abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79605861
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:31 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Maar de vraag is of je als lesser zelf in staat bent jezelf te beoordelen? Je moet een bepaalde indruk achterlaten bij de examinator, dat je overal goed hebt gekeken -en dus misschien iets overdreven- en dat je situaties goed in kan schatten door daar o.a. plaats op de weg en snelheid op aan te passen. Dat zie je zelf door je eigen helm, maar hij ziet dat van een afstandje in een auto. Maar blijkbaar heb je niet de indruk achtergelaten bij het CBR (examinator) dat ze je op de motor de weg op laten.

Ik denk dat je voor jezelf het ook een plaats moet kunnen geven, en gewoon weer verder moet gaan en jezelf bewijzen door te laten zien dat je het kan. En als daar 4 examens voor nodig zijn, dan is dat maar zo.

Blijkbaar werkt dit systeem ergens wel..
Als mijn instructeur nou dezelfde indruk had gehad, dan had ik er iets meer mee kunnen leven, maar beide keren zag zij het ook niet aankomen. Voor mezelf heb ik niets meer te bewijzen. als ik zak op verkeersinzicht, dan hadden ze maar gelijk ook mijn autorijbewijs af moeten nemen. En omdat ik al 10 jaar incidentloos autorijdt vind ik dat ik van mezelf kan zeggen, dat ik verkeersinzicht heb. Als je als examinator ook geen duidelijke argumenten kunt geven ben je voor mij volstrekt willekeurig aan het selecteren.

Tuurlijk is de makkelijkste reactie om te plaatsen hier, kijk naar jezelf. Maar ik heb in totaal nu 4 examens meegemaakt, tweemaal auto en tweemaal motor en er is werkelijk waar geen touw aan vast te knopen. De eerste keer auto dacht ik geslaagd te zijn en zakte ik, de tweede keer dacht ik dat wordt niks en toen slaagde ik. Nu met de motor ook tweemaal het tegenovergestelde. En degene voor me slaagt terwijl hij zowat een in de zijkant van auto van rechts beland, maar door wat behendigheid er mooi omheen stuurde. Krijgt hij achteraf te horen, dat hij door zijn herstelactie geslaagd was Voorkomen lijkt mij nog altijd beter dan genezen, want blijkbaar lette hij gewoon niet goed op. Misschien had ik ook zo een situatie moeten uitlokken
pi_79775894
Hoi
Ik zit al een jaar of 3 aan motorrijles te de denken maar het komt er nooit van.
Heb wel een paar vraagjes.
- Hoeveel rijlessen is een beetje gemiddeld nodig? Ik rij nu 3 jaar auto dus inzicht in het verkeer is er (al zal dat voor een motor anders zijn)
- Moet je ook gewoon theorie-examen doen als je al een autorijbewijs hebt?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79776122
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:13 schreef justmattie het volgende:
- Hoeveel rijlessen is een beetje gemiddeld nodig? Ik rij nu 3 jaar auto dus inzicht in het verkeer is er (al zal dat voor een motor anders zijn)
- Moet je ook gewoon theorie-examen doen als je al een autorijbewijs hebt?
-Beetje inzicht helpt zeker mee maar hou je er niet te zeer aan vast. Het gaat er straks om wat je met de motor kan en je zal zien dat het heel anders is. Aantal rijlessen is heel erg afhankelijk van verschillende dingen. Stuk of 24 enkel (12 dubbel) is gemiddeld volgens mij.

-Ja.
pi_79776311
Oke thanks, verschilt het theorie-examen voor een auto en motor zo veel dan?
En wat is meer aan te raden, alleen les of met nog 1. Wanneer je met z'n tweeen rijdt is het per les al gauw 15 euro goedkoper.
pi_79777485
Theorie motor is nogal anders ja, en ga gewoon met z'n 2en lessen. Privée les lijkt beter (heb ik zelf ook een paar keer gehad) maar is erg intensief omdat jij alle aandacht krijgt.
pi_79778483
Info waar ik iets mee kan. Thanks !
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:48:25 #87
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_79781629
Ik heb in het begin alleen les gehad en nu heb ik met z'n 2en les.
Als je alleen AVB-les hebt ben je echt voortdurend de oefeningen aan het doen.. maar met z'n 2en moet je soms ook even wachten op elkaar. Ik vind dat fijner, kun je een beetje uitrusten en kijken hoe de ander een oefening aanpakt.
pi_79800791
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:45 schreef justmattie het volgende:
Oke thanks, verschilt het theorie-examen voor een auto en motor zo veel dan?
En wat is meer aan te raden, alleen les of met nog 1. Wanneer je met z'n tweeen rijdt is het per les al gauw 15 euro goedkoper.
Heb beide meegemaakt, instructeur probeerde wel altijd 2tallen in te plannen maar lukte dat niet ging je gewoon alleen lessen (tegen de normale prijs)

Probeer het eerst gewoon met zn 2en, voor het avb deel is er meer dan genoeg tijd voor de instructeur om beide lessers in de gaten te houden.. daarnaast is het inderdaad ook niet heel prettig om niet iedere seconde op je vingers gekeken te worden. Je krijgt uitleg, daarna ga je oefenen. Daarnaast is er vaak een niveau verschil tussen de 2 lessers, de 1 kan zelfstandiger oefenen waardoor de beginner ook al meer aandacht krijgt. Ga je richting examen kun je altijd nog besluiten een prive les in te plannen. (als je ze neemt zou ik ze voor het examen nemen, niet aan het begin)

Op de weg is er ook vaak dat niveau verschil, in het begin kun je een beetje de kunst afkijken van de andere lesser.. maar je moet natuurlijk zelf wel goed opletten (iets minder als wanneer je achter je instructeur aan zou rijden voor mijn gevoel, daar zal je toch meer op vertrouwen dan op de andere lesser) Naarmate je wat meer vordert zal je steeds vaker voorop komen te rijden, wat natuurlijk het meest vergelijkbaar is met afrijden. Ook 'in het midden' leer je genoeg, maar in mijn ervaring worden de posities afgewisseld (maar de persoon die het dichtst bij zijn examen zit rijd het meest voorop)
pi_79801990
AVB lessen deed ik altijd samen met een andere lesser, iets wat ook niet stoorde. Je kon altijd even afkijken en van de fouten van een ander leren.

Met AVD zou ik ook met een ander lessen, maar eigenlijk alleen maar alleen gelest. Voor mijn gevoel wel veel fijner, want je rijd altijd voorop en lekker je eigen tempo. Plus je word op al je fouten gecorrigeerd en deze maak je meer als je 2 uur voorop rijd, ipv 1 uur voorop en 1 uur achter de ander aan (lijkt me). Met AVB moest ik ook altijd een stukje rijden (cc. 10 minuten) en ik merkte dat mijn tempo een stuk hoger lag dan mijn mede-lesser, dus was ik altijd blij als ik voorop mocht rijden.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_80037663
hallo
Ik overweeg om deze zomer ook mijn motorrijbewijs eens te materialiseren. Ligt nog een beetje in het midden aangezien ik student ben en niet zo gek veel geld heb. Heb als bijbaan chauffeur en zie nu het plezier op twee wielen weer zat voorbij komen dus het begint weer te knagen zit dus voor mijn leeftijd al wel akelig veel op de weg, hoop dat dat helpt...
pi_80047895
Nou, dat dacht ik ook, omdat ik een paar jaar als koerier heb gewerkt.
Vergis je daar niet in hoor, motorrijden is een heel ander vak en overschat je voorsprong niet.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_80052482
Als je al voorsprong hebt geven ze daar niet snel aan toe. Rijscholen willen geld verdienen en laten je echt niet na 3 lessen al op examen gaan.
pi_80073483
Nee akkoord, een motor is een grotere kunst dan autorijden. Maar het zal geen 1500 euro worden voor t rijbewijs dan.
  donderdag 8 april 2010 @ 10:22:04 #94
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_80074306
Oh wat fijn als je thuiskomt en al je 'optrekspieren' gloeien nog na omdat het een mooie rit is geweest.

optrekspieren: alle spieren die je moet spannen om vast te houden

stiekeme tvp
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_80076235
Dan doe je wel iets fout

Als je goed en rustig zit heb je nergens last van. Alleen van je kont misschien
You dream it, I live it.
  donderdag 8 april 2010 @ 11:42:56 #96
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_80077026
Bummer man, hebben jullie geen last van biceps + polsen en shizzle?
--------------------------------------------------------------------------------------------
  donderdag 8 april 2010 @ 12:28:48 #97
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_80078734
Ik heb na een intensieve les altijd last van mijn polsen en de spieren aan binnenkant bovenbeen.
  donderdag 8 april 2010 @ 12:30:02 #98
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_80078770
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:42 schreef DoimeN het volgende:

eeehm nee.
alleen toen ik een dubbele les had, had ik kontpijn na afloop
pi_80090993
Ach, beetje stijve vingers misschien, maar voor de rest heel ontspannen hoor
Wie niet dom is moet slim zijn!
  vrijdag 9 april 2010 @ 06:03:20 #100
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_80111278
Ik moet van mn instructeur maar op salsa dansen gaan
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:29:33 #101
87694 Robin__
letitredno
pi_80117047
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:42 schreef DoimeN het volgende:
Dat ligt aan je houding.. (danwel het type motor waar je op rijd)

Je stuur is om mee te sturen, en om andere delen van de motor te bedienen, dat kost allemaal nagenoeg geen kracht.. meer kracht zou je er eigenlijk ook niet op moeten uitoefenen (kortom, je stuur is niet om op te hangen)

Maar zeker op een sportieve motor is dat erg zwaar voor je rug, maar het voordeel is wel dat je niet meer alle hobbels in de weg met je polsen opvangt. Verder zal je er in het begin (of net na de winter) misschien wel weer even aan moeten wennen.
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:48:37 #102
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_80117816
Ja ik moet ook eerlijk zeggen dat ik stiekem geen lessen meer heb en al op mijn eigen brommert rondrijd, is er wel een motortopic eigenlijk? Rug heb ik nauwelijks last van het zijn vaak polsen en spieren.

Vanavond weer even gaan met die banaan
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:02:35 #103
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_80118350
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:29 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Dat ligt aan je houding.. (danwel het type motor waar je op rijd)

Je stuur is om mee te sturen, en om andere delen van de motor te bedienen, dat kost allemaal nagenoeg geen kracht.. meer kracht zou je er eigenlijk ook niet op moeten uitoefenen (kortom, je stuur is niet om op te hangen)
Ik heb altijd last van mijn polsen door het grijpen naar de handvatten. Als ik veel heb moeten schakelen voel ik dat aan mijn linkerpols. Waarschijnlijk te kleine handjes waardoor ik soms de spieren overstrek ofzo Het meisje waar ik mee les heeft dat ook elke keer. En mijn binnenkant bovenbeen-spieren komt inderdaad doordat ik soms nog erg krapachtig op de motor zit.
Maar het begint wel steeds minder erg te worden. De spieren zijn waarschijnlijk beter getraind en ik begin een goede houding te ontwikkelen als ik rijd.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:53:03 #104
87694 Robin__
letitredno
pi_80120014
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:02 schreef Miriampje het volgende:

[..]

Ik heb altijd last van mijn polsen door het grijpen naar de handvatten. Als ik veel heb moeten schakelen voel ik dat aan mijn linkerpols. Waarschijnlijk te kleine handjes waardoor ik soms de spieren overstrek ofzo Het meisje waar ik mee les heeft dat ook elke keer. En mijn binnenkant bovenbeen-spieren komt inderdaad doordat ik soms nog erg krapachtig op de motor zit.
Maar het begint wel steeds minder erg te worden. De spieren zijn waarschijnlijk beter getraind en ik begin een goede houding te ontwikkelen als ik rijd.
Ja dat herken ik wel, ook kleine handen hier.. je kan die hendels vaak wel afstellen met een stelwieltje, maar dat wist je vast al wel. sochtends als het druk is rijd je hier echt van stoplicht naar stoplicht en dat voel ik dan na een tijdje ook best wel.

Bovenbenen krijgen het denk ik tijdens de AVB lessen het zwaarst te voortduren en inderdaad, spieren train je ook dus het zou minder moeten worden
pi_80129247
Heu, rijlestopic!, vandaag ook weer veel lessers gezien, het begint eindelijk weer beter weer te worden.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_80185909
Ik meld me

6 mei theorie examen in Rijswijk en 9 mei de eerste rijles
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  FOK!fotograaf woensdag 14 april 2010 @ 18:41:21 #107
159915 -Menn0-
MNO
pi_80314054
Tijdje niet gepost hier, maar m'n motor is dan ook kapot.

Laatst reed ik op een polderweg achter een bestelbus (metertje of 15 erachter ), opeens besluit de bestuurder om te remmen en te stoppen dus ik doe dat ook. So far so good. MAAR, opeens besluit de beste man om zijn bestelbus vol in z'n achteruit te gooien om vervolgens tegen mij aan te rijden. Echt zomaar, hij stond stil en voor ik het wist wat er gebeurde kwam hij met een bloedgang op me af. Hij had dus niet gekeken, de hele weg niet anders had hij geweten dat er iemand achter hem reed.

Nu heb ik dus voor 3500 euro schade en mag ik wachten tot de verzekering het uitkeert of ik mag het voorschieten. Maar ja ik, arme student ( ), heb niet zo even 3500 euro liggen. Wachten wachten wachten

Bloedmooi weer en ik moet met de auto naar school
,,/
pi_80314632
Mooi dat je alles terug krijgt, en een goede les voor de volgende keer
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_80360007
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:41 schreef -Menn0- het volgende:
Tijdje niet gepost hier, maar m'n motor is dan ook kapot.

Laatst reed ik op een polderweg achter een bestelbus (metertje of 15 erachter ), opeens besluit de bestuurder om te remmen en te stoppen dus ik doe dat ook. So far so good. MAAR, opeens besluit de beste man om zijn bestelbus vol in z'n achteruit te gooien om vervolgens tegen mij aan te rijden. Echt zomaar, hij stond stil en voor ik het wist wat er gebeurde kwam hij met een bloedgang op me af. Hij had dus niet gekeken, de hele weg niet anders had hij geweten dat er iemand achter hem reed.

Nu heb ik dus voor 3500 euro schade en mag ik wachten tot de verzekering het uitkeert of ik mag het voorschieten. Maar ja ik, arme student ( ), heb niet zo even 3500 euro liggen. Wachten wachten wachten

Bloedmooi weer en ik moet met de auto naar school
Arme student met een motor die zeker 3500+ waard is en een auto... .

Ah, ik begrijp het al, je woont nog bij papa en mama!
Fingerspitzgefühl
pi_80361414
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef crossover het volgende:
Eerder een goede les voor de automobilist dan voor hem denk ik.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  FOK!fotograaf vrijdag 16 april 2010 @ 01:01:14 #111
159915 -Menn0-
MNO
pi_80369975
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:18 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Arme student met een motor die zeker 3500+ waard is en een auto... .

Ah, ik begrijp het al, je woont nog bij papa en mama!
Hence the
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef crossover het volgende:
Wat is de les voor de volgende keer dan?
,,/
pi_80372358
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:01 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Hence the
[..]

Wat is de les voor de volgende keer dan?
Dat je niet direct achter een auto moet stoppen, maar er schuin achter. (Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht hoor, daar niet van.)
  FOK!fotograaf vrijdag 16 april 2010 @ 11:37:54 #113
159915 -Menn0-
MNO
pi_80377795
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:44 schreef crossover het volgende:

[..]

Dat je niet direct achter een auto moet stoppen, maar er schuin achter. (Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht hoor, daar niet van.)
Tja ik stond er zeker 5 meter vanaf en die man had me kunnen zien, maar ja op een polderweggetje waar net 2 auto's naast elkaar passen ga ik er niet schuin achterstaan. Stel hij ging wel iemand er langs laten dan lag ik onder die auto....
,,/
pi_80378483
Tja, als er iemand voor me op de rem gaat staan zou ik om te beginnen mijn ongenoegen uiten met de klaxon. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n reactie even uitblijft als het erg abrupt gebeurt. Laatst werd ik bruut gesneden door een blinde klootviool die van rijbaan wisselde, toen had ik ook bija een halve minuut nodig voor ik de toeter had gevonden...

Al met al is het gewoon klote, dat je alles vergoed krijgt is een schrale troost.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 april 2010 @ 12:03:08 #115
159915 -Menn0-
MNO
pi_80378873
Tja het was in principe niet raar dat hij remde, gebeurt wel vaker dat mensen even voor laten gaan omdat het daar zo smal is. Wat wel apart te noemen is, is het feit dat hij uit het niets opeens achteruit ging. Dus vandaar dat ik niet toeterde.. Had alles verwacht behalve dat...
,,/
pi_80385934
Ik heb vandaag mijn eerste motorspullen gekocht Nu weet ik pas hoe fijn helmen en laarzen kunnen zitten Dus ga niet in die oude stinkende meuk van je rijschool lessen maar koop je eigen spul!

Helm

Handschoenen, rode effectjes zijn bij mij wit

Laarzen

Nu nog een jas/broek en een motor
You dream it, I live it.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:12:45 #117
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80386236
Ik heb mijn kleding destijds bij Motozoom in Utrecht gekocht.
Ben nog steeds erg tevreden over de service en prijs / kwaliteit-verhouding.

Zelf heb ik dit pak gekocht. Goedkoop, maar toch een goed en mooi pak. Uiteraard zijn er ook betere (en dus duurdere), maar ik rij niet dagelijks dus voor mij is deze perfect.

[ Bericht 24% gewijzigd door -En4Cer- op 16-04-2010 15:20:48 ]
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_80387845
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:06 schreef Meddo het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste motorspullen gekocht Nu weet ik pas hoe fijn helmen en laarzen kunnen zitten Dus ga niet in die oude stinkende meuk van je rijschool lessen maar koop je eigen spul!

Helm
[ afbeelding ]

Handschoenen, rode effectjes zijn bij mij wit
[ afbeelding ]

Laarzen
[ afbeelding ]

Nu nog een jas/broek en een motor
Moet ik vroeg of laat ook nog zien te regelen. Nog verdere tips?
pi_80395257
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs!!
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:47 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Moet ik vroeg of laat ook nog zien te regelen. Nog verdere tips?
Ik heb mijn motorkleding gehaald in Groessen (motorkledingdumpdag.nl).
Veel keus in kleding voor niet veel geld.
pi_80396876
Gefeliciteerd

Ik mag halverwege mei ergens

En kleding tips... gewoon van alles passen en het mooiste/fijnste met de bete prijs kopen Ik vraag me af of je op zo een dump dag ook echt goed advies krijgt. Als beginner kan dit wel handig zijn
You dream it, I live it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')