
Hmm, bedankt iedereen voor de reacties Ik heb er nog eens over nagedacht, en jullie hebben allemaal wel een punt Dus ik ga me alsnog opgeven als bloeddonor
Helemaal goed, voor het goede doel
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_81480459
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:53 schreef Versvandepers het volgende:
Hmm, bedankt iedereen voor de reacties Ik heb er nog eens over nagedacht, en jullie hebben allemaal wel een punt Dus ik ga me alsnog opgeven als bloeddonor
Joepie!
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:00:17 #248
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_81620711
Eerste oproep is binnen . De keuringsarts zei dat het wel een tijd kon duren voordat ik opgeroepen zou worden (vanwege de testen etc), maar blijkbaar hebben ze bloed heel hard nodig
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:07:53 #249
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81626877
Ik kom net terug van plasma donatie, wat een luxe hier in Deventer
Mooi leestafeltje waar je wat op kan neerleggen en waar je ook je hapje en drankje geserveerd krijgt.

Ze waren een beetje onderbezet door ziekte dus heb ik me maar gelijk aangemeld als vrijwilliger. Niet dat dat unieke werkervaring aan mijn cv toevoegt maar het is zo'n gezellig team, dat het me gewoon best leuk lijkt om daar af en toe te helpen.
pi_81626996
Ik neem aan dat de onderbezetting voornamlijk aan de kant van de donor-assistenten was?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_81627963
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:00 schreef douche-eendje het volgende:
Eerste oproep is binnen . De keuringsarts zei dat het wel een tijd kon duren voordat ik opgeroepen zou worden (vanwege de testen etc), maar blijkbaar hebben ze bloed heel hard nodig
Mijn vader is ook weer opgeroepen, terwijl die nog niet eens zo gek lang geleden geweest is. Ik ga vanavond
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:42:04 #252
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81628610
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik neem aan dat de onderbezetting voornamlijk aan de kant van de donor-assistenten was?
Duveltje
Er was een keuringsarts ziek en er was geen vrijwilliger voor koffie, thee en andere overlevings- danwel verwenningsbehoeften.
pi_81631040
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:42 schreef caroline88 het volgende:

[..]
l verwenningsbehoeften.
Dat mis ik wél altijd bij de Bloedbank
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_81631151
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat mis ik wél altijd bij de Bloedbank
Hebben ze bij jou geen roze koeken of bifiworstjes?
pi_81631177
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:30 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Hebben ze bij jou geen roze koeken of bifiworstjes?
Ja, maar ik heb ándere verwenningsbehoeften
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:31:50 #256
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81631241
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb ándere verwenningsbehoeften
pi_81631512
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Volgens Loena-tik- loopt er tegenwoordig een heul lieve stagiaire
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_81637036
Heb weer een uitnodiging gekregen!
pi_81642001
Hmmm, er lagen geen bifi's ,volgende keer eens vragen. Ik heb niks met zoet en ook vaker behoefte aan zout.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_81642298
Tucjes lagen er bij ons dacht ik. Verder Hb van 8,4. Weer op het randje, maar verder geen bijzonderheden.
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:28:34 #261
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_81642647
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, maar ik heb ándere verwenningsbehoeften
En die zijn niet op te lossen met een bifiworstje?

Ontopic, gisteravond voor de 30e maal gedoneerd. Bloeddruk was 130/80, Hb was 9,7. Ging allemaal oprima dus.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_81643360
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:28 schreef AirwiN het volgende:

[..]

En die zijn niet op te lossen met een bifiworstje?

Ontopic, gisteravond voor de 30e maal gedoneerd. Bloeddruk was 130/80, Hb was 9,7. Ging allemaal oprima dus.
Volgens mij doelt FiveHorizons op z'n eigen bifi?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_81643377
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:28 schreef AirwiN het volgende:

[..]

En die zijn niet op te lossen met een bifiworstje?
Neuh, want anders zou ik niet mogen doneren, gok ik


Ik ben trouwens wel benieuwd naar m'n Hb. Ik ben sinds een dikke maand gestopt met roken....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:41:19 #264
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_81643457
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:39 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij doelt FiveHorizons op z'n eigen bifi?
Dat snap ik. Maar weet jij waar zijn eigen bifi precies blij van wordt? Penetratie met naalden is blijkbaar geen probleem, misschien is een bifi de volgende stap.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:41:59 #265
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_81643502
Dat zou wel hardcore zijn.
pi_81643671
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:41 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar weet jij waar zijn eigen bifi precies blij van wordt? Penetratie met naalden is blijkbaar geen probleem, misschien is een bifi de volgende stap.
Bij 'verwenningsbehoeften' zie ik toch geen penetratie met naalden voor me hoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_81655626
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:28 schreef AirwiN het volgende:

[..]

En die zijn niet op te lossen met een bifiworstje?

Ontopic, gisteravond voor de 30e maal gedoneerd. Bloeddruk was 130/80, Hb was 9,7. Ging allemaal oprima dus.
Air, waar gaf jij ook al weer bloed? En voor de 30e keer!
pi_81670244
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Neuh, want anders zou ik niet mogen doneren, gok ik


Ik ben trouwens wel benieuwd naar m'n Hb. Ik ben sinds een dikke maand gestopt met roken....
Dat gaat omlaag waarschijnlijk he? Zonder het gif van sigaretten kan je lichaam wat besparen in de aanmaak van rode bloedcelllen zonder dat je stikt.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:05:16 #269
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_81683245
Ik wil graag bloedgeven, maar ik ben te licht
pi_81683419
Onder de 50 kilo?
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:10:34 #271
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_81683477
Ja. Ik ben 1.76 en 49 kilo. Oja, en vrouwelijk.
pi_81683764
Dat is ook wel erg dun voor je lengte. Ik ben 55 kg bij 1.70 en dan vinden mensen mij al een sprietje.....
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:19:15 #273
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_81683866
Maar het kan geen kwaad volgens de dokter, als je altijd zo bent geweest en gezond eet.
Nog 2 kilo en dan kan ik
pi_81684336
Ik sta ook ingeschreven in de databank voor beenmerg, en ben daardoor gebeld voor donatie van bloedplaatjes, ik heb nu 3 keer bloedplaatjes gegeven voor een patient die ze zelf niet aanmaakt... Mijn plaatjes gingen zo ongeveer rechtstreeks van de bloedbank naar de patient..
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:55:16 #275
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_81688108
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:39 schreef GotC het volgende:
Air, waar gaf jij ook al weer bloed? En voor de 30e keer!
Dezelfde lokatie als jij volgens mij, mgr Nolenslaan. 29 juni ga ik weer.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_81688920
Afgelopen maandag voor het eerst bloed gegeven
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
pi_81696691
Als je minder dan 50 kg weegt, mag je volgens mij wel beenmergdonor worden trouwens
pi_81728443
vandaag de teller op 7,5 liter gezet! heb al anderhalf keer mijn eigen hoeveelheid bloed gegeven!

bloeddruk was voor het eerst in die 15 keer te hoog!
pi_81778188
Ik kreeg precies twee maanden na de eerste donatie al gelijk weer een oproep, alleen ik mag pas over anderhalve week door antibioticagebruik
pi_81796310
en de BIFI is uit het assortiment!!!!!
  zondag 23 mei 2010 @ 18:32:56 #281
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81796992
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:02 schreef Pollewoppie het volgende:
en de BIFI is uit het assortiment!!!!!
De roze koeken ook geloof ik
  zondag 23 mei 2010 @ 18:45:27 #282
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_81797307
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:32 schreef caroline88 het volgende:

[..]

De roze koeken ook geloof ik
Whut?
pi_81797685
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:55 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dezelfde lokatie als jij volgens mij, mgr Nolenslaan. 29 juni ga ik weer.
Gezellig Ik mag vanaf de 25e weer.
  zondag 23 mei 2010 @ 19:51:10 #284
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_81799471
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:59 schreef GotC het volgende:
Gezellig Ik mag vanaf de 25e weer.
Volgende keer gaan we daten, ok?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_81802226
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:32 schreef caroline88 het volgende:

[..]

De roze koeken ook geloof ik
Ik hoor hier van niet. De Bifi-worstjes wel...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 23 mei 2010 @ 20:53:21 #286
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_81802635
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik hoor hier van niet. De Bifi-worstjes wel...
En de chocoprinsen. Daar zijn dan wel weer spritsen en Tuc voor in de plaats gekomen.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_81803327
Dat van de chocoprinsen is hier niet bekend, maar behalve de door jou genoemde zijn er ook speculaaspoppen, appelkoeken en gevulde koeken. De rode wasa-crackers zijn vervangen door de blauwe... en binnenkort komen er broodjes worst/kaas (á la tankstation )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 23 mei 2010 @ 21:06:45 #288
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_81803541
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat van de chocoprinsen is hier niet bekend, maar behalve de door jou genoemde zijn er ook speculaaspoppen, appelkoeken en gevulde koeken. De rode wasa-crackers zijn vervangen door de blauwe... en binnenkort komen er broodjes worst/kaas (á la tankstation )
Speculaaspoppen hebben ze in Den Haag zeker weten nog niet. Appelkoeken zijn er inderdaad ook bij gekomen. Gevulde koeken hebben ze hier al langer. De Wasacrackers vind ik sowieso niks, die mogen wel helemaal weg van mij.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 23 mei 2010 @ 21:18:47 #289
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81804302
Wasa crackers heb ik niet gezien. Keus was gevulde koek, appelkoek, bijtje en nog eentje maar die ben ik vergeten.
Wellicht wordt bepaling van assortiment ook overgelaten aan de vestiging?
pi_81804474
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:18 schreef caroline88 het volgende:

Wellicht wordt bepaling van assortiment ook overgelaten aan de vestiging?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 23 mei 2010 @ 21:29:13 #291
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81805043
Ga denk ik toch weer terug naar Den Haag om bloed te geven. Dan krijg ik tenminste mijn gratis wasa cracker.
  zondag 23 mei 2010 @ 21:33:09 #292
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_81805331
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:29 schreef caroline88 het volgende:
Ga denk ik toch weer terug naar Den Haag om bloed te geven. Dan krijg ik tenminste mijn gratis wasa cracker.
Helemaal goed, gezien het tekort aan donoren in Den Haag.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 23 mei 2010 @ 21:46:39 #293
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81806352
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:33 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Helemaal goed, gezien het tekort aan donoren in Den Haag.
Lijkt me anders knap gestoord om 2 uur in de auto te gaan zitten voor een crackertje.
Verder niets dan lof over vestigingen Voorburg en Den Haag want ik ben er altijd met veel plezier naar toe gegaan.
pi_81853199
Zijn de mensen leuk en de snacks lekker in Tilburg? Ga waarschijnijk binnenkort daar naartoe...
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_81895938
Ik vond ze in Rotterdam veel aardiger (en efficienter!) dan in Den Haag.
Beetje jammer dat ik niet mocht geven.
quote:
Bent u onlangs in de Verenigde Staten van Amerika, Canada, Hongarije, Roemenië of de regio Emilia-Romagna in Italië geweest? Dan mag u gedurende 28 dagen na vertrek uit het gebied geen bloed of plasma geven. Tijdens een verblijf in, of op doorreis door, deze gebieden is er namelijk een (kleine) kans op besmetting met het West Nile virus.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_82102817
Van de week weer bloed gegeven, had een (voor mij) hoge hb van 9.6, verder alles netjes.
den haag heeft een prima assortiment qua snacks vind ik lag dit keer ook een schaal met pepermunt, gummi beertjes enzo nice.
pi_82103155
Bij ons hebben ze die beertjes ook . En warme chocomel.

Laatst heb ik proefondervindelijk vastgesteld dat je van plasma doneren echt helemaal niets merkt in je conditie. Officieel raak je "vocht en eiwitten" kwijt en zou je lichaam dat binnen enkele dagen weer op peil moeten hebben. Ik liep na m'n donatie op vrijdag op zondag alweer een geweldige Marikenloop .
  maandag 7 juni 2010 @ 12:21:56 #298
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_82436570
Eerste donatie is zojuist gedaan. Ging wel bij de 490 ml even met stoel naar achteren, werd ineens heel warm en duizelig . Maar die roze koek maakt het allemaal weer goed!
pi_82437279
Ik ben 46 kilo, betekend dat automatisch dat ik niet mag doneren? ._.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:48:20 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_82437475
Je moet minimaal 50 kilo wegen om te mogen doneren.
pi_82437642
Wat is de reden daar achter?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')