quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Stamceldonor en beenmergdonor is hetzelfde.
Hmm ik denk ook weleens na over een nier doneren bij leven. Dat doe ik alleen voor mijn moeder.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:14 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ze mogen alles uit me halen wat mijn lichaam gewoon weer nieuw aanmaakt.
En voor de rest - ja sorry jongens, even wachten tot ik er niet meer ben
Zou best kunnen.. Geen alcohol voel ik me de volgende dag sowieso een stuk fitter..quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:24 schreef ShadyLane het volgende:
Zou het aan een week junkfood en alcohol kunnen liggen dat m'n HB een stuk lager was dan anders?
Was erg rustigquote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:24 schreef ShadyLane het volgende:
Zou het aan een week junkfood en alcohol kunnen liggen dat m'n HB een stuk lager was dan anders?
Ultiem rustig bij de bloedbank vandaag, waarschijnlijk dachten veel mensen dat ie dicht was vandaag, of ze waren allemaal op een lang weekend weg.
Ach, jammer joh!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:49 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Vandaag medische keuring gehad, helaas ben ik niet geschikt als bloeddonor, te moeilijk te prikken
Niet alleen qua aders, er is twee keer raak geprikt, maar er kwam weinig tot niks uitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:44 schreef Mark het volgende:
Mijn vrouw was ook een lastige donor qua aders, en daarom jaren geleden gestopt. Nu heeft ze het toch weer opgepakt, maar er werd wel geadviseerd om iedere donatie vooraf te melden dat ze lastige aders had. Niet zozeer voor haarzelf maar omdat het anders zo duur werd om steeds die setjes weg te mikken
Dat zeg ik hier liever nietquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Waar was je voor de keuring geweest?
Als er in een ader in je elleboog geprikt wordt, doet het dan ook de hele tijd zeer?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:54 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
[..]
Niet alleen qua aders, er is twee keer raak geprikt, maar er kwam weinig tot niks uitBij prikken voor onderzoek wordt er dan ook meestal in mijn hand geprikt, maar dat bleek niet mogelijk te zijn volgens de vrouw die me prikte...
Het doet nu nog steeds pijnquote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:04 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Als er in een ader in je elleboog geprikt wordt, doet het dan ook de hele tijd zeer?
Dat was bij mij ook, liep ook langzaam.
Bij mij hielp het om de naald iets terug te trekken, hij zat tegen de wand aan.
Ik kan geen plasmaferese doen omdat ik dunne aderen heb.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:11 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
[..]
Het doet nu nog steeds pijnMaar volgens mij hebben ze dat ook al geprobeerd
Aw, volgens mij ben ik gewoon een heel moeilijk geval
Ik ga het iig over een paar jaar weer proberen!
Als ze hun werk maar goed doen en het bloed bij de mensen die het nodig hebben terecht komt. Er zijn ook zat andere mensen/organisaties die van mij /mijn geld profiteren. Wat voor mij telt is dat er zonder Sanquin heel veel meer leed zou zijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:29 schreef Versvandepers het volgende:
Hoe staan jullie hier als donoren tegenover?
Ruim twee jaar geleden heb ik tweemaal beenmerg gedoneerd via Europdonor voor een onbekende ontvanger. Ik had zelf bewust gekozen voor beenmergafname onder algehele narcose ipv circulerende stamcellen die geoogst zouden wordenuit je bloed. De reden dat ik voor deze afname koos was dat het wat makkelijker te combineren was met mijn werk; anders moet je een week lang iedere ochtend voor controle bij de bloedbank komen en daarna een hele dag de afname.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:04 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn overweging om erover na te denken is inderdaad dat het zo moeilijk is om een match te vinden. Hoe meer donoren, hoe groter de kans dat iemand geholpen kan worden.
Aan de ene kant zie ik niet op tegen een operatie/narcose. Aan de andere kant heb ik de afgelopen tijd genoeg pijn gehad, ik denk er nog even over na.
Wauwquote:Op zaterdag 15 mei 2010 03:40 schreef Asclepius het volgende:
[..]
Ruim twee jaar geleden heb ik tweemaal beenmerg gedoneerd via Europdonor voor een onbekende ontvanger. Ik had zelf bewust gekozen voor beenmergafname onder algehele narcose ipv circulerende stamcellen die geoogst zouden wordenuit je bloed. De reden dat ik voor deze afname koos was dat het wat makkelijker te combineren was met mijn werk; anders moet je een week lang iedere ochtend voor controle bij de bloedbank komen en daarna een hele dag de afname.
De procedure was me beide keren erg meegevallen. Van de narcose had ik geen enkele last. Wel een beurs gevoel thv van mijn bekken waar ze de afname doen (per keer heb ik vijf kleine gaatjes), maar de pijn viel best mee. De eerste keer ben ik na de afname op hun advies nog een dag thuis gebleven, de tweede keer was ik gelijk weer aan het werk gegaan. Wel een bloedarmoede na de twee ingrepen: Hb van 9.1 naar 7.2 na de 1e afname, na drie maanden de tweede donatie en uiteindelijk een Hb van 5.9.
Goed nieuws is dat de donatie uiteindelijk wel heeft geholpen. De eerste keer sloeg niet volledig aan, maar na de tweede keer ging het goed en was de ontvanger (bleek achteraf een jongetje van 8) genezen. En ik heb een mooie tekening gekregen
Echt mooi man. Ook al zie je het zelf misschien niet zo, ik heb er veel respect voor.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 03:55 schreef Asclepius het volgende:
Het is een relatief kleine moeite voor het moois wat je ermee kunt doen, wat is één dag ongemak voor het mogelijk redden van een mensenleven? Ik was al een tijd donor bij de bloedbank (aanvankelijk plasma, later bloed), en had me ooit eens aangemeld als beenmergdonor toen ik een folder zag liggen. Ik had overigens niet verwacht dat ik ooit zou worden opgeroepen (minder dan 1% van de mensen die geregistreerd staan krijgt een oproep), maar nog geen jaar na mijn aanmelding kreeg ik al een telefoontje dat er een potentiele match was.
Nee, insuline-afhankelijke diabeten mogen (voor hun eigen veiligheid) geen bloeddonor zijn. Het argument dat de bloeddank gebruikt is dat het glucose-gehalte te veel fluctueert om een gezonde afname te garanderen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 04:02 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Daarnaast ben ik diabetes type1 patient, staat dit een bloeddonor in de weg? Lijkt mij wel wel, maar wil het even zeker weten.
Ik was er al bang voorquote:Op zaterdag 15 mei 2010 04:11 schreef Asclepius het volgende:
[..]
Nee, insuline-afhankelijke diabeten mogen (voor hun eigen veiligheid) geen bloeddonor zijn. Het argument dat de bloeddank gebruikt is dat het glucose-gehalte te veel fluctueert om een gezonde afname te garanderen.
Ik ben donor voor de mensen die mijn plasma nodig hebben om in leven te blijven. Dat bestuur kan me echt niet boeien.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:29 schreef Versvandepers het volgende:
Ik zit in dubio. Ik wil graag bloed gaan geven, al helemaal omdat ik geen orgaandonor ben en op deze manier toch nog wat kan gevenMaar, als ik berichten hoor over het bestuur van Sanquin dat samen bakken met geld verdeeld, dan krijg ik spontaan kotsneigingen.....echt walgelijk dat het bestuur van een non-profit organisatie net zo hard graait als een commerciële organisatie. Hoe staan jullie hier als donoren tegenover?
Petje af dat je toch B gezegd hebt toen puntje bij paaltje kwam en ook nog twee keer. En ik wist nog niet eens dat ze het ook uit het bloed kunnen halen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 03:55 schreef Asclepius het volgende:
Het is een relatief kleine moeite voor het moois wat je ermee kunt doen, wat is één dag ongemak voor het mogelijk redden van een mensenleven? Ik was al een tijd donor bij de bloedbank (aanvankelijk plasma, later bloed), en had me ooit eens aangemeld als beenmergdonor toen ik een folder zag liggen. Ik had overigens niet verwacht dat ik ooit zou worden opgeroepen (minder dan 1% van de mensen die geregistreerd staan krijgt een oproep), maar nog geen jaar na mijn aanmelding kreeg ik al een telefoontje dat er een potentiele match was.
Bakken met geld is erg relatief. De beloning die zij zouden meenemen wanneer zij voor een commerciële organisatie zouden werken van het formaat van Sanquin zou veel groter zijn. Om een organisatie als Sanquin te leiden heb je goede mensen nodig en helaas zijn de meeste goede mensen duur.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:29 schreef Versvandepers het volgende:
Ik zit in dubio. Ik wil graag bloed gaan geven, al helemaal omdat ik geen orgaandonor ben en op deze manier toch nog wat kan gevenMaar, als ik berichten hoor over het bestuur van Sanquin dat samen bakken met geld verdeeld, dan krijg ik spontaan kotsneigingen.....
Bekijk het ook eens van de andere kant. Als je carrière gemaakt hebt, wil je toch gewoon verdienen wat je waard bent? Ik vind het jammer dat veel non profit organisaties deze dingen niet scheiden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bakken met geld is erg relatief. De beloning die zij zouden meenemen wanneer zij voor een commerciële organisatie zouden werken van het formaat van Sanquin zou veel groter zijn. Om een organisatie als Sanquin te leiden heb je goede mensen nodig en helaas zijn de meeste goede mensen duur.
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:26 schreef caroline88 het volgende:
Ik vind het jammer dat veel non profit organisaties deze dingen niet scheiden.
Eigenlijk hoort dit deel van de discussie in WGR.quote:
Op die manier. Dan denken we er denk ik ongeveer wel hetzelfde over.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:36 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Eigenlijk hoort dit deel van de discussie in WGR.
Ik wil een goed salaris verdienen zodat ik ook prettig kan leven. Huis enzo krijg je tenslotte niet voor niets.
Ik kan zonder enige moeite een paar non profit organisaties bedenken waar ik dolgraag zou willen werken. Helaas zitten die qua beloning erg laag in de markt.
Ik doe ook giften. Maar dat wil ik dus scheiden van mijn loonstrookje. Niet werken voor een schijntje omdat het goede doel me na aan het hart ligt.
Zullen we een actiegroep of een leuke stichting in het leven roepen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op die manier. Dan denken we er denk ik ongeveer wel hetzelfde over.
Of een uitzendbureau voor topbestuurders in de publieke sector.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:56 schreef caroline88 het volgende:
Zullen we een actiegroep of een leuke stichting in het leven roepen?
Wereldplan!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of een uitzendbureau voor topbestuurders in de publieke sector.
Dat is prachtig, daar doe je het uiteindelijk voor.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 03:40 schreef Asclepius het volgende:
Goed nieuws is dat de donatie uiteindelijk wel heeft geholpen. De eerste keer sloeg niet volledig aan, maar na de tweede keer ging het goed en was de ontvanger (bleek achteraf een jongetje van 8) genezen. En ik heb een mooie tekening gekregen
Geweldig!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:53 schreef Versvandepers het volgende:
Hmm, bedankt iedereen voor de reactiesIk heb er nog eens over nagedacht, en jullie hebben allemaal wel een punt
Dus ik ga me alsnog opgeven als bloeddonor
Helemaal goed, voor het goede doelquote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:53 schreef Versvandepers het volgende:
Hmm, bedankt iedereen voor de reactiesIk heb er nog eens over nagedacht, en jullie hebben allemaal wel een punt
Joepie!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:53 schreef Versvandepers het volgende:
Mijn vader is ook weer opgeroepen, terwijl die nog niet eens zo gek lang geleden geweest is. Ik ga vanavondquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:00 schreef douche-eendje het volgende:
Eerste oproep is binnen. De keuringsarts zei dat het wel een tijd kon duren voordat ik opgeroepen zou worden (vanwege de testen etc), maar blijkbaar hebben ze bloed heel hard nodig
Duveltjequote:Op woensdag 19 mei 2010 15:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik neem aan dat de onderbezetting voornamlijk aan de kant van de donor-assistenten was?
Dat mis ik wél altijd bij de Bloedbankquote:
Hebben ze bij jou geen roze koeken of bifiworstjes?quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat mis ik wél altijd bij de Bloedbank
Ja, maar ik heb ándere verwenningsbehoeftenquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:30 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
[..]
Hebben ze bij jou geen roze koeken of bifiworstjes?
quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb ándere verwenningsbehoeften
Volgens Loena-tik- loopt er tegenwoordig een heul lieve stagiairequote:
En die zijn niet op te lossen met een bifiworstje?quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, maar ik heb ándere verwenningsbehoeften
Volgens mij doelt FiveHorizons op z'n eigen bifi?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:28 schreef AirwiN het volgende:
[..]
En die zijn niet op te lossen met een bifiworstje?
Ontopic, gisteravond voor de 30e maal gedoneerd. Bloeddruk was 130/80, Hb was 9,7. Ging allemaal oprima dus.
Neuh, want anders zou ik niet mogen doneren, gok ikquote:Op woensdag 19 mei 2010 20:28 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar weet jij waar zijn eigen bifi precies blij van wordt? Penetratie met naalden is blijkbaar geen probleem, misschien is een bifi de volgende stap.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:39 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij doelt FiveHorizons op z'n eigen bifi?
Bij 'verwenningsbehoeften' zie ik toch geen penetratie met naalden voor me hoor.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:41 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar weet jij waar zijn eigen bifi precies blij van wordt? Penetratie met naalden is blijkbaar geen probleem, misschien is een bifi de volgende stap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
Air, waar gaf jij ook al weer bloed? En voor de 30e keer!quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:28 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ontopic, gisteravond voor de 30e maal gedoneerd. Bloeddruk was 130/80, Hb was 9,7. Ging allemaal oprima dus.
Dat gaat omlaag waarschijnlijk he? Zonder het gif van sigaretten kan je lichaam wat besparen in de aanmaak van rode bloedcelllen zonder dat je stikt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh, want anders zou ik niet mogen doneren, gok ik
Ik ben trouwens wel benieuwd naar m'n Hb. Ik ben sinds een dikke maand gestopt met roken....
Dezelfde lokatie als jij volgens mij, mgr Nolenslaan. 29 juni ga ik weer.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:39 schreef GotC het volgende:
Air, waar gaf jij ook al weer bloed? En voor de 30e keer!
Gezelligquote:Op donderdag 20 mei 2010 19:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dezelfde lokatie als jij volgens mij, mgr Nolenslaan. 29 juni ga ik weer.
Volgende keer gaan we daten, ok?quote:
Ik hoor hier van niet. De Bifi-worstjes wel...quote:
En de chocoprinsen.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik hoor hier van niet. De Bifi-worstjes wel...
Speculaaspoppen hebben ze in Den Haag zeker weten nog niet. Appelkoeken zijn er inderdaad ook bij gekomen. Gevulde koeken hebben ze hier al langer. De Wasacrackers vind ik sowieso niks, die mogen wel helemaal weg van mij.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat van de chocoprinsen is hier niet bekend, maar behalve de door jou genoemde zijn er ook speculaaspoppen, appelkoeken en gevulde koeken. De rode wasa-crackers zijn vervangen door de blauwe... en binnenkort komen er broodjes worst/kaas (á la tankstation)
quote:Op zondag 23 mei 2010 21:18 schreef caroline88 het volgende:
Wellicht wordt bepaling van assortiment ook overgelaten aan de vestiging?
Helemaal goed, gezien het tekort aan donoren in Den Haag.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:29 schreef caroline88 het volgende:
Ga denk ik toch weer terug naar Den Haag om bloed te geven. Dan krijg ik tenminste mijn gratis wasa cracker.
Lijkt me anders knap gestoord om 2 uur in de auto te gaan zitten voor een crackertje.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:33 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Helemaal goed, gezien het tekort aan donoren in Den Haag.
quote:Bent u onlangs in de Verenigde Staten van Amerika, Canada, Hongarije, Roemenië of de regio Emilia-Romagna in Italië geweest? Dan mag u gedurende 28 dagen na vertrek uit het gebied geen bloed of plasma geven. Tijdens een verblijf in, of op doorreis door, deze gebieden is er namelijk een (kleine) kans op besmetting met het West Nile virus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |