Dat ligt aan je houding.. (danwel het type motor waar je op rijd)quote:Op donderdag 8 april 2010 11:42 schreef DoimeN het volgende:
Bummer man, hebben jullie geen last van biceps + polsen en shizzle?
Ik heb altijd last van mijn polsen door het grijpen naar de handvatten. Als ik veel heb moeten schakelen voel ik dat aan mijn linkerpols. Waarschijnlijk te kleine handjes waardoor ik soms de spieren overstrek ofzoquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:29 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat ligt aan je houding.. (danwel het type motor waar je op rijd)
Je stuur is om mee te sturen, en om andere delen van de motor te bedienen, dat kost allemaal nagenoeg geen kracht.. meer kracht zou je er eigenlijk ook niet op moeten uitoefenen (kortom, je stuur is niet om op te hangen)
Ja dat herken ik wel, ook kleine handen hier.. je kan die hendels vaak wel afstellen met een stelwieltje, maar dat wist je vast al wel. sochtends als het druk is rijd je hier echt van stoplicht naar stoplicht en dat voel ik dan na een tijdje ook best wel.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:02 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Ik heb altijd last van mijn polsen door het grijpen naar de handvatten. Als ik veel heb moeten schakelen voel ik dat aan mijn linkerpols. Waarschijnlijk te kleine handjes waardoor ik soms de spieren overstrek ofzoHet meisje waar ik mee les heeft dat ook elke keer. En mijn binnenkant bovenbeen-spieren komt inderdaad doordat ik soms nog erg krapachtig op de motor zit.
Maar het begint wel steeds minder erg te worden. De spieren zijn waarschijnlijk beter getraind en ik begin een goede houding te ontwikkelen als ik rijd.
Arme student met een motor die zeker 3500+ waard is en een auto...quote:Op woensdag 14 april 2010 18:41 schreef -Menn0- het volgende:
Tijdje niet gepost hier, maar m'n motor is dan ook kapot.
Laatst reed ik op een polderweg achter een bestelbus (metertje of 15 erachter), opeens besluit de bestuurder om te remmen en te stoppen dus ik doe dat ook. So far so good. MAAR, opeens besluit de beste man om zijn bestelbus vol in z'n achteruit te gooien om vervolgens tegen mij aan te rijden. Echt zomaar, hij stond stil en voor ik het wist wat er gebeurde kwam hij met een bloedgang op me af. Hij had dus niet gekeken, de hele weg niet anders had hij geweten dat er iemand achter hem reed.
Nu heb ik dus voor 3500 euro schade en mag ik wachten tot de verzekering het uitkeert of ik mag het voorschieten. Maar ja ik, arme student (), heb niet zo even 3500 euro liggen. Wachten wachten wachten
Bloedmooi weer en ik moet met de auto naar school
Eerder een goede les voor de automobilist dan voor hem denk ik.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef crossover het volgende:
Mooi dat je alles terug krijgt, en een goede les voor de volgende keer
Hence thequote:Op donderdag 15 april 2010 21:18 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Arme student met een motor die zeker 3500+ waard is en een auto....
Ah, ik begrijp het al, je woont nog bij papa en mama!![]()
Wat is de les voor de volgende keer dan?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef crossover het volgende:
Mooi dat je alles terug krijgt, en een goede les voor de volgende keer
Dat je niet direct achter een auto moet stoppen, maar er schuin achter. (Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht hoor, daar niet van.)quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:01 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Hence the![]()
[..]
Wat is de les voor de volgende keer dan?
Tja ik stond er zeker 5 meter vanaf en die man had me kunnen zien, maar ja op een polderweggetje waar net 2 auto's naast elkaar passen ga ik er niet schuin achterstaan. Stel hij ging wel iemand er langs laten dan lag ik onder die auto....quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:44 schreef crossover het volgende:
[..]
Dat je niet direct achter een auto moet stoppen, maar er schuin achter. (Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht hoor, daar niet van.)
Moet ik vroeg of laat ook nog zien te regelen. Nog verdere tips?quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:06 schreef Meddo het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste motorspullen gekochtNu weet ik pas hoe fijn helmen en laarzen kunnen zitten
Dus ga niet in die oude stinkende meuk van je rijschool lessen maar koop je eigen spul!
Helm
[ afbeelding ]
Handschoenen, rode effectjes zijn bij mij wit
[ afbeelding ]
Laarzen
[ afbeelding ]
Nu nog een jas/broek en een motor
Ik heb mijn motorkleding gehaald in Groessen (motorkledingdumpdag.nl).quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:47 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Moet ik vroeg of laat ook nog zien te regelen. Nog verdere tips?
Congrats!!!!quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:16 schreef sandermans het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs!!![]()
Bedankt! Dinsdag de motor ophalen en lekker toeren.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:59 schreef Meddo het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Ik mag halverwege mei ergens
En kleding tips... gewoon van alles passen en het mooiste/fijnste met de bete prijs kopenIk vraag me af of je op zo een dump dag ook echt goed advies krijgt. Als beginner kan dit wel handig zijn
Congratz!quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:16 schreef sandermans het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs!!![]()
[..]
Ik heb mijn motorkleding gehaald in Groessen (motorkledingdumpdag.nl).
Veel keus in kleding voor niet veel geld.
Dat zijn realistische bedragen. Misschien zelfs iets aan de hoge kantquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:55 schreef oshiro het volgende:
Ok, ik zit er ook over te denken om eens rijles te gaan nemen. Nu zit ik een beetje te googelen maar ik kan door de bomen het bos niet zien.
Zoals in mijn fobo te zien is kan ik een aardig beetje sturen. Dit kan positief zijn, maar ook negatief (fout gedrag aangeleerd en zo).
Wat zijn nu zo'n beetje prijzen waar je aan moet denken? Tussen 1500 en 2000, of wordt het al gauw meer dan dat?
Ah okee.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:06 schreef NutKees het volgende:
Je hebt waarschijnlijk wel wat voordeel bij voertuigbeheersing. Met 1500 moet je er makkelijk komen, alles inbegrepen. Tenzij je zo'n halve gare bent die meer dan 2x nodig heeft voor de theorie, dan gaat avd waarschijnlijk ook niet vanzelf.
Dat klinkt goed. Thanksquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:07 schreef Meddo het volgende:
[..]
Dat zijn realistische bedragen. Misschien zelfs iets aan de hoge kant
edit: voor jou als motorcrosser kan het echt wel binnen de 1500Nu maar hopen dat je ook op de weg wat kunt
![]()
Wij reden destijds bij de avb (bij de langzame oefening) gewoon met de jas openquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:39 schreef Miriampje het volgende:
Gefeliciteerd Sandermans
Ohh wat heb ik net een heerlijke les gehad! Eerst een uurtje alle oefeningen doorgenomen voor AVB-examen dinsdag, ging goed. En daarna een uurtje over dijkjes gereden in het zonnetje. Wat een lekker weertje! Met de AVB-oefeningen soms zelfs een beetje te warm.
Ben echt toe om mijn rijbewijs te halen en rond te toeren.Waarschijnlijk zal ik nog wel zo'n 1,5 maand moeten lessen voor AVD. Volgende week eens horen hoeveel lessen mijn instructeur nodig denkt te hebben om mij klaar te stomen.
neequote:Op zondag 25 april 2010 13:04 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: 6 mei heb ik mijn theorieexamen voor de motor. Zit daar het onderdeel gevaarherkenning ook al in, net als bij het autotheorieexamen?
Mooiquote:
Je mag zelfs 6 fout hebbenquote:Op zondag 25 april 2010 15:40 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
MooiAlleen het klassieke examen dus, 50 vragen, <= 5 fout slagen?
dat was bij het autorijbewijs toch ook al?quote:
Ligt er ook een beetje aan wat je gaat doen straks. Ga je lekker touren, is een systeemhelm makkelijker, ook met tanken, mag je hem openklappen en hoef je hem niet af te zetten. Heb er geen een gedragen, maar geef wel iets meer lawaai dan een integraal. Mocht je (later) een circuitdag willen rijden, dan ben je verplicht om een integraal helm te dragen.quote:Op zondag 25 april 2010 22:09 schreef Fancy_Me het volgende:
[..]
dat was bij het autorijbewijs toch ook al?
Trouwens, met een helm kopen he, gaan jullie dan voor zo een systeemhelm of een gewone helm? en waarom?
Ben alvast een beetje rond aan het neuzen voor kleding enzo, maar de prijzen liggen echt enorm uiteen!
Het gaat om m'n rechter hand. De motor rijschool die bij de projectgroep zit, Koopsvec heeft volgens mij motoren die ze binnen een hand omdraai kunnen aanpassen. Is een eindje weg maar dat zou wel gelijk een motor aanschaffen schelen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:05 schreef Robin__ het volgende:
Ik weet er niet veel van, ik weet wel dat je op je eigen motor mag lessen en dat dit met name voor mensen die op een aangepaste motor moeten rijden een uitkomst is. Het mmvg kan je ongetwijfeld met alles helpen.. maar ik vraag me wel af hoe je een proefles wil gaan doen. Lijkt me lastig om een geschikte motor te vinden voor een proefles, dat is volgens mij ook een beetje het bezwaar, dat je een motor moet aanschaffen en laten aanpassen voor je een meter gereden hebt.
Maar als je zeker weet dat je het wilt is het absoluut mogelijk, dus laat je niet ontmoedigen
Welke hand is het overigens? Puur om eens in te schatten wat er aangepast zou moeten worden.
Gefeliciteerd en veel plezier op je tweewielerquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:11 schreef Meddo het volgende:
Ik ben van het lessen afVanmorgen het laatste examen gehaald
![]()
Succes voor iedereen die nog moet
Ai, gelukkig kost dat examen nauwelijks iets (relatief danquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:54 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en veel plezier op je tweewieler
Ik heb het gepresteerd om te zakken voor het theorieexamen vanmorgen
Klopt. 1 foutje teveel, 33 euro verder. Duur foutje tochquote:Op donderdag 6 mei 2010 17:46 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ai, gelukkig kost dat examen nauwelijks iets (relatief dan)
Zeker waarquote:
Ik moet nu ook wat eigen spulletjes kopen. Ik geloof in ieder geval een broek en schoenen, maar het liefst koop ik meteen een eigen helm. Heb jij, en anderen nog goeie tips voor het kopen van mijn spullen? Meer als in hoe dingen moeten zitten, wat het handigste is enzo.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:06 schreef Meddo het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste motorspullen gekochtNu weet ik pas hoe fijn helmen en laarzen kunnen zitten
Dus ga niet in die oude stinkende meuk van je rijschool lessen maar koop je eigen spul!
Helm
[ afbeelding ]
Handschoenen, rode effectjes zijn bij mij wit
[ afbeelding ]
Laarzen
[ afbeelding ]
Nu nog een jas/broek en een motor
Wat NutKees zegtquote:Op maandag 10 mei 2010 12:08 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik moet nu ook wat eigen spulletjes kopen. Ik geloof in ieder geval een broek en schoenen, maar het liefst koop ik meteen een eigen helm. Heb jij, en anderen nog goeie tips voor het kopen van mijn spullen? Meer als in hoe dingen moeten zitten, wat het handigste is enzo.
Okeequote:Op maandag 10 mei 2010 21:12 schreef Robin__ het volgende:
Jas en broek zal niet zo'n probleem zijn. Ik weet nog wel dat sommige handschoenen echt kut zaten met mijn jas, opgepropt enzo. Ook broek en laarzen samen passen (in motorhouding.. toch vervelend als ie tijden het rijden net boven je schoen kruipt, wordt koud en nat enzo) lijkt mij het handigst.
Je kunt het allemaal zo gek maken als je wilt, meeste echt mooie spullen is haast niet te doen als je dat in 1 keer aan moet schaffen (+ rijlessen). Dus goed rondkijken naar iets wat praktisch is en toch een tijdje mee kan loont wel. Waar ik zelf wel een hekel aan heb is aan slechte ritsen.. zeker omdat je vaak je ritsen open doet met handschoenen moet dat gewoon stevig zijn en goed in elkaar passen en beetje groot om makkelijk vast te pakken.
net ook voor het eerst rijles met droogweer. Dat is inderdaad warmer dan je verwacht!!quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:12 schreef NutKees het volgende:
Dat wordt lekker bakken als het weer zo blijft. Ik heb mijn rijbewijs afgelopen winter gehaald dus ervaring met warm weer ontbreekt bij mij volledig. Je zweet je helemaal te pletter blijkbaar, dus kleed je dunnetjes als er goed (warm) weer wordt voorspeld.
Heb er ook één aangeschaftquote:Op maandag 24 mei 2010 19:14 schreef HeetBoven het volgende:
Deze vrijdag eerste les, spannendOok van de week een motor aangeschaft, het is een Honda CBF 250 geworden. 2 juni gaan we hem ophalen
Gruwelijk dingquote:Op maandag 24 mei 2010 20:17 schreef Meddo het volgende:
[..]
Heb er ook één aangeschaftEen cbr 600
![]()
Ga hem donderdag ophalen![]()
[ afbeelding ]
Ik hoef ook niet meer op 25 kWquote:Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Gruwelijk dingvind hem alleen wat te zwaar voor een beginnersmotor, maar verder zeer nice, feli!
Ik heb dezelfde! 2006 met andere kleurquote:Op maandag 24 mei 2010 20:17 schreef Meddo het volgende:
[..]
Heb er ook één aangeschaftEen cbr 600
![]()
Ga hem donderdag ophalen![]()
[ afbeelding ]
Hehe, hoef ook niet meer eerst licht, want ben 35 en zal ook meteen zwaar examen doenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:42 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik hoef ook niet meer op 25 kWEn ik heb op een aantal plaatsen gehoord dat dit een goede beginnersmotor is hoor
Dat maakt niks uit. Deed ik ook. Misschien dat ze alleen hun examens op een andere locatie afleggen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:49 schreef Blossom86 het volgende:
Hoi, ik meld me ook maar even hier!
Ik wil ook gaan beginnen met rijles! Ik heb al 5 jaar mijn autorijbewijs, dus ben benieuwd of ik daar wat voordeel van heb.
Ik hoop in elk geval dat ik deze zomer nog zelf kan rijden!
Ik ga lessen in een andere stad dan waar ik woon, weet iemand of dit wat uitmaakt? En bij welke gemeente moet ik dan mijn rijbewijs halen?
Beetje op de zaken vooruitlopend...
Niet om je te demotiveren maar dat wil echt helemaal niets zeggen. De meeste mensen die op les gaan hebben al jaren ervaring in het verkeer, dus daar ga je echt geen voordeel uit halen. Zelfs al heb je jaren op een (schakel)-brommer rond gereden, daar zal je tijdens de lessen niet veel van merken. Maar begin gewoon zo snel mogelijk met die lessen, het is gewoon leuk om te doen en of dat nou een lesje meer of minder kost zal je straks niet meer zo veel interesseren. Tenzij je heel krap zit natuurlijk, maar dan kan je je beter afvragen of die lessen wel verstandig zijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:49 schreef Blossom86 het volgende:
Ik heb al 5 jaar mijn autorijbewijs, dus ben benieuwd of ik daar wat voordeel van heb.
Okee duidelijk!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:53 schreef Miriampje het volgende:
Je moet bij de gemeente waar je woont je rijbewijs halen. Ik vind het wel prettig om te lessen in de buurt waar ik ook veel met de auto rijd... dan ken je de weg een beetje en zit ik iets zeker op mijn fiets.
Ben benieuwd of je het gaat halen om deze zomer al je rijbewijs te halen. Mijn instructeur klaagt over lessers die zich nu aanmelden met hetzelfde doel. Ik denk dat het druk word en daardoor misschien niet mogelijk is om veel te lessen en snel examens te boeken. Maar veel plezier met je lessen..
Tnx!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:54 schreef Meddo het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit. Deed ik ook. Misschien dat ze alleen hun examens op een andere locatie afleggen.
En rijbewijs aanvragen moet bij je eigen gemeente.
Geeft niks, als ik er wel baat bij heb is het mooi meegenomen. Ik denk zelf dat ik toch iets meer verkeersinzicht heb dan iemand van 18 die begint met een motorrijbewijs, maar natuurlijk zijn de regels anders e.d.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:13 schreef NutKees het volgende:
Niet om je te demotiveren maar dat wil echt helemaal niets zeggen. De meeste mensen die op les gaan hebben al jaren ervaring in het verkeer, dus daar ga je echt geen voordeel uit halen. Zelfs al heb je jaren op een (schakel)-brommer rond gereden, daar zal je tijdens de lessen niet veel van merken. Maar begin gewoon zo snel mogelijk met die lessen, het is gewoon leuk om te doen en of dat nou een lesje meer of minder kost zal je straks niet meer zo veel interesseren. Tenzij je heel krap zit natuurlijk, maar dan kan je je beter afvragen of die lessen wel verstandig zijn.
Je gaat de valbeugels er wel afhalen toch?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:17 schreef HeetBoven het volgende:
Dit is m: [ afbeelding ][ afbeelding ] en nog een met mijn scoot ernaast: [ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 juni 2010 16:53 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Je gaat de valbeugels er wel afhalen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |