abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:29:33 #101
87694 Robin__
letitredno
pi_80117047
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:42 schreef DoimeN het volgende:
Bummer man, hebben jullie geen last van biceps + polsen en shizzle?
Dat ligt aan je houding.. (danwel het type motor waar je op rijd)

Je stuur is om mee te sturen, en om andere delen van de motor te bedienen, dat kost allemaal nagenoeg geen kracht.. meer kracht zou je er eigenlijk ook niet op moeten uitoefenen (kortom, je stuur is niet om op te hangen)

Maar zeker op een sportieve motor is dat erg zwaar voor je rug, maar het voordeel is wel dat je niet meer alle hobbels in de weg met je polsen opvangt. Verder zal je er in het begin (of net na de winter) misschien wel weer even aan moeten wennen.
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:48:37 #102
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_80117816
Ja ik moet ook eerlijk zeggen dat ik stiekem geen lessen meer heb en al op mijn eigen brommert rondrijd, is er wel een motortopic eigenlijk? Rug heb ik nauwelijks last van het zijn vaak polsen en spieren.

Vanavond weer even gaan met die banaan
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:02:35 #103
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_80118350
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:29 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Dat ligt aan je houding.. (danwel het type motor waar je op rijd)

Je stuur is om mee te sturen, en om andere delen van de motor te bedienen, dat kost allemaal nagenoeg geen kracht.. meer kracht zou je er eigenlijk ook niet op moeten uitoefenen (kortom, je stuur is niet om op te hangen)
Ik heb altijd last van mijn polsen door het grijpen naar de handvatten. Als ik veel heb moeten schakelen voel ik dat aan mijn linkerpols. Waarschijnlijk te kleine handjes waardoor ik soms de spieren overstrek ofzo Het meisje waar ik mee les heeft dat ook elke keer. En mijn binnenkant bovenbeen-spieren komt inderdaad doordat ik soms nog erg krapachtig op de motor zit.
Maar het begint wel steeds minder erg te worden. De spieren zijn waarschijnlijk beter getraind en ik begin een goede houding te ontwikkelen als ik rijd.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:53:03 #104
87694 Robin__
letitredno
pi_80120014
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:02 schreef Miriampje het volgende:

[..]

Ik heb altijd last van mijn polsen door het grijpen naar de handvatten. Als ik veel heb moeten schakelen voel ik dat aan mijn linkerpols. Waarschijnlijk te kleine handjes waardoor ik soms de spieren overstrek ofzo Het meisje waar ik mee les heeft dat ook elke keer. En mijn binnenkant bovenbeen-spieren komt inderdaad doordat ik soms nog erg krapachtig op de motor zit.
Maar het begint wel steeds minder erg te worden. De spieren zijn waarschijnlijk beter getraind en ik begin een goede houding te ontwikkelen als ik rijd.
Ja dat herken ik wel, ook kleine handen hier.. je kan die hendels vaak wel afstellen met een stelwieltje, maar dat wist je vast al wel. sochtends als het druk is rijd je hier echt van stoplicht naar stoplicht en dat voel ik dan na een tijdje ook best wel.

Bovenbenen krijgen het denk ik tijdens de AVB lessen het zwaarst te voortduren en inderdaad, spieren train je ook dus het zou minder moeten worden
pi_80129247
Heu, rijlestopic!, vandaag ook weer veel lessers gezien, het begint eindelijk weer beter weer te worden.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_80185909
Ik meld me

6 mei theorie examen in Rijswijk en 9 mei de eerste rijles
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  FOK!fotograaf woensdag 14 april 2010 @ 18:41:21 #107
159915 -Menn0-
MNO
pi_80314054
Tijdje niet gepost hier, maar m'n motor is dan ook kapot.

Laatst reed ik op een polderweg achter een bestelbus (metertje of 15 erachter ), opeens besluit de bestuurder om te remmen en te stoppen dus ik doe dat ook. So far so good. MAAR, opeens besluit de beste man om zijn bestelbus vol in z'n achteruit te gooien om vervolgens tegen mij aan te rijden. Echt zomaar, hij stond stil en voor ik het wist wat er gebeurde kwam hij met een bloedgang op me af. Hij had dus niet gekeken, de hele weg niet anders had hij geweten dat er iemand achter hem reed.

Nu heb ik dus voor 3500 euro schade en mag ik wachten tot de verzekering het uitkeert of ik mag het voorschieten. Maar ja ik, arme student ( ), heb niet zo even 3500 euro liggen. Wachten wachten wachten

Bloedmooi weer en ik moet met de auto naar school
,,/
pi_80314632
Mooi dat je alles terug krijgt, en een goede les voor de volgende keer
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_80360007
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:41 schreef -Menn0- het volgende:
Tijdje niet gepost hier, maar m'n motor is dan ook kapot.

Laatst reed ik op een polderweg achter een bestelbus (metertje of 15 erachter ), opeens besluit de bestuurder om te remmen en te stoppen dus ik doe dat ook. So far so good. MAAR, opeens besluit de beste man om zijn bestelbus vol in z'n achteruit te gooien om vervolgens tegen mij aan te rijden. Echt zomaar, hij stond stil en voor ik het wist wat er gebeurde kwam hij met een bloedgang op me af. Hij had dus niet gekeken, de hele weg niet anders had hij geweten dat er iemand achter hem reed.

Nu heb ik dus voor 3500 euro schade en mag ik wachten tot de verzekering het uitkeert of ik mag het voorschieten. Maar ja ik, arme student ( ), heb niet zo even 3500 euro liggen. Wachten wachten wachten

Bloedmooi weer en ik moet met de auto naar school
Arme student met een motor die zeker 3500+ waard is en een auto... .

Ah, ik begrijp het al, je woont nog bij papa en mama!
Fingerspitzgefühl
pi_80361414
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef crossover het volgende:
Eerder een goede les voor de automobilist dan voor hem denk ik.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  FOK!fotograaf vrijdag 16 april 2010 @ 01:01:14 #111
159915 -Menn0-
MNO
pi_80369975
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:18 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Arme student met een motor die zeker 3500+ waard is en een auto... .

Ah, ik begrijp het al, je woont nog bij papa en mama!
Hence the
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef crossover het volgende:
Wat is de les voor de volgende keer dan?
,,/
pi_80372358
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:01 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Hence the
[..]

Wat is de les voor de volgende keer dan?
Dat je niet direct achter een auto moet stoppen, maar er schuin achter. (Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht hoor, daar niet van.)
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  FOK!fotograaf vrijdag 16 april 2010 @ 11:37:54 #113
159915 -Menn0-
MNO
pi_80377795
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:44 schreef crossover het volgende:

[..]

Dat je niet direct achter een auto moet stoppen, maar er schuin achter. (Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht hoor, daar niet van.)
Tja ik stond er zeker 5 meter vanaf en die man had me kunnen zien, maar ja op een polderweggetje waar net 2 auto's naast elkaar passen ga ik er niet schuin achterstaan. Stel hij ging wel iemand er langs laten dan lag ik onder die auto....
,,/
pi_80378483
Tja, als er iemand voor me op de rem gaat staan zou ik om te beginnen mijn ongenoegen uiten met de klaxon. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n reactie even uitblijft als het erg abrupt gebeurt. Laatst werd ik bruut gesneden door een blinde klootviool die van rijbaan wisselde, toen had ik ook bija een halve minuut nodig voor ik de toeter had gevonden...

Al met al is het gewoon klote, dat je alles vergoed krijgt is een schrale troost.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 april 2010 @ 12:03:08 #115
159915 -Menn0-
MNO
pi_80378873
Tja het was in principe niet raar dat hij remde, gebeurt wel vaker dat mensen even voor laten gaan omdat het daar zo smal is. Wat wel apart te noemen is, is het feit dat hij uit het niets opeens achteruit ging. Dus vandaar dat ik niet toeterde.. Had alles verwacht behalve dat...
,,/
pi_80385934
Ik heb vandaag mijn eerste motorspullen gekocht Nu weet ik pas hoe fijn helmen en laarzen kunnen zitten Dus ga niet in die oude stinkende meuk van je rijschool lessen maar koop je eigen spul!

Helm

Handschoenen, rode effectjes zijn bij mij wit

Laarzen

Nu nog een jas/broek en een motor
You dream it, I live it.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:12:45 #117
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80386236
Ik heb mijn kleding destijds bij Motozoom in Utrecht gekocht.
Ben nog steeds erg tevreden over de service en prijs / kwaliteit-verhouding.

Zelf heb ik dit pak gekocht. Goedkoop, maar toch een goed en mooi pak. Uiteraard zijn er ook betere (en dus duurdere), maar ik rij niet dagelijks dus voor mij is deze perfect.

[ Bericht 24% gewijzigd door -En4Cer- op 16-04-2010 15:20:48 ]
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_80387845
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:06 schreef Meddo het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste motorspullen gekocht Nu weet ik pas hoe fijn helmen en laarzen kunnen zitten Dus ga niet in die oude stinkende meuk van je rijschool lessen maar koop je eigen spul!

Helm
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Laarzen
[ afbeelding ]

Moet ik vroeg of laat ook nog zien te regelen. Nog verdere tips?
pi_80395257
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs!!
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:47 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Moet ik vroeg of laat ook nog zien te regelen. Nog verdere tips?
Ik heb mijn motorkleding gehaald in Groessen (motorkledingdumpdag.nl).
Veel keus in kleding voor niet veel geld.
pi_80396876
Gefeliciteerd

Ik mag halverwege mei ergens

En kleding tips... gewoon van alles passen en het mooiste/fijnste met de bete prijs kopen Ik vraag me af of je op zo een dump dag ook echt goed advies krijgt. Als beginner kan dit wel handig zijn
You dream it, I live it.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 april 2010 @ 20:01:11 #121
159915 -Menn0-
MNO
pi_80396946
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:16 schreef sandermans het volgende:
Congrats!!!!

Lekker met dit mooie weer rijden
,,/
pi_80397835
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:59 schreef Meddo het volgende:
Gefeliciteerd

Ik mag halverwege mei ergens

En kleding tips... gewoon van alles passen en het mooiste/fijnste met de bete prijs kopen Ik vraag me af of je op zo een dump dag ook echt goed advies krijgt. Als beginner kan dit wel handig zijn
Bedankt! Dinsdag de motor ophalen en lekker toeren.

Toen wij er waren was het niet heel erg druk en hadden ze veel tijd voor je.
Goede service en voor mijn gevoel hadden ze er veel verstand van.

Kan nooit kwaad om even te kijken als je er niet te ver vandaan woont
pi_80405005
Proficiat! Wat voor een motor heb je gekocht? Ik -lig- zelf te popelen om weer te gaan rijden, heb mijn moter de afgelopen week moeten laten staan omdat ik een halve luchtweg ontsteking heb opgelopen. Werd ook nog gisteren m'n Zumo 660 bezorgd...
pi_80414258
/dubbel
pi_80414272
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:16 schreef sandermans het volgende:
[..]

Ik heb mijn motorkleding gehaald in Groessen (motorkledingdumpdag.nl).
Veel keus in kleding voor niet veel geld.
Congratz!

Heerlijk weer om te rijden vandaag! Morgen gaan we naar de Landelijke Motordagen in Assen. Een paar vrienden hebben een sessie op het circuit geregeld. Je mag dan met je eigen motor over het circuit rijden. We gaan er een mooi dagtripje van maken.
Eindelijk de Duc weer uit de schuur halen
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:55:53 #126
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_80419860
Ok, ik zit er ook over te denken om eens rijles te gaan nemen. Nu zit ik een beetje te googelen maar ik kan door de bomen het bos niet zien.

Zoals in mijn fobo te zien is kan ik een aardig beetje sturen. Dit kan positief zijn, maar ook negatief (fout gedrag aangeleerd en zo).
Wat zijn nu zo'n beetje prijzen waar je aan moet denken? Tussen 1500 en 2000, of wordt het al gauw meer dan dat?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_80420091
Je hebt waarschijnlijk wel wat voordeel bij voertuigbeheersing. Met 1500 moet je er makkelijk komen, alles inbegrepen. Tenzij je zo'n halve gare bent die meer dan 2x nodig heeft voor de theorie, dan gaat avd waarschijnlijk ook niet vanzelf.
pi_80420108
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:55 schreef oshiro het volgende:
Ok, ik zit er ook over te denken om eens rijles te gaan nemen. Nu zit ik een beetje te googelen maar ik kan door de bomen het bos niet zien.

Zoals in mijn fobo te zien is kan ik een aardig beetje sturen. Dit kan positief zijn, maar ook negatief (fout gedrag aangeleerd en zo).
Wat zijn nu zo'n beetje prijzen waar je aan moet denken? Tussen 1500 en 2000, of wordt het al gauw meer dan dat?
Dat zijn realistische bedragen. Misschien zelfs iets aan de hoge kant

edit: voor jou als motorcrosser kan het echt wel binnen de 1500 Nu maar hopen dat je ook op de weg wat kunt
You dream it, I live it.
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:39:00 #129
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_80420850
Gefeliciteerd Sandermans

Ohh wat heb ik net een heerlijke les gehad! Eerst een uurtje alle oefeningen doorgenomen voor AVB-examen dinsdag, ging goed. En daarna een uurtje over dijkjes gereden in het zonnetje. Wat een lekker weertje! Met de AVB-oefeningen soms zelfs een beetje te warm.
Ben echt toe om mijn rijbewijs te halen en rond te toeren.Waarschijnlijk zal ik nog wel zo'n 1,5 maand moeten lessen voor AVD. Volgende week eens horen hoeveel lessen mijn instructeur nodig denkt te hebben om mij klaar te stomen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 17:27:33 #130
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_80423346
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:06 schreef NutKees het volgende:
Je hebt waarschijnlijk wel wat voordeel bij voertuigbeheersing. Met 1500 moet je er makkelijk komen, alles inbegrepen. Tenzij je zo'n halve gare bent die meer dan 2x nodig heeft voor de theorie, dan gaat avd waarschijnlijk ook niet vanzelf.
Ah okee.
Ik heb m'n rijbewijs B al, daarvoor ben ik voor theorie en praktijk beide in 1 keer geslaagd. Heb over het algemeen met theorie vrij weinig moeite .
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:07 schreef Meddo het volgende:

[..]

Dat zijn realistische bedragen. Misschien zelfs iets aan de hoge kant

edit: voor jou als motorcrosser kan het echt wel binnen de 1500 Nu maar hopen dat je ook op de weg wat kunt
Dat klinkt goed. Thanks
Eens kijken of ik de financiėn op orde kan krijgen binnen redelijke tijd .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_80424608
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:39 schreef Miriampje het volgende:
Gefeliciteerd Sandermans

Ohh wat heb ik net een heerlijke les gehad! Eerst een uurtje alle oefeningen doorgenomen voor AVB-examen dinsdag, ging goed. En daarna een uurtje over dijkjes gereden in het zonnetje. Wat een lekker weertje! Met de AVB-oefeningen soms zelfs een beetje te warm.
Ben echt toe om mijn rijbewijs te halen en rond te toeren.Waarschijnlijk zal ik nog wel zo'n 1,5 maand moeten lessen voor AVD. Volgende week eens horen hoeveel lessen mijn instructeur nodig denkt te hebben om mij klaar te stomen.
Wij reden destijds bij de avb (bij de langzame oefening) gewoon met de jas open , anders zweet je eruit.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_80431876
1500 tot 2000 euro realistisch? Ik weet niet naar welke rijschool jullie gaan, maar zo duur hoeft het echt niet te zijn. Tenzij je één of andere grafjosti bent met het motoriek van een visstick. Voor 1000 tot 1200 euro moet het makkelijk te doen zijn. Ik was zelf rond de 1000 kwijt en zo abnormaal snel was ik niet eens.
pi_80434204
Rijscholen verschillen nou eenmaal, en leerlingen ook. Ik ken iemand die de lessen bijna voor noppes kreeg maar hij is wel pas de 3e keer geslaagd, dat kost je een paar lessen en 200 euro per examen dus daar gaat je winst. +1300 is naar mijn idee een redelijk gemiddeld bedrag. Ik was zelf meer kwijt (+1500) maar dat kwam mede doordat mijn examen 3x was uitgesteld door de sneeuw. Dan plan je een lesje extra voor de zekerheid, 3x dus. Maar natuurlijk, er zijn altijd mensen die wat minder lessen nodig hebben en een goedkopere rijschool vinden. Beschouw het niet als een gegeven want dan gaat het alleen maar tegenvallen.
  zondag 18 april 2010 @ 00:41:31 #134
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_80435014
Dan valt het mee, voor m'n rijbewijs B was ik 1200 kwijt. Ik had serieus verwacht dat het wel eens meer zou kunnen zijn, getuige de bedragen die ik noemde .
pi_80441195
* SHERMAN gaat mee lezen, heeft ook interesse in lessen.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_80541009
1000-1200 is wel goedkoop zeg. Ik zit een beetje te kijken, zie ik een pakket van 18 lessen į 1,5 uur + examens voor 1650,- da's toch wel best duur dan kan je beter losse lessen nemen misschien heb je er minder nodig?
pi_80545070
Ik ga weer lekker met de lessers meelezen
M'n GS500 is eindelijk helemaal gemaakt, maanden gesukkeld met moeilijk starten omdat er vanalles los zat qua draadjes
Heerlijk weer zeg, al was ik vorige week nog iets te voorbarig met m'n zomerjas. Windje kan nog best fris zijn, vooral later op de dag.
pi_80553606
Gisteren mijn Suzuki GSX opgehaald bij de dealer en vandaag voor het eerst mee naar het werk!
Eindelijk mijn rijbewijs en doorlessen in de winter werpt zijn vruchten af, anders had ik hem nóg later gehad.

Moet wel erg op de snelheid letten want op de 140 zit hij al snel.
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:59:33 #139
95927 Fancy_Me
Nu mčt colaflesje!
pi_80650715
* Fancy_Me gaat 14 mei op testles en wil voor einde zomer zeker der rijbewijs hebben!

Ga van de week even lezen maar alvast tvp
pi_80654088
Ik heb vanmiddag eindelijk de kabelboom en houder van mijn zumo 660 op de motor geinstalleerd. Moet er alleen nog mee rijden want ik lig met een flinke ontsteking aan de luchtwegen op de bank. Als ik me morgen een beetje redelijk voel rij ik misschien nog even naar louis een nieuwe helm halen (Schuberth C2 of zoiets) en dan ben ik helemaal klaar voor de zomer!
pi_80691962
Vraag: 6 mei heb ik mijn theorieexamen voor de motor. Zit daar het onderdeel gevaarherkenning ook al in, net als bij het autotheorieexamen?
pi_80693949
Nu inmiddels een maand bezig met motorrijlessen.

4 lessen gehad (kan helaas maar 1x per week) en het volgende behandeld:

langzame slalom
halve draai
precisiestop
stopproef
noodstop

Ik kan niet wachten om dadelijk wat meer lessen per week te kunnen pakken, AVB halen en eindelijk de weg op te gaan!
pi_80694597
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:04 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: 6 mei heb ik mijn theorieexamen voor de motor. Zit daar het onderdeel gevaarherkenning ook al in, net als bij het autotheorieexamen?
nee
You dream it, I live it.
pi_80695989
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:41 schreef Meddo het volgende:

[..]

nee
Mooi Alleen het klassieke examen dus, 50 vragen, <= 5 fout slagen?
pi_80696256
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:40 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Mooi Alleen het klassieke examen dus, 50 vragen, <= 5 fout slagen?
Je mag zelfs 6 fout hebben
You dream it, I live it.
  zondag 25 april 2010 @ 22:09:43 #146
95927 Fancy_Me
Nu mčt colaflesje!
pi_80710443
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:50 schreef Meddo het volgende:

[..]

Je mag zelfs 6 fout hebben
dat was bij het autorijbewijs toch ook al?

Trouwens, met een helm kopen he, gaan jullie dan voor zo een systeemhelm of een gewone helm? en waarom?
Ben alvast een beetje rond aan het neuzen voor kleding enzo, maar de prijzen liggen echt enorm uiteen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Fancy_Me op 25-04-2010 22:17:48 ]
pi_80883916
quote:
Op zondag 25 april 2010 22:09 schreef Fancy_Me het volgende:

[..]

dat was bij het autorijbewijs toch ook al?

Trouwens, met een helm kopen he, gaan jullie dan voor zo een systeemhelm of een gewone helm? en waarom?
Ben alvast een beetje rond aan het neuzen voor kleding enzo, maar de prijzen liggen echt enorm uiteen!
Ligt er ook een beetje aan wat je gaat doen straks. Ga je lekker touren, is een systeemhelm makkelijker, ook met tanken, mag je hem openklappen en hoef je hem niet af te zetten. Heb er geen een gedragen, maar geef wel iets meer lawaai dan een integraal. Mocht je (later) een circuitdag willen rijden, dan ben je verplicht om een integraal helm te dragen.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_80896104
Ik ben geslaagd voor het AVD

Binnen 7 weken mijn rijbewijs gehaald. In totaal 13 lesjes dus was zeer tevreden. AVB ook in 1 keer gehaald.

Een lichte schok ging door me heen toen ik mijn examinator zag. Deze examinator had ik gehad bij mijn autorijexamen. Mijn toenmalige instructeur oordeelde dat hij de strengste examinator van het CBR in Rotterdam was en dat bleek toen ook zo te zijn: na een vrijwel perfecte autorit liet hij me zakken. Toenmalig protest aangetekend en wel gewonnen.

Maargoed, het zweet stond me dus gelijk in de handschoenen en toen meneer zei 'geen leren broek aan' dacht ik al meteen: zullen we maar gelijk zeggen dat ik gezakt ben?

Met die spanning ging ik dan ook de Rotterdamse wegen op. Ik reed de eerste 5 minuten vrij aardig tot we in Schiedam kwamen, waar ik perongeluk twee keer rechtsaf sloeg. Ik mocht gaan keren maar de man die reed in een Ford Focus station kon onmogelijk snel keren in die smalle straat en scheurde dus vooruit.

'Dit is mijn kans' ging door me heen en ik scheurde als een waanzinnige debiel weg om maar extra minuten zonder mijn examinator achter me te maken.

Ik reed voorbij allemaal zijstraatjes (uitritten) en hoorde mijn instructeur: "eerstvolgende straat rechts."

"Naar rechts, naar rechts."

"OKE NEEM DEZE DAN MAAR NAAR RECHTS!"

Ik bleef gewoon doorrijden, ik weet niet WAT me bezielde en ik zat zo gigantisch tegen mezelf te kankeren!

Toen drie rotondes gepakt zonder links en rechts te kijken.

Vervolgens gingen we nog een klein stukje snelweg pakken - de snelweg naar overschie / blijdorp - vlakbij het CBR.

Uiteindelijk bij het CBR op het nippertje geen fietser doodgereden en mijn examinator in de verdrukking gezet (door niet hard genoeg te accelereren moest hij langszij komen om het overige verkeer niet te hinderen ) en waren we dus al in 18 minuten (!) terug bij het CBR.

Nadat ik de motor geparkeerd had zaten de examinator en instructeur echt letterlijk minimaal 5 minuten te praten.

Tergend langzaam liep iedereen naar boven en ik ging aan de tafel zitten.

Eerst kreeg ik te horen: "BEN JE STEKENBLIND?"

Ik die toch al een kloterit had gehad dacht: "Blijkbaar dus toch iemand doodgereden in deze waardeloze rit " dus ik zeg: "euh, hoezo?"

'Ja je had natuurlijk ook kunnen stoppen voor dat STOP-bord'

Vervolgens: "En doof ben je ook?"

Ik: "neenee! De instructies van mijn instructeur kwamen heel onzuiver door, ik hoorde zelfs een babyfoon over dat ding"

'O oke, nou, als ik het weer (23 graden) in ogenschouw neem en het feit dat ik een uur geleden ook al een jongen heb laten zakken van deze instructeur, en hij zegt dat je bij de lessen altijd HEEL GOED RIJDT, mag je nu vertrekken met een NET-voldoende voordat ik mezelf bedenk.'

Ik ben nog nooit zo snel een kamer uitgerend
pi_80904655
Whehehe wat een klunzen zijn het ook bij het CBR
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  FOK!fotograaf zaterdag 1 mei 2010 @ 16:46:15 #150
159915 -Menn0-
MNO
pi_80905137
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:11 schreef Helpmefok het volgende:
.....
Wat een verhaal

Congrats
,,/
  zondag 2 mei 2010 @ 20:34:37 #151
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_80945684
*Meldt zich*

-theorie 19 mei
-1e les 28 mei
-rijschool RVV Amsterdam
-pakket 9 dubbele lessen + 1 les op de simulator
-Lesmotor: Honda CBF 500 / Transalp 700 of Kawa ER6N

Groet,
Dennis.
pi_81020064
Vanmiddag contact opgenomen met het mmvg. Aangezien ik aan mijn een hand geen vingers heb (en nooit heb gehad) moet ik waarschijnlijk een aanpassing. Misschien dat ik de stap toch maar ga wagen en ga lessen, eerst het gesprek eens afwachten en eventueel een proeflesje

Meer mensen hier die met een aanpassing rijden?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:05:04 #153
87694 Robin__
letitredno
pi_81021559
Ik weet er niet veel van, ik weet wel dat je op je eigen motor mag lessen en dat dit met name voor mensen die op een aangepaste motor moeten rijden een uitkomst is. Het mmvg kan je ongetwijfeld met alles helpen.. maar ik vraag me wel af hoe je een proefles wil gaan doen. Lijkt me lastig om een geschikte motor te vinden voor een proefles, dat is volgens mij ook een beetje het bezwaar, dat je een motor moet aanschaffen en laten aanpassen voor je een meter gereden hebt.

Maar als je zeker weet dat je het wilt is het absoluut mogelijk, dus laat je niet ontmoedigen

Welke hand is het overigens? Puur om eens in te schatten wat er aangepast zou moeten worden.
pi_81022494
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:05 schreef Robin__ het volgende:
Ik weet er niet veel van, ik weet wel dat je op je eigen motor mag lessen en dat dit met name voor mensen die op een aangepaste motor moeten rijden een uitkomst is. Het mmvg kan je ongetwijfeld met alles helpen.. maar ik vraag me wel af hoe je een proefles wil gaan doen. Lijkt me lastig om een geschikte motor te vinden voor een proefles, dat is volgens mij ook een beetje het bezwaar, dat je een motor moet aanschaffen en laten aanpassen voor je een meter gereden hebt.

Maar als je zeker weet dat je het wilt is het absoluut mogelijk, dus laat je niet ontmoedigen

Welke hand is het overigens? Puur om eens in te schatten wat er aangepast zou moeten worden.
Het gaat om m'n rechter hand. De motor rijschool die bij de projectgroep zit, Koopsvec heeft volgens mij motoren die ze binnen een hand omdraai kunnen aanpassen. Is een eindje weg maar dat zou wel gelijk een motor aanschaffen schelen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:32:50 #155
87694 Robin__
letitredno
pi_81054702
Oh dat is wel een uitkomst inderdaad, niet zo'n enorme sprong in het diepe! Als ik het zo inschat zou een aanpassing aan je 'eigen' motor ook behoorlijk meevallen. Alles wat je tijdens het rijden met de hand bedient (claxon, knipperlicht, seinlicht) zit al aan de linkerkant (net als de koppeling). Rechts is alleen gas (wat jij met functionerende pols gewoon moet kunnen bedienen lijkt mij) en de voorrem. volgens mij zijn daar (ook uit de stuntwereld) diverse 'kant en klaar' oplossingen voor te vinden.
pi_81086445
Ik ben van het lessen af Vanmorgen het laatste examen gehaald

Succes voor iedereen die nog moet
You dream it, I live it.
pi_81088272
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:11 schreef Meddo het volgende:
Ik ben van het lessen af Vanmorgen het laatste examen gehaald

Succes voor iedereen die nog moet
Gefeliciteerd en veel plezier op je tweewieler

Ik heb het gepresteerd om te zakken voor het theorieexamen vanmorgen
pi_81095367
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:54 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en veel plezier op je tweewieler

Ik heb het gepresteerd om te zakken voor het theorieexamen vanmorgen
Ai, gelukkig kost dat examen nauwelijks iets (relatief dan )
You dream it, I live it.
pi_81103105
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 17:46 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ai, gelukkig kost dat examen nauwelijks iets (relatief dan )
Klopt. 1 foutje teveel, 33 euro verder. Duur foutje toch
pi_81153434
Liever 2 x theorie dan 2 x praktijk
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_81159467
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:20 schreef PeeJie_ het volgende:
Liever 2 x theorie dan 2 x praktijk
Zeker waar
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:00:14 #162
70134 One-A
User 70000
pi_81175998
Net ook eerste motor (proef) les gehad, spannend . Het is toch wat moeilijker dan ik gedacht had in eerste instantie, alleen het lopen met zo'n apparaat is toch best zwaar. Maar goed flink wat uitleg gehad en even een stukje gereden in de eerste versnelling en proberen de balans te vinden, wel leuk.

In ieder geval samen met een vriend een 'pakket' afgesloten en de 22e hebben we de volgende les. Heb er wel zin in!!!
pi_81231518
Ik heb er nu drie uurtjes AVB opzitten. Het gaat niet slecht al zeg ik het zelf. Maar ik ben er nog lang niet. Wat ik ook heel lastig vind is het constant gas houden bij een een halve draai. Maar ik heb nog ongeveer tien les uren te gaan dus ik hoop dat ik het examen in één keer haal.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_81247404
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:06 schreef Meddo het volgende:

Helm
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Laarzen
[ afbeelding ]

Ik moet nu ook wat eigen spulletjes kopen. Ik geloof in ieder geval een broek en schoenen, maar het liefst koop ik meteen een eigen helm. Heb jij, en anderen nog goeie tips voor het kopen van mijn spullen? Meer als in hoe dingen moeten zitten, wat het handigste is enzo.
pi_81251283
Kleren en helm kopen is een wel heel erg afhankelijk van persoonlijke keuze.
Als ik jou was zou ik diverse winkels inlopen en me ter plekke laten informeren.
pi_81258817
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:08 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ik moet nu ook wat eigen spulletjes kopen. Ik geloof in ieder geval een broek en schoenen, maar het liefst koop ik meteen een eigen helm. Heb jij, en anderen nog goeie tips voor het kopen van mijn spullen? Meer als in hoe dingen moeten zitten, wat het handigste is enzo.
Wat NutKees zegt Zeker als je voor het eerst wat koopt, kunnen die medewerkers je het best informeren. En dan gewoon verschillende merken en types passen. Daarna kun je een keuze maken uit merk/kleur/prijs e.d.
You dream it, I live it.
  maandag 10 mei 2010 @ 17:42:33 #167
87694 Robin__
letitredno
pi_81260213
broek met ritsen die tot je knieen open kunnen, geen hinderlijke stof bij je nek, kijk goed of je handschoenen en jas op elkaar aansluiten (of juist totaal niet) waterdichte zakken, ventilatie mogelijkheden, uitneembare voering.. er zijn zo veel dingen waar je op kunt letten, ligt ook volledig aan je budget.

Maar in ieder geval goed opletten dat je broek en jas, en handschoenen en jas fatsoenlijk op elkaar aansluiten, dus altijd meenemen wat je al hebt als je kleding gaat passen
pi_81263013
Dank voor de tips. Ik laat me in ieder geval goed informeren in de winkels. Zij weten er immers meer van af dan ik. Alleen het aansluiten van handschoenen op de jas en broek op de jas is wat lastig. De jas die ik tijdens het lessen draag is van de rijschool, dus erg goed op letten kan ik dat nog niet. Maar ik doe mijn best. Dank
  maandag 10 mei 2010 @ 21:12:50 #169
87694 Robin__
letitredno
pi_81269892
Jas en broek zal niet zo'n probleem zijn. Ik weet nog wel dat sommige handschoenen echt kut zaten met mijn jas, opgepropt enzo. Ook broek en laarzen samen passen (in motorhouding.. toch vervelend als ie tijden het rijden net boven je schoen kruipt, wordt koud en nat enzo) lijkt mij het handigst.

Je kunt het allemaal zo gek maken als je wilt, meeste echt mooie spullen is haast niet te doen als je dat in 1 keer aan moet schaffen (+ rijlessen). Dus goed rondkijken naar iets wat praktisch is en toch een tijdje mee kan loont wel. Waar ik zelf wel een hekel aan heb is aan slechte ritsen.. zeker omdat je vaak je ritsen open doet met handschoenen moet dat gewoon stevig zijn en goed in elkaar passen en beetje groot om makkelijk vast te pakken.
  maandag 10 mei 2010 @ 21:17:03 #170
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81270177
Vorige week vrijdag begonnen met lessen.

2x op en neer gereden voor de loods van de rijschool. Eén keer op de koppeling, en een keer met een beetje gas + opschakelen naar de twee.

Vervolgens gelijk een rondje rijden over een aantal landweggetjes, gelijk de 95 aangetikt. Best hard op een machine die je niet echt onder controle hebt

Kan niet wachten tot woensdag, m'n volgende les
Please, make yourself uncomfortable.
pi_81272340
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:12 schreef Robin__ het volgende:
Jas en broek zal niet zo'n probleem zijn. Ik weet nog wel dat sommige handschoenen echt kut zaten met mijn jas, opgepropt enzo. Ook broek en laarzen samen passen (in motorhouding.. toch vervelend als ie tijden het rijden net boven je schoen kruipt, wordt koud en nat enzo) lijkt mij het handigst.

Je kunt het allemaal zo gek maken als je wilt, meeste echt mooie spullen is haast niet te doen als je dat in 1 keer aan moet schaffen (+ rijlessen). Dus goed rondkijken naar iets wat praktisch is en toch een tijdje mee kan loont wel. Waar ik zelf wel een hekel aan heb is aan slechte ritsen.. zeker omdat je vaak je ritsen open doet met handschoenen moet dat gewoon stevig zijn en goed in elkaar passen en beetje groot om makkelijk vast te pakken.
Okee Mede dankzij de tips laat ik de handschoenen dan nog even achterwege tot ik ook een jas koop. Donderdagavond in ieder geval de eerste rijles
pi_81582045
Heb gister mijn theorie gehaald. Nu nog even wachten tot salaris gestort is en dan ga ik ook beginnen met lessen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:51:14 #173
283395 HeetBoven
pi_81647989
Theorie is binnen, een foutje over de verlichting, maar daar zijn de geleerden in de boeken het volgens mij ook niet over eens

Volgende week vrijdag eerste praktijkles
pi_81661190
Dat wordt lekker bakken als het weer zo blijft. Ik heb mijn rijbewijs afgelopen winter gehaald dus ervaring met warm weer ontbreekt bij mij volledig. Je zweet je helemaal te pletter blijkbaar, dus kleed je dunnetjes als er goed (warm) weer wordt voorspeld.
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:57:48 #175
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81672027
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 08:12 schreef NutKees het volgende:
Dat wordt lekker bakken als het weer zo blijft. Ik heb mijn rijbewijs afgelopen winter gehaald dus ervaring met warm weer ontbreekt bij mij volledig. Je zweet je helemaal te pletter blijkbaar, dus kleed je dunnetjes als er goed (warm) weer wordt voorspeld.
net ook voor het eerst rijles met droogweer. Dat is inderdaad warmer dan je verwacht!!
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:39:31 #176
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_81674012
Ik heb al weken niet gereden ivm persoonlijke situatie waardoor ik even wat anders aan mn hoofd had, daarna een gebroken pols en nu een hersenschudding.

Schiet lekker op zo
pi_81674779
Ik had vorige week 3 dagen achter elkaar 3 van mijn eerste lessen. Wat vet is het zeg! Nu moet ik weer helemaal wachten tot komende maandag, dan heb ik twee lessen achter elkaar. 3 uur lang lessen dus
  maandag 24 mei 2010 @ 19:14:22 #178
283395 HeetBoven
pi_81839980
Deze vrijdag eerste les, spannend Ook van de week een motor aangeschaft, het is een Honda CBF 250 geworden. 2 juni gaan we hem ophalen
pi_81842890
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:14 schreef HeetBoven het volgende:
Deze vrijdag eerste les, spannend Ook van de week een motor aangeschaft, het is een Honda CBF 250 geworden. 2 juni gaan we hem ophalen
Heb er ook één aangeschaft Een cbr 600

Ga hem donderdag ophalen

You dream it, I live it.
  maandag 24 mei 2010 @ 20:18:51 #180
283395 HeetBoven
pi_81842988
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:17 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ga hem donderdag ophalen

[ afbeelding ]
Gruwelijk ding vind hem alleen wat te zwaar voor een beginnersmotor, maar verder zeer nice, feli!
pi_81844201
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Gruwelijk ding vind hem alleen wat te zwaar voor een beginnersmotor, maar verder zeer nice, feli!
Ik hoef ook niet meer op 25 kW En ik heb op een aantal plaatsen gehoord dat dit een goede beginnersmotor is hoor
You dream it, I live it.
  FOK!fotograaf maandag 24 mei 2010 @ 20:43:35 #182
159915 -Menn0-
MNO
pi_81844273
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:17 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ga hem donderdag ophalen

[ afbeelding ]
Ik heb dezelfde! 2006 met andere kleur Maar prima beginners motor!

Mooie aankoop
,,/
  maandag 24 mei 2010 @ 21:09:38 #183
283395 HeetBoven
pi_81845584
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:42 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ik hoef ook niet meer op 25 kW En ik heb op een aantal plaatsen gehoord dat dit een goede beginnersmotor is hoor
Hehe, hoef ook niet meer eerst licht, want ben 35 en zal ook meteen zwaar examen doen . Wel wil ik eerst ff +/- 15000 zelf gestuurd hebben op een wat lichter ding om wat ervaring op te doen, dat sowieso. 2e reden dat ik voor een lichtere motor ga is mijn ruimte om hem te stallen, krijg hem precies de box in. 3e reden is dat ik hem voornamelijk ga gebruiken voor stadsverkeer (woon werk). Dus mja, ieder zijn keuzes. Maar nogmaals, waren de voorgaande aspecten anders, dan had ik wellicht ook wat zwaarders genomen CBR is wel ganz geil, alhoewel alle associaties met het CBR (de stichting) dan toch wel weer een afknapper kan zijn
pi_81875975
Hoi, ik meld me ook maar even hier!
Ik wil ook gaan beginnen met rijles! Ik heb al 5 jaar mijn autorijbewijs, dus ben benieuwd of ik daar wat voordeel van heb.
Ik hoop in elk geval dat ik deze zomer nog zelf kan rijden!

Ik ga lessen in een andere stad dan waar ik woon, weet iemand of dit wat uitmaakt? En bij welke gemeente moet ik dan mijn rijbewijs halen?
Beetje op de zaken vooruitlopend...
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:53:12 #185
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_81876172
Je moet bij de gemeente waar je woont je rijbewijs halen. Ik vind het wel prettig om te lessen in de buurt waar ik ook veel met de auto rijd... dan ken je de weg een beetje en zit ik iets zeker op mijn fiets.
Ben benieuwd of je het gaat halen om deze zomer al je rijbewijs te halen. Mijn instructeur klaagt over lessers die zich nu aanmelden met hetzelfde doel. Ik denk dat het druk word en daardoor misschien niet mogelijk is om veel te lessen en snel examens te boeken. Maar veel plezier met je lessen..
pi_81876247
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:49 schreef Blossom86 het volgende:
Hoi, ik meld me ook maar even hier!
Ik wil ook gaan beginnen met rijles! Ik heb al 5 jaar mijn autorijbewijs, dus ben benieuwd of ik daar wat voordeel van heb.
Ik hoop in elk geval dat ik deze zomer nog zelf kan rijden!

Ik ga lessen in een andere stad dan waar ik woon, weet iemand of dit wat uitmaakt? En bij welke gemeente moet ik dan mijn rijbewijs halen?
Beetje op de zaken vooruitlopend...
Dat maakt niks uit. Deed ik ook. Misschien dat ze alleen hun examens op een andere locatie afleggen.

En rijbewijs aanvragen moet bij je eigen gemeente.
You dream it, I live it.
pi_81877202
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:49 schreef Blossom86 het volgende:
Ik heb al 5 jaar mijn autorijbewijs, dus ben benieuwd of ik daar wat voordeel van heb.
Niet om je te demotiveren maar dat wil echt helemaal niets zeggen. De meeste mensen die op les gaan hebben al jaren ervaring in het verkeer, dus daar ga je echt geen voordeel uit halen. Zelfs al heb je jaren op een (schakel)-brommer rond gereden, daar zal je tijdens de lessen niet veel van merken. Maar begin gewoon zo snel mogelijk met die lessen, het is gewoon leuk om te doen en of dat nou een lesje meer of minder kost zal je straks niet meer zo veel interesseren. Tenzij je heel krap zit natuurlijk, maar dan kan je je beter afvragen of die lessen wel verstandig zijn.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:09:53 #188
283395 HeetBoven
pi_81885639
wat een pannekoeken bij RVV rijschool te Amsterdam. Had ze ff aan de lijn, want wilde nog ff doorspreken waar ik aan moest denken komende vrijdag, of ik nog wat eerder moest komen om dingen te plannen als examens enzo. Krijg ik als antwoord, "vrijdag les? weet van niks" ik zeg nog oke, maakt niet uit, maar waar moet ik aan denken en hoe gaan we dat plannen? "Plannen? wat bedoel je?" Ik zeg, heb een pakket geboekt bij je van 10 dubbele lessen, dan moeten we toch ook data prikken voor examen enzo? "Ja maar ken ik je en heb je al eens afgereden, ik ken je niet weet niet of je kunt rijden bla bla op een hele bijdehande toon" Ik zeg, vind het vreemd dat je een pakket aanbiedt, vervolgens boek ik dat en dan ga je er op zo'n manier op in. Zegt ie: "heb hier geen zin in, stuur maar een mailtje dan stort ik je geld terug" Nou jaaa, dit heb ik nog nooit meegemaakt ergens. wat een amateurs. Net bij Kennedy aangemeld, kijken of het daar wat vriendelijker en professioneler gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door HeetBoven op 25-05-2010 20:17:32 ]
pi_81892359
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:53 schreef Miriampje het volgende:
Je moet bij de gemeente waar je woont je rijbewijs halen. Ik vind het wel prettig om te lessen in de buurt waar ik ook veel met de auto rijd... dan ken je de weg een beetje en zit ik iets zeker op mijn fiets.
Ben benieuwd of je het gaat halen om deze zomer al je rijbewijs te halen. Mijn instructeur klaagt over lessers die zich nu aanmelden met hetzelfde doel. Ik denk dat het druk word en daardoor misschien niet mogelijk is om veel te lessen en snel examens te boeken. Maar veel plezier met je lessen..
Okee duidelijk!
Ik ga verhuizen naar die andere stad zodra ik daar werk heb gevonden, maar ben er nu al elke halve week, dus voor mij is de rijles daar een goede manier om de stad te leren kennen.

Er zullen inderdaad veel mensen zijn die nu even snel hun papiertje willen halen. Nouja, ik heb geen haast. Het zou leuk zijn als het lukt voor de zomervakantie, en anders niet.
Dankjewel!
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:54 schreef Meddo het volgende:

[..]

Dat maakt niks uit. Deed ik ook. Misschien dat ze alleen hun examens op een andere locatie afleggen.

En rijbewijs aanvragen moet bij je eigen gemeente.
Tnx!
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:13 schreef NutKees het volgende:
Niet om je te demotiveren maar dat wil echt helemaal niets zeggen. De meeste mensen die op les gaan hebben al jaren ervaring in het verkeer, dus daar ga je echt geen voordeel uit halen. Zelfs al heb je jaren op een (schakel)-brommer rond gereden, daar zal je tijdens de lessen niet veel van merken. Maar begin gewoon zo snel mogelijk met die lessen, het is gewoon leuk om te doen en of dat nou een lesje meer of minder kost zal je straks niet meer zo veel interesseren. Tenzij je heel krap zit natuurlijk, maar dan kan je je beter afvragen of die lessen wel verstandig zijn.
Geeft niks, als ik er wel baat bij heb is het mooi meegenomen. Ik denk zelf dat ik toch iets meer verkeersinzicht heb dan iemand van 18 die begint met een motorrijbewijs, maar natuurlijk zijn de regels anders e.d.
Ik heb trouwens nog nooit op een brommer/scooter of wat dan ook gereden.

In elk geval: 9 juni is mijn eerste les!!!
pi_82162681
Nou, laat ik me hier ook maar eens melden. Ik heb morgen mijn eerste rijles

Heb inmiddels al een motor, een Honda CB 650. Heb daar ook al een paar keer onder begeleiding wat op geoefend en ben benieuwd hoe het morgen gaat! Hoop dat het voorspoedig gaat en ik snel de weg op mag (oh jee, weer een vrouw extra op de weg )

Succes aan iedereen die ook bijna gaat beginnen!
Leven, ja!
pi_82163073
Jij ook veel succes morgen!

Grappig dat je al een motor hebt!
  maandag 31 mei 2010 @ 21:27:55 #192
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_82164570
Ik wil mijn motor pas gaan kopen wanneer ik er uitvoerig op heb kunnen proefrijden.. Maar oe wat heb ik een zin om te gaan proefrijden en mijn gespaarde geld te laten rollen.
10 juni AVD examen

En succes met je rijles Fruitmix.
pi_82166133
Bedankt! Mijn vriend koopt motoren, knapt ze op en verkoopt ze weer. Een mazzeltje voor mij in dit geval, aangezien de Honda CB de volgende op het lijstje was Anders had ik nooit zomaar een motor gekocht, kwam nu net mooi uit!

Jij ook heel veel plezier/succes! En inderdaad, laat dat geld maar rollen! En je motor nog meer natuurlijk
Leven, ja!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 10:26:51 #194
283395 HeetBoven
pi_82358608
Moet ik toch nog wachten met de eerste les even de rijschool gebeld vanmorgen waar ik moest zijn, want dat was onduidelijk, zegt die miep dat de instructeur een ongeluk gehad heeft en een hersenschudding. Niks aan te doen, dan donderdag maar.

Motor heb ik opgehaald, vorige eigenaar is rijschoolhouder, dus ik kon hem meteen goed uitproberen, we zijn een uur de weg op geweest runs like a dream zet er vanmiddag ff een fotootje op.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 15:17:09 #195
283395 HeetBoven
pi_82366308
Dit is m: en nog een met mijn scoot ernaast:
pi_82401824
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 15:17 schreef HeetBoven het volgende:
Dit is m: [ afbeelding ][ afbeelding ] en nog een met mijn scoot ernaast: [ afbeelding ]
Je gaat de valbeugels er wel afhalen toch?
  zondag 6 juni 2010 @ 18:49:21 #197
283395 HeetBoven
pi_82406786
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:53 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Je gaat de valbeugels er wel afhalen toch?
Uiteraard, nog ff geen tijd voor gehad...
pi_82548154
Waar zijn al die lessers gebleven? Als je nu niet opschiet ga je het beste van het seizoen missen...
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:56:58 #199
283395 HeetBoven
pi_82560641
Het klinkt inderdaad hol hier... Lijkt wel of ik de enige ben. Nou ja, morgen weer les iig. Hopen dat het droog blijft. De openingspost werkt ook niet, heb wiki bijgewerkt, maar nog geen update hier.

Groeten,
Dennis.
pi_82561848
Dat komt het nieuwe topic pas
You dream it, I live it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')