abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81354787
Mijn overweging om erover na te denken is inderdaad dat het zo moeilijk is om een match te vinden. Hoe meer donoren, hoe groter de kans dat iemand geholpen kan worden.
Aan de ene kant zie ik niet op tegen een operatie/narcose. Aan de andere kant heb ik de afgelopen tijd genoeg pijn gehad, ik denk er nog even over na.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:14:23 #202
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81355289
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Stamceldonor en beenmergdonor is hetzelfde.

Ze mogen alles uit me halen wat mijn lichaam gewoon weer nieuw aanmaakt.
En voor de rest - ja sorry jongens, even wachten tot ik er niet meer ben
pi_81361798
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:14 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ze mogen alles uit me halen wat mijn lichaam gewoon weer nieuw aanmaakt.
En voor de rest - ja sorry jongens, even wachten tot ik er niet meer ben
Hmm ik denk ook weleens na over een nier doneren bij leven. Dat doe ik alleen voor mijn moeder.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_81425887
Zou het aan een week junkfood en alcohol kunnen liggen dat m'n HB een stuk lager was dan anders?
Ultiem rustig bij de bloedbank vandaag, waarschijnlijk dachten veel mensen dat ie dicht was vandaag, of ze waren allemaal op een lang weekend weg.
pi_81426142
Mag volgend weekend weer
pi_81426298
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:31 schreef Mathijz het volgende:
Mag volgend weekend weer
Ik ook
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:37:24 #207
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81428620
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:24 schreef ShadyLane het volgende:
Zou het aan een week junkfood en alcohol kunnen liggen dat m'n HB een stuk lager was dan anders?
Zou best kunnen.. Geen alcohol voel ik me de volgende dag sowieso een stuk fitter..
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:39:47 #208
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_81428717
Ik moet donderdag voor m'n plasma maar ik heb vorige week een typhim vaccinatie gehad dus moet even kijken of het wel mag. Volgens de site maar ik bel maandag wel even. Zal niet de eerste keer zijn dat ik voor niks ga
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:36:44 #209
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_81431471
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ultiem rustig bij de bloedbank vandaag, waarschijnlijk dachten veel mensen dat ie dicht was vandaag, of ze waren allemaal op een lang weekend weg.
Was erg rustig Al had ik wel iemand die op zijn bed mee lag te zingen met zijn mp3 speler
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_81432251
Vandaag medische keuring gehad, helaas ben ik niet geschikt als bloeddonor, te moeilijk te prikken
pi_81433016
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:49 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Vandaag medische keuring gehad, helaas ben ik niet geschikt als bloeddonor, te moeilijk te prikken
Ach, jammer joh!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 21:23:19 #212
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81434160
Wat jammer!
pi_81434494
Ja, ik vind het echt jammer Maar er werd gezegd dat ik over een paar jaar terug kon komen, dus dat ga ik dan maar doen Hoewel ik verwacht dat het niet veel uitmaakt, mijn moeder is ook geen donor geworden om deze reden...
pi_81434732
Waar was je voor de keuring geweest?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 21:44:59 #215
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_81435349
Mijn vrouw was ook een lastige donor qua aders, en daarom jaren geleden gestopt. Nu heeft ze het toch weer opgepakt, maar er werd wel geadviseerd om iedere donatie vooraf te melden dat ze lastige aders had. Niet zozeer voor haarzelf maar omdat het anders zo duur werd om steeds die setjes weg te mikken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_81435937
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:44 schreef Mark het volgende:
Mijn vrouw was ook een lastige donor qua aders, en daarom jaren geleden gestopt. Nu heeft ze het toch weer opgepakt, maar er werd wel geadviseerd om iedere donatie vooraf te melden dat ze lastige aders had. Niet zozeer voor haarzelf maar omdat het anders zo duur werd om steeds die setjes weg te mikken
Niet alleen qua aders, er is twee keer raak geprikt, maar er kwam weinig tot niks uit Bij prikken voor onderzoek wordt er dan ook meestal in mijn hand geprikt, maar dat bleek niet mogelijk te zijn volgens de vrouw die me prikte...
pi_81435974
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Waar was je voor de keuring geweest?
Dat zeg ik hier liever niet Ik kan je wel een PM sturen, als je het echt wil weten?
pi_81436513
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:54 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:

[..]

Niet alleen qua aders, er is twee keer raak geprikt, maar er kwam weinig tot niks uit Bij prikken voor onderzoek wordt er dan ook meestal in mijn hand geprikt, maar dat bleek niet mogelijk te zijn volgens de vrouw die me prikte...
Als er in een ader in je elleboog geprikt wordt, doet het dan ook de hele tijd zeer?
Dat was bij mij ook, liep ook langzaam.
Bij mij hielp het om de naald iets terug te trekken, hij zat tegen de wand aan.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_81436865
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:04 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Als er in een ader in je elleboog geprikt wordt, doet het dan ook de hele tijd zeer?
Dat was bij mij ook, liep ook langzaam.
Bij mij hielp het om de naald iets terug te trekken, hij zat tegen de wand aan.
Het doet nu nog steeds pijn Maar volgens mij hebben ze dat ook al geprobeerd Aw, volgens mij ben ik gewoon een heel moeilijk geval Ik ga het iig over een paar jaar weer proberen!
pi_81437138
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:11 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:

[..]

Het doet nu nog steeds pijn Maar volgens mij hebben ze dat ook al geprobeerd Aw, volgens mij ben ik gewoon een heel moeilijk geval Ik ga het iig over een paar jaar weer proberen!
Ik kan geen plasmaferese doen omdat ik dunne aderen heb.
Sinds ik dat weet, zeg ik elke keer dat ze niet te diep moeten prikken. Ik weet dat als het meteen zeer doet, dat ze de naald wat terug moeten trekken. En dat werkt!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:31:11 #221
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_81437945
Jammer zeg La Vache, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd!

Mijn blauwe plek van het mis-prikken van de keuring is na een ruime week eindelijk weg . Ben benieuwd wanneer ik opgeroepen word voor de eerste donatie.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:29:46 #222
301624 Versvandepers
Aaaah motherland!
pi_81441130
Ik zit in dubio. Ik wil graag bloed gaan geven, al helemaal omdat ik geen orgaandonor ben en op deze manier toch nog wat kan geven Maar, als ik berichten hoor over het bestuur van Sanquin dat samen bakken met geld verdeeld, dan krijg ik spontaan kotsneigingen.....echt walgelijk dat het bestuur van een non-profit organisatie net zo hard graait als een commerciële organisatie. Hoe staan jullie hier als donoren tegenover?
All I can do is be me, whoever that is ~ Bob Dylan
pi_81441718
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:29 schreef Versvandepers het volgende:
Hoe staan jullie hier als donoren tegenover?
Als ze hun werk maar goed doen en het bloed bij de mensen die het nodig hebben terecht komt. Er zijn ook zat andere mensen/organisaties die van mij /mijn geld profiteren. Wat voor mij telt is dat er zonder Sanquin heel veel meer leed zou zijn.
pi_81443161
Door niet te doneren benadeel je patienten die het hard nodig hebben. Ben geabonneerd op de nieuwsbrief van de landelijke vereniging donoren die o.a. met dit onderwerp bezig zijn.
pi_81448561
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:04 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn overweging om erover na te denken is inderdaad dat het zo moeilijk is om een match te vinden. Hoe meer donoren, hoe groter de kans dat iemand geholpen kan worden.
Aan de ene kant zie ik niet op tegen een operatie/narcose. Aan de andere kant heb ik de afgelopen tijd genoeg pijn gehad, ik denk er nog even over na.
Ruim twee jaar geleden heb ik tweemaal beenmerg gedoneerd via Europdonor voor een onbekende ontvanger. Ik had zelf bewust gekozen voor beenmergafname onder algehele narcose ipv circulerende stamcellen die geoogst zouden wordenuit je bloed. De reden dat ik voor deze afname koos was dat het wat makkelijker te combineren was met mijn werk; anders moet je een week lang iedere ochtend voor controle bij de bloedbank komen en daarna een hele dag de afname.
De procedure was me beide keren erg meegevallen. Van de narcose had ik geen enkele last. Wel een beurs gevoel thv van mijn bekken waar ze de afname doen (per keer heb ik vijf kleine gaatjes), maar de pijn viel best mee. De eerste keer ben ik na de afname op hun advies nog een dag thuis gebleven, de tweede keer was ik gelijk weer aan het werk gegaan. Wel een bloedarmoede na de twee ingrepen: Hb van 9.1 naar 7.2 na de 1e afname, na drie maanden de tweede donatie en uiteindelijk een Hb van 5.9.
Goed nieuws is dat de donatie uiteindelijk wel heeft geholpen. De eerste keer sloeg niet volledig aan, maar na de tweede keer ging het goed en was de ontvanger (bleek achteraf een jongetje van 8) genezen. En ik heb een mooie tekening gekregen
pi_81448584
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 03:40 schreef Asclepius het volgende:

[..]

Ruim twee jaar geleden heb ik tweemaal beenmerg gedoneerd via Europdonor voor een onbekende ontvanger. Ik had zelf bewust gekozen voor beenmergafname onder algehele narcose ipv circulerende stamcellen die geoogst zouden wordenuit je bloed. De reden dat ik voor deze afname koos was dat het wat makkelijker te combineren was met mijn werk; anders moet je een week lang iedere ochtend voor controle bij de bloedbank komen en daarna een hele dag de afname.
De procedure was me beide keren erg meegevallen. Van de narcose had ik geen enkele last. Wel een beurs gevoel thv van mijn bekken waar ze de afname doen (per keer heb ik vijf kleine gaatjes), maar de pijn viel best mee. De eerste keer ben ik na de afname op hun advies nog een dag thuis gebleven, de tweede keer was ik gelijk weer aan het werk gegaan. Wel een bloedarmoede na de twee ingrepen: Hb van 9.1 naar 7.2 na de 1e afname, na drie maanden de tweede donatie en uiteindelijk een Hb van 5.9.
Goed nieuws is dat de donatie uiteindelijk wel heeft geholpen. De eerste keer sloeg niet volledig aan, maar na de tweede keer ging het goed en was de ontvanger (bleek achteraf een jongetje van 8) genezen. En ik heb een mooie tekening gekregen
Wauw

Mag ik vragen wat je beweegredenen waren om dit te doen?
pi_81448612
Het is een relatief kleine moeite voor het moois wat je ermee kunt doen, wat is één dag ongemak voor het mogelijk redden van een mensenleven? Ik was al een tijd donor bij de bloedbank (aanvankelijk plasma, later bloed), en had me ooit eens aangemeld als beenmergdonor toen ik een folder zag liggen. Ik had overigens niet verwacht dat ik ooit zou worden opgeroepen (minder dan 1% van de mensen die geregistreerd staan krijgt een oproep), maar nog geen jaar na mijn aanmelding kreeg ik al een telefoontje dat er een potentiele match was.
pi_81448646
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 03:55 schreef Asclepius het volgende:
Het is een relatief kleine moeite voor het moois wat je ermee kunt doen, wat is één dag ongemak voor het mogelijk redden van een mensenleven? Ik was al een tijd donor bij de bloedbank (aanvankelijk plasma, later bloed), en had me ooit eens aangemeld als beenmergdonor toen ik een folder zag liggen. Ik had overigens niet verwacht dat ik ooit zou worden opgeroepen (minder dan 1% van de mensen die geregistreerd staan krijgt een oproep), maar nog geen jaar na mijn aanmelding kreeg ik al een telefoontje dat er een potentiele match was.
Echt mooi man. Ook al zie je het zelf misschien niet zo, ik heb er veel respect voor.

Dat beenmerg gaat me iets te ver gezien ik er echt niet tegen kan als ik gecontroleerd mijn bewustzijn verlies (narcose). Daarnaast ben ik diabetes type1 patient, staat dit een bloeddonor in de weg? Lijkt mij wel wel, maar wil het even zeker weten.
pi_81448689
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 04:02 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]
Daarnaast ben ik diabetes type1 patient, staat dit een bloeddonor in de weg? Lijkt mij wel wel, maar wil het even zeker weten.
Nee, insuline-afhankelijke diabeten mogen (voor hun eigen veiligheid) geen bloeddonor zijn. Het argument dat de bloeddank gebruikt is dat het glucose-gehalte te veel fluctueert om een gezonde afname te garanderen.
pi_81448702
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 04:11 schreef Asclepius het volgende:

[..]

Nee, insuline-afhankelijke diabeten mogen (voor hun eigen veiligheid) geen bloeddonor zijn. Het argument dat de bloeddank gebruikt is dat het glucose-gehalte te veel fluctueert om een gezonde afname te garanderen.
Ik was er al bang voor
  zaterdag 15 mei 2010 @ 06:46:56 #231
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81448988
quote:
Ik zit in dubio. Ik wil graag bloed gaan geven, al helemaal omdat ik geen orgaandonor ben en op deze manier toch nog wat kan geven Maar, als ik berichten hoor over het bestuur van Sanquin dat samen bakken met geld verdeeld, dan krijg ik spontaan kotsneigingen.....echt walgelijk dat het bestuur van een non-profit organisatie net zo hard graait als een commerciële organisatie. Hoe staan jullie hier als donoren tegenover?
Ik ben donor voor de mensen die mijn plasma nodig hebben om in leven te blijven. Dat bestuur kan me echt niet boeien.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 06:54:58 #232
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81448998
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 03:55 schreef Asclepius het volgende:
Petje af dat je toch B gezegd hebt toen puntje bij paaltje kwam en ook nog twee keer. En ik wist nog niet eens dat ze het ook uit het bloed kunnen halen.
Sta al jaren geregistreerd maar er is nog geen match geweest.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:14:24 #233
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81449616
quote:
Ik zit in dubio. Ik wil graag bloed gaan geven, al helemaal omdat ik geen orgaandonor ben en op deze manier toch nog wat kan geven Maar, als ik berichten hoor over het bestuur van Sanquin dat samen bakken met geld verdeeld, dan krijg ik spontaan kotsneigingen.....
Bakken met geld is erg relatief. De beloning die zij zouden meenemen wanneer zij voor een commerciële organisatie zouden werken van het formaat van Sanquin zou veel groter zijn. Om een organisatie als Sanquin te leiden heb je goede mensen nodig en helaas zijn de meeste goede mensen duur.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:21:18 #234
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_81449661
Inderdaad. Ik had zelf trouwens de indruk dat die discussie al weer een tijdje achter ons ligt.

En verder een diepe buiging voor Asclepius, prachtig gewoon.
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:26:34 #235
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81449712
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bakken met geld is erg relatief. De beloning die zij zouden meenemen wanneer zij voor een commerciële organisatie zouden werken van het formaat van Sanquin zou veel groter zijn. Om een organisatie als Sanquin te leiden heb je goede mensen nodig en helaas zijn de meeste goede mensen duur.
Bekijk het ook eens van de andere kant. Als je carrière gemaakt hebt, wil je toch gewoon verdienen wat je waard bent? Ik vind het jammer dat veel non profit organisaties deze dingen niet scheiden.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:30:10 #236
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81449759
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:26 schreef caroline88 het volgende:

Ik vind het jammer dat veel non profit organisaties deze dingen niet scheiden.
Wat bedoel je hier precies mee?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:36:15 #237
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81449823
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee?
Eigenlijk hoort dit deel van de discussie in WGR.

Ik wil een goed salaris verdienen zodat ik ook prettig kan leven. Huis enzo krijg je tenslotte niet voor niets.
Ik kan zonder enige moeite een paar non profit organisaties bedenken waar ik dolgraag zou willen werken. Helaas zitten die qua beloning erg laag in de markt.
Ik doe ook giften. Maar dat wil ik dus scheiden van mijn loonstrookje. Niet werken voor een schijntje omdat het goede doel me na aan het hart ligt.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:46:27 #238
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81449955
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:36 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Eigenlijk hoort dit deel van de discussie in WGR.

Ik wil een goed salaris verdienen zodat ik ook prettig kan leven. Huis enzo krijg je tenslotte niet voor niets.
Ik kan zonder enige moeite een paar non profit organisaties bedenken waar ik dolgraag zou willen werken. Helaas zitten die qua beloning erg laag in de markt.
Ik doe ook giften. Maar dat wil ik dus scheiden van mijn loonstrookje. Niet werken voor een schijntje omdat het goede doel me na aan het hart ligt.
Op die manier. Dan denken we er denk ik ongeveer wel hetzelfde over.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:56:37 #239
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81450071
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op die manier. Dan denken we er denk ik ongeveer wel hetzelfde over.
Zullen we een actiegroep of een leuke stichting in het leven roepen?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:25:48 #240
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81450541
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:56 schreef caroline88 het volgende:

Zullen we een actiegroep of een leuke stichting in het leven roepen?
Of een uitzendbureau voor topbestuurders in de publieke sector.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:32:10 #241
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81450661
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of een uitzendbureau voor topbestuurders in de publieke sector.
Wereldplan!

Al had ik het bij de start van deze discussie niet bepaald over de topbestuurders
pi_81465539
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 03:40 schreef Asclepius het volgende:
Dat is prachtig, daar doe je het uiteindelijk voor.
pi_81467050
Ik denk dat je om bestuurder te zijn in een organisatie met winstoogmerk meer in huis moet hebben en grotere risico's nemen dan om bestuurder te zijn in de veilige omgeving van een club als Sanquin. Verwijzen naar salarissen in de commerciele sector vind ik daarom niet passend. Maar dit is inderdaad iets voor een ander forum en daar zijn soortgelijke discussies al vaak aan de orde geweest. Daarom over op fraaiere zaken:

Asclepius, wat mooi dat je dit hebt kunnen doen! En ook erg mooi dat de ongemakken meevielen .
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:53:12 #244
301624 Versvandepers
Aaaah motherland!
pi_81468388
Hmm, bedankt iedereen voor de reacties Ik heb er nog eens over nagedacht, en jullie hebben allemaal wel een punt Dus ik ga me alsnog opgeven als bloeddonor
All I can do is be me, whoever that is ~ Bob Dylan
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:31:03 #245
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81469733
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:53 schreef Versvandepers het volgende:
Hmm, bedankt iedereen voor de reacties Ik heb er nog eens over nagedacht, en jullie hebben allemaal wel een punt Dus ik ga me alsnog opgeven als bloeddonor
Geweldig!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 22:44:19 #246
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_81472116
quote:
Helemaal goed, voor het goede doel
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_81480459
quote:
Joepie!
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:00:17 #248
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_81620711
Eerste oproep is binnen . De keuringsarts zei dat het wel een tijd kon duren voordat ik opgeroepen zou worden (vanwege de testen etc), maar blijkbaar hebben ze bloed heel hard nodig
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:07:53 #249
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81626877
Ik kom net terug van plasma donatie, wat een luxe hier in Deventer
Mooi leestafeltje waar je wat op kan neerleggen en waar je ook je hapje en drankje geserveerd krijgt.

Ze waren een beetje onderbezet door ziekte dus heb ik me maar gelijk aangemeld als vrijwilliger. Niet dat dat unieke werkervaring aan mijn cv toevoegt maar het is zo'n gezellig team, dat het me gewoon best leuk lijkt om daar af en toe te helpen.
pi_81626996
Ik neem aan dat de onderbezetting voornamlijk aan de kant van de donor-assistenten was?
pi_81627963
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:00 schreef douche-eendje het volgende:
Eerste oproep is binnen . De keuringsarts zei dat het wel een tijd kon duren voordat ik opgeroepen zou worden (vanwege de testen etc), maar blijkbaar hebben ze bloed heel hard nodig
Mijn vader is ook weer opgeroepen, terwijl die nog niet eens zo gek lang geleden geweest is. Ik ga vanavond
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:42:04 #252
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81628610
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik neem aan dat de onderbezetting voornamlijk aan de kant van de donor-assistenten was?
Duveltje
Er was een keuringsarts ziek en er was geen vrijwilliger voor koffie, thee en andere overlevings- danwel verwenningsbehoeften.
pi_81631040
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:42 schreef caroline88 het volgende:

[..]
l verwenningsbehoeften.
Dat mis ik wél altijd bij de Bloedbank
pi_81631151
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat mis ik wél altijd bij de Bloedbank
Hebben ze bij jou geen roze koeken of bifiworstjes?
pi_81631177
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:30 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Hebben ze bij jou geen roze koeken of bifiworstjes?
Ja, maar ik heb ándere verwenningsbehoeften
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:31:50 #256
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81631241
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

pi_81631512
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Volgens Loena-tik- loopt er tegenwoordig een heul lieve stagiaire
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:32:55 #258
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81637036
Heb weer een uitnodiging gekregen!
pi_81642001
Hmmm, er lagen geen bifi's ,volgende keer eens vragen. Ik heb niks met zoet en ook vaker behoefte aan zout.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_81642298
Tucjes lagen er bij ons dacht ik. Verder Hb van 8,4. Weer op het randje, maar verder geen bijzonderheden.
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:28:34 #261
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_81642647
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:
En die zijn niet op te lossen met een bifiworstje?

Ontopic, gisteravond voor de 30e maal gedoneerd. Bloeddruk was 130/80, Hb was 9,7. Ging allemaal oprima dus.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_81643360
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:28 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ontopic, gisteravond voor de 30e maal gedoneerd. Bloeddruk was 130/80, Hb was 9,7. Ging allemaal oprima dus.
Volgens mij doelt FiveHorizons op z'n eigen bifi?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_81643377
quote:

[..]

Neuh, want anders zou ik niet mogen doneren, gok ik

Ik ben trouwens wel benieuwd naar m'n Hb. Ik ben sinds een dikke maand gestopt met roken....
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:41:19 #264
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_81643457
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:39 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij doelt FiveHorizons op z'n eigen bifi?
Dat snap ik. Maar weet jij waar zijn eigen bifi precies blij van wordt? Penetratie met naalden is blijkbaar geen probleem, misschien is een bifi de volgende stap.
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:41:59 #265
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_81643502
Dat zou wel hardcore zijn.
pi_81643671
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:41 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar weet jij waar zijn eigen bifi precies blij van wordt? Penetratie met naalden is blijkbaar geen probleem, misschien is een bifi de volgende stap.
Bij 'verwenningsbehoeften' zie ik toch geen penetratie met naalden voor me hoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:39:35 #267
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81655626
quote:

[..]

Air, waar gaf jij ook al weer bloed? En voor de 30e keer!
pi_81670244
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Neuh, want anders zou ik niet mogen doneren, gok ik

Ik ben trouwens wel benieuwd naar m'n Hb. Ik ben sinds een dikke maand gestopt met roken....
Dat gaat omlaag waarschijnlijk he? Zonder het gif van sigaretten kan je lichaam wat besparen in de aanmaak van rode bloedcelllen zonder dat je stikt.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:05:16 #269
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_81683245
Ik wil graag bloedgeven, maar ik ben te licht
pi_81683419
Onder de 50 kilo?
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:10:34 #271
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_81683477
Ja. Ik ben 1.76 en 49 kilo. Oja, en vrouwelijk.
pi_81683764
Dat is ook wel erg dun voor je lengte. Ik ben 55 kg bij 1.70 en dan vinden mensen mij al een sprietje.....
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:19:15 #273
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_81683866
Maar het kan geen kwaad volgens de dokter, als je altijd zo bent geweest en gezond eet.
Nog 2 kilo en dan kan ik
pi_81684336
Ik sta ook ingeschreven in de databank voor beenmerg, en ben daardoor gebeld voor donatie van bloedplaatjes, ik heb nu 3 keer bloedplaatjes gegeven voor een patient die ze zelf niet aanmaakt... Mijn plaatjes gingen zo ongeveer rechtstreeks van de bloedbank naar de patient..
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:55:16 #275
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_81688108
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:39 schreef GotC het volgende:
Air, waar gaf jij ook al weer bloed? En voor de 30e keer!
Dezelfde lokatie als jij volgens mij, mgr Nolenslaan. 29 juni ga ik weer.
pi_81688920
Afgelopen maandag voor het eerst bloed gegeven
pi_81696691
Als je minder dan 50 kg weegt, mag je volgens mij wel beenmergdonor worden trouwens
pi_81728443
vandaag de teller op 7,5 liter gezet! heb al anderhalf keer mijn eigen hoeveelheid bloed gegeven!

bloeddruk was voor het eerst in die 15 keer te hoog!
pi_81778188
Ik kreeg precies twee maanden na de eerste donatie al gelijk weer een oproep, alleen ik mag pas over anderhalve week door antibioticagebruik
pi_81796310
en de BIFI is uit het assortiment!!!!!
  zondag 23 mei 2010 @ 18:32:56 #281
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81796992
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:02 schreef Pollewoppie het volgende:
en de BIFI is uit het assortiment!!!!!
De roze koeken ook geloof ik
  zondag 23 mei 2010 @ 18:45:27 #282
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_81797307
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:32 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Whut?
  zondag 23 mei 2010 @ 18:59:19 #283
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81797685
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:55 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dezelfde lokatie als jij volgens mij, mgr Nolenslaan. 29 juni ga ik weer.
Gezellig Ik mag vanaf de 25e weer.
  zondag 23 mei 2010 @ 19:51:10 #284
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_81799471
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:59 schreef GotC het volgende:
Gezellig Ik mag vanaf de 25e weer.
Volgende keer gaan we daten, ok?
pi_81802226
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:32 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ik hoor hier van niet. De Bifi-worstjes wel...
  zondag 23 mei 2010 @ 20:53:21 #286
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_81802635
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik hoor hier van niet. De Bifi-worstjes wel...
En de chocoprinsen. Daar zijn dan wel weer spritsen en Tuc voor in de plaats gekomen.
pi_81803327
Dat van de chocoprinsen is hier niet bekend, maar behalve de door jou genoemde zijn er ook speculaaspoppen, appelkoeken en gevulde koeken. De rode wasa-crackers zijn vervangen door de blauwe... en binnenkort komen er broodjes worst/kaas (á la tankstation )
  zondag 23 mei 2010 @ 21:06:45 #288
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_81803541
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat van de chocoprinsen is hier niet bekend, maar behalve de door jou genoemde zijn er ook speculaaspoppen, appelkoeken en gevulde koeken. De rode wasa-crackers zijn vervangen door de blauwe... en binnenkort komen er broodjes worst/kaas (á la tankstation )
Speculaaspoppen hebben ze in Den Haag zeker weten nog niet. Appelkoeken zijn er inderdaad ook bij gekomen. Gevulde koeken hebben ze hier al langer. De Wasacrackers vind ik sowieso niks, die mogen wel helemaal weg van mij.
  zondag 23 mei 2010 @ 21:18:47 #289
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81804302
Wasa crackers heb ik niet gezien. Keus was gevulde koek, appelkoek, bijtje en nog eentje maar die ben ik vergeten.
Wellicht wordt bepaling van assortiment ook overgelaten aan de vestiging?
pi_81804474
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:18 schreef caroline88 het volgende:

Wellicht wordt bepaling van assortiment ook overgelaten aan de vestiging?
  zondag 23 mei 2010 @ 21:29:13 #291
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81805043
Ga denk ik toch weer terug naar Den Haag om bloed te geven. Dan krijg ik tenminste mijn gratis wasa cracker.
  zondag 23 mei 2010 @ 21:33:09 #292
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_81805331
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:29 schreef caroline88 het volgende:
Ga denk ik toch weer terug naar Den Haag om bloed te geven. Dan krijg ik tenminste mijn gratis wasa cracker.
Helemaal goed, gezien het tekort aan donoren in Den Haag.
  zondag 23 mei 2010 @ 21:46:39 #293
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81806352
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:33 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Helemaal goed, gezien het tekort aan donoren in Den Haag.
Lijkt me anders knap gestoord om 2 uur in de auto te gaan zitten voor een crackertje.
Verder niets dan lof over vestigingen Voorburg en Den Haag want ik ben er altijd met veel plezier naar toe gegaan.
pi_81853199
Zijn de mensen leuk en de snacks lekker in Tilburg? Ga waarschijnijk binnenkort daar naartoe...
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
pi_81895938
Ik vond ze in Rotterdam veel aardiger (en efficienter!) dan in Den Haag.
Beetje jammer dat ik niet mocht geven.
quote:
Bent u onlangs in de Verenigde Staten van Amerika, Canada, Hongarije, Roemenië of de regio Emilia-Romagna in Italië geweest? Dan mag u gedurende 28 dagen na vertrek uit het gebied geen bloed of plasma geven. Tijdens een verblijf in, of op doorreis door, deze gebieden is er namelijk een (kleine) kans op besmetting met het West Nile virus.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 30 mei 2010 @ 15:44:08 #296
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_82102817
Van de week weer bloed gegeven, had een (voor mij) hoge hb van 9.6, verder alles netjes.
den haag heeft een prima assortiment qua snacks vind ik lag dit keer ook een schaal met pepermunt, gummi beertjes enzo nice.
pi_82103155
Bij ons hebben ze die beertjes ook . En warme chocomel.

Laatst heb ik proefondervindelijk vastgesteld dat je van plasma doneren echt helemaal niets merkt in je conditie. Officieel raak je "vocht en eiwitten" kwijt en zou je lichaam dat binnen enkele dagen weer op peil moeten hebben. Ik liep na m'n donatie op vrijdag op zondag alweer een geweldige Marikenloop .
  maandag 7 juni 2010 @ 12:21:56 #298
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_82436570
Eerste donatie is zojuist gedaan. Ging wel bij de 490 ml even met stoel naar achteren, werd ineens heel warm en duizelig . Maar die roze koek maakt het allemaal weer goed!
pi_82437279
Ik ben 46 kilo, betekend dat automatisch dat ik niet mag doneren? ._.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:48:20 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_82437475
Je moet minimaal 50 kilo wegen om te mogen doneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')